26 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

26 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

No: 72 Kupa Arabasından Gelen Tatlı Ses!.. (Yaşa be aslan!.. Pardon be yiğit!.. Laf değil, ikin gibi herifi mis gibi yendinl..Yenikliğin çifte katlı kaymaklısr bu kadar olor!..) Gibi bağrıklar ayyüka çıkıyor, eller çırpılıyor, ıslıklar çalınıyor, fesler yere vuruluyor, çocuklar şama- tayı basıyor, çingöneler hampuru çekiyordu. Kadın o kafilerindeki Hanım nineler, orta yaşlılar, süslü taze- ler, baş örtülü kızlar, hep bir ağızdan: — Maşşşallâh tosunum!.. Maş- şallâh yigitimi.. Rabbim seni nazardan esirgesin arslancığıml. Diye haykırışıyorlardı. Vehbi, bir dizi Hilminin göğ- sünde, gerile gerile solurken tam sağ yanağının östüne küçücük, yuvarlak birşey düştü ve yapıştı. Bu da nenin nesi diye elile yoklayınca bir de görsün ki kar gibi bir sakız.. Oraya yanaşmış olan kupa ların ; birinden, ince, gevrek, bir ses; — Senin gibi delikanlıya ca- Dım feda olsun emil — Tombul mirasyedi, elinin tersile alnındaki terleri silerken başını çevirdi. O billâir gibi berrak, âbihayat şırıl gibi yürek ferahlatan, canacan katan sesin geldiği tarafa baktı. Bir dilberle gözgöze geldi. Aman yarebbil,. Bir içim sul.. Bu yaşa çeldi geleli, seyir yerleri dolaşmıya başlıyalı böyle- sini görmemiş, bu biçimine tesa- düf etmemişti, Karşısındaki, bildiği insanlar- dan değildi. Mutlaka ya melek, ya da huri idi. Kadın, mini mini ağzı arelik, inci dişleri meydanda tebesslim ediyor, yine iltifatlar bezlettiği dudaklarının oynamasından beli oluyor, yelpazesile kalbini göstere göstere öyle mahmur mahmur bakıyor, göz süzüyordu ki... Vehbi Bey o anda, vurulmuş gibi sendelemiş, kendini kaybet- mişti. Davul zurna durduğu, her- ken ortaya üşüştüğü, yaşlılar ha- <ılaşıp arkasını sıvadığı, gençler kucaklaşıp ( tokalaştığı halde o şaşkın şaşkın bakıyor, bir türlü yerinden kalkamıyordu. Kambur Nabi, güreş esnasında sofra toplamakla meşgul olduğu için sakız atılmasından, İltifat bahşedilmesinden haberdar olma- mıştı. Tombulun birdenbire sersem- | leştiğini, renginin uçtuğunu, veca çekiyormuş gibi bir hal aldığını görünce etekleri tutuşmuş, kâtip Raife yanaşmıştı: — Aman kâtipeiğim, diyordu, delifişek oğlana bir şey mi oldu dersin? Musaraanın danışıklı döğüşüklüğü malümumuz ise de sakın dübbüekber herif sesmez bir yerine vurmasın; barsağı, döüğmlemesin ? Kâtip Raif bir gözünü kırptı. — Merak etme bey baba, arada gaco dalaveresi var. Tombul pehlivan, hâlâ. Hilmi- Bin göğsünün Gstünde, iki gözü kupada, ter silip dururken, kam- borla kâtip kollarına girdiler; kaldırıp yerine oturttular, Saygısızlığın Obu derecesine Hilminin son derce canı sıkık mıştı. Hatır için yenildise “bu kadarı da olmazdı. Şeytan di- “du ki (gel bakayım kof şişkol) Resimli Yazam Sermet Muhtar Büyük Mili Roman TOMBUL MİRASYEDİ 26 - 10-994 Çırpıcı mesiresi simalarindan: Civar köylerden gelenler diyerek küçük beyi yakala, kal- dırıp kaldırıp top gibi yere vur, barsağındakileri boşalt. Öfkesinden ( sapsarı (olmuş, dişleri gıcırdarken, güreşe tutuş- madan evvelki kavilleri hatırına geliyor, Mirasyedi Beyin yemin- lerle kaç kere tekrarladığı vadini, fesinden, elbisesinden, kundura- sma kadar, baştan aşağı donata- cağını, harç'ık olarak ta beş lirayı cebe atacağını düşünüyor, (Has- İ binallah!) deyip kedini tutuyordu. Vehbi Bey, yine icimleri Om İstanbul BORSASI | 25 -10- 1934 i | | ÇEKLER kuruş. | kuruş Londra o 675 | Praz 10,010 Ner - york 0,7963 | Viyata 42300 Parla 1506 | mari 5,8218 Mare 0,225 | Berlin 1,675 Beken! 3,4162 | Vaişora 4,1800 Atims 12,447$ | Peşte Cenevre 1,4375. | Bükreş mn4 Sofya 65,525 | Belgrat 847619 | Amatardam !,1745 (| Mossova 1100,75 i ESHAM ve TAHVİLÂT © || ! | Lira Lira İş Bank.(Numa) İü,— | Bomenll ms « Ailkmiler 10, | 1833 hatira G7 , (Miss) 100,— | İsti iran Dabi 93,50 Osmaslı ben. 24,30 | Düyunü Mu, O 00,— Belim O, 3ç— | Bağdat tertip 146, Şiskeki Hay.iye 13,50 | ©, . UM, My 0,7 | Raj 25 maa Anasel:W18V. 77,70 | Tramvay “— . Nr, 1608! Rohtm 16,5) Ansde'u 4 100V. 45,5) | Üskelldar se 105,53 Şark D. Y.O, | Torun (000 İs, Tramvay SİT5 | Mame. Fo.1886 140, — Üsküdar su Mİ. w 11880800 Terkos ww « lll 9250 Favazasl 7,— | Biskürlie —— Taletem 10,25 | MESKUKAT /") Kuruş Kürüş Tile etten 948 | ilemi) 4650 5 1030 | Mezat) S9 B.. 83) | (Vahi) 445 üaa , 10dv İnce bapibir'ik ai aha Mesldiya 36,0 90 | KCmhuriyer) 4552 Balet (One Be» 0 amet armalı 2000 mal m beşibirk.. siya R Tümen ray e) 4650 | Vİ CAsin) de Dr. ibrahim Zati Cağaloğlu : Mahmudiye ocaddasi Çatalçeşme sokağı No $ Hergün öğleden sonra hastalarını kabul eder. asılmış, yaylı minderler düzeltik- miş, önüne seccadeleri serilmiş olan köşesinde, gözü, karşıki kupada gülümseyen, işaretin en- vamı yapan yosmada. Yosmayı sorarsan (One pantomimalarda... Gözlerile, kaşlarile, ağzile, başile, ellerle, vücudile, mendilile, yek pazesile ne işmarlarda... Baygın baygın bakarken, ağlıyacakmış ta kendini zor tutuyormuş gibi, göz- lerini sık sık kıpıştırıp süzük sü- | ya faciası zök bakışlar... (Arkası var) HİLÂL Sinemasında Son Çin- Japon muharebesinin fecaii hakikiyesini musavver JENERAL YENİN ZENiRLİ ÇAYI İlâveten : “AŞK AGEMİLERİ Fevkalâde kahkaba Bugün matineler 11 den itibsren Cumhuriyet Bayramı şareline Şimdiye kadar vücuda getirilmeyen en büyük bir şaheser GÖRÜNMEYEN ADAM Önümüzdeki Fm gününden itibaren MiLLi SiNEMADA başliyor atana Belediyesi pala Tiyatrosunda İ ŞehirTiyatrosn ,, akşam emek 30 de m matine 1430 da Şehir Cürüm ve Ceza Reşat Nuri Loca 1 250-300 Koltuk : 50 Gl İn © Bolme eski Fransız Tiyatresun'da Bu akşam saat 20 de Matine 14,90 da YARASA Operet 3 perde fiyatlarda tenzilât, Bakırköy Miltiyadı Garinosunda RAŞIT RIZA Tiyatrosu 28/10/34 Pazar akşamı 20,30 da Bu Hesapta Yoktu Vodvil 3 perde ELiNDE ESİR amam ZERRE ML Pek yakında Sinemasında Bu muazzam kahramanlık menkibesi DÜŞMAN Şehzadebaşı Aİ Periç'in IMarsilyaFaciasıEtrafında Katil Gorgiyef'in Komitesinde Haki- katen Yüksek Ve Olduğu Tahkikattan Anlaşılıyor ( Baştarafı 1 inel yüzde ) zabitlerinden Arnault ismile ve bu isme yazılmış bir pasaportla Fiyumada görülmüştür. Fiyumada Singer isminde bir arkadaşının evinda yatıyordu. Şüphe üzerine Italyan zabıtası bu evi aramış birtakım silâhlar, bombalar ve zehirler bulunmuş, muhakeme ne- ticesinde her ikisi de onar ay hapse mahküm edilmişler ve bilâ- hare hudut haricine çıkarılmışlar- dır. Tekrar Macaristan yolunu tutan Artukoviç aldığı talimat üzerine Hırvat tothişçilerile sıkı bir suret- te teşrikimesal etmiştir. Bu ada- mın Marsilya faciasında alâkası muhakkak surette tahmin olunu- yorsa da henüz elde bir delil yoktur. Peştede Yeni Tevkilfler Peşte, 25 (Hususi) — Gaze telerin neşriyatına göre zabıta bir Fransız, bir Bulgar ve bir Hırvatı tevkif etmiştir. Bu tevkif- lerin Marsilya faclasile alâkadar olduğu söylenmektedir. Belçikadaki Faaliyet Liyej, 25 (Hususi) — Marsi hakkında oburada yapılan (tahkikat, yine bu rada tevkif edilmiş olan Hırvat bir kredi müessese sivden İsviçreden gönderilmiş bir havale üzerine 4,800 fırank aldr- nı göstermiştir. Periç bu parayı Üstel cemiyeti azasından olup Liyejde bulunan Ani isimli kadr nın huzurunda almıştır, Lehistanda Da Sahtekârlar Tutuldu Varşova 25 ( Hususi) — Leh zabıtası, gayet sahte pasaport yapan bir şebe- keyi meydana çıkarmıştı. Bu şe- beke bilhassa Lehistan, Hamburg ve Triyeste mıntakalarında çalı şıyordu, bu münasebetle 100 den fazla şahıs tevkif edilmiştir, bu teşkilâtın reisi olan Szifman tev- kif edildiği sırada bir sinir buh- ranına tutulmuş ve derhal öl. müştür. Sarışın Kadın Etrafındaki Tahkikat Paris, 25 (Hususi) — Komite- cilerle beraber çalışıp, komiteci- lere ait silâhları Parise geçirmek- le maznun olan kadının hüviyeti hâlâ anlaşılamamıştır. Bu kadının bir ara Çekoslovakyalı bir aileye mensup olup Fransanın Lenr şehrinde bir Çek ile evlendikten sonra memleketine giden bir ka” dın olduğu etrafında çıkan tah- minler yanlış çıkmıştır. Çünkü bu kadın elyevm Çekoslovakyanın Kladnan şehrinde oturmakta ve sekiz senedenberi de bu şehri teketmemiş bulunmaktadır. Ustaşiler Hâlâ Faaliyette Belgrat, 25 (Hususi) — Hırvat komitecilerinden Periçin metresi olup son sulkast münasebelile evvelce ayrıldığı dostu ve arka- daşları hakkında gayet ağır it bamlarda bulunan aktris Yelka Pagoreleç, hayatı tehlikede gö- rülerek polis muhafazası altına alınmıştır, iki polis memuru kadını muhafa etmektedir. Çünkü Ustaşi cemiyeti bu kadını öldürmiye karar vermiştir. Katil Gorgiyefin Mühim Hüviyeti Belgrat, 25 (Hususi) — Hırvat istiklâli için çalışan bir teşekkülün Kıral Aleksandr hakkında tertip ettiği suikasti Makedonya komi- tesine mensup bir Bulgara yap lırması İlk evvel umum! bir hayret uyandırmıştı. Bunun man Mühim Bir Mevkii tıkt sebepleri şimdi anlaşılmak tadır. Yugoslavyaya karşı mücadele halinde bulunan Makedonya ko- mitesi Hırvat ihtilâlcilerile anlaş- mayı münasip gördükten sonra iki grup 1932 senesinde arala” rında bir anlaşma yapmışlardır. Bu anlaşma neticesi Bulgar ko mitecileri Hırvatlar (o arasından komiteci yetiştirilmek üzere bir takım tecrübeli adamlar gönder- mişlerdir. Macaristanda (o Junka Puszta karargâhında çalışan bu muallimlerden bir tanesi (o ketil Gorgiyef-Kalemen ile Drangoftur. Birkaç ay sonra Drangof Bulga- ristana dönmüş Gorgiyef Maca ristanda kalmıştır. Gorgiyefin Makedonya komi - tesinde mühim bir mevkii olduğu muhakkaktır. Çünkü suikast ter- tibinde bu adam kadar muvaffak olan nadır bir komiteci görülme- miştir. Gorgief, komiteye işsiz kalmış bir adam sıfatile dahil olmuş ve kendisine Makedonya komitesinin ahaliden hususi suret te aldığı paraların tahsil memur- luğu vazifesi verilmiştir. Komiteye yeni girenlere karşı bu tarzıhare- ket usuldendir. Çünkü yeni gireni avlamak lâzımdır. Beklendiği gibi az zaman sonra Gorgiyef'in bir Omiktar açığı çıkmış ve komite tarafından idama mahküm edilmiştir. o Bittabi ölmemek için çok yalvarmış yakarmiş bunun öö bisi endisine komitenin düşmanı olan bir ada- mı öldürmek vazifesi verilmiştir. Sigımyala yıldızı bu hâdiseden e parlar. Çünkü cani; yene vazifesini yapmakta © ar büyük (maharet ve tiyakat göstermiştir ki, kısa zamanda en mühim elamanlar sırasına geçmiş» tir. Son vazifelerinden biri ihtilâl komitesi riyasetinin şoförlüğü idi. Gerek Hırvat ihtilâlcileri gerek Makedonya komitecileri tehlikeli suikastlerde biçbirzaman kıymetli elaman kullanmamışlardır Gorgiyefii muhakkak bir tehlike karşısında bulunan Marsilya suikastine me- mur edilmesi, bu İşi tertip eden- lerin kral Aleksandırın ölümüne ne kadar büyük bir ebemmiyet verdiklerinin âşikâr bir delilidir. Diş Tabipleri Kongresinde Türk diş tabipleri kongresinin dün ikinei günü idi. O Kongre diln öğleden sonra etibba odasında, Kâzım Esat Beyin riyasetinde toplandı. Dünkü iç- timada, önümüzdeki iki senelik zaman içinde neler yapılacağı görüşüldü, ve bir proğram yapılmak Üzere ozanın kirleri alındı. Azâ muhtelif şekillerde fikirlerini söylediler, Kongro bugünden itibaren İlmi mesaisine devam edecektir. Halkevinde Müsamere Halkevinden: Cümhuriyetin M1) inci yıldönümü onuruna ( 29 ) Bir rinci Teşrin Pazartesi günü: Merkez salonunda saat (22) de Balo Beyoğlu kısmında (,, (15) te Temsil Alayküşkünde » (2030) da Temsil verilecektir. Beyoğlu kısmında yerimiz müsnit olduğu için arzu edenler davetiyesiz gicebilirler. Merkez ve Alayköşkü için davetiyeler hergün İdare Memurlukla- rından alınabilir, Üroloji Cemiyetinde Türk Üroleji Cemiyeti, evvelki gün senelik kongresini yapmış, yeni idare heyetine o Behçet Sabit, (Ali Eşref, Fuat Hâmit, Bahsettin Lötfü, Saim Beyler seçilmiştir