28 Ağustos 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

28 Ağustos 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

MAHKEMELERDE K HABERLER ÜTEFERR !Belediye intihabatı Ceza mahkemesin- Birinci teşrinde de ilk hanım avukat Bir otomobil faciasında da- vacı vekilliğini üzerine aldı Dün üçüncü ceza mahkemesinde en teresan bir dava rüyet edilmiştir. Dava edilen Şerif isminde bir şoför, dava © den de Mualla isminde bir kızın ebevey- midir, Şerif efendi Harbiye - Taksim cadde sinden geçerken Mualla ismindeki kıza garpmış, Mualla yaralanmış, sonra has. tahanede tetanos hastalığından ölmüş- tür. Şoför mevkuftur. Bu davada davacı vekilliğini ilk defa alarak bir hanım, avukatımız. kabul et- miştir, Bu hanım" avukat Beraet Zeki hanımdır. İlk defa ceza davasına çıkan hanım avukatımızdır. Dünkü mahkemede profesör Saim A- K bey ehli vukuf olarak dinlenmiş, ve çocuğun tetanostan öldüğünü, O mikro- bun kaza esnasında açılan yaradan ve ağlebi ihtimal otomobilin tekerleği ve yahut kaldırım vasıtasile girdiğini söyle miş, müdafaa vekili Ethem Ruhi bey bir gok tabbi sunller sordurmuştur. Saim A- Bi beyin şahadetinden sonra Beraet Zeki hanım keşif raporuna üç nokia Üzerin- den itiraz etmiş ve ba üç noktanın ken- di hakları üzerinde müessir olacağını söyliyerek yeniden keşif yapılması tale- binde bulunmuştur. Ethem Ruhi bey bu itirazların varit ol madığını, ehli vakufun mahkemeye cel- bedilerek raporda gayri vazih görülen poktaların istizah edilmesi mümkün ol- duğunu söylemiş, ve müekkilinim tahli- ye edilmesini talep etmiştir. Müddelu- mumi de bu telebe iştirak etmiş, fakat Berset Zeki hanım keşfin tekrar edilme ti talebinde ısrar etmiştir. Mahkeme keyfiyetin müzakeresinden sonra şoför Şerif Efendinin 500 lira ke- faletle tahliyesine, keşfin tekrar edilme- sine karar vermiştir. Resmi dairelerin Avukatları eği Muhakemat müdürlüğünde yeni bir teşkilât yapılıyor Yeni bir kanun bütün resmi dairele- rin avukatları bir dairede toplanacak- tir. Bu kanunun tatbiki hakkımda — İs tanbul vilâyetine gelen bir emizde bütün avukatların İstanbul vilâyeti muhake- mat müdürlüğü emrine verildiği bildiril miştir, Kanun 1 eylülde tatbik edileceği içi cumartesi gününden itibaren Temeli. yilâyeti muhakemat müdürlüğünde yeni bir teşkilât yapılacaktır. Bu teşkilâta göre İstanbulda bulunan resmi dairelerin yekünu 19 u bulan avu- katları cumaretsi gününden itibaren mu bakemat müdürlüğü emrinde çalışacak» lardır. İstanbul muhakemat müdüriyeti muhtelif dairelerin avukatlarını davet ederek elde mevcut işleri hakkında malü mat İstemiş ve davaların dosyaları hak- kında da izahat almıştır. Bu dosyalar muhakemat müdürlüğün- de kalmıştır. Yekünu da 2500 den fazla. dır. Maamafih gümrüklerdeki hukuk mü şavirlerinden İl dava dosyaları ali. namamıştır. dosyalarda geldiği tak- dirde bu yekümun pek çok tah- Yeni teşkilâtta; bütün davalar bir el. den idare edileceği için, davaların takibi ber avukatın ihtisasına göre taksim edi- Vazifeyi üzerlerine alan avukatlar o davayı intacına kadar takip (edecekler ve bu hususta lam bir salâhiyet sahibi olacaklardır. Me Zafer bayramı Perşembe günü; 30 ağustos tayyare bayramı olduğu İzi ta ve mi ve hususi daireler resmen tatil edile. davetli olarak bulunmuştur, Sofya vapuru 4.600 tonluk, bütün ye niliklere malik bir gemidir. 2.000 beygir kuvvetinde Dizel motörleriyle müceh- bezdir. Deniz tenezzühü Hilâliahmer cemiyeli Eminönü kaza heyeti 30 ağustos perşembe günü Ya lovaya bir deniz tenezzühü tertip etmiş tir. Şirket yeni Şi Cumartesiye intihap en- cümenleri teşkil ediliyor Cumartesi gününden itibaren, memle- ketin her tarafında belediye intihabatı bill başlamaktadır. Cumartesi günü şehrimizin on kaza sında birer intihap encümeni teşkil edile cektir. Bu encümenlerin reisleri kanun mucibince belediye müdürleridir. İstan- bulda belediye müdürleri ayni zamanda kaymakam olduğundan, intihap encü- meni reisliklerini kaymakamlar yapacak lardır. Bu encümenler, her mahalleden seçilecek iki mümessilden terekküp ede- adedi mecmu itibarile fazla olacağından, aralarında kura çekilecektir. Encümenler, 7 - 12 kişi olacaktır. Bu encümenler mahallelere asılacak, müntahap isimlerini havi Histeler üzeri” pe vaki olacak itirazları tetkik edecek” lerdir. İntihap faaliyeti için Dahiliye Vekâle- tinden bir talimatname beklenmektedir. Talimatname gelince, Ksteler asılacak» tır. İstanbulda intihap günü henüz tes- bit edilmemiştir. Fakat intihabatın bir günde, teşrinievvelin birinci haftasında MX cuma günü yapılması çok muhtemel- Maarif Vekili Rasathanede Yeni alınan bazı aletlerin tecrübeleri yapıldı Maarif Vekili Abidin bey dün öğle den sonra, Kandilli rasathanesini gez miştir. Rasathane müdürü Fatin bey, A- bidin beye rasathanenin vaziyeti, ihti. yaçları hakkında uzun boylu izahat ver- miştir, Rasathaneye yeni alman bazı a- İetlerin, vekil beyin yanında tecrübeleri yapılmıştır. Rasathanenin Ankaraya nakledileceği haklımdaki şayialar tecyyüt etmemiştir. “POLİSTE Kalp sektesinden Fenerde Tahta minarede 141 numa- salı Rizeli Mehmet Alinin kahvesinde oturan amele Nihat birdenbire oturduğu sandalyeden yere düşmüş ve ölmüştür. Yapılan muayenede kalp sektesinden öldüğü anlaşılmıştır. Kadına dayak Çırçırda Fenerli sokak 12 numarada oturan Asiye Hanım zabitaya müracaat- ederek kendisini Sadettin Efendinin dövdüğünü iddia etmiştir. Asiye Hanıma göre, Sadettin efendi ile bir çocuk meselesinden ağız kavgası etmişler, Sadettin efendi de kızarak A- siye hanımı dövmüştür. Freni bozuk otomobil Şoför Asım efendinin idaresindeki 2407 numaralı otomobilin freni iyi tut- dün Tarla dan De a ep be bodrum penceresini kırmıştır. Otomobi- karılmıştır. Şoför Merdivende oynarken Galatada Yeni şehirli sokağında zel apartmanmda ötüm Aptullah ek. nin kızı 10 yaşlarındaki Ayse, dün mer- ei eri öce - müş ve gaillskş en Ayşenin yarası mühim olduğundan Etfal hastahanesine kaldırılmıştır. Yangın başlangıçları Dün iki yangın başlangıcı olmuş ise de derhal yetişilerek söndürülmüştür. işi söndürülmüştür. “al ire le tarafından görülmüş derkal söndürüü. 18 Rüzgâr poyrazdan &smiştir. o Azami sürati saniyede İl metreye çıkmıştır. Çocuklarını sünnet ettirmek isteyenlere -T. C. Tayyare Cemiyeti Fındıklı Na- hiyesinden: 30 Ağustos 934 Tayyare za fer bayramı münasebetile mahiyemi zengin bir proğramla sünnet düğünü iç- ra edeceğinden çocuğunu sünnet ettir. geek istiyen zevatın girdiden C.H. F, Fındıklı nahiyesi ittizalindeki plaj gazi! sosunda Feyzi Beye müracaat edilmesi. Türkiye- Balkanlar | Dünya sulhu (Başı Linci sahifede) kamet takip ediyor. Bir taraftan sanayi proğramını tahakkuk ettirmeğe | çalışı- yoruz, diğer taraftan ziraat mahsulünün kaymetlendirilmesi ve bunu temin ede cek tedbirler ve teşkiller arkasındayız. Bu iki istikameti biribirine bağlı görü- yoruz. Faydalar ber ikisinin verimine ta» bi olacaktır . İzmir panayırı gerek ziraat mahsulâ- tını ve gerek sanayi mamulâtım tanıt mak için çok yerinde bir steşebbüstür. Memleketin büyük bir parçasının her ne| vi ziraat makinelerimizle olan münase- beti ilibarile de sanayiimizle yakın irti- batı vardır. Görüyoruz ki, bir senelik ziraat ve sanayideki çalışmamızın seril- mesini ve karşılaştırılmasını İzmirde çok ayi yı - Panayırın hususiyeti Beynelmilel İzmir panayırı milletlerin alâkasını ve teveccühünü celbetmek için bütün şartlara maliktir. Eğe denizinde ki, hususi mevkii ve kıymeti bütün Tür- kiyenin İzmire ve mıntakasma ii iş beynelmilel panayıri fa; ie yemem kileaktre Sen LE ve dir. Sıcaklar geçmiş ve soğuklar mıştar. Zanmederim ki, eylül başından &- tbaren iki üç haftalık müddet panayıra geleceklerin, seyahatleri, barınmaları için müteşebbislerin hükümete yapacalı- ları teklifleri iyi karşılayacağız ve ko- laylaştırmağa çalışacağız. Panayma iş- tirak edecekleri vaktile tertipten haber- dar etmek ve alâkadarlara kâfi zaman barakmak daima mühim meseledir. Bu panayıra dost milletlerden iştirak eden- lere çok müteşekldriz. Bir kısmın vak- tile haberdar olmamaktan ve vakit dar- lığmdan iştirak edemediklerini de bili- riz. Panayırda toplanacak milletler ber geşit mahsullerimizi yerinde görecekler ve kendi mahsullerini bi- ze kolaylıkla tanıtmış olacaklardır. İzmir panayırı bu suretle karşılık” tanışma ve anlaşma için dost mil - letlere ayrıca imkân verecek hizmet- etmiş olacaktır. Söz milletler münasebatına in- tikal edince size söyliyebilirim ki bizim komşularımızla münasebet - lerimiz ve beynelmilel vaziyeti » miz, iyi geçinme, sulh ve beraber çalışma arzularına müstenittir. Bu toplanmadan istifade ede - rek size son günlerin güzetelerde gördüğümüz günün bili başlı hâ- disesi hakkında da malümat ver. mek isterim. Bu hâdise Bulgaristan daki Türklerin fena muamele gör- düklerinden hicrete o mecbur ol. dukları şeklinde matbuatımızın neşriyatıdır. Ekalliyet meseleleri gibi milletlerin hassas oldukları milli mevzularda matbuatımızın vazife ifa etmelerine | itirazımız yoktur, Ancak efkârı umumiyenin bu kadar hassasiyetle alâkadar ol. duğu meselelerde © hakikati tam öğrenmeğe çalışmak esaslı vazife. dir sanırım. Bizim beynelmilel mutat o- lan usullerle Sofyadan edindiği - miz malâmata göre, (o hakikaten mevzii hadise vardır fakat hikâye- si mübalagaya uğramıştır. Bulgar hükümetinin fena muamele ve hâ- dizelere mahal vermemek için dos- tane ve kat'i temayüllerinden ha- berdarız. Zannediyorum ki bütün bu tafsilât son günlerde intişar et- tiği gibi arzu edilmiyen bir vazi- yetin mevcut olmadığını kabul et- meye müsaittir, Dünya sulhu ve biz Bundan sonra İsmet Paşa Hazret- ni Size sulh politikası üzerinde her memlekette gösterilen zıt iki man - zarayi tekrar söylemeliyim: Herkes sulh arzu ediyor, Ve her- kes sulhun bozulacağından korku - yor. Türkiye salh taraftarlığını kuv- vetli bir varlıkla teyit etmek ve mi bir takım müncer olacağını ümit edelim. O vakte kadar tedafii olan mıntakavı an- ın faydası aşikârdır. Bal. kan misakı bize bu hususta iyi bir misal oldu. Hüsnü niyetle birçok müşkülât iktiham edildi. Bal. kan devletlerinin hudut emniyetleri arazi alıp vermek davalarına ma- hal verilmiyeceği beynelmilel te- ahhüde raptolunmuştur. Alâka - dar devletlerin uzun o emeklerle vücuda getirdikleri bu eserin cid- di ve fili bir teminat kıymetini haiz olacağından tereddüde ma - | hal yoktur, Umuyoruz ki Balkan milletleri biribirini o anlamak ve yakınlaşmak için bundan sonra daha geniş ufuklara malik olacak» lardır. Milletler | tanıştıkça bir Fahreddin Paşa (Başı 1 inci sahifede) ordusu namına, dostane © selâmlarımı ve tebriklerimi yollarım Arkadaşlarım, dost memleketin in kilâpçı halkını, iktisadiyatındaki yara- tıcı kuruluşu ve kudretli kizil orduyu daha iyi tanımak imkânına melik ol - makla bahtiyardır.,, ... MOSKOVA, 27. A.A. — Fahrettin Paşanın viyasctindeki Türk Askeri heye- ti bugün Moskovaya varmışlardır. İstasyon bu münasebetle Türk ve Sovyet Rusya bayraklariyle süslenmişti. Moskova askeri garnizonu Kumandanı M. Kark, müdafaa komiserliği erkânm- dan M. Stern, müdafaa komüerliği ha- rici temaslar dairesi reisi M. Helker, Moskova mıntakası icra komitesi reis vekili M. Ussof, başta maslahatgüzar Fevzi Bey olmak üzere Türk büyük elçi- liği erkân ve memurini, hariciye ve mü dafaa komiserlikleri erkânı ve matbuat mümessilleri, Türk askeri heyetini is- tasyonda karşılamışlardır. M. Stern, ceneral Varoşilof nama, Fahrettin Paşaya sefa geldiniz demiş ve M. Kark da Türk heyetini Moskova gar- nizomu namma selimlamıştır. İstesyon- da bir ihtiram kıtası selâm resmini ifa etmiş ve askeri muzika Türk milli mar- $r İle enternasyonal marçın: çalmıştır. ei Afyonlular ii bay ram kutluladılar (Başı İ inci sahifede) kü bugün bu gözel yıldönümü günü Afyondan başlıyarak Antalyaya vara- cak olan demiryolumun vazı esası me rasimi de yapılacaktı. Tam bir istiklâl > ye asalelere bö- yük Şefinin yol açtığı bu yerde bu yo- İbn açıldığı günün yıldönümünde bu- rada toplanan dört vilâyetimizin halkı ve mümessilleri bu iki bayramı bir ara- da kutluladılar. Merasime saat 13,48 te Afyona giren ilk ordu kıtasının girişini temsilen ya- pılan haraketle başlanılmış ve bu kıta halk mümessilleri tarafından karşılana- rak önde balk mümessilleri Ool- duğu halde bir müfrezemiz yolların iki tarafını dolduran on binlerce halkın <oşkun tezahüratı arasında hükümet ko- nağının önüne gelmiştir. Bu merasimi müteakip Afyon me- busu İzzet Ulvi Bey öz Türkçe bir nu- tukla bugünün büyüklüğünü ve bu yıl dönümüne kadar başardan işleri an- ” latmıştır. Afyon halkevi reisi Galip Bey: “Ne mutlu bana ki Türküm. Kur- tuluş emrini bir sabah büyük kurta - ret şehrimizin başı ucunda verdi, ,diyerek Afyonlulara hitap eden nut- “kanda : Türk kurtuluşunun kapısı, büyük zaferin eşiği ve beşiği olmak şerefile öğünen Afyon her yıl 27 a - ğustosta varlığımızı saran alevin coş- kun ve taşkın kurtuluş, yükseliş yol- larmı açan eşsiz dehasile bize kül » tür savaşmda yeni ülküler veren en büyüğümüzün yolunda durmadan dön- meden irkilmeden yürüyüşüne de « vam için, yeni yeni haberler verir ve Antalyadan gelen heyet namına söz söyliyen Hamdi Murat Bey: “Burada doğan başlıyan büyüyen durmayan zaferlerimiz yürüyor, Ta- rihi gururlarımızın en kudretli gün- lerini yaşıyoruz. Cihan inkılâbma bu- radan başladık. Şeref ve hayat kayna- İzem Dumlupınara buradan eriş - Türkün büyük kurtarıcısı , sen yal- mız Türk dünyasının değil, cihanın taptığı bir başsım.,, Bu nutuklardan sonra merasime nihayet verilmiştir. ——————— birlerine sevgileri artabilir. Müna- sebetleri bu istikametten takip et- meliyiz. Sergi heyetine teşekkür Umarım ki İzmir panayırı bu nok- tadan da çok feyizli bir eser olsun. Bu panayır için her sene büyük faa» liyet gösteren Vali Paşa hazretleri - ne kiymetli belediye reisi Dr. Beh- get Salih Beye (teşekkürlerimizi ifade Ticaret ve sanayi odalarının mil » K bankaların gerek | sanayide ve vi Gi şebbislerin i Başvekil Hz. Ödemişe gittiler İZMİR, 27 (A.A) — Şehrimizde bulunmakta olan Başvekil İsmet pa- şa hazretleri, refakatlerinde Harici ye Vekili Tevfik Rüştü ve Adliye Ve- kili Saraçoğlu Şükrü (| Beylerle vali Küzum Paşa ve İzmirde bulunan me- buslar olduğu halde bu sabah hususi trenle Ödemişe gelmişlerdir. İsmet Paşa Hazretleri, Ödemişte bir gece kalacaklardır. Vapurlarda yüzde kırk tenzilât ISTANBUL, 27.A.A, — İktisat ve- kâletinin emri üzerine, İzmir panayırı münasebetiyle İzmire | gidecek bütün yolcular, deniz nakil © vasıtalarından yüzde 40 tenzilâtlı bir tarifeden istifa- de edeceklerdir. Bu tarife, memleketin her noktasından İzmir'e gelecek yol Sulara şamil olacak ve 17 eylül akşa- mına kadar mer'i bulunacaktır. Sar için Büyük bir miting (Başı 1 inci sahilede) vuz. İşsizlik afatıma karşı mücadele edi- yoruz. Milletimizin birliği için mücadele ve, müşkülâta rağmen, çok büyük mu- vaffakiyetler müşahede ve tesbit ediyo- ruz. 'M. Hitler, nasiliğin put perestliği ih- yaya çalıştığı hakkımdaki tenkitleri pro- testo ederek, Alman devletinin kiliseye karşı tedbirler almadığını ve almayaca- ğını teyit tür. © Pührer, “hayırı, ray veren yüzde ona işaret ederek, naziliğin, Alman milletinin ekseriyetini kazandığı gibi, bu ekalliyeti do kazanmasını bekleyeceğini söylemiş- tir. M. Hitler, rejimin on sekiz aydanbe- ri elde ettiği muvafakiyetleri saymış ve ezcümle işsizliğin © azalmasından bahsetmiş ve demiştir ki $ Elde ettiğimiz en mesut netice, Sar, reyiâmının tesbitidir. Almanya sizleri vatanın mütemmimi olarak telâkki e- diyor. Mücadelenize iştirak ettik, Sizler, bazı hainler müstesna olmak üze“ Ergani bakırındâ Cevher çıkacak (Başı 1 inci sahifede) ton sâf bakir olacaktır. Demiryolları ilerliyor Elâziz, (Hususi muhabirimiz — Madene doğru yapılan demirfi inşaatının Yolçatıdan Erganiye Mİ dar olan kısmında çalışılmaktadı”” Maden boğazına £ kadar tesi türabiye ikmal edilmiştir. En -— kısım olan maden boğazındaki neller ve köprülerde de çalışılmak! tır. Sıvas - Erzurum yolunun vastan 70 kilometresinde faaliyet da! vam etemktedir. Bu kısımdaki tünellerin de # maları bitmiştir, İlkbaharda ray İ€ yatı yapılacaktır. Son tahviller cumartesiye satıfi çıkarılıyor 13/1/35 te yüzde 99 kişinin Almanya i- çin rey vermesini istiyor. Bu nisbet on Fransa ile Almanya arasında ihtilğfir bir mesele oldu ve öyle kalmaktadır. Meselenin halinden sonra iki memle- ket arasında sulh süreceğini ü mit ediyoruz. Bu iki memleketi ayıran yegâne arazi meselesidir. Hal edildiği vakit, eski muhasımlarımız belki şunu anlayabileceki Hal etmekliğimiz lâzım gelen işler o kadar çoktur ki, mü- cadele yerine teşriki mesai etmemiz lâ- zımdır. Hâdiseler, tabrikât ve kin bu ne- ticenin istihsaline mani olsalar dahi, sul hun nihayet muzaffer olacağını ümit © diyoruz... Tezahürata iştirak etmek üzere 100 bin kişi gelmiştir.Büyük şerit bayraklar üzerinde “Sar, ebediyen Alman'dır,, ya- ları vardır. Fransız gazeteleri ne'diyorlar? PARİS, 27.A.A. — Havas ajansı bildiriyor: Fransız matbuatı Koblens de yapılan tezahürat münasebetiyle diyor ki : “ Yine güzel sulh ve anlaşma sözle” ri, fakat,Sarlılar şimdi Almanyada ya- samanın eyi bir şey olduğuna kani ol- muşlar mıdır ? Gazeteler bundan şüphe etmekte dirler. Gazeteler, M, Hitlerin vaitlerine, bu vaitler istikbal hakkında teahhüdü ta» zammun ettiği takdirde maalmermuni- ye ehemmiyet atfedeceklerdir. Fakat İÜ Jurnal gazetesinin dediği gibi, im- za edilmiş muahedeler paçavra olduk» tan sonra sözlerin ne kıymeti vardır? Malen gazetesi yazıyor : “ M. Hitler, Sarın refahına itina et- meği vadeyledi. i ü li keyi eyice hisset! ermiştir. Katoliklerin itimatsızlığı siyasi fır- kaların endişesi ve Sarm Rur'a feda e- dildiği zamanın hatırası. M. Hitlerin nutkundaki fayda, mü- #arünileyhin yüksek çda ile ifadeyi terketmiş . Nutuk, reği- min ekalliyetle anlaşmak için yaptığı gayreti göstermektedir. Fransaya hitap eden sözlere Excel sior gazetesi şu suretle mukabele © Fransa, Almanyanın muhasımı de- ğildir. Fransız milletinin en aziz te- mennisi Führer'in söylediği teşriki me- saidir. Fakat Fransa Sar hakkında ü çer. Bu hükmü yalnız sar büste bulunarak gerek Türkiye VE hüküm hlar verebilir. İngilizlerin fikri sı bildiriyor : Morning Post gazetesi, Koblens te- zahüratına korkunun sebep olmadığını » “ Nutuk söylemek kolaydır, göstermektedir. Deyli Telegraf gazetesi: Führer ec- nebi memleketlerin endişesini teskine galışırken, M. Şaht, Almanyanın tica- ri itilâflarını tatbik etmek niyetinde olmadığını söylemekle, bu endişeyi kö rüklemekten başka bir şey yapmamak tadır.,, diyor. dolayi Koblansa gidecediğini bildir. mektedir. Tenshas: Relediye bahçesinde Gewebü Badan ŞA Peren. ŞehirTiyatrosu Rim da YALOVA TURKUSU 3 Perde üyük O, Nakili 1. Galip | Besteliyen H. Ferit 5499 DOKTOR Rusçuklu Hakkı .Galatasarayda Kanzlık eczahanasi karşısında Sahne sokağında 3 numa- ralı apartımanda 1 numara, i 4637 mma üne bop lal ve yüzle gi ken nü satışa çıkarılacaktır. » Treni Erganiye ulaştıracak ve le tamamlanacaktır. Türk Türk tekniğile ve Türk azmile Yi lan bu hat artık Erganiye yakın mıştır. Alâkadar mahafilde C tertibi $İ villerinin salışının — kısa bir müd) zarfında ikmal edileceği kanaat dır. Çünkü A ve B tertibini has ve müessesatn bu son tertipif, Ayni numaraları almaları gayet 8 görülmektedir. g Esasen Cumhuriyet Merkez Eğ kasr ilk günleri evvelce tahvil lara tahsis etmiştir. Emma Belgrat konferani İçin tez hazırlanıyf Balkan konferan: > kepi caktır. Bu konferansa — iştirak ©| cek Balkan murahhasları beyne lel parlâmentolar konferansına b râk edeceklerinden şehrimizde caklardır. Yıldız sarayında hazırlık e edilmiş olan Yıldız sakayındalıl v ürkiye ve Ecnebi abonelerine bir hizme kolaylık olmak üzere faideli bir komisyoncu, ithalât ve ihracat fabrikatör, san'atkâr ve Dr. Hafız Ce Dahiliye mütehass/8 Cumadan başka günlerde (230 dan 6 ya) kadar Divanyolu No. 118. “Muayenehane ve ev veli 22398 yazlık ikametgâh e” Kandilli 38, Beylerb€!