14 Temmuz 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

14 Temmuz 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

ANKARA, 11 (Milliyet) — As keri izin kanununun yedinci madde- sine göre Milli Müdafan Vekilliğince hazırlanan askeri izin nizamnamesi Devlet Şürası ve İcra Vekilleri he- yetinden geçerek © Resmi gazetede neşredilmiş ve mer'iyete girmiştir. Nizamnamenin esasları şunlar» der: Madde 1 — Sene izininin veril mesinden hizmetin sektedar olma- ması için bir sıra cetveli yapılır, İ- zinli adedi ayni zamanda mevcudun dörtte birini geçmez. Bu nispetin tat- biki cümkün olmıyan birlik ve müee- seselerde münasip bir sıra tanzimi âmirlerin takdirine bırakılmıştır. p Madde 2 — Teftiş talimatı muci- bince her talim safhasına göre kıt'a- iştirip teftiş vermeğe ve teftiş teftiş es- rak eden birlik ve mücsscselere manevra es- nasında izin verilmez. Memleket da- hilindeki izinliler lüzem görüldüğü Madde 3 — Hazarda Büyük Er- kânı Harbiye Resliğmin lüzum ve sebep göstermesi üzerine Milli Mü- dafaa Vekâleti muayyen zaman ve mıntakalarda izin itasını tehir ede bileceği gibi izinlileri de geri çağı- rabilir, Madde 4 — Memleket dahiline izinler, toptan veya bir kaç defada kullanılabilir. Yıllık izin hakkını bir kaç defada kullananlar yalnız bi- rinci defasında gidiş ve geli» zaman ları hariç tutulup diğer defalarda sayılır. Madde 5 — İzini vel müdde- tini, gidiş ve gelişin on ima yoldan yapılması esasına ve istifade edile- <ek mutat nakil vastasına göre izin veren âmir tayin eder. Vesikaya müs- tenit gecikmeler alelusul nazarı dik- kate alınır Madie 6 — Bir mahalle izinli gi- den, mezuniyeti esnasmda başka bir mahalle gitmek isterse dideceği ye- ri mafevkına haber vermeğe mec burdur. Madde 7 — Memleket dahiline izin aldığı halde sonradan bunun bir kısmını ecnebi memleketlerde mek istiyenlerin ayrıca izin almaları lâzımdır. Madde 8 — İzin vermeye salâhi- yetli âmirlerin hangi rütbedeki bit veya muadili askeri memurlara ve gedikli küçük zabitlere ne kadar müddetle izin verebilecekleri aşağı- daki cetvelde gösterilmiştir: (Yüzbaşı Gd. küçük zabitlere 3, binbaşı Gd. küçük zabitlere 7, Z. V. ve mülâzimlere 3, kaymakam ve müs takil tabur k. binbaşı Gd. küçük za- Askeri izin nizamnamesi Yeni nizamname Resmi gazetede | neşredilerek mer'iyete girdi MER KEŞİDEDE 207 KUMEARA | bitlere 15, Z. V. ve Miz. lere 7, yüz- başılara 3, miralay, Gd. küçük zabit- lere 30, Z. V. ve Miz. lere 30, yüzba- lara 15, binbaşılara 15, kaymakam- lara 7, liva kumandanı miralaylara ivalar gedikli küçük 45, Z. V. ve Miz. lere 45, yüzbaşıla- ra 30, binbaşılara 30, kaymakamla- ra 15, miralaylara 7, Fırka kumanda- nı mirlivalar Gd. küçük © zabitlere, Z. V. ve Miz. lere, yüzbaşılara, bin- başılara, kaymakamlara 45, miralay- lara 15, liva k. miralaylara ve mirli- valara 7, ferikler miralaylara kadar 45, liva kumandanı — miralaylara ve imirlivalara 15, birinci ferikler | liva kumandanı miralaylara ve mirlivala- ra kadar 45 (dahil) 45, B. E. Ra. ve M. M. V. fırka Iymandanlarına — ve daha büyük rütpelerde bulunan vekit- lerine kadar 45 er gün'izin verebile- ceklerdir.) Madde 9 — İşbu nizamnamede izin vermeğe salâhiyetli gösterilen her mafevk madununa ihtiyaç halin- de 24 saat izin verebilir. Madde 10 — Firka Kumandan- larile daha yukarı makam ve rütbe sahiplerinin izinleri Büyük Erkânı Harbiye Reisinin muvafakatile Mil 15 Müdafan Vekili tarafından veri- lir. ik im- Madde 11 — Memleket hi zinlerle bir buçuk ayı mütecaviz ler M. M. V. nce verilir. Madde 12 — Kıtaların gayri mü- esseseler ve teşekküllerin © âmirleri rütbelerine göre yukarıdaki cetvelde yazılı izin vermek salâhiyetini kul- lanırlar. Madde 13 — Askeri memurlar yalnız kendi sınıflarından olan mai- yetlerine muadil oldukları rütbelere söre izin verebilirler. Madde 14 — Daire reisleri mai- yetlerindeki salâhiyetli âmirlerin ma- dunlarma verecekleri izinleri vazi- fenin sekteye © uğramaması noktai nazarından mürakabe ve tanzim 6- derler, Madde 15 — Vekiller asiller gibi izin vermek salâhiyetini haizdirler. Madde 16 — Mensup olduğu kr ta, daire veya müessesenin bulun: ğu mevki haricinde olanların izin müracaatları ancak merbut bulun dukları mertebeler silsilesine riayetle yapılır. Madde 17 — Kadro ( dolayısile açıkta bulunanlar, bulundukları mev- ki kumandanları vasıtasile ve işbu nizamnamenin hükümleri odairesin- de izin alabilirler. Muhakeme altında bulunanlara mahkemenin müsaadesi olmadıkça izin verilemez. Madde 18 — Verilen izinler mer- tebeler silsilesine riayetle kolordulara MÜKÂFAT VE BİRİNCİ İŞBANKASI - KUMBARA SAHİPLERİNE HER SENE 10000 LİRA KURALAR SENEDE şKi DEFA NİSAN VE TEŞRİNİ EWEL'İN GEKİLİYOR (4)— Evin tavanı ve duvarı (2) — Tavandan bir parça (34) Evin sahibi Nazif Bey veevi Eski bir Türk evi, Türk mimarlığının bir örneği olarak ANKARA, 12 (Milliyet) — Maarif Vekili Doktor Reşit Galip Bey Vekâlet müzeler müdürü Hâ- mit Zübeyr Beyde refakatinde bulunduğu halde, Hamamönünde eski Türk usulile inşa ve iyi mu- tL ölün celi bi Ask ra evini ziyaret etmiştir. Bu ev e anda bar sele an lıdır. Evin büyük kapısı, kapıdan gi- e AmKARA, 12 (Milliyet) — Anka. ran umumi bahçelerinde bilhassa öğ- le yemeğinden sonra tatlı tatlı uyuyan- lar mühim bir yekün teşkil eder. Hele bunlardan bazılarının o kadar: serbest bildirilir. Gerek kadrolar ve' gerek- se Kolordu harici kalan müstakil'mü- esseseler ve teşekküllerin | öttitleri ber üç ayda bir, bir cetvel ile/İzin a- lanları Milli Müdafaa Vekâletine bil- dirirler ve bunlar Erkânı harp & lerinin izinlerinden Büyük Erkâ Harbiyeye de ayni zamanda mat verilir, RMEKTEDİR GÜNLERİ | i Ke ağ 2500 LİRA MÜKAFAT TEVZİ EDİLİYOR: müzeye alınacak rilince binek taşı, altındaki hay- van yemlikleri ve kahve ocağı ta- mamiyle eski halinde bulunduğu gibi, tavanları da eski nakışları ve süsleri ile Türk mimarlığının bir örneğidir. Helen sağlam olan bu tavanların müzeye almması dü şünülmektedir. Ankarada böyle on beş kadar ev daha vardır. onları görünce odalarındaki döşekle- rindeymiş gibi rahat edişlerine hayret Resmimiz bunlardan bir tanesini gös- ve pervasız uyuyuşları vardır ki, insan | termektedir. ala allel Madde 19 — 2161 numaralı ka- nunun yedinci maddesi mucibince tanzim edilmiş ve Şürayi Devletçe görülmüş olan işbu nizamname nef ri tarihinden muteberdir. Madde 20 — İşbu nizamnamenin hükümlerini icraya Milli Müdafaa ve Dahiliye Vekilleri memurdur. Tü Yerli tavukların cinslerini tespit etm için tecrübelere başlandı i ANKARA, 12 (Milliyet) — Mem- leket tavuklarımızı, fazla alâkadar olmıyanlarımız yerli cins diye ayrı bir cins olarak telâkki ederler. Hal- buki bunların bir çok cinslerin ka- rışmasından meydana gelmiş ve cin- si kaybolmuş bir melez olduğu tei- bit edilmiştir. Tavukçuluk enstitüsü bu kabil iddialara bir fili cevap olmak üzere tecrübelere başlamıştır. Yerli tavuklar içinde az çok cin- si muayyen olan Denizlidir. Enstitü tecrübesini biri alelitlâk'yerli diğeri de Denizli olmak üzere ikiye ayır- ymaştar. Denizli tavuk ve borozlarından bu iş için getirilenler kan muayene- sinden geçirilmiştir. Bu muayenede sağlam bulunanlar damızlık olarak intihap edilmişlerdir. Bunların yu- murtalarından civ civ çıkarılacak ve bu suretle tecrübeye başlanacaktır. Bu civcivlerin gerek yumurtadan rek büyümele- çok bati olmuştur. Bunlardan en şernit gösterenler damızlık ola- ve bunlardan civciv yetiştirile- rek cinsin evsafı esasları elde edil meğe çalımlacaktır. Yerli melez cinse gelince; en ev- vel memleketin muhtelif yerlerinden yumurta getirtilerek bunlardan civ. civ çıkartmak esası düşünülmüşse de, müessese, gelecek yumurta miktarı- na göre fazla civciv almak imkân olamayacağını düşünerek iki bin yu- murta idhar etmiştir. Bu yerli yumurtalardan ancak yüz elli civciv elde edilmiş olup bu- nun da gelen yumurtaların ulu orta toplanması, iyi bir ambalâj ile gelmemesi, | tazoliğinin tam ve kat'i olarak tesbit edilememesidir. Bunlardan çıkan civcivlerin de gerek çıkma, gerek büyüme kabili yetleri çok geridir. Bunlardan da önümüzdeki sene damızlık yetiştiril mesine başlanacaktır. Bu suretle ancak önümüzdeki 46- ne yetişecek bu damızlıkların neti- celeri tecrübeler hakkında ilk fikir- leri verebilecektir. Maahaza kat'i büküm ancak dört, beş sene sonra verilebilecektir. ünden tavuk yemi ANKARA, 12 (Milliyet) — Amie- rikada Pansilvanya darülfünununda fazla yetiştirilen tütünlerden yeşil ken tavuk yemi olarak istifade edik mesi tecrübelerine başlanmış, yo lerine yeşil tütün yaprakları lan civcivlerde inkişaf kabiliyetinin 2i- yade olduğu ve büyük hayvanlara da 5€- faydalı olup tadır. lacı tulara para atkâr heyeti, besinin her tertip ettiği ahmer menf. bahçede mil lacaktır. Bu mirme kabiliyeti verdiği tesbit edilmiş- mektebi ikmali inşaatı 3 meleri ilân olunur. (3027) olunacaktır. : : .. eğ İzmir Maarif Müdürlüğünden: İzmirde Gündoğdu mevkiin de yaptırılmakta olan Gazi /933 tarihinden 23-7-933 tarihi | kadar olmak üzere yirmi gün müddetle, kapalı zarf usulü İ münakasaya konulmuştur. (34710) lira (33) kuruş bed. şifli olan bu işi yapmak istiyenlerin daha fazla izahat al” üzere her gün İzmir İstanbul ve Ankara rine müracaatları ve fenni ehliyet vesikasile teminat veya mektuplarını ve teklifnamelerini 23-7-933 pazar saat 12 ye kadar İzmir Vilâyeti Daimi Encümenine tevdi Tavıhçuluk enstitüsünde damı# tr, Şimdi bunun yumurta hasıla Tavukçuluk enstitömüz ki sene bu usulün tecrübelerine b yacaktır. Müessese arazisine yemlik miktar tâtün ekilmesi düşünü Hilâliahmer haftası ANKARA, 12 (Milliyet) — lâliahmer Ankara merkezi Hi br. Yenibahçede ayın 17, 18 ve © uncu akşamları yeni ve değerli saf leri verilecektir. Ayın yirminci pefiği şembe akşamı tir, 23 temmuz pazar akşamı Yet kantasında dans müsabakaları umulmaz bir çok yenilikler de ilâYfi lık kömesleri olmadığı tecrübe olun lâvhalarla beraber iane kutuları ; halkın, bu hafta zarfında atması ihtiyari olac. erince musi halkevinde temsil 4#) afta o muvaffakıyel danslı çay gecesi, Hil aatine tahsis edilecek i oyunlar ve şehir İİ son günün prog teli 6 Maarif Müdürlü makbif yi