12 Temmuz 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

12 Temmuz 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Ankarada her ev yeşil sahalara senede bir ağaç dikecek veya diktirecektir.. Yapı ve Yollar Kanunu tatbikatı —.ozan meydanı ve mey- dana bakan sokakta dükkânlar — Kanalizasyon olmaması yüzünden vaziyet —Vekâletler nizamnameleri hazırlıyorlar ANKARA, 10 Temmuz Belediye yapı ve yollar o kanunu | mer'iyete girdi. Bu suretle cümhuri- yet hudutları dahilinde halen mevcut beş yüz kadar belediyenin binalarile yolları için tatbik edilmekte olan Ebniye ka- Bunu tarihe karıştı. Belediye kanunu ile belediyelere verilmiş olan mühim vazifeler ve vâsi salâhiyetlerle şehir ve kasabaların imarına ait faaliyetle- ri mütevazin ve hemabenk halde bulundurmak zaruri görülmüş ve bu yeni kanun böyle bir ihtiyaçtan doğ. muştur. Kanunun tatbikatı o Ankara İmar | Müdürlü; le Belediyesinin de ba- zı tedbirler almasını icap ettirmekte- dir. Bu maksatla İmar Müdürlüğü, kendisine tastik için tevdi edilmekte olan projeleri, yeni yapı ve yollar ka- nunu zaviyesinden tetkik © etmekte; ve kanım hükümlerine uygun olmıyan kısımları tashih ederek tastik .t- mektedir. Bu dikkate rağmen, kanu- Dun neşrinden evvel verilen ve bu ka- nun hükümlerine muhalif © bulunan bazı müsaadeler dolayısile bitmek ü- zere olan, ve yeni yapılmıya başlanan inşaat içinde göze çirkin4görünenler de vardır. Bu meyanda Yenişehirde Lozan meydanında ve Lozan meyda- ına bakan sokakta yapılan dükkün- ların arzetti anzara, ancak “ kelimesi ile ifade olunabilir. . Nizamnameler hazırlanıyor. . maştır. Fırınların ve gıdai maddelerin bulunacakları diger mahallerin yapı- larma vesair hususlarma ait şartlar da Dahiliye ve Sıhhiye oVekâletleri tarafından tanzim edilecek bik nizam- name ile tespit edilecektir Kanalizasyonlar Ankarada kanalizasyon şebekesi olmadığı için yeni kanun mucibince, Ankara Belediyesi mahalli ihtiyaç ve vesaite göre lâğım tertibatını gösteren bir talimatname yapacaktır. Şüphesiz | hükümet merkezi için kanalizasyon ol | gi maması bü bir noksandır. Yeni | Ankara Sulanmalıdır ANKARA, 9 (Milliyet) — Bir müd | dettenberi Ankara sokakları belediye | tarafından sulattırılamamaktadır. Bu- | nun sebebi şudur: İ Belediye oktruvadan kaybettiği iki yüz bin liralık varidat açığını kapa- mak için tasarruf yapmıya o mecbur kalmıştır. Benzin ve #air masrafi dolayısile arözözler garajlarda du: makta, şehrin tozlu ve sıcak günleri bu suretle tabiatin lütfuna bırakılmak tadır. Bu ve bu kabil tasarrufların açığın biraz kapanmasına belki yardımı ola- caktır. Belediye bu tedbirinde mazur. bir şehir kurulurken, en evvel düşü- nülmesi lâzrmgelen bu cihet, muhtelif sebeplerden teahhüre uğramıştır. Ve bugün Ankara evlerinde mev- cut lâğım tertibatı itina ve dikkatle yapılmadığından sik sık temizlemek zarureti hâsl olmakta, ve bu yüzden belediyenin elinde bulunan bir tane Vidanj,, makinesi bu dağınık şehrin İmemektedir. Nere ihtiyacına kâfi ge k sik bozulmasını ini stendiği zaman çalışacak vaziyet bulunmamaktadır. B: kineyi işletmek ol Belediyeye bu makine varidat temin İ etmek şöyle dursun, üste eklenmekte- dir | Bu diyenin aldığı muayyen fazla bulmaktadırlar! v sahipleri bele- de a rağmen ücreti Ankara Belediyesi gene kanun hü- kümleri mucibince, bir sene zarfında yol ve sokak levhalarını ve bina nu- maralarını muntazam bir surette ta mamlamıya gayret edecektir Ağaç seferberliği Kanunun 45 inci maddesi Ankara- da tatbik olunacaktır. Bu nazaran, şehir içinde ve dışında plân mucibince yeşil saha olarak tespit e- dilmiş olan yerlerde belediyece tayin olunacak günlerde her evin | senede dur. Fakat biz şehir halkını düşüne rek bunu bir hak olarak istiyoruz: ren nizamnameleri hazırlamıya başla. | (| Şehir sulanmalıdır? m Hanımefendiler 15 Temmuzu bekleyiniz Bestekir MUHLİS SABAHADEİN 35 ve kiz: MELEK Hanım ÇİFTLİK PARKINDA Bu akşam alaturka saz ve orkestra ile en son ve meşhur eser- İerile filmlerde ve tiyatrolarda çok beğenilen bir balet heyeti birlikte mahterem halka bir irak edecekler: etlerile zengin izmeti müftek ir. KRM (5441 olarak Mektebi Müdürlüğünden: 1 — Bursa San'at mektebinin (8480) lira 67 kuruş ke- şifli betonarme döküm atelye si inşaatı 31-7-933 pazartesi günü saat 16 da ihale edilmek O üzere kapalı zarfla münaka saya konulmuştur. 2 — Talipler müzayede ve münakasa ve ihalât kanu- nunun 10, İl rinci maddeleri ne uygun olarak yüzde 75 mu- vakkat teminat akçe ve evrakı nı havi teklif zarfları ve ehli yet vesikalarını mezkür gün v e saatte vilâyet daimi encüme ni riyasetine vereceklerdir. 3 — İnşaata ait keşifna meyi ve şartnameyi görmek ve daha fazla malümat almak istiyenlerin mektep müdürlüğü- ne müracaat edeceklerdir. (3067) 4200 Tacirlerin Nazarı Dikkatine İstanbul Ticaret ve Sanayi Odasından: Tacirlerin müessesei ticariyelerine ait alım ve satımlar da istihdam ettikleri tellâl ve simsar ve Plasyelerin de odala- ra kayıtları mecburi olduğundan bu gibi işlerle mesgul olan larm 15 Haziran 933 tarihinden itibaren üçay zarfmdao daya müracaatla kayıtlarını icra ettirmeleri evveles ilân e | dilmişti. Bu müddetin hilamından sonra haklarında odalar kanımu mucibince takibatta bulunulacağı cihetle © istihdâm ettikleri bu kabil tellâl simsar ve plâsyeleri kaydedilmek ü- zere odaya “bildirmeleri bilurmum müessesatı ticariyeye tav siye olunur. (3018) bir ağaç dikmesi veya diktirmesi ve bunların belediyeler tarafından mu- hafazası mecburi olacaktır. İnhisarlar Umum üdür iud No. 6 çizgili Makine kâğıdı kalın ” ,p ince Sabit mürekkep 1/2 kiloluk şişe Kırmızı mürekkep 1/2 kiloluk şişe Kopye mürekkep 1/2 kiloluk şişe İstampa Sarı zarf No. 7 «2» Zamk » fırçası Mukavva kaplı el defteri küçük Büyük el defteri Cam süngerlik Adi yazı takım Klasör Kâğıt zımba makinesi Sicim Yazı makine yağı uğ» Mürekkep lâstiği Siyah kurşun kalemi Kopye kurşun kalemi Renkli kurşun kalemi Yazı makine lâstiği Kalem sapı Tel raptiye Maşa raptiye Nevi ve miktarları yukar- da yazılı “ 26 ” kalem kırta- siye levazımı almacaktır. Taliplerin şartname ve nü- müuneleri gördükten sonra pa- zarlığa iştirak etmek (üzere yüzde 7,5 teminatlarını 19-7- 933 çarşamba günü saat 14 te Galatada Alım, Satım ko- misyonuna müracaatları, (3151) a memurluğun. dan : Mabcuz ve furuhtu mukarrer mü | teaddit konsol, ayna, | gardirop masa sair kıymettar eşya 19-7-938 tarihi- ne müsadif çarşamba günü saat ondan. | landa O asmalı mescitte ya mağazası derununda | | | ça masraflıdır. maddeye | bi! müzayede satılacağından talip o- | salârın mahallinde hazır bulunmaları | F ANKARA, 10 (Milliyet) — Gazi Lisesi talebeleri için bu sene Mecidiye bağlarında kamp kurulmuştur. Gönder diğim resimler kampta talim gören ta- lebeyi ve muallimlerini göstermektedir . zeyyen bu bağlarda talebe ANKARA, 10 (Milliyet) — Ge çen sene buhran dolayısile Anka- rada az inşaat yapılmıştır. Bu se- ne ise geçen senekine nispetle in- şaat fazladır. Ankarada bu sene- başından itibaren İmar Müdürlü- ğünce; seksen hususi mesken, üç resmi daire ve seksen evde tadil ve tamirat müsaadesi verilmiştir. Bu sene müsaade: İman resmi daireler nafia, sergi ve silo binala- | BOURLA BİRADERLERw Ş rıdır. Maarif Vekâletinin müsaadesi | benüz verilmemiştir. Bu vekâlet plânının şehir plânile tearuz teş- kil eden bazı esasları hakkında M. Jansen ile muhabere devam ( et- mektedir. Bu sene müsaadesi alı- ak resmi daireler arasında Er- ek lisesi ve milli müze, milli kü- İ tüphane ve akademi binaları da vcuttur. FRIGIDAİRE ismini taşıma. yan het soğuk hava dolabı hakıkı FRIGIDAIRE değildir ISTANBUL ASİPİN KENAN Tabletleri Havaların bu kararsızlığı ekseriya nezle, kır- gınlık, başağrısı gibi hastalıklar tevlit eder. Buna mâni olmak için yanınızda dalma tazeliğini muha- faza için şişe tüpler İçinde bulunan Asipin Kenan tabletlerini bulund tiniz için en emin bir ilâçter. nutmayınız. Bu sıhha- (5379) Umumi Neşriyat Yazı İşleri Müdürü ETEM İZZET Gazetecilik ve Matbaacılık T. A. Ş. Çubuk yolunda söğüt ve çamlarla mü- zel günler geçirmektedir. YENİ BİNALAR Sebze fiatı ANKARA, 9 (Milliyet) — Â rada son de sebze fiatleri | den bire düşmüştür. Patlıcanın © bugün okkası ol bamyanın okkası yirmiye, kabak paraya, domates b: tu dört, dolmalık biberler otuza satılmaktadır. Körpe hiyarlar yüz — parayâi İ bağlamış soğanlar dört, beş tan& arada demet halinde beş kuruş Kiraz ve zerdali pek boldur. | pazarda satılanlar pek ufak ve| vişneleri olduğundan işe © yarıyi, şeyler değildir. Erik on, on beş kuruş arasmdi İyi armudun okkası kırk kuruşt dar çıkmaktadır Üç yeni mektep ANKARA, 10 (Milliyet) — Bİ ve biri Gazi Orman çiftliği, digel Kabaküllük ve Erzurum çeşmesi lerinde yaptırılacak üç ilkmekteği münakasa açılmıştır Bunlardan çiftlikte yapılacak İ bu ders senesi başma kadar bitiğ cekse de digerleri yetiştirilemiydi lerdir. Bunlardan ancak gelecek senesi başımda istifade o edilebilef tir. Kabaküllük mektebinin arsa if lâk işleri bitmişti İstimlâk paraları ANKARA, 10 (Milliyet) yon - Cebeci yolunun açılması timlâk edilen arsa ve evlerin pi verilmek üzere İmar Müdürlüğü bir istikraz yapmak üzere Mecli$ rafından müsaade edildiği malüs Bu istikraz muamelesi itmam # miş olup bugünlerde yüz elli İmar Müdürlüğü tarafından Mukaddem ve Hacımusa mahalli rindeki istihkak sahiplerine tev3i İ dilecekt i 5376 Dr.A. KUTİEL ie TIR. (5083) iğimden yet “ eskisinin hükmü,