12 Ekim 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

12 Ekim 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Tarihi tefrika: 133 TON Gg | HARICI HABERLER » Yazanır 5. N. Har hakkı CMüiiyet) ladin, Sultan Hamidin cülüsu S Mitat Paşanın tedbirleri boşa çıktı. — Nutku hümayundan parçalar, — Nutku hümayun ile Mitat Paşanın yazdığı dilekler ara sındaki fark ! Mitat Paşanın dileklerinden bi- ri bu suretle suya düşmüş, paşa boş yere kanmış, aldanmıştı. Bakalım öteki dilekleri nasıl o- İacaktı? Aynen ve tamamen iaf ve infaz olunup ortay çıkacak- mu idi! Hep işin asıl ehemmiyetlileri ri onlardı. Meselâ saray israfatının önüne geçilmesi, sarayları doldu- ran binlerce esirlerin âzat ve çırağ edilmeleri, hakiki lüzuma göre ve ibtiyacat ile münasip bir hadde in- dirilmesi, meşrutiyet usulünü tak- rir ve ifac/ edecek bir kanunuesa- sinin tanzimi ve kabul ve mer'iyet mevkiine konulması gibi millet ve devlet için öz hayati meselelerdi. Mitat Paşa Abdülhamidin veli- ahtliğinde kendisile baş başa ko- nuşup mutabık kalmışlardı. Hattâ daha o zaman aldığı emir ve mü- saade üzerine mükemmel bir ka- nunuesasi lâyıhası kaleme alarak takdim etmişti. Dahası var! Cül Sultan Hamit kendisin. 'den tatlı diller dökerek - bol bol İltifat ettiği sırada ilk nutkuhüma- yunu bizzat kaleme almasını te- menni buyurmuştu. O natukta bile bunların sarih surette derç ve kay- dı konuşulmuş ve paşada aşağı- da yazdığım ayni ibareleri yazımıs- tı. Nutku hümayundan bazı parçalar “Usulü idaremizin bir esası sa- hih ve metin üzerine tem$iyeti el- zem; çünkü Devletiâliye Avrupa cemiyetidüveliyesi erkânı fahamın- dan olmakla terükkiyatrasriye yo- lunda komşularile hemrü olmak i- çin ahenkiumumiye tatbik mua- melâta mecbur bulunduğundan ve usulümeşveret ki her devletimede- niyenin mukaddem esbabr terâkki- | yatından olup her yerde ahalinin ve memleketin istidat ve kabiliye- tine göre bir suretimahsusada mü- eses vecari (o olduğuna nazaran bizde dahi ahkâmı şer'işerife ve usul ve âdatımilliyemize muvafık olmak üzere usulümezkürenin ka bulünü ilân ederim.,, Nutku hümayundan başka bir fıkra Sarayıhümayunda dahili harici * kasrızevait ile mensubin ve hade- menin miktarları dereceielzemiye- te hasredilerek ve Hânedanısalta. nat daireleri masarifinin o nispet- te bittadil her biri için tahsis ve tayih olunacak muhassasat doğru- © dan doğruya maliye hazinesinden © tesviye olunmak üzere kendi mu- hassasatı şahanemizden.... Şu ka- dar kuruş terk ve tenzil olunarak sarayı hümayunun bütün masari- fi. — Şu kadar kuruşa indirilmiş olduğundan sair ( devairidevlete dahi lâzimenin terkile elzeme hasır ve kâsrı nazara ve muamele olun- masını irade eylerim. Nutku hümayundan başka bir fıkra daha Ubeyt ve civarı — tükçesi kö- leler, halayıklar — biişirasi ne şer- işerife ne de iktizayı insiniyet ve medeniyete o muvafık olmadığın- dan sarayıhümayunlarda bulunan bilcümle cariyeleri ve harem ağa- ları bu kere tarafışahanemden â- zatedilerek zümreiahrara idhal e- dilmiş olmalarile badema memali- kimülükânemde üsera beyi ve şira- sının ve hariçten üsera idhalinin külliyen tahtı memnuiyete Abdül- hamit Hândan hepsi tamamı ta- mamına muvafakat cevabı al Mitat Paşa gibi bütün Osmanlı rarı, münevverleri de bunu emri. vaki telâkki ederek safiyane kan- muş, inanmış, fiiliyat sahasına çık- masını bekleşmekte bulunmuşlar- dı. Maalesef nutkuhümayunun or- taya çıkıp okunması, ilân olunması geciktikçe gecikti. Padişah tahta çıkalı on günü geçti (O hâlâ ortada bir ses, bir haber yoktu. Halbuki: elünnihaye cü- lâstan iki üç gün sonra tebliğ ve ilân buyrulması o hasbelusul mu- karrer ve muntazar idi. Acaba bu £ gecikmenin sebebi ne idi? Yoksa araya bir bozgun- cu mu girmişti? Kâşaneiteceddüt ve Meşrutiyete karşı bir kundak sokan mı olmuştu? Zatışahanenin pek kaniy olan vaatleri, taahhüt- leri nasıl olup ta geri bırakılmıştı. Mitat Paşa ve ihrardan başka İstanbulda halk arasında ayni ba- ayni mesele üzerinde bir çok dedikodular oluyordu. Gazeteler- de bile Meşrutiyetin lehinde hara- retli yazılar, makaleler yazılarak maküs fikir ve zuhapların önüne geçilmek için çalışılıyordu derken: Bin üç yüz doksan üç sönesi Şaba- nişerifinin yirmi ikinci pazar günü herkesin sabursuzlukla beklediği Hattıhümayun Sadrazam (Koca Rüştü Paşaya hitaben sadır olup usulü mucibince kâffei devairidev- lete, © vilâyatışahaneye tamimen tebliğ ve gazetelerle neşr ve ilân o- lunan OHattıhümayunun meal ve müeddasi (o anlaşılmca herkesin parmağı ağzında kılmıştı. Ne bek- leniyordu? Ne çıkagelmişti! Mitat Paşanın yazdığı nutuk ile araların- da dağlar kadar farkıfahiş var idi. (Bitmedi) a Türkiyenin sulh yolundaki .gayreti takdir edildi Milletler Cemiyetinde tezahürat. CENEVRE, 11. A. A, — Hususi mu bildiriyor : hususta müzaharet etmiş tiyetle tayin mümkün değilse de Bal kan ve vasati Avrapa bükümetleriyle komşu ve dost Asya devletleri ve bun- “Mahmut Esat Bey yeni bir dava deruhte etti IZMIR, 11 (Milliyet) — Tütün ta- ciri Mustafa Beyi dolandırmakla maz- mun komisyoncu Müiz Levinin dava- sında eski adliye vekili Mahmut Esat | Bey tacirin vekâletini deruhte etmiş- tir. e Bulgarların 9 lokomotifi SOFYA, 11 (Milliye) — 1918 de Türkiyenin elinde kalan 9 Bulgar lo- komotifinin Bulgaristana iade edilme- #i hakkında Türk ve Bulgar hükümet- İeri arasında husule gelen itilâf mu- cibince Bulgarlar, bu ayın 20 sinde İstanbula gelerek lokomotiflerini ala- caklardır. Halen lokomotifler İstan « bul demiryolu müdiriyeti idaresinde bulunmaktadır. —— e İzonzo nehri taştı ROMA, 11. A, A. — İsonzo nehrinin suları kabarıp taşımış, Goriza mıntakasın Sin Birçok yendi sererlmre sahap olm lar arasmda Çin murahhasımın da bulun dukları kuvvetle zan ve tahmin olunabi lir, Türkiyenin bu içtima devresinde kon sey azalığı için namzetliğini vazetimemiş olduğu nazarı dikkate alınınca memleke timiz İehine verilmiş olan 20 reyin e- bemmiyet ve kıymeti kendiliğinden an laşılır. Bunu, Türkiyenin sulh vadisinde büyük bir itimat ve ne kuvvetli bir hissi takdir ile karşılanmakta olduğuna mü- tezahir bir nişane adetmekte isabet var der. Fransa namına Roose- : : velt'e hediye VASHİNGTON, 11. A, A. — Eski muharipleri temsil eden Fransız jcne- ralı Chambrun, Beyazev'de M. Roose velt tarafından kabul edilmiştir. Jeneral Chambrun, M. Daladier ma mına M. Roosevelt, i bir kılıç hediye etmiştir. Bu kıltem üzerinde Fransız ve A- merika armaları vardır. Zannedildiğine göre bu kılıç, Amerika istiklâl harbine iştirak eden Fransız zabitleri tarafından jcneral Vashington'n hediye edilmek ü- zere yapılmış ve meçhul © sebeplerden dolayı kendisine verilememiş ve Fran- sa'da kalmıştı. sane” Arnavutluktâ ihtilâl yok Zn 11 — Arnavutluğun Atina liği Arnavutlukta sekli idareyi de- Ziştirmek için Kral Zogo aleyhine bir ihtilâl çıktığına dair olan 'şayiaları tekzip etmiştir. Bu şayinar, Kral Zo- gonun düşmanları tarafından uydurul Çin - Rus Gerginliği Vaziyet salâha doğru git- mekten çok uzaktır MOSKOVA, 11. A. A. — Tas Ajan sından : Tehita'dan bildirildiğine gö dehurla istasyonu zabrt miryollarınn normal tini her ça iz ban vurarak İŞ etmekde gedek deponun müdür v miş olan Levtzkinin piri girmesine mani olmakta depo memurlarını mev kul Rusaytnko'aın yerine Mapğuri hü kümeti tarafından depo tayin edilmiş olanı Marçarii müdürü emirlerine itaatsizlik ettikleri takdirde baklarmda ceza tertip edileceğini söy- icmek suretiyle tehdit eylemektedir. LONDRA, 11, A. A. — İngiliz efkâ- #r umumiyesi, Çin-Rus gerginliğinin git tikçe artışmı endişe ve &le takip et mektedir. > Bu sabahki sayısnda ve siyasi muhar ririnin imzası altında Daly Telgraf gazetesi birkaç aya kadar, Japonya'da bemen tamzmen jeneral ve amirallerden ve bunların yanarında iktisadi ve mali meseleler için sivil müsteşarlardan mü- eçkikep bir kabine teşekkül edeceğini bi lirmektedir. Söz söylelmeşiiier Yangın davasında bir maz- nun daha mah- kemeden dışarı çıkarıldı BERLİN, 11, A A. — Volff ajansın- : Reichstag yangınma ait muhakemenin bugünkü 14 üncü celsesinde © maznun Dimitroff, susmasmı kendisine ibtar e- den reisin bu emrini dinlemediğinden sa londan çıkarılmıştır. Yangın akşamı, Brandebürg kapısı da nöbet bekliyen polislere kuranda €- d ahit olarak dinlenen mülâzum şu ifadede bulunmuştur : Saat 9,15 te polis merkezine genç bir adam girerek, Reichstag meclisinin yanmakta olduğunu haber vermiştir. Kumandam altında bulunan polis müf rezesi hemen hareket etti ve iki dakika sonra Relchstaz meclisine vardı. Ben derhal müzakere salonuna girdim. Muh telif yerlerin tutuşmuş olduğunu gör- dür. Perdeler ve diğer birçok eşya a- levler içinde yanmaktı, idi. O srradı faiye kowvetleri geldi. Birkaç (dakika sonra sırtında gömleği olmıyan ve sade ce bir pantalon ile dolaşmakta olan Van der Lubbe'yi yakaladık. Kendisini ben sorguya çek'im, Van der Lubbe, meclis binasını kendisinin tutuşturduğumu iti- raf etti,” Bunşlan sonra mülâzım Latejt,Misdez sine şöyle devam etmiştir : 20 kadar ku maş parçası gördüm. Fakat hiçbiç yer- de iştinl edici veya yangın çıkarıcı mad delere rastlamadım.” Şahit, müzakere salonunun yatiiğa başladığını ne vakit gördüğü hakkında | sorulun suale şu covabı vermiştir £ * Saat 9,25 de meclis binasına döndü ğüm vekit, hiçbir şey görmedim. Fakat kubbenin iç tarafının dayandığını haber aldığım zaman hayretler içinde kaldım. Çünkü birkaç dakika evvel müzakere sa İonunu hemen hemen sapsağlam bir hal do görmüştüm. A Ml Japon papazı ile Gandhi BOMBAY, 11 (A. şi papazı Gandhi ile gö: işmede siyasi meseleler mevzuu bab- solduğu samieğiliyei. Hint rupyesi ve İngiliz lirası BOMBAY, ii (AA) Bom- bayda bir çok Hintli banka ve münsse- seleri müdürleri tarafından tesis edilen para birliği teşekkülü rupyenin yakın- da İngiliz lirasından ayrılacağını bis- settirmekitedir. Bu teşkilât yeni programı bütün memlekette tatbik edilmesi düşünülen bir çek tedbirleri ihtiva etmektedir. Yeni siyasi teşkilât esasiyenin ilâ- yından evvel işe başlıyacak olan ihti- yat banlısı yapılmak üzeredir. Fakat başlıca mani, Hintli siyasilerin arzu- ları mucibince rupyenin 16 pence ola- ral tesbiti meselesidir. ömerin Alman edebiyatını koruma BERLİN, 11 (A.A.) — Alman ede- biyatmı koruma ofisi tabileri ecnebi memleketlerde çıkan Alman muhacir- leri gazete ve mecmualarına yazı yazan Alman muharrirlerinin eserlerini bas- atm elma ölen Tama Mae eği Klaus Mann ve Rene Schickele'in eser” leri vardır. Uruguay ve Paraguay barıştı RIO - DE - JANEİRO, 11 (A.A.) — Arisetin, Brezilya, Şili, Meksika, Ürün guvay ve Paraguvay mümessilleri, bü. tün ilâfları sulhen balletmeği taah. hüt eden ve taarruzi, kuvvet istimali ile arazi zaptını kanun harici telâkki e den harp aleyhtarı bir muahede imza lamışlardır. Silâh k Kuyveğ RIO - DE - JANEİRO, 11 (A.A) — Bugün imza edilmiş olan misakın esas. İı kismmda akit taraflar ihti: lâfları bukulcu düvelin muslihane usul. ie hal ve fasletmeğe ve silâh kuv- veti ile ele geçirilmiş olan arazinin mül- kiyetini tanımamağa mecbur tutmakta Pazartesi İçtimaına doğru Almanyanın silâhlanma- sına İngiltere muarız LONDRA, 11. A. A, — İngiliz kabi- nesinin dünkü toplantısından bahseden Reuter ajansı diyor ki « “ Nazırlar meclisi vaziyetin çok nazik ve eheinmiyetli olduğunu tanmmıştır. Bu toplantıda silahlati azaltma konferansı. nın teknik safhadan çıktığı ve Avrupa- 760 Hukuk mezunu yeni vazife lere tayin edildiler ANKARA, 11 ( Telefonla ) — Adliye tayinleri âli tasdika arzı miştir, Bu sene hukuk mezunlarından müracaat eden 160 gencin men hepsi muayyen vazifelere tayin edilmişlerdir Bunlar arasında lunan hanımlar Antalya, Adana, Bursa ve Mersin vilâyetlerinde v fe alacaklardır. Maaş kanununun sekizinci madde ANKARA, 11 (Telefonla) — Maaş kanununun 8 inci maddes ya pit siyasi bir mesele halini aldığı his | gadiline dair olan kananun tefsirini istiyen hükümetin tezkeresi b. sedilmiştir. Böyle bir meselenin halli Almanyanın komşularma karşı göstereceği itimat duy gusunun derecesine bağlı bulunmakta. İtalye ile Fransa ve İtalya ile fngil tere arasındaki iyi ve faideli temaslara — İtalya ve İngilterenin tavassut işine kendilerini ki dolayi — de- ğerui amiller nazariyle bakılmaktadır. Ingiltere silâbları azaltma mukavele sinin bir yeniden silâhlanma mukavelesi halini almasıne hiçbir vakıtta. razi ol. mıya« aktar, » PARIS, 11. A, A. — Le Journal ya- zıyor : Sir John Simon, dün Paristen geçerken M. Daladier ile görüşmeye va İkt bulamamış ve pazartesi günü Lond rn Enknesinin ittihaz etmiş olduğu ka- rarlar hakkındaki bütün o malümatı 6- fir M. Tyrrel'e borakımıştır. Sir John Si mon, bu kararlar hakkında & bizzat M. Boncoura malümet verecektir. Le Jour- mal hu kararların dört maddeden ibara olduğunu yazıy, , M. Baldvin'in Birmingham da söyleniş olduğu nutkun heyeti umumi .yesinin tasvibi ki, İngiltere tarafından Lokarna itilafının yeniden veresmen te- yit edilmesi demektir. 2 — Tesirli bir kontrol ile müterafik olmak üzre bir tecrübe devresi | kabul edilmesi zarureti, Imanyanın hangi şekilde olursa we silihlanmasna mutlak sur uhalefet edilmesi. £ — Maç Donald plünımın bir İngiliz- Amerika itilfi şeklinde islah ve tadili, Le Şournal netice olarak diyor ki : i bu say; silâllarımı bırakmağa sevket meği istihdaf etmemekte ve mu kurtar mak kıygusundan mülhem bulunmak tadır, Borçlar meselesi Amerika ile İngiltere ara- sında müzakere başladı VASHİNGTON, 11. A. A. — Borç lar meselesi hakkında İngiltere ile A- merika arasında ilk resmi müzakere ma liye nezaretinde yapıl #ış ve iki saat sür müştür. İngiltereyi sefiv Sir Lindsay, ik İ tisat müsteşarım. Leoith Ross, mali müs- teşar M. Bevley, Amerikayi maliye ne- zareti müsteşarı M. Acheson, hükümet dairesi müsteşar muavini iltişatçı | M. İivesey ve hazine komiseri M. Bell tem sil etmektedir. Müzakere sonunda murahhaslar beya Bat vermemişlerdir. “ Nevyork Evening Post” gazetesine göre İngilt;re 15-12 taksiti için yüzde on nisbetinde ve geçen sefer yaptığı gi | bi “sanki verdim” tediyesi yapmağı tek lif edecektir. Amerika bunu reddedece- ğinden o zaman İngilterenin bir defaya mahsus olmak ve bütün borcu kapatmak üzere bir milyar dolarlık bit tediye tek Bİ etmesi muh lay VİYANA, 11 GN sosyal demokrat adi me kârı olan ie Zcitong gazetesinin kapatılmasından dolayı, hiç bir hazır. hık yapılmadan bir çok tezahürler yapıl. #uşter, Polis, bir çok kereler müdahale mec- buriyetinde kalmış, 26 kişiyi tevkif et. miştir. Bi ölmüştür. Sosyalist mehafil bir grev yapmağa galışıyorlarıa da bunu yapabilecek dere- cede kuvvet't Bu tezahürler heyecanı göstermek tedir. Diğer taraftan, Liberal muhitte de heyecan görünmektedir. Bu cümleden olarak, çiftçi farkasm- dan eski nazır Faşizm, rutiyet taraftarlığı ve Heivehren aley- hine şiddetli bir nutuk söylemiştir. a Parlamentolar konfe- ransı bitti MADRIT, 11 (A.A) — Parlemen- tolar birliği 'müzakeratına nihayet vermiştir. münasebetle bir nutuk söylemiş ve bil- hassa konferansın İtalyan heyetinin tek- rar gelmesi asmaya na İsviçreden Fransaya geçmek meselesi DERLİN, 11, A. A. — İsviçre milli meclisinin ihtiyat elli ve ordü malzemesini takviye için munzam aske müsademe osmasında bir polis | Jâzem gelse de senede iki defa yoklamaya tâbi olmaları Arzu etmekte olduğunu | Zaranaz encümeninde müzakere edilmiş ve muallimlerin bu madde harici eddedilmelerine kanuni imkân gör ülmemiştlir. Huzur ücreti kimlere verilecek ANKARA, 11 (Telefonla) — Tahsilât ve vergi komisyonları bulunacak muvazzaf olmayan azaya huzur ücreti verilmesi hakkır ki Jâyiha bütçe encümehinde müza kete ve kabul edilerek heyeti w miyeye sevkolunmuştur. İçten el çektirilen memurlara ma, ANKARA, 11 (Telefonla) — Eli işten çektirildikten sonra 1; numaralı kanun macibince vekâlet emrine alınan memurlara maaş rilip verilmiyeceğinin tefsiri hakkındaki hükümetin talebi bütçe en meninde müzakere edilmiş ve kanunun hükrnü sarih görülerek mes nin tefsire tahammülü olmadığı kararına varılmıştır, Tecavuzun tarifi mukavelename: ANKARA, 11 (Telefonla) — Türkiye cümhuriyeti ile bazı hü metler arasında tecavüzün tarifi hakkında imza edilen mukaveleno nin tasdikına dair hükümet meclise bir kanan İâyihas deodi etmiş Sanayi heyetinin taleplerini bir komisyon tetkik ediyor ANKARA, 11 (Telefonla) — Sanayi heyeti İktısat vekâleti ile maslarına devam etmektedir. Hey etin serdettiği metalibat ticaret mum müdürü Naki Beyin riyaseti nde teşkil edilen bir komisyon ta fından tetkik edilecektir. Beş lik iptidai maddeler cetveli için m dei iptidaiyesi ve mamulesi gümrü k resmiyle himaye edilmiş olanla süreti tefriki, ve bu suretle esaslı bir cetvel ihzarı yolunda mesai 4 İı kararlaşmıştır. Sanayi erbabının noktai nazarlarına göre maddei i daiyelerin gerek mikdar, gerek tevzi şekli daima müşkülâtı mucip duğundan maddeci iptidaiye ve ma mule mütevazin farklar gösterilei bir gümrük tarifesi vücude getirildiği takdirde sanayi erbabı ipti madde muafiyetinden vazgeçmeğe mütemayildir. Ancak böyle bir & fenin hazırlanması ve tatbik sahas ina geçebilmesi zamana mütevak olduğundan bu müddete kadar ma ddei iptidaiye cetvelinin süratle 1 zimi temenni olunmuştur. Heyet İs tanbula dönünce yeni bir gümrük rifesi projesi hazırlayarak bir kaç ay zarfında vekâlete takdim edeci tir. Heyet bir hafta daha burada k alacaktır. Sanayi heyeti öğleden evvel ve sonra komisyon huzurunda ü vermeğe devam etti. Bugün Triko taj, çorap, ipekli kadın çorabı, ji kumaşlar, fanila imal eden fabrika törler kendi sanat şubelerini alâi dar eden mesaili vesikasiyle komis yona ibraz ettiler, Heyet yarın İr| sarlar vekâletini alâkadar eden me vzular üzerine vekil Rana Beyi ret edecektir. Aydın tren kazası nasıl oldu? İZMİR, 11 (Milliyet) — Aydın tren kazası hakkında şu tafsil, aldım: Dün akşam saat on birde buradan Denizliye hareket eden şandiz treni diyin civarında Ham alıda rayın açılmasından yoldan mıştır, Hattan çıkan katarın on iki vagona biribirine girmiştir. Kaza ticesinde katar memura Nuri Bey ezilerek ölmüş, baskıcı olan ka; hiraderi de yaralanmıştır. Yaralı Aydın hastahanesine nakledil; tir. Makinistler bir şey olmamıştır. Kazadan sonra korkuya duçar o meakinistler kaçmışlar ve bir buçuk saat sonra tekrar o dönmüşlerdi Posta treni aktarma suretile 9,57 d e buraya gelmiştir. Kaza mahalli derhal jandarma kuvvetleri gönderilmiş tedbirler alınmıştır. Kaza rafında tahkikat yapılıyor. Bugün Aydın Demiryolu umum müdür ovini M. Gondon ve hat komiseri, bir mühendis otokarla kaza mal line gitmişlerdir. Kaza mahalline yalinz mühendisle hat komiseri: girmesine müsaade edilmiştir. Kazaya kurban giden Nuri Beyin cı zesi şimendifer birliği tarafından ihtifalle kaldırılacaktır. Hariçte bulunan mütekaitler maa larını ne suretle alacaklar? ANKARA, 11 (Telefonla) — Bütçe encümeni memurin kanu! nun 57 inci İllerimiz tatbikında müşkülâta tesadüf edileceğinden hisle vaki tefsir talebi müzakere ederek mütekaitlerin memur vazi #iride olmamaları haşebile hariçte ötluranlar dahi maaşlarını alma, ne gibi kuyut ve ; şuruta riayet etmeleri icap edeceğini tetkik etmiş bu hususta bir nizamname tanzimi için kanunun 57 inci maddesine ij vesi teklif edilen fıkrayı kabul etmişür. Müzayede ve münakasa kanun al 1 (Telefonla) — Bütçe encümeni müzayede, müna sa ve ihalât inmesi müzeyyel k anun lâyihasını müzakere etti meş İ sonra heyeti umumiyeye sevketmiş tır. Lâyihanın aldığı son şekle müzayede, münakasa ve ihalöt ka nunu ve müzeyyelâlt hükümli tevfikan münakosaya çıkarılacak posta sürücülüğüne meccanen vej muhammen bedelilen taahhüt edec ek müteahhitlerden muhammen del üzerinden teminatı katiye alın acaktır. Nakliyatı meccanen muhammen bedelden noksan bir b edelle deruhte eden posta sürücü ğü müteahhitlerinin bilâhara her hangi bir bedel takdiri hakku vaki olacak talep ve itirazları kab ul olunmaz ve taahhütlerini ifa srans reisi, bu | medikleri takdirde haklarında mü nahasa kanunu hükümleri | totbü dilecektir. Bu kanunun meriyetind en evvel meccanen veya hizmete bir bedelle ihale edilmiş olup ta bilâhara hizmetin ivazt mamasından veya takarrür eden b edelin gayrimuhik bulunduğu idi sile müteahhitleri tarafından itiraza uğrayan sürücülüklere ait veleler idarece fesholunacaktır. Mustafa Fevzi Beyin cenazesi PARİS, 11. A.'A. — Sabık Türk vekillerinden olup ye burada vefat etmiş olan Mustafa Fevzi Beyin cenazesi bugün Tü ri krediler istemesi Alman efkârı umu | yeye gitmek üzre Marsilyaya nakledilmiştir. Oradan vapura ko: miyesini rencide Teri, bu Ge Aşağıya ese dos tane olmıyan bir tezahür telâkki etmek tedirler. Mary Richford boşan- mıyacak mı? HOLLYVOOD, 11. A.A. — Mary Pickford bizzat ve kat'i bir şekilde ta- lak rzusunda bulunduğunu inkâr etmiş etmiştir. Alman gazete | ger, Cöhazö Mârsilydğa hârâket ederken istasyonda Türkiyenin P. "büyük elçisi Suat Bey, sefaret ve konsoloshane erkânı ve Parisfj Türk kolonişine mensup zevat tarafından teşyi edilmiştir. Eskişehir şeker fabrikası açılıyo ESKİŞEHİR, 11. A, A. — Şeker Fabrikası inşaatı ikmal edilmis Fabrikanın küşat resmi Cümhuriyet bayramının iki veya üçüncü $' yapılacaktır.