13 Eylül 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

13 Eylül 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

İThırpan Heyecanlı maç! Gazeteler her gün çeşit çeşit ka- çakçılık vak'alarına ait tafsilât ve- riyorlar. Kolcu ve kaçakçı heyecanlı bir hırsız polis maçı yapmaktadırlar. Bu kaçıp kovalamanın neticesi ne olacak. Bu yıllarca içki mücade- lesi yapan Amerikada belli olama- dı. Hangi taraf galip geldi, anlaşı- lamadı. Tayyare ile kaçakçı arıyan Amerikan polisine karşı gene tay- yare ile kaçakçılık yapan hırsızlar türedi. Şurası muhakkak ki yasak deni- len şeye karşı şiddetli © bir ihtiras var. Ölüm tehlikesi bu ihtirası tes- kin edemiyor. Bu hafta intişar eden resmi Nisteye göre bizde son iki yıl içinde kaçak olarak yalnız altmış milyon defter cigara kâğıdı ele geçmi; İnhisara dahil diğer maddeleri bırakalım. Fakat bu altmış milyon defter (o cigara (o kâğıdı mi (hesap olduğu balegalı olmasına yok) insana hayret veriyor. Altmış milyon defter cigara kâ- ğdi. Bu kâğrtların Suriyedeki fabri- kalarda hazırlanarak huduttan ka- çırıldığı ve memleket içine yay dığı malümdür. Mücadele başla- mazdan evvel bu kaçak eşyayı sat- mak üzere Urfa, Kilis, Antep gibi cenâp hududuna mücavir yerlerde bilhassa pazarlar, magazalar a dığını işitiyorduk. Bunların artık tamamile işsiz kaldığını öğreniyo- ir ruz. Demek ki sıkı kontröl | altında bu çirkin ticareti felce uğratmak mümkün olabiliyor. Bir nokta hatırımıza geliyor. Ele geçen bu kaçak eşya İnhisar idare- leri tarafından sermayesi fiatine piyasaya çıkarılsa, halk ihtiyacı böyle ucuzca temin edilse bu süret- le kaçakçılara karşı bir de manevi darbe indirilse olmaz mı? Kaçakçı bin zahmetle, bin tehli- ke ile uzak yerlerden getirdiği bu eşyanın böyle haraç mezat piyasa- da harcandığını görürse içinin yağ- ları erir ve bu netice onu bir kaç ay- hk mahkümiyetten fazla mütessir eder zannederim. Burhan CAHİT Yunanbahriyelileri Dün Heybelide şereflerine bir ziyafet verildi Limanımızda bulunmakta olan Ya nanistann Helli krüvazörü kumandan ve zabitanı dün Heybeliada deniz K- sesini ziyaret etmişler ve akşamı mek- tepe şereflerine bir ziyafet verilmiş. tir. Bu ziyafette vali muavini Ali Rıza Bey ile vilâyet erkdnı ve bazı zevat ha, > bolunmuşlardır. Kruvazör boğazda da tenezzüh yap- mim sarayı önüne gel diği zaman top atmak suretile reisicüm- ber hazretlerini selimlamıştar. Menşe şehadetnamesi lâzım 19 eylülden itibaren bütün ithalât eşşasından hangi memleketten ve ne olursa olmun menşe şa- hakkında gümrük muamelesi yapıl. maması hakkında alâkadar 12 EYLÜL 1933 Akşam Fiatları Tahvilat Elekrik — Tramvay Tünel Rohtam v Ani Hisse 278 Reji 1525 Şir. hariye ÇEK FİATLARI (Satış) 1 Şile, Av. 2450 3 Pezeta İ mize gelecekleri ya: ŞEHİR: HABERLERİ Ekonemi Tütün konferansı Bulgar murahhaslarına intizaren celse tehir edildi Şark tütün konferansı, dün ret odasında ikinci celsesini akdetti. Konferansın dünkü celsesins tütün Sabri Bey riyaset etmis- içi geçen sene Cenevrede toplanan tütün kongresi abıtları o- kunmuş ve yeni kongre için bazı b zırlıklar etrafında müzakere cereyan etmiştir. Konferans dün muvasalatları beklenen Bulgar murahhasları kenüz gelmedikleri için, muvasala!'arına in- Üsaren içtimaını birkaç gü: ta'ik ederek di kında konferans mahafilinde müsbet malümat yoktur. Herhalde iştirak ede cehleri, Manmafih muvasalatları yü- rü belli olmadığı söylenmektedir: Bul garlar, evvelce konferansın 16 eylül- den evvel ii edemiyeceklerini | bildirmiş oldukları için cumartesinden evvel gelmeleri pek muhteme! görün- memektedir. Gelecek Yunan tüccarı Atina ve Pire sanayi ve ticaret er- bından mürekkep bir grupun şehri- ıştı.. Yunan sa nayi ve ticaret erbabı 22 eylülde İs- tanbulda bulunacaklardır. Misafirle- rimiz şehrimizde ve Yalovada üç gün kalarak Atinaya avdet edeceklerdir. Ticaret odası, misafirlerimiz şerefine bir çay ziyafeti verecektir. . Yugoslavyada ceviz rekoltesi Memleketimizin ceviz ve ceviz kü- tüğü ihracatında başlıca rakibi olan Yugoslavyada bu seneki ceviz rekol tesi geçen senekinden yüzde 30 eksik olduğu gelen haberlerden anlaşılmış- iz Yugorlavyadan ihracat için talep başlamamıştır. Yugoslavya da cevizin 100 kilosu 460 dinar üze- rinden muamele görmektedir. Amerikada mensucat sana- yilnin vazi: ei NEVYORK, 12 (A.A.) — İş ka- mununu ilk olarak kabul eden mensu- cat sanayii mart ile temmuz arasında tabiiden fazla ileri gidişinin aksülâme- Bini görmeğe başlamış ve gerilemeler kaydetmiş! Bu hâdise en ziyade ipek ve izni lu mensucatı ü . En in talepleri büyük miktarda eksilmiştir, Amerikada süt meselesi NEVYORK, 12 (A,A.) — Filâdel- fiyadan bildirildiğine göre, beş devlet çiftçileri yaptıkları bir toplantıda 26 a- İustosta tatbikına başlanan süt kanu- nunu tanımamağa karar vermişlerdir. © Çiftçiler, sütleri için kâfi miktarda ücret almadıklarını söyliyorlar. Buna mukabil sütçüler haddinden fazla kâr elde etmektedirler. İngilterenin harici ticareti. . 12 (A.A.) — Geçen ğustonta ii Taziliz Trasnı bek 30.996.748 İngiliz Ji- Tasıdır. Bu mikdarda geçen sene a- ğustosuna nisbetle 2.444.962 liralık bir fazlalık vardır. Mükerrer ihracat ta geçen seneye naazran 808.977 ira fazla olarak 4.300.436 İngiliz lirası tutmuştur. Pr. Malche geldi iie Tam kadro cumartesi günü ilân edilecek Üniversite idare heyeti dün t terbiye dairesi reisi İhsan Beyin riya- setinde toplanmıştır. Bugünkü top- lantıda, kadronun “noksanları görü sülmüştür. Üç gün evvel Başvekâletin. daveti üzerine Ankaraya giden Pro- fesör M. Malehe dün şehrimize avdet etmiştir. Profesör M. Malche Başve. köletten aldığı bazı talimatı da geti miştir. Müşavirlik heyetinde bulunan Osman Bey yeni açılan Vefa lisesi mü dürlüğüne tayin edildiği için, Profe- sör M. Malche'in tercümanlığına Ve- kâletçe Nahit Sırrı Bey tayin edilmiş- tir. Nahit Sırı Bey bugünlerde İstan bula gelecektir. Müşavirlik heyeti henüz mukave- leleri katileşmeyen birkaç ecnebi pro- fesörün işini bugünlerde ikmal ede, cektir. Kadronun tam olarak cumar. tesi günü ilân edileceği ümit edilmek tedir, Maarif vekil vekili | dökter Refik Bey dün üniversiteye gelmemiştir. B yükada vapuru az kaldı oturuyordu Akay idaresinin Büyükada vapu- ru dün öğleden sonra iki buçuk posta sını yaparken ufak bir ârıza geçirmiş tir. Vapur Kadıköy yaparken uç kısmı miş ve karaya oturur gibi olmuştur. Fakat tekrar manevri gelmiş ve bu suretle Haydarpaşaya gitmiştir. sında vapur yolcuları birden bire kıs- Poliste İçki kafaya vurunca Ismarladığı rakıları arka- daşının burnundan getirdi Otakçılarda, Nişanca caddesinde 0- turan Feshane amelesinden Nazif, ka- fayı dumanlamak niyetile yola çıkmış, Yeniçeşmeden geçerken orada, sl irleşmişler. Nevale vaki elleme karalamaya; ainarlar 5: tıştırmaya başlamışlar. Dörder beşer tek yuvarlayan ah- bapların kafalarmdaki buhar kıvama gelince evvelâ ufak bir ağız şakası baş- İamış ve çok geçmeden ağız dalaşı şek- ini almıştır. Arkadaşının lâflarma fena halde köpüren kör Halit Nazife: — Ulan bedavacıl Hem beleşten rakı içersin hem de elâlemc kafa tutar. sm ha!, Sonra, içtiği rakıyı adamın bur- mundan fitil fitil getirirler aç gözü nü. Diye altındaki iskemleyi ayağından kavramış: Korkudan söylediği lâflara çoktan men heyecan geçirmişlerdir. Yugoslavyalı misafirler Şehrimizde bulunmakta olan Yugos- Dz misafirler, düm aksam Ralarada lerdir. pişman olan Nazifin üzerine atılarak ko- İunum bütün şiddetile elindeki iskem- leyi vurmaya başlamış. İçtiği rakının hakikaten burnundan fitil Gitil geldiği- ni gören Nazif, rast gele orasına bura- #ina inen bu müthiş iskemle dayağından | kurtulmak için o çabalıyarak feryadı basmıştır. Gelen polisler tarafından ya- kalanan zorba kör Halit karakola götü- rülmüş ve hakkında muameleye başlan- mıştır, Dövüşmüşler Samatyada Sulu Manastırda Değir- men yokuşunda 13 numaralı evde otu- ran Manok kalfa ile Ermeni muhacir. hanesinde oturan Samatyan arasında kavga çıkmış, biribirlerini dövdüklerin- den yakalanmışlardır. Pıçağını çekince... Erenköyünde Suadiye caddesinde ©- turan lokantacı Nusret Efendi sarhoş olduğu halde evine doğru bir müddettenberi araları açık olan Ab- bas ağaya rast gelmiş, bu tesadüften sinirlenen Nusret bıçağını çekerek Ab. bas ağanın üzerine yürümüşse de et- raftan yetişilerek yakalanmıştır. Dayak yemiş Mahmutpaşada seyyar satıcı Antra- nik ile Mehmet kavga etmişlerdir. Dö- vüş esnasında Aniranik Mehmedi dör- düğünden yakalanmıştır. Dosta dayak Yeşildirekte oturan Safiye Hanım isminde bir kadını dostu Fahri dövdü- ğünden yakalanarak hakkında takibata başlanmıştır. Fahriye H. otomobil altında... Usküdarda oturan Fahriye Hanım isminde bir kadın Selimiye caddesin- den geçmekte iken, 2088 numaralı, $0- för Mehmedin idare etmekte olduğu otomobil kadına çarpmış ve diz kapa- ğmdan ehemmiyetlice yaralanmasına 6€- Mahkemelerde Mali teşkilât Mürakıplar umumi içtima yapacaklar İstanbul yeni mali teşkilât kadro- su, bazı ufak noksanlar hariç, tamam lanmıştır. Mürakıplerden Kâzım Be- yin de bugünlerde gelmesi beklenmek tedir. Kâzım Bey geldikten sonra mü rakıpler umumi bir toplantı yaparak nizamname mucibince işleri taksim e deceklerdir. » Baytar müdürü teftişte Vilâyet baytar müdürü Ethem Bey le aygır deposu müdürü Abdülkadir Bey Karacabey harasına gilmişlerdir. Orada damızlık hayvanat üzerinde tstkikat yapmaktadırlar, Koşularda verilen ikramiyeler Islah encümeni 80 lira ve vilâyet ve beledi- dan yapılan “bir koşu için de 1700 lira mükâfat verilmiştir ki ceman mükâfatler 13,480 lira tutmuş tur, Ehli hayvan sergisi Vilâyet baytar müdürlüğü tarafın- dan her sene açılmakta olen ehli hay- vanat sergisi teşrinievvelin yirmi be- şinde mülga establiamirede açılacak ve üç gün sürecektir. Çifte defter tutanlar gidemezler Çifte defter tutarak vergi sakla- mak meselesinden dolayı 75 bin lira kazanç vergisi tarhedilen Raka bira- derler fabrikasına memurlar gitmiş ler; fakat fabrika ve satış mağazala- rınm kapalı olduğunu görmüşlerdir. Tahsil müdürlüğü zabıtaya gönderdi. Bi bir tezkerede çifte defter tutmak dar olan bazı şahısların ir haber alındığı ve bunların pasaport vizelerinin yapılamamasını bildirmiş- yakalanmıştır. Bir amele yaralandı Bir iki gündenberi Sirkeciden A- lemdara giden hat tamir edilmekte ve eskiyen kavis değiştirilmektedir. Buradaki tamiratta çalışan Mehmet isminde bir eye dün, vatman Sü- leymanın idaresindeki 779 numaralı tramvay arabası çarparak Mehmedin ayağından fena vel yaralanmasına se et vermiştir. İimmet, derhal Cerrahpaşa Desi ve vatman Sü b am hâdisenin tahkikatına nz lanmıştır, Hizmetçi böyle mi olur? Ortaköyde oturan Naciye Hanım bundan on gün evvel İzmire giderken evini yapyalnız berakmamak için hiz- yese halıyı aşırmış ve bedestende sa- tarken yakalanmıştır. Eroinciler fabrikalarını nasıl işletiyorlarmış? İhtisas mahkemesinde davaya başlandı Aynalıçeşme civarında meydana çi- karılan eroin fabrikasını , işletenlörin muhakemesine dün sekizinci iktisas mahkemesinde başlanmıştır. Suçlular 17 r. Ve içlerinden (7) si mevlsuftur. Bunlardan; şapka mağazası sahiplerinden Marko Efendi ile İlya dünkü celsede isticvep edi gö ei zabıt varakasında eroin fab- riki önayak olduğu, kimyager Hüsnü Beyin muaveneti temin edildiği, Lean- dros tarafından teşvik gören Leandro- sun eroin için icap tidai mad deleri hazırladığı zikrediliyor, ve ma- mul eroinleri Marko il vasıtasile Koçoya teslim ettikleri, Ko- çonun da bunları Parise sevket çin Niko ile birlikte Parise gittikleri tafsilâtile an Mari rasmı almak için değil, tsbrikalarıa te ete kikat yapmak için gittiğini, kendisine tercümanlık yaptırmak maksadile Ko- çoyu beraberinde götürdüğünü iddia etti. Halbuki zabıt vatakasında ticaretle meşgul Nikonun 932 senesinde Paris- te ticarele meşgulken İstanbula gelerek İlya ile tanıştığı İlyanın da Markoyu bularak bu vasıta ile afyon tedarik et- tiği zikrediliyorda, Marko, şimdiye kadar Nikoya (250) okka afyon sattığı halde hiç birinin pa- yası alamadığını, afyonların ne işte kullanılacağından haberi olmadığını söy- ledi. Ve: — Parasını istemedin mi? Sualine İstedim. Fakat her isteyişimde beni atlatıyorlardı. Bir aralık afyonla- rın eksik geldiğini iddia etti, Eksik ol madığını ispat için terazi gönderdim. Bir gün de gene beni İlya ile Niko ev- lerine cağırdılar, Ve afyonların iyi çık- madığından bahsile şikâyette bulundu- lar, Ancak o zaman, bunların eroin yap- maş olmalarından şüphe ederek bir da- ha semtlerine uğramadım., Cevabını verdi, Suçlulardan Ilya ise, her şeyi inkâr et Poliste dayak attılar, zorla söy- ettiler. Benim olan bitenlerden babe- Mahkeme, diğer maznunların İk vabı için duruşmayı başka bir baraktı. Ciğara kâğıdı kaçakçılığı Hendeğin Ihbariye köyü ahalisin- den ve Gençoğullarmdan Mehmet dün dokuzuncu ihtisas mahkemesin- de 1135 kaçak sigara kâğıdından mu hakeme edilmiştir. Davaya göre Meh- met, bu cigara kâğıtları iki kişiye verirken görülmüş, yakalanmak isten miş, kâğıtları yere atarak kaçmıştır. Mehmet, bunu inkâr etmiştir. Maz- pun evvelce de kaçakçılıktan altı aya mahküm bulunduğundan müddeiumu temiş ve Mehmet tev- Zaptı imzalayan me- murlarla 4 müdafaa şahidinin Hendek ince istinabe suretile ifade- sinin alınmasma karar vermiş, muha keme başka güne bırakılmıştır. Çalmaktan mahküm oldu Galatada Leblebici sokağında Ma dam Marinin evinin kapısını geç va- kit karıştırmaktan suçlu Siirtli Ah- met İstanbul ceza mahkemesinde gi- yaben muhakeme Şahit pelin Rıza Efendi dinlenmiş ve Rıza ğından cezasının dört aya indirilme- sine karar vermiştir. 4 ay da Emniye- ti umumiye nezareti altında bulumdu- Sınıfta kalanlar Vekâlet yakında müsbet menfi karar verecek Son sınıflarda bir dersten sınıfta ka- lan talebenin orta mektepten liseye ve liseden “de yüksek mekteplere veya fa- kültelere geçebilecekleri hakkında maa- rif vekâleti geçen sene bir kereye mah- sus olmak üzere bir karar vermişti, Bu kabil talebe ikinci sene bulundukları sınıfın veya mektebin imtihanlarile bir- likte geçen #eneden, döndükleri bir der- sin de imtihanlarını vermişlerdi. Bu sene de bir dersten dönen bir gok son sınıf talebesi ayni sekilde müte- akip sınıf veya mektebe geçebilmek i- şin Maarif vekâletine müracaat etmiş- İerdir. Taliro ve terbiye dairesi bu mü- racaatları tetkik etmektedir. Yakında bu hususta müsbet veya menfi bir ka- rar verilecektir. Ecnebi ve Ekalliyet lisele- rinde baka'orea Ecnebi ve ekalliyet liselerinden me- zun olanların bakalorya imtihanları mal edilmiştir. İmtihanlara (65) tale- be girmiş bunlardam ancak (13) ü mu- affak olabilmiştir. Ecnebi ve ekalliyet nekteplerinden mezun olanların resmi liselere nazaran çok zayıf oldukları an- laşılmaktadır. Orla tedrisat muallim'erinin maaşları Orta tedrisat müallimleri henüz ey- Mil maaşlarını alamamışlardır. Maarif vekâleti kadroları tamamen ikmal etmiş ve neticeyi maliyeye vermiştir. Fakat maliyeden benüz havale gelmemişti Onaşların cumartesi günü verileceği tahmin edilmektedir. Galatasarayın kadrosu Umumi kadroda gönderilmiyen Ga- İsiasaray lisesi kadrosu dün mektep i- ene bildirilmni, m e er diğer Bide nakledilmişlerdir. Maarif müdürü bugün bekleniyor Bir kaç gün evvel Ankaraya giden maarif müdürü Haydar Beyin bugün şehrimize dönmesi beklenmektedir. Hay Se Bey, İstanbul ilk tedrisat kadrosu- Du tasdik ettirerek getirecektir. Kerim Beyin bir mektubu Eski Darülfünun ıslahat heyeti zasından bir zatın Üniversite işlerine dair verdiği şayan dikkat izahatı dünkü nüshamızda kaydetmiştik. Sa- bık ılahat heyeti azasından, Fen fa- kültesi. profesörlerinden Kerim Bey dün bize aşağıdaki mektubu gönder. Milliyet gazetesi tahrir işleri müdi- Pr imiieni'i lahat komisyonu azası sıfa- tile birine atfen bugünkü gazetelerde ki beyanatın tarafımdan vaki olmadi ğını herhangi bir sui tefehhüme mey- dan kalmamak için arzederim. efem. KERİM Fen fakültesi profesörlerinden Telebe birliğinin Çanakkale ziyareti: Milli Türk Talebe Birliğinden: Çanakkale seyahatine yarın saat 17 de kalkan vapurla çıkılacaktır. Git- mek isteyenlerin bugün saat 10 - 11,5 N 15 - 17 arasında; yarın saat 10 - 11,5 arasında Birliğin Cağaloğlunda- ki merkezine muhakkak müracaat et meleri lâzımdır. Zabıtai belediye Yeni talimatnamede 800 kadar madde var Yeni zabıtai belediye talimatna- ik ek matbaaya veril- ve cemiyetlere gönderilzceili. Bele- diye talimatname © hakkında alâka der zevatın fikrini soracak, buna gö- re tadilât yapılacaktır. Yeni talimat namede otomobil ve şoförlere dair o- Jan ahkâm hakkında şoförlerin fikri imdi tatbik edilmekte o- 15 sene evvel vücü- de getirildiği için bütün ihtiyaçlara cevap vermemektedir. Yeni talimat- name, yeni belediye kanunu, yeni ce- za kanunu ve yeni hıfzıssıhha kanu- nu gözönünde bulundurularak yapıl muşta. Konturat yapmıyanlardan para cezası alınıyor Belediyenin senelik konturat harç- Tarı varidatı 200 bin liradır. Bu tür. Belediye mürakıpleri ve müfettişleri İstanbulun muhtelif lerinde kapı kapı bir çok evleri, mü- esseseleri dolaşmışlar, konturat yapma mış olan yüzlerce kişi hakkında za- bit tutulmuştur. Oktruva resminden kalan bekaya Mülga oktruva müdürlüğünde es- ki hesapları tasfiye için faaliyette bu- Iunan sekiz kişilik heyete ilâveten i- ki tabsildar alınmıştır. Heyet simdiye Bir hatıra Bundan tam üç sene evvel bu- günlerde İstanbuldan - güçlük le kalkan ve bölük bö lük Atinaya varan bir atlet kafilesine reislik ediyordum. Yu- nanistanla aramızdaki (siyasi an- laşmanın henüz başladığı o günler de Atinada yapılacak neticesi ve ne gibi bir hava içinde yapılacağı meçhul Balkan oyunlarına bir ku- cak genci alıp götürmek, tehlikeli, mes'uliyetli olduğu kadar tatsız ve nankör bir hareketti. Senelerden beri en iyi şerait al- tında her hafta bıkmadan 'müsa- bakalara binlerle gelen mükem- mel bir halkın gözleri önünde, ba. badan oğla intikal eden bir spor zevki ve terbiyesile yetişmiş Yu- nan aletlerini bizim ancak yedi senedir dünya görmüş körpe ve toy atletlerimiz yenemedi idi. Fa- kat o sene Türklerin Balkan oyun ları münasebetile Atinanın tarihi Olimpiyat ( stadında bayrakları geçişi Türk - Yunan yakınlığının ilk temel taşını teşkil ediyordu. Başvekil M. Venizelos Yunan ta- rafında bu temeli atanların başm- da olarak önünden geçen Türk ka file bayrakdarının elindeki Türk sancağını selâmladı. Ben de bunu o zaman (Milliyet) e mühim bir hâdise olarak yazdim. İsmini burada yazmaya artık lü zum görmedi bir arkadasımız, benim (M. Venizelos) un bizim bayrağı selâmladı; hakkındaki yazımı hakikat olarak kabul etme- di. Ve o zaman gözlerim kararmış olduğundan bahsederek alay bile etti. Ve bizim o zaman mavri mü. sait bir hava içinde Balkanlara at. let götürmemizi kuvvetle tenkit et- tiler, Bu yazının intişar ettiği gaze te dün Türk ve Yunan bayrakla- rını renklerile ve çapraz olarak birinci sahifesine koymuş ve Türk: Yunan dostluğunun ehemmivetin- den bahseden satırlarla sahifeler doldurmuştu. O zamandan beri içimde ukde olan bu hareketini şimdi o arka daşıma hatırlatmak istiyorum. İş- te vaktile bizim kafilenin elinde Atinaya giden sancağımıza bür- mel için ayağa kalkan M. (Venize- los) un hareketi busün bir Türk « Yunan ittifakı şekline girmiştir. Vakıa ben sancağımızın selâmlan- masından üç sene sonra böyle bir ittifak vücut bulacağını tahmin et- mezdim ve bu benim işim değildi. Lâkin M. (Venizelos) un bayrağı: mızı selâmlamasını da müstebat görmezdim. Zaman insana neler gösteriyor. etfal Cemiyeti Anneler Birliği m dan Lâmia Refik, doktor o Semiramis Ekrem, Faika Talst Hanımlar Gilerdeki süt damlasmı gezmişler ve doktor Nazım Bey kendilerine izahat vermiştir. Hanımlar, süt damlasındaki intizamı beğenmişlerdi: Kış için faaliyet proğ- ramı hazırlanıyor ma yapmıştır. Dünkü içtimnada kış fa: aliyet programının tespitine başla; mıştır. Halkevi Beyoğlunda da bir şu Ne iz eN Lehistan sefiri Lehistan sefiri Ki z kası ve refakatinde biraderi bulunduğu balde Köstence tarikile şehrimize gel miş ve Ankaraya gitmişti ——————— kadar bakayadan ancak 6 bin lira ka dar bir para tahsil edebilmiştir. He- nüz bakaya olarak muhtelif mücsse- ve firmalardan belediye 155 bin lira gkiruva resmi alacaklı bulunmakta > Oktruva müdürlüğünün lâğvından dolayı açıkla kalan memurlardan bir kısmı muhtelif memuriyetlere yerleş- tirilebilmiş, 40 memura henüz mün- hal bir yer bulunamamıştır. . Sokaklarda tamirat Belediyenin bütçesi bu sene pek e ie büyük mikyasta yol | girişmiyeceğini yazmıştık. Ai belediye şubelerine verilen sokakların tamiri ha € şubesi kendi mıntakasındaki solcak inşaatma bu hafta zarfında başlıya» cak ve yağmur mevsimi gelmeden ev vel inşaat ikmal edilecekt” i