12 Ekim 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

12 Ekim 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

ihemmiininnene snelliiei © ve buna benzer zamlar, emirler, tamimler hep ce. : fazla içtimal ve idari hastalıkların radi: ırparı gi Gençlik Üniversite talebesi ilim ve tah- sil âleminden faal hayata doğru akıyor. Çıkardıkları bir mecmua ile iç- timai ve siyasi hareketleri kendi etlerine göre münakaşa ediyor. lar. Gençlik hassastır. Heyecanı faz- ladır hâdiseler onların görüş za yelerinde büsbütün başka şekiller alır ve netice itibarile tecrübeye ve bilgiye istinat eden olgun kafa- larla daima tenakuz haline düşer- ler. Bazı kıdemli nesiller gençliğin bu hareketini biraz fuzuli ve biraz da mevsimsiz buluyorlar. Mesele münakaşa edilebilir. Fa- kat değil içtimai ve siyasi telâkki- erin, hattâ edebi iddiaların bile münakaşasında muhakemeyi kay- betmek bizim eski bir hastalığımız olduğu için bu dava etrafında cep- he almaktan ictinap ederim, Yalnız bir nokta var, Cemiyetin içinde ve idare haya: tımızda tesadüf edip te doğru bul. madığımız bir çok hâdiseler her gün gelip geçiyor. Rüşvet, suisti- mal, iltimas, haksızlık, yolsuzluk bir takım iğri ve yanlış hakikatlerle her te ku karşıya gelmek mümkündür. Bun- cemiyetin o nevi kiri ve pası. dır ki bir hamlede silip binişi mek imkânı yoktur. Kanunlar, ni- miyetin iç yüzünde kabuklanan ve ara sıra dışına vuran > bu çeri- halarm tedavisi ile meşguldür. Bu- na rağmen ne dini ve İâdini emir ye fermanlar, ne vaiz ve nasihat. x ne İskoçyanm kitapsız kanun. ya ve Moskovanm müthiş mah- mel insanlığın iliğine işliyen bu yaraları kökünden ii muvaffak olamamıştır. Gençlik heyecanı ve hassasiyeti olduğu için bu gibi ahlâki kal, kestiren, kırıcı ameliyatlarla ortadan kaldırılacağını zanneder, Hakları vardır. Şuuruna, iradesine, gururuna, hâkim olan insanlar böy- Je düşünürler, Fakat yürüyen har yat dümdüz değildir. Girintisi, çe kıtası çoktur. İnsan kendisi çelik | kadar sert ve mum gibi doğru ok sa bile hayat onu yumuşatır, boy- mun iğritir. Tarih hocamız Rahmetli Ab durrahman Şeref Bey bir gün Mektebimülkiyenin son sınıfında bize ders verirken! —Çocuklar, yarın öbür gün ha- yata atılacaksınız, hepiniz bir mes- leğe gireceksiniz, Birçok hâdise- lerle yoğrulacaksınız. Gençainiz, burün herşeyi kendi görüşünüzle muhakeme edersiniz. Fakat hayat size fırsat vermez. O Temiz kalm, şerefli olun, fakat sakın haşebi is- tikameti göstermeyin, karılırsrız! n merhumun bu son cüm- ; Jeti bizi oldukça sinirlendirmişti, Pakat belki serbest meslek hayatı ana hocamın bu sözündeki kera- et olanca hakikati ile anlattı. Gençlik çok iyi bir şey... Fakat Ekonemi Yumurta ticareti Fransa ve Almanyaya sevkiyat yapılıyor İspanya ile aramızdaki Ticaret ahedesinin 2 teşrini iy: kaldırılması takarrür etmesi üzerine yumurta tacirlerimiz tarafından, ye- Bi bir muahede yapılıp yapılmıyacağı hakkında alâkadar mercilere müraca» atlar vâki olmuştur. İspanya ile mev cut muahedenin meriyetten kaldırıl- ması takarrür ettiği (o haberi üzerine, seki hararetini kaybeder gibi olan yumurta piyasasında Fransa ve Alman yaya yapılan sevkiyat üzerine bir iki gündür oldukça muamele olmuş, iri boy yumurtaların sandığı 275 - 28, küçük yumurtaların sandığı 23 - 24 Yiradan satılmıştır. Kulliyetli buğday geliyor Anadolu ve Trahyadan şehrimize her gün külliyetli mikdarda buğday gelmektedir. Dün Borsada 294 ton buğday alım ve satımı olmuş ve vasa- ti 4 kuruş üzerinden muamele yapıl- maştar, mu Gaz fiatları Piyasada gaz fiyatlarında son gün- lerde tereffü hissedi len alâka - darlar tetkikata başlamışlardır. Kereste ihracatımız Memleketimizde kereateciliğin ted ricen inkişaf etmektedir. Yakın zama Ba kadar tahta sandıklar için harice giden bir çok paralarımız bu suretle dahilde kalmaktadır. Birkaç sene ev- yel kereste ihracatımız 17 bin ton i - ken geçen sene 35 bin tona yaklaşmış tar, Afyon Ticaret ve Zahire borsasında ge - | sen bir hafta zarfında afyon üzerin» de durgunluk sürmüş, ancak iki güm- den beri fazlaca muamele olduğundan biraz düşen fiyatlar yeniden eski mik dara yükselmiştir. Uyuşturucu maddeler inhisarı ida resi, İzmir piyasasından da mal mü - bayaasına hazırlanmaktadır. Yugos - lavyadaki imtiyazlı afyon ihracat şir- Romanya ile ticaret Romanya ile müddeti biten tica - ret muahedesinin temdit edilip edilmi yeceği hakkında tacirler tarafından alâkadar mercilere müracaat vuku bul muştur. Esham ve tahvi'ât için konferans Son zamanlarda saham ve & üzerinde borsada az çok baska görülmektedir. Kambiyo borsası acen tarafından, esham ve tah hakkında umuma mah sas konferanalar tesbit edileceği ha - ber verilmektedir. Trabzonda fındık TRABZON, ii A.A. — Dün bor. sada 81 bin 300 okka kuru fındık 26 kuruş 30 paradan 29 kuruşa, 1500 okka yaş fındık 20 buçuk kuruştan sa tılmaştır. Eskişehirde odun vo kömür ihtiyacı ESKİŞEHİR, 8. — Havalar iyice ğudu. Bilhassa sabah ve ba, mangal yakmak mecburiyeti hasıl olmaktadır. Böyle olduğu halde Eskişe bire aylardanberi zerre kadar odun ve so 10 yat imdi, ki gelmemektedir. Sebebi ise or- Ba urmmi« | an idaresi ruhsatiyesiz odun kesilme Burhan CAHİT | gini ve körür yapılmasını menetmiştir. m———— b karar ormanları korumak cihetin den çek isabetlidir. Maamafih odun ve BORSA kömür işlerini bir yoluna koymak li- ndir. (iş Bankasından alnan cetveldir) Geçen sene bu zamanlar şehrimizde TI Tesrini bel odun bulunmakta idi. Halbaki bu €şrinievvel 1933 yıl ihtiyaç olan kömür de bulunama- Akşam Fiatları İtirazlar Tahvilât ar daki “aras lake e Şark çkrası 95,SOİ Tramvay — DEP yolları 240İ Tünel Demi Gümü yide Sİ 1180 Sari maki m Anadolu 1 46.0 Baddar 1038 . OİE 425 “e 10:38 İ Mümessil © 5170 i ESHAM Bankası Na maktadır. Bu sebepten kömür satanlar an velakmendle ei a kömür caba kaşın ortasında. kaça satılacak ? a Aydın zeytinlikleri AYDIN, (Milliyet) — Aydın vi- lâyeti evkaf idaresi on cümhuriyet senesinde orman içinde kalas ve istifade edilmiyen 225000 zeytina- ğacı imar ettirmiş, evvelce orman aralarında çıkarılan 180000 zeytin ağacını imar ettirmiş 55000 delice aşılattırmış ve 5000 dönüm zeytun ğacı bulunan toprağını sürdür- ÇEK FİATLARI müştür. Bü hesapça Aydı evkaf i- “e 1206 4 Praji 1564 | daresi, 460000 zeytin. ağacı imar üzeri ye ivme SS (ee öhyeretmiş demektir. < E 319 $ Bem © enis | — Bundan başka 4000 dönüm ireir Bilerek 45 | bahçesini de imar ve ihya etmiştir... K <>) Bulgar tütününe mukabil Alman rayı SOFYA, 11 (A-Ah— Bazı gaze - a in i tan - teler birkaç aydan ee Bulgarisi lan müzakerelerin in- duğumu yazmışlardır. yeniden baş- yan etmekte 9 krtan uğramış ol Bu haber aslı esastan zakerelere pek yakında lanacaktır. Asfalt yol “ Yolların ihalesi dün yapıldı İki milyon lira sarfedilerek ya cak olan vilâyet hududu dahil asfalt yolların ihalesi dün dai cümende yapılmıştır. Yollar üç sene içinde ikmal edilmiş olacaktır. Encü- men dün Muhittin Beyin riyasetinde toplanmış ve ihale kapalı zarfla yapıl muştur. Kuduz hastahanesinde Meşrutiyetten evvel şehrimize ge- lerek Daülkelp hastahanesini tesis e - 'den ve burada müessese başında yedi sene müdürlük yapmış olan Dr. Pro - fesör Hemlinger seyahat maksadile İstanbula gelmiştir. Profesör dün Ça- paya giderek kuduz hastahanesini gez miş ve gördüğü intizam ve terfiden dolayı memnuniyetini beyan etmiştir. Tepebaşı bahçesi Tepebaşı bahçesi ve içindeki bü » tün tı 4 önümüzdeki sy başından itibaren belediyeye geçmektedir. M. Leyman ile mukavele iman edil mek üzerdier. M. Leyman bu tesisat be'ediyeye devretmekte, buna muk. bil bahçenin içiridki bir sinemayı sene bilâ icar tutmaktadır. Polista Bir hırsızlık İki kadın tevkif edildi Antalya vapurile dün İstanbula go len Necmiye isminde bir hanım polise müracaatla kamarasında yasdığı altı- Ba koyduğu çantadan küpe ve yüzüğü nün Madam Mastik ve kardeşi Eliza» bet tarafından çalındığını iddia eti tr. Bu iki kadın yakalanmıştır. Birinin üstünde pıçak Evvelki gece memurlar. Tophanc de bazı kahvelerde araştırma yapmış lar ve Abmet isminde birisinde bir bıçak bulmuşlardır. Bir amele yaralandı Dün Haydarpaşada kömür boşaltan Sebat vapurunda Ankaralı Hasan na- mında #meleden biri anbara düşerek ağır suretle yaralanmış ve hastaneye kaldırılmıştır. Kim öldürdü? Bundan birkaç ay evvel Kumkapı sahilinde bir sandalda öldürülüp de- atılan ve bir müddet sonra ces€- di Tuzla sahilinde bulunan kahveci İranlı Esaduilah Efendinin ölümü et- rafında polis ikinci şube müdürlüğü muhtelif cephelerden tahkikata de - vam ediyor. Şimdiye kadar yapılan tah kikatta hâdise ile alâkadar olmaktan maznunen bir çek kimseler zan ve is ticvap altına alınmışlar, Fakat bunla- rın hiç biri üzerinde kuvvetli delâil bulunamadığından hepsi serbest bıra- kılmışlardı. Zabıtanın son yaptığı tah kikat esnasında yeniden bâzı ip uçları elde edilmiştir. Ele geçen bazı delille- inaden Salâhatlin ve Vahan i - en - Tavuk hırsızları Son günlerde ötede beride tavuk hırsızları çoğalmağa başlamıştır. Ce- zasmın ağırlığına rağmen tavuk hir sızlıkları sık sik tekerrür ediyor. Har- sızlıklar bilhassa (şehir haricindeki mahallerde çalışıyorlar. Bir müddetten Mevlânekapı civarına dadanan iki tavuk hursızı ya kalanmıştır.. Osman ve Şerif isimlerin de olan bu iki hırsız bir çok evlerden tavuk çalarak başka semtlere götü * Tüp satmışlardır. Mahalli zabıtasır.n sıkı takibi neticesinde evvelki g6“ bu iki hırsız cürmü meşhet halinde yakalanarak evraklarile Adliyeye tes lim edilmişlerdir. . Maaritis 7 profesör Yeni profesörler cumar- tesiye geliyorlar Cumartesi günü Tıp fakültesi için angaje edilen 7 Alman profesör gele cektir, Hukuk fakültesi için getirilen fesör. ee ünü şehrimizde bulunacaktır. Mr vekâleti müşaviri profesör Mösyö Malş'ın bir aylık mezuniyeti hi- tam bulmuştur. Mösyö Malş'in pazar tesi günü şehrimizde bulunması beklen- mektedir edir. Halkevleri ve muallimler Ortatedrisat umum müdürlüğü İstifa eden orta tedrisat umumi mü- dürü Funt Beyin yerine vekâleten bi- rinci şube müdürü Hayri Bey tayin &- dilmiştir. meleri. Ecnebi mekteplerin bir müracaat * Bazı ecnebi mektepleri şurayı dev, dei vü t ederek muamele resmi- lerinde makt pula tutulmalarını i esasının kaldırılmasını iste- mişlerdir. Bu mektebler vali müracaat larında müesseselerinin bir temettü dağıtan bir şirket değil, bir hayır mü essesesi olduğunu beyan etmişlerdir. Orfamektep kitapları — Orta mektepler son sınıf kitapla” sından bir kısmı henüz Devlet mat - baasında basılamadığından mektepler de kitap tevziatı yapılamamıştır. Ma- arif vekkleri bu #7 la ü kitaplarmın için hereke almıştır. Talebe şimdilik not tutmak suretile dersleri takip etmektedir. İki vapur çarpıştı İkisi de hasara uğradı, tahkikat yapılıyor Evvelki gece limanda iki vapur çarpışmış ve ikisi de oldukça hasara uğramıtşır.. Yunan bandıralı Aspazya Tomiko vapuru geçe saat 23,5 ta Ak- denize müteveccihen limannmızdan hareket etmiştir. Vapur Kızkulesi ö - nünden geçerken yanlış bir manevra yüzünden suların akıntısma kapılmış ve bu sırada o civarda demirli duran İngiliz bandıralı Stakyol vapuru üze rine şiddetle binmiştir. Bu müsademe neticesinde her iki vapur hasara uğra muş, Yunan vapuru su almağı başla - miş ve yoluna devam edemiyorek Se. dimiye önünde sığlığa oturmağa mec- bur kalmıştır. Liman idaresi dün tah- kikata başlamış ve müsademenin su - reti vukumna dair bir rapor havırlan- mıştır.. İngiliz vapuru acentesi, Yu - rotesto etmiş ın talebinde bulunmuş Ajans mümessilleri Ankaradan döndüler Ankaraya gitmiş olan Avrupa tel- graf Ajansı mümessilleri dün İstan - bula dönmüşlerdir. Mümessillerden akşam bir ksımı dün ine dönmüşlerdir. Amiral Horthynin oğlu geldi Macar Naibi hükümeti Amiral Horthy Cenaplarının oğlu mühendis M. Etienne Horthy dün şebrimize gel miştir. M. Horthy Anadolunun muh- telif yerlerinde elektrik tesisatı yap - mış olan Ganz Macar şirketinin mü - messillerindendir. Gümrük mütehassısı gitti Amerikalı gümrük mütehassısı M. Vorfeld dün şehrimizden Amerikaya gitmiştir. ve zarar ve tar, Otomebil plâkalarının renkleri de gişmiştir. Yeni şekle göre taksi otome- billerinin plâka renkleri yeşi! değil be yaz zemin üze: siyah renktedir. Ve numaranın yanında büyük bir (T) har fi vardır. Resmim'z bu plâkalardan biri- ni göstermektedir. Mahkemelerde — Yeni tayinler Liste bugünlerde bekleniyor Yeni adliye tayinlerinin âli tasdik- ten çıktıktan sonra ağlebi ihtimal pazar- tesi günü tebliğine intizar edilmekte dir, Komlnist maznunları Dün Ramazan ve arkadaşları olan İl komünistlik maznununun muhakeme. lerine ağır cezada devam edilmiştir. Başka güne kaldı Bundan üç buçuk sene evvel Tah- sin Efendi isminde bir zatı yolda çevi- rerek ahzügaspta bulunmakla o maznun yemenici Bedrinin muhakemesine dün ağır cezada devam edildi. Maznun vekili Bedrinin cürmünün yankesicilik olduğunu ah: p fülinin mevcut bulunmadığını iddia 5 kametgâha rapten tahliyesini istedi. Halbuki Bedri doğru bir ikamet- İİ gök veremiyordu. Neticede vekilinin i- | kametgüh göstermesi rime tahliye ta- lebi kabul olundu ve muhakeme başka bir güne bırakıldı. Ray hadisesi maznunları Gebze ile Dil iskelesi arasındaki ray hâdisesi maznunlarının muhake- melerine bugün ağır cezsda haşlana- caktır, Limon kralının davası Limon kralı Diyamandi Efendinin MS sandık limon kaçakçılığile mazmun olarak muhakemesine dün dokuzun- cu ihtisas mahkemesinde devam edil- di. Dünkü muhakeme esnasında güm rük sekizinci ihtisas mahkemesinden ge- len bir tezkere okundu. Bunda Diya- mandi Efendinin © mahkemede de gö- rülen bir limon kaçakçılığı davası oldu- ğundan bu iki davanın tevhit edilmek üzere sekizinci ihtisasa gönderilmesi is- teniyordu. İddia makamı da ayni ti lepte bulunduğundan davanın tevhit edilmek üzere sekizinci ihtisasa veril mesine karar verildi. Çanakkale abidesi Güzel sanatlar akademisi de fikrini bildirdi Çanakkalede dikilecek şahitler â bidesi için büyük bir cemiyet teşkil 6- dileceğini yazmıştık. Cemiyetin bir an gvvel tesasünü ve faaliyete geçmesi — la vr #Sekiyenielerin sekli ve, mieilalm pert Jarı hakkında tetkikat yapılamakta - dır, Gözel sanatler akademisi bu bu- sastaki fikir ve mütaleasmı fırka mer kezine bildirmiştir. Akademi müdürü Namık lemail Bey bu hususta demiş - tir kiz gas için nasıl bir müsabaka ilân edil- mek icap ettiğini, nelere ihtiyaç oldu- ğunu fırka merkezine işti Türk sanatkârları, vücud. proje esasları dahilinde lerimizin büyüklü; şekilde yapabilirler, Abide için vücü- de getirilecek proje bir milyon lira - biktir.” Milli Türk Talebe (Birliği idare he- yeti bugün saat 14 te bir içtima yapa- rak âbide inşası için toplanacak isme şeklini konuşacaktır. O esl , Meksika sefiri geldi Meksikanın Ankara sefirl yin edilen M, Jenaro Stra rimize gelmiştir. Cuma günü Ankara» Dün sabah saat yedi buçuğa kadar limanda oldukça kesif bir sis hüküm. sürmüş, bu esnada vapurlar az çok te- ahhürle seferlerini yapabilmişlerdir. Postanede yeni tesiset Paket postahanesinde yapılan ye- Bi tesisat ikmal edilmiş gibidir. Büyük bir salonum bir taraftan gümrük, bir taraftan posta memurları için yerler tekfik edilmiştir. Bunlardan birinde muamelesi biten paketler, işbu küçük arabalarla diğer kısma sevkedilmelete ve orada süratle yapılmaktadır. | “Adliyede bir içtima Dün adliyede müsteşar Tevfik Na- zil Beyin nezdinde başmüfettiş Raşit ve müddeiumumi Kenan Beylerin işti. rakile bir toplantı olmuş ve İstanbul adliyesi etrafında görüşülmüştür. KOK FİATİ Beyoğlu Havağazi Şirketi Dolma- bahçe gazhanesinde, ehven fiatle sert ve gümüşü renginde tozsuz ve en iyi ecnebi keklarile mukayese edilcbilir türkkoku veriyor. Niçin ithal edilen ecnebi kokuna fazla para verilsin? (8112) 7251 — Akademi idaresi böyle bir âbide in- kasketleri —— i | Talebe Maarif vekâleti eski şekli değiştirdi Maarif vekâleti mektep talebelerini kasketlerini değiştirmeğe ve bütün lan ket şekillerinin yeniden tesbitine karar vermiştir. i Bu hususta bir talimatname hazır. lanmış ve alikadarlara tebliğ olunmuş tur. Yeni şekle göre bütün mektep ta- lebelerinin kasketi biribirine benzemi. yecek ve üzerinde arma olmıyacağı i- sin hangi lise ve mektepten olduğu tef- rik edilmiyecektir. Badema talebe el. mıyan kimselerin mektep kasketi taşi: maları da alınacak yeni tedbirlerle me- nelunacaktır. Yeni kasketler bu sene den itibaren tatbik edilmeğe başlan» meşter, İ Yeni şekle göre kasketler âcivert renktedir. Ön tarafta mektep arması yoktur. Yalnız kenarlarında ipek şerit vardır. Bu ipek şeridin rengi mektep mevilerise göre değişmektedir. Lise ve orta mektep kasketlerinde ipek şerit sarı renktedir. Yalnız lise ile ortayi bi- | ribirinden ayırmak için orta mektep kası ketinin üst kenara beyaz renkte in- ce bir zırh ilâve edilmiştir. Muallim mektepleri kasketlerinde şeridin rengi eflâtun, ticaret mektep- lerinde kırmızı, san'at mekteplerinde nefti, ecnebi ve ekalliyet : mekteplerin- de beyazdır. Bu ipek şeridin enliliği ö) santimetredir. İlk mektepler talebesi kasket giymiyecekler, siperli bere giye- ceklerdir. Yalnız, kasketlerin içinde, astarın ortasında ve bir mika İâvha altına ge- yet mükemmel surette kapatılmış olac rak kasket sahibi talebenin mensup ol- duğu mektebin resmi mühürü buluna” caktır. Icabında bu mühürle talebe nin âdresi ve mektebi bulunabilecek tir. Romadan Türkiyedeki içki düşmanlarına selâm 7 Geçen ayın yirmi yedisinde Rorsa- da toplanan akıl hifmsrıhhası cemiyet. leri Avrupa ittihadı kongresine iştirak eden Türkiye akıl hıfzıssıhhası cemiyeti | reisi Dr. Fahrettin Kerim Bey şehri | mize avdet etmiştir. Kongrede Dr. Fabi | rettin Kerim bey Türkiyede intihar ha reketleri ve intihara karşı yapılan mğ- cadele üzerine tebiigetin bulunmuştur. Ayni kongreye iştirak eden Dr. Mazhar © Osman Bey de memleketimizde erein mücadelesi üzerinde tebligatta bulunmuş. tur, Tebliğler büyük bir alâka ile din enmiş, intiharlar mevzuu üzerinde di- ğer memleketler murahhasları söz ak muşlar, fikirlerini söylemişlerdir. Bundan masada kongrede İtalya mrs rahhası mekteplerde akıl hafzzssıhhasi Belçika murahhası hastahane pi hastalarile Ve yarım akıllara y , Alman mun akıl hastalarının evle: ei da delilerin talimi meselesi üzerinde | raporlarını okumuştur. Fakat bu mese le diğer murahhasların itirazını. da vet etmiş talim hakkında kat'i verilemiyeceği ancak halkın irşadile' ik, Gin edilmesi muvafık olacağı heman ite tifakla kabul edilmiştir. Bilâhara Faşist sergisi ve yeni müesseseler Pire ve Roma timarbaneleri gezilmiştir. Fahrettin Kerim Bey Viyanada kli- sikleri ve bilhasın kimsesizler yurdu. ve yetim çocuklar mücsteselerinde tels kikatta da bulunmuştur. Viyana içki düşmanları Lebenareferme cemiyeti ta- rafından bir ziyafet verilmiş, orada Tün kiye içki düşmanları şerefine tertip © dilen marşlar söylenmiş duvarlar Ye sil Hilâl afişlerile süslenmiştir. Fab- z rettin Kerim Bey Türkiyede içki düş manlığı hareketi üzerinde bir konfe- yollamışlardır. — | “Bulunan eşya Eminönü polis merkezi bir zencire bağlı kasa anahtarları, bir kol saati, Pangaltı merkezi dört lira evrakı nak diye, ikinci şube müdüriyeti | bir takım çocuk elbisesi, Beyoğlu merkezi b yünlü battaniye, Fatih merkezi üç masura iplik bulmuşlardır. Sahip! polis ikinci şube müdiriyetine mü atla para ve eşyalarını alacaklardır. Taamiyeden vergi kesilmiyecek 1 ANKARA, 11 (Telefonla) — Tas cağınm tefsiri hakkında tezkeresi üzerine bütçe encümeni ta. amiye tertibinden vergi kesilmemesi lâzım gleceğine karar vermiştir. —— Maruf bir İtalyan profesörü geldi 7 Maruf İtalyan doktorlarından Pro: fesör Costello dün tayyare ile İstan, bula gelmiştir. Profesör Ankaraya gi- decek ve Tıp kongresinde bir konfer. rans verecektir. N