12 Mayıs 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

12 Mayıs 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

12 Mayıs 1934 Viyana hasreti Bu hafta Melek «Viyana hasreti» filmi mektedir. Filim meşhur yıldızlarından Sarı Maritza tara- fından çevrilmiştir. Mevzu şadur: lerinden kont Franz bütün servetini kaybediyor, intihara karar veriyor. O gece dostlarından biri kontu bir mas- keli baloya davet ediyor. Kontun kararı şudur: O gece sabuba ka- dar çılgın gibi eğlenecek, şafak sökerken hayata veda edecek. Fakat baloda Lela isminde bir kı- zı çılgın gibi seviyor. Lela da de- likanlıya şik oluyor. , Fakat genç kızın Otto isminde çok zengin fakat çok kaba bir > şanlısı vardır. Otto Lelanın konta karşı alâkasını görünce nişanlısını zorla balodan götürüyor. Kont Le- layı aramağa, bulmağa karar ve riyor. Bunun için de yaşıyacaktır. Fekat para lâzım. Bunun da kol yını buluyor. Bir kabareye dansör olarak giriyor. Otto, Lelayı delikanlıdan soğut- mak için nişanlısını bu kabareye getiriyor, Kont o gece zengin fakat yaşlı bir Amerikalı kadının ma- dam Jenninin hizmetindedir. Lela kontu bu kadından kıskanıyor. Onu fena halde tahkir ediyor. Bar- dam çıkıp gidiyorlar. Ertesi gün kontun bütün mali- kâneleri satılacaktır. Otto gene kontu küçül ek için bu sa- tışa nişanlısını götürüyor. iyi kalpli Amerikalı kadın neleri satın alıp konta dev- rediyor. Bu sirada yaptığı kaba- Jıklardan sinirlenen kont, Ottoyu düelloya davet ediyor. Kont yaralanıyor. Lela nişanlı- $ından ayrılıp kontun yanına ko- şuyor, onu yatağının başucunda tedavi ediyor. Madam Jenniye ge- lince, o Amerikadan bir telgraf My a, em tık böyle gençlik maceralarından vazgeçmek sırası geldiğini anlı- yor. Torununu görmek için Ame- la lr inemasında gösteri sinema > Hollivutta Karmen operasi filme çekilecektir. Filimde baş rolü meşhur muganniye Grace Moore yapacaktır. * İngilterede «Hazreti Isanın hayatı» isminde bir filim çevirile- cektir, Filmin bir çok enkneleri filistinde çevirilecektir. Gloria Svanson, Hollivutta «Üç hafta» isminde bir filim çe- yirecektir, stüdyolarında bir kasırga gibi eser. Hiç bir filmi çevirirken rahat durmaz. Binbir yaramazlık yapı Hatta geçenlerde Lupenin yaramazlık ettiği için rejiaöründen da- yak bile yediğini yazmıştık. Lupe Velez son zamanlarda yaramar- İiktan vazgeçmiş, Golf oyununa bahçesinde Golf oynarken görüyorsunu Gece yarısı klübü Bu hafta İpek sinemasında Ge- ce yarısı klül sterilmektedir. Gece yarısı klübü bir macera fil- midir. Meşhur sinema artisti Clive Brook tarafından çevrilmiştir. Fi- lim fransızca sözlüdür. | ça Şarlo 45 yaşında Şarlo 16 nisanda 45 yaşına basmıştır. Bu münasebetle evinde fet vermiştir. Şarlo yeni filim çevirmeğe baş- ilâna rağmen hentir işa başlama mıştır. Artistin bu yazıda işsiz geçirmesi ihtimali kuvvetlidir. X Norma Shenrer ve Frederic March birlikte bir film çevirmeğe başlamışlardır. X Amerikada “Meçhul asker minde renkli bir film Viyana hasreti filminden bir sahne İN merak sarmıştır. Resimde artisti Çılgın uçuş Bu hafta Artistik sinemasında Ondra tarafından çevrilmiştir. Ev- velce bu filmin mevzuundan bah- setmiştik. Çılgın uçuş bir macera filmidir. Mevzuu şudur: Marlov isminde bir adam Pa- riste, seviyesi Sen nehrinin çok aşağısında olan bir kabare işlet- mektedir. Marlov bu kabaredeki güel dans kızlarının vasıtasile bir çok keyif verici zehirler satmakta, bir çok gençleri berbat etmektedir. Bu adam kendisini takip eden Amerikalı bir polis hafiyesini de bir sandık içinde Sen nehrine ata- rak boğmuştur. Flojd isminde ye- polis memuru da Marlovu takip etmektedir. Marlov bu ha- fiyeyi de bir sandığa koyarak neh- İ re atmak istiyor. Fakat hafiye bir yor. Marlovu yakalıyor. Amerikalı polisin kat Filimde bir çok meraklı takipleri de vardır. Baby Desiysin hayatı Amerikada Gaby Deslysin ha- yatına ait bir film çevrilecektir. Gaby Deslya bir Fransız varyete art idi. Bir çok hükümdarların metresi olmuş, büyük maceralar geçirmiş, on sene kadar evvel ölmüştü. Gaby Deslys Harveyin yapma: eydana çıkarıyor. tayyare e Yiyanak” yıldızlardan Lisa Ellis Holivutta film çevirmeğe da- İ vet edilmiştir. Sevimli yıldız kolayını bularak sandıktan çıkı: | | bine | tile muamele tekemmül ettirile- İ yakında Amerikaya gidecektir. Ankara mektupları Yoklama muamelesi nasıl yapılacak? Maliye vekâleti bu hususta mühim bir talimatname hazırladı Ankara 10 (Hususi muhabii mizden) — Tekaüt, yetim ve dul- lar hakkında şimdiye kadar ya- pılmakta olan yoklama muame- İesi maliye vekâleti | tarafından değiştirilmiş ve buna dair bir ta limatname hazırlanmıştır. Mayıs 934 nihayetinden yani haziran birden itibaren mevkii meriyete girecek olan bu talimat- mamenin başlıca ahkâru şudur 1 — 1683 numaralı askeri ve mülki tekaüt kanununun 61 inci maddesinde tasrih olunan zat maaşları yoklamasına haziran ve birinci kânunun başında bitmi; olmak üzere mayıs ve ikinci teş- rin ayları iptidasında başlanır ve bir ay zarfında ikmal olunur. 2 — Maaş sahipleri yoklama muamelesi yapan memurlara il mühaber ile birlikte fotoğraflı maaş cüzdanını, resmi senedini, Fotoğraflı nüfus hüviyet cüzdanını ibraz eyliyeceklerdir. Memur & rafından bunların tetkikinde, ib- Taz olunan vesikaların aylık sahi- iyetine kanaat getirildik- ten sonra ilmühaberin kabul mua- selesi icra ve cüzdana kabulü mütazammın imza koymak sure- cektir. Yoklama ilmühaberini alâkadar! memura verdiğini cüzdanındaki imza ile isbat etmiyenlerin ma- aşları verilmez. © 3 — İki ve daha ziyade nüfus. hu aile efradından cümlesinin bir arada yoklama memurlarına müracaatları bilhassa aralarında küçük çocuk bulunanlar için fazla külfeti mucip olacağından bun- lardan yalnız aile velisinin veya bu makama kaim olanların biz- zat müracaatları üzerine yoklama muamelelerinin yapılması caizdir. 4 — Maaş sahiplerinin yoklama esnasında fotoğraflı nüfus hüvi- yet cüzdanı ibraz eylemeleri ve yoklamalarının. bu cüzdanlarla tatbik ve icrası muktazidir. An- cak maaş sahiplerinin mayıs 1934 yoklama zamanına kadar kâmi: len nüfus cüzdanlarını tebdil et tirmel olacağı teemmül olunarak bu yok») nüfus tezkere- bazı müşkülâl mucip yoklamasına kadar toğraf yapıştırılmış nüfus hüviyet cüzdanı almalarının kendilerine münasip surette tebliği lâzımdır. «Fotoğraf konması kanunda ya- zılı olmıyan küçükler bu kayıttan müstesnadır.» * 5 — Nüfus, belediye, resmi ve hususi daire ve müesseseler, ma- istihdamı ve w i gibi maaşlarının, p ettiren vaziyet lerde nazarı itibara almalarını ve keyfiyetten haberdar eylemelerini teshilen nü- aş sahiplerini fatı, evlenm. kesilmesi malmüdürlüklerini fus hüviyet cüzdanlarının son sa- bifesine «maaşın verildiği malmü- dürlüğün ismi, maaşının mileta- Yı, maaş defterinin kayıt sira mu- marasını» havi bir damga basi" iacaktır, 5 — Yoklama zamanının başlar) dığı tarihten itibaren iki ay zar. fında yoklama ilmühaberini ibraz etmiyen maaş sahipleri hakkın- da malmüdürleri ehemmiyetle tah kikat icrasına, maaş sahibinin va- Ziyetini tesbite mecburdur. Kesilmesi yoklama neticesinde tebyyün eden maaşların bir cet veli nihayet ertesi ayın nihaye- dine gadar merkeze gönderilmesi mecburi olduğu gibi yoklama zamanlarının. haricindeki maaş vukuatının da, keza muntazaman merkeze bildirilmesine itina olun- ması icap eder, 7 — Şimdiye kadar kullanıl. makta olan yoklama ilmühaber leri 1683 numaralı kanunun icap. larına tamamile uygun olmadığın- dan 1 numaralı ilmühaber nümu- mesinin kabulü muvafık görülmüş tür, Ancak elde tabettirilmiş bu- lunan ilmübaberlerin sarf ve is- tihlâkinden sonra bu ilmühaber- ler tabettirilerek gönderilecektir. 8 — Yoklama zamanı için ta- Yin olunan mayıs ve ikinci teşrin ayları zarfında her hangi bir maz zeret dolayısile müracaat edemi- yenlerin bilâhare vaki olan mü- Jacaatlarında dahi ilmühaberle- rinin usulen tetkikile kabulü icap. eder. 9 — Maaşları bir mahalden diğer mahalle tahvil ettirmek arzusun- 'da bulunanların mart, nisan, imi 318 üç aylıkların tesviyesini mü- tcakip vaki müracaatlarının ka- bulü ve yoklamalarının icrasile maaşlarının tahviline ait mua melerin ikmali muyafıktır. 70 — Zat maaşları sahipleri maaşlarını ikamet ettikleri mahal * malsandığından alırlar. Maaşla- rını en son ikamet ettikleri ma- halden başka bir malsandığından alanların bu vaziyetleri ancal bu & alnamenin meriyet mev. konulması tarihinden itib: ren bir sene için devam edebi Bu müddetin hitamında maaş hipleri maaşlarını ikamet ettikleri mahal malsandığına naklettirme- ğe mecburdur. Bu mecburiyete riayet etmiyen- lerin ve ikamstgâhlarınm tebdi- lini haber vermiyenlerin maaş ları son yoklama ilmühaberini tasdik ettirdiği mahal malsandı. ğına resen tahvil olunur. «Ancak u tahvil muameleleri de ma- Yıs ayı zarfında yapılabilir.» Istanbul belediyesi hududu de- bilinde ikamet edenlerin maaş- larını gene belediye hududu da- hilindeki bir kazadan diğer kaza- ya nakli kendi takdir ve taleple rine bağlıdır. Şu kadar ki yoklar ma ilmühaberleri behemehal ika- met ettikleri mahal belediye ve- ya nahiyeleri tarafından tasdik edilmek lâzımdır. 11 — Belediye teşkilâtı olm yan yerlerde yoklama tasdik mu: meleleri muhter ve ihtiyar heyeti âzaları tarafından yapılır. Muhacirlerin getirecekleri eşya Ankara 10 — Nüfus ve gümrük ler umum müdürlükleri tarafından müştereken hazırlanan muhacir ve mültecilerin beraberlerinde ge- yalar hakkındaki ka- nunun tatbik şeklini gösterir ni- zamneme devlet şürasına gönde tirecekleri,