3 Kasım 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

3 Kasım 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

© Cümhuriyet bayramı münasebetile Gazi Fiz.ne gönderilen telgraflar ANKARA 2 (A.A.)— Türkiye cüm huriyeti onuncu yıldönümü bayramı münasebetile İtalya Kralı Victor A - manuel Hazretleri ile M. Mussolini - den F-isicümhur Hazretlerine gelen tebrik telgraflarile © müşarünileyh haz- retleri tarafından verilen cevaplar aşağıdadır: Türkiye Reisicümhuru Gazi M. Ke- candan temennilerimi göndermek be- nim için bahtiyarlıktır. i Viktor Emanue) Haşmetlü Emanuel ROMA Lütufkâr telgrafnamei Haşmetpe - nahilerine bilhassa | teşekkürler eder İtalya kralı Hazretlerine saadeti hüma; dost İtalyanın refahmı yürekten dilerim. Gazi M. Kemal Türkiye Reisicümhuru Gazi Musta- fa Kemal Paşa Hazretlerine Bugünkü yıldönümünde, zatı dev - ketlerinin saadetlerile, ilerleme yo - Handa on yıllık verim" /e sağlam ça- ışmanızın mesut dr mı ve Türk mil- etinin refahı için sından tebrikleri - min kabulünü rica ederim. Mowssolini Sinyor Moussolini Hazretleri ROMA Telgrafnamci devletlerinden çok mütohassis oldum. Tebrik ve temenni- lerinize yüreketn teşekkür eder, her türlü terakki yolunda azimkâr adım- larla yürüyen dost İtalyan milleti - nin refahını ve zatı devletlerinin şah- si saadetini dilerim. Gazi M. Kemal ... ANKARA, 2 (A.A.) — Cümhuriye- timizin onuncu yıldönümü münasebe- tile hur Hazretlerine, Sov - yet Rusya merkezi icra komitesi reisi M. Kalenin, Yunan Cümhurreisi M. Zaimis, Litvanya Cümhurreisi Anta - nas Metona, Japonya imperaloru Hire Hido, Bulgar Kralı Boris, Yougoslav- ya Kralı Alcxandrı, Mısır Kralı Fuat, Arnavutluk Kralı Zogo, Macar hükü- met naibi Amiral Horty, Danimarka m, Norveç kralı Gustav, Brezilya mültehit hükümetleri mu - vakkat reisi Çuetulio Krah Haakon, İran h levi, İrak kı Ga: meliki Abdülâziz Hazretlerinden ve İtalya Başvekili M. Moussolini ile Fran sa Radikal sosyalist fırkası reisi M. Herriot'dan tebrik telgrafları gelmi lisanla yazılan ve Türk milletinin sa- adet ve refah: dilekleri ile nihayetle- nen bu tegraflara hararetle teşekkür- de bulunmuştur. Teati olunan telgraf- Gazi Hz. dün sergileri gezdiler (Başı 1 inçi sahifede) Bir gün ziyaretçiler om beş bini aşmeş- tar. Resim sergisinde ANKARA, 2. A. A. — Reisicümhur yn bugün Halkevind. lmış o imi resim- lan inlelâp resim sergisini gezmiş lerden her biri önünde durarak tablola- Fi ayrı ayrı tetkik etmişlerdir. Gazi Haz- itleri ressamların eserlerinden memnun olmuşlardır. On yıllık iktısat sergisinde “Gördüklerim yüreğimi sevinç ve büyük ümitle doldurdu. Türk çocuklarının yüksek kabiliyeti- ne inanım tamdır. Bunun bin de- lili görülebilir. Fakat bugün bura- da görülmeye ve takdir olunmaya değer en kıymetli bir beşarettir. Bu bilgi yapısında yetişmek hırsa tına erişen çocuklarımızı tebrik e- der ve memlekete faydalı olmala- sını dilerim. Kıymet ve kudretini canlı ese- riyle göstermiş olan Şevket Sürey- ya Beyi takdir eder ve kendisinin daha geniş çalışma eserlerini ifti- harla göreceğime olan inanımı be- yan eylerim.,, Gazi M. Kemal Milliyet'in romanı: 51 ları aşağıdadır: Reisicümhur Gazi Mustafa Kemal Hazretlerine ANKARA Türkiye cümhuriyetinin ilânınm o - nuncu yıldönümünü bütün Türk mil. etinin şevk ile şahsı devletiniz etra- fında toplanarak milli hayatın bu çok olduğu sırada zatı devletlerinden ge - rek kendi namıma ve gerek bütün Ma- €aristan milleti namına arzetmekte ol duğum hararetli tebrikleri kabul et - menizi rica ederim. Zatı devletlerinin daha uzun seneler kardeş milletin sa adet ve refaht için tarihi vazifenizi ifaya devam buyurmanızı gönülden te menni ederim. ır Krallığı naibi ümeti Horty Macaristan naibi hükümeti amiral Horty hazretlerine Budapeşte telgraf” larından fevkalâde mütehassis olduğum halde size hararetli teşekkürlerimi ve kardaşane selâmlarımı arzederim. İki memleket arasında mevcut olan sıkı dost Tuk rabıtalarının gittikçe daha ziyade inkişaf edeceğine kani olduğum halde zatı fahimanelerinin şahsi saadetleri ve necip kardeş milletin refahı hakkında temenniyatımı arzederim. Gazi M. Kemal Türkiye Reisicümhuru Gâzi Mu: Kemal hazretlerine Türkiye cümhuriyetinin makamı ri- yasetine intihabı devletinizin onuncu yıl- dönümü münasebetile en hararetli teb- riklerimi ve şahsi saadetinizle cümhuri- yetin devamlı refahı hakkındaki temen- nilerimi arzetmek isterim. fa Chritian Hörmetli kral Chritian hazretlerine Kopenhag Zatı haşmetanelerinin dostane telgraf- larından fevkalâde mütehassis olduğum halde en samimi teşekkürlerimin ve sa- adeti haşmetaneleri ile Danimarkanın | refahı hakkındaki temennilerimin kabu- | Tünü rica ederim. Gazi M. Kemal Türkiye Reisicümhuru hazretlerine Türkiye cümburiyetinin ilânının o- muncu yıldönümü münasebetle samimi tebriklerimi ve Türk milletinin refahı hakkındaki en iyi temennilerimi kabul etmenizi rica € Gustav Haşmetlü kral Güstav hazretlerine Stokholm Zatı haşmetanelerinin dostane telgraf larından fevkakide mütehassir olduğum. halde en samimi teşekkürlerimin ve sa- adeti haşmetaneleri ile İsveçin refahı hakkımdaki temennilerimin kabulünü ri- ca ederim. Gazi M. Kemal Türkiye cümhuriyeti reisi Gazi Mustafa Kemal Hz, lerine Ankara Türkiye cümhuriyetinin ilânı 6- muncu yıldönümü münasebetile samimi tebriklerimi ve Brezilya milleti ile bü- kümeti namına şahi saadetinizle Türki- yenin refahı hakkında serdetmekte oldu- Zum temenniyatı kabul buyurmanızı ri- ca ederim. Brezilya birleşik devletleri hükümeti reisi Getulio Vargas Brezilya birleşik devletleri muvakkat Bükümeti reisi M, Getulie Vargas haz- retlerine Dostane Gelgrafmızdan dolayı zatı devletlerine teşekkür eder ve şahsi sa- adetinizle Brezilyanın refahı hakkında- ki temennilerimi kabul buyurmamızı ri- ca ederim. Gazi M. Kemal TÜRKİYE REİSİCUMHURU GAZI MUSTAFA KEMAL HAZRETLERİNE Türkiye cümhuriyetinin onuncu yıldö- Bümü münasebetiyle samimi tebrikleri- mi ve zatı devletleri ile Türk milleti bak kında halisane temennilerimi çen HAŞMETLU HAAKON HAZRETLERİNE Zatı haşmetanelerinin dostane telgra- fından dolayi fevknlâde mütchassis oldu ğum halde en samimi teşekkürlerimi ve sahsi sandetinizle Norveçin refahı hak- kındaki temennilerimi kabul buyurmanı- zı rica ederim, GAZI M. KEMAL GAZI MUSTAFA KEMAL HAZRETLERİ ANKARA Türkiyenin milli ba; yramı münasebe- tiyle kemali meseretle samimi tebrikleri- ESRARSIZ HAYAT Hollywood'da sinema yıldızlarının romanı Yazan: VİCKİ BAUM — Amma da yaptın ha.. Burası bu kadar srier mı? Meyve gazozu da düm düz içilmiyor... — Maalesef... Başmı döndürmek istiyen buraya içkisini kendisi getirir. Sonra sesini daha fazla alçalta- zak ilâve ettir — Gemide polisler kum gibi... — Demek hiç çaresi yok? Adam artık Aldens'le meşğul bile Jeğildi. O da Francis'e döndü. Fran- gis çok meyus bir hald: Du biraz anlar gibi old gin içmeğe muhtaç olduğunu hissetti, Bar garsonu yanlarından geçer. ken: — Parker belki size bir şey vere- ili, dedi, Kumarda adamakıllı süpü #üldü. Göz ocu ile, barın yanında ayakta | dini zehirliyebilirsin. Hâlis Terezme: KAMRAN ŞERİF duran beyaz tenis pantolonlu, mavi ceketli bir adamı gösterdi. Aldens 0- na işaret etti, birlikte dışarı çıktılar, Lavabo'da koruştular. Adamm ya- miş imiz. Cin evde yapıldığı için çok sertmiş ve bilhassa az zamanda insanı tutarmış. Adam Aldens'ten beş dolar istedi. Bu, rezilâne bir fintti; fakat adamın maklar: da titriyordu. Ceplerinde ntim kalmadığını Aldens'e gösterdi. Oynamadan da olamıyordu. Aldens cini satım aldı, adam da &alo- na döndü. Bu iğrenç bir alış verişti, utancından Aldens'in yüzü kızarıyor. du. Şişe ile Francis'in yanma döne- rek: — Haydi bakalım, dedi, artık ken alkol meti MİLLİYET CUMA 3 TEŞRİNİSANİ 1933 Himayeietfa! cemiyeti Alemdar nahiy bir Himayeietfal Cemiyeti Aleidar $ ubesi tarafından nahiye dahilindeki fa- kir, kimsesiz mektep çocuklarile civar mahalleler çocuklarından 50 çocuğu baştan aşağr giydirmiştir. 50 çocuğa da ayrıca kitap, kalem ve bazı hediye- ler verilmiştir. Sovyet heyeti Bugün İzmirde (Başı 1 inci sahifede) yükselten Cümhuriyet ve onun büyük Reisi Gazi » sözlerile nutuklarını bitir. diler, Mi fine akşam bir ziya- fet veirldi, Ziyafet çok samimi bir hava içinde geçti. Ve TürkeRus dostluğu hakkında hararetli nutuklar söylendi. Şehrimizde İzmiri ziyaretten sonra gelecek olan yüksek Sovyet ricalini şehrimizde kar- şılamak için hazırlıklara başlanmıştır. Misafirlerimiz pazartesi günü sabah sa- at dokuzda İzmir vapurile Istanbula gelmiş bulunacaklar ve merasimle kar- şılanacaklardır. Muhterem misafirlere Perapalas ai kilde tesbit edilmiştir: Saat 11 de Topkapı sarayını ve mü- zeleri gezeceklerdir. Ticaret odasının ziyafeti Ticaret odası tarafından misafirler şerefine Pcrapalasta bir öğle yemeği verilecektir. Ziyafet seksen kişilik o- lacaktır. Misafirlerimiz saat 16 da Evkaf mü- zesini gezeceklerdi Büyük balo Ayni günün akşamı saat 20,30 da Moskova büyük elçimiz Hüseyin Ra- gp Bey tarafından Tokatliyanda bir akşam yemeği verilecektir, esi tarafından grup M. Boyaciyef'in Beyanatı (Başı 1 inci sahifede) söylediler. — Türkiye ile Yunanistan arasın - da akdedilen misaka Bulgaristanm iş- trak etmemesinin sebebi nedir?. — Çünkü bu misak Bulgaristanı a- âkadar etmiyor. Türkiye ile Bulga - ristan arasında munllâk bir mesele - miz yoktur. Hattâ aramızda bir hu - dut meselesi de mevzuu bahsolamaz. Münasebatımız dostanedir, ticari ma: nascbatın bir kat daha inkişafını ar - zu ediyoruz. — Türkiye, Yunanistan, Yugoslav- ya ve Romanya devletleri arasındaki anlaşma hakkında Bulgaris- tan ne düşünüyor? Bu anlaşmaya Bulgaristan iştirak etmiyecek mi? Böyle umumi bir anlaşma he- 'nüz mevcut değildir. Bulgaristanın bu na iştirakine gelince: İstikbalde ne 0- lacağı henüz malüm değildir. Herkes sulh isNyor, biz de bumun için çalışı- | yoruz.” M. Boyaciyeff bundan sonra Bul - garistandaki Türk ekalliyetlerinden bahsederek dedi ki: — Bulgaristanda yaşayan Türiler- le münasebatımız gayet iyidir, onlar çok iyi vatandaşımızdır. Bulgaristan - da Türklerin binden fazla mektebi vardır. Bu mekteplere hükümet büt- çesinden yardım edilmektedir. Bu mekteplerde Türk cemaati ta- Yemeği Hariciye vekili Tevfik Rüş- tü Beyin Dolmabahçe sarayında vere- Hariciye vekilimiz Tevfik Rüştü B. pazar veya pazartesi günü Ankaradan gelecektir, Tokatliyandaki yemekten sonra 0t0- mobillerle Dolmabahçe sarayına gidi cektir. Saraym muhteşem maras lonunda verilecek olan balo ç zam olacaktır, Balonun bin kişilik o- lacağı söylenmektedir. vi Yüksek şahsiyetler davet edilmişler- ir. cekleri süvare takip edecektir. Mektepleri ziyaret 7 teşrinisani programı şudur: Misa- ————————— ki ve taalisini cenabi haktan dilerim. RIZA PEHLEVİ RIZA ŞAH PEHLEVİ HAZRETLERİ TAHRAN Telgrafnamci hümayunlarına kalbi te şekkürlerimi talidim eder şahsi saadeti haşmetpenahileriyle dest İranın refah ve saadetlerini dilerim, GAZİ M. KEMAL FEHAMUTLU GAZI MUSTAFA KEMAL HAZRETLERİ ANKARA Türkiye Cümhuriyet bayramının me- sut yıl dönümü münasebetiyle zatı fa- himanelerine saadet ve necip milletini- ze daimi terakkiyi yüksek temenniyatı- ma terdifen sanmi tebriklerimi mkele kendimi mesurur görüyorum, GAZI IRAK KRALI BİRİNCİ GAZİ HAZRETLERİ BAGDAT Lutufkâr telgrafnamei hi lerien en hararetli & dim eder şahsi ik dost 2 bak milletin refahuikbalini gönülden dile GAZI M. KEMAL Tik... e “cin* sert ve iyi idi, Al dens üç kadeh içtikten sonra keyifle yemeğe Dial Artık Francis'le çene çalıp adamakıllı eğleniyorlardı. Bu se fer birbirlerine gayet iyi uyarak dan- settiler. Sanra kumar salonuna gidip biraz daha kaybettiler; sonra gene dansettiler. Sanki geminin parçesi de #ilmiş gibi bir tarafma asılmış, gü- lün derecede küçük sözüm ona güver e gidip öpüştüler. Bir müddet da- ba dansettiler, nihayet gitme zamanı nm geldiğine hükmettiler. Aldens Francis'in kulağına eğilip sordu: — Eve gelip bir kaç plâk dinler mi- sin? 'Genç kız yan gözle bakıp kısaca: “Olur” diye işsret etti. Sonra aralarında süküt ve yakıcı bir hava hasıl oldu. Sandala bindiler. Ka- raya gidinceye kadar geçen bir kaç dakikadan bilistifade Aldens Francis'in elinde bir gezinti yaptı. Bu el, küçük, titrek, tatlı ve canlıydı. Francis Be nı komşusunun omuzuna dayayıp sıcak» lığını ve teneffüsünü hissetti. Nihayet ora âşik olabildiğine hükmediyor, bun- an dolavı da seviniyordu, Onun vü. bütçesinden verilmektedir. Bundan baş | ka bir takım Türk muallimler daha | vardır ki maaşları gene hükümet büt- | çesinden veriliyor.” ——— ———— firlerimiz salı sabahı sast 10 da kız muallim mektebini ve bir de ilk mek- tebi ziyaret edeceklerdir. Kolordu kumandanının ziyafeti Saat 12 de Perapalas otelinde Kol ordu kumandanı Paşa tarafından bir öğle yemeği verilecektir. Fabrikayi ziyaret Saat 14 te misafirlerimiz Şirketi Hay- riyeden tahsis edilecek bir vapurla Beykoza gidecekler Beykoz ve deri fabrikasını gezeceklerdir. Valinin ziyafeti 8 teşrinisani çarşamba skşamı saat 20,30 da vali ve belediye reisi Muhit- tin Bey tarafından Perapalasta akşam yemeği verilecektir. Yemekten sonra misafirlerimiz Şe- hir hir tiyatrosuna gidecekler ve temmil © piyesi göreceklerdir. O gece bir ei devrildi piyesinin oynanması muhtemeldir. Yalovayı ziyaret 9 teşrinisani perşembe sabah saat dokuzda misafirlerimiz Adalar ve Ya- lovayı gezeceklerdir. Yemek vapurda yenecektir. Rusyaya hareket Misafirlerimiz ayni akşam saat yir- mide İzmir vapurile şehrimizden Rus- yaya hareket edeceklerdir. Yavuz ile iki terpite muhribi İzmir vapuruna boğaz haricine kadar refakat edecek- tir. Misafirlerimiz bu suretle şehrimiz. de dört gün kalmış olacaklardır . cudunu gözünün önüne getirmeğe çalı- şiyor ve ondan hiç korkmuyordu. Fakat hakikatte kapalı gözlerinin önüne ge- len vücut Oliver “Dentin vücudu idi, Onu bu bir filmde Hanolulu'de bir “Akuaplan”” (1) 1) azimle gezerken görmüştü. Limanda kendilerine gelip “Tak- Tak, 1 aradılar. Kola kokusu şimdi da- ha keskinleşmişti. Fabrika hâlâ çalışın yordu. Fakat sis o kadar kesif bir hale il baş Francis elini çantasma soktu: Da- ha iki doları vardı. Evvelâ birini, son- ra gayret süratle ikincisini verdi. Sonra kolunu, evvelce Aldens'in istediği gibi, omuzuna doladı. Hareket edip ökaliptus ağaçları olan yolu buldular. Fakat bir müddet ağaç- İsrm arasında yürüdükten sonra artık hiç bir şey göremez oldular. Deniz si- si gibi kalın bir sis yolun üzerine se- rilmiş, her şeyi içinde boğmuştu, Artık ne zkaçları, ne de yolun kenarını göre“ miyorlardı. Fakat biraz ileri gidince artık kendi fenerlerinin aşığım bile M: Rooseveltin Türk milletine hita : besine Gazi Hz. nin cevapları (Başı 1 inci sahifede) gıtmağa muvaffak olmuştur. Türk cümhuriyetinin en esaslı umdelerinden biri olan yurtta sulh, cihanda sulh ga- yesi insaniyetin ve medeni- yetin refah ve terakkisinde en esaslı âmil olsa gerektir Buna elimizden geldiği ka- dar hizmet etmiş ve etmekte bulunmuş olmak bizim için iftihara medardır. Türkiyede doğan inkılâp güneşi yükselerek hararetini neşrettikçe Türk milletinin kalbi bütün dünyanın büyük ve takdire şayan eserlerine karşı sıcak bir muhabbetle dolmuş, bütün terakki um- delerini tamamile benimse- miştir. İşte bu sıcak duyuş ve benimseyiştir ki Türk mille- ti daha çok evvel aydınlanan müttehit Amerika milletleri- ne ve onların kudretli reisi- ne karşı hâdsiz bir sevgi ve cazibe hissetmektedir. Mister Roosevelt'in bü- yük faaliyetleri Türkiyede derin bir alâka ile takip edil- mektedir. Bu bilgili faaliye-| tin Amerika milleti için is- tihdaf ettiği refahı temin et- mesini ve böylece dünya is- tıraplarını da tehvine hizmet eylemesini Türkler yürekten temenni ederler , Genç cümhuriyetimizin en samimi takdir hislerini büyük kardeş cümhuriyete bu vesile ile bir kere daha su- narım.,, Türk - Amerihan muhipleri NEVYORK,Z(A.A.) — Anadolu ajansının hususi mu habiri bildiriyor: Nevyorktaki Türk - Ame- rikan muhipleri cemiyeti ta- rafından 29 teşrinievvel ge- cesi büyük bir balo tertip e- dilmiş, baloya Amerikanm bütün teşekküllerine men- up mümtaz 350 şahsiyet iştirak etmiştir. Baloda Amerika Reisi- cümhuru M. Roosevelt haz- retlerinin mesaji ile Gazi haz retlerinin mesaji okunmuş, her iki mesaj çok sürekli al kışlarla karşılanmıştır. Mesajları Vaşington bü- Ecnebi takımlarla (Başı 1 inci sahifede) duğumuzu söyliyebiliriz. Fikretin sol açığa çıkmasile, muhacim hattı , yüz- de kırk gol atma kabiliyetini arttır - mış olacaktır. Buna mukabil s0! açık oynayan Şabanın da daha muvaffak olabileceği sağ içte oynaması melhuz- dur, Sol iç Reşadın da eski mevkii sol hafa alınması kuvvetle muhtemeldir. Biz bugün Fenerbahçe takımının Esat Fikret Muzaffer Zeki Şaban Niyazi Maamafih takımda daha başka o - Reşat yuncuların da tecrübe edilmesi il mali yok değildir. Lebip, Ziya, Mani ib sindi kunmuş gibi boldu, Tekrar gelip volanin Si gök, Bir ev seçtiler sonra siz yeniden ay- kü- önlerinden yuvarlak bitleler halinde seçeneğe başladı. Bir otomebil yanlar sırıtarak geçti. Bu tehlikede ire bir zevk vardı. Aldens durup yol verdi, öndeki arabaya arkadan çar- Pp delmek istemiyordu. irdenbire kucaklaşıp çılgınca ö- püştüler. Artık aralarında yabancı hiç bir şey, hemen hiç bir şey kalmamış” &. Biribirlerini salıverip dudakları ay- rıldığı zaman Aldens'in bütün vücu- du sarsılıyordu. Voluna sarılıp yoluna devam etti. Francis: — Sarhoş musun? diye sordu. Aldens cevap verdi? — Evet, Ya sen ? Artık her sarsıntı Francis'i Aldens'e biraz daha yaklaştırıyordu. Genç kız var yük elçimiz Muhtar Beyim Yunan sefirinin ve Ameriki Hariciye nezareti mümessili mahsusunun nutukları teki etmiş ve şiddetle alkışlanır tır. Ziyafette M. Roosevelt in Gazi hazretlerine gönde diği tebrik telgrafı da oku” muştur. Gerek mesajler gereki nutuklar ve M. Roosevelt'if tebrik telgrafı radyo vasıta") sile bütün Amerikaya nej redilmiş ve her tarafta bü yük bir alâka ve muhabbet le dinlenmiştir. Türkiye büyük elçiliğinde Vaşington, 2 (A.A.) — Anadolu ajansınm hususi muhabiri bildiriyor: 31 teşrinievvel © gecesi! ürkiye büyük elçiliğindii yapılan kabul resmi fevkar lâde parlak olmuştur. Amerika Hariciye nazır! ve Amerika kabinesinin bü tün azası ve süfera heyeti bir çok yüksek zevat kabul resminde hazır bulunmuş” lardır. Kabul resmine iştira" eden mümtaz şahsiyetlerin adedi 800 ü geçmiş ve kabul şimdiye kadar Vaşingtonda eşi görülmemiş derecede mü kemmel olmuştur. Amerikadaki konsolosla* rımız tarafından da her ta" rafta kabul resimleri yapıl mış, muhtelif şehirlerdeki yurttaşlar tarafından bir çok toplantılar tertip ve ziyafet” ler verilmiştir, Gazetelerin lehimizde neşriyatı Vaşington, 2 (A.A.) — Başta Nevyork Times, He rald Tribune ve Baltimof Sunald gibi Amerikanın en büyük gazeteleri olmak üz: re bemen bütün Amerikâ gazeteleri cümhuriyetin © nuncu yılı münasebetile Tü kiyede yapılan ıslahat ve ic- raata dair çok dostane neşri” yat yapmaktadır. Amerika" nın bir çok şehirlerinde Tür” kiyede on yıl içinde tahak- kuk ettirilen terakki ve te- kâmül eserlerine dair radyo- larda mümtaz hatipler tara" rafmdan konferans! i m miştir » i MN iLAN a bugün iki maç va! cak bu karşılaşmanın çok mühim ol duğu gibi, çok ta heyecanlı olaci muhakkaktır. Temiz bir oyun sisi olan Tamışvar takımı k yhi temiz oyunu görecek, iki tekni ktakımın oynacağı oyu! seyirciler tarafndan zevkle seyredil” ceği muhakkaktır. Beşiktaş - Etnikos Bugün Takim stadyomunda 151 te Beşiktaş takımı ile Etnikos tal arasında bir maç yapılacaktır. hararetli olması beklenebilir. Yun?” talımı ile Beşiktaşlılar arasında yaf” lacak bu maçta halkın umumi ist” desi için stadyumun her tarafında f lar elli kuruşa indirilmişt kendini o bırakıp © Alden e üzeri düşmüştü. Aldens üzüntülü bir hahk?” | ile gülüyordu. Otomobilin vitesin iyirdi. Sis içinde hafif bir isale beli” — Evet, zannedersem. — Senin tarafından yolun kenari görebiliyor. musun? Göremiyorum. Sen? ;l — Ben de göremiyorum. Şurada öedimr © eleiül; 2 — Galiba yolun tam ortasındağ” Bu sırada bir şey işitti İşten geçmişti. Önlerindeki sis nileşti, sonra ağardı, sonra bir les şeklini aldı; kur$”” müet daha sonra Aldefi haylırmağa başladı. Çarpıştıkların! lıyorlardı. Fakat müsademe olmadi? evvel geçen bir saniyenin yüzde bi kadar zaman onlara korkunç derecfi Sonra vuruşma. (Devamı var) (1) Depizde motürün arkasına lanıp çekilen tabta., Bunun üzerine nen adam motöre bağlı bir ipe tuts9”| ayakta durur uzun göründü.