23 Ağustos 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 1

23 Ağustos 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 1

Tarife komisyonu yolcu ta- rifesini de tesbit etmiştir. Ye- ni tarifede fiatlar eskisinden mutedildir. FİATI 5 KURUŞTUR Avrupada gerginlik, Almanya-Avusturya Sürt Meb'usu: MAHMUT Siyasi ve iktisadi Avru, ranlık, en mütereddit anla; Milletler için yüz çevirecek mihrabı kalmadı. Londra konferansı tice bekliyenlerin Şimdi herkes, endişeli bir Bale bakıyor. Harp ibi ki — yoktur. Çünkü onu — milletçe beynelmilel münasebetler havasında, bir harp fırtınası kopmak için, orta. dar kuvvetli sebepler var letlerin git gide var- tesiri, bi bir sözden ibaret kalıyor! ».. Avusturya ve Almanya ihtilâfı; bu- günlerde zihinleri e ziyade İşgal *den bir mesele oldu. Bu ihtilâf, bil bassa tezahüratı ve celbettiği alâka itibarile pek cid. dr. Hitler Almanya- sının, Dollfus Avusturyası sre Avasturyanın istikli Ziyade alâkadar olduklarını söyliyor- lar. Fransızlara göre ise, bu alâkayı Fransanın ve sulhün nizamile alâka- dar olan her devletin ayni derecede mesele yalnız Almanya ve Avastur- yarı alâkadar edebilir. Bi yer işlere karışmıya ne hakları o var Bi lilâkis muahedelere muhalif Sanar memleketin istiklâline yal karşı olan şey, bu gibi pre halelerdir. Mi Almanya olsun, Avusturya olsun; malar; yalnız gazeteler arasmda kal- muyor. En tok,'en ateşli sözleri söyli- Yenler nâzırlardır. Hitlerist Nazırları kadar Viyanalı hükümetin nazırları da sözlerinde sert oluyorlar. Ateşten ve harpten bahsediyorlar. Avusturya- nm Harbiye Nazırı (Ordu Nazırı) son bir nutkunda diyor kit ağlar tevarüs ettiği ananelerle ifti- har eder. Ordumuz, Şansöliye Dollfus' un idaresi altında, vatanperver halkın Yardımile vatanı müdafas © etmesini ber halde bilecektir.,, .“. Fransada efkârrımumiye, derin bir iyetle bu meselenin seyrini ta- > ediyor. Fransızlar, Almanyanın bu politikasında yalnız sulh aleyhinde bir mana görmekle kalmıyorlar, Fran- #anın mevcudiyetine, Fransanın izze- tinefsine karşı tehdit ve tecavüz mana- sını da seziyorlar, Geçen seneler, de- mokratik bir ee. ile uyuşma ve barışmanın. ” Ti politika; sulh namına bize bis bir şey kazandırmadığı, ir çok haklarımızı, © menfatlerimi elimizden aldığı halde, neticede Hit- pri ve Hitlerizmi karşımıza çıkardı. b yle bir politikada © devam ötmek il — bile ölümü göze almaktır!,, diyor- lir ve Avusturya mücadele ide bugünlere lar yalnız asabi ir seyirci halinde kalan, bu işte İn- kak asabiyetini ve İzretinefsini beri onu ön safa atmiya ça yalniz İtalya değil; İngiltere MP 1, Avrupa nizamının bek- bezidir. Bunlar, vaziyeti yalnız dik: sustaki düşüncelerini elbette Bilir. izle olarak Almanya şunu da bilme- dir: 1914 senesinden beri | olduğu İer Büyük Britanya Devleti, hâdise Jere karşı seyirci kalmaktan tısarıdığı (Devamı 2 inci sahifede) Silâhazlanma ve | “me Sahip ve Başmuharriri: Siirt Meb'usu MAHMUT ÇARŞAMBA inci sene No, 2706 Asuri meselesi alevlendi, İngiliz sefiri bekleniyor! İngilterenin Irak Hükümeti nezdinde | tazyikte bulunacağı tahmin ediliyor kelime Fransızlar Suriyedeki Asurileri hudutlarımız civarına mı yerleştirecekler? İraktaki Asuri iş- yanı İrak efkâr u- mumiyesini olduğu kadar dünyayı da meşgul etmeğe baş- Jadı. Bağdattan ge- len haberlere göre, son müsademeler - de öldürülen Asuri ber içlerinde Kürt aşiretlerine mensup olanları da vardır. Avrupa gazetele - rinden bazıları bu- |) mu bir katliam gi- (| bi göstermektedir. Hattâ Bağdat'taki İngiliz maslahatgü- zarı Avrupadan ta- İf yyare ile gelen kral Faysal nezdinde ta şebbüste bile bulun muştur. Fakat son haberlerden anlaşıl dığına göre bir kat Jiâm değil, hakiki bir muharebe neticesinde asiler bu ka- | hayli mühimdir. Times'in Bağdattaki dar telefat vermişlerdir. Diğer taraf- | muhabiri İrak Başvekili ile yaptığı bir tan İrak kıtnatının da verdiği telefat (Devamı $ inci sahifede) Takas muamelesi dün muvakkaten durduruldu Gelen emrin alınacak bazı yeni tedbir- lerle alâkadar olduğu tahmin ediliyor Piyasada uyanan telâş lüzumsuzdur Iktısat vekâletinden Ticaret müdür. | itibaren menedildiğini yazmış ise e de lüğüne gelen bir emir üzerine dün sa- | bu haber, takas muamelesinin durdurul bahtan itibaren takas işleri, iş'arı âhi- | masmdan galattır. ra kadar tatil edilmiştir. Bir akşam ga- Hakikatte takas işleri büsbütün me- zetesi, takas usulünün 21 ağustostan (Devamı $ inci sahifede) Sayfiyelerde yapılacak tek katlı binalardan.. Seal nerelerinde ev ve apartıman yapılacak? .Deniz kenarlarında bir katlı evden fazlasına müsaade yok.. Sultanahmet, - Beyazıt, Edirnekapı, Selimiye, Süleymaniye, Eyip'te evler nasıl yapılacak? Yeni yapı ve yollar kanumı tatbika- | talimatnamenin aynen tatbiki tı için belediyenin vücuda getirdiği ta. | hazırlıklar'da salak limatnamenin tabı dün bitmiş ve'şube- | me ahkâmı şehrin müstakbel ve umumi lere tamim edilmiştir. plânı yapılıncaya kadar mevkii mer'i” Belediye fen heyeti yeni kanun ve (Devamı 5 inci sahifede) Avcı teşkilâtına Başlanıyor Bulgaristana giden heyet dün döndü Türkiye Avcılar Birliği kongresi yapılacak Mussolini - Dolfus mülâkatı Almanları kızdırdı. İki Alman limanının söndürülmek isten- diği ileriye sürülüyor. Tel; / 23 AĞUSTOS 1933 (Kararnamenin metni be- şinci sahifemizdedir.| Fabrikalar su işinde Bele- 'diyeden yaka silkiyorlar! Kumaşın maliyet fiatı kadar da su parası verilebilir mi? Müesseseler İktisat Vekâletine müracaat ettiler. Bu su şehrinde arteziyen kuyuları açılıyor! Istanbulun ezeli ve bölki de «bedi o- Türk gençliği Temps gazetesinde dik- kate şayan bir makale Türk gençliği Gazinin arkasın- da ve onun parolasma sadıktır PARİS, 22 (A.A.) — Ecnebi memleketler sençlikleri hakkında | bir anket yapmakta olan Temps ga- İl! zetesi, bugünkü makalesini Türk gençliğine tahsis etmiştir. Makale- ninem esaslı fıkrası şudur: Türk gençliği hey: si itibariyle mevcut müşküllere rağ meni; harekete geçmeğe cessurane hazırdır. Gazinin ve onun etrafın- da bulunan gerek bedenen ve ge- (Devamı $ inci sahifede) lacak bir derdi var: Su... Terkosun Belediyeye devri esnasın- da hemen herkes sevindi. Artık su me- selexinin bir nihayete ereceği bol ve u- coz su bileceği ümit ediliyordu. Aradan geçen zaman bunun maalesef aksini ortaya koymağa başladı. Su iş- lerinden bugün şikâyetler eskisine ma- zaran daha çoktur. ün muhakkaktır ki abin çün ebe verdiği le tanbal bugün suyu-en az olan ve en pahalıya içen şehirdir. Ve gene şu mu- büklaktır kö İstanbulda ee pehak şey ni bardak memba suyunun yüz e raya içilebildiği, bir metre mükâbı sı yan an bir kuruşa kullanılabildiği ye Büladiyenia istediği su yarası takası mülsüz bulan ve ilk artezyen tesisa- (Devamı $ inci sahifede) tına başlayan Feshane fabrikası Yeni teşkilât ile neler yapılmak isteniyor? Vergi kaçakçılığı ile şiddetli müca- dele yapılacak. Tayinler bitti Yeni şekilde bir elden idare de temin edilmiş oluyo! eme Mean mali pe komisyo- Yan nn Defter. en vE ge Be yam rn a it Beyin Başmürakip değe ta bakkelı etmektedir. Yeni teşkilât ile eski teşkilât arasın- daki farik vasıflar ve yeni teşkilâtı do- sebepler anlardır... ğ miş, merkezdeki müdürlükler kaldırı! ““Mulmğürlülleri munmellerinde ser. best oldukdarından mali işlerde birlik temin edilememiş ve beklenen faydanın (Devamı 5 inci sahifede) Aka Gündüz Bey Varnadaki avcılar kongresine işti- rak eden Türk heyeti | Balkanlar ve Sofya tarikile şebrimize döndü. Heyet reisi ve Ankara meb'usu Akn Gündüz Bey muharririmizin sorgularma şu ce vapları vermiştir; (Devamı 2 inci sahifede) Yayla Kız! Rg Aka Gündüz Bi in Söfya seyaha Başmürakipliğe çini edilen Raşit B. p sinemalar derhal kapatılacaklar.. Şehirde 12 ahşap sinema var, beton sinemalar için de tedbirler alınıyor Tahta evler için ciddi bir tehlike var mı? İstanbul itfaiye- sinin ıslahı için cel bedilen Kolonya it- fniye müdür müavi ni Fon Mayerin Al manyaya hareketin den evvel gazete - mize verdiği beya- nat arasında şu me- alde bir cümle var- dı: den itibaren 4 üncü sahifemiz- de tekrar neşrediyoruz. Bu teahhürden dolayı mühte- | rem okurlarımızdan tekrar tek- rar af dileriz, Rusya'ya Giden talebe Dirim Turgut Bey de usyaya gönderiliyor Hükümet Feshane fabrikası müdü- rü ve sanayi mühendislerinden Şevket | | — /tanbulam ak Turgut Beyi bir se | #9P kısımlarını bu » ne için Rusya'ya | günkü itfaiye ves göndermeğe karar | itile sokakların bu vermiştir Şevket B. | darlığı karşısında bundan evvel yeni | kurtarmak kabil de yapılacak fabrila- | idir Ahşap mahal larımızın Rusya'da yapılacak, makine leri için Rusya'ya gitmiş olan heyet azası meyanında leler tedricen yan- mağa mahkümdur. bul Şev- ket Turgut B. Rus. | İtfaiye mütehas yada yeni fabrika | sisi beyanatının baş ların bilhassa Kay- | ki bir yerinde de İs Şevket Turgut B. yaa ve tesellüm iş- lerile hükümet namına meşgul olacak tır. Ayrıca diğer fabrikalara ait proje- ler için Rus teknik heyetine esasları (Devamı 2 inci sahifede) İstiklâl caddesinde sinemalar... lâirın şehir için büyük bir tehlike teş- | ahşap sinemalarm derhal kapatılması kil ettiklerini söylemiş tetkik ederek bun- ve Belediye re- isliğine verdiği müstacel bir raporda nı, diğer sinema ve ti (Devamı 2 inci sahifede)