22 Temmuz 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 1

22 Temmuz 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 1

Bu sene kıdem zammı alacak orta tedrisat muallimlerinin isimlerinin listesi ağustosta neşredilecek.. Pl ra : Şa P ler sakının imzası an Fa İtalya ve Alman- Sildi. Tarihe 20) Kazan misal filerini ile evvel İya, $ Onu kuvveden fiile ge- “Mamma vekilinin ismine i hizi misaka, denilen bu yoruz da bize geçmi tek, rihini tetkik ediyoruz ; hz petnill münasebet- Seval, gün değişiyor. Dört k almanya ile İtalya Fransa- <ephe teşkil — etmişler, Alman tadilini ileri sürüyor. ti yanın silâhlanma husu- ave Almanya tarafından bera, fikirlere taraftar ol- ti , Fransaya karşı cephe- ime İk etmek istemiyorlar. ki lerin o muahedelerin hday © Almanyanın silâhlanma Müsavatından anladıkla » X* Almanyanm anladığına hid beraber, o gü- ve ihtilâfı olan silâh mü- ipahedelerin tadili mesele- vey, Fransadan ziyade âya meyyâldi. Avru- inde da- Sürülen şartlar mahiyetinde edilip te geçen akar Sani ye vaziyet de- inzim etmiştir. Bu, vard, Aklaştığının baş. neti ha, Ve bu Rus - WP sonrası bey- erinin en ehem- 8 inci sene No. 2674 Sahip ve Başmuharriri: Siirt Meb'usu MAHMUT CUMARTESİ © © 22TEMMUZ 1933 Ağustosta ilim inkılâbına |Hamillerle anlaşma tam istikamet veriyoruz Maarif Vekili Üniversitenin tesisi günü mühim bir nutuk söyleyecek Üniversiteye bilhassa Fen fakültesi için ecnebi müderris getirilecek.. Kanalizasyonlar ancak 5 sene sonra işliyecek. Su ihtiyacı İstanbula kâfi gelmiyor ki kanalizasyona yetişsin? Belediye Fen heyeti müdürü Ziya B. Beyoğlu kanalizasyonu projeleri Alman mütehassıs tarafından beledi- yeye gönderilmiştir. Bu kısımda ka- malizasyon inşaatma sonbaharda baş- lanabilecektir. İstanbul ciheti kana- İyizasyonu tamamen ikmal edilmiş bu lunmaktadır. Fakat İstanbul cihetin- de kulaklıkları inşa ettirerek ana hatta rapteden mücsese ve evlerin yi adar ancak kırka ğm borularile ihtiya- cını gidermektedir. Kanalizasyonun işlemeğe başlaması için otomatik ter. tibatla tahrik edilen mühim mikdar- da suyun bütün şebekeye dolaştırıl. ması lâzımdır. Halbuki terkosun he- nüz yeni tesisatı İkmal edilmediğin- den kanalizasyona kâfi gelecek bol su bulunmamaktadır. Belediye sular mütehassısı M. Felner'in vücude ge- tirdiği projeye göre İstanbul ancak beş sene sonra bol suya kavuşabile- cektir. Bu vaziyete göre kanalizasyon dan daha beş sene için istifadeye im- kân görülmemektedir. Romanya ile dostluk Teşrini evvelde bir misak aktedilecek BÜKREŞ 20 — Romanya ve Rus- ya Hariciye nazırları M. Titulescu ve M. Litvinof teşrinievvelde Ankarada bulunacaklardır. Bu münasebetle Tür kiye ile Romanya arasında bir dost- Tuk ve hakem misakı âkdedilecektir. Türkiye ayni zamanda Yugoslavya ile büyük bir misak akdi için müza- kereye girişecektir. Türkiye ile küçük itilâf arasında böyle bir misak akdi mevzuu bahis değildir. Çükü bu dev- letlerin menafi ve temayülleri heyeti umumiyesi itibarile biribirlerine mu- haliftir. , M. Litoinof rasındaki münasebet te dört ay evvsi- ki kadar yeriin değildir. — Bilâkis z Gi betlerin vaziyet dört ay evvelki şekil- den büsbütün başkadır. Ve şu söyle- nebilir ki eğer dört ay evvelki vaziyet ünkü şekilde olsaydı, / belki de Dörtler misakı ileri sürülmezdi. Bu- nunla beraber Dörtler misakı bugün- kü vaziyet ile asla taruz eder bir mu- kavele değildir. Ve misak paraf ©- dildikten sonra imza edilmemiş olsay- dı, beynelmilel münasebetler üzerine çok menfi tesirler yapabilirdi. Fakat misakın imzası, dört ay evvel zan- bi, yeni bir devrin başlan- mahiyetinde telâkki etmemeli. Bugünkü beynelmilel münasebetler 6 kadar kararsızdır ki bir devir başla” dığını söylemek mübalâgalı bir iddia olur. Eğer her gelip geçen istihaleye bir devir başladı demek mutlaka lâ ıma, o halde devir” in misak imza İanmazdan evvel başladığı iddin edi- ir, nedi! Ahmet ŞÜKRU Yüzde elli nisbeti yakında anlaşılmak üzeredir ANKARA, 21 — Osmanlı düyunu umümiyesi “hamilleri mümessilerie, Pariste imzalanan itilâfnamenin bu- günlerde hamillerce kabulüne ve iti- lâfnamenin katileşerek meriyete gir- mesine itizar olunmaktadır. Hükümetimiz geçen ayın ortala- rında itilâfname ahkâmı mücibince, mevcut bütün tahvillere tediyede bu- ' " İtilâfnamenin meriyete girmesi için hâmillerin ibraz ettikleri -tahvilâtın mikdarının mütedavil Osmanlı düyu- nu umumi lahvilâtmın yüzde ellisi- ni aşması lâzımdır. Alman malümata göre bu nisbet bulunmak üzeredir. Umumi af ANKARA, 21 — Cümhuriyetin ©- yıldönümü münasebetiyle em mi bir af ilân edileceği yazılmıştı, Bu af mektedir. Tayyareci Post düştü FLAT, 21. A. A. — Alaskada. Dün Alaskadaki Ruby üzerinden uçan tayayreci Post, burada yere düşmüştür. Kendisine birşey olma- mıştır, Tayyare az çok hasara uğra mıştır. Post 7 saat yağmur altında kaybolmuştur. Fransız m Şa Sefiri gidiyor M2 De Chambrun “Roma elçiliğine namzettir PARİS, 21. A. A. — Havas a- jansmdan : Nazirlar meclisi buğün yapaca- ğı toplantıda Roma sefirliği için M. de Jowvenel'e ve Türkiye elçiliği için M. de Chamb- Bi” run'e birer halef BP“ tayin edecektir. Roma elçiliği i- çin 3 zat namzet bulunmaktadır. Bunlar ayan aza- sından ve eski na- zırlardan M. Rene Besnard ile Fran- sanın Türkiye el. çisi M. de Chamb- run ve Varşova el. M.de Chambrun gisi M.Larochedür. Bununla beraber şimdiden bir tahminde bulunmak müşküldür zi ra bunlardan başka bir zatın da ta yini ihtimal dahilindedir. Hiç haber yok! Düşen tayyareyi torpito ve tayyareler “arıyorlar Pire İle Şira arasında kaybolduğu- mu yazdığımız Acro Ekspres şirketi- ne ait olan tayyareden, şimdiye ka- dar yapılan taharriyata rağmen, hiç bir haber alınamamıştır. Dün şirke- tin Büyükderedeki merkezine müra- enatımızda hiç bir haber almamadığı cevabı verilmiştir. Taharriyata yedi Italyan, üç Yunan tayyaresi ve Yunan terpidoları iştirak etmişlerdir. Kayıp tayyare salı günü sanat 15 te Falerden hareket etmiş, ve 15,30 a kadar telsi- zi Falerle muhabere etmiş ise de bu saatten sonra haber kesilmiştir.Bu se beple kazanm Pireden pek uzakta bu lunmayan bir yerde vuku bulduğuna hükmedilmektedir.. Havanın fırtma k olduğu için bir pan vukuunda ka- zanın daha tehlikeli bir şekil alması süphesiz görülüyor. Tayyarede dört mürettebat ile iki yolcu bulunmakta idi, Kaza hakkında tahkikatta bulun- mak üzere evvelki gün Pireye gitmiş olan şirket müdürü M.Limes salı günü şehrimize avdet edecektir. Bir tren kazası NAPOLİ, 21. A. A. — Bir tren kazası altı kişinin ölümüne sebep olmuştur. Üçü ümitsiz halde ol- mak üzre 25 yaralı vardır. Silâhsızlanma meselesi için Fransız ve Alman başvekil- leri arasında da bir mülâkat olacak mı? MOSKOVA, 21 A.A. — Türk spor heyeti dün Leninin mezarını ziyaret etmiştir. Cevdet Kerim B. mezara bir <iek koyarak Tü- 'k sporculara bi aben kısa bir nu- rak irat etmiştir. Mumaileyh, Leni- lâp hareketindeki istianai rolünü kay dettikten sonra Sov yet Rusyanın Leni nin idaresinde hür riyete kavuştuğu - Cevdet Kerim B. sındaki dostluk mü nasebatının esasını bu hürriyet osası ile mümkün olduğunu söylemiştir. Türk sporcuları tayyare ile bir hava gezintisi yapmışlar ve akşam da Mos- kova tiyatrolarından birinde verilen temsilde hazır bulunmuşlardır. İsvestiya'nın kibar bir yazısı MOSKOVA, 21 A.A. — Matbuat Moskovada Türk sporcularile yapılan müsabakalar hakkında büyük bir a- lâka göstermektedir. İsvestiya gaze- AZER > Müdür 24318, Yazı müdürü 24019 İdare ve Matban 24510 Sporcularımızın çelenk koy dukları Lenin'in mezarı. Türk sporcuları Lenine'in mezarı önünde.. Mağlübiyetimiz için Ruslar ne diyorlar? sı hakkında da şu sözleri söylüyor: “Maçın neticesi tesadüfi addedil- mektedir. Türk takımı, şahsi parlak tekniğine, dürüst oyunu. ve yüksek meziyetine rağmen bu defa bütün kuvvetini sarfetmemiştir. Takım aza- sının kâfi derecede antrene edilme- miş olması mümkün olduğu gibi se- yabat yorgunluğunun da buna sebep olması mümkündür. Bununla beraber Türk takımı daha iyi oynamak için lüzm olan bütün evsafa maliktir sov- yel Rusyarın en umları ile ya- pacağı gelecek müsabakalarda bunu elbette isbat edeceklerdir. Gazeteler Türk kalecisi ile Veha- bm parlak oyununu ve hakem Kemal Halim Beyin idaresini bilhasan kay- detmektedirler. Maslahatgüzarımızın kabul resmi MOSKOVA, 21 (A.A.) — Türk maslaatgüzarı Mehmet Ali Bey, Türk sporcuları şerefine Grant Otelde bir res mi kabul tertip etmiştir. Bir çok şahsi- yetler resmi kabulde hazır bulunmuş” tör. İki rekor daha kırıldı Dün yüzme müsabakalarının birincisi ve Fener şubesinin küşadı yapıldı Yukarıda yüzmeden evvel, aşağıda suya atılanlar.. Dün Büyükderedeki Siloda mevsi- min ilk yüzme yarışı yapıldı. Ancak buna yüzme yarışı demek için bin ta- ne şahit lâzımdı. Geçen günkü yazı- mızda da yazdığımız gibi etrafı he- nüz itmam edilmemiş bir havuz, ha- va teşrinleri andıracak kadar soğuk ve puslu inzibat ve zapt rapt denen İl sey yok. Böyle bir çerçeve içinde 933 İ senesi ilk yüzme teşvik müsabakası yapıldı. Saat 1,30 da bu yarışlarla a- lâkası olmıyan ve sâdece hakem sıfa- tile buluna bazı zevat buluvarları yap mak için yağmur altında uğraştılar. Neden sonra bu işlerle &: olması lâzım olan Deniz hey: dan bazıları geldiler. Nihayet bakalar güya başladı o Fakat bunlara müsabaka demek bir az tuhaf olur. (Devamı $ inci sahifede)