14 Ekim 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

14 Ekim 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

ea A ye © ha basit bir m 6 Misafirimiz Yarın geliyor (Başı 1 inci sahifede) hakkında yakında toplanacak olan ko- mekte olduğundan, tahdidi teslihat ko- #misyonu toplanmamıştır. Bu da tabiidir. Bu defi Cenevrede az kaldım. Bunun sebebi Ankarayi teşrifi mukarrer olan Romanya Hariciye Nazırı M. Titulescu Cenaplarını istikbal için biraz evvel An- karaya dönmek istemekliğimdendir. Zaten şimdilik Cenevrede yapılacak çok iş te yok idi, Ayın 16 sinda toplana cak olan silâkları azaltma komisyonu alime heyetimiz de iştirak ede cektir. Fakat bu komisyonun faaliyeti- zam ettiği hazırlıklar henüz bit- idir. Bu itibar ile komisyonun sali faaliyetinin canlı mevzuları, Teşrini saniye kalacağını tahmin ediyorum. O vakte kadar komitelerde çalışmakla ikti- fa edilecektir. Ankarayı teşrifini beklediğimiz. M. devirde A işlerin en müsbetlerinden biridr. Cenevrede Yugoslavyanın kıymetli Hariciye nazıriyle, üzerinde mutabık © kaldığımız muksvele ve şimdi Romanya Hariciye nazıriyle intacını ümit ettiği miz mukavele, Türk - Yunan misakın- dan ve Başvekilimizin Sofya seyahatin- deni sonra, Balkanlardaki anlaşmanın fi- Hi sahaya girmeğe yaklaşmasmın . veya ikmal öden çalışmalar ve çykar Bu itibar ile bunlardan her bi de ayrı bir lerymeti vardır. Büti bee lar Türkiyenin büyük bir sebatla öte- denberi takip ettiği sulh siyasetinin e saslr bir inkişafı ve milletimizin karak- teri icabı olarek en büyük bir bağ ile bağlı olduğumuzdan mevcut doştlukları mıza ve imei, onlarla hemâhenk olarak inzimam eden kıymetli dostluklar dar, Bu dostlukların neticesi olarak bu. Yunduğumuz coğrafi muntakada bulhün kuvvetleneceğini ve Avrupa sulhü için- de bunun kıymetli bir yardı zannederim. Her halde hepimizin dileği, gok alikadar olduğumuz Balkanlarda sulhün istikrarı ve Balkanların bütün Balkan milletlerine sit olarak bir şuriş yeri değil, sakinlerini bahtiyar edecek bir diyar olmasıdır. Artık bu hakikatin bütün Balkanlılarca anlaşılmağa başla- dığımı kabul etmek lâzmdır. Bu vadide ödenlimiz. pe kadar geniş olursa olen ameli sahada atılan mütevazi dan memnun olmak lâzım gelir.” Tevfik Rüştü Beyin Belgrat j seyahati Tevfik Rüştü Beyin Yugoslavya ile aktedilecek olan dostluk ve ademiteca- yüz mizakının imzası için Teşrinisaninin 15 ine doğru Belgrada gideceğini yaz- mıştık. Tevfik Rüştü Bey, Teşrinisani ayı zarfında Silâhları azaltma komi: nunun müzakerelerine iştirak için Çe- mevreye gideceği zaman Belgrada uğrı- yarak bi kaç saat kadar kalacak ve mu ahedeyi imza edecektir. Tevfik Rüştü © Beyin “Belgrad. ziyareti” Yugoslavya Hariciye nazırı M, Jevtilich'in bilâhara Ankaraya vukuu muhtemel olan ziyare ti ile mke yoktur. Ankarayı ziyaret etmek arzusunu izhar etmiş olan Yugos İnvya Hariciye nazırınm, münasip fır. satta Ankaraya geleceği ümit edilmekte Belgrat sefirimiz Haydar Bey dünkü pe şehrimize gelmiş ve dün ak- gitmiştir. Haydar Bey eee Kral ve Kraliçesi Hazeratı- nın avdetini müteakip Belgrada avdet et miş ve bir iki gün kadar Belgratta kal- dıktan ve Yugoslavya Hariciye nezare- tiyle temas ettikten sonra tekrar Anka- za edilecek olan dostluk ve ademiteca- vüz muahedelerinin bazı teferrüatı ile alâkadardır. Haydar Bey bir iki güne ka dar Belgrada dönecektir. Rusçuklu Hakkı | Galatasarayda Kanzük ecrahanesi karşısında Sahne sokağında 3 numa- ralı apartımanda 1 numara. Milliyet'in romanı: 39 in romanı: 39. M. Titulescu'yu karşılayış (Başı 1 inci sahifede) | fından bir akşam ziyafeti ve resmi verilecek! kabul Pazartesi günü Büyük Millet Mec- lisi reisi Kâzım Paşa bir öğle yeme- ği, akşamı da Romanya sefiri Mös- yö Carp bir ziyafet ve ziyafet! bil günü dullah Süphi ia bir recek, akşamı muh! tanbula müteveccihen hareket 3 Mösyö Titulescu çarşamba günü şehrimize vasıl olacak ve vali Muhit- fine bir öğle yemeği verilecektir. Muh terem misafir, İstanbuldaki tevakku- funu ertesi gününe kadar temdit et- i takdirde Romanya ceneral kon- Mösyö a şerefine bir öğle yemeği verecel Fakat Mösyö Tile çarşamba a hareket ettiği tak- dirde Anastassin şerefine bir çay ve- recektir. Mösyö Titulescu'nun Ankarayi zi- yaretinde Türkiye ile Romanya ara- smda bir dostluk, ademi tecavüz mu- ahedesi imza edilecektir. Romanya Hariciye nazırınm Sof- yada, Bulgar Başvekili Mösyö Muşa- noff ile vuku bulan mülükatına da ehemmiyet verilmektedir. , Mösyö Titulescu Cenevre ve Pa- gitmiş olan Bulgar Başvili Mös- yö Muşanoff'un avdetinden beş saat evvel Sofyaya vasıl olmuştur. Bulgar Başvekil, Sofyaya kadar Hariciye vekili Tevfik Rüştü Beyle birlikte te- mas etmiş ve kendisile Balkan mese- leleri etrafında uzun uzadıya görüş- müştür. Anlaşıldığına göre, Bulgar hükümeti, şimdilik Türkiye ile Bul gn arasında aktedilmiş olan dost muahedesinin beş sene daha tara ile iktifa etmektedir. Ru mu- ahedenin temdidine dair olan diğer muahede de, İsmet Paşanın Sofyayı ziyaretinde imza edilmişi Verilen habere göre, Mösyö tulescu Ankaradan sonra Atini da giderek Yunan hükümet ricali de görüşecektir. M. Titulescu'man Sofya ziyareti SOFYA, 13.A.A.— Kral Boris dün Romanya hariciye nazırı M. Titu- Tescoyu kabul etmiş ve bundan O sonra M. Muşanof ile M. Titulescu ilk mülâ- katlarını yapmıştır. İki nazır arasında bugün saat onbirde o müzakerelere de- vam olunacaktır. M. Muşanof dün akşam M. Titulescu nun şerefine bir akşam ziyafeti vermiş- tir. Ziyafette bütün hükümet erkânile bir çok zevat hazır bulunmuşlardır. Zi- yafetten sonra parlak bir resmi kabul yapılmıştır. Ziyafetin sonlarma doğru M. Muşanof söylediği nutukta Bulgaris- tanın bütün milletlerle dost olmayi &a. mimiyetle arzu ettiğini sulh eserine Milletler Cemiyeti ve bu sakı takip ve itmam eden diğer milel muahedelerde ilân e asim > bağlı bulunduğun ve nihayet 3 devletin meğru hak ve menfaati büsleri büyük bir sevinçle karşıladığın söylemiştir. M. Muşanof Romanya hariciye nazarı nın ziyaretine işte böyle bir mahiyet gör, düğünden dolayi bilhassa bahtiyar ol- duğunu kaydederek demiştir ki £ — Bugün bütün dünya iktisat buh- ramnın yükü altında ezilmektedir. Mil letler bundan kurtulmak için tehalükle bir yol arıyorlar, Daha büyük bir iti- mat, mütekabil bir muhabet ve daha kuv yetli Kir adalet ve dostluğun tesisi is- tisdaf eden her çadım © kadar arzu e- dilen sureti tavsiye yolunda bir yar- dım olarak telâkki edilmelidir. M. Titulescu cevabında gördüğü dos- tane kabülden dolayi teşekkür ettikten sonra demiştir ki — Romanya'nın siyaseti muahedele- rin riayet esasına mümtenit olduğu ka- dar bütün milletlerle ve bilhassa kom- şularıla dostane münasebetler elde et- mek arzusuna da istinat eylemektedir. Bulgaristanm siyasetinin Milletler Ce- miyeti misakına uygun olduğunu işit- mekle bilhassa bahtiyarım. Çünkü ba su retle bulgar siyasetinin maksatları da temamile te- Romanyanın maksatlarına tabuk etmiş oluyor. Günün müşkilâtmi anlaşma” iraenat etmemiz lâzımdır. Çünkü ir li başka çare yoktur. Bu anlaşmayi ve bu itimadi yaratmak için iki et zimamdarlarının bir- birlerini görmesi ve havası | temas ot meleri lâzımdır. Bu suretle menfaatlerin hemahenk kılınması elde edilebilir. M. Titulescu kimdir Romanya Hariciye nazırı 1883 sene sinde Crajova şehrinde doğmuştur, elli yaşıdnadır, Paris hukuk fakültesinden iki diplomayı haizdir. 1905 senesidne Yap Dörülfünununda profesörü 3 len tayin edilmiş, 1912 senesinde me- bus ve 1917 senesinde Maliye nazırı ol- muştar, Trisnon muahedesini Romanya namı na imzalıyan kendisidir. 1920 — 1923 senelerinde Maliye me- zırlığını yaptıktan sonra Londra sefiri. ğine ve Romanyanın Cemiyeti in daimi murahhaslığına tayin edilmiştir. 1927 senesinde Bratyano kabinesinde Hariciye nazırı olmuş, sonra tekrar Lon dra sefirliğine ve Cemiyeti Akvam mu- rahhaslığına tayin edilmiştir. 1930 ve 1931 senelerinde Ceiniyeti Akvam Reis İiğine iki defa intihap edilmiştir. M. Titulescu'nun pok mühim birçok hukuki ve iktisadi eserleri vardır. Bu eserler arasmda en marufları «Muhtemel hukuk nazaviyesis, «Mame- ekin tevzlin ve «Sermaye üzerinde ver- gi» dir, Romanya Hariciye nazırı, ayni za- manda kuvvetli bir hatiptir. Romanya meclisinde irat ettiği nutuklar pek meş- burdur. Dr. Süleymei Şikrü Birinci sınıf” (Bâbrali) Ankara eiddeşi No. 60 zeten ve bu süretle bütün iheilâflarn İz zalesini istihdaf eden ber türlü teşeb- | İnhisarlar Umum 6480 Müdürlüğünden: Pazarlıkla Likör ve Mersin Fabrikaları için iki ka sâyyar Filtre cihazı satın alınacaktır. Taliplerin © 7,5 teminatların bamılen 25/10/33 Çarşanba günü saat 15 yonuna müracaatları. (5421). te Galatada Alım, satım komis- İnhisarlarUmum Müdürlügünden: Mıktarı 500 100 100 200 300 100 700 100 200 / Nevi Yeşil Tipo Mürekkebi MenekşeLito o ,, Kahverengi Lito Kırmızı Lito N Yeşil Top — Kırmızı Lito pi Yeşil Otomatik «Kırmızı Lito dü Siyah > zi Yerli malt olerak satm alınacağı evvelce 4- 10- 933 tarihli gazeteler ile ilân edilmiş olan yukarda nevi ve miktarları ya- zılı (9) kalem Matba mürekkebi Avrupa malı olarak satım alı nacaktır. Taliplerin şartname ve nümuneleri gördükten sonra pa- zarlığa iştirak etmek üzere yüzde 7,5 teminatlarını bâmilen 18-10-933 çarşamba günü saat 15 te Galata'da Alım ve Satım Komisyonuna müracaatları. ESRARSIZ HAYAT Hollywood'da sinema yıldızlarının romanı Yazan: VİCKİ BAUM şekildeifade edilemez miy- di?.. Oliver. bir şeyden mustarip gibiy- ne yaramıyor “e benim işime ere — Öyle umma güzelim, Dent ile o- Jan üneseketini »klâm vasıtası olarak kullanan bizzat sen değil misin? Donku ürkwüş bir halde haykırdı: — Ne dedin? Ne dedin? Kanı başına öylebir sıçramıştı ki, Tercöme: KAMRAN a bir davara çarpar gibi makiyajinin al. m attığını hissediyordu. Kendi ken- İs — Biz hepimiz zehirlenmiş insanla- rız.. Diye düşündü. Hepimiz zebirlen- sanlarız!. Eisenlobr ona baktı, pürosuun ağzın dan aldı, Donka'ya baktı, basamaklar- dan inip çıkan sarışın genç kızlara bak- tı ve kendi kendine düşündü: — Kusulacak şey! Bu kızlara bak- tıkça insanın kusazağı geliyor! İriyarı sarışın bir genç yaklaşarak: — Bonjer, « Dedi. — Bonjur, Aldens... Ne pia ne yok? Donkâ, kırk yelbık dostum Aldens! Eh... ne yapıyorsun bakalım... Hâlâ Darmst- adt'i unutamadın mı? Nasılsın? Aldens gayet düzgün bir İngilizce ile cevap verdi: (5467) Eisenlohr Almanca sözlermşti AL dens Donka'ya baktı: men aksini dirünüyorda. Bir genç kız- lara, bir de Donka'ya bakarak içinden: — Ne beşeri çehre! Dedi, Nasıl ya- şadığı, emar nasl alt üst olduğu gehresinde ne güzel okunuyor. Yirmi se ne arak lağım 4 sonra hâlâ kadın! Şe yi bizim tiyatromuza gel... Çok güzel, çok temiz, bilhassa gok serin. Burada insanın başına yi meş geçecek... — Şimdi... Fakat Granit te geldi. «Castinga şübesi müdürü Graint ar. asız küçük bir iskemle üzerinde oturu- nun uyumak işin yahut ta canlı bir tab- lo göstermek için iskemleye olurmuş zannedllirdi.. Çek tuhaf bir hali vardı, Granit son derece şişman ve hantal bir adamdı. Oturduğu itkemle ona göre gok küçük kalıyordu. Başı da kocaman i, Saçları yaldızlı gibi pığlak, göz güzel bir kestane renginde idi. Saçlarından boynuna, oradan da 6- Ema ter akıyordu. 3 üncü KOLORDU İLANLARI Darıca Alay Satın alma komisyonu reisliğinden : 1 — Darıcadaki Kıt'atm ihtiyacı için aşağıda o cins ve mıktarları yazılı maddeler münakas ile satın alınacak ve iha- leleri hizalarında yazılı tarih on dörtte yapılacaktır. ve günlerde öğleden sonra saat 2 — Taliplerin şartnameleri görmek ve ihaleye iştirâk etmek üzere Darıcadaki Alay Satın alma komisyonuna mü racaatları ilân olunur. (5258) 3—üUn Sığır Eti Kriple M. Kömür 240,000 kilo 214000 ,, rü Kek kömürü Odun Sabun Toz Şeker Bulğur Kuru Soğan Gaz yağı Zeytin yağı Zeytin danesi Beyaz Peynir Kuru Üzüm | Çatalca Mst. Mv. kıtaatı ihtiyacı için açık münakasa i- le 13,000 kilo patates alına- caktır. İhalesi 1- 11-933 Çarşamba günü saat 15 tedir. İsteklilerin şartnameyi gör- mek üzere her gün ve müna- kasaya girmek için de o gün ve vaktinden evvel Fındıklıda 3.K.0. Sa. Al. Kom.nuna gelmeleri. (424) (5476) 7356 ... K.O. ve 1. F. kıta ve mües seselerinde mevcut 27.116 çift köhne kundura, 316 ye- meni, 363 çizme, ve 67 çift ça rık açık müzayede ile satıla- caktır. İhalesi 4 - 11 - 933 Cu martesi günü saat İl dedir. İsteklilerin şartnameyi gör- mek üzere her gün ve müzaye deye iştirak için de tayin edi- len gün ve saatte Fındıklıda 3.K.0. Sa. Al, Kom.nuna gelmeleri. (423) (5477) ... VR K.O. ve 1. F, kıt'aları ihti- yacı için 50,400 kilo lahana, 100,800, kilo pırasa ve 50,400 kilo ıspanak kapalı zarfla mü- nakasaya konmuştur. İhalesi i 1-11 -933 Çarşamba günü saat 11 dedir. İsteklilerin şart nameyi görmek üzere her gün ve münakasaya girmek için de tayin edilen gün ve saatte teklif ve teminat mektuplari- le Fındıklıda 3.K.O.Sa. Al. Kom.nuna müracaatları, (421) (5479) K.O.ve1. F. kıtaatı ihti- yacı için açık münakasa ile 89,000 kilo patates almacak- tr. İhalesi 1-11-933 Çar şamba günü saat 16 dadır. İs- teklilerin şartnameyi görmek üzere her gün ve münakasaya girmek için de o gün ve vak- tinden evvel Fındıklıda 3. K. O. Sa. Al Kom.nuna müraca- atları, (420) (5480) ».. bagi 1. Fırka kıt'aları ihtiyacı i- çin pazarlığa konan 1500 a- det 220 voltluk ampule talip çıkmadığından ihalesi 15-10- 933 pazar günü saat 16,30 a bı rakılmıştır. Taliplerin şartna meyi görmek üzere her gün ve pazarlığa iştirak için o gün 7359 Granit'i böyle oturmuş ve hareketsiz bir halde görmek hoş bir manzara teş- kil ediyordu. O, daima hareket eden, spor yapan, perhiz Ye ven ve buna rağmen bazı kud fena çalışması neticesinde her e bir az daha gi n, kabalaşam, vücedi hem yağlı bem edeleli, faal am çevik şişmanlar zümresien da- Donka: — Bonjur, Granit, dedi, kadar yükseldiği belde imi ayni ine olarak kalmıştı. Donka arkadan deftere şöyle bir baktı... Defterin sabifelerinde sayanı hayret bir takım resimler vardı: Mezarlar, haçlar, ufak ve tıklım tıklım dolu bir mezarlık. Donka tekrar etti: — Bonjur Granit... Elini de omuzuna koydu. Bu sefer başını, sanki bir istirap duyuyormuş gi- :18-10-933 çarşamba günü, ka- : palı zarf. .19-10-933 perşembe günü, a- , çık. *21-10-933 cumartesi günü açık! *22-10-933 pazar günü, açık. *23-10-933 pazartesi günü, açık :25-10-933 çarşamba (günü, saçık. :26-10-933 perşembe günü, saçık. 7054 ve vaktinden evvel Fındıklıda 3.K.O.SA.AL. KOM. na müracaatları, (445) — (5599) Manisa AS, SA. AL, KOM. dan: Manisadaki kıt'at hayvanatı için 339.000, Salihlindeki kıt'at hayvanatı için 178.090 kilo sa- man ayrı, ayrı şartnamelerle kapalı zasfla münakasaya kon- muştur. İhaleleri 25-10.933 çar- şamba günü Manisadaki şaat 15 te ve Saliblinin de saat 15,5 tedir. Şartnameleri görmek istiyenlerin her gün İS ten İ7e ve münaka- saya şireceklerin de o gün ve vaktinden evvel teklif ve teminat mektuplarile. birlikte Manisada Fırka SA. AL, KOM, nuna mü- racaatleri. (3338) (5373) 7193 Adapazarı Askeri satın alma Komisyonundan: Adapazarındaki Kıt'at ihtiya: cı olan 1200 kilo e 600 kilo gaz yağı sa ile abe cal İka 5111/933 Pazar günü saat 10 da Adapa- zarında Maliye dairesinde yapı- lacaktır. Taliplerin © şartnameyi görmek “üzere her gün ve müna- kasaya girmek 9 ve ği e lunmaları. (3339) (5402) | 7318 ... Manisa Askeri Satın Alma Komisyonundan: Manisadaki kıtaat ihtiyacı için 519,000, Menemendeki kı taat için 345,000, Kırkağaçta- ki kıtaat için 345,000 kilo o - dun ayrı ayrı şârtnamelerle ol mak üzere kapalı zarfla müna- kasaya konmuştur. Münakasa sı 1-11-933 çarşamba günü sa at 15, 15, 30, 16 dadır. Talip- lerin şartnameyi görmek üze- reher gün saat 14 ten 17 ye kadar, talip olanlar da müna kasaya girmek için tayin edi - len gün ve saatlerde teklif ve teminat mektuplarile Manisa - da Askeri Satın Alma komis - yonuna müracaatlari. (5447) 7331 Çatalca Mst. Mv. Kıtaatı ihtiyacı için açık münakasa i- le 9,100 kilo pırasa, 5,200 ki- lo lahana ve 6,500 kilo ıspa- nak satm alınacaktır. İhalesi 1-11 933 aze günü ka ödela korktu, Granit'in yüzünde o güne kadar hiç çil yokta; Halbuki o gün suratı çilli idi. O kadar sararmıştı ki, yüzünde bir ta- kım esmer lekeler peyda olmuştu. Don- ka gençliğinde at eti yemişti. Granit'in çehresinin, tıpkı yeni öldürülmüş atla rın yağları gibi sarımtırak bir renk bağ ladığını gördü. Sol gözünün etrafr mo- Tarmıştı, üst dudağı da hafifçe şişmişti. Bu da çehresine somurtgan ve acma- cak bir ifade veriyordu. Şişmin dudağı ile gülümsemek içini bü ifadeyi bir kat-daha Ve büyü ap, me ln genç m Eisenlehr yaklaşarak: — Genç kızlar toptan satılıyor, dedi. Daha cilâları kurumamış genç kızlar yok » Bize on tane İzem, bi ağır ağır, kadına doğru çevirdi. Don: | 1 pert tedir. İsteklile nameyi görmek üzere ve münakasaya girn tayin edilen gün ve dıklıda 3. K. O. Sa, nuna gelmeleri. (425) e) Konya yönde Satın komisyonundan: Konyadaki kıtaat ik palı zarfla münaka: dilen 477,000 kilo nakasası görülen lüzi ne 28 - 10 - 933 günü ya temdit edilmiştir. Ev şerait aynidir. Talip müne ve şartnameyi gö üzere her gün ve mül girmek için o gün ve VE den evvel teklif ve mektuplarile Konyada ! Satınalma komisyonun racaatları. (o (3347) © Gümüş suyu K. O. Nakliyat taburu pazarlığa konan 63 lo meşe kömürüne & dığnden ihalesi 15-10 zar günü saat 15 e bıra tır. Taliplerin pazari mek icin tayin edilen saalte Fındıklıda 3 ün ordu satın alma komisi müracaatları. (443) Pazarlığa konan Tek. Kıt'atı ihtiyacı için 16, Çorlu kıt'atı için 12,0© koyun etine pazarlık g talip çıkmadığından 15-10-933 pazar günü, 15,30 a bırakılmıştır. ! lerin şartnameyi görmö re her gün ve pazarlığı mek için o gün ve Vi evvel Fındıklıda 3 ü Ordu Satın alma komi na müracaatları. (5557) K. O. Kıt'atı ihtiyaffima | 1400 adet soba borusu,#535 rici dirsek, 15 anahtari” ile 3 Şapka pazarlıkla nacaktır. İhalesi o 15- pazar günü saat 1İ teklilerin şartnameyi üzer her gün ve pazarlı$ mek için de o gün ve den evvel Fındıklıda #w Kol Ordu Satın alma £! yonuna gelmeleri. ( (5559) K. O. Kıt'aları ihtiys* pazarlıkla 20 adet et satm alınacaktır. İh 10-933 pazar günü dadır. İsteklilerin gün ve pazarlığa gil de o gün ve vaktinden Fındıklıda 3 üncü Kol Satın alma Komisyon meleri. (439) — (5560X *. 0:0 K. O. Kıt'atı ihtiyağ pazarlığa konan 250,0 lo oduna teklif edilen balı görüldüğünden # 15-10-933 pazar günü # te bırakılmıştır. Talip zarlığa girmek için ti len gün ve saatte Fır 3.K.O.SA.AL.KO müracaatları. (444) küçük bir mezar resmi daha sanki meflüç gibi idi, Birlikte yemek yedikleri sör, kendini göstermiş olmak İ leri doğru uzatıp ufak venden indi. Aldens genç Tt du. Yüksel sesler —< Bu tidden hâtif... dedi Bu sözler bilâihtiyar söy la beraber samimiyet ifade Eisenlohur nazarını daha-ket Franciz'e baktı. Genç kız, Bi