19 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

19 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Taxlu, Acı, Ekşi, Yağlı Müshiller Tatlı Müshil Bunların hepsinin sırtını yere getirdi Alınması kola; esiri kuvve! lata wer Deposu: Beşir Kemal- Mahmut Cevat eczanesi. Fiat: 15 kuruş 16041) İLÂN H. ve J. Biumental biraderler kollek &if şirketi azalarından Herman Biwmen tal efendinin vefati hasebile infisahı ka vuniye uğrayan mezkür şirketin müte- veffanın veresesi komanditer şerik ol mak kaydile ünvanı şirketi muhafazası- na mütedair verese tarafından imza odi- lip usulen tescil ve ilân edilmiş olen 15-12-932 11-2-933 ve 15-4-933 tarihli be- yannamelerde gösterilen müddetler bu kerre münkazı olduğumdan salifüzzikir şirketin tasfiyesine ve avukat İsak Ha- zan ve Salamon Adato efendilerin tas- fiye memuru olarak tayinine bilittifak karar verdiğimizi beyan ve tastik ede- Jül Biumemtal, Müteveffa Herman Blümemtal veresesi KİRALIK DEPO Beşiktaşta Hayrettin iskelesinde mer hum Hikmet Beyin 9 mumaralı on altı odalı büyük evi depo için kiralıktır. Taliplerin mezkür hane derumundaki- lere müracaatları. , (6402) 5563 m Dr. İHSAN SAMİ İSTAFİLOKOK AŞISI istafilokoklardan mütevellit (ergen- Tik, kan çıbanı, koltuk altı çıbanı, arpacık) ve bütün cilt hastalıklarına karşı pek tesirli bir aşıdır. Divan yola No. 189. (5962) DAKTİLO ARANIYOR Şartlar: Türk olmak, sanı ve dakti- lohiğu eyi bilmek ızca ve ayrica başka ecnebi lisan bilen tercih olunur. Büro işlerinde tecrübe sahibi olmak. İhtar : Arayan miükim bir şirkettir. Mü- Taçâat: Texcümci bal, referanslar veya #uretleri ile Galata posta kutusu 1094 (6420) 5526 Dr. A. KUTİEL Karaköy, Topçular caddesi No. 33 .Rusçuklu Hakkı Galatasarayda OKanzük o eczahanesi karşısında Sahne sokağında 3 muma ralı apartımanda İ numara, DOKTOR Hafız CEMAL Dahiliye hastalıkları mütehassısı Cumadan maada hergün öğleden tonra saat (2,30 dan 5 e) kadar İstan bulda Divanyolunda 118 samaralı hu susi dairesinde dahili hastalıkları mua yene ve tedavi eder. Telefon: İstanbul: Yazan: G. dela FOUCHARDIERE Fakat Hasenfratz'ın ziyareti onu da >. derin bir hayrete saldı. — Şu malim dostumuz adamı bil. diğimiz yere götürdü... — Orada — Yok.. Yanında mahut kadın var.. Fakat onun da işten haberi yok... e ne zaman alınabilir aca- — Salâhiyettar kimselerin sözleri- ne bakılırsa bir aydan fazla sürmiye- MİLLİYET CUMARTESİ 19 AĞUSTOS 3 üncü Kolordu i'ânları 1 F.ibtiyacı. ; için kapalı zarfla münakasaya konan 800,000 kilo Oduna teklif edi len fiat pabalı görüldüğünden ! pazarlığa konmuştur . İhalesi 19 ağustos 933cumartesi günü saat 11,30 dadır. İsteklilerin şartnameyi görmek üzere her sün ye'pazarlığı girmek" için o gün ve vaktinden evvel Fın dıklıda üçüncü Kol Ordu Sa- tın alma Komisyonuna müra- caatları. (295) (3352) 5496 K.O, ve 1, F. Kıtaları ih- tiyacı için 51,000 kilo karpuz | ve kavun pazarlıkla satın alı- nacaktır. İhalesi 19 Ağustos 933 cumartesi günü saat 16 dadır. İsteklilerin şartnameyi görmek üzere her gün ve pa | zarlığa girmek için o gün ve | vaktinden evvel Fmdıklıda U çündü Kol Ordu satım alma Ko misyonuna gelmeleri. (300) (4178) 5543 Çatalca Mst. Mv. anbarın-| da mevcut olup müteahhidi nam ve (hesabına satılacak | 1123 adet boş tenekeye talip çıkmadığından ihalesi 21 gustos 933 pazartesi (ogün saat 11 e bırakılmıştır. İstekli lerin müzayedeye iştirâk et- mek üzere tayin edilen gün | ve saatte3. K.O. SA.AL. KOM. nuna müracaatları. (298) (3851) 5537 Corlu Askeri Satın alma Komisyonundan : Çorlu Kıt'atı ihtiyacı i- çin 20,000 kilo omakarna ve 30,000 kilo patates, Tekirda * gı Kıt'atı için 20,000 kilo Ma karna ve 30,000 kilo patatese | teklif edilen Fiat pahalı görül düğünden ihalesi 22 Ağustos | 83 salı gilnüne teküe edilmiş tir. İsteklilerin tayin edilen günde Çorluda Askeri Satın alma Komisyonuna müracaat ları. (3256) (4203) Niğde Askeri Satın Alma Komisyonundan : Niğdedeki Kıt'at ihtiyacı için 173,000 kilo arpa kapalı | zarfla münakasaya konmuş- tur. İhalesi 7 Eylül 933 per şembe günü saat 9 dadır. İs- teklilerin nümüne ve şartname yi görmek üzere her gün ve mü nakasaya girmek için o gün ve vaktinden evvel teklif ve temi nat mektuplarile Niğde de As keri Satın alma komisyonuna müracaatları. (3255) (4207) Konya Askeri Satm alma Komisyonundan : Konyadaki Kıt'at için 13- 8-933 pazar günü saat 15,16 da kapalı zarfla münakasaya konulacağı ilân edilen 92,000 kilo koyun eti ile 129,000 ki lo Sığır etinin görülen lüzum üzerine münakasaları 9 Eylül | 933 cumartesi gününe tehir e- dilmiştir, Sığır etinin münaka | sası saat 15 Koyun etininki 16 da yapılacaktır. Şartname sini görmek isteyenlerin İstan bulda Kol Ordu Satım alma komisyonuna ve münakasaya — Bir ay ben bu hayata nasıl ta- a edeceğim?... Çekilir şey de- — Ne yaparsın... Öyle icap ediyor. Hem sakm bir ihtiyatsizlıkta bulunma yanar. — Yoso... Merak” etmeyin... Onu yapmam ya... Estelle iki erkeğin artık biribirleri- ne söylü; leri kalmadığını, Ha- senfratz'ın da itmiye hazırlandığını görünce içerlemiş bir insan tavrı ile ayağa kalktı. — Bana bakım, dedi, eğer burada ben fazla geliyersam, açıkça söyleyin. Çıkıp gideyim. . . | Hasenfratz çıkıp © gittikten şonra | 933 cumartesi günü saat 15 İ Ida 3 üncü Kolordu Satım al- İ çin 435,000 kilo “arpa kapalı | konta: | girmek isteyenlerin tayin edi len vakitte teklif ve teminat mektuplarile Askeri Satın al- ma Komisyonuna müracaatla rı, (3253) (3498) ... | Çatalca Mst. Mv. Kıt'aları ihtiyacı için pazarlıkla 15,000 kilo un satın alınacaktır. İha lesi 21 Ağustos 933 pazartesi günü saat İ4tedir. İsteklile- rin nümüne evsaf ve şartname yi görmek üzere her gün ve zarlığa girmek için o gün ve Grinin Gö ındıklıda 3.K.O.SA.AL, KOM. muna müracaatları. (306) (4199) ... Konya Askeri Satın Alma Komisyonundan: Konyada bulunan kıt'at ihti- | yacı için 281,500 kilo Un ka- | palı zarf usulile 26 ağustos 933 cumartesi günü saat 16 da satın alınacaktır. Şartname sini görmek isteyenlerin fer gün Fındıklıda Kol Ordu sa: | tm alma komisyonuna ve mü- nakasaya gireceklerin teminat mektuplarile birlikte teklifleri | — — nin vaktinden evvel Konyada | Kolordu Satın alma komisyo- | nuna müracaatları. (3737) ... Konyada Kolordu — Satın | Alma Komisyonundan: i Karamandaki kıt'atın ihti- yacı için 158,500 kilo Un ka- | palı zarfla münakasaya kon- muştur. İhalesi 26 ağustos | tedir. İsteklilerin şartnameyi | görmek üzere her gün Fındık: | ma komisyonuna ve münaka- söye gireseklerin tehlisik inik! tuplarile birlikte tekliflerinin | vaktinden evvel Konyada Kol- | ordu Satın alma komisyonuna | vermeleri. o (3226) “(3738) 5127 | ... Konyada Kolordu Satin AL ma Komisyonundan: Konyadaki kıt'at ihtiyacı-i- | zarfla münakasaya konmuş- tur. İhalesi 27 Ağustos 933 pazar günü saat 16 dadır. İs- teklilerin şartnameyi görmek üzere her gün Fımdıklıda Ü- çüncü Kol Ordu satın alma komisyonuna ve münâkasaya gireceklerin teminat mektup- larile tekliflerinin muayyen vaktinden evvel Konyada Ko- lordu Satın alma Komisyonu- na müracatları. (3225) (3739) 5128 Konyada Kol Ordu Satın Alma Komisyonundan: Konyadaki kıt'atın ihtiyacı için 759,600 kilo ot kapalı zarfla münakasaya konmuş- tur. İhalesi 28 ağustos 933 pa- zartasi günü saat 16 dedir. İs- teklilerin şartnameyi görmek üzere her gün Fımdıklıda U- 1933 Nişantaşmda | rğmyiy” Eüidesindi. kendi wilkü,volam ia RE EE eyziye Lisesi Memleketimizin en eski hususi lisesidir. “ Feyziye mektepleri cemiyetinin ,, idaresi altında manevi bir şahsiyettir. Kazanç mücssssesi olmadığından ücret vesair hususlar hakkında talebesine her türlü kolaylığı gösterir Mektep, talebenin sıhhati ve terbiyesi ile ayrı ayrı uğraşa- bilmek için azami 150 leyli talebe kabul eder ve her sınıfta otuz beşten fazla mevcut bulundurmaz. Mezuniyet ve İkmal imtihanlarma 2 Eylülde ve derslere 11 Eylülde başlanacaktır. eyiniz. Telefon: 14059 (6is3) man * 5301 yea Nehari | | Mektebin tarifnamesin. Saraçhanebaşı - Münir Paşâ eamllar Kız, Erkek — Leyli, Nehari — Ana, İlk, Orta ve Lise HAYRiYE LiSELERİ Tekmil sınıfları mevcut resmi muadeleti haiz tam devreli İisedir. İlk sınıflardan itibaren ecnebi lisanı mecburidir. Fransızcı, Almınca ve İngilizce kurları vardır. Leyli talebenin sıhhat ve gıdı- sına azami itina edilmektedir. Talebeler sabahları mektebin hususi otobüslerile evlerinden alınır, akşam yine ayni vesait ile evlerine gönderilir. Talim heyeti memleketin en yüksek muallimlerinden mütejekkildir. Kayit muamele: müracıt kakul olunur, in Cuma ve Pazardan manda her gün saat 10 dan 17 ye kadar 1 inci günü başlanacaktır. Sınıf ve Bakalorya ikmal imtihanlarına Eylülün ikinci günü ve tedrisata 16508) İstiklal Lisesi Müdürlüğünden: 1— İlk-orta ve lise kısımlarına kız ve erkek leyli ye nehari talebe kaydına başlanmıştır. 7— Mezuniyet ve smıf ikmal imtihanlarına Eylülün 2 inci, Tedrisata İl inci günü başlanacaktır. 3— Müdiriyet müracaatları cumartesi, pazartesi, perşembe günleri saat 10dan 183 kadar kabul eder. 4— Leyli ve nebari bütün ücretlerde mühim nisbette tenzilât yapılmıştır. 5— Arzı edenlere tarifname gönderilir. Adres: Şehzadebaşı Polis Merkezi arkası - Tel. 22534 Leyli ve Nebari (6462 yağ 5574 Feyziati Liseleri Arnavutköy'de - Çiftesaraylarda Ana sınfını, ilk kısmı orta ve lise sınıflarmı havidir. Tedris ve terbiye usullerinin tanınmış olan müessese İstanbul'un en güzel Gayret ve muvaffakiyeti görülen mükemmeliyeti ile şartları haizdir. ciddiyet ve yerinde kâin ve her türlü sıhbi talebeler için mektep bütün tahsil devrelerine ait kolaylıklar ve imtiyazlar temin eylemiştir. Leyli ücretlerinde çok esaslı tenzilât vardır. Mezuniyet ve umum sınıflara ait ikmal imtihanlarına 2 eylülde ve derslere 11 eylülde başlanacaktır. Kayıt ve yeniden kayıt muamelesine başlanmıştır. Cumartesi, 10'den 18 » kadar mü-caat olunabilir. İsteven'er» Pazartesi, mektep ta Çarşanıba günleri saat mesi gönderilir. Telefon: 36.210 EEE TAPE pa . 5166 caatları. (4216) güncü Kolordu satın alma ko- misyonuna ve münaküasaya gi- ! receklerin teminat mektupla- rile birlikte tekliflerinin muay- yen vaktinden evvel Konyada Kolordu satın alma komisyo- iz Ben bu heriften hoşlanmıyorum! li Zira bir kadm, menşei, zihniyeti, in san m mevkii her ne olursa ol- önünde muamma halinde konu- —— kat'iyyen tahammül ede- mez; kadın cinsine hâs olan azapların en zalimi ve en tahammül edilmezi, teskin çaresi bulunamıyan yakıcı te- cessüstür. Eztalle'in ieceesünü. için de epeyi getin imtihanlar geçirmek mukadder- di. Hasenfratz kendisine © içinde her Gürlü avazı, e mükemmel bir traş takımı bulunan bir bavul getirdi- #i halde Kont Hubert de Saint - Gau- dens niçin sakal salrvermişti? Niçin Estelle'e dışarıda | rastgelen herkes ona merakla âşıkını soruyor du? Saint - Gavdens'in hastalığına dair etrafa esrarengiz bir surette bir sayin Bir gün Madam Alfred Bicard kı- Istanbul Limahı Sahil Sıhhiye Merkezi Baş tabipliğinden: Büyükdere Sahili Sıhhiye idaresi iskelesinin tamiri ile beş kalem aşı malzemesi hakkı nda yapılan münakasada veri- len fiatlar fazla görülmüş oldu ğundan 26 Ağustos 933 cumar tesi günü saat on dörtte Galat ada Kara Mustafa paşa sokağın da İstanbul Limanı Sahil Sıhhiye merkezinde tekrar münaka- sa yapılacaktır, İsteyenlerin şartnamelerini görmek üzere her gün mezkür merkez Levazım memurluğuna müracaatla- Satılık Ankaz vardır Üçüncü Mıntaka Etibba Odasından: Almak isteyenlerin 24-8- 933 tarihine kadar Cağaloğlu Sıhhat Müdüriyeti binasmda Etibba Odası kalemine müra rı. (4187) v (3224) 5129 nuna vermeleri. (3740) K. O. Kıtaları ihtiyacı i- çin kapalı zarfla münakasaya konan 1430 ton oduna teklif edilen fiat pahalı görüldüğün den pazarlığa konmuştur. İ- zmı ziyarete gelmişti. Kapının çalınca, diger mahpusların yaptığı gi- bi salonda mahzun bir tavırla bir yu karı bir aşağı dolaşan Kont de Saint - Gaudens ikinci kattaki höcresine çe- kildi. Münasebetsiz bir misafir gelip Estelle'le baş başa sıkılmasma mâni olduğu zaman o höcreye girip orada yordu. Salonu dumana boğan konttn. Saint - Gaudens'in bu garip inzivasn- dan yegâne istifade eden kimse en yakın tütüncü olmuştu. Basireti ince bir bölmenin öte tara- fını görmeğe müsait olmıyan meşhur falcı sözüne devam — Naml? Kont biraz iyileşti mi? Estelle sordu: — Kocamın hastalığını nereden duy dun? — Gazetede okudum. Fakat falma baktım da bir çok isbatiler çıktı... Falda isbati fena alâmettir. o Aman dikkat et, kızım. — Nerede olduğumu bilmiyorum ki halesi 19 Ağustos 933 cumar tesi günü saat 11, dedir. İstek blerin pazarlığa girmek için © gün ve vaktinden evvel Fm dıklıda Üçüncü Kol Ordu Sa- tm alma Komisyonuna müra- caatları. (294) (3351) 5495 gidip nesi var, nesi yok bakayım. ... — Canım, ben sana gidip bak de- miyorum. Yalnız bu kadar eşin dostun var... Kontun elinden çıkması ihti- malini düşünüp şimdiden birini pey- lemene bak. .. Ah kızım, âlemde ben senin yaşında olmalıydım da © zaman görmeliydin. - © Madam Bicard içini çekmek için ü aklı kocasma gitti: — Sahi Charlotte, ( babanın bana yaptığını bilmiyorsun, değil mi? — Babam nasıl? — Nasıl olduğunu bilsem!, .. gidip lale anak a babanı görmek için bimiale- tokatı yersin hat. - «Babanı uyandırmak için çimdikle- diğim zaman o da dalma bu cevabı verir. . Bir de baktım, yatağında doğ- Deniz Yolları İşletmesi ACENTALARI : Karaköy - Köprübaşı Tel, 42364 Sirkeci Mühürdar zade han Telefon: 22740 İplikhane fabrikası önünde bağlı bu'unan Nimet vapuru teknesi hurda olarak satıla- caktır. Taliplerin 21 Ağustos 933. pazartesi günü saat on beşte Levazım Şefliğine müra- caatları, 14216) Devredilecek ihtira beratı « Tayyarelere mahsus mücel satıh kanatlarına ait islahat» hakkındaki ih- Gita için istihsal edilmiş olan 25 Ağus> t05 1928 tarih ve 1352 numaralı ihtira beratı üzerindeki hukuk bu kerre baş kasına devir veyahut icara verileceğin den bu bapte fazla malimat edinmek isteyen zevatm İstanbulda, Bahçe kapı da, Taş hanında 43-48 No. larda kâin ve kili H. W. Stock efendiye müracaat et meleri ilân olunur. (6311) i — Değilmiş ya. . kabak gibi saçsız, vücudu kallı, zebellâ gibi adam karşıma mit... diyorsun). , — Adam yatağın içinde ayağa kk ı. Bunun üzerine kendisine dedim ki Affedersiniz, sizi kocam zan- netti. —- “O da bana şu cevabı verdi: «— Ben senin oOkocan o değilim.. Hamdolsun ki sen de benim (karım değilsin. . ne diye Alfred'in yata- atıyorsun ?,, dedim. Ben Alferd'i filân ne bilirim?. dedi. Bana: Bu yatağa yatacakım! de- diler, bem de yattım. “Onun üzerine kendi kendime: Adam mutlaka öldü! dedim. “Charlotte senin babandan ber şey umulur. .. Bunun üzerine hastabakı- cısma sordum. “— Kocanız m? dedi, Kecanız bas- tahaneden çıktı, .. (Devamı var)