25 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

25 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKIN&AGÖZÜ, HALİROIN KULAĞI HARKRİNDİLİ Sene 5 — No. 1529 20203 Yazı işleri telefonu Doktor ıtalyan Zabıtası Da, Bu Adamın Adre- sini Vermiyor, "îı!tirkamdan Korkuluyor Marsilya suikasti münasebetile or- taya ntılan malümat ve İddiaların ma- biyoti-gün geçtikça ehemmiyetleniyor ve nazikleşiyor. Bu cümleden olarak dünkü nüshamızda, bu suikastin evvel- den malâm olduğuna dair yapılan bazı neşriyatı ileri sürmüş, Hırvat güzete. Jerinden iktibaslar yapmıştık. Bugün, bu hususta daha sarih şeyler yazabil 'cek mevkide bulunüyoruz. - Çünkü: 16 Ağustos 1984 tarihli sna Hrvatım ka Drzava güz öktor - Ante Paveliçindir « gu satıları yazıyordu. Feci Neşriyat “ M. Bartu, Kıral Aleksandr, M. Benes, M: Titülesko uzun za- man milletlerin mukadderali İle oynayabileceklerini zannetmeme- Hidirler. Bu hususta kâder onlara, yanıldıklarını pek çabuk öğrete- coktir. ,, Ayni yazının bir diğer fıkra- sında ise şu kısım sarihtir: “ Bu günlük, patlıyacak ve öldürecek olan Ustaşi bombasının ne zaman, ne gün ve saatte İ: filâk edeceği malüm değildir. Fakat Tevkij edilen eski nazır u, Priblçeviç Paveliç / Susuyor Fransızlar, bundan böyle hâkümdarları karşılamak tçin bu usulü tatbik edecekler sonuncu Aleksandr, bu bombanın infilâkı ve kendisine isabeti kor- kusu ile ölüm dakikaları yaşayor. Artık herkes biliyor ki Hırvat milleti, — silâhlarını kapmak ve etrafı kana boyamak için Antenin (Paveliç) sesini bekliyor.,, Busatırların manası, bilmeyiz, kâfi derecede vazih' değil midir? Sarışın Kadından Haberler Paris, 25 (Hususi) — Sulkasta iştirak eden ve esrarengiz suretto ortadan kaybolan sarışın kadın hakkında yeni haberler veriliyor. Marya Vudracek ismi ile yad- olunan bukadının hüviyeti hâlâ anlaşılamıyor. Aslen Çek olan bu kadının Lens şehrinde mukim bir Çek ailesi ile alâkası olabile- ceği şundan dolayı tasavvur edik- miştir : Bu ailenin adı Vudracekdir. Oğulları ve bir kızları vardır. Kızın adı Marya ıdi. Bu kız bir Çek'le evlenmiş, Çekoslovakyaya gıtmiş, geçinememiş, ayrılmışlardır. Mar- silya faciası olur olmaz, Vudra- cek ailesinin Paris cıvarında otu- ran oğlu, bu hâdisede ismi geçen sarışın kadına ait yazıları makas- la kesip muntazaman babasına göndermiştir. Bu yazılarda, ilâve Dövamı Ginci yüzde ) Sayfadır TÖRÜÜĞLE ü d daülir ü son Posta — PERŞEMBE — 25 BİRİNCİ TEŞRİN 1934 Yazı İşleri telefonuz 20203 Flatı S kuruş —— —— ——— Profesör !_)'ıkaj"[', Bı Teşebbüsü Amerikada ( 16 ) Bin Metreye Yükseldi Detroit, 24(A, A.) — Stratosfer tecrübeleri için, hazırlanan — Bel- çikalı Pikar ve 40 bin önünde havalanmışlardır. Balon hızla yük- selmiş, takriben 16 bin metreye kadar çıkmıştır. * Kadiks, 24 (A. A.) — Pikar ba- lonu burada hızla yere inmiş ve buyüzden balo- nun zarfı yırtı- mıştır. Hiç bir kaza olmamıştır. Yükselişin — 16 bin metreye ya- kın olduğu anla- şılmaktadır. Fen- ni âletler kâmi- len —sağlamdır. Onun bu uçuşu, kozmik — şuala- rin tetkiki ile Profesör Pikar balonunda uğraşan âlimlere büyük faydalar temin etmiş olmaktadır. AT f İnerken Balon Kaza Geçirdi Zarfı Yırtıldı Bir Hayasızın Cezası Mahkeme Salonunda Dahi Utanıp Arlanmayı Unutmuş Dün sabah Ağır Geza mahkemesi salonunda muhakeme esnsında göyle bir münasebetsizlik olmuştur: Halıcıoğlunda Sıvacıyusuf soka- ğında (40) numaralı evde oturan Fatma H, kiracılarından bir hanı- mın muhakemesini dinlemek için dün Adliyeye gelmiş ve Ağır Ceza salonuna kalabalık arasına girmiştir. Arkasında da da İranlı Mehmet hayasızca — ve alenen ryine cürmümeşhut halinde tesbit Efendiyi akşam Sultanahmet miştir. Hâkim Reşit Bey, Balatta sinden ve alenen İşlenmesinden dolayı kararı vermiştir. Karabaş mahallesinde Ali oğlu kahveci Ali Ek. tecavüzde Hanım 45 yaşlarında vardır. oturan (30) yaşın varmış. Hanıma bulunduğu hanımın feryadı üze- edildiği için Müddeiumumilik All Sulh Birinci ceza mahkemesine ver- suçun, âdabı umumiyeyi alâkadar etme- Ali Efendi hakkında tevkif aa e Mıntaka Birincilik Müsabakaları Türkiye futbol mıntaka birincllik- leri için Bursada tertip edilen turnuva dün başlamış ve İstanbul şampiyonu mfatile Beşiktaş Ankara şampiyonu Çankaya ile kargılaşmıştır. Beşiktaş müsabakayı güzel bir çarpışmadan sonra ikiye dört gibi bir netice ile kazanmıştır. İzmir-İsparta mıntakaları maçı ise (0—10) İzmirin parlak bir galibiyeti ile bitmiştir. Diğer spor — haberlerini sayfamızda bulacaksınız. spor İsveçte Komünizm İstokholm, 24 (A.A.) — Bele- diye intihabında komünistler mü- teaddit azalıklar kazanmışlardır. Naziler de iki azalık elde etmiş- lerdir. TAR AA Cç A Bir Yangın Bartın, ( Husust ) — Karakoç köyü civarındaki tarlalardan bi- rinde hazin bir facım olmuş, tar- ladaki mahsulü bekliyen bir za- vallı, kulübesinde uyurken tutu- şarak yanmış ve ölmüştür. Vak'a şöyle olmuştur: Çaycumanın Sarıkadı köyün- den olan Dede oğlu Mehmet Bartının Karakaç köyünde Arif oğlu İzzetin mısır tarlasında iki yüksekliğindaki çardakta nöbet beklerken ve uyurken yan- miştir. Fakat yangının nasil çık- tığı belli değildir. Köylüler, ancak ertesi sabah tarlaya geldikleri zaman yanmış cesedi bulmuşlardır. metre