19 Mart 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

19 Mart 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

SERE e EMER iilelniğnii, AES ütü Türk iradesi Sevr'i nasıl yendi ve izmihlâli boğdu? (Başi dar herkes ayri ayrı düşünüyordu. Fakat sonra anlaşılmıştır ki Jstanbul inde bir şey nlamaz. (Sevr) TE er 1 inci sahifede) Samimi adama Yoldur, Düşman işgalinden, taarruzun m masun bir yerde teşkilât kurmak, hükümet yapmak, istediğimiz şartları Onlara kabul ettirmek lüzemdir. Bazı tereddüt ediyorlardı. Fakat 14 mart hâdisesi herkese bu yolun doğ- Fuluğunu gösterdi. Bu itibarla denebilir ki, düşmanlar mu yapmakla kendi noktai nazar - larma büyük bir hatâ işlemişlerdir. Bu atâlarını anladılar: Düşmanlarımız kani oldular ki dahili karışıklıklara sebep oldular. Müttefik devletler, ls - tanbulda Türkleri kırdık, Anadoluda amlar var, artık bir endişe yok zan- mediyorlardı. 24 Nisan 1920 de düşmanlar (San Remo) de toplandılar, Sevr'in esasları Bi tesbit ettiler, Üç taraflı mukaveleyi ds burada tetkik ettiler. 29 Nisanda İbit George İngiliz meclisinde bunla- W izah etti. Dedi ki: Boğazları biz muhafaza v& kontrol #decoğiz. Fransızlar Klikya, İtalyan - lar Antalyayı işgal edeceklerdir. O «e rada, dü 2, Ermeni mandı nm da Amerika tarafından kabulünü , Vilson bu la tek fini âyana götürdü. Ayan bir hazi - Tanda mandayı reddetti Ermenistan (manda) sız kaldı. Sevr esini / tetkikten evvel Ankarada olan yekayii söylemeli. 12 Marttan sonra Büyük Millet Meclisi 23 Nisanda Ankarada toplandı. diyordu. 5 mayısta Heyeti v toplantısmı yaptı. Halledilecek birçok meseleler vardı. Harici siyasetteki les Mı, bir müttefik aramak meselesi idi. Rusya ile bir anlaşma yi Tar verildi. 18 ları Meskovaya hareket ettiler. Bekir Sami Bey Hari i uf Kemal Bey de heyette ve Iktısat vekili idi. Bu sırada Sevr mua- heedsi de Babrâliye tebliğ Bir müddet sonra Fransızlar cenup dudumuzda yenilmişlerdi. 28 Mayısta Pozantide ağır bir mağlübiyet geçir - diler, Bizimle bir mütareke aktettieir. lütarekeye göre her iki taraf yerin - de duracaktı. Bundan bizim maksadı- rm maksadı ise, kuvvetlerini tekrar top, lamak, hazırlanmak idi. Fakat Fransızlar Zonguldağ kor çıkardılar. Bize dediler ki 3 Biz mütareke aktetmedik, Suri- yedeki kumandanımız mütareke ak » detmitşir.,, Bunun üzerine cenupta yeniden muharebe Mayısta Sevr mua bedeni iye tebliğ edilmişti. Sevr İmza olmadan evvel, bir büyük taar- Tuz oldu. 22 Haziranda Yunan ordusu umu - mi taarruza geçti. Büyük muvaffakı - yetler kazandı. Çünkü henüz karşısın da milli kuvvetlerimiz yoktu. Düşman Uşağa kadar geldi. Bursaya kadar gel diler. Az mikdarda İngiliz kuvvet! ği telgraflardır. Venizelos diyor — Loyd ;e'a beyan ettim. Kemal ordusunu ezmek için İngiliz - ler bize yardım edecektir. Denizden İngiliz gemileri arayı tutacaktır. Yunan kuvvetlerini tezyit edeceği: Arzualrımızı tatbi ler da İngilterenin yardımına mühtaç ola cağız. Türkler mağlüp edilmeli, Ana - dolu yaylasma atılmalıdır... Venizelos yani demek Yardımsız olarak dahi istediğimiz yer leri alabiliriz. Fakat daha fazlasını is terseniz İngiliz yardımı lâzımdır. Ne- tcede Venizelos Loyd George'u ikba #tmiş ve taarruza geçilmiştir. Paristen çektiği ikinci telgrafta da Venizelos diyor ki: Milrak samimi lar yeniden harp istemiyorlar. Yuna- histanın sulh şeraitini Türkiyeye tat - ezer rm Görülüyor ki İngiliz Başvekili ile Loyd George müştereken çalışıyorlar İngiliz erkân: harbiye ve Hariciye na Zırı ise Türkiyenin kolay mağlüp ola- mıyacağı kanaatindedir. Eğer Türki - Ye sulhü reddederse, istan ve > ihtiva eden bu devleti mütte- hidenin teşkili, Istanbuldan Türkiye - nin çıkarılması, Yunanistanın ri dı lânları tatbi ie kadar uzanması plânları tab elde #diyorlardı. ğ 22 Haziran taarruzu bu ümitlerle Yapıldı. ve muvaffak oldu. Fakat mu- yaffak olmak demek ordu: İmha etmektir. Halbuki Yunanlılar Yalnız memleket aldılar. Bu tasrruz - dan sonra Sevr muahedesini kabul e- deceğimizi zannettiler. Sevr muahedesi mevcut olan kısımdır. Yani Al Manya, Bulgaristan, Avusturya ile ya Pılan muahedelerde e gibi <i kısım, Türkiyenin hatlarını terir. Rümeli hududumuz, İstanbul vi Vâyetine kadardır, Anadoludaki hu - dutlarımız, Edremit, Soma, Kırkağaç, ir, Çomak mrotakasında bırakı Mardin, Urfa, Gazian - Yor, ş ten hududumuzun cenubunda kalıyor, | istiyor ki: | Şarkta Ermenistan hudutlarınm tayini Amerika Reisicümhuruna bırakılıyor. Vilson bunun biraz garbinden geçen Tiblis ve Vanı Ermenistana bırakan bir hudut çizmiştir. Bunlar zahiri hu - dutlardır. Hakiki hudutlar ise , daha fecidir. İstanbul civarında bir boğaz - lar mntakası teşkil edilmiştir. Bu mın taka bir komisyon tarafından idare ©- dilecektir. Komisyonda büyük devlet” irkiyenin murahhası bulunmuyacek tır. Komisyonun hâkimiyeti, Osmanlı hükümetinin hâkimiyetine galip idi. iz baş kumandanı, Osmanlı jen - darmasının dahi kumandanı olacaktı. Bundan maada Adana, Mamuretüla - ziz, Diyarıbekir, Sivas ilâyetlerini muhtevi ve Tokada yaklaşan bir mın - taka Fransızlara verilmişti. Fransız - lar burada hâkim olacaklardı. Zahi - ren görülen vaziyet, iktisadi işler için crada rüçhan hakkına malik olacak - lardı. Ayni surette Bursanın yanma çi kas ve Kütahyayı ve Konyayi ihtiva eden bir mıntaka ayni şeraitle İtalyan lara verilmişti. Türkiyeye kalan kısım çok küçüktü. Bu dabi hakikatte Tür- Türkiyeye bırakıldığı tasrih edilir. Fa kat şartlarla bırakılmıştar. Eğer Tür: kiye Sevr'e ve ekalliyetler meselesine riayet etmezse, İstanbul Türkiyeden alınacaktır, deniyordu. yani Padişahı saraydan çıkaracağız, burada yaşa - ma kistiyorsanız, Türkü Türke boğdu- runuz, Anadolu mukavemetini kırınız, eğer bu işi yapmazsanız, sizi İstanbul. dan da çıkarırız, diyoralrdı. 5 Padişah bunu anladı. Derhal kuvvei inzibatiye diye teşkilât yaptı. Anado- luya müşevvikler gönderdiler. İsyan - lar çıkarıldı. Milli kuvvetlerle, Padi- sah ordusu çarpışmalar yaptı. Fakat bu iş muvaffak olmadı. Çünkü İstan- bul hükümeti hünpe ci Bu da österiyor ki, Osmanlı bül Ümetini mü temadiyen, senebiler, kullanmak isti- yorlardı. Hakikatte Istanbuldan çıkar uyacaklar, belki onları harabiye sü- lerdi Sevr tatbik edilseydi. gi Sevr muahedesi tatbik edil - miş olsaydı, ortaya bir çok gizli mua- hedeler çıkacaktı. Onları bi z Bu siyasi kısımda Kürtlere müteallik bir madde vardır: ©4 üncü madde; bu muahededen bir sene sonra, Kürt - elr ekseriyetle, bir devlet kurmak is- terlerse, Türkiye buna razı Bu takdirde mevkiin Kürt kısmıda Kürdistana ilhak edilecektir. Bu de - mektir ki bir sene sonra bu kısım da İngilizlere verilecektir. 1920 e İrak - ta büyük bir isyan vardı. İngiliz ordu - su çeke meşguldü. Binaenaleyh İn- gilizler burasını ancak bir sene sonra alacaklardı. 'Garbi Anadoluya ait olan madde gayet riyakârane yazılmıştır. Denili - or kiz ” “Temir, Türkiyenindir. Hariç bir fe yrağı asılacaktır. Fakat Osmanlı devleti İzmirin idaresini Yu- nanistana bırakmıştır. Beş sene sonra mahalli parlamento İzmirin Yunani tan ilhakı iş dan maksat basittir. Demek istiyorlar- dı ki, biz İzmiri Yunanlıaira verme - dik. Yalnız beş sene için Yunanlılara verdik. Eğer beş sene sonra ekseriyet Türkiyede olursa, Türkiyeye verilecek tir. Bu maddeler, Türkiyeyi aldatmak, kuvvetlerini dağıtmak, halkı mukave mete sevkeden milli hükümete soğut- mak için konmuş, çocukça hükümler - dir. Bu siyasi kısımda,» bir maddeye göre, Türk tebaasmdan herkes müt tefik devletler tebaasına geçmek hak kın haizdi. Osmanlı devleti de da bulunmuyacaktı, Bu hususta hâkim olan, yalnız diğer devletlerin kanin - ları idi. İleride göreceğiz ki, bu mad - de Osmanlı devlet sbanşız bi- rakmağa matuf bir maddedir. Bu nok taya tekrar avdet edeceğiz. 136 mer maddeye göre İngiliz, Fransız, Italyan, Japon murahha: an mürekkep bir komisyon adli kapitülâsyonalrı tet kik ve tesbit edeceklerdi. Adli kapi - tülâsyonları bilirsiniz. kormuştur. O vakitki teşkil edecekleri komisyonlar memleke- Banizin muhtelif yerlerinde bulunacaklar ve Ermenilere zulüm yapmış olanları ba komisyonlar tecziye edecekti. Günün bi- rinde her Türk bir iftiraya ye kendi hükümeti ağzı da açamaz, — zaptolunur ve mahküm e bi si maddeye göre Avrupada gi bir mektepten şabadetname alan Türki- Yeye gelir, istediği işi tutar, Bunun ma- a rezan ciddi bir tahsil A Osmanlı hükümeti şahadetname! Atla bin Kapa ceren hile, b ir kâğıt geti rada, kıymetli veya kıymetsiz olsun, her yapacaktı. Doktor, avukat, mühendis azalt. Bulma lüe Mi maarifi imhaya matultur. Ekalliyetlerin hukuku 148, 149uncu maddeler burada bulu- nan ekalliyetlere büyük hukuk vermek” tedir. Dini, harsi, siyasi haklar veriyor- du. Hattâ darülfünün açmak halden ha- izdiler. Meselâ: Ermeni, Rum, Yabedi Darülfünunu açabileceklerdi. Bu hüküm- leri tatbik etmek için her türlü tedbiri Almakta serbesttiler. e Onlar her işimize karışabileceklerdi. Bu ron maddeler mu- ni her türlü müdahale yapacaklar- Muahedenin askeri kısmı Beşinci kasım, askeri hükümleri ihtiva Buna bize sahafa- eder: za için 700 kişi, jandarma 35 bin, takviye kıtası 15 bin kişi veriliyordu. Jandarma- nm topu yoktu, Bunlar “Lejiyon” deni- len kıtaya ayrılmıştır. o Azami 4 İejiyon her biri muayyen bir mıntakada di exife edecekti. Yüzde on on beş nisbetinde ecnebi zabitler bulunacaktı. Her mmtakada ecnebi zabitler ayni devletten olacaktır. Binaenaleyh memle- ket esnsen dört kısma ayrılmıştır:Boğaz- lar mıntakası, İtalyan, Fransız mıntaka- —.. Ve gayet tabii idi ki'hermintakada bu devletlerin zahitleri olacaktr. Dördüncü mıntaka ise bıralakmıştı. Bi- lâhare, Amerika manda isterse ona veri» lecekti. 15 kişilik te bir muavin kıla var dı. Bu kıtaya 225 mitralyöz, 75 dağ to- pu verilmişti. Bu'kıtalardaki askerler üc- vetli askerler olacak, mecburi (o hizmet en aşağı 12 sene hizmet ede- cekti, Bunun sebebi de askeri talim gö- ren insanları azaltmaktı. Harp gemisi olarak ta (600) tondan aşağı gemiler bırakalıyordu. Yani şirket vapurları bırakılıyordu. Memleket için- de silâh taşıyacak adamlar, polisler, or- man bekçileri, gümrüle muhafızları ecne- bi kontroluna geçiyordu. o Bunlarda da Yüzde on beş ecnebi zabit olacaktı. Her mıntakada, o muntakayı işgal eden dev- letin zabitleri bulunacaktı. Hülâsa ecne- biler her türlü imtiyara sahiptiler. Bi- Zim için askeri tayyare, tahkimat mem- mu idi, Bütün bu askeri hükümleri tat- bik için ecnebilerden havai, bahri, a caktı. Fakat hakikatte askeri kuvvetle. rimizin kumandanı ecnebiler alacaktı. 216 ncı madde ise riyakârane bir suret- te harbi devam ettirir. Buna göre müta- rekenin 7, 10, 12, 13 ve 24 üncü madde. leri ipka edilmiştir. Bu maddelere göre, bizimle sulh akdedenler, istedikleri yer İleri istedikleri vakit, lüzum gördükleri saman işgal edebileceklerdir. Sevr'in mali hükümleri 6 net kısım harp esirlerine aittir. Bun- 7 nci kısım cezalardan bahseder. Bir ecnebi devlet tebaasına zarar veren her Türkü, cezalandıracaklardır. cins ve miktarını, Osmanlı " wnkasile beraber bu işleri ya- pacaktır, hükümet © komisyon müsaade etmeden bir şey yapamıyacak, bütün va- emrinde olacaktır. Vari- dat şöyle sarfolacaktı; o Evvelâ düyunu umumiyeye, komisyon masrafı, Türkiye dahilinde kalacak müttefik © #skerlerin masrafı, Osmanlı kalacak yerlerde müta- yekenin ağetinden sulhun imzasına kadar müttefik ordularının masrafı, (meselâ Su riyeyi evvelâ İngilizler, sonra. Fransızlar işgal etmişti. İngiliz masrafını biz öde- yecektik,) harpte müttefik tebaanın za- rarlarını verecektik. Bunlardan kalan İcsrm Türkiyeye sar- . Müttefikler, isterlerse Tür- kiyeyi biç bütçesiz bırakabilirler, veya ona mütemadiyen istilrazla para verilir. di. Bütün evvelki istikrazlar keen - 'düyunu umumiye ve bu komisyona aittir. varidatını yavaş yavaş dü- Yunu umumiye cibayet edecekti. Zaten kadar bazı varidatı doğrudan iğruya düyunu umumiye tahsil ediyor- ümrük tarifeleri bu komisyon ta- rafından yapılacaktı, Gümrük müdiri u- #ewmnisi de bu komisyon tarafından tayi edilecekti ve , Bu hükümlerin hepsi Osmanlı idaresi. vi bir wrüstemleke yapmıştı. Meselâ Kon- Sl miştim. Bu vaziyette kimse Osmanlı te baası kalmıyacaktı. Çünkü vergi vermek- ten kurtulacaktı. Bu suretle Osmanlı dev Jeti dağılacaktı. “Sevr” muahedesinin ehemmiyetli mad deleri bunlardır. Hülâsa edersek: Türk vatanı parça parça oluyor. Türk hakimi. Yeti kalmıyor, aekeri kuvvetleri sıfıra yakın bir dereceye indiriliyor. Türk teba- ası kalmak, en âcizlerin kâr olacaktır. lere ecnebi tebaası olacaktır. Çünkü menfant Artık bir Türk hükümeti Bir teklif (Başı “inci sayıfada) ya göre tebdili bu inkılâbın faydalarını pek çok arturacaktır. Bunun için mevcul para sistemimi- tamamen tebdil etmek lâzım değil- Yalnız para vahidimizin yüz: âmi yüz parçada birine santim İs verilmesi lâzımdır. Ve tabii o va- kit 100 santimden mürekkep olan bu para vahidimizle yeni hir isim veril cektir. Yani kuruş yerine 100 santim- » lik ikame edilecektir. 40 para hiç bir şek'ide âşari ölçüleri kıymetlendir merektedir. Yeni şekilde 100 kuruş 40 tane 100 santimlikten mürekkep ola- ta Hakkı Nezihi Beyin bu teklifi ik - tsadi mahafilde büyük bir alâka uyan dnmıştı. Filhakika yeni ölçülerle alı- nan ve satılan bir meta kıymetini bugünkü para sistemimizin imkânları dahilinde tam ve kolsy bir şekilde he İ sap'etmeğe imkân yoktur. Sonri | metler zihnen de bulun. ricindeki gramların kıymeti için ayrı ameliyelere ihtiyaç hâsıl ol- maktadır.. - Bir kaç nokta il inci sahifede) İş Şirketler komiserinin salâi se, senelerden beri tecdit edilmişt miserliğe ait işlerden bir kısmı beledi ye fen heyetince ifa edilmektedir. Ceydet Kerim Bayin tenkitlerine ancak Muhittin Beyin Ankaradan av- detinde cevap verebileceği de ilüve ©- diliyor. Bugün Mecliste ne- ler görüşülecek? (Başi 1inci sahifede) |. narmesinin. maddesinin tefsirine dair Başvekâlet tezkeresi ve bütçe encü- 3 — İstanbul Üniversitesinde çalıştı- Tılacak ecnebi mütehassıslarla akdoluna- cak mukavelelere dair kanun lâyihası ve maarif ve bütçe encümenleri mazbatala- 0 4 — Türkiye Cümhuriyeti ile Fransa hükümeti arasında Türkiye - Suriye hu- mesi tarza dair slkdedilen wukavelenin hakkımdaki kanun öyibası ve ha- z imei . Bu namaz, diyor. Osmanlı i sası, muahede şartlarına karşı padişal bir muhtera tevdi etmiştir. Şilâyetlerde bulunuyorlar. İstanbul bile Türiciye e- linde değildir, deniyor. Boğazlar komis- yan Tür hülimiyei olduğu işaret ediliyor. Tür âmâyeti- rin kalmadığı yazılıyor. Türke devleti ka- lamaz, diyorlar. Madem ki Osmanlı ri- Bir: Osmanlı hükümeti, Ankarada teşele- kül eden milli hükümetle teşriki o mesai etmelidir, yardım etmelidir. Eğer yardım edemi; onları rahat bırakmalıdır. Trakya umumi müfettişliği (Başi Tim ANKARA, 18 (Telefonla) — Trak: yet Rcisicümhur hazretleri tarafından HUSUSİ İ ANKARA, 18 (Telefonla) — Dahi lediye birlikleri faslındaki husi hazırlamıştır, Projeye nazaran Edirne, ledi relerin de birlik ya istinaden ikinci umumi müfettişlik hususi ci sahitede) ya heyeti bu sabah şehrimize geldi. He kabul edilecektir. DARELER liye vekâleti belediyeler kanununun, be- ri hükmüne idareler birliği nizamname projesini Çânakkale , Kırklareli, Tekirdağı vilâyetleri mec» lisi umumileri “tarafmdan intihap edilecek ikişer zattan mürekkep bir hususi ida- reler birliği teşkil cektir, Birliğin rine hususi idareler bütçeleri fevkalâde Heyet vilâyet hududu nazarı edeceklerdir. Trakya itibara almadan tır. Hususi idareler ise bütçelerile vilâyetler dahilindeki umum müfettişliği nisan birinde faaliyete geçecektir. yarınki rüznamesine Trakya Umümü merkezi Edirne olacaktır. Ve heyet em- tahsisatlar verilecektir. Trakyanm imarına çalışacak- faaliyetlerine devam ğinin maaş ve Meclisin müfettişli masrafları hakkındaki kanun lâyihası ve bütce encümeni mazbatas da vardır, Matbualar hakkında Mec- lise bir lâyiha veridi Paralı ve parasız neşriyattan 7 nushası Maarif vekâletine verilecek ANIN RA, 18 (Telefonla) — Matbu aları toplama hakkında Maarif Veküle- tince hazırlanan kanun lâyihasını hükü- met meclise vermiştir. Bu lâyihaya göre 1 kânunusani 504 tarihinden itibaren Türkiye dahilinde paralı ve parasız yapı” lan neşriyattan 7 müshası Maarif Vekâ- mülkiye memuruna ve C. müddei sine verecektir. Vekâlete verilecek neşriyat şunlardır: Bilümum gazeteler, | ajans tebliğleri, mecmualar, kitaplar, risaleler, tahsil tez- leri, haritalar, atalar, tablolar, gravür- İer, resimler, plânlar, krokiler, destan ve ir, Türkiyede mütemekkin hakiki ve hsük- mi şahıslar tarafından Türkiyede neşre- dilmek üzere ecnebi memleketlerde bastı. rılarak Türkiyeye ithal edilen eserler de | bu kanun hükmüne tâbi © tutulacaktır. Maarif Vekâletinim talebi üzerine ra ağır para-cezası hükmolunabil 50 1 | Ticaret İşleri umum müdür inden Ve verilecek müsbaların bedeli tazmin et- trileceketir. Forma forma beşredilenler, neşredil- dikçe verilecektir. Tevdi mecburiyetin- den müstesna tutulan mecmualar şunlar- ei Resmi dairelerde cetveller, defterler, makbuzlar, formüller, başlıklı kâğıt ve zarflar gibi hizmet evrakı, Ticarethane- lere, şirketlere, fabrikalara mahsus tari- feler, etiketler, faturalar ve sair defterler, afişler, prospektifler, bir san'at kıymeti- ni haiz diğer matbaalar, davet tezkerele- ri, kartvizitler, adres've ilân © kartları, başlıklı mektup kâğıt ve zarfları, lokan- talara mahsus yermek listeleri gibi şahsi matbualar, her nevi bilet, tahvilât, hisse senetleri, pullar, umumiyetle makti evrak ATİNA SEYAHATİ “ERZURUM” vapuru 22 Mart 934'Perşembe günü saat 18 de Galata Rıhtımından doğru PİRE 'ye hareket edecektir. Fiyatlarda fevkalâde tenzilât, “NAK” seyahatve Turism acentalığına müracaat, Galata, Rıhtım caddesi 7. Tel, 43126. 1605 30 Tânci Teşrin 330 tarihli kanun hükümlerine göre tesçil edilmiş olan ec- nebi şirketlerinden ,(Nitkivist ve Holm - Nydgvist et Holm) Anonim şirketinin “Türkiye umumi vekillerinden Mösyö P. Kampmann bu kere müracaatla haiz ol- duğu salâhiyete binen kendisinin gaybubeti esnasında yerine şirket namma ya- pacağı işlerden doğacak davalarda bütün mahkemelerde dava eden, edilen ve üşüncü şahıs wfatlarile hazır bulunmak üzere şirket müdürü borg'u vekil tayin ettiğini bildirmiş ve lâzem gelen vesikayı vermiştir. kanuni hükümlere uygun görülmüş olmakla ilân olunur. Mösyö 5. Malm Keyfiyet (14633) Gedikpaşada Jandarma Satınalma Komisyonundan: Jandarma kıtat için on yedi kalem saraç malzemesi 22 Mart 934 Perşembe günü saat 11 den 12 ye kâdar pazarlık- la satın almacaktır. Talipleri şeraiti ve malzemenin cins ve nev anlamak üzere her gün ve pazarlığa iştirak için mez - kür günün muayyen saatinda Komisyonumuza gelmeleri ri - ca olunur, “1269,, İstanbul Milk Emlâk Müdürlüğünde'n: Ayasağa çiftliği dahilinde 199 hektar terbiindeki kanlı ko- vak arazisi; mevcut eski mandıra yıkılarak yerine keşifne- mesine göre kiraci tarafından 1494 lira 55 kuru; sarfile yeni bir mandıra yaptırılmak şartile yedi sene m üzerinden 8-4-934 Pazar günü saat 14 te 400 lira bedel ddet ve serevi kiralanacaktır. İsteklilerin ve malümat almak istiyenlerin rey akçelerile müracaatları . mw “1040” Akay işletmesi Müdürlüğünden; 20 Mart 934 Salı Gününden İtibaren 1— Yalnız Köprü - Kadıköy - Haydarpaşa Vapur- larının hareket tarifesi değişecektir. Yeni tarife iskelelere asıl- 2 — Yalovaya kadar giden (104) No,luAda seferi Köprüde nsaat 8,50 de Kadıköyünden 9,10 da kalkacaktır. (1195) 1528 Türk - Bulgar Müttehit Vapurları Yelkencizade - Bulgar Seyrisefain Şirketi İspanya - Fransâ - İtalya HATTI Birinci sınıf Lüks ve Beynelmilel şehadetnameyi haiz ERZURUM günü Karadenizden gelerek ayni VAUPRU 22 MTRA PERŞEMBE İstanbuldan “VALENSLA, BAR SELON, MARSILYA, CENOVA, limanlarına 1,2,3, üncü sınıf yolcu- larla eşyayi ticariye alarak hareket edecektir. Fiatler son derece mu- tedildir. Tafsilât için Sirkecide Yelkencizade acentalığına Tel. 21515 ve Galatada Rıhtım hanında Bulgar Seyrisefain acentalığına müracaat. Tel: 42779 (14494) Istanbul Asliye Beşinci Hukuk Mah kemesinden; - Behiye ve Hasibe ve Ha- fize hanımlarla İbrahim Naim Bey tara fından kasap Yani veledi İstavri aleyhi» ne ikame olunan davadan dolayı muma ileyh Yani Ef, Yunanistanda olup ika- metgâhi meçhul bulunduğu anlaşılmış ve bermucibi talep bir ay müddetle ilâ- Den tebligst icrasma karar verilmiş ve emri tahkikatın 25-4-934 tarihine mü - sadif çarşamba yünü sâat İf te tayin kılmınış olduğundan yevm ve vakti mez kürda mahkemede hazır bulunması lü zumu beyan ve aksi halde hakkında gi Kartal sulh hâkimliğinden: Salih ça- vuş ve Mazlume hanımın şayian ve müş- tereken uhtei tasarruflarında bulunan Kartalda Meydan sokağında kâin iki kat tan ibaret bir avlu ve bir sofa ile iki 0- dadan ibaret bir bap hanenin şuyuun â- zalesi zumnında satılması mukarrer oldu» ğundan talip olanların 25-4-934 tari - hine müsadif çarşamba günü saat 15 te kıymeti muhammenesi olan 300 liranın yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçe- sile Kartal sulh mahkemesine müracaat etmeleri ve tarihi mezkürda verilen be- del yüzde yetmiş beşini bulmazsa 15 gün daha temdit edilerek on beşinci gü nü ayni saatte en çok arttırana ihale - dileceği ve şartnamesinin tarihi ilandan itibaren her gün görülebileceği ilân olu nur. (44661)