19 Ekim 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

19 Ekim 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

HARİCİ HABERLER İttihat ve Terakki! (— pi İ (BAHAEDDIN ŞAKIR BEYİN BIRAKTICI VESIKALARA GÖRE) “ | Her hakhı mahfuzdur. Yazan: A.C, ! Teşkil olunacak türk çeteleri hak- kında bir talimatname hazırlanmıştı Deniz müzakereleri —— > o ve0.—— Japon murahhasınin beyanatını ingiliz gazeteleri nasıl tefsir ediyorlar? Meclisin fevkalâde toplan tısı ve çıkan sözler Amiral Ne kansızlıktır ki bu karşı oOsert Ocevaplar (overir- siniz oOve (nihayet © hakaret edersiniz (Ode £ muhataplarınız miskinane süküt ederler, Siz ayrıl- dıktan sonra arkanızdan hemen: (Onun başında kavak yeli eser!) fetvasını verirler. Allah ıslah eyle- söze sin., Türklerdeki bu kansızlık devam edip dururken bakınız Rumlar, ge- ne Kavaladan Parise yazılan bir mektuba nazaran ne kadar mütte- hit, biribirlerine ne kadar bağlı bir surette hareket ediyorlardı: “Sokakta sarhoş marhoş dolaş- makta olan bir Rum müfsidine po- lis tesadüf eder. Edebile yoluna git mesini ihtar eder. Bu ihtara kızan sarhoş Rum, polise karşı silâh teş- hir eder, Bunun üzerine Rum yaka- lanarak karakola getirilir, Fakat a- radan on dakika geçmede üç yü- zü mütecaviz Rum karakolun önün | de toplanır, karakol binasmdan i- çeriye hücum eder ve mevkufu ceb ren kurtarır. Bakınız burada Rum Cemiyeti ne demektir! Bir taraftan Abdülhamit hâkim Türk milletini bu suretle ezdirir - | ken diğer taraftan o asil milleti a- yutmak için bin türlü çarelere baş vurmaktadır. Meselâ şimdi Kava - lada altı polis var, Bunların adedi yirmiye iblâğ edilecekmiş! Yalan. | Susuz yerlere su getirtmek için bir | Su Komisyonu: teşkil olunmuş, hal | buki seneler geçer, susuz yerlere bir katre su getirilmez. Sokakların tanzimi için ayrıca bir komisyon faaliyete başlıyacakmış. Bu da lâf- tan ibaret! Olsa olsa komisyon â- zası her içtimada huzuriye | alır- lar, yoksa yol filân yapılacak de- ğildi Cemiyet Rumların ve Bulgarla- rın teşkilâtma karşı bir mukabe - Jede bulunabilmek için Türk çete- leri teşkil ediyordu. Bu işlerle Se- lânik ve Manastır merkezleri gul oluyordu. Bir taraftan Sofya". ya yazılarak Bulgaristan hüküme- tinin vaziyeti tetkik edilirken diğer taraftan faaliyete geçecek Türk çe teleri hakkında talimatnameler ha- zırlanıyordu. Sofyaya yazılan mek- tupta deniliyordu ki: “Tavsiye edilen adreslerle görü- şerek vesair menbalardan malümat alarak Bulçarlarm harekâtı askeri. yesini ve imaret bütçesini tetkik e dihiz. Yiğr gün bizim Sofyadaki ko- misörliğe devamla Türkiye ile Bul- gariğtan arasındaki münasebatın a- lacağı şekli hemen bize bild Sofyada askeri ve siyasi hangi ec. | nebi memurlar varsa bunları soruş. | turüp mümkün ise kendilerile mü. lâkat ediniz. Avrupa gazetelerinin Sofya'da hususi muhabirleri bulu- muyorsa bunları da o cemiyetimiz halkında, kuvvet ve kudreti hak - kında tenvir etmeğe çalınışınız.Bul garistan efkârını, bahusus Darül - #ünun talebesinin fikrile oralarda oturan Rum ve Sırp unsurlarının iyatını ve hareketlerini de bil. diriniz. Bulgarların askeri depola- rında ve imalâthanelerinde ne de- recelere kadar faaliyet görüldüğü. nü tetkik ile bunlar hakkında lümat gönderiniz. Sofyada bulunan Makedonyalı Bul garlarla konuşmak hali değildir. , iin Teşkil olunacak Türk komiteleri hakkında hazırlanan tali ii irdliyonder En” > e “1-— Her biri 8 - 12 kişiden ret olmak ve birer şefin idar, tında bulunmak üzere lüzumu dar gruplar teşkil edilecektir. 2 — Her kişiye bir flinta, biri toplu ve diğeri otomatik iki taban- ca, her birine iki yüz atım hesabi. le fişek verilecek ve grup şefinin emri altında olmak üzere mütead. | dit eb'atta bombalar bulundurula. | caktır, 3— Merkezi heyetle yalnız gı şefleri temasta bulunacaklar, d leri ne merkezi heyeti, ne de diğer | gruplar efradını tanıyacaklardır. İ Ancak, icabında biribirlerini tefrik | için hususi birer alâmetleri olacak. tır, 4 — Her grup kendi şefinin ne- zareti altında haftada bir defa, fer| ie hallerde daima muayyen mahallerde toplanarak meslekleri. n3ait hususat hakkında fikri ve be | hili ve harici | tiği kadar Makedonya iğtişaşını da | alevlendiriyordu. Eğer Abdülha - deni terbiyelerine sarfrmesai ede- cektir. | 5 — Her grupun bir tahassun - | gâhı olacaktır. Bunlar o münasip mahallerde intihap edilecek ve gru pun silâhları ve cephanesi oralar - da muhafaza olunacaktır. 6 — Acele alınacak tedbirler es- nasında kullanılacak hususi işaret- ler grup efradının adedile mütena- sip olacak ve bunlar şeflerin malü- matr altında yalnız tehlike esnasın da efrada tevzi edilecektir. 7 — Komite efradile diğer cemi- yet efradı arasında hiç bir fark gö- | zetilmeyecektir. Efrat arasında bir | rüçhan bulundurulmamasına son derece dikkat edilecek, efrat bey- niode tefrikaya kat'iyen sebebi - yet verilmeyecektir. $ — Vazife esnasında komite efradının ihtiyaçları komite sandığından tedarik olunacaktır. | Efrattan birisi; felâkete maruz kal dığı takdirde ailesi hakkile himaye altına almacaktır, 9 — Komiteyi ya doğrudan doğ ruya merkezin emri altında bırak- | mak veyahut komite işlerinde ihti- sası olan mücerrep zevattan mü - rekkep bir idare heyeti tesis edi - ! lecektir.,, Türk çeteleri teşkili için yapı - lan bu hazırlıklar en ziyade YBul- gar çetelerine karşi idi. Çünkü en ziyade faaliyet gösteren, en çok mazarratları dokunan o çetelerdi. Bulgarlar 1880 senesinde Şarki Ru meliyi zahmet çekmeden ele geçir dikten sonra bu büyük muzafferi- yet Bulgar milliyetperverlerinin hülyalarmı bir kat daha kuvvetlen dirmişti. Abdülhamidin tuttuğu da yaset millet ve mem leketi umumiyet itibarile tahrip et mit hükümeti Berlin kongresinde vadedilen ıslahatı otuz sene gibi u zun bir müddet zarfında icra et - seydi, Makedonyada ne bu kadar can ve mal tele folacak, ne de me sele eonebilerin müdahalelerini i - cap ettirecek bir şekil alacaktı. Fakat maattessüf Abdülhamit Makedonya meselesinde dahibir | 7. kahve ocağı politikası takip ediyor, oralara ehliyetsiz valiler gönder yor, Makedc»ya işlerini istişare et tiği insanlar da etrafında bu lanan (o tüfekçi O Arnavutlar - dan ibaret (kalıyordu. o İş- te Bulgarlar bu gibi ahvalden is- Hfadec kalmıyorlardı. On - ların haksızlıkları her veçhile âşi- kâr olmakla beraber Avrupa dev- letlerinin mazhariyetine nail olu - yorlardı. Ecdadımız kanile yu - ğurulmuş ve üzerinde her cihetle | hak ve hâkimiytimiz olan o canım memlekete ecnebi memurlar ve za bitler tayin ettirmişlerdi. — Bitmedi — Alman nüfusu Resmi istatistiklere göre 65 milyon 200 bindir BERLİN, 18 (A A.) — tistiklere nazaran Sar hariç olmak ü- zere Alamnyanın nüfusu 65 milyon 200 bindir. Bunların 40 milyon 900 bi ni protestan ve 21 milyon ikiyüzü katoliktir. 1925 de yapıla son tahri- ri nüfusa nisbetle bin ve katolikler 979 bin artamıştır. Yahudiler 65 bin azalmak © sureti - le 500 bine düşmüştür. Hiç bir dini cemaate mensup almayanların sayısı 2 enilyon 400 bindir. Bunlar 1925 te bir milyon 100 bin idi. On iki adalardaki klise ATINA, 18 (Milliyet) — On #s adalardan gelen ye vermekte oldukları haberlere nazaran İtalyan müf- rezeleri Oziki adalar kilisesinin patrile- haneden ayrılarak müstakil bir kilise teşkil eylemek için köyleri dokuşmakta ve bir zabıt imzalamaları için berkesi tehdit etmektedirler. Kaliforniyada zelzele LOSANJELOS, 18 (A.A.) — Kali. forniyanm cenubunda şiddetli yağmur. larla beraber bir zelzele olmuştur. Şimdiye kadar mühim hasar oldu- ğu haber verilmemiştir. Sular birçok şehirlerde sokakları örtmüştür. Tayfun faciası MANİY, 18 (A-A.) — Em son alı nan haberlere göre dünkü tayfanda 40 kişi ölmüş ve 55 bin kişi de açılta kal- amiştar, li Asi kuvvetler bom- LONDRA, 18 (A.A.) — Yamomotanm beyanatı, İngiliz ef - kârı umumiyesinde deniz müzakeratı nın neticesine ait olan betbin tırmaktan başka bir semere vermemiş tir. Daily Telegraf diyor ki: Japonyanın kendisine büyük Okya- mustaki İngiliz ve Amerikan üsübahri lerinin takviyesine karşı bir zaman teş kil etmekte olan Vaşington muahede - namesini yırlmanın aleyhinde olma- & gayet bedihi bir keyfiyettir. Diğer taraftan Japon hükümeti kendi plâ - nmın » kabul edildiği takdirde - bü- tün milletlere ber türlü bahri tecavüz den dinsun oldukları hissini vereceği” ni isbata çalışacaktır. ” Bu gazetç devam ederek diyor ki: Amiral Yamomota, memleketinin 1921 senesinde kâfi bulmuş olduğu kuvvetlerle bugün meden dolayı ken- di müdafaasını tı n edememekte ol duğunu henüz izah etmemiştir. Umu- mi tenaj prensibine gelince, bu hu - s3 bundan evvelki konferanslarda münakaşa edile iş ve tatbik kabiliyeti olmadığı görülerek £ terkolunmuş ve İspanyada bardıman ediliyor | İspanyada idam cezası yeniden tesis eniliyor MADRİT, 18 (A.A.) — Askeri kı taat, henüz ihtlüleilerin elinde bulun - makta olan Nava ve Asturies'i bombar- duman etmiştir. İçi dinamit dolu çuvâl MADRİT, 18 (A.A.) — Harbiye ne- zarei, Loon eyaleti askeri valisi cene - ral Boshun Miers ve Asturies üzerine asker sevkine memur edilmiş olduğunu | bildirmektedir. Zabıta, Valansiada bir 1260 ufak bomba ve bir çok dinamit do- a çuval bulmuştur. Bilbaoda diğer bir dükkünda 49 bom- | ba, 300 fişek ve bir kasa mühimmat | bulunmuştur. Polis tevkifata devam et- mektedir. İspanyada idam cezası MADRİT, 18 (A.A.) — Resmi ga zete İspanyadan idam cezasmın yeni > den tesisine ait kanunu neşretmektedir. Bu ceza fajileri bomba kullanmış o lan suikastlerle, ölü ve ağır yaralanma sebebiyel veren müsellâh taarruzla- ra tatbik edilmektedir. Kanun, bugün meriyet mevkiine girecektir. dükkânda | | Arnavutlukta yunanlılara yapılan tazyikler ATİNA, 18 (Milliyet) — Arnavut hükümetinin Yunan mekteplerinde rum <a isanının okutulmasını menetmek to- şebbüsü üzerine Yunan talebesi mek - teplere gitmemeğe başlamışlardır. « Bumun işin şimali Epirde o birçok | muallim ve eşraf tevkif olunmuştur, Bunlar Yunanlı talebeyi Oo Armmavut mekteplerine sevk için bir beyanname imzasma teşvik olunmakta aksi teledir. de kendilerine yiyecek dahi verilmiye - ceği bildirilmektedir. Lindberg'in çocuğu meselesi NEVYORK, 18 (AA.) linde bergin çocuğumun kaçırılması mesele sinde methaldar olan Hauptnan icen - disinin Nevjersey adliyesine © Geslimi hakkındalsi mahkeme kararı temyiz unda tetkik olu » etmiştir. Bu talep ayın 19 ; Avukatı icap © i ali mahkemeye kadar gö- LONDRA, 18 (A.A.) — Beynelemi- Jel (Sehuvab) briç müsabakasının ü- çüncü günü sonuna kadar 180 el oy. nanmıştar. İngiltere 58,590 pu janla bap- tadır. Amerikan 55,620 puvamı vardır. İngiliz - Alman hava misakı LONDRA, 18 (A.A) — Daily Mail gazetesinin bir şaahabirine beya- natia bulunan M. Goering, İngiltere i- le Almanya arasında iki cihetli bir ha- va mmisakı imzasına amade olduğunu söy- demiştir» Askerlik aleyhindeki bir birlik feshedildi PARİS, 18 (A.A.) — Seine hukuk mahkemesi halkı askeri hizmetten im- tinaa teşvik maksndile propaganda ya pan (Objecteur de Conscience) mamın- daki birliğin feshine karar vermiştir. EMELE 7 Doyçland kruvazörü LONDRA, 18 (A-A-) — Almanların (Deutschland) kruvazörü büyün, gayri resmi bir ziyaret halinde Leitk'e gel- | Liberaller sandığa beyaz | mesini hazırlamıştı İ riyasetinde toplanarak M. Zaimise faz- İ sebete bu prensibin milletler r halde tefrika sokacağı, ha giltere, deniz & ği yarışmın önüne geçilmesi husu - sunda herhalde ısrar edecektir. Japon ya ile Amerika ise meselenin bu cep- beden müzakeresine yanaşmamak ni irler. | r taraftan Daily Herald ga - Japon başmurahbasamın söz- lerinin arkasmda ihtimamla hazırlan mış bir plân hazır bulunduğunu kay- detmektedir. Bu gazeteye göre, plân sudur: Çin denizi ile büyük Okyanu-* #un garp kısmına mutlak surette hâ- kim olmak bunun için büyük bir tah- telbahir filosu vücude getirmek ve bu filoyu istinatgâh olmak üzere Japonya dan, formuz ve Mariyan adaların - dan Karolin ve Mareşal adalarma ka dar birçek üsübahriler inşa etmek. Mornin post gazetesi, daha bik - bindir, Japanyanın muadelet mesele- sinde ameli olmaktan daha ziyade na zari bakımından ısrar edeceği ümidin de bulunmaktadır. Yunanistanda Bugün Reisicum- hur intihabı var rey pusulası atacaklar ATİNA, 18 (Milliyet) — Mebusan meclisi reisi M. Vozikis yarınki cuma günü saat İl de toplanacak olan Yuna- Bistanın İS inci Milli meclisinin ruzna- Bu ruzmame yal « ücumhur intihabını muhtevidir. M. Metaksassı nız Rei Hürriyetperverler İns ile rey vermeğe karar verdiler. M. Kafadaris fırkası da bugü; »| narak reis intihabına dair karar | edecektir. Alınan malümata göre bunlar İntibaba iştirak edecekler ve lâkin san- dığa beyaz reyler atacaklardır. M. Sofyanopulorun — çiftçi partisi cumhurreisinin doğrudan ahali tarafın» dan seçilmesi taraftarı olduklarından in- tibaba iştirak etmiyeceklerdir. M. Papanastaiyo ve M. Milonasn çiftçi ve amele fırkaları kendilerine mah- sus adamları namzet göstermeğe karar vermişlerdir. Bugün öğleden sonra bu hususta bir karar ittihaz etmek için Tibe- ral âyân ve mebuslar da toplanacaklar. dır. Giritten avdet eden Liberal fırka kâ- tibi M. Rosos, M. Sofulis ve M. Gonata- sa hitaben M. Venizelosun bir mektubu- nu hamildir. Bu mektubun münderecatı liberallerin bugünkü toplantısında oku - nacaktır. Liheraller reisi bu mektubun da mensuplarina mill meclise iştirak eye lemelerini ve lâkin sandığa beyaz rey atmalarını tavsiye etmektedir. Avusturalyada Viktoryanın yü- züncü yıldönümü İngiltere kralının Viktorya- ya gönderdiği tebrikname LONDRA, 18 (A.A.) — Giucester dukası bugün Melburm'a gelmiş, li - manda harp gemileri ve tayyareler kendisini getiren “H. M. 5. Sussseks” gemisini karşılamıştır. Dukayı parla - mento binasma kadar büyük bir ka - labalık teşyi etmiş ve Duka yüzüncü yıldönümü şenliklerin açmıştır. Du - ka, Kral Jorjun bir hitabesini okumuş tur. Bu hitabede ezcümle denilmekte” tedir ki: — Yüz sene evveline kadar meç - hul olan Avusturalyanın bu noktası imparatorluğun en kalabalık ve en Viktorya destanı alman neticeler den hakkiyle iftihar edebilir. Bu şen likler esnasında | vatanperverlikleri ve medeni cesaretleri ile Melburn şehri- min inkişafına yardım eden bütün im- epratorluk tebaalarma hürmet etme ilyiz. Viktorya devleti içinde, gelecek nesillere o #cvdi Göçü bugünkü aesillerin ik zmn ras var. Bu kıta tabiatın İüifuna maz- har olmuştur. Ve an'anelerile istikbal- den emin olabilir. Viktorya devletine saadet ve refah temenni ederim.,, Duka, şahsen de kralm temenni - lerine iştirak etmiş ve kendisine gös- terilen hararetli hüsnü kabulden do- layı teşekkür etmiştir Avusiuralyadan televizyon ile Lon- draya fotoğraf LONDRA, 18 (A.A.) — Avustu- yalya ile İngiltere arasında, dünden itibaren muntazam televizyon ile (o - toğraflar alınmağa başlanmıştır. Lon 'dra gazeteleri bu resimleri neşretmek. tedirler. İlk resimler Glucester Duka- sının ziyaretine aittir. yaralanmıştır. İntihabatın yenileneceği, İnhisarlar vekâletinin kaldırılacağı söyleniyor ANKARA, 18 (Telefonla) — Büyük Millet Meclisinin önümüzde ki çarşamba günü fevkalâde olarak toplanmağa davet edilmesi müna- sebetile hükümet merkezinde birçok rivayetler deveran etmektedir. An cak bu rivayetlerin bu gibi fevkalâde zamanlarda çıkması âdet hükmü: ne girmiş şayialar olmasına ihtimal verenler olduğu gibi bu rivayet den bir kısmının yakın günlerde tahakkuku ihtimi zerinde duranlar da vardır. Millet Meclisinin intiha batı yenilemeğe karar vereceği riva- yeti şayiaların bir tanesi olarak zikrolunabilir. Bu şayiayı Meclis korido ru şöyle tefsir etmektedir: “Fırka grupu ve binnetice meclis böyle bir karara varacak olursa bundan maksat Mayısta toplanacak olan büyük fırka kongresinin. ye- ni meclis azaları tarafından akdini temin etmek içindir, hükmüne varda bilir. Zira bir habere göre fırka Köngresi fırka program ve nizamname sinin tadilini görüşecektir. Şu halde müstacel işlerin intacım müteakıp Kânunuevvel sonunda Meclisin kış tatiline girerken tecdidi intihaba ka rar vermesi ihtimali gayri varit sayılamaz. Bu takdirde 1935 bütçesi - nin tetkik ve intacı yeni Meclise dü şen bir vazife olacaktır, Diğer taraftan kayda değer şayialardan biri de Gümrük ve Inhisar- lar Vekâletinin ilgası ihtimalidir. Bu şayia bir'esasa istinat ediyorsa Gümrük ve inhisar idarelerinin Malliye veya İktisat Vekâletine bağlan- ması ve bu münasebetle bunların tâbi olacağı vekâlette birer yeni müs- teşarlık ihdası mevzuu bahsolabile cektir. Fırka grupu da toplanıyor ANKARA, 18 (Telefonla) — Millet Meclisinin çarşamba günkü toplantısının ruznamesi pazartesi günü hazırlanacaktır. Ayni gün mec- dis toplantısını mütcakıp fırka gru punun içtima kuvvetlidir. Içtimada Başvekil paşa son ayların mühim hâdiseleri ve hükümetin yeni karar va tasavvurları hakkında fırka arkad aşlarına izahat verecektir. Sıhkiye Vekili Afyona gitti ANKARA, 18 (Telefonla) Maliye vekili bu sabah şehrimize döndü. Sıhhiye vekili doktor Refik Bey birkaç gün için Afvonkarahi- sara hareket etmi; Dört irak tayyaresi geliyor ANKARA, 18 (Telefonla) — Cumhuriyet Bayramı şenliklerine iş- tirak için dost İraktan dört askeri tayyarenin geleceği haber veri! -k- tedir. Yunan adalarında tayfun ATINA, 18 (A.A.) — Bu sabah Kefalonyada Astakos koyunda bir tayfan olmus, bir çok zararlar yapmıştır. Birçok evler yıkılmıştır. Son hab erlere göre dört kisi ölmüş, 20 kişi Bir harp gemisi yardım için gönderilmiştir. Berlin sefaretimizde resmi kabul BERLİN, 18 (A.A.) — Türkiyenin yeni büyük elçisi Hamdi Bey tara- fından yapılan resmi kabulde hemen hemen bütün sefirlerle hariciye nezareti erkân: ve mümessilleri, sanayi ölemine mensciy bir “çok zevat ve diğer büyük şahsiyetler hazır bulunmuşlardır. Dün gece büyük bir ev yandı Dün gece yarısına doğru Halıcıoğlunda Yenimahaile Cezairli soka- ğında avukat Gülbenekyan Efendi nin 10 odalı evinden ateş çıkmıştır. Şiddetli rüzgârın tesirile ateş çok çabuk genişlemiş, ve yağlı boya ve yeni tamir edilmiş olan ev itfaiyenin gayretlerine rağmen kurtarılama. mıştır, Civar mahalleler oldukça endişeye düşmüşlerdir. Evin sigortalı olup olmadığı henüz anlaşılamamış tır. Yarın netice anlaşılaaktır. Fransız Reisicumhuru Parise döndü BELGRAT, 18 (A.A.) — Kralın cenaze merasimini müteakıp Fransa Reisicumhuru M. Löbrön Parise hareket etmiştir. Turhal şeker fabrikası bugün merasimle açılıyor ANKARA, 18 (Telefonla) — Turhal şeker fabrikasının açılma res mini yapmak üzere Başvekil İsmet Paşa Hz, ile vekilleri ve davetlileri hâmil olan tren bugün şehrimizden hareket etmiştir. Başvekil Pş. Hz. nin Turhal seyahatine refikaları Hf. de iştirak etmektedir. Mübadele Komisyonu Tarihe karışıyor (Başı 1 inci sahifede) Son itilâfname mucibince komisyo- mun 19 teşrinievvel 1934 tarihinde lâğ- | meselenin müzakeresine devam edecek ve hem itilâfname mucibince komüsyo- nun resmen kapanması lâzım geldiğine karar verecektir. Bu takdirde bugünkü toplantı son 0 Hacaktır, Komisyon yarından itibaren hukukan İiğvedilmiş demektir. Bugünkü toplantıda komisyon resi Mösyö Holsteadt bir nutuk söyliyerek komisyonün tesis tarihi olan 7 teşrini evvel 1923 ten bugüne kadar görmüş olduğu insani ve içtimai işleri anlata rak lâğvedildiğini heyeti umumiyeye bil direcektir. Bu nutka Türk ve Yunan murahhas heyetleri reisi Şevki ve Mös yö Fakas birer mutukla mukabele ede * ceklerdir. Yarım, Maksimde, komisyon murah” has ve memurları şerefine bir öğle ye" meği verilecektir. Bu ziyafet komisyonun — dağılması münasebetile, Türk, Yunan ve bitarsf aza arasında mevcut dostluk rabrtalar” nn bir kat daha takviyesi için bir ve sile olacaktır . Gizli doğum ve evlenmel IZMIR, 18 (A.A) — Merkeze bağ” lu köylerden gizli doğum ve evlemme # çin nüfus dairesine şimdiye kadar mü” a düzme geldiğinden komisyon bugün | racaat edenlerin sayısı 7856 e ver” saat 17 de tekrar toplanarak hem bu | tr. Mübadele komisyonunun lâğvile iş- leri biten memurlardan bir grup