12 Mayıs 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

12 Mayıs 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

i ” Kastamonu Rıbmluplari onu mekteplerin- de büyük bir Elik var Rumsındı mektebinde bir kooperatif, spor ve gençlik teşkilâtı vardır giyairii Talat Mümtaz beyle hilâllahmer gençilk mektep kooperatifi heyet Kastamonu (Hususi) — Vilâyet ilk tedrisat meclisi, yaptığı. bir toplantıda vilâyet ilk mektepleri- nin tedrisatmın bitme * tarihlerini — tesbit etmiştir. Buna göre, köy mektepleri nisanın sonuncu günü tedrisata nihayet vermişlerdir. Kasaba mektepleri mayısın on ye- disinde, Tasya ve Kastamonu mek- tepleri de sonunda dersleri tatil edeceklerdir. Bu sene vilâyet ilk mekteple- rinde tedrisat ve terbiye işlerinde daha büyük bir canlılık göze çarp- maktadır. Derslerin tatilinden son- Ta, her mektepte talebenin bir se- ne içinde yaptığı işler, talebenin tedrici tekâmülünü gösterecek olan vazife defterlerile diğer ip lerden mürekkep birer sergi vü- cuda getirilecek, ayrıca Kastamo- mu merkezinde bir vilâyet ilk mek- tepleri sergisi yapılacaktır. Her mektepte bir talebe kütüp- hanesi, talebe alım satım koope- ratifleri ve spor teşkilâtı vücuda getirilmiş, ayrıca bir çok mektep- lerde bilâliahmer gençlik derhe- ile himaye heyetleri vücuda ge- ilmi Kastamonuda maarif hayatına sit bu faaliyetlere misal olmak üzere merkezdeki üç sınıflı Rum- tındı ilk mektebinde ders senesi çinde yapılan işleri bildirmeği faydalı görüyorum: Rumsındı mektebinde, serme" yesi talebe tarafından temin edi- İen bir talebe kooperatifi vardır. Kooperatifi talebenin kartasi ikti. Yaçını temin letmekte ve dışarı: 'dan ucuz bir fiatle mektepte tale- beye eşya satmaktadır. Koopera- Gifin kârının bir kısımı, mektepte. ki fakir talebenin kâğıt, kalem ve masrafına karşılık olarak gösterilmekte, diğer bir kismi ile de mektepte mevcut talebe kütüp- © hanesine kitap tedarik edilmek» tedir. Yalnız talebeye verilen kâr- da, sermayenin yüzde ellisindeni aşağı . Bu suretle talebe kütüphanesine bir sene aşağıda mektep başmualilmi rneği İdi içinde elliye yakın talebe kitabi temin edilmiştir. Mektepte bir de himaye heyeti yakın bir zamandanberi mektep- te mevcut on yedi talebenin gün- lük iaşesini temin etmekte ve on- lara hergün yumurta, üzüm, incir, zeytin, pastırma ve sucuk gibi ku- ru yemek vermektedir. Himaye heyeti, 23 nisan çocuk bayramın- da da bu on yedi çocuğu, kundu Fası, çorabı, elbisesi ve kepi tamam) olmak üzere giydirmeğe muvaf- fak olmuştur. Mektepte bu teşkilâttan başka, bir de bilâliahmer gençlik derne- Zi teşkilâtı vücuda getirilmiştir. Mektebin mevcudu (97) olduğu halde gençlik derneğine 24 âza kaydedilmiştir. Aza olan bu yav. Tular, her ay gençlik derneğine beş kuruş vermek suretile hi ahmere karşı olan alâkalarını gös- termiş oluyorlar. Rumsindı mektebinde talebe arasında bir de spor teşkilâtı var- dır, Bu teşkilâtla talebe voleybol oynamakta ve ayrıca toplu kır ge- zintileri tertip etmektedirler. Salbaşoğla Kafkasyada çok eski bir mağara bulundu Möskova 10 (A.A) — Kaf- kasyada Karatuli istasyonu civa- rmda 8080 metre irtifada bir dağın eteklerinde taş devri in- anlarının meskenini teşkil tmiş olan, bir mağara bulmuştur, Ma- şaranın içerisinde sileks ve kemik-| ten mamul aletler ve mağara ayısı ve bon prigenlur gibi büyük hay: vanların iskeletleri meydana çi- karılmıştır. Mtın araştırması Çine — Yazın Akçaova mev- kiinde iktisat veköletinin yolla- dığı Türk ve Alman mütehassislar tarafından yapılan araştırmada bu| muntakada altın ve başka maden ler buhumduğu anlaşılmıştır, Mü. tehassislar bu yeri kazdırmağa ve tetkikata devam etmektedirler. 1 — İş arıyanlar Em aaa Daktilo — Bir hanım even şera: Hile Hiearethrne ye yazıhanelerde müya Hik bir iş arıyor, Akşumda S.M, D, tsh: Fren müracaat, 9 Türk şoför — Evl, çocuktuz,-tee rübal, ve ciddi hüsustde çalışmiş İŞ arıyorum, Nişantaş Meşrutiyet orta çiflik 28/1 No, - Yüksek tansil görmüş — Tera muamelâtma bihakkın vakıf, Iera yeni ona isle vom başlı başına hazırla r, mükarmini daktilografi Günde 9-4 saatlik bir liye arıyor. Akşamda HZ adre, yüracan Fabrika imalâlhane, işleri — Her tür akarat sareihana Sili pleti neâdinde (60) rar dan (4000) liraya Kadar nakil. teminat, ve daha farla şahsi kefalet vermek Büret mutemet. o muhasip, memur, kötip ve her türlü işçi (amele) canatia İyi aramaktadır. Müracaat İstanbul Kuru kahvacilerila Camlı han 7 No, 2 — İşçi arıyanlar amm ram amm A Hizmetçi aranıyor — Ev işlerinde geliştirilme üzere bir kadına, ayrcada | 12.14 yaşlarında. bir kz evltlığ ihtiyaç | vardır. . Gazelemiz çinkografi gübesi | smnarlağna müramma. Si Boş zamanlarınızda — Dükkâr- cara mal satarak günde ii lira kazana bilirsiniz. Dört ra deperile ©12 sında. müracaat * Dördanen Vakıf han asma kat No, 29, 2 Yazınane Için — Okur yarar bir eföndi istiyoruz. Bahçekapı Kazasker han 4 numaraya, 12-44 Arası acele mü nak Daktilo hanım aranıyor — Te iplerin Ankara, caddesinde 60 numaralı binanın ait kalına 1 numaraya. pazar, al, pargarabe günleri saat 1ğtan 185 kadar müracaatlar se 3 — Satılık eşya enn mananın modeli Fiyat — Az l kapalı yedi kişlik bir araba. hven fiyatla satılıktır. Taksimde Fiyat, garajına vaya 20104 e müracaat —& Müstamel motörsiklet — Mas #amel motürsikler. ariyorum. Evsaf ve fiyatını Üsküdar tzamvay şirketinde İhsan İsmet adresine mektupla bildiri Satılık yelkenli deniz motörü— İki erlon, tuvalet, gardırop, mutfak, İlaroşi kolay, bir ailenin yazlık ihtiyar cina kâfi, Telefon 22150, —8 4 — Kiralık-Satılık 15 liraya apartıman dalresi— Şişhansds havadar salonlu üç oda, ayca, banyo, Akşamda 7. K. ye moracamat, —a Sanık ev — Çapalı Nar Dede mahallesi yanl Küşat olen 8 modro- Yuk sokakta 8 oda, iki kat üzerinde mutfak, bahçe ve müştemildti salresi mevcut, donize nezareti mükemmel bir hare satılıktır. İçindekilere maracant —: akırköyünde — İstasyonda satı” e ve kiralik evler: Görmek istiyenler göraşmek Için Bakarköyünde İncirli cad- dosindo 29 No, ya mürazmat edebilirler. —x Satılık arsa ve ankaz — Nişan taşında Kağithane caddesinde 84 mume- yalı 475 metro Aren ve içindeki muhte Hik krgir konak makamı oalıkır İmar Bankasında Fuat beye, Telefon: 24647, —8 Satılık araa — Beyoğlu Emineanii İnos kap sokağında ik aron. Imar Ban kasında. Yunt beye müracant, Telefon; M8. —s Fırsatlar istifade ediniz Kayışdağı eteğinde dokuz bin dönümlük (Şer A) çiftliği zall pay sumnmda skadar mahkemesinde eatilmaktadır. Calatada Ada handa 14 mumaraya müra: cant ölmesi, Ci Kiralık ev — Selimiyede Karik bayırında iskeleye ikt dakika, fevkalide, nezaretli balıço, kuyu ve saznıçlı ev. İmar. Bankasında Fuat beye, Telufon: 24597. 5 Satılık — Beyoğlu Eminem TAB numaralı iki hana haliyle ve yahut yalnız ankazi satılıktır. İmar Bankasında Fuat beye, 1 Satılık Köşk ve arazl — Karlcada Muhacir mahallesinde dürt adak öp, kaya ve meyva ağaçlı arar, Telef 24597. İmar Bankasında Fuat boys Satılık azsa — Nişantaşında Kapı hane caddesinde Gözem ayartımcn: karşı sırasında 190 metro area, İmar Banka: sipda Fuat beya” Telofon: 24027. —8 Satılık mütrez arsalar — De taşta Yıldızda Talamur caddesinde 150 lâ 200 melro rmuralıbnıda mihfroz. arsa lar metro murabbaı 150, kuruştan 60 kuruşa kadar acele satılıktır. Talpiorln Galata eski eüzarük cadde hanında. 22 Nodu Müctn un 48607 Enkazılara — örün divenlrde Kilerihaşı köşkü enkazı | satilir. Telefon 41568 miracat, —4 Mühacir çifçiler için firsat — Kanlıca iskülrinden yirmi dakika me safede Gt dönüm arazıda mebzul meyva ağaçları, akar süyü, bayar, alı, baş odalı binam olan mahal weizebir Flo sakiktr. Cağalıpiumda, diş tabii Meh İ mah Rifat beye m —4 (Bir ryan Tabrikesı — Tre öld Gağan za nesi sahibi Übeyit beya mnraraat ede niz, Ucuz ve güzel — Kirişler inda Kıztaşı Civarında G9 arşin ve razı da kabil güzel bir arsa satılıkor. Kıztaşında «Darülünunlular yurdu» na, müracağit, EE Temiz rahal ve karlı bir iş — Tenipostahane Karşısmıda Brzurum hami albnda (5) No da ttün 52 pul biyilği yapılanı mükemmel bir dükkân devren Sahııktır ei Yeniköyle Istinye — Araanda Nuri paşa yalısı kışmen veya tamamen apartman kiralıktır. Altındaki” odun deposuna veya 22268 talfon adresine müracaat, vi si rğir yalı — Vamkoyünda 88 No. gayet kullanışlı, dört oda, elek irik, haya gazı, kumpanya suyu teslsae tını, meyva ağaçlı bahçe ve kuyu, deniz havuzu, kayıkbaneyi havldir. 560 metro, murabn maktuan 2000 liradır, Rıhtun girketinda Fazlı 1 ni Rolzadabaşına göz mahallesinde Kavalalı sokakta y mevkiine yakın. muhitinde müceldet ve marakla yapıl mış beş odalı bir hane galılıktır, Tarkoa ve elektrik vardır. Lâleli apartmanları arşısinn Merkez karaathanesine 4-7 rası müracaat, Si Konforlu kiralık y. Yani köyünde iskele yakınında içi dıçı yağı boyalı, biri beş, diğeri yedi odalı ve yekdiğerinden ayrı metball, elektrik, tarkos, hava garı, tolofon, hamam, mun: tazam bahçe, geniş rım havi hava dar, Avrupa tarzında inşa edilmiş mü- komml bir yalı kısmen veya tamamen, simli veya senelik ucuz Fiatla kiralıktır, Adres: Vani köy 80 mu: > Satılık orsa — Cagaoğlunda Bon Posta gazetesi yanındaki arsanin on iyi kusma, “Türbe Baba caddesi No, 16 Dr: Ziya Beye müracaat, —6 Göztepede— Çine havuzlar mev. iinde Cemil Paşa sokağında havası nezareti fevkalâde güzel 8-6 numaralı çamlı bahçeli biri 4 diğeri 6 odali iki köşk kiralıktır. Görmek isteyenler Içla: deki sahiplerine ve yahut 28804 telefo Da müracat, 5 Ki Rumallilsar mar bum dekter Abdi Bay yalımnın dört oda bir salon bir böyük antire ve bir imutbabıtan mıntegekki, elektirik ve ter kos teslsatni hayl bir kısmı kiraliktir. Merkür yalıya müracaat, —-1 maralı Kuleli yalı, KÜÇÜK İLÂNLAR — Paşalı, allesi Tapeköya Ahmet, efendi sokarında 53/1 numarali 7 odA, 2 sandık Odas 8 halk bir sarmig DİE mutbah 400 arşın bahçeyi bavi bir hans, acele satılıktır. Talip olanlar İstanbul Bülmekapı oykaf omuru İzzet boyo müracsat, Satılık arsa — Sişlde Osmanbey” den yukarı, Gazi İnkılâp Müzesi ittisa- Yade “ehven ; Fiyatla. arcalar, “Telefon 20524, —6 Beyoğlu — Tiyaro sokak No. 19 büyhk mağaza üzerinde dört salon, altinda Hk ahize seneyi kirası üç bin (60601 lira va sele kiralıktır. Moracaat. için Telefon 42197 Sedat beye, — 1 Acele satlık dükkân — güyu kebirde Takyeci sokağında, dükkân sahibi elinden ecele satılıktır. Divanyolunda Firuz ağa camli karşısında 108 No, hanuya müracant, o — 1 Maktuan yedi bin raya yalı Apartımanlar — Vani köyünde an tesleri ayrı, mutfak ve aptsshane Va ber türlü esbabı istirahatları ayrı ayrı biri yedi edalı va iki sofalı ve mbkam: rel balkonlu, diğar'eri üç, dört ve ikişer Gla ve sofeları hüiz ve Ayrı aynı ha mamları #ulunanı yattı boyalı va gayet mozaretli dört kpartıman, gayet rahicöme mel ve sağlar rıhtım, “meyveli. ağaçlı dört bin Kesur arşın bahçe, iki böyüle Sarnıç ayrıca kayıklıma ya Gakana iki Ola, apteehans ve mutlağı havi bir ov, havadar ve yaz banyoların haiz yüz Din Jira kıymetinde büyük apartmanı yak maktuan ve pazarlksış yedi bin liraya eslılktır. Ayrıca kiralik kısımları halz olduğu gibi, büyük fırsatı kaçırmak istemiyenler Hasan Poza deposuna me raci, — 18 Kirası gayet ehven — Iki da çer ola, banya, mutfak, Beyoğlu Me ema karında Kulenin zakuğına 7 Kesçi söle apartmanı, Kapıcısına, Havası, suyu güze, Matöpede Bağdat cadsinde, deniz, Adalara nazır, bal geli vo fovkalirle manraralı, yeti dal Köçic mobilya ile tamamen veyakn kis: men kiral, İstasyonda büfect Kerim elendiyo veyahut alteşe eczanesin rana, ie Köşk — Köy canataryomu karşısında 32 dönüm acz, sekiz odalı köşk gayet, mahsul geraltle satilik: ve kirilir. Balçakapı Koantopolo İn odabaşı Mehmet elen: A s Yenimahalle üstte İskeleye 10 dakika, Boğuz ve Çamlıcaya nezareti, 25 dönüm meyvalığ, çiçek, sebze bahçesi, Lol alar, ayazması, çllik tarzında mü: kerime “5 odalı” köşk, ahırı kavil, Barıyerde manifaluracı Sak beye mü Tam Oalafada Mumkana cadiloslnda pumaralı Yeni Hayat otel ve kıraab hanesi devren satlıktır. Otel botan Arl konloru ve mükemmel tesisatı hâvilir. Taliplerin otel müdür Girldi Niyazi beya müracaat, —5 Satılık aparıman — Aksarayda Yenikapıya giden elli inetroluk Mustafa Kemal Paya caddosinde 5 numaralı, 8 kat Dzerinde, her katta Oy oda, bir bim yo, bir hela, bir mutfak, man bahçe Satılıktır. Her gün gezilebilir. Pazarlık için içindekilere ynürucant, : Satılık köşk — Kuzguncukta Yak aba 8 numaralı, yağlı boyalı, üç dönüm meyva bahçeli, Boğaz va İstan bula nezareti, 4 oda, 2 salon, ç kuyu, büyük sarnıçlı, havagazı, su tesisati Tasi : Telefon 60862 de doktor Meh: mek baya müracaat. —4 5 — Müteferrik e Rİ Almanca dersleri — Usulü tad. isi mükemmel olan Dir. Alman hanı almanca dersleri vermektedir. Meli Nezih H. Taksim Mis sokağı 5 gil Tagilterenin öambriçten) bi İngil madam, bay yaya hanım efendilere İngilizce ders vermeği kabul eder. Akşamda MS, rumuzuna tahriren muürücast, 3 Mektuplarınızı aldırınız. Gazetemiz Hiarehanesini adres olarak: göstermiş olan karilerimizden CH 25 - MC - ABL - GM - CS-RS - ŞH-RM-KL- BM-KA- -MDA-TM MA-JD-BS-EFM- MS-MEB -MS namlarına gelen mektupları fdaroha: Bemlzden aldırmaları moroudur.