12 Mayıs 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

12 Mayıs 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Topkapı Fakirlerine yardım Cemiyet son bir sene içinde neler yaptı? Topkapı Türk fukara perver ha- yır müessesesi senelik kongresini dün yapmış, kongre riyasetine Va- şington büyük elçisi Münür B. se- çilmiş, mumaileyh biraz rahatsız ol duğu için kendisine avukat İsmail Şevket Bey vekâlet etmiştir. İlk iş olarak büyüklerimize kon- grenin tazimatının arzına karar ve- rildikten sonra mürakıp Nakiye ha nım tarafından müessesenin faali- yet raporu okunmuş, yalnız son bir sene zarfında müessesenin 1125 fa kir hastaya (o bedava ilâç verdiği, 218 çocuğu tepeden tırnağa giydir- diği 1500 çocuk muayene ve tag- diye edildiği, cümhuriyet bay - ramında 219, kışm da 452 fakire yiyecek, giyecek ve yakacak tevzi edildiği anlaşılmıştır. Bundan son- ra eski idare heyeti ve mürakıpla doktor Fatma Şakir hanıma kon- grenin teşekkürleri arzedilmiş ve kendilerinden vazifelerine devam- Tarı rica olurimuştur. > Yeni bütçe 1800 lira olarak tes- pit edilmiş, varidatın arttırılması kongrenin haziranda toplanması i- çin nizamnamede tadilât yapılma- $ı vesaire hakkında karar ittihaz e- dilmiş ve kongreye nihayet veril mişti Bono tevziatı Yüzde yirmi bonolar salı günleri verilecek Gayri mübadillere yüzde yirmi beş nispetinde bono tevzialına bu- günde devam edilecektir, tevziat, bazı sebeplerden dolayı biraz ba- & olarak yapılmaktadır. Bu sebep- ler de şunlardır: Gayri mübadillerden bir kısmı vefat etmişolduğundan istihkak- ları, veraset ilâmı mucibince vere- sesi arasında taksim edilmektedir bu da muamelenin uzamasını ve bir çok formalitelerin alyan mucip olmaktadır. Bir kısım gayri mübadillerin istihkakları veya icra kararile haczedilmiş olduğundan istihkaklarının doğrudan doğruya icraya verilmesi icap etmektedir. Bu nispetle takdiri kıymet komis- yonu riyi icra dairelerine yapı lacak tevziat için haftada bir gün tayin edecek ve o gü müba- dile kerER Tağbadiller de bun. “dan evvel verilmiş olan yüzde yir. “mi nispetindeki bonoları, malları nm kıymeti henüz takdir cedilme- miş olduğu için, elân alamamışlar. ir. Bunlardan mallarınm kıymeti takdir edilmiş olanlara bu defa yüzde yirmi nisbetindeki bonoları verilecektir. Bu'tevziat ta her hafta salı günü yapılacak, o gün yüzde yirmi beş bono tevzjatı yapıl mıyacaktır. Tarih! mezar taşları Topkapı ve Edirnekapısı hari- cinde yapılan yeni asfalt yol açı - hırken bir kısım mezarlar başka yerlere nakledilmişti. Müzeler idaresinden gönderi- Kendişpe gösterdiğimiz yere otu » rurken” aya gelmeden evvel, de- di, bir dolaştım. Şmitten ça- vuş dört numaralı manga zabıt ve- kili ile adamakıllı kafayı çekiyor. Bir de mükemmel Noel ağacı yap- mışlar. Her halde sofra başından kalkıp ta burada sizi rahatsız ede- ceğe pek benzemiyor... Henüz yemeğe © başlamıştık ki müthiş bir infilâk oldu. Ağır çaplı top mermileri sanki mahzenin ka- pısında patlıyorlarmış gibi hepimi- zi ayağa fırlattı. o Birkaç günden beri nisbi bir süküna alışmış oldu- ğumuzdan bu ani infilâklar sanki beyinlerimizde ötmüştü. Korku - muzdan, bir mahzende bulunduğu- muzu ve binaenaleyh ışığın hariç- ten görülmesinin imkân ve ikitima- ii olmadığını unutarak, mumları üf- ledik; koyu bir karanlık içinde kal dık. Asistan bir kibrit çaktı ve © aralık mahzenin merdiveninde a - |, Milliyet'in tefrikası:6 Tanıdığım Casuslar ( Meli. Knokaert'in hatıraları ) Tercüme eden: AHMET CEMALEDDİN MİLLİYET CUMARTESİ 12 MAYİS 1934 i Bir hayır müessesemiz Cemiyeti tedrisiyeiislâmiye dünkongre sini aktetti ve eski heyeti yerinde bıraktı P Dünkü kongreye Dün saat ikide Darüşşafaka mek. tebinde Cemiyeti Tedrisiyei İslâm- yenin senelik kongresi yapılmıştır. Içtimada Istanbul Mebusu Halil Etem, Üniversite ve mülkiye profe- sörlerinden Ayni zade Hasan Tab- in Beyler, ve Darüşsafakadan ye- tişmiş bir çokk kıymetli zovatla Be- sim Ömer Paşa bulunuyordu. Riyaset makamı İstanbul Me- busu Halil Etem Bey işgal ediyordu. Etem Bey kısa bir hitabe irat ede- rek cemiyetin tazimatını Gazi İlaz- retlerile, ayni zamanda cemiyetin reisi bulunan Başvekil paşaya ibla- i istedi. Ve bu idare heyeti reisi bulunmak sıfatile kongre riyasetine başka bir zatın gettirilmesini istedi. Ayni zade Ha- san Tahsin Bey, nizamnamede bu bapta bir sarahat olmadığını ve te- amülün de buna cevaz vermediğini söyledi. Ve Etem Bey riyaset maka mında kaldı. Kâtipliklere Darüşşa- intihap edildiler. Kâmi Bey, evvelâ idare heyeti raporunu okudu. o Raporda idare in bir senede yaptığı mesai sayılıyordu. Rapor ittifakla kabul olundu. faka müdürü Kâmi Beyle Arif Bey | Kâmi Bey bundan sonra bütçe esbabı mucibe lâyıhasını okumak İ Ankaradan gelen malümata na İlzaran Nafia vekâletile tramvay $ir keti arasında devam eden mü - zakerat son safhasına ( girmiş - tir. Şirketin Nafia vekâletile te - mas eden murahhasları direktör M. Veyl ve Mir. Salem şirketin ta- rife ve muhasebe mütehassısla - rından iki zatı Ankaraya çağırmış- —— Ten bir mütehassıs nakledilen me- Zar taşlarını tetkik etmiş ve bun- lardan tarihi görülenleri Süley - maniyedeki islâm eski eserler mü- zesine naklettirmiştir. yak sesleri duyuldu. Acaba Şmit * ten çavuş mu geliyordu? Asistan €- lini beline ağarak tabancasını çıkar dı. Lâkin gelenin hastahane hade- | mesinden birisi olduğunu görünce silâhımı tekrar yerine koydu. Hade- me âmirini selâmlıyarak: — Asistan efendi, dedi, yaral - lar var. Top sesleri ne kadar ani olarak başlamışlarsa gene o kadar ani ola- rak kesilmişlerdi. Asistan kendisi- ni takip etmekliğimi işaret ederek dışarıya fırladı. Ne olmuştu? Bir. den bire başlıyan © ve birden bire susan bu top sesleri” fena halde &i- nirlerimi bozmuştu. Hastahaneye doğru giderken birçok sediyelerin hastahaneye doğru taşındıklarını gördüm. Demek ki bir hayli yaralı vardı. Hastahaneye gelince hade- melerin yaralılarla mesgul oldukla- rını gördüm. Nihayet bir sedye i- sinde bizim Şmitten çavuş ta çıka —.. alebeye ucuz Her sınıf tahsildeki talebe için ucuz bilet ihdas edilmesi şirkete bildirildi İ lümata göre, Nafia vekâleti tale- gelmez mi? zavallı ümitsiz bir hal- iştirâk edenler: isledi.Fakat azadan İrfan Beyin tek lifi üzerine bu lâyihadan evvel mü- fettiş raporunun okunmasını istedi. Müfettiş raporunun kıraatinden şlere: — Derin bir vükufla yazılan bu mükemmel rapora teşekkürler ede- riz, dedi. İdare heyeti azasından Ayni za- de Hasan Tahsin Bey müfettiş ra- poruna cevap vererek heyeti umu- miyeyi tatmin etti, Bundan sonra evvelâ Cemiyeti 'Tedrisiyei İslâmiyenin, sonra da Darüşşafnkanın bütçesi fasıl fasıl okundu. Ve ufak tefek tadilâtla ka- bul edildi. Bütçenin kabulünden sonra ha- zırlanan bufede cemiyet azası iğzaz edildi ve idare heyeti o intihabına başlandı. Neticede geçen seneki i- dare heyeti aynen alkışlar arasında ibka edildi: Reis, Halil Etem Bey İstanbul mebusu, azalar: Besim Ömer Paşa, Esat Fuat Bev. Fuat Bey. Hasan Tahsin Bey, Hafit Bey, Hakkı B. Kemal Bey, Mehmet İzzet Bey, Os- man Nuri Bey, Sezai Bey, Müfettiş- les: Hasan ve İbrahim Beyler. Mezunlar toplantısı: Darüşşafaka mezunları çemiyeti gelecek hafta cuma günü İstunbul halkevinde saat ikide senelik top- lantısını yapacaktır. bilet “ lardır. Bu mütehassıslar dün Anka - raya hareket etmişlerdir. 'Mütehas sısların iştirakile bugün müzake » relere devam edilecektir. Müzakeratla bizzat Nafia ve - kili Ali Bey meşgul olmaktadır. Dün ya giden şirket me - murları bilhassa şirketin iade et - mesi lâzım gelen para ve bunun yapılacak > ahsubile yeniden tan - zim edilece : tarifelere ait malü - öm beraberlerinde götürmüşler - Diğer taraftan aldığımız ma - deydi. Sedyecilerden vakayı tah- kik ettim. Meğer çavuş ve arkada- 41 zabit vekili karanlık basınca No. el ağacının mumların yakmışlar Binanın pencereleri, © müttefi cephesine nazır olduğu söylemiş - tim. Çavuş efendi ve arkadaşları içki keyfi içinde acele ile perdeyi ve pancutları kapatmayı unutmuş- lar, Pencereden © akseden birçok mum ışıkları karşıdaki İngiliz top- çusunun iştiha ve merakını celbet- miş olmalı ki bu mükemme! hedefe nişa nalarak birkaç mermi savur - muş. Tabii Noel ağacı, ziyafet sof- rası ve sofranın başındaki çavuş e- fendi ve manga efradı da allak bul- lak olmuşlar. Zabit vekili'ile yedi nefer maktul düşmüş. Çavuşla bir kaç kişi de ağır surette yaralan - mışlar, Yaralıların hemen Roulers hastahanesine nakli icap ettiğin - den mecruhların yaralarını sarmı- ya başladık. Çavuşun yafalarını tımar ederken zannedersem kendi- si beni tanıdı. Müdafaadan mah- rum kadın olmaklığımıza rağmen bize elinden gelen eziyeti esirge - miyen bu adamım gözleri sanki ben den af dileniyorlarmış gibi gözle- rimi aradı. Yaralı ve ölmek üzere bulunan bir adamdan hic bir kadm iyemezdi. o Gözlerinin yalvarışma ben de gözlerimin affe- d Biyoloji ve türkçe İmtihanları Maarif vekâleti sualleri kapalı zarfla gönderdi Orta mekteplerin mezuniyet im- tihanları 31 mayısta obaşlıyacak- tır. Maarif vekâleti bu sene tahriri yoklamalara bioloji ve türkçeden kapalı zarflar içinde imtihan sual- lerini vilâyetlere yollamıştır. Bu sualler bütün Türkiyede ay- ni günde ve ayni saatte zarflar. dan çıkarılacak ve talebe imtihan edilecektir. Bioloji imtihanı 9 ha- ziran türkçe imtihanı da 14 ha - ziranda olacaktır. Diğer derslerin imtihan programları bu tarihlere göre tanzim olunacaktır. BELEDİYEDE Tahribal yapanlar Bazı kimselerin şehrimizdeki ceşme, köprü vesair eserleri tahrip etmeği adeta bir iş edindikleri gü- rüşlmüştür. Bilhassa çocuklar bü- nu bir eğlence vesilesi addediyor- lar. Belediye bu kabil tahribat ya- panları şiddetle takip (etmelerini zabitai belediye memurlarına bil- dirmiştir. Elektrik sigortaları Bazı yerlerde elektrik sizortala- rı yanınca yanan telin yerine yeni. den bir tel sarılarak bu eski sigor- talar tekrar kullanılmaktadır. -Si- gortaların bu şekilde kullanılması çok tehlikeli olduğundan vekâletin gönderdiği yeni bir tamim vilâyet tarafından bilümum devairle resmi ve hususi mekteplere bildirilmiştir, Tamimde bu hususta dikkat e- dilmiyen yerlerde daire müdürleri. nin ve mektep müdürlerinin şid- detle cezaya çarpılacakları bildiril. mektedir. Seyyar bir Yunan sergisi geliyor Yunan sanayi erbabı | seyyar bir sergi tesisine karar vermişler- Bu sergi bir vapurda tesis edi- lecek ve bü vâpur İskenderiye, Kıbrıs, Rodos, İzmir ve İstanbul limanlarını da ziyaret edecektir. Sis Mary Lebon vapurunda te- sis edilecek olan seyyar sergi 31 mayısta Pirederi hareket edecek - tir, Sergi 13 haziranda İzmire uğ - rayacak ve 15 haziranda İstanbu. la hareket edecektir. Serginin İz- mirde bulunduğu günler zarfında 14 haziranda, vapurda bir balo ve- kete bu husus tebliğ edilmiştir. Son vasfa göre her smif tah - sildeki bütün talebeye Yaşları ne o. lursa olsun tramvay şirketi de di- ğer şirketler gibi paso- verecek - tir, Talebeler için bir nevi bilet çıkarılacaktır, Talebeler bu bilet- le her mmtakada seyahat edebi - leceklerdir. Talebenin bilet ücre - ti bugün tramvay şirketinin al - dığı asgari had olacaktır. ve şefkatli bakışlarile muka- bele ettim. Çavuşun simasını ölü- mün korkunç sarılığı kaplarken o affımı elde etmiş olduğunu düşüne- rek belki de müsterihane — teslimi nefes etmiştir. Çok yorgun ve bitkin bir halde mahzene dönerken köydeki nefer- ler hep bir ağızdan şarkı söyleme- ğe başlamışlardı. Demek ki saat on iki olmuştu. Yarabbi bu ne acı ve felâketli bir yortu idi. İnsanla. ra kardeşlik ve sükün tavsiye eden Hazreti Mesih böyle top gürültüle- ri; yaralı ah ve eninleri arasmda mı dünyaya gelecekti? Ertesi sa - bah geç yatmış olmam dolayısile yorgun olmaklığıma rağmen mah- zendin erkenden çıktım ve eve gel dim. Son günlerde top ve muhare- be gürültülerinin kesilmesi biz ka- dınlara birçok ümitler o vermişti. Denize düşen yılana sarılır derler, bizler de en küçük, en ehemmiyet- siz şeylerden kendimize ümit his- seleri çıkarıyorduk. Yeniven can- larımızdan emin olmuş, her bangi bir saniye zarfında kör bir mermi ile parça parça oluvermek tehlike- si zaklaşmış olması bizlere ye- niden ev işlerile meşgul olmak ce- (Başı 1 inci sahifede) Bilumum sınai muesseselerde ve hususi umumi işlerde kuvvci mu- harrike olarak istihlâk edilen elek- triğin her kilovat saatinden şu re- simler almacaktır: (Lâyihada tramvayların da kul- lanacağı elektriğin her kilovatının resme tâbi olacağı tasrih edilmiş tr.) 1) İstihlâk edilen elektriğin ber- kilovat saatinden fiati dokuz kuru- sa kadar (9 dahil) ise bir kurus, “ 2) İstihlâk edilen elektriğin hez kilovat saatinden fiati dokuzdan yukarı ise 20 para, 3) Havagazinin her mteremikâ- bından yirmi para almacaltır. itün sınai müesseselerin kendi. in istihsal ettikleri elektrikle elektrik müesseselerinin elektrik istihsalinden başka yerlerde kuvve- i muharrike olarak istihsal ettikle- ri.elektriklerde kilovat saat 9 ku- ruşa kadarsa bir kuruş, dokuzdan yukarı ise yirmi para resme tâbi- dir. Mükellefler, her ay tahakkuk e- den istihlâk resmini / ertesi ayın on beşine kadar alâkalı mal san- dıklarına bir beyenname ile vere- ceklerdir. Elektrik veya havagazi istihlâk resmi, bunu istihsal veya tevzi e- den müesseseler tarafından aylık fa'uralara zammedilmek suretile fatura ile birlikte tahsil edileiek- tir. Kumbaralı kontör kullanan yer- ler için müstehliklere kilovat sa- ati üzerinden fatura çıkarılarak re- sim tahakkuk ettirilecektir. Aylık fatura yapılmayan yerlerde istihsal ve tevzi müesseseleri bu resmin tah silini üç aydan fazla geciktiremiye- ceklerdir. Resim, tahsil tarihinden itibaren on beş gün içinde alâkalı İ mal sandığına yatırılacaktır. Mü- esseselerce elektrik ve havagazi be- delinden tahsil edilen her paranm tekabül ettiği istihlâke ait resim de birlikte tahsil edilmiş hükmünde- dir. Elektrik ve havagazi müessese- leri — bizzat istihsal edenler da- hil —- resmin tahakkuk (ve tahsil ve mal sandıklarına teslimi ile mü- kellef ve mes'ul tutulmuşlardır. Tahsil veya tahakkuk ettirilen resimler zamanında mal sandıkla- rma yatmılmazsa müesseselerden yüzde on fazlasile tahsili enval ka- nununa göre alınacaktır. Varidat tahakkuk idareleri tet- kik memur ve müfettişleri maliye mürakıp ve müfettişleri, resmin ta- hakkuk ve tahsilini müessesenin kayıtları ve defterleri üzerinden tetkik ve mürakabeye salâhiyettar- dırlar. Belediyelere sit sokak ve cadde- ler tenviratı ve maden ocakları ile nüfusu on bine kadar olan kasa- balara ait elektrik sarfiyatı resim- den istisna edilmiştir. Ancak res me tâbi bir mabaldeki umumi şe bekeden cereyanlar alan bir kaaa. ba ve müesseseler bu istisnanın di- şindadır. Vapurlar, şimendifer katarlarile hareketleri esnasmda elektrik is- tihsal eden kendiliklerinden hare- Est eder vasıtalar da bu resimden müstesnadır. Şehir ve kasabalar tenviratını ta- ahkut eden müessese ve belediye- lerin bizzat istihsal etmeyip hariç bir merkezden aldıkları elektrik kuvveti resme tâbi değildir. Ancak bu kabil müessese ve bele: © © Elektrik istihlâk resmi Dervişzada Ibrahim Beyin müşterilerine tevzi ve kendi sarfet- tikleri miktar resme tâbidir. iz evin birkaç odasını temizledik. E- » vimizde üç tane de genç düşman as keri ikamet ediyordu. Bu gençler- den ikisi kendi arzularile bize yar- dım etmek istediler. Bunlar henüz mekteplerini ikmal etmiş, delikan- lılık çağma bile gürm. “ aile Ev işlerinde bizlere yardım ederlerken iyorlar; mektep- teki muallimlerinin taklitlerini ya- miyetini taşıyan bu yavrular belki de yarm hayata gözlerini ebediyen yumacaklardı. Dedim Ya! Harp çok zalim bir şey. Her saniye hayatla ölüm adeta yarış ediyorlar. ” Köydekidüşman askeridebü sükün ortasında çok mes'ut görü- nüyorlar. Noel gecesi dört numa- ralr manganın maruz kaldığı facia hemen hemen unutuldu. Bol tayi- nat, mebzül tütün ve sakin bir cep- he herkesi neşelendi r. Karla- rın örttüğü sahra üzerinde parlak ir güneş te sanki bu umumi neşe- ye iştirak ediyor. Ve bütün bunlar bize dünkü korkularımızı, heye - canlarımızı unutturuyor — ve bize başka bir âlemde yaşamakta oldu- ğumuz hissini veriyor. Müstevli düşman askerleri öyle saretini vermişti. Busu retle he- | zannediyorlar ki harp peri masal- men hemen normal hayata avdet etmiş sayılabilirdik. , Jarında olduğu gibi birden bire za- ferle hilama erecek ve “kendileri Yeniden elektrik tesisatı yapı" lan şehir ve kasabalar da bu tesisa- tın işlemeye başlamasından itiba» ren iki sene (o müddetle bu resmin tenvirata ait kısmı almmayacaktır. Kanunun muvakakt maddelerin- den birisine göre, elektrik ve hava- gazi müesseseleri bu kanunla res- me tâbi tutulan yerlerdeki endeks muamelelerini 20 mayıs 1934 ten 31 mayıs 1934 tarihine kadar tes- Pit edecekler ve bu arada alınan i endekslerden sonraki sarfiyat bu kanundaki nispetlere göre resme | tâbi olacaktır. Bütçe encümeni layihaya koydu. ğu muvakkat bir madde ile hükü- mete yeni bir vazife vermiş bulunu- yor. Encümen, elektrik ve havaga- zinden gayrı vessitle işleyen sai müesseselerden dahi elektrikle iş- leyen mümasillerinin tâbi olduğu resme muadil bir resim alınabilme- si için hükümetçe 1934 mal senesi içinde bir lâyiha ihzarını istemek- tedir. Encümen, meselenin üzerin- de uzun boylu görüşmüş ve fakat kanuna bir hüküm konmasını hayli tetkika muhtaç görmüştür. Büyük Millet Meclisi, muamele vergisi lâyihasından sonra bu ka- nunu da kabul edince yeni varidat layihalarının müzakeresini tamam- lamış olacaktır. Bu suretle bütçe encümeni varidat bütçesi üzerinde tetkikleiİine başlamak imkânını bur lacaktır. Arabistanda harp (Başı 1 inci. sahifede) bin Yemenliden mürekkep bir or- du necrana doğru ilerlemektedir. Bu ordu, Necranda Yemen veli- ahtının kumandasında olan ordu ile birleşecek ve rivayete göre, Ne- cet de İbnissüut ” un eski payitah- ti olan Riyaz'a hücum edecektir. KAHİRE, 11. A.A. İmam Yahyanın mağlubiyeti kabul ede- rek teslimi silâh ettiğine dair dün dolaşan haberler iyi malümet alan mahafilde - tekzip olunmaktadır. Çok çetin mücadelelere alışmış o- Tan İmam Yahya bütün tehlikele- | | re cesaretle göğüs germektedir. İ- cap ederse Sanayi şiddetle müda- faa edecektir. Tıbbiyeliler bayramı yıldönümüne tesadüf ettiği için üniversite tıp fakültesinde mera * sim yapılacaktır. 12 mayıs tıbbiye ve tıbbiye - liler bayramı kabul edildiği ve üni- versite ilk senesi ok duğu için bu seneki merasim fev- kalâde parlak olacaktır. Bu münasebetle tıp talebe ce - miyeti ,, tebbiyeliler bayramı,, Da mı altında bir broşür neşretmiş - tir. Broşürde dünya tıp tarihi eski Türklerin yaptığı inkilâplar- la Türk hekimliğinin tekâmülü hakkında kıymetli izahat vardır. bir mektubu | Sarayburnu parkının eski mü?” i tesiri Derviş zade İbrahim Be?” den bir mektup aldık. İbrahim 8- bu mektubunda kendi zamanı ile parkın şimdiki halini mukayese © mekte, Taksim, Bebek bahçele - rine neden talip çıkmadığını söY lemekte ve en nihayet belediye m€€ lisinin geçen celsesinde kendi bak kında durup dururken “Barcı ve kafeşantancı,, tabirinin kullanıl - masına izharı teessür eylemekte * dir, ilkbahardan evvel şüphesiz yurtls- rma dönmüş ese Bununla | beraber pek'çok hülyalar, ümitlerl€ dolu geçen bu — Noel yortuların' ferdası pek feci oldu. Mı » biribirlerine saldırmak için sanki nefes almışlar, bir müddet dinlön” mişlerdi. Hastahane den birisi eve gelerek beni buldU ve beni hastahaneden hemen isl€ diklerini bildirdi. Hastahaneye 8” dince asistan (Evandan) ın müt€ bessim çehresile karşılaştım. BePi görünce: # — Matmaiel: > İökoknert, Gö, Roulers şehrinde bulunan nizi göreceğiniz geldiğini ve Kö” disini çoktan beri görmek arz0 ©” biğinizi söylemstiniz. Merke? ei mandanını gördüm ve sizin içiP * günlük bir müsaade ve bir de - lers'e gitmek için bir ruhsat te7£” resi aldım. Gider, pederiniği 8 rürsünüz. o Ayni zamanda ©”. Şmitten'in meselesini unutmu? “., lursunuz, Merkez kumandan yazıcı onhaşmı kendisinin. BİSE rek çavuşun hilesine alet old4j”?E. işitince, bu ruhsatnameyi ç Dİ yazdı ve bu suretle kendisini | zur göreceğinizi ve affedeceği” ümit ediyor. .. (Bi tmedi)