14 Ekim 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

14 Ekim 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Bununla beraber Avusturya Hari- tiye mazırı Kont Andraş sureti haktan görünerek Osmanlı devletinin salâh keabetmesini, devletler içinde haiz olduğu yüksek mevkie lâyık munta- ir idare gerek Avrupaya, ge- rek kendi tabiiyetinde bulunan mh- telif unsurlara — emniyet ve itminan bahşolmasmı halisane temenni ve 1z- har ediyordu. Hattâ en son beyana- tında gene bu vadide fakat diplo- masi lisanile Avusturya hükümetinin ve diğer muazzam devletlerin hiç bir veçhile Osmanlı devleti aleyhinde bulunmadıklarını, Osmanlı devletinin kin idarece görülen ve gizlenmesine imkân bulunmayan tezepzüp ve anar- den dolayı komşularının bilhassa idaresi altında bulunan unsurların ezcümle Rum, Ermeni, Bulgar, Sırp ve Ulah ve Romenlerin duçar olduk- ları zulümlerden bütün Avrupa ef- kârı umumiyesinin heyecan içinde olduğunu, artık buna nihayet veril mesi iktiza ettiğini izah ile alenen müessir ihtarlarda bulunuyordu. Genç Osmanlılar cemiyeti, yahut Osmanlı Ahrar fırkası 1876 senesi 19 mart tarihinde buna cevap verdi. Bu cevapla şu fikirler müdafaa tihap edilmiş meb'uslardan müteşel kil milli bir meclise istinat eden kil bir hükümdar bulunsaydı, muh- terem Kontun temennileri husul bu- ” her şey yoluna girer, millet, © memleket kurtulur, Şark mesalesinin halli çaresi bulunmuş olurdu. Kont “Andars,, Cenapları emin olsunlar ki © © mes'ut gün gecikmiyecektir. p Türkiye arzu edilen saliha ere- cek, Osmanlı ülkesinde meşrutiyet tatbik edilecektir. Osmanlı ülkesin- de meşrutiyetin tatbiki mümkün ola- mıyacağı hakkında Avrupaca hasıl olan zehap”Yanlıştır. Kur'anı Keri- ahkâmı meşrutiyete münafi de- Milletin hukukunu mal eden, payimal eden bir padişab, kanunu ilâhi mucibince, mevkiinden iskat olunur. Hak ve hakikati kabul etmiyerek istibdat mev kalmak daiyesin- düf ediyordu. Bu suretle Sultan Azizin hal'ini i- tap ettiren sebepler hâdisenin vuku- undan evvel ihsas ediliyordu. Sultan Aziz hah i, ölü; ti. Sultan Murat ta tahtma çıkar Yarın: — Abdülhamidin unutamadığı bazı Abdülhamidin hatıra olarak mi ğı Fransada vergi PARİS, 13. A. A. — Havas a. | jJansı bildiriyor : Otomobil kulu. bunun verdiği ziyafette federas- yon reisinin nutkuna cevap veren M. Daladier hükümetin her türlü para ihracına giden yolu kapama. ya katiyen azemetmiş olduğunu » söyleyerek demiştir ki : “ Cibayeti © daha ziyade basitleştirmek için ye ni usuller arıyoruz. Fakat şimdilik - vergilerin yekununu indirmek im- © könsuzdır. Her şeyden evvel mas- » raflarda ciddi tenkihat (o yaparak bütçe müvazenesini temin eylemek lâzımdır. Diğer taraftan hükümet Mühim milli techizat programma © meclise tevdi edecektir. Eğer kuv- vetle ümit ettiğim gibi arkamdan gidilecek olursa birbirlerine âhen kata: bir tarzda bağlı bulunan nis betlerimizin daha ziyade artaca- ğına kaniim, — Hindistanda bir infilâk © O MADRAS,IS. A. A — Havai fişenk fabrikasında bir infilâk ol- © muş ve bina temamile yıkılmıştır. © Altı kişi ölmüş ve sekiz kişi de ya © ralanmıştır. On kişinin enkaz altm © da kaldığı söylenmektedir. © Amerikadaki grev VAŞİNGTON, 13. A. A. — Grev — cilerin 250 bin kişiyi bulduğu söy ienmektedir. Bunlardan yetmiş bi- — mi ipek, on üç bini maden sanayiin de calışan işçilerdendir. Kırk bini — “maden amelesi ve geri kalanı da “pamuk ve elbise fabrikalarında “kullanılan işçilerdir. Kaliforniya da henüz toplanma- mış ve haliyle bırakılmış elli mil- “yon dolar kıymetinde pamuk mah- sulü vardır. Grevciler bir çok kavgalara ve sebep olmakta: İ lerden değildi. Dememiş mi idi?! | İ | Mer hakkı (Milliyet) indir. Sultan Hamidin cülüsu Ahrar fırkasmın zler, çikmaz hastalanıp sukut etti. Onun yerine Sultan Abdülhamit geldi. Kendisi ile daha evvel gö: şülüp meşrutiyeti temin edeceği hak- kında taahhütler alınmıştı. Onun çin bir kaç sene evvel Kont Andars ve bütün Avrupaya hitaben yazılan beyannamelerin hükmü istikbal için de mer'i tutulacakt Her halde Türkiyede intizam ve nizam devri meşrutiyet tesis edilecektir. Eski beyanname bu-tarzda Avru- pa gazetelerine aksettirildiği gibi Is- tanbulun hususi meclislerinde mah- fillerinde, medreselerinde, kahveha- nelerinde dedikodu sermayesi oluyor- du. Abdülhamit bunların bepsinden haberdardı. Rusların Ayni harbe hazırlandıkları anlaşılıyordu. Abdülhamidi en çok 'ü- zen ve ezen zehirli söz beyamname- deki şu satırlardı: istenilen açılacak rek yesinde bulunursa galeyanı neticesinde heder olabilir.,, Osmanlı Ahrar fırkasının beyan- namesinde bu korkunç tehdit fıkra- sr Abdülhamidi vahim (düşüncelere düşürüyordu. Ahrar durmadan ken: | di gayelerine ermeğe istediklerini | yapınağa, yaptırmağa çalışıyor, bu u- ğurda her vasıtaya bap vuruyorla dı. Her yün yaygarayı arturarak mep- tiyetin tesisini, kanunu esasinin ânı istiyor ve araya böyle mühim ve korkunç tehditler ilâve ediyorlar. dı. Mesele nazikti, şakaya gelir şey- Sultan Azizim hal'i, | dı. Her hal le Hoca Rü vi Paşayla bu işi yapmışlardı. Ümü di kestikleri takdirde Abdülhamide | karşı da öyle bir facia hazırlamaya. cakları nasıl temin edilebilirdi. Zaten Sultan Aziz hal'olunduğu umumi Bana bunu Koca Rüştü ile Av- ler!! Avniye neyse ne, ya Ko- ca riyakâra ben ne ettim. Hoşundu Koca Rüştü, Hoşundu!,. Abdülâziz daha sonra oğlu Yusuf İzzettine acı acı hitap ederek: Ben seni hassa ordumuzun müşiri yaptım, bunun sebebini anla- main. Sadece bir borkel gibi & re gidip geldin, olana bitene, dık- kat edeydin onlar bana bu işi yapa" mazlardı, yazık sana yazık! Diye tekdirlerde bulunmamış mışydı? (Arkası var) sözler dahı! — çorta kaşı; Kırcaali kongresi SOFYA, 12 (Milliyet) — “Trak. Bulgar teşkilâtı bu sene Kırıca- e toplanan kongresinde şu karar- ları vermiş! Bulgarlatan Türkleri arasında Ke- deri teşekküllerden “Al “Turan,, ın Bulgaristan- da mevcudiyetine müsaade edilmesi protesto edilmiştir. Bu gibi teşekkül- İerin derhal kapatılması hükümetten istenecektir. Kongrede Trakyanın elden çıkma. sına sebep olan Bulgar siyasilerine karşı ağır ve şiddetli nutuklar söy- denmiştir. Harp borçları VAŞINGTON, 13. A. A. — Harp borçları hakkında İngiltere ile A- merika arasında müzakerelere ye. | niden başlanması yarına bırakıl. | mıştır. Bu tehir hakkında hiç bir sebep gösterilmemiştir. Mârconi Amerikâdâ VAŞINGTON, 13*A,A. —I. talyan - Amerikan dostluğu bi ği M. Marconi'in şerefine ka. bul resmi tertip etmiştir. Hükümet erkânmdan bazıları ile siyaset ve fen alimlerine mensup bir çok yük | sek kimseler bu merasimde bulun muşlardır. “Kravatlı eşkıya,, İZMİR, 12 — İzmir meb'usu ve es- ki Adliye vekili Mahmut Esat Bey Anadolu gazetesinde “Kıravatlı eşki- ya,, serlâvhası altında «yazdığı bir makalede, diyor “Beş yüz bin öz Türk müstahsili- ni soyanlar var, Beş yüz bin Türk Kıravatlı eşkiya boyuna, ellerini “2 sallaya, yemiş çarşısında, çar» # ve pazarda dolaştıklarını, hürmet e itibar gördüklerini düşündükçe u- tanıyorum.,, Mahmut Esat Beyin makalesinde bahsettiği bu “Kıravatlı eşkiya, ü- züm ve İncir müstahsilinin, fiatleri İ jansımdan | vasında İ Reichtag binasının önünde toplan İ de yanan bir bez olduğu halde ze | İ sizin kabul etmiştir. i validen alınarak nazırlar meclisi- düşürün. lerinden şalların yok pas MİLLİYET ESİ 14 TEŞRİNİEVVEL 1933 HARICI HABERLER Mançuride Yeni bir hadise Japonlar “b bir mesele çıkartmak isteyorlar MOSKOVA, 13. A. A. sından: Kabaroskeden vetleri mütecavizane | hareketlerine de- vam etmektedirler. Bu ayın onunda Man guli istasyonunun depo şefini hiç sebeb siz tevkif etmişlerdir. Diğer taraftan Vuhedu istasyonu münakalât o müdür muavini Kibillof da tevkif | edilmiştir. Zabıta bu suretle hareket ederek mez- kür mıntakayı temamile Mançurinin mü messilleri emrine vermek istemektedi Çin şark demir yolları müdür mu olan Mançurili Çankminç muavinlerinden Tolstof çuli istasyonu depo şefliği ni fesh ve yerine bir Mançuril tayin et miş olduğ umum müdürü rudi de Mançuri muavinin bu kanunsuz kararın miş ve idare ı rı hizmetlerini karıştıran hareketlerini protesto ve zabitanın o müdahalelerine mani olacak ve tabii muamelâtmın cere | yanmı temin eyleyecek tedbirlerin itti- | hazını talep etmiştir. Nasıl Vasıl yandı? Reichstag yangını için bir keşif yapıldı BERLİN, 13. A.A, — Volf a. | Reichtag yangını da- mahkeme maznunlar ve sabitler de hazır olduğu halde rarş ve yangının muhtelif safhaları ni tesbit eylemistir. Bir polis me- muru pençereden binaya girerek kundakçının yerini almış ve elin- min katında dolaşmıştır. Bu esna- da şahitler de Reich binasnm ö- nünde yangın akşamı oradan ge çerken ne görmüş olduklarını an- İstmışlardır. Âli mahkeme yangın gecesi pençereden içeriye iki kişi rirerken gör: söyleyen şa- hit Thalerin yanıldığı kanaatine varmıştı İrlanda teşkilâtı e$asiye- sinde değişiklikler DUBLİN, 13. A. A. — Serbest İrlanda hükümeti mebüsari #eclisi esası teşkilâtında bazı değişiklik- ler yapılması hakkındaki üç kanun lâyıhasını çok kısa bir, mitizakere- den sonra reye müracâat" etmek- Bu lâyıhalarda tadil vardır : bilhassa şu üç 1 — Tahsisat açılmasını tavsiye ve teklif etmek hakkının umumi ne verilmesi, 2 — Meclisçe kabul edilen ka- ! nun İâyihalarının © İngiltere kralı tarafından tasdiki hususunun tehi- ri hakkında krallık mümessilinin | haiz olduğu hak ve selâhiyetten bahseden kanunu esası maddeleri- nin kaldırılması, Serbest İrlanda hükümeti ndeki mahkemelerden çıkan ü lerin Londraki : meclisi has nezdinde istinaf edilebilmesi hak- kının ilgası. Hitlerciler aleyhtar istemiyor PARIS, 13. A. A. — Temps gö zetesi Meç'den aldığı bir telgrafı Deşretmiştir. Bu telgrafta bild diğine göre Sarre'da çalışan bir Frânsız madencisi bir kaç ahbabı- nı görmek üzer Palatinat'ya gider- ken Hitlerci milisler . tarafından tevkif edilmiştir. Bu işçi Sarre'daki mahfellerde Hitler idaresi aleyhinde propagan- | da yapmakla zannaltına alınmıştır. İ sinin halli hususunda İtalya ile Bir hal yolu Bulundu mu? M.Mussolininin görüşmeleri ehemmiyetle takip ediliyor CENEVRE, 13. A. A, — Selâhi- yet sahibi Mahfeller muhtelif ha- riciye anzırları arasında yapılan bir çok konuşmaların silâhları a- azltma işinin bir hal suretine bağ- lanması mümkün olduğunu göster diği düşüncesindedir. M. Musso- lini'nin Alman, Fransız, İngiliz ek çileriyle yaptığı görüşmeler çok bü yük bir ehemmiyet ve alâka ile ta kip edilmektedir. Italyan diplomasisinin faaliyeti Cenevre konuşmalarının müsait bir surette inkişafı için başlıca amil sa yılmaktadır. M. Baldvin dün akşam telsizle her tarafa yapılan (bir nutkunda sadece silâhları azaltma meselesi- ne temas elmiş ve demiştir ki : “ Avrupada yeniden silâhlan- ma yolunda bir kımıldanış başla- yacak olursa yalnız savaş tehlike- si ağır bir tehdit halini almış ol maz, fakat yeni silâh kuvvetleri i- çin harcanacak paralar da İngiliz milletine ve sair milletlerin omuz larına dayanılamıyacak derecede ağır vergiler yüklemiş olur.” Bu sözlerden sonra ziraat bah sına geçen M. Baldvin şunları söy lemiştir : “ Çiftçilerin geçinme yollarını korumak için ithalâta yeni bir dü- zen vermek gerekleşecek olursa hükümet bu çareye baş vurmakta tereddüt göstermiyecektir . ” M. Nadolni Berline döndü BERLİN, 13. A.A. — Doğru malümat alan mahfellerde bildi- rili feransındaki Alman baş murahha- sı M, Nadolni hükümete izahat vermek üzere Berlin'e çağırılmış- Lr. iz Da kalkınması BERLİN, 13. A. A, — Frankfur, ten Zeitung gazetesi Tuna mesele- Fransa arasında husule gelen an- laşmayi söz gelişi ederek diyor “ Bu anlaşma çok ehemmiyetli ve manalıdır, çünkü Fransanın bu mesele hakkındaki tezinin büyük bir kısmından vazgeçtiğini göster mektedir. ” 25 bin kilometrelik uçuş İSTRES, 13. A. A. — Afrikanın Fransaya ait olan kısmı üzerinde 25 bin kilometrelik bir uçuş yap- mak üzere hazırlanan ve jeneral Nuillemain'in idaresi altına veri- len tayyare filosu, hava şeraiti mü sait olursa ikinci teşrinin üçünde hareket edecektir. Bir kruvazörde iştial SAN PEDRO, 13. A. A. — San Pedro civarında bulunan cincinati hafif kruvazöründe bir iştial ol- muştur. Hindenburg Berline döndü BERLİN, 13.A. A. jansından : Cümhur reisi Fon H denburg yaz mevsimini geçirdi Berlin ' e dönmüştür. En azılı caniler için VAŞİNGTON, 13. A. A. — Baş müddeiumuminin beyapatına göre en azılı canileri hapsetmek için A. merikan birleşik devletleri de işsiz bir adadada bir hapisane tesis ey- leyecekle, Bunun için S; Fransisco yakınında bulunan Al catraz adası intihap edilmiştir. Romanyanın borçları PARİS, 13, A, A. — Havas a- Fransız parlâmentosunun fevka'âde içtima PARİS, 13. A. A. — Mebusan ve âyan meclislerinin (17 birinci teşrinde fevkalâde surette içtimaa daveti hakkındaki kararnameyi bu gün resmi gazetede çıkacaktır. Rontgen ve elektrikle tedavi kongresi PARİS, 13. A. A. — Sıhhati ko rurma nazırı M. Danielou Roritken ve elektrikle tedavi mütehassısla- rından mürekkep beynelmilel kong renin açılış celsesine o riyaset et- miştir. Bu kongreye bir ecnebi murahhaslar, bilhassa Leh, İspan- yol, Romen, eri ve Belçika dok tor! jansından : Romanya maliye ni rı M. Madgearu pazar günü Bük. reşten hareket edecektir. Mümai- leyhin yakında Parise gelmesi bek lenmektedir. M. Madgeari Roman- ya - Fransa iktisadi münasebetleri hakında Fransız hükümeti erkinile ve Romanya borçları hususunda da fransız hamilleri mümessilleri ile görüşecektir. Bingazide i iki İngiliz gemisi BİNGAZİ, 13. A.A, — ve Delli adlı İngiliz gemileri bir.| kaç gündenberi Bingazi sularında bulunmaktadır. Bu gemilerin zabitleri Bingazi - klüpleri tarafından imzalanmıştı. de ve Topruk'da bulundukları müddetçe bu şehrin görülmeğe di ğer yerlerini gezmişler ve her ta- iyi surette İcarerlanmralar. M. Titulescu Macar Başvekili ik görüşmek üzre beş gün kalacak ANKARA, 13 (Telefonla) nazırı M. Tituli nun beş gün kadar Ankarada kulacağı zannediliyor. Burada Macar Bi karşılaşması ihtimali kuvvetlidir, Musta fa Fevzi Beyin nâşı geliyol MASİLYA, 13 (A. A.) — Eski Türk meb'uslarından Mustafa Fevzi yin cenazesi Türkiyeye gitmekte olan bir vapura bindirilmiştir. a ” Mıntaka dün fevkalâde kongre yapt (Başı 1 inci sahifede) lan şey, her şeyden evvel dürüst mişler ve aralarında yapacakları | ve verilen sözü tutmaktır. Siz ve kongrede alacakları vaziyetleri | .yapmıyorsunuz, eğer burada falan görüşüyorlardı. 8i yahut filin efendinin yaptıklarım Galatasaraydan mütevelli Meh- met Bey, Süleymaniden Orhan ve E- yüpten Kemal Beyler kongreden ev- velki bu toplanışlarda birer mekik gibi idiler. Diğer murahhaslar da, kendi a- ralarında mensup bulundukları grup lardan aldıkları direktifleri nasıl yerinde kullanmak icap ettiğini konu- şuyorlardı. Bütün bu kalabalığın içinde Fe- nerbahçeliler de kendi aralarında konuşuyorlar, başka hiç bir grupla karışmıyorlardı. Galiba konuştukla- rı şeyler de kongre mevzuu haricin- deki şeylerdi. Hususi konuşmalarda futbol he- yeti riyasetine İstanbulapordan Ke- mal Halim Bey namzet gösterilmiş, fakat Süleymaniyeli Orhan Bey Ke- mal Halim Beyin Arnavutluğa gide- rek oradaki teşkilâtta rol aldığını ve burada kendisine yer verilemiye- ceğini ileri ve bunu İsmail — Romanya Hariciye kalmaz. Maalesef, birimizin istediği tekileri istemiyor ve ber zaman bü siyete düşüyoruz. Binaenaleyh çok ederim arkadaşlar, daha makul ol işimizi tam bir dürüstlükle | yarat Onun için müsaade ederseniz namzet listesi vereceğim, reylerinizi göre istimal ediniz.» Bundan sonra Galatasarayldar nu terketmek istediler. Fakat ne: duğu. anlaşı bir sebeple tel kaldılar, V. | su zevat seçildi: Mıntaka merkez heyeti Reis; İbrahim Kemal Bey, İkinci reis: Fethi Tahsin Bey, Azalar: Sait Salâhattin Bey, Fİ met Bey, Naim Cemil Bey. Futbol heyeti Reis; Necmi Bey. Azalar; Nuri Bey, Müslih Bey, het Bey, Salâhaltin Bey. Güreş heyeti Reis: İsmail Hakkı Bey. Aralar: Saip Bey, Celâl Bey, Közun Bey, Riza Bey. Voleyvol heyeti Reis: Ali Ridvan Bey. 3 Azalar: Sami Bey, Hadi Bey, Bey, Sedat Bey. Atletizm heyeti Reis: Vildan Bey, Azalar: Ali Riza Bey, Ekrem Ibrahim Hakkı Bey, Tahir Bey, Kya heyeti Reis: Kadri Bey. Azalar: Şazi Bey, Ekrem Bey, Bey, Selim Bey. Kongreden üç dört gün evvel 78 Beyin futbol heyeti riyasetini kabal, mesi defatla kendisinden rica edile Ancak Zeki Bey bundan böyle; Wİ kilâtta rol alnıyacağını ileri sürmüf! yapılan bütün ısrarlara rağmen vazgeçmemiştir. Yeni heyetler bakalım nasıl çalı lardır. Kendilerine biz muvaffakiyet menni eder ve bilhassa futbol den lik maçlarının teehhüre uğratıl masına gayret etmesini Futbol maçları Kadıköyünde Fenerbahçe sti da bazı futbol hareketleri yi mıştır. Fenerbahçenin genç ti Darüşşefaka ile karşılaşmış ve kazanmıştır. Oyun çok zevkli reyan etmiştir. Şişli ve Moda takımları. ket aralarında koydukları bir kupf çin karşılaşmışlar ve 1-1 berab kalmışlardır. Türkiye birinciliği maçları! İstanbulu temsil edecek Fenerb çe takımı, kendi ihtiyatlariyle şık bir egzersiz yapmıştır. Taksim stadyomunda Galal ray birinci takımı Türkgücü ile İ mamış ve hakim bir oyundan ra 4-1 galip gelmiştir. Balikesirdeki maçlar Balikesir, 13. (Milliyet) — mir 4, Balikesir 2, Uşak4, s2. Hakimiyeti Milliye kupası ANKARA, 13. A, A. — Bug Hakimiyeti Milliye gazetesi! koyduğu kupa için karşılaşan ter birliği ve Çankaya birinci kımları heyecanlı bir oyun ©; mışlardır. Son iki dakikaya 2-1 galip vaziyetinde bulunan Çİ kaya üstüste iki göl yiyerek ler birliğine 2-3 mağlup olmü dır. Sahada maçı seyretmektö! lan Meclis Reisi Kâzım Paşa retleri sporcuların tezahüratı sında galip kupayi bis verdiler. İskrim birincilikleri ISTANBUL, 13. A. bul mıntakası iskrim bi bugün Beyoğlu Halik fırkasın pılmıştır. Hanımlar arasındaki Flöre sabakasında ; Suat Fetgeri hanım birinci. # lit hanım ikinci, Perihan “ güncü olmuşlardır. a Erkekler arasındaki Flöre sabakasında Sermet Fetgeri birinci, Ce üçüncü, Cihat B., dördüncü zet gösterilmiştir. Halbuki, kongreden bir akşam ev- vel Galatasaray klübü bloka dahil olup, takrire imza koyan klüp murah- haslarını davet etmiş ve mahlüt bir müdahaleye karşı nasl bir cephe alınsdağını kararlaştırmışlardı. Bu davet edilen klüpler arasında bu bloka iştirak oetmiyenler de olmuş ve onlardan ayrılmışlardır. Kongre toplandıktan sonra riya- sete İsmail Hakkı Bey geli Kütipliklere de, Şemsettin ve Ba- haettin Beyler seçildikten sonra 3a- bık muntaka reji ahim al Bey söz alarak, köngreye icabetler den dolayı klüpler murahhaslarına teşekkür etmiş ve kongrenin niçin davet edildiğini anlatmıştır. Bu arada Galatasaray murahhas- ları kongreye bir takrir vermişler- dir. Bu takrir, bundan evvel, mıntaka merkez heyetine verilen takririn ay- ni idi. Takrir Galatasaray, Süleyma- niye, Türkgücü, Topkapı, Beşiktaş | Bu takrir üzerine Kemal Bey tek- rar söz istiyerek, bunun yerinde ve- rilmiş bir takrir olmadığını ve eski takririn nizami hiç bir kıymeti bu- lunmadığını ve bunun da evvelki nt sine Tevfik Ali Bey ile aralarında münakaşa olmuş ve nihayet takrir ro- ye konularak kabul edilmiştir. Sıra intihabatına gelince; muhalif klüp murahhasları bi evvel Cevdet Kerim Beyle aralarında © lan mutabakata sadık kalmıyarak namzetler üzerinde değişiklik yapmış | lar, ve namzet olarak şu zevatı gös- termişler. Mıntaka riyaseti, Ibrahim Kemal Bey, İkinci reis; Reyler, Aza; Muhtar Bey, Fehim Cemil Bey, Ayni Bey, Sait Snlâhattin Bey, Hikmet Bey. Fethi Tahsin, Sadi bat yapılmış ve neti tihaba iştirak etmiştir. Bu arada Fenerbahçe murahhası Muvaffak Bey söz alarak futbol he- yetinin intihabından evvel tasnifin yapilmasmnı ve ondan sonra futbol heyeti intihabatına geçilmesini tek- Nif etmiş ve demiştir ki: Kongre anladığıma nazaran, hariçte bırakılmamız siyaseti güdülüyor. Eğer.böyle varsa biz de bilelim ve kendi kendimize aleyhte rey vermiyelim. Görüyorum İki, aşa- ğıda konuştuğumuz şeylere sadık ka- Tanmıyor binaenaleyh teklif ediyorum tasif yapılam.. Muvaffak Beyin bu sözleri, baş- ta me klübü murahhasları oldu- ğu halde ekseriyet tarafından tasvip Tasnif neticesinde Muvaffak Beyin düşünceleri tahakkuk etti ve Mn) “ zevattan teşekkül ettiği Si ; 24 reyle Naim Cemil Bey 31 reyle Aza: Necmi Bey, 30 reyle Aza: Muhtar Bey, 25 veyle Fakat, ikinci reisliğe intihap edilen Sadi Bey esbabı mucibe göstererek isti- fa etti, Bunun üzerine Sadi Beyden son ra rey alan Fethi Bey de “intihap edil memesiin Ficaçi vaa erek bayar İİİ Sİ. 1 Bn a zerine bu istifa eden zevat yerine üç ki $i intihap edilmesine karar verildi. : Sermet Fetgeri B., bi ci B., ikinci. Orhan B., vat B., dördüncü olmuşlardır: Klıç müsabakası 19 birinci "5 rin perşembe günü © saat 1 Beyoğlu Halk fırkasında sonra, çok acı bir lisanla şun- ları söyledi: — Arkadaşlar, hayretle görüyorum ki, biraz evvelki toplatnıda ver. miş olduğumuz umdelere sadık kalmı. ara er