26 Ekim 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

26 Ekim 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Çatmak? Bana herkes soruyor: — Neden belediyeye çatıyor - sun?. i Bu biraz lâübali suale ben dai- Ma cevap veriyorum: Ben belediyeye değil, yapıl mamış işlere çatıyorum.... Ve böylece hemen hemen hafta- da üç dört gün Istanbul şehrine Git sızıltıları sayıp döküyorum. Bundan kariler memnun oluyor, belediyeciler memnun olmuyor - lar... Herkesi memnun etmek müm- kün mü? Meselâ ben birkaç azmandır şu gürültü mücadelesini elime aldım. Bana bir tek belediyeci: İl — Sen haksız ve yalancısın! Şehirde bu senin söylediğin gürül- tülerden eser « demiyor. Halk bir taraftan gürültüyü işiti » yor, bir taraftan yazılarımız: oku- yor ve karşı taraftada $es5'z bir belediye görüyor. Bu muhtelif man araların onun üzerinde yaptığı te siri tahmin pek kolaydır. Bu iş ha- kihaten lâtife hudutlarını geçti. Şehir gürültü içinde ve şehirlinin uykusu tamamen tedirgin edilmiş bir haldedir. Birkaç gece evvel s0- Şi on birden sonra Beyoğlu a - lesini mitralyöze tutar gibi çatır - dille giden bir motosikleti orada “otomobillere yol gösteren bir me - mura göstererek sordum: — Bu gürültü yasak gürültüler. den midir?. — Evet! dedi... Ben devam et - tim; — Neden menetmediniz?.. i — Gaflet ettim. cevabını verdi. Ben mertçe eksiğini itiraf eden memura bir şey söyli; Carakolara, belediyeye, gürültü aleyhine. müracata edenle - TE Şu cevaj iliyor: 14 — Ne yapalım! O sizin şikâyet ettiğiniz saatlerde memurlar faal değildir. Yahat: — Efendim! Her adım başına bir memur koyamayız ki!.. İlk bakışta ne haklı laf değil mi? Lâkin nihayet laf!. Daha faz- la kıymeti yok! Ve bunu söylemek belediye nizamlarının halk tarafın dan kendi kendine meta olmadığı- na itiraf etmektir. Bir kere bu id- dia ile taban tabana zıt bir şey var ki; o da gürültünün memarla- rin resmi mesai saatinin haricinde ki zamanda yasak olmasıdır. Gü - rültü ile mücadele nizamını koyun ca onan tatbiki için lâzmgelen memurları da icap eden sanierda galıştırmak en tabii bir şeydir. Ge- ce yarısından sonra belediye zabı- tasına rastgelmiyeceğini bilen her kes gürültü ile mücadele nizamına mugayir hareket edebilir. Bu adam ları nizam yoluna kim irca edecek tir? Sonra nizamın her tatbik edil- mesi lâzımgelen ve her ihlâl edil- mesi ihtimali olan yerlere birer po lis koymak dünyada ne kimsenin gelmiştir, ne de böyle şey Yapılabilir. Her hırsızlık o'.nası ih timali bulunan, her cinayet yapıl- ması mümkün olan yerde bir polis mi var hi; cinayetler ve hırsızlık lar bu kadar az oluyor?. Kanun bir şeyi meneder, onun peşine bir de ceza takar. Bunu yapan üç beş kişi cezalanınca üst tarafı ibret a- Böyle her ru balım- hir ve o cürmü yapmaz. Yerde bir belediye rin menedilemediğini söylemek belediye nizamlarının maalesef hâ lâ halk tarafından metahâle gı | | Ek Sal lemediği ve belediye otoritesinin 0 işlerde tesis olunamadığım ikrar et- mektir. Muhtelit semtlerde oturan larla konuştum ve Kimisi gece et taşıyan kamyonlarının gürültüsünden, ki- misi hâlâ kloksan çolan ve cadde- leri kloksan çola çola geçen oto- mobillerden kimisi dükhünların kepenklerinin | açış ve kapanı şından, kimisi sabahlara ke dar çalgı çalanlardan, kimi 8i gece yarısından sonra kaldırım, veya yapı yapanlardan şikâyetçi- dirler ve bunların hepsi zabıtaya müracaat ettikleri halde hiç bir ne tice alamadıklarını iddia etmekte- dirler. Şu halde sormıyalım mı?. — Haniya gürültü ile mücade - İe?. Haniya ha! ın rahatı ve hani- ya belediyenin faaliyeti?, e yazıyı okuyanlar, şimdi ba - — Belediyeye çatmış.. derler. 5 Eğer belediyeye çatmak bu ise en bumu bir adamı etekliyerek o- kaymaya tercih ederim, Böyle - me onu aldatmış, na kendimi Horlatmız olurum... FELEK EKONOMİ <——— Buğday ihracatı Her sene artıyor Bir kaç sene evveline na-| zaran mühim fark var Buğday istihsalâtımızm seneden 36- neye artmakta olduğu malümdur. Bu artış vaziyeti san meşredilen bir istatis- tikle ve şu rekolte nisbetleri ile tesbit edilmektedir: 1925 te 1 milyon 80 bin ton olan re- kolte, 1927 de 1 milyon 333 bin tona, 1930'da 2 milyon 86Z bin tona çılımış, 1933 te Z milyon 235 bin ton olarak kay dedileniştir. Bu sene için henüz resmi rakamlar Beşredilmemiş olmakla beraber, borsa ve piyasa mahafilinde söylemdiğine gö- re; bu sene mahsulün 2,5 milyon tonu a. ağı smubalıkak sayı iğ “Bir kaç sene evveline kadar istikda- Istımızın memleket ihtiyacma kâfi gel mediği düşünülürse bugün buğday ih - racatçıları arasına girmiş oluşumuz ik- tsadi bakımdan ebremmiyotli sayılacak bir hâdisedir » N i Kalkütada demir sanayii Kalküteda Hintli tacirler tarafından kurulmakta olan demir sanayinin ge - lecek sene faaliyöte başlıyacağı haber verilmektedir. Bu sanayi için Hizm olen makine ler ve mütehasımlar Japonyadan getir - tölmiştir. ; İngilterede krom resmi İngiliz hükümetinin ithal edilecek Türk kromlarma 7 şilin gümrük resmi ık. Londra tica - Ankara sergisi Ankara amme re El raklaştığı için, rimizden gi . Tr dei ve tüccarın miktarı pe 'denbire çoğalmıştır. Sergiye iştirak e- 'deceklerini bildiren müesseesler bu - gün akşama kadar Ankaraya hareket edebileceklerdir. Yarma kalacak La eseseler kabul edilmiyecektir. > Zeytin ihraç nizamnamesi Zeytin ihraç nizamnamesini tetkik eden tacir ve ihracatçılar dün de oda- da toplanmışlardır. Bu toplantıda fi kirler tesbit edilerek raporalrın hazır lanmasına başlanmıştır. Netice, hafta İ Kongresi | ai z a nın birinci mesai celsesi dün sabah sa EŞ — MİLLİYET CUMA Diş tabipleri Dünkü celselerde kongreye enteresan tebliğler verildi Man diş tababeti kurultayı. at 10 da Etibba odasında ve diş tabi- bi Suat İsmail Beyin riyaseti altnda açılmıştır. İlk tez olarak kurultay reisi Pro- | fesör K Beyin doçent diş tar bibi İsmail Şevket Beyle müştereken hazırladığı içocuklarda raşitizm, dişe ler ve çeneler üzerine tesiri) ve Şev - ket Bey de muhtelif raşitik çocuklara ait mulâjlar göstermiş ve tez alâ dinlemiştir. Bundan sonra diş bibi Osman Burhanettin Beyin entanları ve ahvali umumiye (diş üzeri. ne tesiri) mevzuu üzerine hazırl olduğu raporu okunmuş > ve bu rapof münakaşalı geçmiştir.Ikinci | celse sa- at 14 te Profesör Közem Esat Beyin riyasetinde açılmış ve bu celsede dok- tor Şemsettin Nusret Bey (Ak çenede dikkate şayan bir gizli diş vakası) do- gent diş tabibi Pertev. Ata Bey (ku- Ton ve köprü imalindeki endikasyon - lar), Celâl Halit Bey (diş hati gışasının metilen mavi visi) hakkında kıymetli tebliğler yap ' mışlar, bu tebliğlerde birçok diş tabip leri söz almışlardır. Günün en mühim tebliği Profesör Dr. Tevfik Salim Paşanm (di: Misan geldiğini ileri sü Bu mevzu üzerinde Profesör Dr. Ziya Cemal, diş tabibi Şevket İsmail Bey, ve Celâl Halit Boy söz almışlar - dır. Kurultaya bugün de devam edile- cektir. Kurultayda sergi Kurultay münasebetile Etibba oda #1 alt kat salonlarında bir de sergi a- çılmıştır. Bu sergiye yerli ve ecnebi müesseselerden miştir. Kongrenin devam ettiği müddet zar fında bu sergi de açık kalacaktır. —— POLİSTE Tutuşan maca Büyükadada Kaptan Nuri sokağın. da Çarli Seranto efendinin evinin mut- fak bacasından yangın çılemış, bağda. diler yandıktan sonra ateş söndürülmüş- tür, 13 firma iştirak et « içerisinde alınacaktır. GÜMRÜKLERDE Hareketten evvel muayene Gümrük muhafaza umum kuman . danlığı yeni bir karar vermiştir. Bu karara göre, bundan sonra bütün ge. müler, motörler, yelkenli ve yelkensiz kayıkları hareketlerinden evvel gümrük muhafaza teşkilâtı tarafından kontrol edilecektir , Bu suretle muhafaza teşkilât, man idaresi olmayan yerde bu vazifeyi gö « recektir . — Eğe mıntakası tütün piyasası Inbisar idaresi Ege mıntakası baş desperi Haydar Beyle mülhakat ekis- perleri inbisarlar umum müdürlüğünün daveti üzerine şehrimize gelmişler ve burada temaslarda bulunduktan sonra dönmüşlerdir. İ Umum müdürlük ekisperlere tütün piyasasını ehemmiyetle takip etmele . cini tebliğ etmiştir. Yakında açılacak olan Ege mıntakası tütün piyasasından bu sene inhisar idaresi tarafından mü- him miktarda mübayaatta bulunulacak- tir. (iş Bankasından alman cetvaldir) 25T. Evvel 934 AKŞAM FİYATLARI YSTIKRAZLAR TAHVİLAT Istükrazı daihili | 99 ğ Ribtm ” 1933 Ergani 97 5 AnMümessii o 4985 Unitürk 2055 $ An.Tahvili İJi 4585 . n 2820 . m 48,50 - Lu 2050 ş ESHAM İş Bankası Nama 10 $ Reji kuponunu 225 » » Hamiline © 10 £ Tslefon 1050 .. Müseis Sİ Terkos 025 NUKUT (Satış) Kurun, Kuruş 2” 815 ı 8 “ & > ı . 7 “ mL öz 2 3 » 3050 , 27 Hamalın sırtındaki sandık sırtındaki sandık çarpmış ve çocuk ba- şından yaralanmıştır. Acimi motosikletçi Sultanahmetie motosikletle | dolaş. makta olan Darüşşafaka | talebesinden Nusrat efendi Mehmetpaşa medrese - sinde oturan 60 yaşlarında Münire bar mma çarparak sebep olmuştur. Münire Hanam tedavi için Haseki hastanesine kaldırılmıştır. Dünkü hava vaziyeti İSTANBUL, 25 (A.A.) — Sır de- recei hararete ve deniz seviyesine im. dirilmiş barometre bu sabah: Sant 7 de 765,5, İM te 766,5, hararet derecesi 7 de 14, 14 te 15. Azami ha- raret derecesi 16,5, asgari 13,5. 26 TEŞRIİNIEYVEL 1934 “ a BELEDİYEDE Kurbağalıya Tramvay Belediye halkın istidasını terviç etti Kurbağalıdere halkı, | bundan bir müddet evvel, belediyeye dört bin im- zalı bir istida vererek, Kadıköy tram - vayının kendi mıntakalarına kada: uza- bılınasını istemişlerdi. Kurbağalıdereliler, evvelki müracaat. tan bir netice çıkmadığını görünce, be- lediyeye tekrar müracaat etmişk Verilen istida belediye tarafından viç edilmiş ve tramvay şirketine le edilmiştir. Müracant üzerinde, önü - müzdeki ay, te xikat yapılacak ve bat- tın Kurbağulıdereye kadar uzatılması » na çalışılacaktır Tenvirat istatistiği Belediye 1923 senesi ile 1932 senesi arasında geçen zamana ait, İstanbulun tenvirat şebekesine dair bir istatistik yapmıştır. Bu istatistik basılmaktadır. Bu se meler içinde İstanbulun ne şekilde ten. vir edildiği, tarihi bir silsile | halinde, güzel resimlerle gösterilmektedir. Ölçü ve ayarların teftişi Ölçü ve İrem teftişi m $ Sazlar Biyer Beykoz, Küçükpazar, Şehremini munta- kalarında teftişler yapılmıştır. Ây sonuna kadar ölçüleri musyene ettirmemiş kimseler hakkında ceza tat- bik edilecektir. Müblet salı günü bit. mektedir. Kadıköy tramvaylarının açılma resmi Kadıköy tramvayın köşat resmi 29 teşrinievvel pazartesi günü yapıla . caktır. Resmi küşada gidecek davet liler saat 15,50 de kalkan vapurla Ka- dıköyüne hareket edeceklerdir. Merasim altıyol ağzında olacaktır. Yola gerili bulunan kurdelâ kesildikten sonra nutuklar söylenecek ve davetkile- re çay ikram © olunacak, müteakiben tahsis edilen arabalar Bostancıya kadar sidip sür. yi Şoför ehliyetnameleri değiştiriliyor Belediye, esasen muvakkaten veril. miş olan şoför ehliyetnamelerihi daimi ehliy. değiştirmeğe karar ver- miştir. müanelesine dünden itibaren başlan - muştar. Müteaddit kazalar yapmış olan ve belediye nizamnamesindeki evsafı haiz olmıyan şoförlere yeni ebliyetna meler verilmiyecektir. Tebdil işi sürat le intaç edilecek ve bundan sonra eski €hliyetnamelerle otomobil kullanılma - sına izin verilmiyecektir. Oda umumi kâtipliği ,, Şehrimiz Ticaret odası umumi kâ- «bi Vehbi Beyin İktısat ve Ticaret li- sesindeki muallimliğini tercih etmesi dolayısile oradaki vazifesinden ayrı - lacağını yazmıştık, Verilen malüma » ta göre; oda umumi kâtipliğine Türk i müdürü teeyyüt etmekte dir, Ofis müdürlüğüne kimi ği dia kimin getirile- mmm Ziya Gökalp ihtifali İmera. eğri << GN Düntalebe birliği merasim yaptı, mer- humun kabrine çelenkler kondu Ziya Gök Alpın ölümünün onuncu yildönümü mü ile dün Halke - vinde, milli Türk Talebe Birliği tara- fmdan bir ihtifal merasimi yapılmış - tır. İbtifale saat 14,30 da başlanmış « — Evvelâ, birlik reisi, Osman Nuri ey merasimi açarak Ziya Gök Al, hakkında duyguları anlatmış, Bun dan sonra kürsüye Adnan Cahit Bey gelmiştir. Adnan Cahit Bey, şairin ha yatını ve eserlerini anlatmış, şiirlerin den bazı parçalar okumuştur. Bundan sonra Sıtkı Bey namında bir zat Ziya Gök Alp hakkında yazdı ğı bir şiirini okumuştur. Halkevinde Mezar başında da nutuklar söylen miş, bazı şiirleri okunmuştur. Mera, sime saat 16,30 da nihayet verilmiş - Milli Talebe birliğinin Gök Alpin onuncu Yılı münâsebetile Halkevinde ve mezarı başında söyledikleri güzel sözlere ve Türklüğe hâs olan asil ve ulu necabete karşı Gök Alpın ailesi mamma © teşekkürlerle iz ŞEHİR HABERLERİ | MAHKEMELERDE piden riyeti de kontrol edilmeğe tr. © Maslak faciası Davası neticelendi Otobüs şoförü dört sene hapse, sahibi de tazminata mahküm oldu Maslak yolunda üç kişinin ölümü, bir kişinin sakat kalması ile neticele- Den otemebil - otobüs müsademesinin muhakemesi dün ağır cezada ikma; iş ve karar tefhim olunmuştur. Bu kazanın suçluları hüsusi otomobil sahibi Alber Taragano, otobüs şoförü Hakkı ve otobüs sahibi Niyazi efen- dilerdir. Yapılan muhakeme neticesin de Alber Taragano Efendi 10 lira ha- Gif para cezasma mahküm olmuştur. Bu ceza da mevkuf kaldığı müddete Şoför Hakkı Efendi 4 sene hapse, 300 lira da ağır para cezasına mah - küm olmuştur. Otobüs sahibi Niyazi Bey de mesi- lü bilmal sıfatile ölen Semiha Hanı - mın veresesine 1500 lira, ölen müez- zin Ali Efendinin veresesine 1000 li - ra, ölen biletçi Mustafa Efendinin ve- Tesesine 1000 lira, sakat kalan Kemal Beyin veresesine de 700 lira tazminat vermeğe mahküm olmuştur. İddin ma- kamı kararı temyiz edecektir. Şoför Hakkı Efendi de kararı temyiz edece- kiş söylemin. Kara Ali için yeniden karar verilecek Gebze ve havalisinde halkı tethiş etmekten, adam öldürmek ve öldürt - mekten suçlu Kara Ali ile Kara Ah - met ve Kara Alinin yeğeni Halilin mu mahkeme vukatı Esat Bey mahkemenin eski ka- rarında rar etmesini istemiş, Kara Muhakeme karar tefhimi için 1 Teş » rinisaniye kalmıştır. Haşhaşla çocuk uyutulur mu? Tahsin Efendi isminde bir adam bir kadınla münasebetinden peyda ©- Jan altı aylık bir çocuğu uyutmak mak- sadile haşhaş suyu içirmiş, çocuk birlenerek ölmüştür. Tahsin Efendi müddeiumumilik tarafından yedinci is tintak dairesine tevdi edilmiştir. g Hızır aleyhisselâm tevkif edildi Kendisine Hızır aleyhisselâm süsü nü vererek İbrahim Efendi isminde bir adamın 3 bin İirasmı dolandıran ve bu parayı Mimonun meyhanesinde yiyen Kâzun ismindeki adamın mu - hakemesine dün devam edilmiştir. Dün kü muhakemede Hızır Aleyhisselâm deli olduğunu iddia etmitşir. Muhake me neticesinde kendisinin yersiz, yurt sez güruhundan olduğu nazarı dikka- te alınarak tevkifine ve delilik iddim- smın da müşahede altma alınmak su- retile tesbitine karar verilmiştir. Hı - zır aleyhisselâm tevkif edilmiş ve tev kifhaneye gönderilmiştir. Bir buçuk milyonluk dava Türk - Yunan muhtelit mahkeme- sinde dün, Pertevniyal vakfının Tasar ya çiftliklerine ait dava görülmüştür. Bu dava bir buçuk milyon hiralıktır. Pertevniyal vakfı mütevellisi Osman Beyin vefatı üzerine bu dava da Evka fa intikal etmiştir. Dün mahkemede bazı evrakım tetkiki için talik kararı Taşraya giden ilk tedrisat muallimleri stanbul ilk tedrisat muallimlerine ait üçüncü bir kadro © hazırlanmıştır. Bu kadro, arzularile Taşraya nakle « dilen muallimlere dairdir. Bunlar 50 kadardır. Bu kadro ve. kület tarafından (o birkaç güne kadar tmdik edilecek ve alâkadar muallimle- re tebliğ edilecektir. Kadırga talebe yurdu Kadirgadaki talebe yurdu için ye » miden (130) takım yatak alınmıştır. Ay başından itibaren yurt açılacaktır. Yar- 'da alınacak yeni talebe hakkında bir ni. gasvname yapılmıştır. Üniversite rektörü döndü On gün evvel Ankara; i lan üniversite rektörü C. sabah Ankaradan şehrimize dönmüş- tür, Cemil Bey Ankarada, Hukuk fakül- tesi ikmal imtihanlarında hazır bulun. muş, üniversiteye ait bazı işlere dair Maarif Vekâletile temas etmiştir. Cemil Bey Ankara hukukundaki lerini bırakmış, İstanbul Hukuk fa - kültesinde, hukuku umumiyei düvel der- sini — üzerine almıştır. Cemil Bey mİ i | doğ tr. Sti. Üniversite fakültelerinde teşrinisa. m ira? “ai İBizim Vio ette Naziere: Ayşe kadın! İki buçuk yaşındaki çocuğunu sevdiğine kavuşmak için Kadıköy vapurundan denize atan Ayşenin feci ve tüyler ürpertici macerası - nı elbette gazetelerde okumuşsu- nuzdur. Ayşe, İstanbulun Violette Naziere'idir. Nasıl Paristeki bu sefih, ahlâksız kız öşiklari- le beraber rahâtça para yemek içir babasını zehirleyerek öldürmüşse, Ayşe de sevdiği sucuya varabil - mek için, kendisine engel olan za vallı yavrucağını Kadıköy vapu - rundan kaldırıp denize atmış. Yalnız ikisinin arasında bir fark var, Birisi hareket noktasından geri doğru gidip babasına kıymış, öteki o noktadan ileri giderek ço- cuğunu öldürmüş. Fakat bence Ayşenin macerası daha fecidir. Çünkü o cinayetini, kendisinin bakmağa mecbur oldu- ğu, müdafaasız bir çocuğa harşı yapmıştır. İkisinin yaşları arasında da aşa ğı yukarı mutabakat vardır. Ayşe de 18 yşım ikmal edip 21 yaşına henüz basmamıştır. Bunun içindir ki mahkemenin verdiği idam ka - rarı 24 sene hapse tahvil edildi. Türk kanunları gene şefkat göste- riyor. Halbuki Fransa jürisi, der - hal sorulan yedi suale “evet” ce- vabımı verdi. Ve katil kızın idamı- na hükmetti, Violette şimdi idem mahkümlarına mahsus höcrede her sabah silindir şapkalı memur- ların gelmesini bekliyor. Ayşe ise 24 sene hapishanede çi lesini dolduracak ve ondan sonra hayata tekrar çıkabilecek. ei bir nokta ya caba aşağı yukarı 45 yaşların. da hapishaneden kurtualduğu za - man sucu Mehmet Ağa gibi birisi- ni bulabilecek mi? Evlenmesine eskiden çocuğu mânidi, şimdi se- neler mâni clacak. Fakat bu sene- leri, çocuk gibi kaldırıp ta denize atmanın , — Hadi sen git! Ben hayatımı yeyapanağımi, demenin imkân: yol Evet Ayşe mahkemede: — O zaman aklım başımda de: #ildi; diyor... de çocuğun lan annesine intikal ettiği devirde de mi aklı ba şında değildi?, Çocuğun babasını tanıdığı zamanda da mı aklı ba- şında yoktu? Ve nihayet son s2v . gilisine rastgeldiği vakitte demi aklı başına gelmemişti? Pekâlâ aklı vardı. Ötekinden berikine, gidip gelmeyi, bir sevgi. liden ayrılıp diğer bir sevgiliye at pekâlâ biliyordu. Etinin is tediğini, canının istediğini farkedi yordu. Onun içindir ki gözleri du- ık. Onun içindir ki zavallı şocuğunun gözlerine baka baka o- nu kaldırıp dalgaların kucağına at tı. Çünkü rahat edecekti, İstediği ile eğlenecek, istediği : iği, ihti sevgisi mahbus bir halde yaşaya - cağını hiç düşünmüyordu. Üstelik, çocuğun, tün hayatı müddetince gözünün ö- nünde canlanacak kâbusundan da horkmamıştı. Erkek sevgisi, çocuk sevgisine galebe etmişti. Ter koku sunu, zavallı yavrucağın yüzüne: — Anne! diye bir cadının yüzü- ne bakan berrak ve temiz bakışla- ruha tercih etmişti. Şimdi mahke - mede sıkılmadan diyor ki: — O zaman aklım başımda de- ğildi... k Bekle Ayşe... Bekle 24 sene bek fe!.. Aklın o zaman başına gelir... 45 yaşından sonra akıllanırsın. Fa hat o zaman sende ne aşk kalır, ne heyecan kalır... Çocuğunun yi-mi beş yirmi altı yaşındaki hali gözü nün önüne egidiği azman akılla - ve örer yemin — kâbu- sun da seneler geçtikçe büyüye - cektir. Akıllanacaksın! Fakat iş iş ten geçmiş. bulunacak... Ve akılla- nacak kafanı ipten kurtardığına o Zaman hayıflanacaksın!. Mümtaz FAİK VİLAYETTE Gizli nüfus Gizli nüfusun yazılmasına edilmektedir. Son birbuçuk ay devam inde 10493 doğum, 466 evlenme, 4983 ö - lüm yazılmıştır. Bundan başka yeni lardan 1114 kişi kaydedilmiş - Gene muhacir geldi Dün de Romanyadan bir kafile mu hacir gelmistir.