26 Nisan 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

26 Nisan 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

met Beye BU DA AÇIK BİR CEVAP Açık mektubunuzu okudum, Evvelâ şunu söyliyeyim ki sizi ve beni tanımayan, © mevzuunuzu bilmiyen herhangi bir okuyucu gö- zile; mektubunuz şimdiye kadar bana yapılan hücumların en kuv- vetlilerinden sayılabilir. Bu mu- vaffakıyetinizden dolayı sizi teb- rik eder ve (o muvaffakıyetinizin devamlı olabilmesi için sizi ve be- ni tanıyanların, mevzuumuzu bi- lenlerin çoğalmamasını dilerim. Size göre, ayni zamanda yapılan iki maçı yazmak ve bunun altına | imza atmak bir mucizedir ve bunu yapan bir zamane peygamberidir. Halbuki bu ne bir mucizedir ve ne de ben bir peygamberim. Bakınız bu basit işi anlatayım: Ayni saat- lerde yapılan iki maçı birden gör- mek imkânı olmadığı için bu işler de bana yardım eden arkadaşlı rım vardır. Bu arkadaşlarımın işit- tiklerine ve gördüklerine kendim işitmiş ve o kendim görmüş gibi, hattâ daha fazla itimat ederim. Zi- ra biribirimize itimadımız ve dü- rüst davranmaklığımız uzun sene- lerin verdiği bir tecrübe ve itiyat neticesidir. İşte, meselâ ben Tak- sim sitadına gittiğim zaman bu ar- kadaşlardan birisi de Fenerbahçe sitadına gider, Eğer başka stadlar- da başka mühim maçlar olsa ora- lara da gidecek ve benim gözümle görecek, benim'kulağımla işitecek arkadaşlarım vardır. Milliyet, teki spor ve bilhassa wükit ve münakaşa yazılarmın al- Il imza atmaklığım o spor yazı- armdaki her şeyin mes'uliyetini kabul ettiğim içindir. Yoksa ben ge şimdiye kadar bazı gazeteler- < olduğu 've bazı muharrirlerin Yaptığı gibi imzamı atmıyabilir ve Meselâ sizde “acaba bu yazıyı kim Yazdı?., şüphesini uyandırır, ker- lirde de bir kaçamak yolu yapabi- irdim. Fakat kimseyi yormak iste- mediğim gibi kaçamak yoluna da 1htiyacım yoktur. Bu basit şeyi keşfedebilseydiniz benden evvel zemane peygamberi olurdunuz. Alpulluda Kooperatif 50000 lira sermayeli bir şirket teşkil ediliyor ALPULLU, — (Milliyet) — Günden güne genişliyerek modern bir şehir hali- ne giren Alpullu'da piyasa vaziyetinin. istikrarını temin etmek üzere Müdür Ali Şefik Beyin himmetile bir havayici za ruriye kooperatifinin teşkiline karar ve- rilmiştir. 50,000 Tira serma; işe baş hyacak olan şirket, Alpullu'da yaşıyan ve çalışanlarla etraf köy ve kazalardaki halkım mübrem ve medeni her türlü ih- tiyaçlarına — rekabet kabul etmiyen nis- betler ve şartlar dahilinde — cevap ve. recek kudrete malik milli bir ticaret mü- eşsesesi olacak, tuhafiye ve manifatura emtiası da dahil olmak üzere kuru seb. ai *ıyasına varıncıyâ ka - rr ber malın alım satım ile iştigal ede- ve nizama züyat tarafımdan beşkillr . .. anmakta olan koo- Pi La faaliyete o başlıyacağı emi mücadelesi IN, (Milliyet) — Vilâye. timizin Dirik ve Kerltepe 1 rınm gayri meskün © sahasındaki mefruz çekirgeli arazide havaların pek güzel geçmesi dolayısile 31 marttanberi inficar başlamış ve ni. sanın yedisinden itibaren mücade. leye başlanmıştır. Siirdin Garzan ve Beşiri kazala- rındaki fareli araziyi teftiş seyaha- tinden dönen yilâyetimiz çekirge pücadele müdürü Sadettin Bey der bal mücadele sahasına hareket et- miştir, 2, Müğrus arazi geçen senelere na- a — e vasi ve takriben 3500 “yar gibi mühim biç yekün tut- maktadır. Mücadele teşkilâtımızın edakârane çalışmalarile ve alınan tedbirlerle p, e De er sene olduğu gibi bu 5 sürfelerin de uçkun | haline gelmeden imh, nlar muhakiap den imha © edileceği Bilmem son zamanların modası mıdır nedir, siz de nizamname ve imden dem vurmak istiyorsunuz. Bugünlerde bana hü- um edenler nedense hep (falan nizamnameyi aç oku, falan madde- yi bul bak) si kullanmağa başladılar. Bu hın, kullananlar aleyhine tehlikeli olabileceğini de- falarca ispat ettiğim halde siz de bu modaya uymaktan kendinizi a- lamıyorsunuz. o Yoksa beni zorla hafız yapmak için el ve söz birliği mi ettiniz? Bırakınız beni efehdim (cehennemin içinde puyan ola- yım) da siz de yanımda âlim ge- çininiz... “Bütün bunlarla spor efkârı u- mumiyesini bir maksadı mahsus uğrunda teşviş etmek istemeniz e- sas ise de, esasından müşevveş o- lan yazılarınız buna meydan br- rakmıyor,, diyorsunuz, Bu “maksa- dı mahsus,, tabiri bana pek yaban- cı gelmiyor. Mektubunuzun intişar ettiği gazetede bundan evvel çıkan imzasız bazı spor yazılarında da bu “klişe,, ye rastladıydım zannedi yorum. “Efkârı umumiyeyi teşviş,, say- dığınız yazılarım maç sahasında gördüklerimizin sütünla; linden başka bir şey değil ceğim ama kendinize pay çıkarır. sınız diye korkuyorum. Bitaraflık, tarafkirlik işine gelin ce, defalarca yazdım, hatırınız için bir daha yazayım: Tarafkirliği bitaraflık perdesi arkasına gizleyen, “bitarafım, bi- tarafım, diye ısrarla dövünen ve övünen bir spor muharri değilim. Bitaraflık ve tarafkirlik yazılarım. da apaçıktır ve her o okuyucunun hürmet ettiğim takdirine bağlıdır. | Sonra bitaraflık efsane olabilir a- ma hakemlik efsane olamamlıdır Sadun GALİP Edirnede kırk pınar panayırı EDİRNE, (Milliyet) — Her yıl kurulması mutat olan Kırkpmar panayırı münasebetile mayısın tıncı günü Gazi, Hazretlerine hedi- ye edilen sarayiçi, mesiresinde mu- azzam bir pehlivan güreşi yapıla» caktır. e , lasılatı Mimayeietfaj iyeti- ne teberrü edilecek ela b e spor müsabakasının çok heyecanlı bir surette geçeceğini şimdiden tah min edilmektedir. Güreş yerinin hazırlanması için fırka ve müesse- sat tarafından sarfedilen mesai ve pehlivanlar için tahsis edilen mükâ fatların derecesi cidden yüksek ve alâkalıdır. Bu itibarla memleketin her tarafından şöhretli pehlivanla rımızın müracaatları başlamıştır. Edirnelileri yıllarca övündürmüş ve Türk gücünü Amerikaya kadar dünyanın her tarafında tanıttırmış olan merhum Adalı Halil pehlivan la Kurtdereli Mehmet Pehlivanın bir güreş esnasında alınmış fotoğ- rafları Himayeietfal cemiyeti tara- fından zarif kartonlara bastırılarak halka dağıtılacak, bu vesile ile de Adalının mezarına güzel bir kitabe konulacaktır. Aydın Halkevinde kurslar ,AYDIN, (Milliyet) — Halkevi- nin almanca ve fransızca dersleri gok rağbet görmektedir. Türkçe, lefter usulü, kadınlar için dikiş ve içki kursları da açılmıştır. : Samsunda sürek avı JAMSUN, (Milliyet) — Avcı - lar Kulübü sürek avlarına devam etmektedirler, Bugün Selyeri mın- takasında Yapılan sürekte (15) do- muz daha itil†edilmiştir. Sivasta ağaç bayramı SİVAS, (Milliyet) — Her sene yapılmakta olan ağaç bayramı 20 nisan cuma günü geçen senelerden daha fazla bir rağbetle yapılması için lâzımgelen hazırlıklara baş- lanmıştır. pantiye yeniden dir. Fransız boksör Londrada bir Bu cuma Günkü maçlar Fenerbahçe ve Şeret statlarında karşılaşacak takımlar Istanbul futbol heyeti riyasetinden 274-1934 cuma günü yapı mm” taka birincilikleri aşağıda yazılıdır: Fenerbahçe stadında : saha komiseri Necmi Bey : İstanbulspor - Beşiktaş B. T. saat 12,30 Hakem Şazi Bey Hilâl - | Kasımpaşa 1 inci t, saat 14,15. hakem | Rüştü Bey. Istanbulspor - Beşiktaş 1 in. <i & saat 16 da hakem Sadi Bey. Beşiktaş (Şeref) stadında: saha ko- miseri Salâhaddin Bey : Beşiktaş - Vefa-Kumkapı Genç t. saat 9 Hakem Halit Galip Bey. Galatasaray - Fener- | bahçe Genç t. saat 10,15 tn hakem Ha | tit Ibrahim Bey. Bakırköy « Sumer Spor 1 inci & 11,30 da hakem İzzet Muhid- in Bey. Ortaköy - Karagümrük 1 nci t. saat 13,15 de hakem Ahmet Bey. Taksim stadında resmi maç yoktur. EMLEKETT | Alpulluda kır eğlencesi ALPULLU, (Milliyet) o — Üç yüz elli bin ton £ pancarı bir kam- panya müddeti zarfında şekere tah vil suretile beynelmilel şeker sana- yii âleminde harikulâde bir muvaf- fakıyet kazanan Alpullu Şeker ve | İspirto fabrikaları memur ve amc-| lesine (Mandıra,) çadırında mü- kellef bir kır ziyafeti verilmiştir. Emsalsiz çalışmalarının mükâfatını | bu suretle de idrâk eden memur ve işçiler, bu ziyafet © münasebetile, soz sölenceli bir gün ; geç ler, pehlivan güreşleri, at, çuval, yu- murta koşuları, ve De inni *por şenlikleri yapmışlardır. gi abrika Müdürü umumisi Şefik yle Müdür Mösyö Hertes'in yan- yana yaptıkları koşu müsabaları pek enfes olmuş, baş başa geçen İ bu samimi günün hatırası gönüller de payidar izler bırakmıştır. Kandrada bu seneki odun katiyatı KANDRA, (Milliyet) — Kan- dra hudutları dahilinde © bu sene mart nihayetine kadar 329893 kan- tar meşe ve mahlut odun istihsal edilmiştir. Bu yüzden hazineye 26 bin küsur lira varidat temin olun--| muştur. Aydında köy işleri AYDIN, (Milliyet) — Halkevi köycüler şubesi pazar © günü saat 14 ten 16 ya kadar köy muhtar ve ihtiyar heyetlerini halkevi salonun da toplıyarak kendilerile köy kanu nu ve köy işleri (o üzerinde konuş- malar yapmağı kararlaştırmışlar. dır. 5 Mayıs ışıklı köy meydanlığını civar köylüler de davet edilerek bir toplantı yapılacak ve eğlence- ler tertip edilecektir. Toplantıya halkevi bandosu da götürlülecek ve yarım Osman piyesi temsil edi- lecektir, Senelerden beri boksu bırakmış olan meşhur Fransız böksörü Kan ringa çıkmıştır. Fakat bu çıkış bir maç için değil gösteriş müsabakasi Kendisini çok seven İngiltere hal- kı Karpantiyeyi büyük bir tezahü- ratla karşılamış ve gösteriş maçını çok alkışlamıştır. yapmıştır. - Biraz da şaka Spor ve Marsilyalılar Fransa kupası (o finaline kalan Olimpik dö Marsey “takımı dömi final maçını Liyon şehrinde yaptı. Üç beş yüz Marsilyalı bu maçı gör- mek için Liyona gitmek üzere bir hususi tren tutmuşlar. Tren Arl istasyonuna geldiği za- man Marsilyalılar pencerelerden iş tasyonu seyre başlamışlar... İçle- rinden birisi istasyonda bekleşen halkı görünce bunlara sormuş: — Ne bekliyorsunuz? — Tren bekliyoruz. Hangi treni? — Marsilyaya gidecek treni, — Beyhude zahmet etmeyiniz. Biz bütün Marsilyalılar bu trende. | | yiz. Marsilyada kimse kalmadı. Eğer kazanırsak yarın akşam döne > Aydında altın iii İki mütehassıs mahallin- den nümuneler aldı AYDIN, (Milliyet) — Vilâyeti- mizin bazı mıntakalarmda altın madeni olduğu İktisat Vekâletine bildirihmesi üzerine vekâletin gön- derdiği mütehassıs (Hadi Galip Beyle bir Alman mütehassısı muh- telif mahallerde tetkikat yapmış- lar ve aldıkları nümüneleri tahlil için götürmüşlerdir. Hâdi Galip beyle Alman mütehassıs bir kaç - gün evvel tekrar gelerek tetkikat- larma devam ettiler ve bazı yerle- ri kazdırarak nümuneler aldılar. Hâdi Galip bey bu nümunel rak tahlil içi i Mütehassı köyü civarında iyi damarlara rast- lamışlardir. Bir fahişe için AYDIN, (Milliyet) — Köprülü mahallesinden karacasulu Yusuf gizli aliftelerden Esmanın evine gidiyor, ve kapıyı vurarak açması- yor. Evde diğer dostu Çi- neli Mehmet bulunduğundan Esma | kapıyı açmıyor, fakat Yusuf kapı- İ yözorlayınca Mehmet kızarak dı sarıya çıkıyor, her iki kabadayı bı- çaklarını çekiyorlar, biribirlerine saldırıyorlar, Yusuf Mehmedi sol kolundan ve Mehmette Yusufu kal çasından ve sol küreğinden ağır surette yaralıyorlar, ve memleköt hastahanesine kaldırılıyorlar. Trabzon umumi meclisi TRABZON, (Milliyet) — Müd- deti hitam bulan umum mgelis in- | thabınm bu sene yapılmıyacağı söylenmektedir. Vilâyet muvakkat daimi encümen azaları belediye da imi encümen azaları tarafından 8€- çilmiştir. Muvakkat daimi encü- men bir sene ifayı vazife edecektir. Şeyrigez (Fransız), Zamora (İs- panyol) ve Planiçka (Çek) nin şan İı halefi olan Avusturya milli ta. kımının eski ve o Rasing kulübün şimdiki kalecisi Rudi Hiden hali- hazırda Avrupanın ve dünyanın en iyi kalecisidir. Hiden yirmi dört yaşımdadır. A- vusturya milli kalesini otuz defa- dan fazla müdafaa etmiştir. İlk de- fa 1926 şubatında ve on altı yaşın- da iken Hugo Maysel tarafından Avusturya - Almanya maçı için A- vusturya milli takımına seçilmiş- tir. O zamandan bu mevsim başına kadar daima milli takımda oyna» mış ve bu mevsim başında Fransa- ya geçmiştir. Sekiz yaşında iken Konserde kot ralarile futbol oynamağa başlamış ve sonra Graçta bir spor kulübüne girerek mükemmel bir merkez mu- hacim olmuştur. Viyananın W.A.C kulübü idare- cilerinden biri Hideni görerek Vi- yanaya getirmiştir. | takımda oynayan Hiden bir kaç ay sonra birinci takım kalesi boş kal- dığı için oraya terfi etmiş ve pek az bir zaman sonra Avusturyanın en iyi kalecisi olduğunu göstermiş- tir. İki sene evvel onu © almak için beyhude uğraşmış olmasına muka- bil, Hidenin Fransaya geçmesine federasyonu ve kulübü tarafından nasıl rıza gösterdiği hayret edile- cek şeydir. Meğer bunun bir hik- meti var Zirâ W. A. C Hideni Rasing kulübe 120,000 franga sat- mış! Arsenal Hideni almağa uğraştı ğı zaman bu meşhur kaleci tam on beş defa İngiltereye gidip A- vusturyaya dönmek mecburiyetin- de kalmıştır. Hiden ber İngiltereye ceğiz, kazanmazsak artık bir daha dönmeyiz Tevekkeli Marsilyalılara müba- | lâğacı dememişler! Tekirdağında spor hayatı TEKİRDAĞ, (Milliyet) h- rimizde havalar çok güzel gidiyor. Bahar mevsimi dolayısile #por ha- yatinda bir canlılık müşahede edil- mektedir. Halkevimizin Himayesi altında bulunan Yılmazspor kulü- bü ekserzizlerine devam etmekte ve bize civar olan kazalar ile maç yapmak ve Trakya şampiyonluğu- nu elde etmek üzere faaliyete geç- mişlerdir. 5 mayıs Hidrellez günü bu kulüp mensupları Hilâliahmer menfaatine bir kır balosu verecek- lerdir. Trabzon belediye bütçesi TRABZON,”(Milliyet) — Bele- diye meclisi nisan ( içtimalarına başlamıştır. Bu seneki varidat 124 bin küsur lira tespit edilmiştir. Ha- kiki varidat olarak kasasına sene- vi 90,100 bin lira koyan belediye yalnız 45 bin lira o memur maaşı vermektedir. Bir şirketi vasıta kı- larak 500 küsur liraya getirttiği arozözün kazanı burada muayene edilmiş ve çok müstamel olduğu anlaşılmıştır. Sivas ve Zileye tohumluk buğday : SAMSUN, (Milliyet) — Ziraat bankası Sivas ve Zile mıntakaların da mübayaa edilen | buğdayların 1500 tonunu Samsuna getirmiştir. Bu buğdaylar tohumluk için Karsa Evvelâ ikinci | meşhur İngiliz Arsenal kulübünün | sevkedilecektir. Sevkıyat Batum- dan transfer suretile yapılacaktır. Meşhur sporcular Hiden dünyanın sayılı kalecilerindendir Meşhur kaleci Rudi Hiden gidişinde mesai nezaretinin müsa- adesi çıkmadığı için Avusturyaya dönmüş ve her dönüşünde Arsenal onu acele İngiltereye çağırmıştır. Bu suretle W.A.C kulübü Arsenal- dan, iki memelket arasında dört ay mekik dokuyan Hiden yüzünden ve onu kaybetmeden 287,000 frank almıştır. W.A.C o zaman Hideni 350,000 franka Arsenala satmış ve bu para nın tediyesini biri Hidenin Viyana- dan hareketinde, ikincisin Londra- ya müvasaletinde, üçüncüsü de kalecinin Arsenal takımında yapa- cağı maçta olmak üzere üç tak- site bağlamıştır. Hiden Arsenal. da hiç oynamadığı halde mukavele mucibince W.A.C Arsenaldan iki taksiti çatır çatır almıştır. Bu sene Fransa lik maçlarında Rasing kulüp aleyhine 9 penaltı dan yedisini kurtaran bu çevik ka- mez bütün Paris halkınm sevgilisi- ir. — Fransızcadan — Darısı İstanbulun baş'na NAZILLI, (Milliyet) — Fırka» mız tarafından spor sahasında bir bina yaptırılmaktadır. Binada bir gazino, turan mahallesi fırka oca- Kane lek ve un yorar yap Samsundan ihracat SAMSUN, (Milliyet) — Bir ni- sandan 15 nisan akşama kadar Avula, Kapapino, Çellova vapurla rile Limanımızdan Marsilya lima- nına (336) ton mısır, Triyesteye İ (30) ton arpa ile (70) sandık ce- viz içi, Napoliye (512), Londraya (150), Pireye (10) ki ceman (672)' sandık yumurta ihraç edilmiştir. Aynı müddet zarfında Türk li- manlarma (9565) çuvalda 747375 kilo un, (4779) çuval da (477900) kilo mısır, (904) çuvalda (90400) kilo o buğday, (2513) çuvalyda (226170) kilo arpa, (773) çuvalda (69570) kilo bulgar, (731) çuval- da (73100) kilo fasulya, (51) san- dık yumurta, (128) balya tiftik ve (43) sandık afyon sevkedi YAKUT Hasımefendi: güzelliğinizin iti- nası için kullanmanız lâzımg len kremdir. İmtihanlara hazırlık ÇABUK, İYİ ve EHVEN - ASRI LİSANLARI BERLİTZ'de öğreniniz Yeni kurslar açılıyor - Kayda başlamıştır BİR MECCANİ TECRÜBE dersi alınız. Ankara: Konya caddesi - İstanbul 373, İstiklâl caddesi (15197)