26 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

26 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

Yazı işleri telefonu — 20203 Büyük Millet Meclisinde Gizli Ve Aleni Celselerde Yugoslav Ve Romanya Muahedeleri Konuşuldu Ankara, 286 (Hususi) — Büyük Millet Meclisi dün sabah ikinci toplantısını yaptı. Evvelâ aleni bir celse yapılarak ölen meb'us Beylerin hâtıra- sını taziz için bir dakika süküt edildi, sonra gizli celse halinde ikinci toplantı yapıldı. Bu - toplan- tının ruznamesinde, Balkan Misakile bağlı bulun- duğumuz Yugoslavya ve Romanya ile ayrı ayrı yapılan ve Balkan Misakının tatbikine dair olan protokolların müzakere ve kabulü hakkındaki lâyıhalar vardı. Verilen malümata göre bu gizli celse toplan- tısında protokollar hakkında hükümet namına Meclise Tevfik Rüştü Bey tarafından izahat ve- rilmiştir. B —- | | 4 Bu gizli celseden sonra Millet Meclisi aleni! celse halinde toplanarak protokollara ait kanun lâyıhasını müzakere ve kabul etmiştir. Bu suretle Türkiye - Romanya ve Türkiye - Yugoslavya mu- ahedelerine ait protokollar tasdik edilmiş oluyor. Muahedelerin bu tasdik edilmiş suretleri, Balkan Hariciye Nazırları bu ayın sonunda Ankaraya geldikleri zaman teati edilecektir. Millet Meclisi toplantılarına devam edecek, hükümet tarafından sevkedilen otuz kadar yeni kanun lâyihasını bu devre toplantılarında müza- kere ve intaç edecektir. Iş Kanunu lâyıbı da bu devrede kanuniyet kesbedeceği mı kak gibidir. — »* Marsilyazclş aciası Etrafında Katil Gorgiyef'in Komitesinde Hakikaten Yüksek Ve Mühim Bir Mevkü Olduğu Tahkikattan Anlaşılıyor | karşı svikastlar tertip etmiştir. Vaziyetinin tahemmül edilmez bir hale Yyelmesl” üzerine Avüsturya hükümetinin talebile hudut harlici edilmiştir. Blr ara Macar ihtiyat ( Devami 8 Hayret Edilecek Bir Hafıza Resmini gördüğünüz bu adam bir Bulgardır. Ve hayret edile- cek bir hafıza sahibidir. Önünde okunan bir kitabın bir sayfa- l Atlı Hırvat komitecilerinden bir grup, askeri bir teşkilât halinde çalışırken ! | Marsilya faciasının tahkikatına muh- | telif memleketlerin polislerinin İşti- rakile sıkı bir suretto devam edili- yor. Aşağıda, dün ve bugün buna dair gelen telgraflar vardır.. Bu arada katllin hüviyeti dö eheumi: yetli bir suratte tebarüz ediyoruz, Paris, 25 ( Hususi ) — Diyep Babil şehrinde tevkif edilen ve henltiz İngiltereden geldiği anla- şılan Yugoslav - vakayiinde bulu- nan Andre Artukoviç'in hüviyeti şayanıdikkat görülmektedir. - Bu adamın üzerinde bir Macar pasa- portu bulunmuştur. Bu pasaport kendisine 5 Şubat 1934 te veril: miştir. Pasaportta ikamet yeri olmak üzere Peşte gösterilmiştir. Bu adam, ötedenberi doktor Ante Paveliç'in — teşkil--ettiği Hırvat Ahtilâl grupunda J_ül_glllk(l idi, 1932 de Yugoslayya - birliğini Parçalamaya İnatuf olan Lika İsyanımı — vücuda * getirenlerden ridir. Bu kıyamın muvaffakıyet- Maren Karadimitrov anı, akabinde, hemen | tekrar etmektedir. Bu adam, Sofya radyosunda, mühim bir tecrübeye tabi tutul- müş ve muvaffakiyetle bu işi başarmıştır. Denilebilir. ki kafa- sınının İçi, zaptedici bir maki- nedir. aynen Fransanın Diyep şehrinde tutulan Artukeviç sizliğini müteakip kaçmış, Peşteye gitmiş, oradan Viyanaya geçmiş Kvaternik ile beraber Yugoslay- yaya gelen beynelmilel katarlara Pazar Günü Piyasaya Çıkıyor, Yazısı 11 Inci Sayfamızda — CUMA — 26 BİRİNCİ TEŞRİN 1934 Yazı işleri - telelomuz 20203 Fiatı 5 kuruş I Makedonya Komitesinin Bakiyesi Drangofla Naçef Tutuldu Sofya Mahkemesi, Komiteciler Hak- kında Lüzumsuz Bir Karar Neşretti Sofya, 25 (Hususi) — Bulgar zabıtası Makedonya ihtilâl koml- tesine mensup olup teşkilâtları ka- | nun harici ilân edildiği halde tes- | lim olmuyan iki komiteciyi tevkif | etmiştir. Bunlar komite relsi Mi- | hallofun yakın arkadaşlarından | Drangof ile Naçeftir. Bu mevkuf-« | lar Türk hududunu geçmeğe ha- ı | zırlanıyorlardı. | Sofya Mahkemesinin Lüzumsuz Bir Kararı Sofya, 25 ( Hususi ) — Sofya mıntakı ağır ceza mahkemesi son suikastler münasebetile bu | suikastlerde Bulgar ihtilâl Make- donya kömitesi Azasının da dahil olablleceğini nazarı dikkate Naçef ve Drangef rak aşağıda kaytlı isımleri, her türlü suikast işile alâkadar olabi- lecek şekilde) ilân etmektedir. İsimler — şunlardır: — İştipli — İvan Mihailof, Ohrili Ivan — Naçef, (Devamı 11 inci yüze ) İhtiya_tsız Bir Baba Afyonla Çocuğunu Uyuturken Öldürdü Ve Yakalandı Beyoğlunda oturan Tahsin Bey isminde “bir- baba sekiz aylık çocuğunun fazla uykusuz kalmasından ve kendilerini de uykusuz bırakmasından şikâyetçi imiş. Nihayet kendisine yapılan bir tavsiye Üzerine çocuğa afyonlu su vererek uyutmıya karar vermiş ve evelsi gün de yavruya böyle bir su İçirmiştir. Çocuğun afyonlu mayil içtik- ten sonra uyanmaması nazarıdikkati celbetmiş ve derbal bir doktora koşulmuş, fakat çocuğun zehirlendiği anlaşılmıştır. Çocuk dün ölmüştür. Hâdiseden haberdar —olan müddeiumumllik çocuğun cesedini. marga kaldırtmış ve Tahsin Beyi de — yakalatarak yedinci İstintak hâkimine göndermiştir. İkinci Mev, rabaların Azlığından Şikdyet illyor I uııııı;; ı MA — Yahu senin tramv... gidiyor, daha ne bekliyorsun ? — İkinci mevki |.. — Dur öyle ise sana biraz yiyecek ile, yalak yorgan getireyim