14 Temmuz 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

14 Temmuz 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

f Askeri bahisleri İ | Bulgaristanın Balkan savaşından evvelki za- manlarda doğu Avrupasının ve Balkanların “Küçük Alman or- dusu,, adını taşıyan bitişik kom- şu Bulgar ordusundan bahsetimek tatsız kaçmaz düşüncesindeyim. O zamanlar Bulgar ordusu yeni kurulmuş, talim ve terbiyesi mükemmel, manevracı, iklim ve hava güçlüklerine, yorgunluklara ve mahrumluklara katlanır, ye- ni yüksek bir maneviyat ruhu ile beslenmiş bir ordu olarak tanın- mıştı. Bulgar milleti de Balkan- ların en döğüşken milleti sayılır. dı. Hakikatte de bu ordu, güdüm- ce değilse de, döğüşçe olan kud- retini Balkan savaşında gösterdi; fakat fazla şımarıklık ve lümzuz oburluk, müttefik Sırp — Yunan kuvvetlerinden güçlü bir darbe yiyerek Bulgaristanın kolay ka- zançlarmın çoğunun tekrar elden | gitmesine sebep olmuştu. İtiraf etmelidir, ki bu çetin Bul- gar ordusu, büyük cihan savaşın- da, kendisinden beklenen daya- | nıklığı gösteremedi. Savaşın son- larma doğru, oMakedonyadaki Fransız ordusunun saldırım dar- besi önünde çabucak tesanüdünü gevşetti ve koyun sürüsü gibi da- ğıldı. Bu yüzden en kötü müta- reke şartları kabul etti ve Bulgar yurdu çabucak müttefiklerin kon- trolu altına giriverdi. O zamanki müttefikimiz Bul rasitana zorla imzalattırılan No- yi muahedesi, ona ancak 20,000 kişilik bir ordu ile 10,000 kişilik bir hudut gücü bırakıyordu. Fa- kat paraca sıkıntı içinde bocala- yan Bulgaristan, muahedenin mü- saade ettiği sayıyı da bu saf altı- na alamamıştır. Halbuki 1924 - 25 yılında Bulgaristanın her tarafın- da patlayan komünist ayaklan- malarmı bu kadarcık askerle bas- ırmak mümkün olamağıdı anla- sılınca Paristeki büyük © elçiler konferansı, lüzum halinde daha 10,000 kişiyi posatlamak hakkını Bulgarlara vermeğe mecbur kal- dı. Kezalik geniş Bulgaristan hu- dutlarını 10,000 kişi ile korumak mümkün olamadığı görülünce hu- dut köylerinde milis tarzında bir koruma teşki kurmasına ve bunlar için başlıca hudut köyle- rinde mahdut miktarda silâh ve cephane depo eylemesine müsaa- de edildi. Bulgaristan, barışıklık ozama- nmda bir kaç fırka teşkilâtı sak. lamak için de iddialarda bulun- muş ise de bilhassa Yugoslavya- nın engel olması ile buna da izin verilmemişti. Bu yüzden, bugün istanda en büyük kumanda alaydır. Fırkası ve kolordu su yoktur. Harp akademisi açmak, askerlik uçkuculuğu, uçku savma topçuluğu, tank posatları, zehirli gaz yapmak, zırhlı arabalar, alev atma makineleri kullanmak, po- Şikago sergisini ziyaret Beynelmilel Şikago sergisini ziya ret etmek üzere elli dört günlük bir | programla hareket edecek olan Türk Romen mühtelit seyahat | gurupunun seyahat başlandıcı 18 temmuz olarak İstanbuldan başlayacaktır. Türk sey- yahlar Köstencede istikhal olunacaklar- dır. Tertip heyeti Türkler için fazla o- larak on kişilik yer ayırmış ve iştirak müddetini on beş temmuz akşama ka- sile ile seyyahlar Paris şehrini de gör- müş olacaklardır. © Milliyet bu sütunda iş ve işçi tavassut ediyor. pe askerlik gücü satlı deniz gemileri yapmak ta kendisine yasak edilmiştir. Ordu buyruk ve kumandaca sa vaş nazırlığına bağlı olup bunun buyruğunda alay (mmtaka) ku- mandanları ve sınıf ve posat mü- fettişlikleri vi Ordunun bu- günkü teşkilâtı şöyledir: Piyade: 24 piyade taburundan mürekkep olup bunlar muhtelif ler. Birinci alay (Sofya) da, ikin ci alay (Filibe) de, üçüncü alay (İslimiye) de, dördüncü alay (Varna) da, beşinci alay (Rus- çuk) ta, altıncı alay (Veraçe) de, yedinci alay (Dobniça) da, seki- zinci alay (Eski Zağre) de. Taburlar ortalama 500-650 nefer vardır. Fakat kış mevcutla- rı azalır, yaz mevcutları çoğalır. Bundan maada üç süvari alayı ile bir de hassa süvari alayı var o- lup bunların mevcutları da 450 - 720 kılıçtır. Her alayda bir ağır makineli tüfek vardır. Topçu: 8 müstakil topçu tabu- ru, 3 berkitilmiş oron, 2 berkitil. miş kıyı orondan ibarettir. 8 topçu taburundan yalnız beşinin topları vardır. Geri kalan üçü ber kitilmiş ooronlarındır. Bu beş topçu taburunda 60 sahra ve dağ topu ve 5 berkitilmiş oronda ise 10,5 santimetrelik 145 top vardır. Berkitilmiş oronlar, Sofi din, Şumnudur. Berkitilmiş kıyı dır. Bulgar toplarınm hepsi Bal- kan ve büyük savaştan kalma €3- ki ve değerini yetirmiş toplardır. Fen koşunları: 3 kazmacı ve Z kamyon taburundan ibarettir. ğü, 7 atlı jandarma bölüğü vardır. Hudut koşunları da 8 taburdan i- barettir. Bugünkü Bulgar ordusu sıkı bir disiplin altındadır. Zabit ile nefer arasında karşılıklı inan ve sevgi vardır. Münasebetleri de- mokratiktir. Zabitlerin ve nelerle rin elbiseleri ve askerlik duruşları mükemmeldir. Elbise kumaşları yerli ve dayanıklıdır. Koşunlarda posatlara iyi bakılır, yağlı ve te miz tutulur. Kışm, kışla meydan- larında talim yapılır, ilkbaharda çadıra çıkılarak arazi tatbikatları ve sonbaharda ise büyükçe koşun larla tatbikatlar yapılır. Halk ile ordu arasında iyi bir münasebet ve sevgi vardır. (Sofya) daki sa- vaş mektebinden her yıl 100 zabit çıkar, orduya dağılır... Ordu aslâ siyâsetle meşgul olmaz. O: şıarı: “Herşey vatan içindi ibarettir. Görülüyor ki, komşu Bulgar or dusu şimdilik küçük ve çetin bir çekirdektir. Fakat teşkilât ve tes- lihat için serbestlik elde ederler. se çok kısa zamanda eskisi gibi kuvveti ir orduyu bu çekirdek ten yetiştirmek mümkündür. Cinoğlu Nikâh Konya meb'usu Tahsin Beyin ke- rimesi Halide Hanımla Erkânı Har- biyci Bahriye reisi sabıkı Sıtki Be- yin mahtumu tayyare yüzbaşıların. dan ve tayyare mektebi muallimle- rinden Şerafettin Beyin Bü; belediye dairesinde dün nikâhları icra edilmiştir. Vali ve belediye rei- sl Muhittin Bey de şahit olarak bu- lanmuşlardır. Nikâh Büyükdere kay- lüdai Bey tarafından akte- Tarafeyne saadet dileriz. Ankarada on beş günde bir çık- mak üzere hazırlanan “Varlık, i- simli san'at ve fikir mecmuasmın ilk sayısı çıkmıştır. Memleketimizin san'at ve edebi- yat sahasında ehemmiyetli bir boş- İuğu dolduran bu güzel mecmuanın elimize geçen ilk sayısı büyük bir in- tizam ve dikkatle tertip edilerek çok temiz basılmıştır. Bu sayıda Yaşar Nabi Beyin genç- yenlere istiyenler bir mektupla İş e ezen İyalli İş isteyenler Askeri Sanatler Mektebinden mezun tesviyeciyim, Fabrikalarda. çalıştığıma dair bon servislerim vardır. Taşraya da giderim, şartlarim ehvendir. İş Bürosu: Kantarcılar. DOKTOR Rusçuklu Hakkı Galatasarayda OKanzük eczahanesi karşısında Sahne sokağında 3 numa. vah apartımanda İ numara. 4026 lik ve inkâr isimli bir etüdü , Abdül- hak Şinasi Beyin Ahmet Haşime dair hatıraları, Kâzim N Ibrahii Necmi, Ahmet Hamdi ia kalelerile Kemaletin Kimi Sakat Esat, Cevdet Kudret, Ahmet Kutsi, Feridun Fazil, Vasfi Mahir, Behçet Kemal, Ahmet Münip ve diğer kıy- imetli gençlerin şiirleri vardır. Yahudi casuslar i cephesinde | Yahudi casu, İ Türk Kitaphanesi) tarafından neşre- dilmiştir. | Milli mecmua | Milli mecmuanın 142 - 143 numa» | raları bir arada neşredilmiştir. garnizonlarda 8 alay teşkil eder- | oronları ise (Varna) ile (Burgaz) | Ayrıca 16 yaya jandarma bölü | dir kitap (Anadolu MILLITEİ CUMA STAR 14 Sinir rahatsızlığı, sinir- lilik muamması Bir çok kimseler bugün sinir rahat- sızlığından müztarip yaşarlar. İosan- ları rahatsız eden ve fakat üzerlerinde tahripkâr tesir bırakmayan, vücutlarını ifna emiyen , rahatsızlıklardan en şid- detlisi ve lü; tedavisi hemen en ül inir rahatsızlığıdır. Ha- kikat şudur ki asrımıza mahsus her ş€- kildeki şehir hayatı bizi her gün da- ha ziyade sinirleştiren hallerde tecelli etmekte devam ediyor. Sinir sistem ve merkezimiz hiç bir zaman yalnız başına hali sükün ve is- tirahatte kalamıyor. Daima hir takım tahrik ve tahrişlere maruz. bulunuyor. Bu tahrik ve tenhihler tarafından mü- temadiyen bombardıman altında bulu- Buyor. Bu tahrik sademeleri gözlerimiz, ku- laklarımız ile © beynimize (di- mağ) a intikal ediyor ve orada tesir ha- sıl ediyorlar. Haberimiz olmadan ve istemiyerek bunlar mütemadiyen tesi» ve faaliyet | tedirler. Öyle bir faaliyet ve tesir ki on- karşılamak ve ahzü kabul etmek İ işim bizde henüz tamamile hie bir hazır. | bik yok. Bu halde o tesirlere karsı bir müda- aksülâmel hali husüle gelmiş 0- amile tabir edilen hal budur. Bunun da şekil- leri ziyadesile muhtelif ve mütenevvi olur. Şahsa göre ve herkesin iş ve meş- galiyetine göre türlü törlü , şekillerde na veya yazı masasma oturunca bir türlü işini hemen tasarlayıp yapamadı. #ından ve yapacağı şeyi bulmak için hayli müddet düşünüp kendini zorla- mal lâzım meldiğinden, kalemi elinde tutabilmek irin epi kuvvet (sarfetmek icap ettiğinden, elleri titrediğinden, ka- leme alacağı ve yazmak istediği şeyleri pek güçlükle yazabildiğinden bahis ve hikâye Diğer biri de iş ve vazifesine başlar başlamaz hemen yorgunluk duyduğ nu, başı ağrımağa başladığını, ifası, mecbur ve müteahhit olduğu iş ve zifeyi bitirmeden bırakıp kaçmağa bur ve muztar kaldığını bir üçüncü sü de hütün vücudunda tahammül o- dilmez bir sıkıntı ve gereinlil hissetti. ğini ve bunlara dayanamaz derecede ol. duğundan şikâyet eder, Başka bir takımları da uykusuzluk tan vücutlarında daim ve sabit ağrılar- âyette bulunurlar. İste bütün inden muztariptirler. Ve sinir dediğimiz hallere rahatsızlıklara | müsaptırlar. Doktor bunların vücutla rında muayyen uzvi hir teyayyür bula- maz ve hiç birinde . aşikâr bir hastalık göremez bununla beraber bu biçarelerin (otedavi ve müâvenete MG ÖĞÜTLERİ muhtaç olduklarında hiç şüphe yok- tur. Bunların bir çokları hertâh tam muh- taç oldukları an ve zamanda fikren ve hodenen İstirahatleri temin edildiği takdirde pek çok istifade edecekleri mu- hakkak gibidir. Terki hizmet veya vazileden uzak- laştırılmak helki bunların hallerini fe malaştırır. rahatsızlıkları ziyadele: rir. Bu gibiler için âsi lâzem olen tiyaç- hasıl olduğu ande kasa bir mü det için bunların sinirlerini tam bir tirahat görmelidir. İşte bütün is mahallerinde lüzumu halinde bunların karanlık ve sürültüsüz odalar masmı gönül arzu eder, Buralarda hir hekimin nezaret ve İ- daresi altında muhtar olanların az bir zaman istirabatleri ne Aİ olur Büyükada: . Dr. ŞÜKRÜ A A 3 üncü kolordu ilânlerı İzmit Fırka SA. AL. KOM. dan Fırka kıt'atı için açık mü nakasa suretile 18,200 kilo pi rinç satın almacaktır. İhalesi 22 Temmüz 933 salı (ogünü saat 15 tedir. Şartnameyi gör mek üzere her gün ve münaka saya iştirak edeceklerin taym edilen günde İzmitte Fırka SA. AL, KOM. nuna müra- caatları. (3145) (3083) 4199 bulun- sak K.O. ve 1. F. kat'alara ih- tiyacı için 86,500 kilo taze fasulya 86,500 kilo patlıcan 11,150 kilo bamya ve 55,000 kilo domates kapalı zarfta tek HE edilen fiat pahalı görüldü- günden pazarlığa konmuştur. İhalesi 17 Temmuz 933 pazar tesi günü saat 14 tedir.İstekli lerin şartnameyi görmek üzre her gün ve pazarlığa girmek i çin o gün ve vaktından evvel Fındıklıda 3.K. O. SA. AL. KOM. nuna gelmeleri. (243) (3184) 4368 sw: Çatalca Mst. Mv. Kıt'aları ihtiyacı için pazarlıkla 2,000 kilo sade yağı satın almacak- tir .İhalesi 15 Temmuz 933 cumartesi günü saat 11 de ya- pılacaktır. İsteklilerin şartna meyi görmek üzere hergün irahatine mahsus | TEMM* rae Mahmut Yüzü yanık Ömer otuz altı saatten beri kursağına bir şey koymamıştı. Ne- üz bulmuyor, korulu- bir seydi. Üste açlı çökünce, ona ahbapları baron de- Baron Muhınut banjuruna uyğun is- karpin bulamadığı icin yalmayak gezme ği tercih edenlerdendi. Omuzundan aşağı sarkan torbada, İ sayiye'erde oturan zensinlerin yiyecek: leri seylerden vardı. Yalnez o, bunları zenginlerden ür dört sün sonra yerdi. Fark o kadar.. Arık bir mutfak kapısı #ördü mü, yanaşır, uzaktan bakar, bir şey söyle ez. Asçı da çöp tenekesins dökülecek artıkları örn verirdi. Hülâsa Baron Mahmut acıktan gecin menin yolunu bulmustu. Onu sayfiyele- Fin areılarr, civardaki bahrevenlar, hep- si tanırlardı. Uzaktan gördüler ei, eağırırları — Baron, gel buraya! Baron hemen kosar, ak*am s0f dan artık balına mn varsa, İsendisi rirler, o dn minnet; hessini torb: doldurur, bir ağar altında röplemirdi. Brvnu yanık Ömer, Bs-on Mahmu- du sörünce sevindi. Öteki de yalnızlık. tan wkimes olacak ki, 'u tesadüften memnun oldu: — Buralarda ne işin var, Ömer? — Sornfa Baron, açlıktan imanım gev viyor — Öyle ise zel şu ağecm altına gi- delim. Bizim torbada nevale var. Ağacın altma oturdular. Baron tor- bayr actı, in sözleri büyüdü. Aman Allahım, hu torkanm içinde meler vok- tu: Tavuk sövüşleri, cürük bir kar do- matos, patates haşlaması, tuz, peynir, ar tık te olen katili ekil ekmekler. Başbaşa verip sofranm başma geçti- ler. Ömer hahire atıştırırken, Ba-on ya- vaş sesle hir see tevdi eder gibi dedi ki: — Şurada Hilmi Beylerin köşkleri var, Onlar dün Bursaya vittiler. Bir haf ta orada kalacaklar, Burnu yanık Ömer bu havadise pek | alâkalandı. Baron Mahmut bu sayfiyo â leminde olun bitenleri santimi sanlimi- ne bilenlerdendi, Burnu yanık Ömer: — Ek, zenginlik hul Dedi. Canları nereye isterse oraya giderler, Fakat o andede kararmı kafasına koymuştu. Madem ki kösk bom bor, De umu 55 KURUŞA KİLOSU KUŞTÜYÜ Ida Çakmakçılarda kuştüyü fabrikasinda kuştüyü yashık 78 kuruştur. Şilte ari 12 Tirader. Salen Yastıklar, 3410 yp (205p gg İstanbul Gümrüğü se yes yes yes Başmüdürlüğünden: İstanbul İthalât Gümrüğ ü anbarlarile Sarayburnu an- barlarında mevcut oturma te razilerden bozuk olan on iki , adet terazi ile 53 adet dirhem pazarlıkla tamir ettirilecektir. Taliplerin 18-7-933 tarihine (14 te Komisyona müracaatları. (3272) İnhisarlar Umum Müdür Plân ve keşifnameleri dairesinde Bakır Köyünde, Sala cıkta, Çinili Rıhtım hanı taraçasında ve Bakırköy Çimento fabrikası arkasına konacak ilânların asılması pazarlığıma iş yüzde 7,5 teminatlarmı hâmilen 18- günü saat 14 te Galata'da Alım, Satım Komisyo tirak edecek isteklilerin 7-933 salı nüna müracaatları. (3276) DOKTOR Hafız CEMAL Dahiliye hastalıkları silğebiğiin Cumadat “ manda” hergün öğleden sonra saat (2,30 dan 5 e) kadar İstan- bulda Divanyolunda 116 aumaralı hu- susi dairesinde dahili hastalıkları mua- yene ve tedavi eder. Telefon: İstanbul; 22398. , 4025 ve pazarlığa girmek için o gün ve yazılan saatte Fındıklıda 3. K.O.SA. AL. KO. na gelme- leri. (244) * (3222) 4372 ... Manisa Askeri SA. AL. KOM. dan: Fırka kıt'aları ih- tiyacı için 28,545 kilo sade yağı kapalı zarfla münakasa- ya konmuştur. İhalesi 25 tem- muz 933 salı günü saat 15 te dir. İsteklilerin şartnameyi örmek üzere her gün ve mü- nakasaya girmek için o gün ve vaktindan evvel teklif ve teminat mektuplarile Manisa- da Askeri Sa. Al, Kom. nuna mek orasını bir ziyaret ederse, kimse ra hatsız olmryacak, Baron Mahmut ilâve etti — Amma, aşağıda bekçi yatıyor. Burnu yanık Ömerin hu havadise bi- , Fakat kararm- Ceketini acarak, belin- de taşıdığı hançerin sapını gösterdi: — Boynu bundan da sert değil yal Aclıktan imanı #evrenen © Burnu ya- nik kararını bozacak her mani yıkmak için ihtiyat tedbirlerini de unutmuştu: — Ulan Baron, sen sus ol, ben sana pay çıkarırım. Burnu yanık saat bire doğru köşkün önüne geldi. Köşkün bahçeleri- nin parmaklıklarının sanki harsızlarm ırmanmalarma kolayikı olsun diye, elle tutunacak, ayakla basılacak yerleri çok- tur. Burnu yanık Ömer bu kolaylıktan e etti, Bir hamlede kendisini bah- gede buldu, Yavaşça kapıya doğru yürü dü. Baktı ki kapı ye ayalık, Evvelâ şaşırdı. Eh, olur a. Bekci kapıyı unut- muş olabilir. Bekci e sal odaya doğ ee ayak uelarine “basa basa ieriledi. A, . Bu kapı da acık. Eh, olur a.. Bu ekle Hale knça kapali yakan ya Burnu yanık Ömer, elinde yalın bi- çak bu odaya sirdi. Ayakları ılık bir mayia temas eder sibi oldu. Demir kar- yolaya yaklaştı. Birisinin orada yattığı hafif ay ışmğında belli oluyordu. Elinde hançeri nefes almadın hirhiri arkasına rastgele yatan vücuda sapladı, adamca- ğızı âdeta kalbura çevirdi. Vücudün ha- reketsiz bir halde durduğunu görünce, bir kibrit caktı. Bir de ne vörsün? De- min hançerlediği vücudün kafası yerin- de yek. Yere baktı. Kafa kan içinde yer de duruyor, Burnu yanık Ömer: — Vay canma! Dedi, gelenler olmuş?.. Sonra yukarıya çıktı, çekmeceleri, do lapları, her tarafı karıştırdı. Epeyce işe yarar şeyler de bulmadı değil. Çünkü kendisinden evvel gelen, böyle va bizden evvel Ertesi sün Baron Mahmudu buldu: — Sana da bir şey getireceğim, de- miştim, iste getirdim, dedi ve Barona üç gümüş kasık verdi. Burnu yanık Ömerden evvel köşke siren, bekeiyi öldüren, yükte hafif, pa- hada ağır ne varsa hepsini alıp götüren Baron Mabmuttu. Fakat polisler hırsız ve katil diye Burnu yankı Ömeri ya- kaladılar, Sayfiyeler civarında Baron Mahmu- dun hövle - bir cinayeti yapabileceğine kimse ihtimal vermiyordu. Konfüşti 7 Ermeşi weordur, tesadüf eden Salı günü saat lüğünden: Darüşşefaka Müdürlüğünden: Mektebin bir senelik ihtiyacı o- lan 700 çeki odun, 6000 kilo Man- gal Kömürü. 90 Ton kırıble taş kö ürü 80 ton Kak kömürü münaka sa ile alınacağından şartnameleri- : | ni görmek üzere her gün ve müna- kasaya iştirak oetmek üzere 15 Temrmiz Cumartesi günü saat 14 te Nuru Osmaniyede Cemiyeti ted risiye merkezinde müracaatları (3230) ME müracaatları. (3153) Kyme Çorlu Askeri “SA, AL. OM. dan : im Kıt'atı ihtiyacı için | 0 kilo koyun etine akl iünakasada teklif edilen fi- | a pahalı görüldüğünden | ihalesi 17 temmuz 933 pazar tesi günü saat 15 e tehir edil- miştir, İsteklilerin abinin | l yi görmek üzere her gün ve | münakasaya girmek için o | gün ve vaktinden evvel Çorlu | da Askeri SA, AL. KOM. nu na müracaatları. (3163) (3288) | | RADYO Bugünkü proğrai İSTANBUL : öm ii 18; Sar (ilamda İlam 20, * Osman Petivalıni Bois 4 Hanlar heyeti Ülkü, Eli amlar. 2130 : 2 18, ve Fuydi Gramofon. : Alanı haberleri, saat ayar ANKARA, 1230 4 Gramofon. 1, 3 Pi sm tara 18AS vE 1920» 2015 : Ajanı haberleri, VARŞOVA, 1441 mi. 19535: Plâk. Zi: Fransızl mı münasebetile genlik! 1518 en. (Ferhunde 1 BUDAPEŞTE, 550 m. 20,45: Keman kanseri. 21,281 Tiyati! yodan). 23535: Orkestra konseri. VİYANA, Sise. 2075: Opora parçaları, 2208: Pr9 konferansı 23: Plâk konseri MİLANO » TORİNO - FLORANİ 215 Habarelr. — Plâk. 7135: Tess rışık orkestra mu ist. Mr. Kumandanlı Satınalma kom. ilânla pi Harbiye ve merbutu | tepler hayvanatı için dör otuz iki bin kilo ot 30-7: pazar günü saat on dö kırk geçe kapalı zarfla ! almacaktır. İsteklilerin nameyi görmek için her ve münakasaya girişecek belli vaktmdan evvel mektuplarını komisyona meleri, (55) (isi ... Merkez Kumandanlıf merbut kıt'at ve müessesi tiyacı için dört bin kilo £ tes ile beş bin kilo kuru 15-7-933 o cumartesi i saat 14,30'dan 15şe bi pazarlıkla satın alına: Pazarlığa girişeceklerin li vaktinde merkez satın ma komisyonuna mütacij rı. (68) (3 ... Merkez Kumandanlı bağlı kıt'at ve müessesat yacı için alınacak yedi b lo tereyağınm pazarlığ verilen fiatlar pahalı gö günden 17-7-933 pazar # saat 14,30 dan 15 şe pazarlıkla satm almacaktı teklilerin belli saatinde kez K. satm alma ko nuna müracaatları. (70) (3281) ... Merkez Kum merbut kıt'at ve mü tiyacı için kapalı zarfla n ya yirmi lem sebzeden pahalı almacak kırk bir bin kilo tates otuz dört bin kilo soğan beş yüz kilo otuz iki bin kilo patlıcan kilo taze bamya on bin ıspanak 16-7-933 pazar saat 15 ten 16 ya kadar zarlıkla satım almacaktır. teklilerin belli saatinde kez satın alma komisyo: müracaatları. (69) (32 İer racaat edilir. Gsretemiz ilânlarin yatini kabul #tmez.