22 Mart 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

22 Mart 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

Bir Fransız gaze- tesinin neşriyatı (Bâşı 1 inci sahifede) he yapmağa tabiatiyle o meyledecektir. İman neşriyatı da zaten bu hususta ro- oynamakta devam ediyor. Fransa hükümeti Romada neler hazırlanmakta olduğuna dair doğru malümat edileme- ir büyük bir yer Kont geçen ye gelişinde İtalya - Fransa küç arasında anlaşmanın mevcut sayılabilece #ini her rastladığına töyleyip duruyordu. Bir sefirin doğrudan doğruya kendi mü- sahede sahasına dahil işler üzerinde haki- ki vuftan ve anlayıştan bu kadar mahrum oluşu kabili musamana değildir. Mühin ye kavi bir vasiyette kendi mezarını bar LE ee Maile sdliği. Tir, Kont Chambrun eğer kendi istidale- ri aleyhine dönen hadisenin hakiki ehem- miyetini Başka türlü göstermeğe kalkaş- mak tecrübesinde bulunursa bir düşman ki bir kaç gazete haberinin Fransanın Roma sefaretinden mülhem olmadığını zannetmek istiyor. Nutlcun ve protokol- larm sarih olduğunu söyliyor. Radikal- lerin gazetesi protokol | üzerinde tahlil yaparak bunun bilhassa istişareye ve bü- tün meselelerde teşriki mesaiye ait hü- kümleriyle Avrupa siyasetine kuvvetle tesir yapmak ihtirasında bir üçler misa- kı olduğunu ve akitlerden en kuvvetlisi İtalyaya faik nufus temin ettiğini küçük itilâfa misakın: imzalamış olanlara müte- veccih bir ittifak olduğunu | yazıyor bu gazete mutlşun Almanya ve Macaristana ait kısımlarını da gözden — geçirerek bu mutkun ve talya politikasının ifaki müsellese müncer oldu- ğunu bir tar ki Berlinin yerine Roma- nın geçtiğini ileri sürmektedir. Matin güzetesi yazısının sorunda o Romada Â- vusturyaya tana yapılan kârlı va'itlarin tercihli tarikelerin bu iki mem- tlerinde ağır basmak için nu yazarak diyor ki Merkezi Avrupanın karışık manzarası önünde Al dursun bilâki; s#olininin sözleri bu tehlikeyi kat'ileştir- miştir. transijan gazetesi şu satırları yazı- üçenin arzusu ne olursa olsun. Fran lyan dostluğu iki memleketin is- tkbali için elzemdir. Bütün kuvvetleriy- le dirilen bir Almanya ve tekrar teşkil edilen o Avusturya - Macaristan bloku Fransa için de İtalya için de bir tehlike teşkil edecektir.” Dolfuss'un telgrafı ROMA, 21. A.A. — M. Dolfus İtalya toprağından ayrılırken M. Mussoliniye pek hararetli bir telgraf çekmiş ve bun dn Avusturyaya girmezden evvel Triyes- to'deki kısa tevekkufu esnasında şehire yeniden İtalya « Avusturya ticaretinin bütün ehemmiyetini iade etmek üzere yas pılmış olan muazzam tesisatı gezmiş ol- duğunu bildirmiştir. M. Dolfus İtalyadaki seyyahatinin pek müsmir neticeler verdiğini söyledikten soliniden rica ederek krala ve hancdame karşı tazimatını bildirmiştir. M. Doumergue'in bir natku PARIS, 21. A.A. — Havas bildiriyor: Vilayet gâzetelerinin vermiş oldukları siyafette söylediği bir nutukta M. Du- merg demiştir ki : Fransa hayatiyeti ve kuvvetli ile bü- tün dünyayı hayrete düşürmüştür. Fran- sa kırk elli senelik Cümhuriyet rejimin- den sonra temamen mahrum kalmış oldu- ğu zannolunan meziyetleri göstermiştir. Harpten evvel Fransanm kendisini mü 'dafan kabiliyetinde olmadığını söyliyor- lardı. Bu hulyada bulunanlar, aldan- anışlardır. Fakat aksini isbat etmek iiçn çok can feda ettik. Çok para sarfettik. Arzettiğimiz manzara çok güzel oldu. Evvelce de iktidar mevkiinde bulundu- ğum sırada oçk kerre kendi kendime 8öy- lemiştim, Fransa, harp esnasında o ka- dar güzelki, bir kerre sulh avdet edince Istemem, kimsenin maksatlarından şüp he etmem: Fakat bu kadar büyük, bu ka» dar kahçeman, bu kadar doğru olmakla . hiç yöpbesiz herkesi gıptaya düşürmüş olduğumuzu söylemek isterim. Memle- ketimizin biraz küçülmüş olması hiç şüp- hesiz bir takım kimselerin hoşuna gidö- * cektir. Böyle bir şeyin olmasına mani ol- mak kizmdır. Buna müktediriz. Fransa emniyetini temin etmek ve mali işlerini intizama sokmak hususunda müttehit ol- duğunu bütün dünyaya isbat etmelidir. Taşları ileri geri dama tahtasına benziyen cihanda sulhu muhafaza edecek olan Fransadır. Çünkü biz sulh için çalı. şiyoruz. Yunan bayramı (Başi 1 inci sahifede) zi elli geçe bir tayyare filomuz Ati - naya gitmek üzere uçmuştur. ATINA, 21 (A.A.) — Milli istik- Tâl bayramına tesadüf eden cümhuri- yetin onuncu yıldönümü büyük mera simle ve görülmemiş bir parlaklıkla tesit edilecektir. Dahiliye nezareti bu münasebetle 24 ve 25 ve 26 mart ta- rihlerinde Atinada ve bütün gelirler; de yapılacak merasimin progr: neşretmiştir. Gazeteler Türkiye “hükü metinin bu münasebetle bir hava fi - losu göndermeye a vermek sure- kayı memnuniyetle kaydederek aş iki milleti yel- diğerine bağlayan yeni bir ei Sürmek tedirler. Türk va Ri yarın Atinaya gelmesi ilmektedi Toprak bayramı (Başi nci sahifede) nin memlekette köylü ve zirante hiç ehemmiyet vermediğini, münka: manlı hükümetinin Cümhuriyet dev - rine bıraktığı bin bir dert arasında başlıca olarak ziraat işinin geldiğini, ve beş senelik bir program tanzimile ziraat işleri üzerinde uğraşılmakta olduğunu; fakat bunların yaranın üze- rindeki kabuğu kaldırmaktan ibaret bulun- giup yapılacak daha birçok duğunn, köylülerin demiştir ki? “Biz zirastçiler, fenne istinaden memleket topraklarını işletmek husu sunda uhdemize düşen vazifeyi ifa do vâki olan davet üzerine kürsüye gelerek demiştir ki peşi 21 mart, İlkbaharın ille Emmek ikiz sabık Bulgar. zırı her sene martınm yirmi birinci günü toprak bayramı yapılarak top- rağın ve çiftçinin istirahate terkini ve bugünün kutlulanmasın: teklif etmiş ve biz de bunu kabul etmiştik. Fakat dediğim gibi bu yeni bir şey değildi. Yukarıd. ylediğim gibi bunu ak « vamı kadime tesit edezelmiştir. Top- rağın ehemmiyetini izaha hacet yok- tur. İnsan ana kucağından ayrılınca, ilk işi hayatını topraktan kazanmak olduğu gibi, nihayet büyük yolculuk ia dk oraya pvdzt ediyor. Bize haya: tumız mü her türlü nimeti ve- ren toprağa karşı Beni şükretmek, nimetperverlik olur., Bundan sonra yemek salonuna ge çilmiş ve mektebe ait çiftlik mahsu- lâtından pişrilmiş olan yemekler yen miştir. Yemekten sonra da idareci hu- susiye bütçesinden tahsis edilen para ile açılan tavukçuluk enstitüsü gezil- miştir, Bayram çok güzel ve samimi olmuştur. Vilâyetin diğer kazalarm - da da toprak bayramı merasimi ya - pılmaştr. > “Kazanç Tâyihası (Başi 1 inci sahifede) karşı yalnız mali bir ceza kaydı konul duğunu söyliyerek: halbuki: — Bu hile vaziyetidir. Doğrudan doğruya vergi ile mükellefiyetini bi- le bile saklamaktadır. Vergi verme - in devlete karşı büyük bir iha net etmiş değil midir? Buna karş yalnız verginin birkaç misli alınmasi- İe iletifa etmek doğru rmadur. Bu ayrı bir suç değil midir? demiş, ayrıca cezai ahkâma tâbi tutulmasını istemi Mazbata muharriri Refik Sevket Bey encümenin Hakkı Tarık Beyin mü talealarına iştirak nin tetkikini istedi de encümene havale edildi. (Kaptı kaçtı) 77 den 84 üncüye kadar olan mad deler kabul edilerek, 84 üncü madde- deki (kaptı kaçtı) tabirinin umumi Mi etmemesi verime olmaması dolayı - sile ni kabul edilmiştir. Mü teakıben 97 inci maddeye kadar olan lar kabul edildi. Belediye ve hususi idareler Hakler Tarık Bey 98 hakkında söz alarak hükmi şahısların liyerek teklifini riyasete verdi. Muvakakt maddeli yüzüncü maddeler de ikten sonra muvakkat mad delerin müzakeresine geçildi. Muvak inci madde hakkında söz alan ikinci fıkrasının fazla olduğunu, çün kü kanunen müruru zamanın 3 sene olduğunu, halbuki 928 senesinden be söyledi. Mazbata muharriri Refik Şevket Bey bu maddenin yalnız tarhiyata a- mayı tahailâta. da ait olduğunu beyan etti. Maddenin ikinci fıkrası kalmak üzere birinci fıkranın tayyo- dilmesi kabul ve madde encümene ia de edildi. Kanundan çıkarılan madde Hüsü Bey (İzmir), ikinci madde- ye de itiraz ederek bu maddede kapi tülâsyon kokusu olduğunu, ecnebile - rin vergiye müteallik bazı cezalardan kurtulduklarını, böyle bir şey varsa vatandaşların da kurtulması lâzım geldiğini ve ecnebi yerine ya cezalı veya cezasız tabirinin kullanılmasını kabul ettiğini söyledi. Hüsnü Bey (İzmir) , kanunda pir le bir yer tutmasının, JEMBE 22 MART 1934 Tramvay, telefon Ve meclis (Başi 1 inci <sahifede) edecek tedbir alınmıştır. Tramvay üc retlerinden birkmiş paralara gelince, bununla belediye ve alâkadar vekâ- let meşguldür. Hak, mukavele, ka - nun neyi tayin etmişse onun olacağı tabiidir. “Şehir meclisinin cumartesi günkü nda gerek bu mesail ve gerek- beyanatım çok yanlış intişar etmiştir. Benim beyanatımın hülâsası dördün- cü senesini bitirmek üzere olan şehir meclisinin belediye makamı ile çok ti tiz ve dikaktli olmakla beraber mü- tekabilen çok samimi ve müşterek ça lışma ile geçen dört senelik müddeti bitirirken nisan içtimama henüz neti celenmemiş alının ve tasdik: ile mükellef olduğumuz tet - kiki hetabatin hiç olmazsa iki sene - Iktısat, liğinin yetiştirilmesinin ve Fen ve Komiserlik teşkilâ varsa bunların araştırılması teminini temenniden ibarettir. Bu Meclisin her vakitlci mesai hı hu: doğru değildir. HALKEVİNDE Karikatür sergisi Halkevinden: 23 - 3 » 934 cuma gü- nü saat (17) de Gülhane parkı metha- linde Alayköşkündeki Güzel Sanatlar şu- bemizde Cemal Nadir Beyin sergisinin açılma merasimi yapılacaktır. Sergi 24 - 3 - 934 cumartesi gününden itibaren her gün (10) dan (19) za ka- dar açık bulunacaktır. Duhuliye yok - tur. Arzu edenler bu saatler dahilinde sergiyi gezebilirler. Köy konferans'arı Milli Türk Talebe Birliği tarafından tertip edilen köy kk min â - kincisi dün akşam halikevinde Hıfzırrah- man Raşit Bey tarafından verilmiştir. Köy terbiyesi mevzuu üzerinde ve- rilen bu ilmi ve müşahedelere müs - tenit konferansta kalabalık ve münev ver bir kütle bulunmuştur. Boccace hakkında konferans Üniversite edebiyat fakültesi profe- sörü Mösyö Spuger tarafından da dün gece halkevinde İtalyan odibi Bocca- ce hakkında bir konferans verilmiş - tir, pa çö Sürpagop mezarlığı Sürp Agop mezarlığına ait son ad- liye yanıımında yanan dosya belediyo- ce yeniden hazırlanmıştır. Temyim mahkemesi, patrikhaneyi davaya haklı görmemişti. Davaya yeni- den başlanacak ve bir kaç celsede ik- mal edilecektir. rasını “arsalar karacaktır. Belediye, kazanırsa 0- halinde hemen satışa ger Muhiddin Bey bugün geliyor Bir haftadanberi Ankarada bulu - nan vali ve belediye eeisi Muhittin Beyin bugün şehrimize avdeti beklen « mektedir. Telefon paralarının iadesi Telefon şirketinin abonelerine is - de edeceği paralarm hastanelere pa - viyon inşası için belediyeye terk ve teberrüüne mahsus tabettirilen fişler ve cetveller dün kaymakamlıklara tevzi edilmitşir. Kaymakamlıklar da bunların, her mıntakamın aböne mik- darmı nazarı dikkate alarak nahiye- lere göndermektedirler. Her mahiye, belediye ve fırka teşkilâtmdan istifa de ederk bu fişleri abonelere gönde - recek ve aboneler tarafından doldu - rulacak ve imzalancak fişler, ayni ka naldan beldiyeye iade edilecektir. Şimdiden şehir meclisi azasından ve belediye erkânından manda milli ve hususi bazı mücsseseler, bu haklarını terk ve tereberrü ettiklerini beledi » yeye bildirmişlerdir. Namık Kekik günü Milli Türk Talebe berliği tarafın - dn yarn Nari Kemal ve Ziya Göle alp günü ittihaz edilmiştir. Bu münasebetle yarın saat 14,ten sonra , üniversite konferane salonunda merasim, Himâyeietfalin yeni binası Himayeietfal cemiyeti vilâyet mer kezi için salın alınacak olan Cağaloğ- lundaki eski emniyet sandığı binası - nın satın alma muamelesine başlan - muştır. nunun mer'iyeti tarihine kadar öden - memiş olan müteahhit ve mültezimle- rin istihkakları bu kanun hükmüne tabi tutulur, kaydına itiraz ederek bu suretle iki vergiye (tabi tutulmakta olduklarını söyledi. Bunun etrafında mütehassıs hatipler beyanatta bulundu. Nihayet madde encümene iade edildi. Bundan sonra diğer muvakkat mad- deler de okunarak kabul edildi. Evvel- ce encümene verilmiş olan maddelerin de heyeti umumiyeye arzına talikan ka zanç İâyihasının müzakeresi bırakıla « rak ruznameye geçildi, Ruznamedeki maddelerde yalnız ev- kaf tahsisat fevkalâde kararnamesinin yedinci maddesinin takyidi ve bütçe encümeni maddesi müzakere ve ka- bul edilmiş, yarın devam edilmek zere celseye nihayet verilmiştir. BELEDİYEDE Belediye Kooperatifi Ne kadar kâr var, neler yapıldı? Mahdut sermayeli İstanbul beledi - kooperatif bar a heye- Ahmet Servet, Remzi Saka, Neşet, Ra- sim ve Şükrü Beyler ipkaen seçilmiş. İçtiman iki yüz kadar hissedar işti- rak etmiş ve idare meclisine il — yi dolayı teşekkür edil- mel Kooperatifin tesisi ve kısa zamamda tevsi ettiği lokanta 933 senesi zarfında 74,444 kişiye yemek vermiş- tir. Ortaklara ucuz odun ve kömür veril diği gibi 933 senesinde yapılan satış miktarı da 14,525 Tiraya baliğ olmuş” tur. Raporda ezcümle deniyor ki: “Bele. diyenin yardım olarak kooperatifimize verdiği 2500 lira ile gene belediyenin delâletile temin ettiğimiz 500 lirayı Btiyat esine ayırdık. Ve bu bir senelik faaliyet devresin- de bilcümle masraflar çıktıktan son- ra alım ve salım fiyatları arasında hasıl olan 1350 liralık fark kiymet. ten mevcut tesisat va demir başımızı süratle imha için 899 liralık bir amor- tismnan tefrik ettikten sonra 450 hi- ra ve 25 kuruş safi kâr temin ettik. İdare meclisi, bu 450 lirayi temettü olarak bu sene tevzi etmemeyi ve te- mettü tevziatmı gelecek seneye bı - rakmayi teklif etmiş ve bu teklif kabul edilmiştir. Ölçü ve ayarlar Hileli ölçü ve ayarlar için tutulan zabrt varakalarının ölçü ve ayarlar baş- müfettişliğine değil doğrudan doğru- ya cümhüriyet (o müddeiumumiliğine gönderilmesi lüzumu belediyece alüka- darlara tamim edilmiştir. Çarşamba nezafet ahırlarının nakli Belediye, Çarşambadaki nezafet a- hırmı kaldırarak orada güzel bir bah- çe vücuda gelirmeğe karar vermiştir. Edirnekapı haricinde eski Musevi mezarlığında yeni bir ahır inşa edil - miştir. Ayni mahalde &mele için is « tirahat salonunu, banyo ve duş terti- batını, 250 yataklı kovuşları, yemek- haneyi ihtiva edecek bir bina ile bir marangozhane ve bir de nalbant salonu vücuda getirilecektir. Tussuz tereyağı. diye Çarşı ve pazarlarda bir telom pis kıyafetli adamların kirli (o kaplarda (tuzsuz ve taze teroyağı) diye | sattık- ları yağlar belediyece tahlil ettirilmiş ye bunların Bu gi sıkı mürakabesi irene belediyebe tamimen tekliğ edil. miştir, Yarınki konferans Mekteplerin tatili Bayram münascbetile mektepler ari- feden itibaren tatil edilecektir. Talebe eğlentisi Mühendis mektebinde mozuni- yet imtihanları Mühendis mektebinde bir aydan - beri devam etmekte olan mezuniyet im tihanları nihayete ermiştir. Bu müna- cumartesi günü talebe tarafından Himayeietfal vilâyet y kongresi ye civarındaki binasmda yapılacak - tır. Binicilik dersleri Sipahi Ocağı memlekette atlı spo » run teraleei ve inkişafını temin için ih- tiyaca kâfi at satın almış, ameli ve na- zari binicilik dersleri açmıştır. Tedrisat ilerledikçe v4 gezintileri de yapılacaktır. Dersler her yün saat 17 den 20 ye kadar pek müsait şerait tah- tında Sipahi Ocağında devam etmek tedir. Muallimliğini Fransanm (Semür) binicilik mektebinden mezun mütehassıs Behçet Bey deruhte eylemiştir. Atlı ge- rintiler (Şas akur) üldenharda başlıyas caktır, m »4 EF Fransızca sözlü muazzam filmi! HARRY BAUR - FLORELLE - MORENO - 100,000 kişi sahnede - Memlekette Aydın spor kongresi AYDIN, (Milliyet) — Mıntaka spor kongresi toplan: üzere. dir. Mıntaka umumi kâtibi mınta. kaya bağlı klüplere murahasların « seçmeleri için tebliğ yapmıştır. Bütün Aydın sporcuları, bu 8€- ne çalışacak ve memleket spor- culuğunun yürüme ve yükselme- sinde imanla sarılacak şahısların iş başına getirilmesi azmindedir- ler, Halveki spor şubesi vilâyetimiz çevresinde bulunan spor klüpleri arasında Kurban bayramında ya- pılacak turne maçları için bir ku- pa koymuştur. Aydında ekim vaziyeti AYDIN, (Milliyet) — Vilâyeti- mizde Sökeden gayriyazlık ekin ekilmez, kışlıklar tamamen ekilmiş tir, soğuk ve donlardan bunların neş- vünemaları biraz gerilemişse de son defa yağan faydalı yağmurlar ve mürait giden havalarla bu ge- rilemeği telâfi etmiştir. Afyon ekim'ne müsaade edilen merkez kazasında daha evvelden ce hemen ekmişlerdir. Yetiştiremi yenler de şimdi yazlık olarak ek- meğe devam ediyorlar. Bu seneki don ve soğuklardan vilâyet'miz zeytinleri çok zarar görmüştür. Koçarlı mıntakasında zeytin ağaçlarının yüzde 60 1, ğer mintakalarda da yüzde 0 . yüzde 40 kadar ağaç kurutmuştur. Soğuk ve dondan incirler zarar görmemiştir. Bilâkis soğuklar incir ağaçlarındaki kanlı bahra haşere lerini tamamen mahvetmiş ve yüz den incirler fayda görmüştür. Erkek incir ağaçlarının soğuk- lardan müteessir olmasından kor- kulmuşsa da yapılan tetkikat neti- cesi bunların da bozulmadıkları anlaşılmıştır. Soğuklar portakal mahsullerini yüzde 90 mahvetmiş, portakal a- ğaçlarını da yüzde 60 kuruşmuş- tar, Balıkesirde şehir klubu BALIKESİR, (Milliyet) — Ba- lıkesirde bir şehir klübü yapılması tasavvur halindedir. Balıkesirin böyle bir klübe ihtiyacı ise çok a- çıktır. Muhterem Valimiz Salim Beyefendi bu ihtiyacı görmüş ve giderilmesi in o müteşebbislere yardım vadetmiştir. Senelerdenberi boş duran muh teşem Evkaf oteli mevkii ve terti- batiyle böyle bir klüp olmıya çok elverişlidir. Bu cihet nazarı dikka- te alınmış, bazı teşebbüslere giri- şilmiştir. — ——— Çocuk balosu Himayeietfal cemiyeti Anneler Bir liği tarafından Tepebaşmda Kazadi - talya salonunda saat 16 da bir çocuk balosu ve burada çocuk danseden lara mükâfatlar verilecektir. Bugünkü program UYANIR # Plâk neşriyatı. Bar m ni Sırrı tarafından konfe haberleri. 18,30 30 Te benii neşriyat. 21 Muhtelif neşriyat, Ajans ve bor. haberleri, mizin orkestrası tarafından dans TE, 550 m. BUR ri imes: rilen dere. 20,15: Harpa ie Bi 2118: Öze ele tras tarafımdan ensar. 22.38. Konferanı. 23,20; Haberler. Pr Farkas Sipan takımı. OVA, Mim. YARS 17551 komssil. 18,50: Ge Here mehi neşriyat. 19: Koma Müsahabe. İM 308: Van Bieber — vie 1820) Örkentre e eze 20,10: Kenfe- a men operasında verilere pe. Teen neki! Mübsakikyn son kal VİYANA BIM. 2 di 10/10: Keman Lönseti: 1863 Piyano konu ri. idi İktisadi neşriyat. 19/50: Müsakabe, 20: Neşeli orkestra könasri: 22! Haftalık haberler iyi zn Akal 0 Sun habarlar ZA, BRESLAU M6 e 17 Halif mausiki, 19 Müeahabe, 20 Mili may. şiyal (Sehuberi'in eserlerinden konser), 2130 Bilya ilimemenik arkastrası tarafıma ben” 24 Naş'eli popuri (Davul ve .... Bu akşan SARA Y. (Eski Glorya)fa VİCTOR HUGO'nun şabestrindeni mukt:bes inde her rol için büyük Er yıldız" HENRY KRAUSS - ORANE DEMAZİS. Mizanseri 30 milyona mal olmuştur. FOX“ JURNAL iğ (14805) Ekiş geçen seneden fazladır. | yerlerini hazırlıyanlar emir gelin- | LEE .R CHARLES VANEL - MARG. Bngün matinelerden itibaren EYİ | we allık | İPEK « ELHAMRA SİNEMALARINDA Fiyatlarda zam yoktur. (14810) Fırsatı Kaçırmayınız; Bugün ve yarın HARP HN FERAH sinemada Bu film 4 Nisandan itibaren Bursa TAYYARE sinemasında İİ gösterilecektir. (14775) ISTANBUL BELEDİYESİ Şehir Tiyatrosu Bu akşam saat fi 21 de İ KÖKSÜZLER 3 Perde Muharriri: Vedat Nedim Halk gecesi Umuma 1639 YENİ NEŞRİYAT ; Afrika vahşileri arasında Afrika vahşileri arasına düşen ve w zun seneler vahşilerle beraber hayat sf Tstanbul dördüncü ira memurluğum | dan 5 Yeminli ehlivukuf tarafından tamami" pa üş biniki yüz yirmi yedi hirs kıymet taktir edilen Beyoğlunda Kamef hatun mahallesinin Enli yokuş sokağınd? eski ve yeni 3 numaralı kâvgir hanenin lamamı açık artırmaya konulmaş oluf 9-4-934 tarihinde şartnamesi divanhan€” ye talik edilerek 25-4-934 tarihine müsar dif çarşamba günü onat 14 ten 16 yak” dar İstanbul 4 cü icra dairesinde set” Incaktır. Artırmaya iştirak için yüzde yedi buçuk teminat akçesi almır. Müte“ rakim vergi, belediye vakıf icaresi borf” luya aittir. Artırma bedeli mubammef kıymetin yüzde yelmiş beşini bulduğu taktirde ihalesi yapılacaktır. Aksi halde en son artıranın teahudu baki kalmak © zere arttirma 15 gün daha temdit edi” lerek 10-5-934 tarihine müsadif perşeni” be günü ayni santta muhammen kıym&” tin yüzde yetmiş beşini bulmadığı tak” tirde satiş geri berakılır. 2004 numara icra kanununun 126 ncı maddesine kan ipotek sahibi alacaklılar ile diğer # Hökadarların ve irdfak hakki sahiplerini” dahi gayri menkul üzerindeki hakların! ve hususile faiz ve masrafa dair olan id dialarını evrakı muspitelerile yirmi göt içinde icra dairesine bildirmeleri lâzım dır. Aksi taktirde hakları tapu sicilleril? sapit olmadıkça satış bedelinin payla” masından hariç kalırlar. İşbu maddei k” nuniye ahkâmma göre hareket ve daha fazla malümat almak isteyeni” rin 933-347 dosya numarasila memuri$”” timize müracaatları ilân olunur, (14783) .. Niyet Asrın umdesi “ MİLLİYET ” tr ABONE ÜCRETLERİ : siemize iin, Harita içi» LK. LE