15 Ekim 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

15 Ekim 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

v PA, M. Titulescu dün geldi Ankaraya gitti nel sahifede) Amir Beyle birlik- te bir otomobile ek hülümet na- muna imi edi Porapalas ote - * ine gitmiş M. Titulencu istasyon: dan çıkarken, caddeyi dolduran bir | gok halk tarafından alkışlanmıştır. Mutat ziyaretler Muhterem misafir Perapalas ote » Jinde bir müddet dinlendikten sonra saat birde refakatinde Refik Amir Bey ve Ceneral konsolos M. Anastas- siw bulunduğu halde vilâyete giderek vali Muhittin Beyi ziyaret etmitşir. Bu ziyaret bir çeyrek kadar sürmüştür. M. Titulescu vilâyetten çıktıktan son- ra Ayasofya camiini ziyafet etmiş ve © saat bir buçukta otele dönmüştür. az sonra vali Muhittin Bey otele ge - Jerek kendisine iadei ziyaret etmiştir. Öğle ziyafeti Öğle üzeri, Muhittin Bey tarafın - i on dört kişilik (Başri M. .Carp ve Re Titulescu ve maiyeti erkânı, elçimiz Hamdullah Suphi, v. vini Ali Rıza, mubtelit mübadele ke misyonu Türk murahhas beyeti reisi Şevki, Beyoğlu kaymakamı Sedat, Ro- manya sefiri M.Carp ceneral konsolos M. Anastassiu ve Viskonsül M. Ghiko ve Refik Amir Beyler bulunmuşlardır. Zi yafet neşe içinde geçmiş, muhterem mi safir, tatlı sohbeti, zerafeti ile muha - taplarını az zaman zarfında kendisi - ne cezi . M. Titulescu, on, on beş günden beri seyahatta bulundu - ğundan oldukça yorgun idi. Bu sebep- le ziyafeti müteakıp otele dönmüş ve saat 17 ye kadar istirahat ederek bir yere çıkmamıştır. » Ankaraya hareket M. Titulescu saat betşen sonra Tophane rıhtımmda hâzır bulunan Sakarya muşu ile Haydarpaşaya seç miştir. Haydarpaşa istasyonunda muh ; İarile süslenmişti. İstasyon binası da içeriden dışarıdan hep bayraklarla do natılmıştı. M. Titülescu saat 17,40 ta Haydarpaşaya vâsıl olmuş, rıbtımda bir müfreze asker tarafından selâm- Tanmış ve halk tarafından alkışlarmış tır. Muzika da selüm havasını çalmış bır. İstasyon içinde mermer met ne lerde bir müfreze polis resmi selâmı ifa etmekte idi. Muhterem misafir ve maiyeti er - kânı için trenin arkasma biri salonlu olmak üzere iki vagon ilâve edilmiş » Hi. Dün fazla yolcu olduğu için ber akşam saat 18 de hareket eden Anka- ra treni, saat 18,15 te hareket ettiril - miş ve M. Titulescu'nun hareket etti iven yalnız Vagon Li yolcularma tah- sis edilmiştir. Bu trende Ankaraya git- mekte olan diğer sefirler ve sefaret! erkânı bulunuyorlardı. Diğer birinci ve ikinci mevki yolcuları 18,15 te has reket etmişlerdir. Vali Muhittin ve muavini Ali Rıza Beyler ve Romanya Ceneral konsolo- su M. Anastassiu ve bir çok zevat ii tasyonda M. Titulescu'ya iyi bir seye» bat temenni etmişler, tren saat 18 de, istasyonu dolduran halkın alkışları #- rasında hareket etmiştir. M. Carp ta ayni trenle Ankaraya gitmiştir. M. Titulescu şehrimize döndüklen #onra trenle Atinaya gidecektir. Beraber gelenler M. Titulescu'ya Romanya Hariciye nezareti erkânmdan orta elçi rütbesi. ni haiz hukuk müşaviri M. Raicovice- anu, hususi kâtibi M. Nenisor, Roman- ya matbuat müdür muavini M. Jean Draçu, orta elçilik ha M. Buz- dugan refakat etmekti Bükre şelçimiz Hamdullah Suphi Bey de şehrimize gelmiş ve diğer ze- yatı ile birlikte Ankaraya gitmiştir. Madam Titulescu bugün gelyior. Bükretşe bulunmakta olan Madam Titulescu bugün Köstence tarikile va purla şehrimize gelecek ve rıhtımda vali Muhittin Beyin kerimeleri Ha - pım tarafından karşılanarak kendisine bir buket takdim i i üzere akşamki trenle Ankaraya gidecektir. Madam Cenapları için bugünkü An- kara trenine hususi bir vagon ilâve edilecektir. Titulescu'nun Sofyada geçirdiği SOFYA, 14 (A.A.) — Bulgar A - Jansı bildiriyor! ya Hariciye nazırı -M. Titulescu ile Başvekil M. Muşanof dün de müzakerelere devam etmişlerdir. Saat 13 te Kral bir öğle © ziyafeti vermiş ve bu ziyafette M. Ti- © tulescu ile kendisine refakat eden Der vattan maada başvekil M. - ile Sobranya reisi M. Malinof da ei : zır bulunmuştur. Milliyet'in romanı: 40 Öğleden sonra M. Titulescu Roman ya sefaretinde Yugoslavya ve Çekos- İovakya sefirleriyle görüşmüş ve son- ra da İtalya sefirinin ziyaretini kabul etmiştir. Sant 18.de M. Muşanof ile M. Ti- tulescu arasında üçüncü ve son mü kat yapılmış ve saat 19 dada M. Ti - tulescu hususi trenle İstanbula hare- ket etmiştir. İstasyonda müşarünileyhi mem azasiyle Kralın mümessilleri ve bir çok zevat selâmlamışlardır. M. Mu şanof, Vakalers istasyonuna kadar M. kayin ile beraber seyahat etmiş - gi Kralı M. nişan verdi Sofya 14 (A.A.) — Bulgar Ajan- sı bildiriyor: Kra!, Ramanya Hariciye nazırı M. Titulesew'ya Saint Alexandr bera birinci rütbesini tevcih etmiş 5 “Sofya mülâkatı hakkında resmi tebliğ SOFYA, 14 (A.A.) — Bulgar A - jansı bildiriyor: Bulgar ve Romanya nazırları sındaki mülâkatlardan sonra dün gece şu resmi tebliğ neşre- dilmiştir; “Bulgar Başvekili ve Hariciye zrı M. Muşanof'la Romanya Hari: ye nazırı M. Titulescu arasında üç mülâkat olmuştur. Bu mülâkatlar es - masında iki memieketi dostane müna- sebetlerini kuvvetlendirmek için Ro- manya ile Bulgaristanı alâkadar eden meseleler tetki ko'unmuş lar fevkalâde samimiyet i mıştır. Yakında Kral Boris ile Roman- ya Kralı Karol arasmda (yapılacak mülâkat vesilesiyle iki Hariciye nazı- rı noktai nazar teatailerine devam e - deceklerdir." Hariciye Vekilinin Sofyadan geçerken beyanatı Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Bey Sofyadan geçerken, Bulgar gazeteci - leri Sofya garmda tevakkuftan istifa- de ederek kendisine şünları sormuş » dardır: — Her iki memleket arasındaki ti « cari müzakereler ne haldedir? Mi itulescu'ya ay sonuna kadar halledilece; nederim. — Trakyada emlâk meselesi ? — Bu meselenin de halli lâzımdır. Sizin muhacirleriniz olduğu gibi bi - zim de vardır. Bu işler bir kamisyona tevdi edilecektir. Komisyonun müza - kerelerine Sofyada devam etmesi muh temeldir. — Muşanof'la hangi meseleleri gö- rüştünüz? — M. Muşanov'la muhaverele, çok samimi oldu. İki memleket müna- sebetlerini konuştuk. Dostluğumuzun kuvvetini bilir ve bu hususta İsmet Paşa Hazretlerinin beyanatını hatır * larsmız. — Romen Hariciye nazırı Titules» cu'nun Ankara ziyaretinin esası ne - dir? — Ne olacak? M. Titulescu mem- leketimizde ve Avrupada kıymeti bi. linen maruf bir diplomattır. Ankara- ya ademi tecavüz misakı imzalamak üzere geliyor. — İmzalânacak misak Türkiye ile imzaladığımız gibi dudumuz olmadığından sizinle akdet- tiğimiz misak daha geniştir. Biz böyle, Rusya, İtalya, İran, Yu- nanistan ve Bulgaristan da dahil o! » mak üzere 5 misak imzaladık. Bunlar gibi Macaristanla, da bir misak akde- 'deceğiz. Bu misak bizi Macaristanla a an'ane, ırk ve ahlâk noktasından da - ha sıkı bağlayacaktır. — Macar Başvekili M. Gömböş ile Hariciye vekili M. Kanya Ankaraya niçin gidiyorlar? — Macaristanla, ırkan bağlılığımı- zı söyledim. Onlar bize hem akraba, hem dost gibi gelmetkedir. — Rusya ile Bulgaristan münaseba- tının tahakkukuna ne dersiniz? — Bulgaristanın dahili işlerine ka- rışmağa hakkımız yoktur. Bu ailevi bir meseledir. Eğer mümkün olursa çok memnun olurum. Falih Rıfkt Beyin makalesi ANKARA, 14 (Telefonla) — Fa - Tih Rıfkr Bey Hâkimiyeti Milliyenin yarın sabahki nüshasında çıkacak bir makalesinde Türkiye ile Romanya ara sında derin ve temelli bir dostluktan ve M. Titulescu'nun şahsi meziyetle - rinde bahsetmekte, makalesinin son- Tarmda; “M. Titulescu'mum Ankara ziyareti ESRARSIZ HAYAT Hollywood'da sinema yıldızlarının romanı Yazan: VİCKİ BAUM güzel hissetti. Bı biraz büyüktü ama onun gibi kaşları Terczme: KAMRAN ŞERİF fazla belli bir kadına da böyle'yaraşırdı. Kisenlehr'un yanına gelince tekrar sor. — Çe ne al kum — Hiç duymadın mı? Büyük bü yerle! Pek berbat bir halde, değil mii Vİ ba ak bi kle öyle eyler lar herkesten sonra haber yer - — Tuhaf şey... Kadmcağızın an bey di? yi mi? sözü — Yok, bu sefer Kartez'di. Şu Astor da oynayan Kortez. «.. Kadının İtin e- k'na karşı bir zaafı var galiba. .. LAR İ5 PEŞ Taklar yapılmıya başlandı * (Başı 1 inci sahifede) gidiş geliş bileti verecektir. İzmir » Kasaba demiryolları: 19-10.933 den 10-11-9343 tarihine kadar 23 gün: A — Ankaraya gideceklere: Afyon, Balıkesir, Bandırma için yüzde 50 (Asker, mektep'i, izci, spor cu, musiki heyetleri için sülüs tarifesi tatbik edilecektir.) B — Her hangi bir istasyondan di- ğer bir istasyona gideceklere: 26-10- 933 tarihinden 3-11-933 tarihine ka- dar dokuz gün umuma yüzde 50 (Asker, mektepli, izci; sporcu, mu- siki heyetleri güz tarifeye tabidir). Cenüp hatı Devlet Demi ollarının tatbik ettiği tarifenin ayni. Fransız kısmı da dahil, Inca - Palamutlak: 19-10-933 tarihinden 10-11.933 ta- rihine kadar 23 gün: yüzde 50 Şark Demiryolları: 27-10-933 tarihinden 2-11-933 tari- hine kadar 7 gün A — Ana hat: Gidiş geliş için: Umuma yüzde 50, Asker yüzde 60 B — Banliyö 28, 29, 30-10.933 ta - rihlerinde 3 gün geliş gidiş için umu- ma yüzde 20 (25 kişilik grup halin - de mektepli spor ve izciler için yüzde 50) Şehir dahilindeki nakil vasıtaları: İSTANBUL 28, 29, 30-10-933 tarihlerinde > - Bız üç gün için: İstanbul tramv yüzde 20, Üsküdar tramvayları ade 30. Akay vapurları yüzde 50, Şirke- tihayriye vapurları yüzde 80, Haliç şirketi vapurları yüzde 50. IZMIR Karşıyaka tramsayları yüzde 50, Göztepe tramvayları yüzde 50, Kör - fez vapurları yüzde 50, Rıhtm tram- vayı yüzde 50. Hava hatları: 29, 30, 31 Teşrinievvel 933 günle- rine mahsus olarak: yüzde 30 tenzilât, Ayrıca: Ayni günlerde iki buçuk lira muka- | bilinde Ankara şehri üzerinde tenez- züh uçuşları yapacaktır, Tenzilât nisbetleri yüksektir. Bu | suretle vatandaşlarımıza memleket i- çinde ucuzca seyahat etmek imküni temin edilmiştir. Devlet merkezimiz Ankarayı gör- memiş o bir çok vatandaşlarımız var- dır. Halbuki, saltanat devrinde sıtma- sile meşhur bir kasabacık olan Anka- ra Cümhuriyet devrinde Türkiyenin en mamur bir beldesi haline'gelmiştir. Bozkur ortasında kurulan bu güzel ve yeşil şehir zayıf iradeli, bezgin yü « | rekli insanlar için en mükemmel bir | ruh sanatoryomudur. Bayağı zamanlarda bile Ankarayı “| ziyaret edenler, iradelerinin çelikleş - tiğini, kafalarının aydmlandığını, ruh larının ferahladığını duyarlar ve ha - yala daha büyük bir inanla atılırlar. Nerede kaldı ki, cümhuriyetin onuncu. yıldönümü. münaiebetile Ahkaranm” mânası ve ehemmiyeti büsbütün arta» caktır, - Üç gün üç gece bütün memlekette yapılacak şenliklerin ve tezahüratın zivesini Ankaranm teşkil edeceğine şüphe yoktur. Esleiden İstanbullu tabiri memieke tini en az tarıyanın âlemi olmuştu. Bunun için İstanbulluya o mahallebici da derlerdi. Her ne kadar bu isnattan uzakta olmakla beraber bu gün bile gö iş İstanbullu ların bulunduğu da şüphesizdir. İzmi- ri, Konyayı, Adanayı, Kayseriyi, Siva sı, Karadeniz sahillerini tanımayanla rımız da çoktur, İşte nakliye tarifelerinde yapılan bu yüksek tenzilâttan istifade ederek İtsanbulluların memleket içine yayıl - mak ve böylelikle yurdumuzu daha sebetile İtalya Demiryollarında yapı : tarifeden İtalyan mille- tinin ne büyük bir mikyasta istifade et tiğini gazetelerden öğ Romayı milyonlarca İtalyanın ziyaret hem Balkanlarda uzlaşma ve emniyet siyasetinin geniş bir ehemmiyet aldı - ör, hem de Avrupada siyasi vaziyetin endişeler uyandırdığı nazik bir zama- na tesadüf ediyor, Bu, Romanya ve Türkiyenin ne kadar samimi oldukla- rını biribirlerine bir daha teyit etme- leri için iyi bir fırsattır. Dünyanın şu “ karışık ve muztarip günlerinde Kara- deniz, Adalardenizi ve Balkanlar ha- vasmın her türlü anarşi ve teşevvüş tehlikelerinden uzak olduğunu göster mekte, yalnız milletlerimizin ve mem- leketlerimizin değil bütün Avrupalılı- ğın faydası vardır.” demektedir. dövmüş mü? dövseydi. . Karısını herifi Sersem! Eisenlebr ba sözleri söyledikten son- ra ciyarasını tükürdü. Donka durdu; gü- meşin altında yürüyüp İZ nci sahnesin kapısına — Granit ber ikisinin de Arrevvhend- laketde olduklarını haber. alna. Sabah yi. altıda Arrovvheadike'c gitmiş. Oraya sa- at dokuzda varmış. Onları terasta birken bulmuş. Ne yapsa beğenirsin? Dönüp karısına bir temiz dayak atmış. — Fena... — Korkunç. . “ Tamir edilmez bir iş. Karısını dövmek Körtez bir yumrukta ona yere sermik, Şimdi herkes Körtez'e we diyor. Madam Granit bir melek olup çıktı. Granit te kendi ömrünün s0- nuna kadar bedbaht etti. Onu kapıdışa-| rı edecekler. Ne aptallık! Elâlemin için- de karısına dayak atmak! Ne. olacağını anlıyorsun, değil — Zavallı? eek severim. Ada» mn hakkı var! Ben de onun yerinde ol- saydım, öyle yapardım. Fakat Granit bi-) çimsiz bir adamın karısmdan © sadakat Keklemmbni biras tuhaf olman oi? — İster biçimli olsun, ister biçimsiz. ve ettiğini söylersek memleketi tanıma işinin başka memleketlerde ne kadar ihim bir vatan borcu telâkki edil - diği anlaşılır. Yeni pullar Damga matbaasında ya pullarının tab'ı ikmal edil iç milyon pul posta idi edilmitşir. Pullar Cümhuriyet bayra - mından birgün evvel kullanılmaya başlanacaktır. Lâmba şişesinde de i Cümhuriyet bayramı m fazla rağbet görmesi dolayı ayrak düy ihtikârmdan başka lâm ba şişesi » da başlamıştır. Bir kısın museviler limba şişesinin sumlarını kesmekte ve bunların alt kı- sımlarını madeni bir levha ile kapaya. rak boyamakta ve bir nevi fener yap- maktadırlar, Elektrik uymayan muhit lerde tenvirat makamında bir çok kim selerde fener tedarik ettiğinden lam ba şişelerine fazla rağbet gösterilmek- tedir. Belediye ilitikrerı tetkik etmektedir. Belediyenin hazırladığı kitap Belediye cümhuriyetin ilânından beri geçen on sene içindeki faaliyete dair hazırlamakta olduğu kitaba 103 resim koymaktadır. .Bu resimler bele diyenin yeni ve eski işlerini canlı bir şekilde mükayese etmektedir. Tulâat kumpanyaları da hazırlanıyor Tulüst kumpanyaları cümburiyet bayramı için hazırlıklara | başlamışlar. dır, Tulünt kumpanyaları cümhuriyetin cnuncu yıldönümünde üç gün üç gece milli temsiller vereceklerdir. Bir sınıf halk tulüat kumpanyalarına çok 'rağ- bet göstermektedir. Perakende ampul satanlar ihtikâr yapıyor Ticaret odusıtun piyasada ampul ve bayrak satışları etrafında yaptırdığı tahkikat meticelenmiştir. Alman neliceye göre, büyük satış- larda ihtikâr olmadığı anlaşılmaktadır. Perakende satışlarda, küçük esnafın fi- atlere yaptıkları zam, yüzde yüzü geç- mektedir. Ampul ve bayrak satışlarında, talibin fazlalığı mazarı dikkati fevkalâde cel- bedecek nispettedir. Yalnız Ankaradan bir buçuk milyon ampul çekilmiştir. Gümrüklerde mal varsa da, bunla- rm takas veya kontenjan dahilinde çe- kilmesi lâzım gelmektedir. r Alâkadar tacirler, kontenjan harici ithalâta müsande edilirse piyasada am- pul ve emsnlinin bollaşacağım söyle mektedirler. Büyük bayram Romanyada nasıl tes'it edilecek BÜKREŞ, 14 (A.A.) — Balkan hu- susi muhabirimizden: .Cümhuriyetin 10 uncu yıldönümü münasebetile Bükreşte yapılacak noş- riyat ve tesirat merasimi bir program halimde tanzim edilmiştir. Romanya radyo neşriyatı cemiyeli her sene mil- letlere hasreti müsamerelerine bu sene 29 ilk teşrin akşamı Türkiyeye tah- sis ettiği müsamere ile başlıya Bu müsamerede Bükreş elçimiz Ham- dullah Suphi Bey tarafından bir hita- be irat edilecek ve Bükreş darülfümu- örlerinden bir zat tarafından verilecek ve Romanya ediplerinden diğer bir zat tarafından bir müsahabe yapılacaktır, Müteakiben Romen kora beyeti. tarafından Türk milli marşı ve diğer Türk milli hava- ları çalacaktır. taraftan maruf R. mu harriresi Mile, Elen Vakareski'nun reis- Biği altında bulunan “Avrupa Fikri, emiyeti de, 24 ilk teşrin salı günü, bi- 4 Karol yurdunda gene cümhüri- yetin 10 uncu yıldönümü münasebetile yeni Türkiyeye bir sünre tahsis. etmiş- tir. Bu süarenin bir programında Ro- men fikir âleminde mümtaz bir mev- ki işgal “eden ilim ve edebiyat adamla 7 tarafından Türk memleketi, Türk halkına, Türk ruhiyatina ve 10 senede vücüda gedirilen inkılâplarımızm mâna ve mahiyetlerine dair konferanslar ve- darülfünun gençleri tarafımdan teşkil edilen Türk muhipler cemiyeti milli bayramımızı tebcil etmek üzere üçüncü bir müsa- mere daha tertip etmişlerdir. Bükre- > Üniversül, Diminyatsa, Korentül, Koyentü, Vreptatetya, Vitoral, İnde- pendance Roumanie gibi en mühi Zetelerinin her biri 6 günkü nü rinm birer sahifesini Türkiyeye has- redeoekler ve bu sahifelerini Türk in- kılabına dair makalelerinde, resimlere, vesika ve rakamlara müstenit malümat verecekler ve gene maruf Roumain gü- zidelerinin Türk (o inklöbi hakkındeki makalelerini neşredeceklerdir. Karısmdan sadakat beklemeğe | kimin hakkı vardır? Mühim mesele. .. değil mi, Madam Moresko? Donka gülümsedi. Eisenlohr'la aralarında kısa'bir mace- ra olmuştu. Fakat sonra Douka'nın A- merikan filmlerinde huysuz atlara binen Arizona'dan gelme bir aktöre âşık olma- üzerine mesele yüzüstü kalmıştı. ayd gireli, Seat ikiyi iki dakika geçiyordu. Ara- sıra çalışmak ta lâzımdı. Donka zihnini ansızın zavallı Granit'- ten ayırıp rolüne döndü. — Kuzum, şu menhus cümleyi değiş tiremez misin? “Eğer ufacık bir hareket yaparsan ateş ederim,, cümlesini. ... Ben — cümleden korkuyorum. Bunun yeri- “Kumıldama, ateş ederim,, desem dar ba iyi ölme saf Yala tm... — Hayır, şekerim... Metni, bu işten insanlar nasıl yazdılarsa öyle tek- râr et... Pekâlâ beceriyorsun... Bu sözleri söylerken mantollu cigara- sını dişlerinin arasına sıkıştırdı, ağır de- mir kapıyı itip Madam Moreske'ya yol verdi. * ln mi Pe Ankarada bir memur ayrılan karısını öldürdü ANKARA, 14 (Milliyet) — Evvel hi gece saat 20 raddelerinde Leblebici mahallesinde simitçi ferinimmn önünde bir cinayet olmuş ve Nüfus Umum mü- dürlüğü memurlarından Muâmmer B. zevcesi muallime Fahriye Hanımı 80- kakta öldürmüştür. Fahriye Hanımla Muammer Bey #- rasmda bir müddettenberi geçimsizlik başlamış ve nihayet Fahriye Hanım mahkemeye müracaat ederek. boşanma davası açmıştır. Mahkeme bir kaç gün evvel bunların ayrılma kararile bitmiş- ür. Fahriye Hanım dava açtıktan son- #a kocüsmn evinden çıkıp gitmiş imiş. Fahriye Hanımın saat 20 de y bir iki arkadaşile Kağnıpazarından geç- mekte olduğuna gören anner Bey bunların arkalarına takılmıştır. “Fahri. ye Hanmın arkadaşları Muammer Be yin geldiğini görünce yollarını değiş- örmişler ve Fahriye Hanımı yalnız bi- Hanımın yanma yaklaşarak onunla biez yürü. in. Fakat bu esnada aralarında ne geçmiş ise geçmiş Muammer Bey birden tabancasını çekerek Fahriye Ha- amm üstüne beş el ateş etmiştir. Fah- riye Hanım sessiz yere düşmüş ve Mu- #mmer Bey de hiç bir şey olmamış gi- bi soğulkanhlıkir evine gitmiştir. Silâh seslerini işiten zabıta memur- ları derhal vak'a mahalline koşmuşlar. dır. Meleseye müddejumumilik başmu- ini | Nazif Bey vaziyet etmiş ve ka- tl yakalanmıştır. Muammer Bey cina- yeti kendi yaptığını söylemişti, Askeri fabrikalar ilanları Bakırköy Barut fabrikaları muhafız takımı (o efradıi- çin 1. Kânunuevvel 933 den 31 Mayıs 934 tari- hine kadar altı ay zarfında a- lmacak 1300 kilo sığır eti ale- ni münakasaya konulmuştur. ' Şartnamesini görmek için her! Pazartesi ve Perşembe günleri ve münakasaya girmek üzere 6-11-933 pazartesi günü saat 14 te Barut fabrikalarında sa- tmalma komisyonuna müra caat eylemelri, (359) (5624) Bakırköy barut fabrikaları muhafız takımı efradı içini Kânunu evvel 933 tarihinden 31 Mayıs 934 tarihine kadar altı ay zarfında alınacak aşa gıda yazılı dört kalem yeşil sebze'aleni münakasaya o ko- nulmuştur. Şartnamesini gör mek içih her Pazartesi ve Per- şembe günleri ve münakasaya girmek isteyenler 6-11-933 pazartesi günü saat 14 te Ba rut fabrikasında satın alma ko misyonuna müracaat etsinler. Cumhüriyetin: 10uncu Yıldönü bayramı Cümhuriyetin 10 und dönümü münasebetile, # trik Şirketi tüccara ait msj camekânlarının tenvir V nanmasında, 'camekânlari gari gece yarısına kadar | vir olunmak ve Şirket kontrol edebilmek şartil carın mutat sarfiyattan fi sr için kilovat saati 6 kurü tenzilâtlı bir tarifeden isi sini temin edecektir, Fazla malümat alı yenlerin Beyoğlunda, Hanında Elektrik Şir) teriler Dairesine ve Bej Kadıköy, Üsküdar ve Büğl da Şubelerine müracaat | meleri rica olunur. Yeni neşriyat Kadro mecmuası Bu fikir ve ilim mecmi sayısı da çıktı. Bu sayıda, İf dri Beyin: Sesil Sorel, Ditrih ve Paul Verlaune hal yazıları vardır. DOKTOR Rusçuklu Hakk Galatasarayda OKanzük eczahi” İrgıkimli' Saha sokağında ralı apartımanda 1 ne Dr. A. KUTİE Karaköy, Topçular caddesi Nej (0971) Beyoğlu sltmcı noterinden: Altıncı Noterliği vasıtasile Mukaf Feriköyünde Çifte cevizlerde ve Hanımağlu sokaklarında köln” 36 numaralı hanede mükim iken © ikametgâh meçhul Luçiya hanır Türkiye Mülli Banlınsına satmni$ ğunuz Feriköyünde çifte Bil paşa ve o Hanımoğlu sokakl kitin eski 34 ve 36 ve yeni 1, 1 lı bane ve bağçesi müvekkilim Bankaca Naciye han'ma satılmıs evin arsalarına tecavüzen İnşa ve saire hakkında Haslet hanım W | dan Naciye hanim aleyhine kemei asliye Beşinci Hukuk. (357) (5622) 800 Patates 500. Pırasa 500 Lahana 350 Kuru Soğan » Bakırköy Barut fabrikala- rı muhafız takımı efradı için 1 Kânunu evvel - 933 den3i Mayıs 934 arihine kadar altı ay zarfında alınacak 8000 ki lo ekmek aleni omünakasaya konulmuştur. o Şartnamesini görmek için her pazartesi ve Perşembe günleri ve münaka- saya girmek üzere 6-11-933 pazartesi günü saat 14 te Ba rut fabrikalarında satın alma komisyonuna müracaat eyle melri. (358) (5623) at» Askeri Fabrikaları için 15 ton döküm koku pazarlıkla a- hnacaktır, Vermek isteyenler 23-10-933 pazartesi günü saat 14 te Bakırköy Barut Oliver o günü gittikçe tahammülfer- | sa buluyordu. uyuna- mıyacak kadar sıcaktı. Yüzmek. . oda çok yorucu idi. Bir müddet ıh su için- de, bavuzun çini batamaklarından birine oturup biç bir şey düşünmeden durdu. Sonra oradan kalkıp apartımanına Pencereler, perdeler kapalı idi: İnsan 81- caktan boğuluyordu. Bahçede güneş in- sanı kan Terasta Dan camları sulayarak serin- etiyordu. Oliver gidip köpeği Pluck'u buldu. Niyeti onunla biraz eğlenmekti. - Fakat Pluck bu i işe gelemiyeceğini anlat- tu. Tobias o işe çoktan vazı i $, hatta yalvardı. Ona istediği bir takım şeyler bulup getirdi. Tahta parçaları, es- ki bir tenis topu, hâsılı köpekte neşeli bir ihtiyar palyaço hali vardı. Fakat bütüm bunlara karşı Oliver: — Haydi kuzum, canımı sıkma! ceva- bini verdi. “Tobias boylu boyunca yere (yapışıp yattı. Art ayaklarını yağlı ir tavşan gibi germişti. Pluek oyunbozanlık ettiği için hip Jerry'ye müracaattan başka çare ME ii İle İüinlüz Mi bağ gabinli oynadılar, Dan da bir taraftan yeri sulu- sinde açılan 933-1110 numaralı # iltihakımız müşarünileyha &a tar edilmekle 4-10-933 tahkikat © de ikihak eyledik. Tahkikat saat 14 te bırakldığından bakemede bize iltihakınız.. ak: kanunen vuku bulabilecek bil'ar suliyetin uhdenize reci olacağı * yet bütün müdafaatımıza rağme! kaybedersek size racu edeceğin Tumunuz olmak üzere, Iki nüshadan ibaret olan işbu € melerimden birisinin asıl olarak” bir nüshasmın muhatabı © mum madam Luçiyaya bizce mazbut yukarıda yazılı bulunan ikamet Bunisinde tebliğini, bulunamadı gi tirde keyfiyetin bir zabıtla tebliğ” liyet gazetesinde ilânen tebliğal sını ve bir sareti musaddakanm “ rafa itasını rica ederim. 2 T.M. B. Tasfiye M. V. avulaki (8632) FERİDUN FP fabrikasmda satın m? misyonuna müracaat etsi (355) yi yordu. Oliver şatrancı fena oynardı. nin kendine oyunu mice gayret sarfetti ü Niha mevkiden şebri seyretmeğe başla İywood sıcağın tesirile şeklini © kaybetmiş, buharlı bir ihtizazd kalmıştı. Sicrra dağları da gerili bi idi, Piko Bulvarı civarında piri v bir şey vardı: Bu e Fo rketinin kocaman sa Oliver gözlerini ondan ayırma y beşte Jerry” ii telefona ye yg Moresko'nun hâlâ sahnede olup (' ğını sordurdu. “Çıkmadı,, cevabi” diler. Oliver hafif bir sesle? — Bu sefer otomellili Den sin, dedi. (5