22 Mart 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

22 Mart 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

mi ei | r ğ & ir © (Basi 1 inci, sahifede) kit bizim vaziyetimiz malümdur. Bu kısmı Recep Bey anlatacaktır. Rusyanın vaziyetine gelince: O-an kler üç büyük hâdise ile karşı karşıya idi. Garpten, cenuptan, #imalden gelen üç büyük isyan çık - mıştı. Hâdisat öyle bir sırada cereyan etmişti ki Bolşevikler mevkilerini kay» betmemişler, fakat kendilerini harice Kafknöyada A de tanıtamamışlardı. zerbaycan Rus müfuzu altında idi. Gürcistan, Ermenistan kısmen müsta- kil Rolşeviklerin iki silâht O ande Garp ricali , Rusyada Bol- şevikliği ortadan kald — ümidini kaybetmemişlerdi, Bunun için çalışı yorlardı. Ruslar da Bolşevik! ü yayu yaymak için çalışıyorl: Yet hükümetinin elinde iki mühi İerine karşı isyan ettirmek istiyorlar- dı. İkinci conse şarktaki müstemleke halkı idi, Bunların da müstemleke $i- yaseti güden büyük devletleri kovma- ları bekleniyordu. Sovyet bükümeti de düşmanı olan Garp devletlerine silâhı kullanıyordu. Garp Sosyal ların idiler, Fakat zorla mül kiyeti şahsiyenin kaldırılmasını iste. mezlerdi. Bunlara menşevik te derler. Bütün memleketlerde enin eksex riyeti soayal demokrattır. Rusyadaki Bolşevik hükümeti bu amele fırkaları ile mücadele ediyor, onları Bolşevik yapmak için çalışıyordu. Bu sıralarda Ermenilerin mevkii kuvvetli idi, Garp devletleri tarafından Ermeniler istis- mar edilmişti. Sosyal demokratlar Er- meni düşmanı idiler. Türk - Rus İsiu teşekkül etmeden bu müşki yenmek zarureti karşısında bulunu- yordu. Yani Ermenilerin kuvvetini 8 zaltmak lâzımdı. Güç bir seyahat Rusya ile yapılan muahede tarihi 16 marttır. Halbuki heyeti murahha- samız temmuz ortalarında Moskova- ya vâsıl oldular. Demek ki Ruslarla 8 ayda anlaşılabildi. Ovakitki Rus ri - anlamışlar- dır ki Ermeni dostluğuna güvenerek Garpten temin edecekleri menfaat, Türk dostluğunu kazanarak temin €- tiler, Çünkü Ankara hükümeti ricali Osmani devleti tarafında idama mah küm edilmişti. Seyahat onun için iki ay sürmüştür. “Nahcıvan”ı Ruslar Er menistana bırakmışlardı. Bir de tren yolu vardı ki Ermenilerde idi. Bina - enaleyh Rusya ile Türkiye arasında münakale münkati olmuştu. Bu vazi- yette işe başladık. Murahhaslarımız şikâyet ettiler. Yolun açılması tek « lif ettiler. Ruslar o sırada bundan çe kindiler. Bunun sebebi Garpteki 408- yal demokratların eline propaganda silâhı vermek korkusu idi. Sonra Le- histan mağlübiyetten yeni çıkmışlar - dı. Biz, Ermenistanın üzerine yürü - meği teklif ettik. 24 Ağustosta yolu açmamak üzere Türk ve Rus murah- hazları arasında bir muahede imza e- dilmiştir. Ruslar bize müzaheret ede- ceklerdi. Heyeti murahhasamız Anka rTeye gelmeden bir gece evvel Çiçe- rin ile Bekir Sami Bey ârasmda bir dedi ki: Biz mülâkat oldu. Çiçerin Ermenilere arazi verdi Sizin de ver meniz lâzımdır. Bu, menfaatimiz ikti zasındandır. Bu teklifle Yusuf Ke mal Bey Ankaraya avdet etmiştir. Büyük Millet Meclisi hükümeti gayet ü i ha. Ci- Iran o zaman İngiliz himayesine girmişti. Binsenaleyh bi mızda bir düşman çemberi makta olan Sovyet Rusya - fik olarak akla geliyordu. Ankarada ya ile yeniden harbe girmeyi göze al Hariçten bir müttefik lâzım - dir. Fakat Ruslar Ermeniler için top- rak istiyorlardı. Meclis katiyen bir avuç toprak verilemiyeceğini söyledi. Bu sırada Ermenistan hududundaki vakaları zikretmek lâzımdır. Hazi - ran 1920 de Ermeniler Şarkt: katliâm yaptılar, Türkeliri öldürdü - ler. Hariciye vekâleti protesto etti. Haziran 1920 de mütareke olalı he - müz sene geçmemişti. İngiliz kümeti, parasızlıktan dolayı birçok ordularını hazfetmişti. Bu meyanda Kafkasyadaki ordularını da geri çek: mek istiyordu. Haziran 1920 de biz Ermenilere hücum etseydik, İngiliz - ler ordularını çekemezlerdi. Çünkü Ermenilere yardıma koşarlardı. Onun için biz, Ermenilere hücum için biraz bekledik. ve sulh Kafkasyayı tahliye ettiler, En sonra Batumu tah. e ettiler. Batum Gürcüler tarafın. dan derhal işgal edildi. Biz bunu da protesto ettik, Çünkü büyük harpte biz Ruslarla muahede yapmıştık. Bu na göre Kars, Ardahan, Erzurum, Ba tum bize iade edilecekti. Ermeniler Oltiyi aldılar. İngilizler çekilince biz Ermenilerle harp için hazırlanma; başladık. Ermenilerle harp 14 eyl de bize yaptıkları bir baskınla baş Jar, Evvel muvaffak oldular, sonra yenildiler, 30 Eylülde Sarıkamış düş iü Askeri harekât bir ay durdu. Ce- lâlettin Arif Beyin Erzurumdaki da- hli hadiseleri dolayısile harekât dur 30 imi Karsı aldık. 21 Teşrinievvelde Ruslara cevap vere tek Ermenilere hiç bir yer terketmiye <eğimizi söyledik, Biraz sonra Güm - râ düştü. Artık Ermenistan yere se rilmiştir. Kars alınmc, biz Ermeni - isre sulh teklif ettik. Bunun üzerine Gümrüde sulh konferansı Sariptir Ermenilerle harp İngilizler temmuzda var etmişlerdir. Bu ta - levleri bir iki gün sürdü, Sonra mua- Hikmet Bey dördüncü dersini verdi hede imza edildi. Bu muahedenin yal mz araziye ait kısmı baki kalmıştır. Sonra aktedilen Kars ve Moskova mu #)edeleri bu muahedenin yerine ka- im olmuştur. Dünyanın çemberinin bir tarafı kurılmıştı Ermeniler fazla olarak Karsı bi- ze bırakıp sulhü imza etmişlerdir. Bu berbin bir mühim neticesi Bolşevik ve Türk arazileri arasında itisak hu- sule gelmesi olmuştur. Artık biz &i lipler çemberi içinde değildik. Hazi ran 1920 de Yunanlılar büyük bir arruza geçmişlerdi. 29 Ağustosta Uşa ön kadar gelmişlerdi. Fakat bu taar- ruzlar arazi kazanmaktan ibaret ka kracak şekilde değildi. Halbuki ta büyük bir zafor kazanmıştık; Er - istan ortadan kalkmış, Rusya, Tür kiye, garp devletlerile hali harpte ©- lan bu iki devlet iltisak peyda etmiş lerdi. Bunun neticesi Istanbulda Da- mat Ferit düşmüştü. İkinci bir si de Gürcü hükümeti bize kı rını değiştirmiştir. Gürcüler te kadar, garp devletlerinin öleti ol rak bize karşı küstahane tavırlar kınmışlardı. bize de hal bir sefir gönderdi. di. Bu sefir Ankara hükümeti nez: gelen ilk sefirdir. İlk itimatnameyi veren safirdir. Sefirden Ardahanı, Ba tumu geri istedik. Müzakerat uzadı. Halbuki bu sefirin maksadı, sonradan anlaşılmıştır ki, Rusya ile arrsuzda nifak sokmaktır. Fakat aradan çok geçmeden Ru:ya Gürcistan istilâ et- miştir, Sefir bu sefer bize, istedi miz yerleri vermeğe karar verildiğini söylüyordu. 23 Şubat 1921 de Gi iri kabul ederek şiddetli bir ul tom verdiler. Kars ve Ardahanı dik. Münakaşalar oldu. Fakat askeri- miz alkışlarla bu iki çehre girdiler. Gürcüler Batumu bize bir cemile ola « rak vermek istiyordu. Halbuki Batu- mu da askerimizle işgal ettik, Gürcü hükümetini oradan çıkardık. Ruslarla müzakereler Ruslarla müzakerata devam ede * Tms na toprak istemesi keyfiyeti bir sui- tefehhümdür. Siz de böyle bir vaitte bulununuz. Bizi sosyal demokratlara karşı müşkül vaziyett- miştir. Bunun üzerine yeni bir heyet Mos kovaya gitti. Yusuf Kemal Bey ve Ali Fuat Paşa, Rıza Nur Beylerden mü - rekkep bir heyetti. Bu safhai müzake 2,5 ay sürmüştür. Ruslardan biz wvelâ misakı millimizi tı istedik. Ruslar müzakerat esnasmda Kafkas mevkilerinin de iştirakini iste diler, Biz reddettik. Ruslar bazı e$ - urtarmnez de ,. etti. Murahhaslarımız . reddetmiştir. Bunlar iki, iki buçuk ay sü sone ra 16 martta Ruslarla dostluk mua - hedesi imza edilmiştir. Bu muahede- nin araziye ait kısmı şöyledir: Batu - mu biz bu vakitler işgal etmişti harbile kaybettiğimiz yerleri geri al dık. Batumu aldık. Batımı terketme miz şu şartladır: i i le Gürcistanın bi zim için de serbest bir liman olacak- tı, Araziye ait kısımları bunlardır. Bundan başka Türk ve Rus bükük iş oklukları müemde ii eri lede müşterek menfaatlere sahip ol- dukları tesbit edilmiştir. Meselâ Sevr muahedesini Garp devletleri bize ceb ren kabul ettirmek istiyorlar. Bunu biz kabul etmeyince Ruslar da kabul #tmiyecektir. lar Türk mizaka mil- lisini bütün şümulile tanımıştır. Bol- yevik hükümetinin giri zam mücadelesinin haklı olduğu ka- bul edilmiştir. Rusya kapitülâsyonlar- dan vazgeçmitşir.. Çarlık hükümeti - miyir Türkiye ve Rune TüRüyenlA miştir, iye ve ürkiyeni, ve İstanbulun emniyetini kâfil bir şe kil dairesinde Karadeniz mücavir dev 'detmişlerd ye Büyük Mil gayet büyük bi zafer kazanmıştır. 93 te kaybettiğimiz yerleri aldık, sağ lam ve esaslı büyük bir devletin dost Türk murahhasları Moskovada Ef gan hüleümetile de bir munhede ak - detmiştir, Bu munhede 1 Mart 1920, de imza edilmitşir. Garpta vaziyet Şimdi gelelim garbe; Tevfik Pa- şa sadrazam olmuştu. Bu andrâzam idama mahküm edilen Mustafa Ke mal hülrümetile temasa girmiştir. 23 Teşrinievvelde Yunan kralını bir kuduz maymun ısırmıştı. Ve kral ölmüştü. Bu vakitlerde Yumanistenda bir karışıklık başlar. Halk, ölen kra- ln babası Kostantinin kral olmasa rey vermiştir. Kostantin Kral oldu, Ve nizelos düşmanı olduğu için memle - keten çıkmış, gitmiştir. Dahiliye na- Zirı olan Ahmet İzzet Paşa Ya giderek Ankara bükümetile konuş Fakat Osmanlı dev- leti Ankara hükümetine müsbet bir teklif getirmemiştir. Müphem olarak gelen iden müsaa - İngilizlerin söylediklerini söylüyorlardı. Fakat herkese, her mü yacaata misakı milli cevabı verilirdi. müracaatına böyle ce - vap verildi. Misakı milli dahilinde ber kesle sulh yapmağa hazırdık. Şark vakayii üzerine Sevres'i bü - tün bütün değiştirmemekle beraber, devletler bize bazı müsaadeler yap - mak teşebbüs ler. Bunun sebe bi, Ankara hükümetinin muvaffakı - yetleri üzerine olmuştur. Munhede le himize değişecekse, bunu Arık: hü kümeti yapabilirdi. İstanbul hüküme- | ne düşen vazife, ortadan çekilip git - İ mekti, İstanbul muruhhasalrı, Anka raya geldikleri vakit söyledikleri söz lerle Türk mâneviyatı kırılıyordu. Osmanlı murahhasları; o Müttefik devletler müsamaha edecek, diyorlar - dı. Ankara hükümeti mükerrer defa Os manlı devletine: Siz böyle şeylere karış- mayın, olan Ankaraya gel sin, diye ihtaratta bulunmuştur. İki vak'a daha zikredelim: Biri, Türklerden esir edilip muhte- Mf yerlerde bulunan Türklere yapılan müzmeledir. İstanbulda divanı harp re- rımızı boyuna idam ede: ların, İngilizlerin de böyle divanı harp İeri vardı. Biz bu idamları durdur - mak için bir tebligat yapmağa mec - bur olduk. Dedik ki: Eğer idam e - derseniz, biz de Fransız, İngiliz esirle- idam , ederiz. Filhakika bundan sonra idamların ar. kası kesilmiştir. Mustafa Sagir Gene 1922 senesinde Mustafa Sa » gir isimli bir Hintli Ankaraya geldi. Gazi bunu görünce casus olduğuna hük metmişti, Bumun bir çok vesikaları tu- tuldu. Mustafa Kemsl Paşaya İtal da bir malikâne, ve büyük bir meblâğ olduğumu söylemişti. Halbuki bu Hintli, sözde Hindirtandan yardım getiriyordu. Fakat bu basit bir kur - mazlık idi, Sözde bu suretle mukave - metimiz kırılacaktı. Bu zatın oteldeki eşyası arasında gizli mürekkeple yazılmış bir çok ta - Hmat vardı. Meselâ, Gazinin hizmeti- me girmek için me lâzımdır? Otomo- bili çabuk gider mi? Yediği yemek na- silder?, Sualleri vardı. Bu zat suikast ya - pamazdı. Fakat zemin bazırlıyordu. Meşhur ağa handan ve İngiliz ha - riciye nazırı (Lord-Gürzon) dan tek graflar alındı. İngiliz tebaası olduğu nu, idam edilmemesini bildirmişlerdi. Fakat müseir olmadı. İdam edildi. İnönü Yunan tahtına Kostantinin çıkma- Bu hâdisenin ehemmiyeti şu idi ki, Venizelot düştükten sonra, Yünanm azmi kırılmıştır. Çünkü on beş sene- dir Türk düşmanı Venizelostur. Hal- buki kış ortasında Yunan ordusunun İz gösterdi ki, harp devam & » tir, Lloyd Georges Fakat Yunanlılar o vakite kadar mü- muvaffak Anan doluda tenezzüh yapıyoruz, diyorlardı. Birinci İnönü ilk mağlü - biyetleri idi. Türk ordusunun kuvve © dünyaya bu suretle anlatılmıştı. 25 kânumusanide Pariste toplanan mütte- fikler konferansı, Londrada bir kon- ferans toplanmasını ve Ankara bükü- metinden de murahhas çağrılmasmı ka. İnönü zaferi üzerine ecnebi Ankara ile doğ - geçmek kararını verdi. rarlaştırdı. devletler, ruya temasa ler, Bu sırada Venizelos dü i yette idi. Fakat garpta şöhreti, Yuna- #istanda da bir çok taraftarları vardı. Venizelos Londraya gitti. İngiliz başvekili Lloyd Georges ile. görüştü. Yunanistana yardım istedi, / Lloyd Hikmet Bey bugünkü dersinde Lon- dra konferansından bahsedecektir. KARADENİZ ORMAN İşletme T. A. Şirketinden: Heyeti umumiye içtimar için 18 Şu- batta ilânla tayin edilen 18 Mart 934 tarihinde nisabı ekseriyet olmadığından hissedarların ilân edilen ruzmameyi mü- zakere eümek üzre nizamnamenin 26 ncı maddesi mucibince ikinci içtima için ta- yin olunan 15 Nisan 934 © Pazar günü saat 14 te şirketin merkezi olan Ömer Abit Han 4 No. 4 de hazır bulunmaları tekrar ilân olunur. (14780) j EVKAF MÜDİRİYETİ İLANLARI | Evkaftan maaş alan mütekait ve eytâm aylık maaşları zirdeki tarihlerde verilecektir. bizzat müracaatları. (1321) 1-100 101. ilâ Sıhhat ve İçtimai 1 Muavenet Vekâletinden: Umumi Sıtma mücadelesinin 350 lira ücretli bir su mü hendisliği münhaldir. Vazifesini çok eyi olarak yaptığı tecrü- be ile anlaşıldıktan sonra ancak kadro muhassesatı olan — 350 22-3-934 Perşembe 24-3.934 Cumartesi Istanbul Sıhhi Müesseseler Satınalma Komisyonu Reisliğinden: Müteahhidin teahüdünü ifa etmemesinden dolayı muka velenamesi fesh edilen Heybeliada ( sanatoryomu memurin pavyonu inşaatınm bakiyesi 3 Nisan 934 salı günü saat l4 te pazarlıkla ihale edilecektir. Taliplerin şartname ve keşfini ve inşaatm hali hazırını görmek üzere Heybeliada sanatoryo- muna ve pazarlığa girmek üzere de Cağaloğlunda Müdürlüğü binasmda Komisyona müracaatları. (1312) İstanbul 5 inci icra memurluğundan: Temamına Ehli vukuf tarafından 2920 lira kıymet taktir olunan İstanbulda Ge- | dikpaşada Divan Ali mahallesinde Camii şerif sokağında 6-8 cedit | ve 8.10 atik numaralı ma arsa hanenin temam açık artırmaya vazedilmiş olup 15-4-34 tari- hinde şartnamesi divanhaneye talik edile | rek 25-4-34 tarihine müsadif çarşamba günü saat on dörtten 16 ye kadar İstan- bul 5 inci iern dairesindâ açık artırma su retile satılacaktır, Artırmaya iştirak için yüzde yedi buçuk teriinat almır. Müte- | Belediye vevakıf icareleri ve resimleri müşteriye aittir. Artırma be- deli muhammen kıymetin yüzde 75 ini bulduğu takdirde ihalesi | yapılır. Aksi halde en son artıranın teahbüdü baki kalmak üzere artırma daha on beş gün temdit edilerek 10-434 tarihine müsadif perşembe günü ayni söatte müzayede ya- pılarak 2280 numarak kanun ahkemına göre ihalesi icra edilecektir. 2004 No. hu kanunun 126 met maddesine göre İpotek | sahibi alacaklılarla diğer alacaklıların ve irtifak hakkı sahiplerinin dahi gayri men- kul üzerindeki haklarını hususile faiz ve masrafa dair iddialarını evrakı müsbitele rile 20 gün zarfmda icra dairesine bildir meleri lâzımdır. Aksi halde hakları tapo sicillile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar, Şartname- yi görmek ve daha fazla malümat almak isteyenlerin 934.125 dosya ( numarasile Deniz yolları İŞLETMESİ Acenteleri i Karaköy Köprübaşı Tel, 42352 — Sirkeci Mühürdarzade Has Tel, 22740 Trabzon sür'at yolu CUMHURİYET. vapuru 22 Mart PERŞEMBE 20 de Ga- lata rıhtımından kalkacak. Gi- dişte İnebolu, Samsun, Ordu, Gireson, Trabzon, Rize, Hopa" ya. Dönüşte bunlara ilâveten Pazar, Of, Pulathane'ye uğra- yacaktır. (1303) 1672 en Yi Mersin sür'at yolu KONYA vapuru 23 Mart CUMA Li de Sirkeci rıhtımın- dan kalkacak. Gidişte İzmir, Antalya, Mersin, Payas'a. Dö- nüşte bunlara ilâveten Alanya, Küllük, Çanakkale'ye uğ > caktır. (1304) — 1673 Bartın yolu BURSA vapuru 22 Mart PERŞEMBE 19'da Sirkeci rıhtamından kalkacaktır. (1305) 1674 rakim vergi : memuriyetimize müracaatları ve talip o- M.M. V. Satınalma komis- lanların ihale gününde memuriyetimizde | yonundan: «hazır bulunmaları ilân olunur. (14772) Yerli fabrikalar mamulâtın dan 14,000 adet kilim kapalı zarfla münakasaya konmuş - tur. İhalesi 1-4-934 pazar gü - nü saat 15 tedir, Taliplerin nü mune ve şartnameyi görmek üzere her gün ve münakasaya iştirak için de o gün ve vaktin- den evvel teklif ve teminat İstanbul 5 inci iera memurluğundan: Temama ehli vukuf tarafınından 7680 lira kıymet takdir olunan Kadıköyünde Osman ağa mahallesinde esli söğüt Ye- ni söşütlü çeşme Şemsiyap sokağında yeni 30-135-137-139 aumaralı üç dükkü- mı muhtebir bir bap hanenin beşte bir hissesi açık artırmaya vaz olunmuştur. ile Ankara M.M. V. ie. per v has | Satınalma komisyonuna müra menin alt ükkânlar- DUZ ve ei caatları, (3488) (1 yi ne 1440 lira ve 139 numaralı dükkâna Mami ei p e Hali tasfiyede bulunan 15-4-34 tarihinde şartnamesi divanhaneye talik edilerek 25-4-34 tarihine müsadif çarşamba günü saat 14 ten 16 ya kadar İstanbul 55 inci icra dairesinde açık ar- tırma suretile satılacaktır. Artırmaya iş- si ulmır. Müterakim,. vergi Belediye ve vakıf öcaresi vö röğimleri müşteriye aittir. Artırma bedeli muhammen kıymetin yüz- de 75 ini bulduğu takdirde ihalesi yapı- Tacaktır. Aksi halde en son arfiranın tenhhüdü bakı kalmak üzere artırma 15 gün temdit olunarak 10-5-34 tarihine mü sadif perşembe günü ayni saatte müzaye- de icra edilir. 2280 numaralı kanun mu- cibince kıymeti muhameninenin yüzde 75 ini bulmazsa satış geri bırakılır. 2004 nu. maral kanununun o 126 ımcı maddesine tevfikan ipotek sahibi alacaklılarla diğer alacaklıların ve irtifak hakkı sahiplerinin gayri menkul üzerindeki haklarını husu- sile faiz ve masrafa dair id dinlarını evrki o müsbitelerile 20 gün zarfında. icra | dairesine bil - dirmeleri lazımdır. Aksi halde hakları tapo sicillile sabit olmadıkça satış bedeli- nin paylaşmasından bariç kalırlar. Şart- nameyi görmek ve daha fazla malümat al mak isteyenlerin 33-180 dosya numarasile memuriyetimize müracatları ve talip olan- ların satış gününde memuriyelimizde ha- zir bulunmaları ilân olunur. (14773) BAZAR DU LEVAN Anonim Şirkteinden ilân Hali tasfiyede bulunan Bazar dü Le- van Anonim Şirketini.: beher hisse sene- dine tasfiye hasılati üzerinden alelhesap olarak 100 kuruş tediye olunacağı ve iş bu tediye muamelesinin 2 Nisan 1934 ta- rihinden itibaren, hisse senedatının ibra #: ve bunların üzerine damga vaz'ı su- retile, Galatada Banka Komerçiyale İ- talyana gişelerinden ifa olunacağı mez- kür hisse senedatı hamillerine ilân olu- nar, (14796) Tasfiye memurları Jandarma ihtiyacı için Komisyonumuza müracaatla ve eramil “üç Alâkadaranın Sıhhiye bunlar gibi ( 1 2 Komisyonda pazarlıkla 2 — İstekliler pazarlık l 3 üncü kolordu ilânları l ! Biyik Tayyare Piyangosu 16 nci tertip 6 ncı keşide 11 Nisan 1934 tedir. Büyük ikramiye 200.000 liradır Ayrıca: 25.000, 20.000, 15.000, 10.009, 5.000 liralık ikramiye ve 50.000 liralık bir mükâfat vardır. de Istanbul Gümrük Muhafaza Başmüdürlüğü lira verilmek ve şimdilik 250 lira ile çalışmak o üzere isteyen Diplomalı Mühendislerin evrak ve vesaiki resmiyelerile Vekâ- lete müracaat etmeleri ilân olunur. (1322) VAPURCULUK TÜRK ANONİM ŞİRKETİ İSTANBUL ACENTALIĞI Liman Han, Telefon: 22928 İmroz yo'u Her PERŞEMBE, sünü Gal ta rıhtmından saat lde TAY- YAR vapuru kalkar, Gidiş ve dö- nüşle mutat iskelelere uğrar. - Bı İ Ye Kurşun fabrikası ve kurşundan le- vazımı sıhhiye ihraç eden bir müeste- 86; külliyetli mikdarda mübayaa © dilecek mühim ticarethanelerle mü- pasebata girişmek arzusundadır. Tek- Wflerin İngilizce olarak zirdeki adrese gönderilmesi: Box “B 6" c/o W. H Smith and Son Lt4, Biackfrinrs, Man- chester 3 England. (14774) 1661 KİNOPRİN KAŞELERİ Baş, diş ve romatizma ağrıları, Grip nöbetlerinin, hanımların mutat sancılarını gideren ve ani tesir EDEN YEĞÂNE ilâçtir. (İİ 1.10 adetli ambalajlarını her >czancden arayınız. 'M. Hikmet Tevfik: (14195; 1431 Ademi iktidar ve bel gevşeklişine haplarıdır. Deposu, İstanbulda Sirkeci- de Ali Rıza Merkez eczanesidir. Taş- raya 150 kuruş posta ile gönderilir. İz- Maraş Çeltik Fabrikası T. A. Şirketinden: Şirketimizin alelâde senelik heyeti w- mumiye içtimai 10 Nisan 934 tarihine müsadif Salı günü saat 10 da Şirketin merkezinde vukubulacağından muhterem hissedaranm aynı gün ve saatte Maraş Çeltik fabrikasına teşrifleri rica olunur, Ruznamei müzakerat 1 — Meclisi idare ve Murakıp raporlarını okunması, 2 — 1933 sensi Bilânço ve kâruzarar hesabının tasdikile Meclisi İdarenin ib- rası, 3— Nizamname mucibince çıkacak mis aza yerine yenilerinin intihal, 4 — Murakıp intihabı, Gedikpaşada Jandarma Satına'maı Komisyonur dan: (21,000) çift yün çorap satın alı nacak kapalı zarfla münakasası 10-4-934 salı günü saat onbeş te yapılacaktır. İstekliler şartnamesini görmek için her gün, münaksaya girmek için de gösterilen günün muayyen saatına kadar muvakkat teminat mak buzu ve teklifnamelerile birlikte a 1671 Fabrika ve Havuzlar Müdüriyetinden: İdaremiz için beş ton hurda kurşun pazarlıkla satın alı- nacaktır. Vermek arzu edenlerin 22-3-934 Perşembe günü saat 14 te Müdüriyete müracaatları, (1309) ii 1598 Gümrük Muhafaza Umum Kumandanlığı Istanbul Satınalma Komisyonundan: Deniz vasıtaları için tel halat, boya usturmaça ve * i (20) kalem malze me 25-3-934 pazar günü saat binasın satın alınacaktır. şartlarını her gün Komisyon- dan alabilirler ve malın örneğini de görebilirler. 3 — Pazarlığa girecekler malın Komisyonca tasarlan- mış tutarının yüzde yedibuçu ğu olan (73) liralık vezne mak buzu veya teminat mektuplarile gelmeleri. (1319) (477) İ i