12 Mayıs 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

12 Mayıs 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Güzel bir müessese Ankaradaki büyük sergi — binası bitmek üzere Binanın önünde bir de gençlik parkı vücuda getirilecek...
 Ankara müzakeresi hakkında bir haber Trakyada askerlikten tecrit! edilen mıntakanın kaldırılması istenecekmiş Sofyada çıkan
 ©mür meselesi Iktisat vekâleti yakında tedbir alacak bul limanında, zaran daha pahalıya satıldığından bahsetmiştik. iktisat
 Bakır madenlerimizi işletmek için hazırlık Erganide yeni tesisat yapılıyor. Büyük bir köprü de inşa edildi Erganinin uzaktan
 Dünkü maç sıfır sıfıra berabere bitti Fenerbahçe Galatasarayı yenemediği için şampiyonluk Beşiktaşa nasip oldu Dün Fenerbahçe

Bütün Türkiye Mehmet Efendi Mahtumları Kahvesini içiyor KŞAM Bütün Türkiye Mehmet Efendi Mahtumları Kahvesini içiyor Sene 16 — No: 5598 — Fiafı her yerde 5 kuruş CUMARTESİ — 12 Mayıs 1934 Telefon : 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Güzel bir müessese Ankaradaki büyük sergi » binası bitmek üzere Binanın önünde bir de gençlik parkı vücuda getirilecek Ankarada yapılmakta olan sergi binası Ankara 11 (Hususi mubabi Sergi işleri binayı senede ancak | mizden) — Hariciye vekâletinin | beş altı ay devamlı surette işgal karşısında milli iktisat ve tasarruf | edeceğinden diğer serbest gün- cemiyeti tarafından inşa etti lerde mektepliler ve halk kütlesi Tr: ki Ankara müza- keresi hakkında bir haber akyada askerlikten tecrit edilen mıntakanın aldırılması istenecekmiş Sofyada çıkan La Bulgarie ga- mekte olan sergi binası bugünler. | için terbiyeyi, istifadeli Filimler de bütün haşmetile meydana çık» mış ve Ankaranın muazzam bina- ları arasına bir tane daha ilâve edilmiş bulunmaktadır. Bina 250 bin lira sarfile yapıldığına inaml- yayacak kadar muazzam ve gös“ terişlidir. Binanın inşaatı temmuz- da hitam bulacaktır. Binada; 1 — Sanayi, 2 — Ziraat, 3 — Güzel ve tezyini sanatlar. 4 — Serbest mevzu olmak üze- re senenin muayyen günlerinde dört sergi açılacaktır. Çocuk kımı, sari hastalıklar, milli, ilti- sadi, sıhhi ve içtimai dördüncü serbest mevzulu sergiye dahildir. Bakır madenlerimizi işletmek için hazırlık Erganide yeni tesisat yapılıyor. B bir köprü de Erganinin uzaktan görünüşü ve Elâziz 6 (Hususi) — Vilâyeti- mizin güzel kazalarından biri de Erganidir. Metruk bir vaziyette bulunan bakır madenlerinin işle- tilmesi kararı ve bu karar dahilin- de faaliyete başlanması buranın gösterilecek, müsamereler, güreş, boks, tenis ve sair müsabakalar tertip edilecektir. Salonu çok geniş olduğundan Ankarada verilecek alolar için de sergi binasi tercih olunacaktır. 'Hülâsa, Sergi binasi yalniz An- di de bir de güzel «gençlik parkı» vücuda getirilecektir. hakkında Alâeddin Haydar i zasile aldığı bir mektubu meşredi- yor, Mektupta deniyor ki: ceğini temin etmişti zakerelere gelince, başlıca iki nok- ta mevzuu bahsolmuştur: zetesi cencral Kondilisin seyahati Yunan harbiye nazırı, Yuna- istanın taahhütlerine riayet ede- Askeri mü- 1 — Emniyet noktai nazarın- Trakyada askerlikten tecrit edilmiş mıntakaların kaldırılması, 2 — Bir harp vukuunda Türke Dün Fenerbahçe İstanbul şi piyonluğunu kurtarabilmek için kazanmağa mecbur olduğu bir m çı beraberlikle bitirdi. Sarı li vertlileri Beşiktaşla üçüncü defa karşılaşmaktan mahrum eden mu- vaffakıyetsizliğin karşı tarafı ne kadar sevindirdiğini maçtan son- Ta yapılan tezahürattan daha iyi anlamış olduk. Oyuncularını omuz- tasaraylılar ga- Hip gelmiş kadar sevindiler. O se- larda taşıyan sevinci idi. Senelerce rakip geçin- Fenerbahça - Galatasaray maçından Dünkü maç sıfır sıfıra berabere bitti Fenerbahçe Galatasarayı yenemediği için şampiyonluk Beşiktaşa nasip oldu vinç, maksadına eren insanların | nstantane Stadyomun kapısında maçtan 'dört saat evvel nöbet bekliyen bin- lerce meraklı gibi, ben de güzel bir futbol seyredeceğimi zannedi- yordum. İtile, Kakıla, ayağımız çiğnene, topuğumuz burkula gire- bildiğimiz stadyom meydanında gördüğümüz maç hiç tahminimiz gibi çıkmadı. Oyunun başlangıcın. da, Fenerin ilk hücumundan sonra akına benzer bir şey göremedik. Vakıâ ber iki taraf ta zaman z> man topu sürdüler, rakip kaleye yaklaştılar, Fakat birinci derece ler tarafından Boğazların kapan- ması meselesi, Bu iki mesele hakkında Türki- ye ile Yunanistan arasında tam bir itilâf vardır. Maamafih bu noktalar Lozan muahedesinde ta- dilâtı icap ettirmektedir. Bu hu- sus istenecek Tevfik Rüştü bey Cemiyeti ak- vam içtimainda bunu mevzuu bah- sedecekti Kömür meselesi Iktisat vekâleti yakında tedbir alacak Zonguldak kömürlerinin İstan- bul limanında, Pire limanına ma- Ankarada toplanacak tütün, yu- murta, afyon gibi iktisadi kongre- ler için de sergi binası salonu ter- cih olunacak ve kongrenin mev- zuuna göre sergi paviyonlarında istifadeli sergiler vücuda getirile- cektir. — A. Cemalettin yük inşa edildi bahsetmiştik. iktisat vekâleti de- miz müsteşarlığı, Türk kömürle rinin İstanbul limanında daha ucuza satılmasını temin için bazi tedbirler alacaktır. Bu hususta maruf kömür kum- panyalarımın fikirleri sorulmuştur. Bir ecnebi kömür icarethanesi, miştir. Bu raporda, liman inhisari- nin tarifelerine pek ehemmiyet verilmektedir. 47 senelik muallim Tekirdağı 11 (A.A.) — 47 sene muallimlik yapan Karacaklavuz köyü ilk mektep muallimi Fatma hanım maarif vekâleti tarafından para fatı ve takdirname ile taltif edilmiştir. Vali bey riyase- tindeki bir heyet bugün fazilet mükâfatını Fatma hanıma ver- eni yapılan betonarme köprü daha artırmaktadır. Zengin bakır madenlerinin işle- tilmesi hususundaki faaliyet de- vam etmektedir. Bakır şirketi ye- niden 13 bina inşa ediyor. İstas- yonla maden arasında yapılmakta zaran daha pahalıya satıldığındari | 'dikleri Fenerin şampiyonluk yo- | de futbol gösteremediler. Bu yarım. lunu kesebilmişlerdi. yamalak oyun yetişmiyormuş gibi, Maçtan evvel Galatasaraylılar; | fazla olarak bir sürü de favul sey- biz şampiyon olamadık amma Fe. | vettik. Not defterimde her defa- meri de yapmıyacağız... diyorlardı. | sında çizdiğim favulleri cemettim. Bu arzularının yerine gelmesini | İki devrede yetmişe yakın favul kendilerinden ziyade Fenerin va- | çıktı, Vasati hesapla hemen hemen Sattan daha düşük oyununda ara- | iki dakikaya bir favul isabet edi- malıyiz. i (Devami 4 üncü sahifedel | Salamon — Ooof of. Ben çok talihsiz adamim Raşel Raşel — Neden? güzellik ve ehemmiyetini bir kat |/ pera line ite miştir, İ Bir nesina iç bir şey gikmadil.. Sulamon — Elimdeki 800 piyango biletinden 799. una ikramiye çikti de