11 Ekim 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

11 Ekim 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

İri Beyoğlunda bir cuma! Dün Beyoğlundan geçerken dik- kat ettim: Adım başında bir lokanta. He- Je bir öğle vakti Taksimden geçer- ken kebap dumanları arasında in- san, medeni bir şehrin ana cadde- sinden değil âdeta bir vapur baca. 29 teşrinievvelden itibaren Peyder pey şehrimize sının yanımdan geçtiğini zannedi- | yor. O kadar ki iki üç dükkân daha açılsa döner kebaplarile pirzola ve köfte dumanları, âdeta orada kesif bir sis tabakası hasıl edec. siste düdük öttüren vapurlar gil gelip geçenler de nerdeyse el yor- damile yürümeğe mecbur olacak- r. Bu keskin ve kesif kebap duman ları arasından geçip selâmet sahi- lini bulduktan sonra üstünüzü kok- Jarsanız, şapkanızın viziyerinden ayakkaplarınızm piyantasına ka- dar köfte ve kebap (© kokularının elbise ve vücudunuza tıpkı merme- re oyulmuş bir kitabe kuvvetile sin- diğini duyarsınız. Beyoğlunun tarihinde bugünkü kadar lokanta, aşçı, kebapçı ve köfteci dükkânlarının yer alması görülmüş şey değildir. f , Avrupada sanayi şehirlerinin fa- rikası, yeryer yükselen | fabrika bacalarıdır. Bizim Beyoğlumuzun yeni farikası da köfteci ve kebap- $ı bacaları oldu. Bu, halkımızın oburlaştığının delilidir: Dün sade- ce Beyoğluna gezmek için çıkar- dık. Şimdi yemeklerimizi de orada yiyoruz, İstanbul sokaklarında cuma gün ri cinlerin top oynamalarnda ki sebebi şimdi anlayorum. Her cw ma, Karaköy köprüsü şehrin bağ yına gömülü bir O emmebasma tu- lamba gibi şehrin halkını alıp is- tiklâl caddesine döküyor. Halbuki ne tuhaftır ki, cuma günleri, köp- rünün de en tenha günüdür. O hal- de Beyoğlu sokaklarını dolduran bu kadar İstanbul halkı oraya meç- hül, tahtelârz bir kanaldan mı ge- şerek akın ediyor?.. i Görülüyor ki velevki haftada bir gün olsun halkımız felekten kâm almağa çalışıyor: Yiyor, — içiyor, geziyor ve eğleniyor, Bu, onun en tabii hakkıdır; © hattâ, senelerce kahır ve meşakkat çeken, hüsran ve elem duyan bir millet için bu az dır bile.. Biz, arkamızda mâzinin meşakkatli hamlelerini ve kafala- yımızda yıkık bir tari facialı günlerini taşıdığımız için dudakla- rımızda neşe, donmuş bir damla $u gibi duruyor ve ayaklarımız, bir eğlenceye meflüç bir adamın sara- lı batvelerile yorgun ve isteksiz sürükleniyor. Bizim gördüklerimi. pa görmiyen, ve bizim bildiklerimi- Zi bilmiyen ve bizim çektiklerimizi şekmiyen nesil, bahtiyardır. Salâhaddin ENİS Ğİ mer vasi Fatin EF, Anadoluda tetkikat yapıyor Harita müd Yi vazifeten A, Fatin Efendi > kile, tul dairelerini ölçecektir. in pt bir müddet devam edecektir. Fi makta end halen Balıkesirde bulun- “la Bankasmdan alınan cetveldir) 10 Teşrinievvel 1933 Akşam Fiatları İstikrazlar Tahvilâ 'ahvilât Yayin dahi 0725 Über ME Şark, germ BGPOĞ Tramvay D. Maça 240 $ Tünel Güneri, e BESE Kitin Haydi mai © ŞE İ Anadal Taide 1038 O 4725 ariza 10,35 $ Mümessil 51,0 iz 1925 ad v 1140 zeka isme 2175 . he, 350 2 Hi henipa “ag 8 yl ardan VEN SEK FİATLARI a 1208 ş Prağ 1504 Ölçüler ve ayarlar kontrole bâşlanacak 29 teşrinievvelden itibaren ölçü ve ayarların mıntaka beşmüfettişliğince kontroluna başlanacaktır. Ticaret oda- 81, bu husüsta lâzim gelen tacir ve es nafın pazarı dikkatini celbetmektedir. Mezkür tarihten sonra ölçü ve ayarları- ı kontrol | ettirmiyen ve damgalatmı- yanlar, 1 kânünüsaniden itibaren kon- trol edilmemiş ölçü ve ayarlarla ticaret yapamıyacaklardır. ., Diğer taraftan muhtelif mintakaların ölçü ve ayarlar müfettişleri tayin edil miştir, Bunlar Fen fakültesinde, mühen- dis mektebinde açılan “kurslara devama başlamışlardır. Bu kurslar on gün de- va medecektir. Londradan nümune isteniyor Londra ticaret mümessilliğimiz, Av Mümessil, diğer ayni suretle iş'aratta bulunmuştur. Geçen seneki halı ihracatımız 932 senesinde (o memleketimizden 1944 balya halı ihraç edilmiş olduğu tesbit edilmiştir. Diğer memleketlerin halı ihracatı bizimkinden azdır. itibarla cihan ha- İı piyasasında en mi mevkii Türk halıları işgal etmektedir. Odada yeni sene hazırlıkları Ticaret odası riyasel divanı dün fev- kalâde toplanarak odanın atı w- mumiyesini, Me ve yeni s€ ne hazırlıkarma başlamıştır. Oda heyeti umumiyesi de yakında toplanacaktır . Hamburg piyasasında Geçen hafta zarfında Hamburg pi- afyonlarımızın yasasında üzüm, incir ve fiyatlarında tereffü görülmüştür. Memleketimizde 120 oda var Memleketimizde, bir kısmının zahi- re ve ticaret borsaları da bulunmak ü- zere, 120 Ticaret odas hali faaliyette bulunduğu tesbit edilmiştir. Ham petrol burada işlenirse. Ticaret odası, memlekete ham ola- rak ithal edilen petrolun burada | işle- tilmesi, petrol fiyatlarını ucuzlatıp w- cuzlatamıyacağını ve bu işin ne kadar kâr bırakacağını tetkik etmektedir. Dünya tiftik mahsulü Dünya tiftik mahsulü bu sene tik ihracatımız 3,355, 932 de 4,174 balyadır. Dünya tiftik piyasasında Türk ve cenabi Amerika tiftikleri en mühim mevkii işgal etmektedirler, Romanyadan ceviz ihrabatı Romanyanın bu seneki ceviz mah- sulü 700 — 800 vagona baliğ olmakta” dır. Bunlardan 400 vazonu ihraç edile cektir, 1932 de 500, 1931 de 950, 1930 da ise 750 vagon öeviz ihraç edilmiştir. Erik mahsulü iyidir. Fakat elma düşkümlür. Bu sene havaların iyi göt memesinden üzüm geç yetişmektedir. Bu sebepten şarapların fiyatı yükselmiş- tir, Iktısatçılar birliği konferansları Türkiye iktisatçılar birliği bu sene konferanslar vermek suretile tekrar fa- aliyete geçecektir. Birlik idare heyeti konferans verecek zevatın isimlerini tes- bit etmektedir. Konferanslara gelecek ay başından itibaren başlanacaktır. Mensucat piyasası canlanıyor Son zamanlarda beynelmilel mensu- cat piyasasında bir canlılık vardır. Alı- nan haberlere göre şimali İtalyada iki senedenberi kapalı bulunan iki büyük mensucat fabrikası tekrar işe başlamış» bor. Bu fabrikalarda çalışan amelenin yekünu 3000 kişiye baliğ olmaktadır. Bulgaristanın üzüm ihracalı Bulgaristanda üzüm ihracı günden güne çoğalmaktadır. Geçen hafta esna- sında yani ba ayın birinde İl vagon, İkisinde 14, üçünde 13, dördünde 22 ve 5 — 6 da 20 vagon yani 7 gün içinde ii e ai 2 azn elma ve 1 bn erik Braç edileniştir. . vaz raç ekme Almanya, Avusturya, İsviçre, me vi kuzu derisi, 800 bin kilogram , 1,316,000 kilogram fasulye, 10 yi pasir 10,450 kilogram kaş- hayalden are. Macar rejisi Bulgaristandan tütün ahyer jisinin âhiren Bulgaristan dar 600 lo tütün mübayaa ettiği fa- ber verilmektedir. Trabzonda fındık kuruş 30 parayaysmtkk. Vay Lehistanın- ticareti VA, 10 (A.A.) — Lehistanın aylin hari ticaret bilânçosuna gö- re, ithalat 73 milyon ve ihracat da d£ milyon zeloti olmuştur ki 21 milyonluk Maarifte | Vilâyetie Alman profesörler! Selim B. in yerine Beyoğlu tahsil müdürü gelmeğe başladılar Üniversite kadrosuna yeni alman Alman profesörler şehrimize gelmeğe başlamışlardır. Hukuk fakültesi tica- reti berriye profesörüğüne tayin edi- len profesör Hirseh İstanbula gelmiş ve Üniversiteye giderek Hukuk fakül tayin edildi Geçenlerde İstanbul yeni tahsilât müdürü Salim Bey vefat etmişti. Bu müdürlüğe Beyoğlu tahsil müdürü A- Hi Rıza Bey,'onun yerine de Üsküdar müdürü Şefik Bey terfian tayin olun- muştur. Üsküdar tahsil müdürlüğüne de Adana defterdarı Hüsnü Bey tayin edilmiştir. Bir memur alınacak Vilâyet evrak kalemine on lira ma- aşlı bir kâtip alınması kararlaştırl - mıştır. Bu kâtipliğe orta tahsil gör- müş olanlardan biri müsabaka ile alı- nacaktır. Talip olanların bir haftaya kadar müracaat etmeleri lâzım gel - tesi reisi ile M. Hirsch Üniversitedeki inki dir ile karşılamış ve burada bü) bir hüsnü niyet ile çalışacağını, bir Türk muhitinde oturarak türkçe öğ - reneceğini söylemiştir... Beynelmilel Hukuku düvel profe- sörlerinden Karl Strupp da iki gün sonra şehrimize gelecektir. Bu zat ev- velce Francfort Sur » Le - Mein Üni- yeraiteinde Hukuku düvel profesör - | reektedir üğü yapmakta idi. Kendisi beynelmi- MM iple il, isimdi. n 2 ii diplomatlar akadeniird sad. Müzekkere nerde? ve Amerika Hukuku düveli” isimli e- serin sahibidir. Önümüzdeki hafta 40- Dosyaya esrarengiz bir el mi karıştı? Tapu dairesinde bir gayrimenku - lün teffiz muamelesine nit dosya tet- bu işe esas olan iskân müzekkeresinin dosya” görülmüş ve tahkika- Üniversite kadrosu ANKARA, 10 (Telefonla) — Üni- versite kadrosu bildirilmek üzeredir. Sıvas hastanesi rontken O mütehassısı Muhterem Beyin de yeni üniversitede öreledir” isavli nimetle : taylar dildiği haber alınmıştır. Poliste ta başlanmıştı. Şehrimizde bulunan Tapu ve Ka- dastro umum müdürü Cemal Beyde bu işe vaz'ıyet ederek, meselenin mey dana çıkarılması için müfettişlere e - mir vermişti Görülen lüzum üzerine Tapu ve kadastro müfettişlerinin adedi fazla- laştırılmıştır.. Tapu ve kadastro mü - fettişleri dünbazı memurların ifade- lerine müracaat ederek dosyada bu - İunmıvan evrakın diğer dosyalarda ol ması ihtimali üzerine, diğer dosyaları 'da tetkik etmeğe başlamışlardır. ———— — nun çamurluğu çarpmış, hafif suret- te yaralanmıştır. Esrar satan kız Galatada Kasaplar sokağında 15 numaralı Dalmaçya apartmanında oturan kahveci Kirkorun kızı tarafın dan esrar satıldığı haber almmış, ev anmış, neti kondura mantarı şeklinde 32,5 dirhem tur. Kumar Hayreddin isminde bir adamın Ka dıköyünde bir evde kumar oynatmak- ta olduğu haber alınmış ve zabıta ev- velki gece bu evde araştırma yapmış. tır. Araştırmada evin bir odasında kumarbazlar oyun oynarlarlısn cür - mümeşbut halinde yakalanmışlardır. Odada kumar aletleri ve bir mikdar da kumar parası bulunarak müsade. re edilmiştir. Kumarbazlar ve evin sa- hibi Hayrettin yakalanarak evrakla - rile birlikte adliyeye teslim edilmiş » lerdir. Çarpan çamurluk Karagümrükte seyyar satıcı Meh - met, Karagümrükte Fevzipaşa cadde. sinden geçerken şoför Yaşar Efendi - nin idaresindeki 66 numaralı kamyo- Mahkemelerde 16,000 liralık kolye ve bir sahte senet hikâyesi Kimin kimi dolandırmak istediği mahkemede belli olacak Dün birinci ceza mahkemesinde sayanı dikkat bir dava rüyet edilmiş” tir. Davanın maznunu Şahende Cemile Hanım, davacısı da cevahirci Madam Şör'dir. Dava mevzuuna nazaran Şar esrar bulunmuş geçtikten sonra, al tında imzası olan Obukâğit birgün karşısına 16 bin liralık bir senet ola- hende C: Hanım Saltan Azizin N Binaenaleyh Şahen- saraylılarından idesinin kem | de Cemile Hanıma borcu yoktur. Bu disine hediye ettiği 16 bin lira kıyme- | boş kâğıt kimbilir nasıl olmuş ve bu Şahende Cemile Hanımın eline geç - miştir. Böyle muhayyel bi ikâ tindeki kolyeyi satmak istemiş ve öte- ak den beri muamele yaptığı Madam Sö- riye gitmiştir. Madam Söri bu mücev- heri bazı Amerikalı ve İngiltereli zen £in seyyahlara göstermek için alıkoy- muş, Şahende Cemile Hanıma da 16 bir liralık bir senet vermiştir. Şahen- de Cemile Hanım arada sırada uğra“ yıp mücevherin satılıp satılmadığını sorduğu zaman da: — Hayır henüz satılmadı, biraz da ha beklivelim tarzında cevaplar ver - miş, ve bir gün dükleânmı kalfasına üzeri- ne olurulmak suretile kendisinin landırıldığını iddia etmektedir. Şahen de Cemile Hanım bu hususta müdafaa ki et etmiştir. Mubekeme şahitlerin celbi için 28 Teşrinisaniye burakılmıştar., Baş muavin Hikmet Bey Müddeiumumi başmuavini Hikmet Beyin birbuçuk aylık mezuniyeti bit- miş, mumaileyh dün Adliyeye gelerek vazifesine başlamıştır. Esrar satan birisi mahküm oldu Adapazarındaki kahvesinde sarar le arkadaşları Çakır Mustafanın ve Me- <idin muhakemeleri dün bitmiş, kah- veci Hüsnü bir sene hapse, 80 lira p. ra cezası vermeğe mahküm olmuş, Ça lor Mustafa ile Mecit te alâkaları an- Taşılamadığından beraet etmişlerdir. Eroincilerin davası karara kaldı Eroin kı ılığı yapmaktan suç- ta Bernard Al ML ARI Efem arkadaşlarinm muhakemeleri dün a. ğir cezada devam etmiştir. Dünkü mu hakeme sabahleyin başlarmış ve akşam saat dört buçuğa kadar devam etmiş. tir. Dünkü muhkemede yalnız müda- İna vekilleri söylemişlerdir. Bu mü » dafanların hepsi de ortada cürüm ol- madığı , beraet icap ettiği, ceza ve- rilse bil, kanununun müuaddel dört yüz üçüncü maddesinin değil, eski 403 üncü maddesinin tatbiki icap et- tiği noktasında toplanmaktadır. İddin makamını işgal eden Muhlis Bey mü- dafaaların sonunda ayağa kalkarak iddiasının yanlış anlaşıldığını, navad - del 403 üncü mddenin değil, seki 403 üncü maddenin tatbikmi istediğini söy lemiştir. Muhakeme karar tefhimi i - gin gelecek salıya kalmıştır. çılderma danrresine paten Şahende Ce mile Hanım hemen avukatına koşmuş s hikâvevi anlatmıştır. Madam Sörini lasılınca da rek aleyhine bir dava ikâ- " hende Cemile Hanım aleyhine açtığı davadır. Madam Söri Şahende Cemile Ha- Bımın sahte senet yaparak kendisini dolandırmak istediğini iddia etmekte- dir. Madam Sörinin iddiasına nazaran, bir gün kendisine Memduh Bey ismin- de bir gazeteci gelmiş, yeniden abone yazmış ve şimdiye kadar vâki olan neşriyattan memnun olup olmadığını sormuş, Madam Söri de: — Cidden pek güzel, demiştir. Mem duh Bev o zaman: — Öyleyse Madam, takdirlerinizi birkaç satırla yazıp versenize. Diye ricada bulunmuş, Madam Sö- ri de: — Vaktim müsait değil, size im - zamı vereyim, siz istediğiniz gibi yazı nız demiş ve firmalı kâğıda imzasını Belediyede Otobüs imtiyazı Beledi ye bu” hakkını yakında devredecek Vekiller heyetinin bir kararile ge- sene Ankara ve İstanbul belediye- lerine otobüs işletme imtiyazı verilmiş- ti, Vekiller heyetinin verdiği bu imti- yaza göre, li i ve gin Vekiller heyetine vermişti Ankara ve İstanbul belediyeleri im- tiyazları başka bir şirkete devredemi- bir şirkete İer heyeti şa günlerde nizamname ve imtiyaz mukavelelerini tasvip ederse sene başından itibaren Ankara ve İstan- bul belediyeleri otobüs işletme o hakla- başlıyacaklardır. rını kullanmıya 0 Istanbul belediyesi otobüsleri ken- letmiyecek, bu hakkı, şartlarını müsait bulduğu bir şirkete verecektir. İşletme işine Tramvay şirketinin de ta- lip olduğu söylenmektedir. Asri mözarlık arazisi Zincirlikuyuda belediye asri bir me- zarlık yapmak için maliyeden bir arazi satın almak istemişti ve tayin edilen a- raziye takdiri kıymeti yapılmıştı. Son- radan bu araziye bazı hususi eşhas ta mülkiyet iddia etmişlerdir. Belediye bu iddiaları dinlemiş ve haklı bulmuştur. Belediye bu eşhasla uyuşacaktır. 60 Belediye tahsildarı taltif edilecek Fazla tahsilât yaparak vazifelerini iyi gören belediye tahsildarlarından 60 kişinin ikramiye ile taltifi takarrür etmiştir. Bunlardan biri 19 bin lira ta- 100 lira ileramiye almıştır. Diğerlerine 20 — 30 lira ikramiye verilmiştir. Gaz salışında ihtikâr var mı? Son zamanlarda şehrimizde g başlamıştır. Surp Ayop davası Sürp Agop mezarlığı yüzünden be- Tediye ile mezarlık mütevellileri arasın- daki dava, burada hukuk mahkemesin- de bitmiş ve belediye lehine olarak intaç edilmişti. Mahkemei temyiz âhiren bu meseleyi tetkik etmiş ve belediye lehi- ne karar vermiştir. Evrak hukuk mah- erleri tir, Belediyenin yaptıracağı binalar Belediye gelecek sene yapacağı işler için bir program hazırlamaktadır. Pro- rek ona göre hazırlanıyor. Belediye bu sene Haseki hastanesin- de bir pavyon, Zincirlikuyuda asri bir mezarlık, konservatuar binası yaptır. mağa karar vermişti. Bu inşaatın hiç bi rine henüz başlanmağa imkân buluna- mamıştır, Belediye, bunlardan evvelâ konserva tuar binasını inşa ettirmek istiyor. Şa- yet bu sene buna imkân bulunamazsa gelerek seneki bütçe ile bu sene başlar nem:yacak olan bu inşaat yapılmadan diğerlerine başlanmıyacaktır. Ancak çok bozuk yollar tamir edilecek Bu sene belediyenin yol inşaatı için sarfedeceği tahsisat pek'az olduğundan yeniden yol yapılması heten kabil ola- mıyacaktar, Belediye şubelerinden nüfusu en çok ve hududu en geniş olan & Beyoğlu ve Fatih belediye şubelerine bidayette yir mi bin lira verilmesi düşünülmüşken an cak on bin lira verilmesi “muvafık gö- rülmüştür. Bu itibarla bir çok belediye şubeleri bu para ile yalnız çok bozuk bazı sokak ları tamir edebileceklerdir. Bunun için, bir se lacağ Tı yazlık ee Mr ee alimli cektir. Bara kooperatif âzası müsait şeraitle dahil olacoklardır. Barda esas ittihaz edi : urun ti bundan hariç olmakla beraber içkile- rin her nevi bulunacak ve mümkün ol- duğu kadar ucuz verilecektir. Otomobillerin camları Belediye, bundan sonra otomobille- rin yalnız muayenelerini değil, cam ve saire gibi noksanlarını tetkik O edecek- tir. Bundan başka bazı şoförlerin elinde biri eski, diğeri yeni iki otomobil ol- duğundan gece piyasaya eski makineler çıkarılmaktadır. Bu makinelerden bir kı mumun bir çok noksanları ve bozuldukla- re oldukları görülüyor. Bu itibara be. lediy3 piyasada bozuk makine bırakma- msi isin geceleri piyarada inleyen oto- tacaktır, bir muayeneye tabi tu Baştanbaşa yanlış Adliye tayinleri ve Baro tasfiyesi haberleri » Dünkü gazetelerden biri adliye ta- yinlerinden bahsetmiş ve bu meyanda ticaret reisleri Osman Nuri ve Sami Beylerle hukuk reislerinden Şerafettin Beyin temyiz azalıklarına, e menvinler. den Cemil Beyin de Samsun müddelü” mumiliğine tayin edildiğini yazmıştır. Bu haberler mevsimsizdir. Osman Nuri, Sami ve Şerafettin Beylerin teme yiz azalıkları için seçildikleri eylülün on beşinde gazetemizde yazılmıştır. Ancak bu haber tahakkuk etmiş değil dir. Sonra intihap encümeni temyiz azalıkları ile alâkadar değildir. Temyiz. deki münhaller için tayin ve intihap mahkemelere Yapamaz. Ancak diğer ve da sakattır. - Muavin Cemil Beyin Samsun müd- deiumumiliğine tayinine gelince; bu hu susta da burada hiç bir malümat yek- tur ve kimse tarafından böyle bir tayi- ne ihtimal verilmemektedir. Bu tayini intihap encümeni yapacaktır. İntihap encümeninin listesi tasdiki âliye mrze- dilmiştir. Bu histe intişar etmeden ta- mim bahsetmek hem mevsimsizdir, hası haberi yazan gazeteye ait matbaa» da tabedilmektedir. Buna rağmen yanlış haber neşredilmet baro mahafilinde tır. hayret uyandırmış» Barodan kaydı silinmiş ve kaydının silinmesi talarrür etmiş hiç bir avukat yoktur. Baro lâvhasmda resmi olmayan avukatlar resim vermemiş ve resimleri bulunamamış olan avukatlardır. Esasen geçen seneki lâvhada da resim yerleri boş bir çok avukat ismi vardır. Bare lâvhasıma girmemek demek kaydı silinmek ve avukatlık hakkını kay betmek demek değildir. Esasen bir a vukatın baradan kaydının silinmesi Yak nız baro kararma değil, menin tasdikine de lüzum göstermektedir. Inhisartarda Kaçakçılar Son üç gün içinde de bir çokları yakalandı İstanbul | İnhizarlar başmüdüriyeti takibat müdürlüğü memurları tarafm- dan kaçakçılarla geceli, gündüzlü yapı" lan mücadele neticesinde ü zarfında da bazı kaçakçılar yakalanmış ve mahkemeye verilmişlerdir. Bunlardan birincisi evvelki gün E- renköyünde Kozyatağında olmuş ve i- ki kaçakçı tütünlerle birlikte yakalan- mıştır, Vak'a şöyle olmuştur: İnhisar ta- kip memurları Erenköy civarında tütüm kaçakçılığı yapılmakta olduğumu haber alınışlar, bir kaç gündenberi bu mın- takayı tarassut altnda bulundurmuş- lardır. ) Evvelki gece İçerenköyünde Koz- | raddelerinde buradan geçeceklerinden haberdar: olân memurlar, Erenköy nahiye müdüriyeti- ne müracaat ederek bir memur almışlar. dir. Bu memurlar bu iki meçhul adama ini vermişler ise de, silah ile mukabele görmü: in Ş F üi lunmuştur. Ayni köy“ den Osman oğlu Aziz de silâh atmağa devam ederek kaçmak istemiş ise de, memurlar bu adamı da tutmağa muvaf fak olmuşlardır. Bundan başka Ayvansarayda Çakır namile maruf Salâhattin, Ayakapıda Ali Mehmet, Fatih Matla çarşısında İb- rahim, Ferhat, Balatta sabıkalı kaçak» çılardan Küçük Ahmet namile maruf olan İbrahim takibet memurları tara fından yapılan sıkı bir takip neticesinde kaçak tütün © öntarlarken lardır, Bunlardan başka da evvelki güm Karadeniz vapurile şehrimize gelen ek ma, armut sandıkları şüpbe üzerine a- çılmış, sandıkların içinden 4826 alet paket kö sigarası bulunmuş ve Yeşilköyde Edir- ne irenindeki yolculardan birinin make letmekte olduğu (1300) paket köylü sö” garası müsadere edilmiştir. Etibba odası idare heye- tine namzetler Etibba muhadenet cemiyeti Etibba ri haysiyet dir Rifat Hamdi Beyleri namzet göster « ırdir. Eczacılar cemiyeti de hay « et divanı için Küçükpazar eczaha: Kaman öter. Dip tüller İş namzet göstermiştir. Diş bugünlerde toplanarak namzetlerini seçecek! pa Jacak olan Etibba odası idare heyeti intihabatı Milli Türk Tıp kongresinin ZI Teşri-ievvele tehir editmesi üzerine 26 Teşrinievvel pereşmbe gününe bi * rakılmışı * Sıhhiye müdiriyeti mübayaa ko « misyonu Ali Rıza Beyin riyasetinde toplanarak hastahanelere ait eşyanın alınması işile meşgul olmuştur. Ş