3 Kasım 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

3 Kasım 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

İırpani Ankara da Bayramı Ankarada geçirdim. Sakarya arkasında sırtmı yalçın ağlara veren Ankara üç gün üç gece Mustafa Kemalin adını hay- wd: ve bütün arz bu gönüllerden gelen sesi dinledi. nun yanında, onun havasını teneffüs ederek yaşadığım daki- ar bana sekiz yıl evvel gene o- Bun karşısında onun sesini dinler- n duyduğum heyecanı hatırlattı. iz yıl evvel Büyük Şef bütün yıllara taksim olan / ipkı wlelerini tatlı birer ümit ve ha- Yal gibi anlatmıştı. Onun beşeri ve abii hassaların üstünde ve çetin ir irade mahfazası içine saklı di- Mağ cihazı bugünü sekiz yıl evvel N düşünmüştü. , Ondaki yapmak kuvvetinin dü- Yünmek kudreti gibi yaratıcı oluşu tekiz yıl evvel hayal gibi görünen arzuları bugün hakikat halinde ö- Mümüze serdi. Ni iz yıl evvel his ve fikir ha- inde onun dudaklarında okuduğu: Muz inkrâlp bugün onun da gözle- Tini çiçeklendiren bir varlık oldu. lustafa Kemal neslinin evlâtla- Ti tarihin en heyecanlı dakikaları- »: Yaşadılar. Bu bizden evvelki ve Şooraki nesillere karşı göğsümüzü bartacak bir şereftir. Fakat asıl gururumuz o büyük (eserin tekev- Vün hâdisesine şahit olmamızdan selir, İnkılâp bir kül halinde onun di- Dağında yaşıyordu. Zaman za- Man, parça parça, yudum yudum toplana toplana bugünkü Türkiye tekevvün etti. Milletler tarihi nesiller için iki ipreket kaydeder. Onlar ya yıkıcı ramanın hayatına veyahut Yapıcı bir halâskârm - harekâtma £ olmuşlardır. Mustafa Kemal »esli onun varlığmda her iki hâdi- Seyi yaşamıştır . Dünü yıkıp yarmı Yapmak şerefi tarihte ilk defa ona hasip oldu. 918 bozgunu ile 933 bayramını Yaşayanlar bunu itiraf ederler. O, vadettiği her şeyi yaptı. Ve ne mutlu bize ki inkılâp bek- liyen bütün milletlerin eşini özle- dikleri (Mustafa Kemal), bizim- dir, 1 Burhan CAHİT * Acenteler bü ihaba — Bor- acenteleri birliği ihabatı yarın Yapılacaktır. zöâma nezaret eden Deniz Ticaret kilüri Müfit Necdet Beye kutlulaın itesi tarafından bir teşekkür na- e gönderilmiştir. Ma,,Sefirler dönüyor — Fransız sefiri az; Kammerer ve Amerika sefiri yü Ski tri Skinner Ankaradan İstanbula ” Atina borsa acentelerinden bir İP — Atina kambiyo borsası acente- den bir grupun yakında şehrimi- di, Yürete geleceği haber verilmekte. (İş Bankasmdan alınan cetveldir) 2 Teşrinisani 1933 Akşam Flatları Tahrilât Elektirik Berlin Balgat Zeri Peşte Bükreş Moskova NUKUT (Satış) | | Tütün ihracı Geçen senelere nazâran tezayüt var Tütün istihsal ve ihracatımızda 923 senesine nisbetle pek yüksek bir te- zayül bulunduğunu istatistikler göster mektedir. Filhakika 923 senesinde 351,521 dönümde 36 milyon kilo tü « tihsal ve 21.325,000 lira kıyme- tinde 27,456 ton tütün ihraç edilmiş - ken, 931 senesindeki zeriyat sahası 746,843 dönümü bulmuştur. Ayni 4€- nede 51,111,51 kilo tütün istihsal e - dilmiş ve 43 milyon lira kıymetine ihracat yapılmıştır. 808 bin liralık ihracat Palamut hülâsası tezayüt olduğunu tutula: göstermektedir. Fil sinde beş bi 81 ihraç etmişken geçen sene 808 bin liralık ihracat © yaptığımız. anlaşılmış bir. 20 bin liraya kadar müsaade Muhtelif sebeplerle hariçte bulu - nan Türklerden buradaki iratlarmdan — z kei dav miştir. İstanbul kambiyo müdürlüğü, on beş günde bir, bu süretle vuku bu- lan müracaatları bir liste halinde An- kara kambiyo müdürlüğüne bildirmek tedir. Bunlara ait müsaadelerin, yeni kambiyo o kararnamesinin meriyete vaz'ından sonra verileceği anlaşılmak ır. Yalnız şimdiye kadar İstanbul kambiyo müdürlüğü, harice on para- lık döviz müsaadesi vermemekte idi. Müstacel ve zaruri görülen ahvale nhasır olmak şartile İstanbul kam e müdürlüğüne 25 liraya kadar döviz müsaadesi itası hakkı verilmiş tir. Muafiyet listeleri bekleniyor Sanayi müesseselerine verilecek bu seneki musfiyetlere ait listenin bugün lerde vekâletten tebliği beklenmekte- dir. İki yeni kontenjan kararnamesi Mevcut listelere o muhtelif mevat ilâvesine ve 20 Ağustos 933 tarihli ve 14859 numaarlı kararnameden evvel İktısat vekâletince verilmiş müsaade lerin muteber olduğuna dair iki yeni kontenjan kararnamesinin Heyeti ve- kilece kabul edildiğine dair alâkadar şehrimiz makamatını malümet gel - miştir. Bu kararnamelerin metinleri ihtiva eden Resmi Gâzetenin de yarı. na kadar gelmesi bekleniyor. Karar - name gelir gelmer, gümrüklerde bu- lunan ve müsaadesi 20 Ağuztostan ev- vel alman malların imrarına başlana- caktır. Bu kararnameler, piyasada memnuniyetle kaşılanmış ve mevcut bazı tereddül izale etmiştir. Nekadar mevadı müştaile getirildi Tutulan İstatistiklere göre, geçen eylül zarfı memleketimize 200 ton maden ürü, 2115 ton motorin, 8 bin 486 ton mazot, 393 ton petrol ve 99 ton benzin ithal edilmiştir. Netiee Yunanistan lehine mi? Türk - Yunan (ticaret ötili müddeti bu ay sonunda bitecekti; tilâfın temdidi mevzuu bahistir. itilâfım tatbikatından elde edilen ne- tayice dair ihracat ofisi tarafından vekâlete gönderilmek por hazırlanmaktadır. İti pencere camlarını piyasamızda sürül. mesini mucip olduğu ve daha ziyade Yunanistan lehine neticeler verdiği anlaşılmaktadır. - Geçen haftanın iktisadi vaziyeli Dünkü nüshamızda, son haftanın ticari ve iktısadi vaziyetini gö ilk raporun mintaka ticaret müdürlü ğü tarafından vekâlete gönderili yazmıştık, Öğrendiğimize göre, bura- por, bayram günlerine tesadüf etmiş ol hasebile hafta zarfında mü - him bir harekati ticariye o olmadığını bildirmekten ibarettir. Ticaret odası ve diğe ralâkadar müesseselerin vere i malümata istinaden asıl ilk ra gönderilecektir. Tütün piyasası AKHİSAR, 2. (Milliyet) — Tütün piyasası seksen beşlen açıldı. AKHİSAR, 2 (Milliyet) — Tütün piyası $5 ten açıldı. Zurra gayri mem- mundur. İnhisar idaresinin faaliyete geçmesini bekleyor. Tekirdağ borsasında TEKİRDAĞ, (Milliyet) — miz Zirnat Bankası borsamızda buğday mübayaatını geinşletmektedir. Köylü. sün getirdiği buğdayların kısmı azamı- Bı banka mübayaa ediyor. Ve"bir kısmı ise fabrikacılar tarafından alınmaktadır. Binaenaleyh buğdayın beher okkası- nin fisti 4 kuruş 10 paradan 5 kuruş : z kadar Zili Bankası köylüden 600 bin okka buğday mübayaa etmiş olduğu tah- min ediliyor. Borsamızda satılan diğer mevat ara- sında keten ve haşhaş tahumları rağ- her kalmaktadır. Ru mahsulün beher Şehri» MİLLİYET CUMA 3 TEŞRİNİSANI 1933 Belediyada Şehir meclisi Tevfik Salim Paşa da istila ediyor Doktor Tevfik Salim Paşa Tup Fa- kültesi rejsliğine tayin edildiğ Şehir meelisi N tir. Tevfik Salim Paşanın pazartesi günlü içtimada istifanamesini verme- | si beklenmektedir. Mecli: fa e» den diğer iki aza yerine en fazla rey almış olan iki azalığını meclise bildirecektir. Belediye kooperatifi açılıyor nezareti binası altında açacağı maralı satış mağazasmın tamir ve tan zimini ikma! etmiştir. Birkaç yüne kadar mağaza açılacak ve burada ko- operatif azasına mevaddı gıdaiye sa» tılacaktır. Belediyelerden gelen tebrik telgrafları Cümhuriyetin onuncu yıldönümü münasebetile diğer belediyelerden İs- tanbul beledi e yüzü mütecavir telgraf gelmiştir. İstanbul belediyesi bunlara cevap gönderecektir. Ruhsatiye harçları alınıyor Umumi mahallerden vakfiye harç- larnın vaktinde alınamadığı anlaşıl - mıştır. Vakfiye harçlarının zaman ge çirilmeden tahsil edilmesi için beledi- ye şubelere bir tamim yapmıştır. Evlerdeki buz depoları Yeni çıkan buz depolarından be- lediye resim almağa karar vermiştir. Fakat hangi müessese ve evlerde buz deposu bulunduğu malüm değildir. Be lediye buz depolarının İstanbuldal ajanları nezdinde teşebbüsatta bul narak şimdiye kader nerelere buz de- polardan satıldığ dan sonra depo Zirâat sergisi bu akşam kapanıyor Vilâyet bahçesinde açılan üçüncü Ziraat sergisi bugün akşam kapana» caktır. Sergide bugün şehir bandosu bulundurulacaktır. Dün sergiyi bir çok kimseler gezmiştir. Sergide teş - Mem oya ucuz fiyatla satılmak- tadır. Takas komisyonu Takas komisyonu vali muavini Ali Rı- za Beyin riyasetinde toplanarak mevcut işleri çıkarmıştar, Refah “vapurunda kaçak eşya Dün Portsaitten limanımıza gelen Refah vapurunda gümrük muhafaza memurları tarafından iki defa araştır- ma yapılmış ve neticede komanyalık- larda bir mikdar yünlü eteklik ku- maş, bilâz ipekliler, kolyeler, Japon çocuk oyuncakları, kalpak derile- ri, manşonlar, bir sandık derununda 25 kıymetli kürk , bir kürk manto ve diğer bazı kıymettar kaçak eşya bu - lunarak müsadere edilmiştir. Bunların. Rusyadan alınmış ve Portsaide kadar götürülerek geriye getirilmiş olduğu anlaşılmıştır. Bunların sahipleri tes - e mahkemeye sevkedilmek üze- lir. Yugoslav gazetecileri gittiler Şehrimizde buluninakta olan Yugos- lav gazetecileri dün memleketlerine dön müşlerdir Poliste Yeni mektepler İki ilk mektebin küşat resmi yapıldı ider ve Amar- Ik mektep bi- ılmıştır. Resmi Üzere maarif müdiriyetinden müfet - tiş İzzet Bey bu köylere giderek kü - şat resimlerini yapmıştır. Mektebe karşı bu köyler halkı fevkalâde rağ- bet göstermişlerdir. Mektebe yeniden birçok talebe kaydedilmitşir. Resmi küşat cümhuriyet bayramında yapıl - dığı için köylerde vücüde getirilen cümhuriyet meydanlarında canlı te - zahürat yapılmıştır. Yeni teşrihane binası pısı açılmıştır. Buradan nenin irtibatı temin edilecektir. Morg müdürlüğü yanında yapı! - makta olan Tıbbı Adli ders lâburat varı birkaç güne kadar bite Şehrimize gelen ecnebi profesörler çin Lâlelideki harikzedegân apartı - manlarında daireler kiralanmıştır. Maarif madalyaları yeniden bastirılıyor Maarif vekâleti, Cümhuriyet bay» ramı münasebetile 200 bin adet bronz dâlya bastırmış ve Ziraat Bankası vasıtasile bunları satışa çıkarmıtşı. Bu madalyaların hepsi bitmiştir. Yeniden birçok talepler vardır. Vekâlet darp haneye emir versek 50 bin adet da- ha madalya basılmasnı — bildimiştir. Birkaç güne kadar bu madalyalar ba- sılack ve satışa çıkarılacaktır. Kadıköy erkek lisesi Kadıköy erkek lisesi Haydarpaşa- daki eski Tıp fakültesi binasına taşın- mıştır. Yeni binm müsait olduğu için burada birkaç şube daha açılmıştır. Ankaraya giden polisler döndü Büyük bayramda Ankaradaki ge- çit merasimine iştirak etmek üzere Ankaraya giden 300 polis memuru dün İstanbula dönmüşlerdir. Bayram esmasında gece ve gündüz İstanbulda vükuü muhtemel her hangi uygunsuz vakâların önüne geçmek üzere emni- yet müdürlüğünün aldığı tedabir me- yanında polislerin mezuniyetleri kal- dırılmış ve zabı memurlarımız üç gün üç gece daimi surette vazife ba- şında bulunmuşlardı. Bu sayede bay- ram günlerinde haizi ehemmiyet hiç bir zabıta vakası olmamış, polis me - murlarmın müteyakkız bulunmaları bıta memurları da eskisi gibi mezuni- yetlerinden istifade etmeğe başlamış- lardır. e ei Emir dün geldi Şimdiye kadar hatada bir yapıl - makta olan İstanbul - Pier - İskende- viye seferlerinin iki haftada bir icra - sına karar verilmiştir. Bu karar, dün Devlet Denizyolları müdürlüğünden alâkadarlara bildirilmiştir. Önümüz - deki salı günü İskenderiyeye bir va - pur hareket edecek, ondan sonra on beş günde bir vapur kaldırılacaktır. Yangın yerlerinde taharri Bundan böyle sıkı tedbirler alınacak, bir kaç kadın tevkif edildi Zabıta yeni bir randevu yeri mey- dana çıkarmıştır. Son zamanlarda Sü- buraları gözetlemeğe başlamıştır. Ev- velki gece ortalık karardıktan sonra yangın bazı kimselerin do- rr görülmüş ve zabi- ini ahlâkiye memurları tarafından 8- raştırma yapılmıştır. Bu araştırmada yangın yerinde dükkân © harabelerinde bir kaç kadm, erkek yakalanmışlardır. İkinci şube zabitsi ahlâkiyesi | buraları daimi kontrol altma almıştır. Papelciler Son günlerde gene ötede beride bir takım peyda olmuştur, Zabi- ta bunlara karşı sıkı tedbirler akımıştır, Evvelki gün Ziya ve Osman isimlerin» iki kişi Yüksekkaldırımda o papel ve yüzük oyunu oynatarak halkı soyarlar- ken cürmü meşhut halinde yakalanmış- lardır. İlci papelci evraklarile adliyeye teslim Bir yankesici | da Arif Efendi isminde birinin cebinden nesini denize düş mak üzere iken kurtarılmıştır. Bir çok pıçak bulundu Evvelki akşam Beyoğlunda ve Be; zıtta yapılan aramalar neticesinde bir. çek in üzerlerinde bıçak, kama ire bulunarak müsadere edilmiştir. Tramvaydan atlarken Osman isminde biri Şişhane yokuşun- da iramvaydan atlarken o düşerek ağır surette yaralanmıştır. Bir yangın başlangıcı Tepebaşında Şeyh hanımın ikinci ka- Mahkemelerde Serbest kaldı Dumlupınar cinayeti maz- nunu beraet etli Dümlupmar vapuru Karadeniz se- ferinden avdet ederken Feyzi deki garsonu öldürmek ve vücudi Süleymanın nakzen rüyet edilen muhakemesine dün de devam edilmiş tir. Dünkü muhakemede iddin maka- mını işgal eden Kâşif Bey komanyacı öleymanın kamarot Feyziyi öldürdü. ğü sabit olduğunu söylemiş, hâdiseyi teşrih etmiş ve suçlunun ceza kanunu nun 450 inci maddesinin altıncı ben- di ile cezalandırılmasını 2335 numa- ralı af kanununun da nazarı dikkate alınmasını istemi, Bundan sonra davacı vekili Orhan Mitat Bey de cürmün sabit olduğunu binaensleyh e mahkemenin eski kara- rında israr etmesi icap ettiğini söyle Iddialardan sonra suçlu vekilleri ayrı ayrı müdafaalarını yaparak or - tada delil olmadığını, suçlunun suçu iş lediği sabit olamadığını, binaenaleh mahküm edilemiyeceği mütaleasnda bulunmuşlardır. Mahkeme heyeti © uzun süren bir müzakereden sonra komanyacı Sü - leymanın Feyziyi öldürüp denize at - mış olmasını varit görmemiş ve eks0- riyetle beraetine karar vermiştir. 18 aydan beri mevkuf bulunan ve evvel- ce idama bedel 24 sene hapse, bin li- ra da tazminata mahküm edilmiş bu- Junan komanyacı Süleyman muhake - meyi müteakıp derhal serbest bırakıl- maşter. Dün de tahliye edilenler oldu 2335 numaralı af kanununun tat- bikatı faali dün de devam etmiş - tir, Beşer kişilik heyetler dünde tev- kifhane ve hapishanede meşgul ol - muşlardır, Tevkifhanede meşgul ol. heyet dün iki kişiyi tahliye etmiştir. Hapishaneden de 6 kişi tahliye olun - muştur. Bunlardan biri Tatar İsmet isminde bir müebbet kürek mahkümu dur. Tatar İsmet 3 katil badisesinden ve biribirine (o eklene (o eklene müebbet küreğe mahküm olmuş, Cümhuriyet i- lân edildiği zaman cezası 15 seneye indirilmiş, bu sefer de beş senesi affe- dilmiş, on sene de yatmış olduğu için derhal serbest bırakılmıştır. Bundan başka daha 3 katil mah - kümu vardır. Hapishanedeki heyet dünden itibaren ağır cezalı mahküm- ların dosyalarını tetkike başlamış, ve dün yüzü mütecaviz dosyayi tetkik e- derek cezalar üzerinde icap eden ten- zilâtı yapmıştır. . Tarikati salâhiyeciler hakkında 80 rulan suale henüz vekâleten cevap gelmemiştir. Heyetler bugün de tet- kikat ile meşgul olacaklardır. Ceza mahkemelerinde de duruşma yapılma makta, dosyalar üzerinde tetkikat icra edilmekte ve cezası 3 scneyi tecavüz Mahkümlardan hırsızlıktan bir sa- bıkası olanlar ile diğer cürümlerden i- ki sabıkası olanlar tahliye edilmemek- tedir. Eroin fabrikası sahipleri Geçenlerde Kalyoncu kolluğunda meydana çıkarılan gizli eroin fabrika- $ı işletmekle maznun Galatada Cümhu- riyet şapka mağazası sabibi Marko e- fendi ve rüfekasının muhakemelerine dün gümrükteki ihtisas mahkemesin- de devam edilmiş ve müddetumami id- 'dianamesini dermeyan eylemiştin Makamı iddin, Marko ve Hüsnü © fendilerle dört refikinin cürümleri sa- bit olduğundan faili asli ve diğ: Iuların Omuavin sıfatile tecziyelerini talep etmiştir. Muhakeme, müdafaa i- gin başka güne bırakılmıştır. Hârp galerisi Askeri müze müdürlüğünüm 30 A - ğustos Başkumandan meydan muha - rebesini bütün teferrüatı ile gösteren bir panorama hazırladığını ve Cüm - huriyet bayramından beri halka teş - hir ettiğini yazmıştık. Panorama dur- binlerle seyredilmektedir. Halkın pek fazla alâkasını celbeden bu galeriyi Cümhuriyet bayramında ber gün 3 bin kişi seyretmiştir. Müze halkın bu rağ- betini nazarı dikkate alarak birinci ve ikinci İnönü harpleri ile Çanakka- le harbinin de panoramasını yapmaya karar vermiştir. Bu panoramalarm bulunduğu galeriye harp galerisi ismi verilecektir. Doktorların intihabı Etibba odasında 26 Teşrinievve perşembe günü yapılan oda idare he- yeti ve haysiyet divanı intihabı ek - seriyet olmadığından Ji Teşrinisani cumartesi gününe bırakılmıştır. Ogün ne kadar aza iştirak ederse etsin onlar rın reyi ile intihap yapılacaktır. Etibba Muhadenet cemiyetinin nam zetlerinin ihraz ekseriyet edeceği İ On günlük gurbetten sonra Cümhuriyetin onuncu yılını kutlulamak için bir hafta kadar Ankaraya gitmiştim. Okuyucula « rımla bu yüzden on günlük bir ayrılık hâsıl oldu. Bugün tekrar dinç bir dimağla iş başına döndüm Ankaradaki bu kısa ikametim, bu talili şehrin her zaman gördüğüm çehrelerinden pek nadir birini bu sefer bana gösterdi. Bayramın ilk günü başlayan bir kaynama üç gün sürdü. Ordunun makineleşmiş inti- zamından halkın ve köylünün mun tazamlaşmış ananelerine kadar her orada bayramlaşır gör - düm.. Senelerden beri milli ve u 5 mumi bir sevincin bu genişlikte ta- dını tatmadığımız için içimizde bir heyecan ve yüzlerimizde saklama. sı güç bir sevinç tebessümü vardı.. Ben bu bayramın bize hatırlattığı günün sayısız faydaları arasında en fazla cümburiyetin ve onun tek yapıcısının Türklere kendi asillik lerini ve ırklarının yüksekliklerini göstermiş olması kazancını en de- ğerlilerden bulurum. Bunu 29 Teşrinievvel günü önümden geçen ordumuzun, onun arkasından ge » çen genç izcilerimizin ve kız erkek mektepli ve sporcuların gözlerinde okudum. Bir milletin alnına bu şe refi asmak ve gözlerine bu nuru- vermek her babayiğitin kârı değil- dir. Varolsun bunu yapan ! Zararsız günlere hücum (Hergün) arkadaşımızda (H. Sü.) imzasile yazı yazan tanıdık bir arkadaşımız, (Cümhuriyet bayramı) ndan başka bayramları kaldırmamızı teklif ediyor. Bu müstear isimli kalem arkadaşımız, bayramlara çatan ilk muharrir değildir. Bundan evvel de başka bir arkadaş şimdi varlığının mü - dafaası kuvvetini kaybetmiş bir güne çatmıştı. Vakıa bugün ka- nunların bayram dediği bir takım günler vardır ki; derin münakaşa lara tahammül edemiyecek ka - dar narindirler.. İçlerinde Türk ekseriyetinin vicdaniyatına isi nat eden pek eskileri olduğu gibi yirmi beş yaşında siyasi bayram - <cıklar da vardır. Lâkin bunlar ge rek çeşitleri, gerek kuvvetleri iti- barile Cümhuriyet bayramının şa- şaasile hiç alâkadar olmayan tatil günleri Ben irili ufaklı bütün bayram günlerinin tesisinde cemi- yet ve aile hayatında bir nevi his tasfiyesi maksağmı gördüğüm i « çin bunların adedinin eksilmesine değil, artmasına çalışırım, / Keşki, senemizde her gün bize bir mutlu, günü veya bir uğurlu telâkkiyi ha. tırlatsa da bayram etsek... i Bir Cümhuriyet bayramını sev mek için diğer bayramların kaldı- rılması teklifini, pek gürbüz son çocuğunu seven bir babaya evvelki yavrularmı yok etmeyi teklife ben zetirim.. Onlar da bizim çocukla: rımızdı.. Muhabbet ve alâka taksi Bir Alman Sanayicisinin Takdiri Cümhuriyetimizin onuncu yıldömür mü münasebetile ecnebilerden Türklere bir çok tebrik ve takdir mektupları gel mektedir. Bunlar arasında Rudsnck fab. rikası sahibi ve Alman Sanayi Birliği reisi M. Otto Sack'ın mektubu Alman ya sanayi hayatında işgal ettiği mevki dolayısile ehemmiyeti haizdir. M. Sack, Türkiyedeki vekiline, yazdığı mektup- ta diyor ki: Bu büyük bayram münasebetile size en kalbi tebriklerimi bildirmek isterim. Malümumuzdur ki ben Türkiyeye pek samimi dostluk bağlarile hususi süret- olduğum seneler hayatımın en güzel ha. biraları meyanında bulunmaktadır, Bü- yük Gazinizin dahiyane idaresi altında memleketinizin yökselişini samimi bir hayranlıkla takip ettim, Cesur bir mil letin feyyaz bir idare sayesinde bir dünya dolusu düşmana nasıl karşı gel diğini görmek bir çokları için bir miaal- dir. Bizim ilimizi olduğu kadar firma larımızı da yekdiğerine bağlayan dostla yabıtası, milletlerimizin müşterek mü cadelesinin şimdi de sulh içi ve derin bir akit teşkil ettiğine delik dir, Tebrik ve saygılarımı bugün Türk milletini o kadar kudretle temsil eden hükümetiniz erkânına sat bulursanız çok müteşekkir kalacı sağlam da bildirmeğe fp j