14 Ocak 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

14 Ocak 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

2 Tarihi tefrikamız: 1 © Napolyon imperatoriçe Jozefin'i | i nasıl sevdi? — Napolyon'un ikbal devri ve aşk macerası — Yazan: PAUL REBAUX. JOZEFİN İmparatoriçe Jozefin, Martinik te uuyesuş ve çocux.uyunu oraaâ güçirmuşur. Son avan zuaatıe uğ- Taşınıya vaşlıyan eski bır zabitın, M. de sa rüyerte'nin kızı olan Jo- zefın Antıl adalarının temiz ve me sut seması altında büyümüştür, Bir gün yeılı bir intiyar, Jozutınih fa- İna ba«mış ve “Kraliçeden daha büyüx” o.acağısı kendis.ne söye- miştir... sozetin daha çocuk yaşı- da akrabasınaan Alexandre ue we- aukarnais ıle nişanlanmıştı. Evlen- mek üze.e Fran.aya babası ile be- raber gelmiş ve 13 kânunuevvel 1779 da evlenmiş'ir. Jozefin 16 ya sında ve koca ı da 19 yaşında idi. Bu genç koca mütelevvin ve vefasız çıkıyor. Halbuki Jozefin, yakında dünyaya getireceği çocuğunu yal- nız başıma ve ıztıraplar içinde bek liyor. Nihayet 3 eylül 1781 de ço- cüğu Jozel dünyaya geliyor. Fa - kat kocası Alexandre vaz'fe ile Martiniğe gönderiliyor. Jözefin hakkmda bintü'ü de'ikeduar orlaya çisıyor. Koca bunlardan haber a ınca Jozefini tehdit ed yor ve r.h be olması lü umundan bahsederek kendisine mektup yazı yor, Jozefin itaat ediyor. Sc.pion du Roure adında bir adamla 1/: yor. Bu scada Fran-ada Büyük İbtilâl kopuyor ve Jozef'nin koca- sı Millet Meclisine aza intihap edi- liyor. Jozefin tekrar Parise geli - yor ve ko-a-1 ile barışıyor. Jozefin bazı şüpheler üzerine tevkif edili yor ve Carmes hapishanesinde © hapsediliyor. Kocası da jeneral- likten i tifa ett kten sonra tevkif edilerek kellesi u-uruluyor. Joze - fin kocasının ökıbetine uğramak - tan korkuyor. Fakat Robespierre'in düşmesi üzerine serbest bırakılı « yor, İhti'âl rejimi Jozefin'n tek - mil servetini el bu dul kadın ş ra Üeneralin metresi oluyor. İşte bu münasebetle Bonapartı tanıyor ve kend sini derhal sevdirebiliyor. Napolyon Jozefine evlenmeği tek- lif ediyor. 9 Mart 1795 da evlen - me merasimi yapılıyor. B'raz son- © va Ceneral Bonapart İtalyaya ha- yeket ediyor. Bonapart İtalyada harp ederken karısı kı dık kalmıyor ve gönlü: Charles'a kaptırıyor. Bonapart J0- | zefini İtalyaya dayet ediyor. Joze. fin yola çıkıyor. ve temmuz 1796 da Milâna geliyor. Bonapart meydanlarda yok Bertkier, Duros, Leclerc, Mar- mont, harp komiserleri, Senato ü eri, Sicilya kralı sefiri, Sardenya kralının murahhası, ta - biiyundan meşhur Volta, heykel traş Laxwova, madam Viconti, meş © hur muganniye Grassini, Charles, | Yunat, Murat, rical ve muteberan > kadınları resmi kıyafetle, işienmiş | rubalarla, cennet kuşu şapkalarla, saçları altın taraklarla tutturu.- muş, kolları uzun ipekii eldiven - | lerle süslü, kadın erkek elinde bi- | rer incili yelpaze olduğu halde, Serbellani sarayının bu muhteşem davetlieri hep ayni kelimeleri tek rar ediyorlar: — Erkânı harp reisi, aramadı yer bırakmadı! | o — Halâ odasında olduğunu ve > iki günden beri hiç bir tarafa çık- | madığını söylüyorlar... — Jozefin del... — Ah! Aşk, sana karşı durabi- 5 —Betkier'nin eli telgrafı var, Hiç birisini kendisi veremiyor? Kadınlar dudaklarını ısırarak, kendi kendilerine: — Bonapartın bize karşı bu de- rece istiğna gösterişinin sebebi me | ğer bu imiş, diyorlardı. N günün sabahı Bonapart birden silkinerek yatak- | tan sıcradı. | O — Ben idiyorum, Jozefin.. Eğ. Jenceye nihayet vermek lâzım, Benim için saadet ancak senin ya- nında olmakla kabildir.. Fakat gitmek icap ediyor. Sen istirahat Nihayet üçüncü Tercüme eden: H. TAHSİN Jozefin yalnız başıma kalınca yatağının üzerinde doğrularak, hülyalı gözlerini uğuşturmağa baş ladı. Bu iki gün onu sersem et - | mişti. Büyük bir aşkın şikâyetleri- ni hep bu iki gün içinde dinlemiş, tekerrür eden hücumlara karşı koymuştu. Şimdi zihninden istik - bale ait birçok düşünceler geçiri- yor, haris arzularma mukavemet edemiyordu. Korlamç bir rüyaya | benziyen bu iki gün nasıl bir adam- la beraber yaşamıştı. Hayatıso- nuna kadar bu korkunç, bu dai - ma faal, daima ateşin, zihninden | bir vo'kan gibi devlet idaresine, | devlet nizamlarma ait tasavvur - lar, muhtelif askeri plânları püs - küren ve tekmil bunlara Rausseau, Plutargue, Virgile'in nazariyeleri « ni karıştıran adama bağlanmış bu- lunmuyor muydu?.. Yorgunluktan belinde bir kırık. | lık, vücudünün her tarafında bir yumuşaklık, başında bir boşluk duyuyordu. Bu adamı sevmek mi, yoksa hayalât arkasında koşan bir serseri telâkki ederek ondan kork. mak mı lâzımgeleceğini kestiremi- ordu. yı Birden köpeği Fortunâ hatırına geldi. İki günden beri zavallı kö - pek hizemtçi kadın Louise'in elin- de kalmıştı, Derhal zili çaldı. — Gel bakalım, benim şeker köpeğim. Gel yanıma... Zavallı, beni artık kayboldu sandın değil | mi?.. Ellerimi bu kadar yalama, canım.— Louise, bu çapkın uslu muydu? — Pek uslu idi, Madam... Jozefin serbest ve köpeğile yal nız kalabildiğinden memnun, de - rin bir nefes aldı. Bonapart, 1796 haziranında ka- rismin yanma gelmek için ordu merkezinden birkaç defa ayrılmış- te. Milân ordugâhında, mesut bir hayat hüküm sürüyordu. Yirmi ye- di yaşında bir ceneralin etrafını a- lan hep genç zabitler, kumandan lar arasında hayat nasıl mesut ol « mazdı. Tekmil bu genç zabitler, Jozefi- ni saygı ile severlerdi. Jozefin 33 yaşında olmakla beraber, zera- feti, işvesi, tuvaletinin güzelliği, ile onların büyüğü değil, arkadaşı | olduğu hissini veriyordu. Aşk mektubu Ceneral Bonaparttan Madam Ceneral Bonaparta, i nediyordum. Fakat her gün artan Marmirola, 17 Temmuz 1796 “Senden ayrıldıktan sonra dai - mi bir yeis içindeyim. Z'hnimde he» senin buzelerin, gözyaşların, tatlı şikâyetlerin yaşıyor. Endişe « lerden, meşgalelerden serbest ka » larak vaktimi senin yanında ge - çirmek, sana aşkımdan bahsederek isbata çalışmak benim için en bü - yük bir saadet olur. Yakında büraya geleceğini ü - mit ediyorum. Bundan birkaç gün evvel seni sadece sevdiğimi zan »- bir incizap ile şimdi artık sana tapıyorum. ” Ceneral Bonaparttan Milânda Madam Ceneral Bonaparta: Marmirola, 18 Temmuz 1796 “Sıhhatinden, hayatmdan endi- şe ediyorum. Göl kenarında, Vir - gil'in köyündeyim. Ayın suya akse den gümüş dalgacıkları karşısında, muharebede 500 asker kaybetti - ler. Ben iyiyim. Seninle beraber bulunmak, sana yakın olmak, inan Jozefin, tahayyül ettiğim en bü yük saadet bundan ibaret! Talebe siyasi teşekküllere MİLLİYET PAZAR 14 KANUNUSANİ 1934 HARICI HABERLER Romen kabinesi Toplandı karıştırılmayac: k BÜKREŞ, 13. A.A. — Kabine dün akşam M. Titulesconun da iş- tirakile ilk toplantısı M. Tatares conun riyasetinde yapmıştır. Baş- vekil M. Titulescoyu diğer kabine azası namına selâmlamış ve mü“ maileyhin kabinede mevcudiyeti. nin harici siyasetteki: parlak mu- | wnffakiyetlerin devammı temin ey- leyeceğini kaydeylemişlir. M. Titu-| lesco cevaben teşekkür etmiş ve samimi bir teşriki mesai ve tam bir müzaheret vadeylemiştir. Kabine akiben üniversite inzibatına ait ka- nun ve nizamnameleri deği yi kararlaştırmıştır. Bundan böy- le hiç bir talebe her hangi bir siya- si teşekküle intisap “e“em've-eği gibi üniversite otoriterletinin mü- saadesi olmaksızın de h'ç bir umu-| ni tezahürata iştirak eylemiyecek- tir. Bundan başka harbiye ve maa- rif nazırları mekteplerde iptidai as- keri tedrisa'ta bulunu'ması için bir kanun layihası hazırlayacaklardır. Bundan maksat genç nesiller ara- sında intizam ve inzibat kadrola- rı yaratmaktır. Adliye: nazırı mü- teakiben devletin muhafazası hak- kındaki kanunu izah etmistir. Ka bine pazartesi tekrar toplanacak- tur, Kücük itilâf konferansı BÜKREŞ, 13. A.A. — Romanya hadiseleri üzerine teehhür etmiş 0- lan küçük itilâf konferansınm isti- ma tarhini tesb't etmek üzre M. Titule-co küçük itilâf hariciye na- zırlarıla temase girmiştir. Küçük itilâf hariciye nazırları- nm önümüzdeki hafta sonunda | Belgratta toplanmaları muhtemel. | dir. Bu içt'madan sonra Bükreşe | bir çok mühim ziyaretler yapıla- caktır. Evve'â, Bulgar Kralı ile başvekili M. Muşanof * un sonrada Lehistan hariciye nazırı M. Beck i- le Türkiye Hariciye Vek:'li Tevfik Rüştü Bevin ziyaretlerinden bahse dilmektedir. İngiliz kabinesi Toplanıyor Fransız - Alman görüşme- leri çıkmaza girdrse LONDRA, 13. A.A. — M. Mac Donald, kabineyi salı günü için iç- timaa davet etmiştir. Zannedildiğine göre kabinede alman cevabı ve müzakereler ihti- malleri hakkında gü-üşülebilinecek tir. İngiltere tarafından bir müda- hele, ancak Fransız-Alman görüş- meleri bir çıkmaza girdiği takdirde | ye eee ee Berlindeki yoksullara kış yardımı BERLİN, 13. A.A. — Volf£ ajan- sından : Berlin belediye mecis reisi, Belindeki yoksullara kış do- layisile yapılan yardım hakkında | verdiği izahat sırasında hükümet | merkezinde bulunan bir milyon 424 bin muhtaç ve yoksula yardım meselesinin mevzuu balisolduğunu İ söylemiş ve demiştir ki : “ Bunlara 1933 senesinin son 3 aylık devresinin sonuna kadar 826.391 kental patates, 1.664.399 kental kömür dağıtılmıştır. Bundan başka umumi aşhaneler her gün 4.000 tabak yemek vermiş- Yomalfay'enul bilse çala va, | rü sıl saklıyorum!.. Binali st iel Düşman cephenin her noktasın- ce ve gizli dan hücum ediyor. 200 ölü ve ya- iye ralı verdik. Fakat taarruza geçen | ,, FA HAVANE,13. A.A. — La düşman ordusunu püskürttü. Bu | Havane'da son günlerde atılan bom balardan güya gizli bir cemiyet me suldur. Bu cemiyetin gayesi, sulh- perver olsun tethiş suretile - o'sun Cubannı ticari hayatma manialar “© | çıkarmaktır. Cemiyet, ithalâtçıla- ra bir beyanname göndererek A- malar Şİ e Şükrü Kaya Bey Dahiliye vekili Şükrü Kaya B: dün Tokatliyan yi ami iatikat ar miş ve bu müddet zarfında mebusler. dan bazı zevat ile görüşmüştür. O sı- rada Büyük Millet Meclisi Reisi KA - zm Paşa Hazretleri de otele gelmiş ve Vekil Beyle uzun müddet görüş - müşlerdir. Şükrü Bey bu akşam Ankaraya dönecel Cenevreye gelenler LONDRA, 13. A.A. — LordE- den, yarın Cenevreye gidecektir. Sir John gelecek hafta sonundan evvel kendisine mülâki olacaktır. ve dahili ihtiraklı bir torpil atma gemisi yapmışlardır. merika, Avrupa ve Asyaya yaptık ları siparişleri derhal © durdurma- dıkları takdirde suikastlere maruz kalacaklarını bildirmiştir. Yeni harp silâhları LONDRA, 13. A.A. — Daily Herald'ın bildirdiğine göre İngilte- re bahriye nezareti mutahassısları tayfasız ve radyo mevcelerile işler, iki motörü olan Bu torpil atma gemisinin saatte 49 mil yapabilmekte ve en kuyvet- li bir zırhlıyı altından batırabile- < kevvette olduğu söylenmekte ar. 1 A rn va ğer İngilterenin Hava müdafaası e Ğ Manevralar alâka ile münakaşa ediliyor LONDRA, 13. A.A, — İngiltere bahriye nezareti ile temasta olan mehafil, İngiliz sahillerinin hava- dan müdafaası manevraları alâka ile münakaşa etmektedir'er. Bu manevralar hava müdafaala- ile deniz müdafasını birleştirmek rler Moray Furth'un Baltik denizin- den gelecek bir hücuma karsı mü- dafaası,Hong Kong'un şarktan ge- lecek bir hücuma Vestifayord'dan gelecek muhtemel imdat kuvvetleri i'e müdafaasında kiyas edilmekte- dir. Sevkülceyş vaziyetleri | garip birbirlerine benzeme- ; der Birçok küçük vakalar bu yakınlı ğı ve benzerliği k Meselâ “Adventur Hongkong'a gönderilme Kong'da hava kuvvet'eri ihtiyatla» rı arasmdan gönüllü toplamak su- retile bir bötik teşkili bu aradadır. Esasen Hong Kong un müdafaa- sı me-elesi, sevkülcevş cihetten bah riye mehafilinde tetkik edilmekte- dir. İskoçya cenubundaki deniz ma- pevraları şayani dikkat takdir un- surları arzetmektedir. Cenubi Amerikada feyezan ar BUENOS-AİRES, 13 .A.A, — Mendozadaki feyezanlar neticesin- de bilhassa demiryolırmın büyük bir kısmı harap o'muş'ur. Bunların tamiri bir seneye mütevakkıftır.. Arjantin ile Şili arasındaki müna- kalât durmuştur. Cacheuta elektrik fabrikası amelesinden yirmisi kays bolmuştur. M. Musoliniye hediye getiren çocuklar ROMA, 13. A.A. — M. Mowsoli- ni, Kont de Thurrsn refakatinde kendi: ine Viyana porslenleri tak- dim etmek üzre dün- ya gel miş olan altı Avusturyalı çocuğu kabul etmiştir. Bu çotuklar sonra- dan faşist fırkasının umumi kâtibi tarafından da kabul edilmişlerdir. a Gandhi bir arbedeye sebep oldu BOMBAY, 13.A.A. — Gandinin Guruvayora gelmesi ortodoks me- cusilerle islahat taraftarları ara ı- da tam manasile bir harp çıkması- na sebep olmuştur. Brahma dinine salik iki rahip a- ğır surette yaralanmışlardır. Can. di bunları kendi otomobili ile has- tahaneye göndermiştir. Bundan sonra Gandi kavganın daha ziya- de kınışmasmdan korkarak şehir- den çıkıp gitmiştir. —— Kanlı bir arbede BRÜKSELLES, 13, A.A, —Dün akşam façist temayülleri gösteren mili lejyon cemiyeti azasının bü- yük meydanda aktettiği mitingte muarızları olan sosyalisilerle kav- ga çıkmış ve sosyaliztler iki ağır olmak üzre bir çok milli lejyon a-" zasını yaralamışlardır. Aralarm- da sosyalisi mebus Spack bulunan 70 kişi muvakkaten tevkif olun- muştur. e İrakın Roma masla- hatgüzarı ROMA, 13 .A&.A. — İranm ye- ni maslahatgâzarı Sepahbodi Han Romaya gelmiş ve istasyonda İran maslahatgâzarı ile sefaret erkânı ve hariciye nazırınm mümessili ta- rafından karşılanmıştır. 4 milyar liretlik italyan istikrazı ROMA, 13. A.A. — Dört mil yar liretlik İtalyan istikrazına iş- tirak için yapılan müracaatlar de- vam ediyor. İştirak talep'eri on nik- bin tahminleri bir gölgede bırak- mıştır. Yalnız Milâno şehri halkı- nın iştirak miktari bir milyar 300.000.000 lireti bulmuştur. Senede bir milyar dolarlık piyango VAŞINGTON, 13 (A.A) — Bir me- bus, meclise eski muharipler lehine mil- Wi bir piyango yapılmasını teklif etmiş. Mebus, bu piyangonun senede bir milyar getireceğini ve bu sözlerini Fran- ini ve bu söz etmektedirler. | Devlete ait binaların yangından K runması için alınacak tedbirler ANKARA, 13 (Telefonla) — Devlete ait ve devlet tarafından ralanarak kullanılmakta olan binaların yangından korunması için ra vekilleri heyetince tesbit edilen esaslar iyetlere tamim edili Bu tamimde yangından binaları korumak için elektrik tesisat ve tel batının mütehassıslar tarafından muayene ettirilmesi, soba ile tesi edilen binalarda soba borularının sık sık temizlenmesi, yere sigard mak gibi yangına vesile teşkil eden harâketlerin öndirlz geçileisiii baların külleri temizlenirken bunların kapalı kaplar dahilinde göl mesi gibi tedbirlerle gece bekçilerinin dairelerdeki odaların içi bilmeleri için kapılara geceleri açık bırakılacak küçük delikler açi sı, su depoları temini, merdivenler tedariki tasrih edilmektedir. Ziraat fakültesi talebeleri Eski şehirde tetkikatta bulundular ANKARA, 13 (Telefonla) — Ziraat fakültesi son sınıf taleb perşembe günü teknoloji profesörile birlikte Eskişehire gitmişler Bl bazı tetkiklerde bulunarak bugün şehrimize dönmüşlerdir. Talebe Eskişehirde tohatm ıslah istasyonu nu, koru ziraat istasyonunu, fabrikasını ve müskirat fabrikalaranı ziyaret etmişlerdir. Devlet demiryolları seyrisefer tarifeleri martta değişiyor ANKARA, 13 (A.A.) — Devlet Demiryolları idaresi Seyrisefef rifelerindeki yeni değişiklikler yapmak üzeredir. Martın on beşi itibaren tatbik edilecek olan bu yeni tarifeye nazaran saat yedide A karadan kalkan tren evvelce olduğu gibi ekspres şeklinde doğra çabucak sefer yapacak ve yine An karadan saat üç dört ârasında rılacak olan tren de güzergöhtaki bütün istasyonlara uğramak Ankara - Eskişehir tarikile İstanbul ekspresinden yarım saat evöf varmış olacaktır. Öğleyin Ankaradan kalkacak olan tren ise Korlj poslasını yapacaktır. İstanbuldan tahrik edilecek trenlerin de adet saatleri tesbit edilmek üzeredir. Bu trenlerden birisinin hareketi bahleyin saat 8-30 Ankarada bulunmak üzere tayin edilecek bu le şimdi akşam gelmekte olan balı k ve sairenin daha çabuk ve saba” leyin Ankaraya gelmesi temin edil ecektir. Bütün bu trenlerin yolcu eşya fiyatlarında bir tebeddül olmıyacaktır. ey e ge : .. eye Kibrit fiatları indiriliyor. ANKARA, 13 (A-A.) — Dolar vasatileri esas olmak üzere yapıl! kibrit şirketi mekavelesi mucibince mezkür paranın sukutu üzel kibrit fiyatlarında tenzilât yapılması lâzım gelmekte olduğundan # liye vekâletinin teşebbüsüyle yapılan anlaşmalar bugünlerde nihat lini alacaktır. Bu vaziyeti intaç etmek üzere şirketin müdürü ile messili M. Ravl ve King de yarın Ankarada bulunacaklardır. Doli son sukut vasatilerine göre yüz paralık kibritin iki kuruşa ve iki k# ruşluk kibritin de 60 paraya indirileceği tahmin olunmaktadır. Demir yolları mütehassısının rapo ANKARA, 13 (A.A.) — Amerikadan celbedilen demiryollar tehassısı Mıstır Belle tetkikatının memurine ait olan kısmını rapor linde Nafia vekâletine vermiştir. : Asıl ihtisası dahilinde bulunan t4 fe hakkında tetkikat netayicihi muhtevi raporu da ba ayın na doğra” verilmiş bulunacaktır. N Tenzilâtlı tarife başladı ANKARA, 13 (A.A.) — Bayram münasebetiyle on gün devam £ decek olan demiryollar tenzilâtlı tarifesinin bu akşamdan itibaren bikına başlanmıştır. Bu tenzilât doğru trenle Toros treninde yüzde ve muhtelitlerde yüzde 40 nisbetindedir. İzmirde tahviller satıldı İZMİR, 13 (A.A.) — Ergani bakır madeni istikraz tahvilleri s8 tışının arkası alınmıştır. Satış yeküncu nefsi İzmirden doksan dört bil mülhakattan on beş bin liralık; ceman yüz dokuz bin liradır. Bu kam evvelki (A) tertibini geçmiştir. Böylelikle İzmirin takdirkâr 5 yesi vazifesini yapmıştır. Bazı büyük ecnebi firmaları Amerikadaki merkezlerinden henüz cevap almamışlardır. o Alır almaz Cümhuri) bankasının fili ihraç ile satmasını rica edecektir. Satış kooperatifleri hazırlığı İZMİR, 13 (A.A.) — Vali Kâzım Paşa beraberinde mıntaka ti& ret müdürü Saffet Bey olduğu halde Küçük Menderes kazalarını # tişe çıkmıştır. Bu tahkikat kendir mahsulâtı çuval fabrikası demir deni ve pamuk mahsulâtı ve satış kooperatiflerinin hazırlığı ile alâ dardır. Fındık ihracatının mürakabesi ANKARA, 13 (A.A.) — Fındık ihracının mürakabesine dair 6 nizamnamenin 23 üncü maddesi değiştirilmiştir. Bu yeni maddeye zaran, nizamname hükümlerine tevfikan muayene olunan her parti bir nümurne İktisat vekâletince tesbit edilecek bir talimatname mucibi. ce muayeneyi yapan memur veya ekspre ile mal sahibi tarafınd. müştereken mühürlenerek üç ay müddetle kontrol muamelesi yap ticaret odası nezdinde hıfzolunaca ktır, Temyiz mahkemesi reislikleri ANKARA, 13 (A.A.) — Temyiz mahkemesi ikinci reislikle! heyetçe intihap olunan azadan Osman Remzi ve Mustafa Fevzi Bej” rin tayinleri âli tasdika iktiran etmiştir. 4 amman Evkaf umüm müdü! şehrimizde Evkaf işlerini tetkik ve tetiği mek üzere Evkaf umum müdürü, ü dün şehrimize gelmiş, £ Seyhan emniyet müdürlüğü ANKARA, 13 (A.A.) — Vekâlet emrine alınan Seyhan emniyet müdü « rü Memduh Beyin yerine İstanbul em niyet müdürlüğü üçüncü şube müdü- rü Mehmet Ali Beyin tayini tasdika ik tiran etmiştir. Beyazıt nahiye kongresi C.H. fırkası Beyazıt nahiyesinin senelik kongresi yapılmış ve yeni ida- re heyetine Eyüp dispanseri başheki- mi İsmail Harşit, İstanbul verem dispan- seri başhekimi Talât, tüccardan Hüsnü, Sümer Bank veznedarı Orhan Remzi, diştabibi Sadi Recai, avukat Ali Rıza, tüccardan İsmail Hakkı, tevkifhane memurlarından Hilmi, diş tabibi Hü - samettin Fuat ve Taşçizade Refet boy ler, ve kaza ine de İsmail Hur git, Talât ve Orhan Remzi beyler ay - Kongreden Ca . den mürekkep musiki heyeti tarafın - irü Niyazi Beyle bir müddöt İyi rüştükten sonra ayrılmıştır. ” miz malümata göre Rüştü BEY, peryal otelinde cereyan eden lp kaçırma meselesini de tetki cektir. Mançuri imperatorlU ŞANGŞUN, 13.A.A. — ” Mançukov hükümet reisi kânunusanide Mançukov toru ilân olunacaktır. verilen konser çok takdlif miş ve davetlilere badem 1 takal şerbeti ve yemiş ikra” muştur, çi