August 23, 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

August 23, 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

> Dediğim çıktı Birkaç gün evvel yazdığım bir Bentie demiştim ki: “Encümenin — verdiği karara Mazaran bakkal dükkânları yedi- le kapanacaktır. o Çünkü dokuza Mar açık kalma O müsaadesi münhasıran gıda maddeleri sa- lara asttir.,, ediğim çıktı, Hem de bütün Parlaklığile, Şimdi Istanbulda do- huzda açık kalan bakkal dükkö- »€ yoktur. Neden? Belediye memuru dükkâna ge- soruyor; — Sabun var mı? — Var efendim. sy Öyle ise yedide kapayacak. Yahut: — Gaz var mı ? — Var efendim. Y.7, Dokuza kadar halamazsın. *dide tamam... Encümen kararına o nazaran el bir tatbikat ancak s0- ik bir nokta (o var. Gaz, sa- ip Talacai > süpürge, çivit, soda gibi şey anıyan bakkal dükkân: var mı- 2. Yoksa o bakkaldaki gıda neddelerini halk yediden sonra ereden alacak? ni, halde halkı gıda maddele- ökse mahrum etmemek için do- bala Kadar uzatılan müsaadenin tkallara ait olan kısmının ma- Nas kaldı mı?... Şimdi halk ne uş Pacak?... Bakhaliyeyi nereden p., Ves tedarik edecek? Yahu! birim bir türlü aklımın ermediği nokta var. Biz kararlarımızı dılaka müşkülât çıksın, iş kör âğüm olsun diye mi veririz,şu mü eyi verirken bakkal dükkân 1geler kâfi değil miydi. İşi mut- şehi, Acadömigue - Akademik) M7” sokup berbat etmede mâna ?.. Şimdi bakkallar yedide ka- Yel İğına nazaran bakınız vazi- hak Yazıhaneler, tütüncüler, ra - lar, piyanko biletçileri, buzcu aktile bize arapça duaları ıklarına ne kadar 'ünkü bu suretle ir duasının “rabbi işlerimizi kolaylaştır. Hiç güçleştirme ve hayırlısı ile bi ek Dasip eyle...., demek olda- İage bilir, biz de halka müşkü- sıkarmaktan hazer ederdik. Dükkânların erken kapanması m i halka ait değil, dükkân dştahdeminine ait bir müsaade- Ba, Bir bakhal dükkânında sa - gaz, soda gibi gıda maddesi eneyan şeyler bulunursa dükkân ii ekları daha mı fazla yorulur laşonları yedide kapatıyor da bun bulunmazsa dokuza kadar mü e ediyoruz? Mağz lar, bu vaziyetten çık - yek çim türlü türlü gül Yep © Daş vurmaya teşebbüs edi year. Kimisi sabunu, gazı, soda mili sandıklara koymayı, ki- Lü üns örtmeyi teklif ediyor. karar karardır. Münhas Bıda maddesi satmadıkça a - ve alamaz. O halde üç ihtimal Ya; tal Encümen gıda maddeleri sa- kap Ar diye verdiği harara bakkal- Yak, 07 bir fıkra ilâve eder. ekg Bakkallar ticaretlerini ve Yep akları mal listesini değiştire- nr yiyecek satıp, sabun, h a çivit gibi şeyleri mani - “yanlara devrederler. GE Yedide kapamayı kabul Bi, "alk sıkıntıya duçar olur... di, püften en salimi birincisi: göreceksiniz: Encümen » düzeltmiyecektir. Sonra larda ciddiyet” kalır mı? FELEK 5 sa BU EE 22 Ağustos 934 Mik SAM FİYATLARI va HAZLAR 4 TAHVILAT gark BİZO akim 1725 ke — 4 Mümessil 48,15 ze) 42 00 li) © 40 ESHAM Nama 9,304 Reji kuponsuz 9,30 $ Telefon “ 294029 EKONOMİ Ankara Sanayi sergisi Şehrimizden bir çok sa- nayiciler iştirak edecek Cümhuriyet bayramında Ankarada açılacak olan büyük sanayi sergisi i çin yapılan hazıridlar o ilerlemekte. dir. Şimdiden birçok sanayi erbabı sehrimiz sanayi başmüfetti ü racant ederek iştirak şarlalrını öğren mektedrler. Verilen malümata göre Ankara sergisine şehrimizden büyük bir grup iştirak edecektir. Beynelmilel ticaret odası- nın sualleri Beynelmilel Ticaret odası, odanm Türkiye milli komitesine müracaat #»derek bazı malümat istemiştir. Bu arada, borsalarda vadeli ve mülkiyet hakkınm muhafazası kaydile yapıla cak satışlar hakkında mütalealar #0 rulmuştur. Sanayi müesseselerinde tetkikal İletısat Vekâleti müfettişlerinden Sadi Bey, vekâletten aldığı talimat Üzerine şehrimize gelmiştir. Sadi Bey dün sanayi müfettişi Daniş Beyi ziya ret ederek bir müddet görüşmüştür. Sadi Bey burada, bazı sanayi mücsse- #eleri hakkında tetkikatta bulunacak tır. Romanyadan istenen malümat Romanya tacirler birliği, şehrimiz ticaret odasına müracaat ederek Tür kiyede tüccara ait vergi mevzuatı hakkında malümat istemiştir. Zagrep panayırı Eylülün bidayetinde Zağrepte 22 inci beynelmilel nümune panayiri açi- lacaktır. Odaya gelen bir tezrekede, tacirlerimizin bu panayiri heyet ha - linde ziyareti istenilmektedir. Türk - Yunan ofisinde dünkü Toplantı Türk - Yunan ofsi, dün Nemlizade Mithat Beyin riyasetinde toplanmıştır. Bu toplantıya Ticaret odası namına kara Mustafa zade Ahmet, İzmir ti- çaret odası namma Refi Celâl Beyler, Yunan murahhası olarak ta M. Fu - fas iştirak etmişlerdir. Müşterek ofis reisi Nemli zade i ünese- betlerini daha ziyade genişletmek ve bunları güçletşiren hususları bertaraf lantısıdır. Alâkadar tacirlerin bu mev zular üzerinde yapacakları müracaat lar ehemmiyetle nazarı dikka! cak ve icap eden teşebbüslere lecektir.,, Takas tahkikatı Bir çok tacirlerin alâ- kaları tesbit edildi Takas suiistimalinin tahkikatile meşgul bulunan komisyon © mesaisini tamamen bitirmiştir. Son defa, ticaret odası idare heye & de dinleni il 1600 sahifeyi bulacaktır. Öğrendiği- mize göre, suiistimal işinde birçok ta- cirlerin doğrudan doğruya alâkaları ol duğu tesbit edilmiştir. Bundan başka, takas müsaadelerini veren eski komisyon — azalarından bir kısmının da ihmal suretile mesuliyetle- ri görülmektedir. Tahkikat evrakı doğrudan doğruya adliyeye tevdi edilecek, komisyon ha- zırladığı raporu Başvekâlete bildirecek- tir. Bütün bu meseleler 20 güne ka dar tamamlanmış olacaktır. Gümüş para örnekleri paralar kaya verilen alçı örnekler geçiren ve içlerinden en Vinci vapurile © şebrimize 500 İtalyan seyyahı gelmiştir. Gülcemalle İzmir seyahati Türkiye Turing ve Otemobi Klö - bünden: 26 Ağustosta açılacak olan İzmir panayirini ve İzmiri ziyaret için pek müsait bir fırsat hazırlanmıştır. Gül. cemal vapuru Ağustosun 25 inci cu « martesi günü saat İl de İstanbuldan hareket ve 29 ağustor çarşamba gü - nü limanımıza avdet ve muv decektir, Birinci mevi dır. Arzu edenler vapurda kalabileceklerdir. Muhterem azamızı 42050 | bu fırsaltan istifadeye davet eyleriz. i MILLIYET PERŞEMBİ 23 AĞUSTOS 1934 p pi MAHKEMELERDE Komiser Mücip Bey “lEski komiserin muhakeme- Dün Budapeşteden şehrimize on beş Macar izeisi gelmiştir. İzciler şehrimizin gezilecek yerlerini gezmektedirler. Birkaç gün kaldıktan sonra memleketleri- me döneceklerdir. POLSTE Hiç yüzünden Bir cinayet oldu Çırak Süleyman dükkâna |Dün bütün lise ve ortamek gelen Kâmili öldürdü Evvelki gece Çemberlitaşta Ta - vukpazarında hiç yüzünden bir kav » ga çıkmış ve cinayetle neticelenmiş - tir. Yapılan tahkikata göre, Tavukpa zarmda Marangoz Mazaroz Efendi - yanında çalışan Süleyman ismin- de bir çırak vardır. Mezkür dükkâna Kümil isminde bir marangoz gelmiş ve iki saat kadar dükkânda çalışacağı - nı söylemiştir. Usta müsaade ederek Kâmil de burada kanapeleri yapıma. ğa başlamıştır. Kâmil ile Süleyman bu rada konuşmağa başlamışlar ve son - ra da kavgaya başlamışlardır. Kavga büyümüş, neticede Süleyman, Kâmi - erine hücum ederek marangoz bıçağı ile zavallıyı göğsünden ve muh telif yerlerinden yaralamıştır. Süley. man kaçmış ise de sabaha karşı yaka. lanmıştır. Yaralı bulunan Kâmil Cer rahpaşa hastahanesine götürülürken yolda ölmüştür. Sarkıntılık edenler Kurtuluşta oturan Madam Zina'ya sl ile sarkıntılık eden Onnik ismin « deki şahıs yakalanmıştır. Eva taarruz Unkapanında oturan kayıkçı Meh met, Kasımpaaşda Kadriye Hanımın evine taarruz etmiş ve kapıyı kırarak içeri girerken Kadriye Hanımın ba - Zırması üzerine memurlar tarafından görülerek yaaklanmıştır. Bir ceset bulundu Dün öğleden sonra Unkapanı köp- rüsü civarında bir ceset bulunmuş - tur. Ceset üzerinde yapılan muayeen neticesinde hüviyeti anlaşılmıştır. Bu- nun bundan on iki gün evvel Unka - panı köprüsü altında yıkanmak üze- re denize giren ve yüzmek bilmediğin den boğulan hammal Salih isminde biri olduğu anlaşılmıştır. Ismet Paşa Yalovada Başvekil İsmet Paşa dün saat 14 te Ertuğrulyatile Yalovaya gitmiştir. İsmet Paşa, İzmir sergisinin açılma merasimine riyatet etmek üzere cumar- tesi günü İzmire gidecektir. İzmir sergisine Macaristan da alâ- ka görtermektedir. Macar sefareti kâ- tbi olup ticaret işleri ile de meşgul o- lan M. Szelle Lajos ta tetkikatta bur Tenmek üzere İzmire gidecektir. Define hikâyesi Gösterilen yer kazıldı, boş bir mahzen çıktı Sultanahmette yüzbaşı Celil Beyin mutasarrıf olduğu evde bir define bu - lunduğu hakkindaki ihbar üzerine tah. kikat yapıldığını ve bu husustaki tah- kikatımızı da yazmıştık. Bu define hikâyesinin aslı dün ta- mamile anlaşılmıştır. Celâl Bey burada bulunmadığı i- gin evi Nuri B. isminde bir zatın kontro- İn altındadır. Nuri B. de &ilesile birlik- te oturmaktadır. Ayrıca evin alt katın- da bir odayı da Hacı Emine hanım is minde dul bir kadına kiralamıştır. Defineyi ihbar eden bu kadına na- zaran, fala bakmışlar, evin altında de fine olduğunu anlamışlar. Defineyi de kadınm araması lâzım geliyormuş. Ka- dın korkmuş, hükümete haber vermiş. Bir heyet huzurunda gösterilen yer ka- zalınış. Define falan çıkmamakla bera ber tesadüf eseri © orada bir boşluğun mevcut olduğu görülmüş ve bir mah- zen meydana çıkarılmıştır. Mahzenin Yerebatan sarayına açılan menfezlerden biri ve yahut © civarda bulunan Lala Hayrettin camiinin temel. lerinden biri olduğu zannedilmektedir. Define hikâyesinin aslı yoktur. Hayırsever bir Hanım Ayşe hanım namında hayır sahibi bir hanımefendi Himayeietfal Cemiyeti | | Bakırköy doğum evi için 2500 lira yar dımda bulunmuştur. Ayşe hanım Hi. mayeietfal cemiyeti merkezi © umumi. ince gümüş madalya ile tir, » GiRiS taltif edilmiş- MAARİFTE Mezuniyet Ikmal imtihanları ———- tep müdürleri toplandılar Lise ve orta mekteplerde yapılan mezuniyet ikmal imtihanları hakkın. da görüşmek üzere dün Galatasaray lisesinde vekâlet müfettişi Salih Zeki Beyin r: altında bir toplantı ya- pılmıştır. Bu toplantıda resmi ve hu- susi bütün lise ve orta mekteplerin müdürleri bulunmuştur. Evvelâ her mektep müdürü ikmale kalan talebe nin mikdarını bildirmiş ve buna gö - re seçilmesi icap eden komisyonlar tesbit edilmiştir. Bundan sonra şifahi imtihanların günleri kararlaşmıştır. Tesbit edilen komisyon azasma bu günden itibaren tebligat yapılacak ve imtihan günü bulunacağı mektep ve komisyon numarası bildirilecektir. Tahriri imtihanlarda gözcü ola » rak bulunacak muallimlerin listesi de hazırlanmıştır. Bu muallimlere de ay rıca tebligat yapılacaktır. Bu imtihanların smıflarda ikmale kalan talebelerle alâkası olmadığı için sınıflarda ikmale kalan talebeler ken di muallimleri tarafından imtihan e- dilecektir. m Maamafih mezuniyet imtihanın - da o dersin sınıf muallimi de buluna» caktır. Fransaya giden izciler “bu sabah dönlyor izcilerden mürekkep kafile bu sabah altıda şehrimize gelecek ve muallim- lerle Galatasaray | talebeleri tarafın - dan büyük merasimle karşılanacak - lardır. İlkmektep mezunlarının diplomaları ın mezun olanların ilmiş ve mektep başmüdürlerine verilmiştir. Diplomalar mekteplerde mezun ta Jebelere tevzi edilecektir, Yuksek iktisat tahsili Marsilyaya yükek iktisat ve tica- ret tahsiline gönderilecek talebe i - çin geçenlerde bir müsabaka imtiha- nı yapılmıştı. Bu ömtihanm © neticesi alınmış, Galatasaray lisesi mezunla - rından Mithat Bev kazanmıştır. Taleba yurdunda yeni tesisat Maarif cemiyeti İstanbul idare he- yeti dün mümessil Mehmet Ali Beyin reisliği altında bir toplantı yapmıştır. Bu toplantıda İstanbul maarif mü- düriyeti namına müdür muavini Nurul- dah Bey de hazır bulunmuştur. Cemi- yet bu sene Kadirgadaki yurda yeni- den tesisat yaptıracak ve almacak tale- beler halkında daha sıkı bir kontrol koyacaktır. Bilhassa yurda kaydedilecek tale- beler; yurt nizamnamesinde gösterilen esaslara riâyete mecbur || tutulacaklar. dir. Yurttnki tamirat dolayısile bazı ta- lebelere yurdu terketmeleri tebliğ edil misli. Fakat bu talebelere yurdun bü- yük pavyonu kâfi geldiğinden talebe- İerin burada yatması muvahk görül müştür, Zafer ve Tayyare bayramı Bütün Halk Bayrama davetli 30 ağustos tayyare bayramı hazır. Uklarına devam edilmektedir. Öğleden sonra yapılacak © merasim için bütün balk davet edilmektedir. Bütün nahiyelerce, tayyare bayra- mana iştirak için evlere birer birer da vetiyeleri bırakılmaktadır. Tayyare bayramı günü, uçuşlar da yapılacaktır. sine dün de devam edildi Uygunsuz kadınlardan para almak- tan suçlu eski komiser Mücip ve Rem 5 Beylerin duruşmalara dün de ba kılmıştır. Dünkü duruşamada Ankara da dinlenilen Nedret Hema sizle - dikleri okundu. Nedret Hanım Mücip Beyi ğını, onunla beraber kal madığını, sorulanları bilmediğini söy- lemiştir. Roza isimli kadın dinlenmiş, © da Sabahat, Gülizar, kıvırcık Mar- yamın kendisine: a — Gün bu gündür. Gidip Mücip Beyden dert yanalım demediklerini, kendisinin de bunler: komiser Meh - met Ali ve İbrahim Beylere söyleme- diğini bildirmiştir. Komiser Mehmet Ali ve İbrahim Beyler de: — Bize geldi, bunları söyledi ve ben Tanrıdan korkarım. Gidip can yakamam,, dedi. Buraya girmeden önce de dışarıda kardeşine: — İçeride, görmedim, duymadım, bilmem diyeceğim, eğer böyle yapmaz miş, Roza söylediklerinde ayak dire- miş, komiser Mehmet Ali ve İbrahim Beyler de Rozanın dışarıda söyledik - lerini başka işiten olmadığını bil diklerinden birşey yapılamamıştır. Kasap Leon Efendi Mücip Beyin parmağındaki yüzüğün bir eşinin ken di parmağında da ; bulunduğunu, bu yüzüğü Mücip Beyin pek beğendiğini kime yaptırdığını sorduğunu, kuyum- cuyu söyleyince beraber gidip bir ta- ne de Mücip Beye ısmarladıklarını söy ği lira alacağı olduğunu bildirmiştir. Güzel gözlü Maryam Mücip Beyle dostluğu olmadığını, Sabahat, Güli - sar ve Kıvırcık Maryamdan 35 şer lira alıp Mücip Beye ve ini, bu kadmların yalan söyledi iylemiş tir. Süreyya, Nazmi, Sadri, Sait, Keşiş- yan, Balıkçıyan efendiler de Mücip Bey Beyoğlunda komiserliğe başladık tan sonra başalrmın dinlendiğini, 60 kaklarında ve kapıların önlerinde gü rültünün eksildiğini, uygunsuz kadın- lar yüzünden kendi evlerinin kapıla - rına asılmadıklarını ve başları dinç | kaldığını söylemişlerdir. Duruşma gelmiyen başka şahitlerin getirilmesi için ayın 24 üncü gününe bırakılmış- tr. Bir hırsız cezalandırıldı val kemesinde duruşması bitmiştir. Anda vallnm hırsızlık suçunu işlediği anla şılmıştır. Ahmet 4 ay 15 gün hapse konulacak, 25 lira da mahkeme har. ci verecektir. Demiryolunda bir sınama yapıldı Geçen ay kumkapı ile Yenikapı arasında tren İsmail adlı bir kayıkçı çırağım ortasından ikiye biçerek öl- dürmüştü. Dün akşam saat dokuzda Yenikapı ile Kumkapı arasında böyle bir adam çiğneme sineması yapılmış» tır. Gece saat 8,30 da Sirkeciden iki ayrı tren yola çıkarılmış, bu trenler- de tahkikatı yapan Salim Beyle Sul- tanahmet ceza hâkimi Salâhattin, o geceki trenleri yürüten ustalar, Hay- 'darpaşadan getirilen 3 mühendis te bu Tunmuştur. Bu mühendislere Salâhat- tin Bey doğru söylemeleri için and vermiş, bundan sonra sınama yapıl - mıştır. Ölen İsmailin yerine © boyda bir ot çuvalı yapılmış, bu çuval demir yolunun ü uş ve trenler hendisler raporla - nü vereceklerdir. Elektrik şirketi tsavün sandığının paraları Bundan bir müddet evvel Elektrik Şirketi taavün sandığı tarafından pi- yasadan altın tpolanılarak harice ka- çırıldığı iddiası üzerine tahkikat ya - Pılmaş, fakat altınların O kasada çık - masile bu iddia teeyyüt etmemişti. iğimize göre, sekizinci rimde yeniden tahkikata başlamıştır. Ortada altınların kaçırılması gibi bir vaziyet olmamasma rağmen, Taavün sandığının nizamnamesi hilâfma ha - rekette bulunması tahkikata esas toş- kil etmektedir. Şimdiye kadar, şirket muhasebecisi ve mürakibinin malü . ına müracaat edilmilşir. Öğren. diğimize göre, bu hususta müdür M. Hanses'in de ifadesi almacaktır. Tah. kikata devam edilmektedir. Mahküm olan kaçakçılar , Dokuzuncu ihtisas mahkemesinde ie kaçakçılık davası neticeelnmiş - ir matı Esrar satmaktan maznun bulunan Azop oğlu Haçares 6 ay 20 gün hapis, 110 lira para cezasına mahküm ol - muştur. Bundan başka, kaçak içki sa- tan Nikola, Pandel Yorgi ismin- de üç tayfa 9 zar ay hapse 80lira para cezasına mahküm edilmişlerdir. Türk - Yunan muhtelit mahkemesinde tatil Muhtelit hakem mahkemesi Türkiye u- i Günü; ema yel Hava müdafaası İk Harp te medeniyetle beraber tekâmül ediyor. Çok yakın bir mazide toprak altında gizli gizli sipılerde sürü - nen harp, bugün bir kartal oldu. Semglara çıktı Beşeriyeti oradan gagalayacak. İstikbalin harbi havalardadır. Bugünün ebabil kuşları tayyare - lerdir. Fakat şu farkla ki, onlar yalnız birer tek taş atarlarmış, bu günkü ebabiller ise bütün bir şeh. ri dibinden kazıyacak, binlerce, onbinlerce insanı bir anda mah - şere sevkedecek bombalar kulla « niyorlar. Medeniyetlerin kurduğu şehir « ler, şehirlerin kurduğu medeniyet ler, gene bu medeniyetlerin 'do- Zurduğu bombaların esiridir. Onun için bütün dünya çelik hartallarını kaluçkaya yatırmış bekliyor. Çok yakında bu müthiş civcivler larını kırıp çıka - caklar ve insanlığın başına belâ kesileceklerdir. Birçok yerlerde zaten bu kar - talların sürüleri vardır. Daha dün İngiltere hava kuvvetlerini tezyit için bütçesine mühim bir tahsisat koydu. Yakında 850 İngiliz tayya resi, 1250 ye çıkacak. Fransa hava müdafaasının tak viyesi için harıl harıl çalışıyor; Almanya daha bundan birkaç gün evvel,tekrar Amerikadan milyarla, ca marklık hasa ve tayyare mal. zemesi aldı... Tayyare tekniği ve tayyare kar talı mütemadiyen büyüyor... İler- i; . Tayyare hudutları yıktı, bü yük hisarları hâk ile yeksan etti. Çelik istihkâmları birer oyuncak haline getirdi. Artık bugün tayya- re taarruzuna karşı müstahkem mevki yoktur. Seddi Çini kâğtt üs tünde bir su yolu haline irca eden tayyare herşeye hâkimdir. Tayyarenin (durağı yoktur, yolu yoktur, gümrüğü yoktur. Ka lesi yoktur. Bu müthiş kuvvet, es ki zaman ordularının en müthiş düşmanı olan zamanı ve mesafe - yi bil, | ak bu müthiş öfete karşı ayni se- romla mukabele etmek mecburi - yetindedir. Kartalların hakkından kartal - lar gelir. Kartallara karşı hacı baba leylekler ne kadar mücadele etseler gene mağlüp olacaklardır. Bunun için her memleket tayyare- lerinin adedini artırıyor, Ve bün- yesini kuvvetlendiriyor. Fransada yapılan son tayyare manevralarında bilhassa tayyare hücumlarına karşı mukabele ede- bilmek imkânları arandı, Çünkü hiç kimse taarruza ha - zırlamıyorum demiyor, muhtemel bir hücuma karşı tedabir aldığını söylemekle iktifa ediyor. Bir Alman hava taarruzu kar» şısında Fransa nasıl bir müdafaa takip etmelidir? Yer toplarının ek seriya buu taarruzlara karşı tesi- ri pek yoktur. Onun için buna tayyarelerle mukabele olunacak. tır. Fakat düşman tayyarelerinin geldiğini öğrenebilmek için Ber tarafa tayyarenin havada uçuşunu duyurabilecek mismalar, bunları gı rebilecek projöktörler koymak lâ- zımdır. Alman kartalları hissedilir edil mez derhal makineli tüfeklerle mücehhez Fransız tayyareleri ha- reket edecekler ve muutaavrız ha va kuvvetini kendi arazisine defe- derek orada çarpışacaklardır. Bunun için Fransa tayyarcili - ğinin çok kuvvetli olması, ve bir çok (Âs) denilen tayyarecilere malik bulunması lâzımdır. Yoksa bir düşman taarruzu nun koca bir Parisi, bir Berlin, bir Liyon şehrini bir anda ve bir daha tamir edilemiyecek şekilde yakıp kavurması mümkündür. İş- te Fransa buna karşı tedabir alı. yor. Çok şükür ki müstakbel bir harp şi 'ürhiyenin bu cihetten de büyük bir emniyeti vardır. Memleketimizde tayyarecilik gün den güne terakki etmekt, ordumu- zu ve memleketimizi kanatlarının gölgesi altında siyanet eden kuş - larımız gittikçe fazlalaşmaktadır. Orduya yeniden 26 tayyare hediyı ettik. Bu tayyareler sade orduya değil, bütün memlekete, ve bu me yanda kendi canımıza, malımıza da hediyemizdir. Onun için Tay- yare Cemiyetine yardım etmek kendi kendimize yardım etmek demektir. Çünkü her tayyare bü- yük bir âfetin koruyucusudur, Mümtaz FAİK