15 Mart 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

15 Mart 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

© Yeni Belçika kralı her spora meraklıdır Merak ortadan kalkıyor ——— ora — Fenerbahçe klübünün umumi merkeze verdiği itiraznamede neler var? Ortada, az kalsın, bütün bir ida- re heyetinin müebbet boykotla ce- zalandırılmasma sebep olacak bir itirazname var. Bir çok kimseler, bu kadar ağır bir cezayı icap elti recek bir itiraznamenin nasıl yazıl- mış olduğunu merak eylemekte ve İ pek haklı olarak bu itirznamenin Belçikanin yeni ve genç Kralı Leopold tleri, hem spora me- raklıdır, hem de bütün sporları ya- par. En fazla sevdiği sporlar golf ve balık avcılığıdır. İyi yüzer, bi- siklete biner ve oto9:0bil kullanır. İngilterede tahsil eden Kral, üç defa mektebin kros kanteri şampi- Yonasma girmiş, üçünde de iyi de- receler almıştır. 1920 de askeri takımında müdafi oynamış ve takı- min kaptanlığını yapmıştır. Kral Ayni zamanda dağcılık ve kayak sporlarında da çok mahirdir. Yu- karıdaki yesimi 1930 da bir otomo- bil yarışını seyrederken alınmıştır. emeaaaaaesanaeeseseseresememea içinde edebe ve terbiyeye muga- yir cümleler bulunduğunu zannet- mektedirler. Hiç & kimse de çıkıp bu umumi merakı ortadan kaldır. , mağa teşebbüs (o etmedi. Biz bu itiraznamenin bir suretini elde et- tik; aşağıya dercediyoruz: Muhterem Efendim, 3, şubat 1934 tarihinde Galatasa- rak vaktinden evvel içtima edip her iki klüpten on yedi kişi - hakkında şimdiye kadar emsali görülmemiş #iddetli cezalar tatbik ederek ken- dilerine tebliga lüzum görmeksizi bunları klübümüze gönderdi. ve alâkadarların beş gün zarfında ni- zam mucibinde müdafaalarını yap- malarmı istedi, Biz bu işle meşgul iken Mıntakadan şu sureti merbut mektubu aldık. Ve hiç bir şey anla- yamadık. Çünkü: 1 — Umumi Merkez hali içtima- da değilken bizim hakkımızda ve bize hiç bir şey sormadan karar ver mesine maddeten ve nizamen im- kân yoktur. 2 — Diyanı Riyaset te bu hususa karar veremez. Çünkü. Hangi hu- suslarda karar (o verebileceği son ede tespit edilmiştir. öesam 3 — Ister Merkez, isterşe Diva- nı Riyaset olsun bu işe karar vermiş olsa ible kararları nizam haricine çıkamaz. Hele efrat | ve klü haklarına ait sarahatler haricine çı- karak bu hakları | takyit edemez. Çünkü bu, — nizamnamenin tadili demek olur. Bu tadil de yapılmış ol- sa bile ilânından sonra mer'i olur. 4 — Merkezi Umumi, azasından birini nizami ve gayri nizami hiç bir hususta umum merkez nama ne salâhiyet teftişti Binaenaleyh Umumi Merkez na- mına Reis Halit Beyefendinin bu nizam harici müdahalesini haksız bulur ve arzettiğimiz noktalara is- tinaden itiraz ederiz. Bu müdahaleyi Umumi Merkez Riyaseti derhal menetmez ve klü- bümüze bu müdahale yüzünden bir güna maddi ve manevi zarar gelirse bunu nizam ve kanun yolla. rında daima arıyacağımızı yüksek adalet ve intizam hislerinize hitap ederek arzeder, saygılarımızı su- narız efendim. Umumi Kâtip Hayri Celâl . On beş gündür devam eden bü- tün bu mâselelerde artık spor efkâ- rı umumiyesi, kimlerin haklı kim- lerin haksız oldu; ğı ve yukarıdaki itirazmameyi oku- makla son merakını halettiği için, bize yeni bir fırsat vermezlerse ar- tık bu meseleye avdet etmemeği doğru buluyoruz. Sadun GALIP mereeeeaeeeasaeeeeseeaeaeekeaseaseseeseseseesen Sporda sinemanin oynadığı rol. Gözden kaçan bir çok şeyleri sinema filmleri sayesinde meydana koymak kabildir şaz2or müsabakalarında bir çok 0,9 olur ki gözden kaçar ve ya a you olduğundan büsbütün baş- pap Şekilde görür. Hattâ foto wa, objektiflerinin bile - yanıl ekidir. Yalnız. sinema filmleri por müsabakalarında gözden ka- çan ve yanlış görülen şeyleri haki- ki bir surette ortaya çıkarabilir. Bu- na en kuvvetli misal yukarıdaki re- simdir. Bu resim, geçen sene Avus- turalyada yapılan bir at yarışında alınmıştır. Bu yarışta üç at hemen hemen bir hizada arıveye gelmiş ve hangisinin birinci, ikinci, üçün- cü olduğunu tayin hususunda müş- külât çıkmıştır. Halbuki ucunda külliyetli'bir para bulunduğu için ir karar verilmesi de memiştir. Hakem- gelişi güzel mümkün gö ler bu baştaki atı © birinci zannet- | | İ Spor 1 nci T. saat 11,30 hakem Emin B. İ londa hazır bulunmalıdır. Bir tenis maçında İ “ 2000 seyirci Amerikada her spora gösterilen rağbet gıpte edilecek kadar yüksektir Meşhur Fransız tenisçi Koşe yapılan davet üzerine Amerikaya gitmiş ve Nevyorkta meşhur Amerikali nisçilerle maçlar yapmıştır. Yukarıdaki resim Koşe'nin Vayns ile yaptığı maçta alınmıştır. On iki bin seyin önünde yapılan bu maçı Vayns kazandığı gibi, Koşe meşhur Tilden'e de yenilmiştir. Köşede toparlak için de görünenlerden kısa boylusu Koşe, Öteki Vayns'dir. Cuma maçları |! Bu hafta enhalarda kar- şılaşacak takımlar Istanbul futbol heyet! riyasetinden : 16-3-1934 cuma günü yapılacak resmi birincilik müsabakaları: Taksim sahasında: Saha komiseri Sa- lâhaddin Bey, Galatasaray - Beşiktaş B. takımları hakem Kemal Halim, saat 12,30 . Anadolu-Kasımpaşa 1. nci T. saat 14.15 hakem Rüştü Bey, Galatasaray- Beşiktaş'1 nci T. saat 16 hakem Ahmet B. Fenerbahçe sahasında : Saha komiseri Sait Salâhaddin. Fenerbahçe - VefarKum- kapı B. takımı saat 11,39 da hakem Ha- lit, Beylerbeyi - Eyüp 1 nel T. saat 13,15 hakem Sadi Bey, Fenerbahçe-Vefa-Kum kapı 1 nci T. saat 15 hakem Suphi B. Beşiktaş (Şeref) sahasında Saha ko- miseri Necmi Bey. Anadolu-Kasımpaşa B. 1. saat 9 da baker Nihat B. İstanbul spor » Galatasaray Genç T. sant 10,15 bakem Basri B., Sumer Spor » Ortaköy Türk Gücü « Doğan Spor 1 nci T. saat 13,15 hakem Adnan B. Fener Yılmaz - Balen köy 1 nci takımı saat 15 te haköm Adnan B. Avrupa güreş Şampiyonluğu Seçmelere girecek güreşçi- lere Federasyonun tebliği Güreş federasyonundan: 1 — Ro - mada yapılacak olan 1934 Avrupa güreş şampiyonluğu mü: v seçin İere girecek bütün güreşçiler sihhi mua- yeneye tabi tutulacaklardır. 2 — 15-3.934 perşembe günü saat 18 de C. H. F. Beyoğlu merkezindeki idman salonunda federasyon doktoru Emin Şükrü Beyefendinin nezareti a- tonda bir heyet tarafından sıhhi muaye- ne yapılacağından seçmelere iştirak ©- decek her güreşçi smayyen saatle sa - 3 — Muayene olnıyanlar veya mua- yenede bulunmıyanlar seçme müsabas kalarna kabul edilmiyeceklerdir. 4 — Diğer mıntakalardan gelecek dir. Beynelmilel askeri koşular NEVYORK, 14, A.A. — Gelecek teşrinisanide Nevyork'da yapılacak askeri at koşulara Italya, Polon- ya ve İsveç'in iştirâkleri için ken: | dilerine davetiye gönderilecektir. ——— mişlerdir. Yukarıdaki fotoğrafa ba- kılırsa ortadaki atın birinci olduğu sanılır. Bereket versin, bu yarrş es- nasında bir sinema operatörü arive- yi.ralântı olarak © tamamen filme ıştır. Filmoynatıldığı zaman r baştaki atın birinci, ortadaki- ikinci, hakemler tarafından bi- rinci zannedilen bu baştaki atın da üçüncü geldiği meydana çıkmıştır. güreşçiler ayrıca muayene edilecekler» ui iyice arıladı. | evsessaşo2üeeseeaseserarsareseerereaeseasesesesesrsisesayasese. eresessesesee Futbolda hoş bir vaziyet Fotoğraf objektifi, biraz da fo- toğrafçı mahir olursa, futbol maç- larında bazan çok orijinal vaziyet- leri yakalamağa muvaffak olur. Italyada bir maç esnasında alın- mış olan yukarıdaki resim şimdiye- kadar tesadüf edilmemiş orijinal vaziyetlerden biridir. Lasya takımının kalecisi, korner atılırken birdenbire topa fırlamış ve diğer oyunculardan evvel topu yakalamıştır. Öteki oyuncular kıs- men topa atılmak, kısmen de topa atılacakları marke © etmek üzere farkında olmadan öyle vaziyet al- mışlardır ki kalecinin muntazam bir şekilde ( arkasında sıraya gir mişlerdir. Eğer futbolcular istiyerek böyle bir şey yapmağa kalkişsalar belki de yapamazlar. Diğer taraftan her fo- toğrafçi da her zaman o böylebir vaziyeti kolayca yakalayamaz. Boksörlerimizi dave Hafif siklet Grispos Milopotamitaki ve Grispos ismin- “de iki Yunanlı boksörden aldığı mız mektubu aşağıya dercediyo- ruz: “İstanbuldaki tanıdıklarımızdan biri vasıtasile (gönderdiğimiz bu mektubun spor sütununuza derci- ni rica ederiz. Gelecek sayılarımızdan birinde bu mevzu etrafında başka hâdiseler. den bahsedeceğiz. Türk şampiyonları Melih ve Ta- rık, İstanbulda kendilerile karşı- "aşmak hususundaki defimizi ka- İki Yunan boksöründen mektup aldık Tai LD AE Bi Orta siklet Milopotamitaki bul ederlerse çok memnun olaca« ğız. Bütün şeraitin tespitini ken- dilerine bırakıyoruz. > Melih ve Tarık'ın teklifimizi kas bul edeceklerini ümit eder, saygı- Jarımızı sunarız Efendim.,, Bu mektubu, ismi geçen iki bok. . | sörümüzün ve hattâ diğer boksör“ lerimizin nazarı dikkatlerine vaze- diyoruz. i