12 Mayıs 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

12 Mayıs 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

17 Mayis 1934 AKŞAM Daimi çiçek sergisi Yenicami arkasındaki bahçenin verilmesi isteniyor Baliçivanlar cemiyeti, şehri- #nizde daimi bir çiçek sergisi yap- “mak için hükümet nezdinde teşeb- işsatta bulunmaktadırlar. Bahçi- İvanlar, Yenicami arkasında evka» İfa ait ve metruk bir halde bulu- nan havuzlu bir bahçeyi daimi isergi olarak münasip görümşler. İdir. Yenicami ve İş bankasının ar- kasındaki sokak İstanbulun öte- ir çiçek pazardır. Şimdiye kadar buralar. İda seyyar esnaf, bir sığıntı vazi- İyetinde bulunmaktadır. » Bahçıvanlar cemiyeti, buradı içek satıcılarını bir araya topl yarak, daimi bir meşber haline koymak fikrindedirler. — Yalnız İmetruk ve havuzlu bahçenin evkaf idaresinden münasip bir şekilde bahçıvanlar cemiyetine verilmesi, meşherin teessüsünü temin ede- eek Evkaf idaresi, bahçıvanlar cemi- yetinin da'mi bir çiçek sergisi aç- masını hoş görmekle beraber, bu bahçenin cemiyete verilmesine ra- zı değildir. Bahçıvanlar cemiyeti, sehrin güzelliğine hizmet edecek olan böyle bir teşebbüse beledi yenin de yardımını istemekte dirler. , vi i Aldığımız malümala göre, ce- “imiyet bahçenin kendilerine veril- esi için başvekâlete müracaat etmiştir. Amasra ocakları Son tesisat üzerine yeniden işletilmeğe başlandı Bazı sebeplerden — dolayı bir imüddettenberi kısmen muattal 'duran Amasra kömür ocakları son zamanlarda işletilmeğe başlan- mıştır. Tarlağzı ile Dökük ocakla- #ındaki fenni tesisatın tezyit ve | İâkmaline çalışılıyor. Dökük ocağı 'da günde 2530 ton kadar i lât yapılmakatadır. 'den küçük bir kaza olmuş, ihti Sızca atılan bir lâğım infilâkik amele hafifçe yaralanmıştır... Bir aylık Sivas ihracatı 934 nisan ayı zarfında Sıvı yilâyeti ihracatı şunlardır: 1 at, (104 sığır, 2700 baş koyun ve 450 kilo keçi kılı, 710 sığır derisi, 1900 keçi koyun derisi, 800 kilo pastır- ma, 600 kilo yapağı. Mersinde mektepler öğleden sonra tatil Sıcakların şidetlenmesi üzerine mekteplerde tedrisatın müşküllen. Jdiğini nazarı dikkate alan Mersin maarif idaresi mekteplere gönder: emekteplerin tatil edilmesini ve öğ- leden evvel saat sekizde derslere GUNUN HABERLERİ İ Şarkta imar hareketi ilerliyor Umumi müfettiş Hilmi bey teftiş seyahatinden döndü Diyarbekir ii (A.A) — Bir aydanberi Siirt, Muş, Van ve Be- yazıt vilâyetleri dahilinde tetkik seyahati yapan birinci umumi mü- fettiş Hilmi bey refakatlerindeki müşavir ve müfettişlerle beraber avdet etmiştir. Müfettiş bey bu seyahati esna- sinda halkla ve köylülerle yakın- dan temes ederek dileklerini hakiki ihtiyaçlarını dinlemiş, Siirt, Muş ve Vanda başlıyan ve gittikçe feyizli bir surette ilerliyen imar ve yol faaliyetlerini tetkik etmişti Halkevi ve hayır cemiyetlerini ziyaret ederek verimli mesailerini görmüş, bilhassa içme ihtiyacını temin için Siirte getirilmesi düşü- nülen Botan suyu etrafında tet- kikler yaptırmış, Van gö in ik- tisadi ve ticari bakımdan faydalı olabilmesi için Cumhuriyet ve Er- ciş molörlerinin tamir ve tadilile göle indirilmesini temin etmiş, mahalli şirketlerin ve spor klüple- rinin mesailerini kontrol ederek âzalarile uzun uzadıya hasbıballer e Müfettiş bey bu seyahatlerinden çok güzel intibarlarla ayrılmıştır. Adanada evlenen çiftler Geçen nisan ayı içinde Adana belediye evlenme memurluğu ta- ından kırk altı çiftin nikâhlari kıyılmıştır. Borçlar meselesi Amerika alelhesap tediyatı kabul edecek Vaşington 11 (A.A) — Ame- rika, Avrupalı borelularına 15 ha- ziranda vadesi hulül edecek olan borçlarının taksitine mahsuben bu taksitleri temsil etmek üzere yar pacakları tediyatın kabul edilece- Zini bildirmiştir. “Ayni zamanda son günlerde ha» riciye nezareti buradaki siyasi mümessillere ve bu meyanda İngi- liz, Fransız ve Belçika sefirlerine kısmen tediyatta bulunacak olan memleketlerin de Conson kanunu ahkâmına tâbi olacakların bildir. miştir. Bu kanun, tamamen veya kısmen tediyatta bulunmamış olan. memleketlere ikrazatta bulunul- masını menetmekledir. Çeşmede sünger çıkarılmasına başlandı Çeşme 11 (A.A.) — Havalar müsait gittiğinden süngerciler sün- ger çıkarmaya (o başlamışlardır. Çeşme sularında vâsi miktarda sünger tarlaları bulunduğundan Bodrum ve civarından buraya her yıl bir çok süngerci kayıkları gel- mektedir. Yabanci memleketlere mühim miktarda ihracat yapan süngerci- . GUNUN MESELELER Fransız kabinesi Franandla, en mühim siyasi fırka olan, radikal. sosyalist fırkasi iki senedenberi, ederek hükümeti soryalisilere itimat idare ediyordu. Stavisky. rezaleti meydana çıktıktan sonra bu işte radikal sosyalist firkasi erkânından bir çoğunun alâkasi olmasi fırkanın smevküni sarat, Hall arasında büyük bir geleyen hunule geldi Bu var ziyet karusnda radikal sosyal fi ceği halde hükün yük Tenmekten korktu, Bunun üzerine ME Doumergin relaiği altmdaki ill birlik kabinesi teşekkül etti. Radikal sonyalist fırkasinda. iki hizip, vardır. Bir hizip mutedillerdir. Bunlar esasen soryalisilere fazla istinat edil. mesini muvafık görmüyozlardı. Bu va ziyetin fırkanın serbesçe hareketine mâ- 3 olduğunu ileri sürüyorlard. Başla. ynda M. Hersiot bulunan mawtediller bugünkü milli bili hükümetine tarafı tanırlar, vt mesuliyet İkinci hizip ise, ne olursa yalimtlerle birlikte hareket siddetli tedbirler alınmasını, 8 memlekette idarei örfiye yor. Milk birlik kabinesinin. Göğü günlerde sesini ç Zip çök geçmeden mi de bulunmağ başladı ve bir karar mek üzere fırka umumi kongresinin iç- timaa davetini intedi. relerden sonra nihayet kongrenin 11 mayısta Klermon Ferran sehrinde t0p- lanmasma karar verildi. Müfrtlerin şiddetli bir propaganda ile murahhasları kandırarak kongreden orkanın. elli Prkaya smensup ne olen sase edilmesini, icap, eder. ilâm is teşekkül et. Hararetli müzake- ten ayrılmazma ve ların. istifa etmen karar almalari öptidadan. almak için geçen hafta. Lyonda bir yotuk irat etti Nutkunda dedi ki «Milli birlik kabinesine frkanin mar vafakatile girdim ve © zaman ke reisine karı, tasbhürerde bulundum. Şimdi bu taakhütlerimi inkâr edemem. Kongre ne karar verirse versin Herriot kabinede kalacaktır.» Bu kati sözler üzerine konurede mi birlikten ayrılma lehinde karar ver ve M. Herriot ve taraftarlarının bu ke- varı dinlemiyecekleri, binsemaleyh ya aylması, yahut verilen kararin hükümsüz kalması Tüzm gele ceği anlaşıldı Bu iki ihtimal de fırka işin pek fena Bu lerini istemeğe dai ye ihtimali. vardı. bunun ö ticeler verebilir. sebeple birdenbire sinirler yatışı ve mil i birlikten ayrılma meselesi eheme vi kaybetti, Kongrenin milli bi kabinesine geceği anlaşılıyor. Bu. suretle Fransız kalmasi mühim bir akik alıyor de. mekkir En yaşlı ağaç Er? Dünyanın en yaşlı ağacı Ame- rikada Kaliforniyadadır. Ağaç 90 metre yüksekliktedir. Ağacın bir başlanarak dört ders okutulmasıni | lerimiz himayeye muhtaç bulun. | çereyi” öğlen “lame 3 bildirmiştir. | maktadırlar. metredir. “At binenin — Kılıç kuşananınl., ” hakkında Tekirdaği (Hususi) — Vali Azmi bey Tekirdağ limanının va- Ziyet ve istikbali ve vilâyetin va- ziyeti hakkında şu beyanatta bu- lanmuştur idir. Alâkadar halk ihracat için burasını tercih ediyor. Bunun da sebebi tahmiliye ücretinin ucuz- luğudur. Nakliye ve tahmil kilo başına sekiz pa: kirdağ, ileride çok mi man olmağa namzet — Tekirdağın imarı şünüyarsunuz? — Benim fikrimce vilâyetin ve şehrin imari için evvelâ yollarm bitirilmesi lâzımdır. Belediye, 80,000 parke taşını münakasaya | koymuştur. Ana cadde parke ola- | caktır. Alpullu ile Tekirdağ arasinda | muntazam bir şosenin inşat düşünmekteyim. Alpullu. şirketi 200,000 lira verirse bu iş olacak- tır. Alpullu yolu yapılırsa vilâ” yet çok zenginleşecektir. Maksa- dımız, Tekirdağına yolcu celbet- mektir. Belediye, sahil kenarında) büyük ve konforlu bir otel yap- tırmak niyetindedir. Çünkü bu- rada bir otelden başka temiz otel yoktur, j Adana B (Hususi) — 3 mayıs g yapılan Ordu evi güzel bir balo v kibar mahafili hazır bulunuyordu. Fikri beyin Zeybek Bir köylüye yıldırım çarptı Geçen hafta Besninin Keysun nahiyesine bağlı Yaylacık köyüne şiddetli gök gürültüleri arasında bardaktan boşanırcasına yal yağımş ve ekinlere bir çok zarar yapmıştır. O sırada Yaylacık kö- yüne yakın bir yerde bulunan Te- tirli köyünden Köroço oğlu Meh- met adlı birisi yağmurdan kaçmak üzere bir dut ağacının altına sığın- mış, fakat feci bir tesadüf neticesi | ağaca yıldırım düşmüş, hem za vallı Mekiedi hem de kocaman ğacı yakıp kavurmuştur. s1 çok beninsizlik icin yeşime deva kani ilya eden. Emlak eba ardan (erip edilmiş. — Tekirdağ, Trakyanin malire- (© Adanada Ordu evi bal baloya hakimdi. Enteresan numaralar yapıldı. KANSIZLIK Tekirdağı mektupları Tekirdağı çok mühim liman olmağa namzettir Vali Azmi beyin vilâyet işleri bey. anatı Tekirdağı valisi Azmi bey — Vilöyetin maarif işleri ne Bak dedir? — Vilâyetimiz maarif de de diğer vilâyetlerden geri | değildir. Namık Kemal orta mek tebinden başka ille mekteplerimiz. de çoktur. Vilâyetimizde halkın yüzde yetmiş beşi okur yazar, 11 bin ilk mektep talebemiz vardır. Köylerde yeniden yirmi yeni köy. mektebi yaptırmak. niyetindeyiz. Vilâyette asayiş normaldir. ğ Trakya umumi müfettişliğinin ihdası, bu mıntakanın imarı içini atılmış pek mühim bir adımdır. | OsU Balodan bir enstantane ecesi, 23 nisanda küşat resmi erdi. Bu baloda memleketin en Sabaha kadar coşkun bir meş Bilhassa mühendis Kayseri mensucat fabrikası Kayseri 11 (A.A.) — Mensucat fabrikasının inşaatına nezaret ede- ck olan üç kişiden mürekkep Rus heyeti gece şehrimize gelmiştir. Kadıköy Havagazı Şirketi Pazartesi günü ya Paşa sineması salonunda verilecek olan ameli yemek ve pasta pişirme dersine bütün hamımefendileri davet eder. Nörasteni, zafiyet ve Chlorose SIROP DESCHTENS, PARS