6 Kasım 1933 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

6 Kasım 1933 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Memurların hayatı Belediye memurlarınm içtimai Yaziyetlerini, yaşadıkları hayat se- Viyesi ile aldıkları maaş nisbetini etmeğe karar vermiş. Bu usul Avrupada, bilhassa para İşlerile alâkası olan vezne, muha- *ebe ve banka memurları hakkında daima tatbik edilir. Hattâ mali mü- *seseler, bu işlerin başma getire- Çekleri memurların aile ve cemiyet yatlarını çok evvelden sıkı sıkı Ya tetkik ederler. Vakıa bir kimsenin kazancını, Masrafını kontrol etmek çirkin bir Jöy'dir. Fakat ellerine mühim salâ- iyetler verilen, servetler teslim “dilen insanlar hakkında böyle a- Taştırmalar yapmak umumi selâmet namma elzemdir. Ecnebi müesseseler böyle para İşlerinin başına getirecekleri me- Murların evli veyahut bekâr, çocuk larınm kız veyahut erkek, kadınla- Finn genç veyahut yaşlı olup olma- Ması ile pek (o alâkadardırlar. Bu hoktaların para meselelerinde çok iermiyeti vardır. Genç karısı o- n bir memur süse, gezmeğe düş- kün olur, Kız çocuğu olan memur Onun istikbali için bir çok şeyler hazırlamak mecburiyetindedir. Be- kâr bir meur ise her adımında bir ın gözünün kadife ağına düşmek tehlikesindedir. Bütün bu »likeler bir banka müdürünü, bir 'aire âmirini yanında çalıştıracağı Memurlar hakkında kuşkulandırır. Haklıdırlar. Fakat bunu kontrol te pek kolay değildir. Halk doşinda mubtelif kimseler hakkın- bir takım şayialar döner. Fala- Rin bir apartıman aldığından, fala- Am bir apartıman aldığından, filâ- Pm han, hamam & yaptırdığından bahsederler, Fakat kim isbat edebi- İr ki bunları yapanlar vazifelerini “istimal ederek yapmışlardır. Bazı memurların iki üç yüz lira Maaş aldıkları halde bin, bin be: Yüz liralık hayat sürdüklerini tiriz. Fakat kimse iddia edebilir ki e bu masrafı kendi zati, ailevi serv: ini! iri i - yalgervetlerinin geliri ile yapımı Memurları sile vaziyetleri hak- kında izahat vermeğe davet etmek- > bunun içinden çıkmak kabil de- dildir sanırım. Dolduracakları be- Yenmameleri tevsik ettirmek müm- mü? Maksat suiistimalin önünü almak ta bu gibi para işlerini deruhte e- enleri bir yandan fazla doyurma- 1 bir yandan da sıkı kontrol etme- ; bankalardadaki usul böyledir. ya lediye işlerinde daha mühim nokta var. Bazı teşkilâtta me- Murlarla müdürler âdeta hısım, N kuvvetli bir sebeke ba Nis biribirlerile kaynaşmışlardır. şebekeleri dağıtmalı ve muha - *ebe işlerinin başma Maliye teşkilâ- an yüksek tahsil görmüş genç- ler getirmelidir. Memurin kanunu biraderin bir dairede çalışmala- kel menediyor. Fakat böyle şebe- »de öyle ahbaplıklar olur ki Ip yakın akrabalıktan daha kuvvet ir, Burhan CAHİT BORSA “iş Bankasmdan alsan cetveldir) 4 Teşrinisani 1933 Akşam Fiatları İstikrazlar 'abvilât lere ii 0 İ rika a İntikamı Gİ Tramvay pie ek D. yolları 200 İrez Gamzeli S1,37S0) Rak was Berdi mek; OO Anadela a 4449 Püdar . . 475 “sakeriye © 950 Ü Mümessil © 3085 ESHAM 5 Bakan, Na Telefon Vi” 13 a 080 | Bomemi © “15 » Hamiline © BASİ Terkos 2578 Şe Müsesin © VOZ İ Çimento A avayı Tİ Hüsikat day. Şiçdolu Hisse 2075 $ Şark day Raj ariye Mİ Balya dark m, sein i ÇEK FİATLARI ve 1206 $ Prş 183 03) Viyana 475 Yeni muahede İspanyollarla yeni bir muahede hâzırlanıyor mevkiini fn bir an evvel hususü, iki tarafın da menfa- atine muvafık görülmektedir. Evkaf memurlarına zeytin yağı Evkaf İdaresi, geçen sene (o zeytin mahsulü ucuz olduğundan vakıf zey- tinliklerde yetişen zeytinleri satına- mış ve yağ yaptırarak Edremitteki de- polarında muhafaza etmişti. Bu yağ- lardan 200 teneke şehrimize gönderil- miş ve 42 kuruştan evkaf memurları" na satılmıştır. Toriklerimize rağbet Son haftalarda Yunan vapurları, li- manımızdan torik balığı alarak Yuna- nistana götürmektedirler. İtalyada da torik balıklarımıza karşı rağbet görül mektedir. Bulgaristandan üzüm ihracı Bulgaristandan bu sene şimdiye k: dar 850 vagon yaş üzüm ihraç edil- miştir. Memleektimizden yaş üzüm ihracatına son haftalarda başlanılmış ve ilk partiler Berlinde büyük bir rağ- bet görmüştür. li İkinci tertip Ergani istikrazı İkinci tertip Ergani istikraz tahvi- lâtma talip olanların kayıt muamele- sine bankalarca yakında başlanacağı haber verilmektedir. İstanbul fabrikaları için Ticaret Odası sanayi şubesi, şehiri- mizde mevcut bilümum fabrikaların son senelerdeki faaliyetine ve inkişaf- ları derecesine ait tetkikat yapmakta- dır. Bu tetkikat, ayni zamanda bu fab- rikalarm daha ziyade asri © vesaitle teçhizi için neler lâzım olduğumun tes- pitini de istihdaf etmektedir. Dün gümrüklere geldi 20 ağustostan evvel müsandesi alır 'nan malların ithaline ve mevcut listelere bazı mevat ilâvesine dair olan yeni kon- tanjam ieleri, dün gümrüklere tebliğ edilmiştir . Celâ! Beyin İzmirden davet ettiği zevat ANKARA, 5 — İktisat vekili CelâjJ Beyin Anadoluda yapacağı tetkik se- yahati şimdilik teahhür etmiştir. O» Vekil Bey İzmir mıntaka ticaret mü- dürü Saffet, borsa komiseri Mahmut ve ticaret odası umumi kâtibi Mehmet Ali Beyleri Ankaraya davet etmiştir. Bunlar kendi bürolarmı alâkadar eden işler izahat vermek üzere ya- rm buraya geeceklerdir. İzmi lât ve ihracat tacirerinin Tktısat il i ve 5 şikâyetleri burada görüşülecek, halli pera hususunda tedbirler alınacaktır. Iktısat Vekâletine rapor Ticaret Odası İdare Heyeti dün top- lanmış ve Odanın dahili bazı işlerini görüşmüştür. ee Mıntaka Ticaret Müdürlüğü tarafın dan haftanm ticari ve iktsadi ketlerini göstermek üzere çarşamba akşamı İktat Vekâletine gönderile- cek haftalık rapora dercedilmek üze- re piyasada da tetkikatta bulunulmak- tadır. Benzine ispirto karıştırmak için Benzine İspirto karıtırılması hakkın- da Ticaret odası, Londrada bu işi yar ir fabrikadan malümat istihsaline bikini tesbit için tetkikat o yapılmakta Üsküdar tapu işleri İstanbul dairesindeki Üsküdar da yeni yapılan Kadıköy il muamelâtma da İstanbul tapu dejresin- de bakılacaktır. Sr agyr Ögr» , Kadastro suistimali Eminönü kadastrosu yapılırken bazı suiistimallere meydan verildiği ve bu yüzden bir memira işten el çektirildiği yazılmıştı. Aldığımız malümata göre daha bazı memurlar bu işle alâkadar olduğu anlaşılmış, haklarında tahkikat yapıl mış've tahkikat evrakı vilâyet idare he- yetine verilmiştir. İdare heyetinin ve. receği bir karardan sonra bu memurlar hakkında icap eden kanuni takibat Ya- pılacaktır. Gümrük davaları ne önissalemde? Dün gümrükte Başmüdür vekili ve Galata müdür vekili Memduh Beyin de iştirakile gümrük hukuk müşaviri ve avukatlarmdan mürekkep bir içti- ma yapılmıştır. Bu toplantıda mevcut gümrük dava- larından başlıcalarının lundukları tetkik edil Boğulan kadın Yunan mahkemesi adliye- den istintak evrakını istedi Geçen sene Beyoğlunda Rumeli ha- nında Madam Antuvaneti parasına ta- maan boğup öldüren Sokrat ile bu fi- ilde iştiraki olan Todorinin muhake- melerine dün ağırceza mahkemesinde bakılmıştır. Muhakeme geçen celsede Madam Sofü'nin şahit sıfatile celbi için kalmış- tı. Dün Madam Sofinin bulunamadığı anlaşıldı. Madam Sofi'nin aranması İ- çin muhakeme başka güne bırakıldı. Diğer taraftan suçlular af kanunun- 'dan istifade edemedikleri için sabıka- larının sorulmasına karar verildi. Bu cinayette Sokratın kardeşi o Yani de methaldardı. Fakat Yunanistana kaç- mış bulumuyordu. Atinada Yunan za- bılası tarafından yakalanan Yani de Atina cinayet mahkemesine tevdi €- dilmiş, orada muhakemesine başlanıl- mıştır. Yunan cinayet mahkemesi ad- Jiyemizden bu hususa dair tahkikat ev Takını istemiştir. Sıdıka hanım mahkemeye verildi Bundan bir iki ay evvel Üsküdarda Doğancılarda bir yangın çıkmış, 17 ev kül olduktan sonra söndürülmüştü. Bu yangın Sıdıka Hanım isminde bir muallimenin evinden ve çamaşır yıkanır- ken zuhur etmişti. Sıdıka H. tedbirsiz. lik ve ihtiyatazlık yaparak © yangına sebebiyet verdiği için mahkemeye sev. kedilmiştir. Yakmda muhakemesi görülecektir Yangın 28 temmuzdan sonra olduğu için Sıdıka Hanım 2335 numaralı af kanununundan istifade edememekte- dir. Amir B.in imzasını taklit edenler Mülga İstanbu! Defterdarlığı Vari- dat Müdürü Amir Beyin imzası tak- Hit etmekten suçlu İbrahim Hikmet ve Muhittin Beylerin © muhakemelerine dün ağırcezada devam edilmiştir. Her iki maznun 2335 numaralı af kanunun dan istifade edecekleri için muhakeme ye devam edilmemiş, sabrkaları olup olmadığı sorulması için eme başka güne bırakılmıştır. Af kanununun tatbikatı Hapishanede ve tevkifhanede 2335 af kanununun tatbikatı için losyaları tetkik ile meşgul an beşer kişilik heyetler dün de mesaileri- 'ne devam etmişler ve aftan is küllisine devam edilmemekte, maznun ları yeni af kanunundan istifade ede- ceği için sabıkaları sorulmak üzere mu hakemeleri başka güne talik olunmak- tadır. Esrarcı'ar için karar Gümrükteki ihtisas mahkemesinde dün iki dava neticelenmiştir. Beyazıtta esrar içerken yakalanan Halil ve Nebahat sekizer ay hapse mah- Maarifte nebi lisanı Bu kurstan geçemeyene diploma yok Üniversite Emini Dr. Neşet Ömer Bey ve Vekâlet müşaviri | Prof. M. Malehe dün akşam Ankaraya gitmiş- lerdir. Üniv: kadrosu henüz tebliğ e- dilmemiştir. Öğrendiğimze göre Ne- şet Ömer Bey ve M. Malche cuma gü- nüne kadar İstanbula dönecekler ve kadroyu beraberlerinde getirecekler- dir. Üniversite kadrosu tamamen ik- mal edilmiştir. EZ mi mize 22 ecnebi gelmiştir. fesör Şilenk ve Herzot da bugünlerde geleceklerdir. Üniversite Eiinliğine merbut ecnebi lisanlar mektebi teşkilâtı tamamlan» mıştır. Öğrendiğimize göre, burada tedrisat akşam saat 18 de başlıyacak ve bir buçuk saat sürecektir. Bu su- retle talebenin gündüz mesaisi ağır- laşmamış olacaktır. Her talebe için ecnebi lisan mektebinden diploma al- mak mecburidir. Bu mektepten diplo- ma almıyanlar mensup olduğu fakül- teden mezun olamıyacaktır. o Lisan mektebinin profesörler kadrosu da ta- mamlanmıştır. > Üniversitede tedrisata 15 teşrimisa- nide başlanması tekarrür etmi Meccani talebe listeleri Millet mektepleri busene de açılacak Millet mekteplerinin bü sene de a- şılması tekarrür etmiştir. Ancak bu sene millet mektepleri ihtiyaca göre mahdut yerlerde açılacaktır. İlk ted- risat müfettişleri ayın onuna (o kadar tetkikat yapacaklar ve nerelerde mek tepler açılacağını tespit edeceklerdir. Millet mektepleri ayın on beşinden i- tibaren faaliyete geçecektir. Muallimler hakkında malümat isleniyor İstatistik umumi müdürlüğü maarif müdürlüğüne bir tezkere yazarak bi- lümum mekteplere, talebe vaziyetine, muallimlere aif hazı ibsai malümat is- temiştir. Bu malümat yakında hazır- lanarak gönderilecektir. Reşadiye köyünde möktep Usküdarın Reşadiye köyünde yeni bir illmektep binasının temel atma merasimi dün maarif müfettişleri hu- zurunda yapılmıştır. Mektep önümüz- deki ders senesi başında faaliyete ge- gecektir. küm olmuşlardır. Bundan başka Gemlikten İstanbula getirilen 25 kilo esrarı satmağa tavas- Efendi ile hamal Meb medin i de bitmiş, ikisi de birir sene hapso mahküm edilmişlerdir. Belediyede Altıncı kadın aza Şehir meclisine yeni bir hanım aza iştirak ediyor İstanbul Umumi Meclisi bugün top- lanacaktır. İstifa eden iki aza yerine bugün meclise en fazla rey alanlardan yeni iki aza iştirak edeceklerdir. Bu biri kadındır. İsmi o Ayse Remzi Hanımdır. Bu sure! J Belediye Meclisinde hanım aza adedi 6 olmuştur. Ayşe Remzi Hanım Be- yoğlu azasıdır. Diğer yeni aza Hilmi Beydir. Hilmi Bey Eminönünden #€- çilmiştir. Halktan alınacak bir şey yok Son belediye kanunu mucibince ye- niden yapılan yol ve lâğımların yarı rası halktan almacaktı. Belediye bu İisesta bir bosap yapmış, © istanbul halkını iki milyon lira borçlu çıkar- ' Belediyenin istimlâk borçları İstanbulun büyük yangm yerlerinde yeniden vücuda getirilen caddelere a- it istimlâk bedelinden belediye her sene borç ödemektedir. Belediye bu sene de 75 bin lira is- imlâ borcu ödemiştir. Fakat henüz borç bitmemiştir. Bazı kimseler belediye | aleyhine mahkemeye müracaat ederek © yola kalbolunan arsalarının daha fazla kıy. mette olduğunu, daha fazla para al- mak hakkını haiz olduklarını idi mişlerdir. Bu gibi kimseler belediye- nin verdiği istimlâk bedellerini beledi- yeye iade etmişlerdir. Yeni bütçe için hazırlık Belediyenin 934 senesi bütçesini şim- Belediyenin gelecek sene içinde ne i yenilik ğ li Da ler yapacağı yakmd. karar. Yeni imdat otomobilleri alınıyor Geçen sene belediyenin aldığı im- ome şimdiye kadar çok faydası görülmüştür. Bir kaza vu- İnunda imdat otomobili derhal kaza ye- Yaralı, yaraları salrıldık» Ancak mevcut otomobiller henüz şeh- rin ihtiyacı nispetinde değildir. Bu se- ne bunların miktarını çoğalmak için bütçeye yeniden tahsisat Bu tahsisat ile almacak yeni imda- dı sıhhi otomobilleri, yalnız gehir hu- dudu dahilinde değil, icap ederse şehir hududu haricinde bile yaralılara yardım edecektir, Gizli evler Mİ e bir rakı fabrikası bulundu İstanbul inhisarlar başmüdürlüğü takibat memurları Tophanede hali fna- Biyette bir rakı fabrikası meydana çikar- Bu fabrika Topbanede Boğazkesen- de 52 numaralı Dandolu apartımanının. Madam Katina tarafından tutulan 12 numaralı dairesidir. Bu dairede hali faaliyette büyük bir yakı kazanı ile bunun teferrüatına ait 15 parça alat, 5 kilo rakı, 2 şişe ecnebi konyağı, 15 kilo cibre bulunmuştur. Madam Katinanm çoktanberi rakı kaçakçılığı yaptığı anlaşılmıştır. Bir kaza Şoför Bekir efendinin idaresindeki odun yüklü kamyonet Üsküdarda Alem- dağı caddesinden geçerken kömür yük- lü Mustafa efendinin çarp- mış ve Mustafa efendinin kolundan ya- ralanmasına sebep olmuştur. Yaralı has. taneye yakarılmnıştar. Bir çocuk kayboldu Küçükpazarda Hacıkadm mahalle- sinde 67 numaralı evde oturan Abbas 'dendinin 2 buçuk yaşındaki manevi oğ- Ju Nadir kaybolmuştur. Polis o civardaki kuyulardan birine düşmesi ihtimalini düşünerek kuyular. da aranmışsa da bulunamamıştır. Eldiven hırsızı Sultanhamamında Abdüşün dükkâ- mna müşteri sıfatile gelerek bir eldi- ven çalan Vahan yakalanmıştır. Dört esrarkes Kumkapıda odun iskelesinde O Gali- bin kulübesi önünde esrar içen dört ki- şi cürmümeşhut halinde yakalanmıştır. Kınalı adada iki ev yandı Kmahadada Alman tebaasmdan ko- misyoncu M. Karalisin dört katlı evin- den dün gece yangın çıkmış, bu ev ta- mamen yandıktan sonra ateş yanındaki Yunan tebaasından M. Akiknosun evine geçmiştir. Sarfedilen yayretlere vrağ- men bu ev de tamamile yanmış ve bun- dan sonra ateş söndürülmüştür. M. Karalisin evinin 6500 liraya si- gortalı olduğu anlaşılmıştır . Yapılan zabıta tahkikatında yangının M. Karalisin evinde ocak bacasında top lanan kurumların tutuşmasından çıktığı tesbit edilmiştir. Sabıkalı hırsız Kasımpaşada Divanhane meydanın- Maki büyük hana son zamanlarda bir hırsız dadanmış, bir çok eşya aşurmış- tar. . Zabıta hırsızı yakalamak için lâzım tertibatı almış ve beklemeğe baş- elen şi” Haz ereliki yası gene âna girip eşya çalarken yakalanmıştır. Ken- disi Hüseyin isminde bir sabıkalıdır. Vilâyetis zi Takas işleri am Komisyona yeni bir izah- name gönderildi Takas işleri hakkında İltsat Ve- kâletinden aşağıdaki izahname vilâyet teki Takas komisyonuna gönderi'miş- «14975 numaralı kararnamenin 1 inci maddesinde tasrih edilen eşyadan 20 Ağustos 933 tarihind. itibaren vu , Bu nevi sevkiyatın cat beyannameleri satış mukave! borsa fiatleri ve heyetçe kanaat lüne müessir olacak diğer vesaik & : e eN 4 hakkının tanınması my iü inaenaleyh yapı- lâta ait müddet bakiyelerinin 14975 numaralı kararnamenin neşri tarihi o- lan 26 eylül 833 tarihinden itibaren. hesap edilmesi icap eder.,, Sergide kazananlar Vilâyet ziraat sergisinde kazanan- Jardan bir kısmının para ikramiyeleri verilmiştir. Geri kalanların salı günü verilecektir. Jandarma kumandanı Jandarma kumandanı Binbaşı İzzet Bey, teftiş için Silivriye gid: in Silivri kaymakamı Silivri Kaymakamı tekaüt edilmiş- tir, Malül gaziler nizamnamesi Malül Gaziler Cemiyeti nizamname- sinde bazı tadilât yapılmıştır, Kadınlar asker olunca İşittim ki; bir kısım genç kızla. rımız askerlik etmiye kat'i surette karar vermişler. Umumi hayatımız daki kadın şetaretinin alaya da in » tikal etmesi sevinecek bir şeydir. Yirmi beş kile yük ile yirmi kilo - metrelik bir yürüyüşten avdet eden genç askerin yorgunluğu, yanında şakrak bir hemşire bulunduğu za- man deha çabuk çıkar. Buna şüp- he yok. Yalnız acaba hanımları - mız, erkekler kadar bu işe dayana- bilirler mi?. Bunu mütalea etmek lâzımdır. Vakia muharebelerde muttasıl erkek neslinin kırılması ve kadınların sap sağlam cephe ge isinde oturmaları pek haklı değil- di. Zaten bunun içindir ki; bugün dünyanın kadın adedi, erkek ade- dinden bir mikdar fazladır. Biz, yani erkekler iki kadını bir erkek saydığımız için bu fazlalığa ehem- miyet vermiyoruz. Amma ne olsa baş itibarile kadın adedi bizden fazla, Zira bütün tehlikelere er - kekler maruz. Hattâ kadınlarla bir likte yaşamak tehlikesine bile. Maamafih dikkat edersek, son senelerde, kadınların erkeklerden * * fazla silâh kullandıklarını görürüz. Bizde çok şükür henüz yok, lâkin A hergün kocasmı, âşıkını hattâ babasını öldüren kadınlar gör mekteyiz. Sulh hayatında bu kadar silâhla oynayanların askerlik et - memelerine de artık sebep kalma- dı. Yalnız unutmayalım ki; bugün askerlik yapacaklarını bağıran ha nımlar, bu işi amatör gibi özlüyor- lar. Canları sıkılırsa bırakıverecek- lerini bilirler. Eğer kadınları da bi zim gibi mecburi askerliğe tâbi tu- o zaman çehrelerinin ifade- si değişir, Hele bir kere silâh altı. na alınsınlar da görürüm çarpıntı- ları, o helecanları, bayılmaları... Hattâ ağlamaları. Kadın kısmı ne de olsa erkek kadar cefakeş, sa - bur ve dayanıklı olamaz. Hayal bu ya! Günün birinde böyle bir şey olur da tanıdık ha - nımlar silâh altma almırsa talim et tikleri yerlere Hilâliahmer, Tayya- re cemiyeti gibi hayir müessesele - ri hesabına duhuliye ile seyirci sok- malı... Muhakkak bir şey varsa kadın erkek kadar sağlam olmasa bile muharebede erkekten daha iyi giz- lenmesini, daha iyi tecavüze geç - mesini ve daha iyi nişan almasını bilecektir. İstikbalin Ceneral hanımlarını, Paşa hanımlarını hazırol vaziye - tinde selâmlarım. Akrep ticareti... Yılan ticareti bilmem ne oldu? Bizim Ticaret odasını da bir hayli sevindiren bu iş galiba umduğu muz kadar kârlı çıkmadı. Umulu - yordu ki; yılan ticareti de hiç de-i ğilse yılan hikâyesi kadar sü Modası mı geçti? Yoksa bizi; lanlar matluba muvafik mı çıkma” dı orasını bilmem. Lâkin son gün- lerde bir yeni ticaret usulü öğren- dim, şaştım... Efendim! Malüm ya!. Diyarıbe- kirde çok akrep vardır. Ben görme dim, görenler söyler: Yengeç ka - dar olanı varmış. Dünyada sev - mediğim hayvanlardan ret ifadesi veren başka bir hayvan yoktur. Akrep bütün şeklile, yürü yüşü ve silâhlanışile fenalık yapa- cağını açıkça söyliyen bir şerirdir. Onun için sevmem.. Acem şairi (ak rebin insanı sokması kininden de. gil, tabiatı icabındandır) mealinde ki şiirini istediği kadar söylesin, bu hayvan, pis, iğrenç ve katildir. Onun için gördüğüm yerde ezerim ve size de öyle yapmanızı tavsiye ederim. Akrebin küçüğüne, büyü- ğüne € bakma; Re meyiniz. Küçük iken merhamet e - dilen akrepler büyüdükleri e l size merhamet etmezler.. Evet! Di- yarıbekirde dehşetli akrepler var- mış. Babam merhum orada bulun- müştu. Onun rivayetine nazaran kuyruğundaki iğnesile bakırın ka- laymı kazırmış. O kadar kuvvetli imişler.. Böyle müthiş hayvanlarla dolu olan şehri Diyarıbekir bele - diyesi temizlemek istemiş ve ilân ve diri —— bir kuruşa İryormuş.... rağbet kar - şısında halk akrepleri toplamış... Ve belediyeye satmışlar. Lâkin bir müddet geçtikten sonra belediyede tahsisat tükenmiş, şehirde akrep bitmemiş... Yüz binlerce akrep top landığı halde hâlâ akrep satışının ardı alınamamış. Ve yapılan tet - kikatta bir takımlarının akrepleri üretip yavrularını sattıkları mey - dana çıkmış... Ne dersini u ise? Elkâsibü habibullah değil mi? A. * ; yılı değil, kâr yılı kuzum!.. Satılık akrepler her yerde bulunur. Bulun- mazsa yetiştirilir. FELEK İ