25 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

25 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Ölçülerin Değişmesi Ve Bir Komisyon Ölçüler değişti. Şimdi, bir komia- yon, bu değişmenin - fintlar üze- rinde bir tesir yapıp yapmadığını kontrol edecekmiş. Bu haberin eikârıumumiyode bıraktığı —akis şadur: Neomi Bey ( Eminönü Hasırcılar 142) — Bugün bir komisyon toplanı- yormuş. Ölçüler değiştirildikten sonra esnaf okka fiatlarını kiloya uydurdu- lar mı uydurmadılar mı, bu . yüzden ihtikâr — oldu olmadı mi. - İşte yeni komisyonun bu olacakmış. Bizim bazı tuhaf imiz — vardır. Bunun — tuhaflığını bildiğimiz halde yine işleriz. Ölçüler tatbik edileli haylı z>man oldu. Gazsteler bâr bür bağırdılar, Esnaf kiloya okka arşına, metre lar etin ok mu anunu sunu elliye satmıya günlerce yazdılar, — çizdiler. hâlâ dir. Fakat — aradan geçtiği için bu ihtikâr tabil bir hal aldı. Kanun tattik edilirken herkes ekka fiatlarını bildiği için mukayese- ler yapılabilirdi. Fakat bugün 'buna imkân kalmadı. Esasen serbest piy sada ihtikâr olmadığını da kabul ettik- lerine göre bu toplantının manası ne olacak acaba? * Şakir Bey ( Şehzadebaşı İmaret sokağı) — Yeni ölçüler kabul edildiği zaman esnaf seve sevo kiloyu kabul etti. Derhal okkaları kilolar ile değiş- tirdiler, Fakat fiatlar değiştirilmedi. İlk zamanlarda bundan do'ayı halk feryatlar kopardı. Fakat dinlenmedi. Atı alan Üsküdarı geçtikten ve esnaf yükünü tuttuktan sonra şimdi kuyudan gelen hafif bir ses gibl yeni bir komisyonun sesi duyulmuya b . Bü komisyon ölçülerin — değ şmesi yüzünden İhtikâr var mı, yok mu bunu tetkik edecekmiş. Ne diyelim bilmem ki.. diye Vaziyet zaman » Seyfettin Bey ( Sultanahmet Meh« metpaşa yokuşu ) — Şimdi 812 dir. hemi okka fiatına alıyoruz. Ölçüler değiştirildiği zaman — bu — ihlikâr gözümüze ve — kesemize — çuvaldız gibi batıyordu. Fakat aradan aylar geçti. İhtikâr vaziyeti de tabil bir hal oldu. Bugün ölçülerin — değişmesi yüzünden ihtikârın olup o'madığını tetkik etmek bilmem mümkün mü. Ben bunun yaplacağ'na inınmıyorum. Bu saatte toplanmış olan komlayon deha sivri akıllı çıkar da şu benim Yal telâkki ettiğim şeyi hakikat yeparsa düzünelerle muhtekirin ada- let —önünde boyun büktüklerini görürüz. Hava Ve Yağmur Sıfır dereceihararet ve deniz seviyesine indirilmiş barometre, dün sabah yedi de (762,5), (14) de (763), hararet derecesi (7) de (15,5) , (14) te (15,5) kaydetmiş- tir. Azami hararetin (16), asğari- sinin de (13,5) olduğu te bit edilmiştir. Rüzgâr — yıldızla arasında değişik esmiştir. Saat (16) ya kadar yağan yağmurun yüksekliği (4,5) milimetre idi. gündoğusu İLİ HABERLER Katil Ana Dün İdama Mahhüm Oldu, Cezası 24 Sene Hapse İndirildi Beş ay evvel Kadıköy vapurunda bir einayet işlendi. İnebolulu Ayşe adlı bir anne yavrusunu va: purun kıç tarafınden denize atarak öldürdü. cinayeti işlerken de kimse görmedi. Yalnız yolcular- dan Müfit bey isminde bir zat bu hanımın vapurun kıçına çocuğu ile gittiğini ve avdette yalnız dödü- ğünü görerek bu çarşaflı kadını polise yakalattı. Ayşe hanım evvelâ suçunu İnkâr etti. Nihayet Ku- rüçeşmede seviştiği Mehmetle evlenmek için bu su- çu işlediğini itiraf etti ve on gün sonra da çocuğun Heybeli adada çıkan cesedini kendisine göstererek teşhis ettirdiler. Ağır ceza mahkemesi dün bu cina- Evvelâ müddeiumumi Kâşif Bey cinayetin bütün safhalarını teşrih ederek bitirdi. yetin muhakemesini Maçka Neresidir? Bir Ehlihibre Bu Yeri Tayin Edecek? Belediye ile tramvay şirketi arasında, Maçka tramvay tevak- kuf mahalli yüzünden bir ihtilâf çıkmıştır. Belediye, Maçka tram- vayının, Maçkada topçu mektebi önüne kadar getirilmesini, çünkü asıl Maçkanın orası olduğunu, esasen Maçka — mezarlığının da kışlanın — karşısındaki — kabristan olduğunu ileri sürmektedir. Tramvay şirketi ise Maçkanın, şimdiki Maçka istasyonunun bu- kunduğu yer olduğunda israr el mektedir. Asıl Maçkanın nerssi olduğunu tayin etmek Üzere bir ehlivukuf tayini takarrür etmiştir. Yakında bir heyet teşekkül ede- cek Maçkanın neresi olduğunu tayin edecek ve Maçka istasyonu orada yapılacaktır. Soy Adları Memurların Sicillerine De Geçirilecektir Son defa kabul edilen #oy adı kanunu münasebethe iktısat Vekâleti alâkadarlara bir tamim göndermiştir. Bu tamimde, soy adlarının sicillere geçirilmesi icap ettiği bildir.lmektedir. Bunun için, bütün memur ve müstahdemler veçecekleri söy adlarını sicil n maralarile birlikte mensup olduk- ları müdürlüklere - bildirecekler- dir. Hazırlanacak İisteler kayit- lerine geçirilecek ve İktisat Ve- kâletine de bildirilecektir. rsmi dalrelerde de ayni şekilde soy adlarının tesbitine başlana- caktır. Diğer | Bu t kâtibi, kararı Idamına karar ediği zaman KümestîBir Tecavüz Tecavüzü Yapan Tevkif Edildi Balatta oturan Hikmet Efendi isminde birisi komşularında on Üç yaşında Ayşe isminde bir kızı tavuk yoldurmak bahanesile ahıra sokmuş ve kendisine tecavlüz et- miştir. Müddeiumumllik bu teca- vüzü tesbit ettiği için Hikmet Efendi hakkında dün tevkif ka- rarı almıştır. İcranın Mührünü Bozmuş Pangaltıda, kiraladığı bostanın kirasını vermiyen Bedros, bostan sahibi Yanl Ef, tarafından koy- durulan icrâ mühürlerini borduğu için yakalanmıştır. Silâh Taşıyanlar Evvelki akşam yapılan arama neticesinde Erenköyde Refi ve Mustafa adlı iki adamın Üzerle- rinde birer kama ve Göztepede Nabi adlı birinde de bir tabanca bulunarak nmışlardır. y 29 Teşrinievvelde 11 inci Yıldönümü Nasıl Kutlulanacak? 29 Toşrinievvel için Cumhuriyet Halk Fırkası proğramı dün basılmı ve alâkadar dairelere gönderilmiştir. Pazartesi gücü saat 9,80 lan 10,15 & kadar Vilâyette Vali Bey tebrikleri kabul edecektir. Saat 10,30 ta Vali Bey İstanbul Kumandanı ile birlikte Cumhuriyet Meydunına gidecak orada mevki almış bulunan asker ve mek- teplileri teftiş edecektir. vali Bey teltişten sonra bir nutuk söyliyecektir. Bundan sonra geçit resmi yapılac tır. Gece her tarafın aydınlanması, kararlar cümlesindendir. diği için ölüm kararı 24 sene Ayşe hanım müddeiumuminin idam kararını duydu- ğu zaman rengi, sarı balmumuna dönmüştü. Mah- kemenin 24 sene kararı rengini biraz açmıştır. Ha- nım metanetini | önünde tevkifaneyi boyladı. Ayşe hanımın idamını istedi. Hâkimler heyeti iki saatlik bir müzakereden sonra salona çıktı ve zabıt okudu. Mahkeme, müddelumuminin talebi veçhile Ayşe hanımın ceza kanununun (450)- inci maddesinin İ, 4 ve Gncı fıkralarına tevfikan vermiştir. Yalnız Ayşe hanım suçu irip yirmi birini bitirme- hapsa çevrilmiştir. 18 yaşımı muhafaza ederek jandarmaların Afyon Ticareti Bizden Afyon Almıyan- lardan Ecza Almıyacağız Avrupadaki Afyon fabrikaları karteli ile yapılan temasların müspet neticeler vermeyişi dolayı- sile bazı kararlar alınması lözumlu görülmüştür. Bu arada'Afyon inhi- sarından ham afyon almıyan fab- rikalar mamulâtının memleketimize ithal edilmesi yasak edilecektir. Buna ihtiyaç görülen müstahzarat, bizden ham afyon alan fabrikalardan getirtilecektir. Ankarada tesis edilecek afyon fabrikası işlemeğe — başladıktan sonra bu ihtiyaç kısmen dahilden temin edilecektir. * mukabil Ahlâk zabıtası tarafından son bir hafta zarfında şebrin muhtelif semtlerinde 6 gizli randevu evi kapatılmıştır. Sucuk Ve Pastırmalar Bunlar Daimi Bir Kontrol Altında Tutulacak Şehrimizde yapılan bazı sucuk ve pastırmaların kaçak etlerden yapıldığı ve bunların gayrisıhhi olduğu — anlaşılmıştır. - Belediye, bundan sonra, sucuk ve pastırma imalâthanelerinin bir listesini ya- pacak, bu gibl müesseseler daimi bir kotrol altında bulundurula- caktır. Tutulan Mütecavizler Rumelikavağında — sarhoşlukla ötekine berikine tecavüz eden Seyfi adlı bir. balıkçı ve Hamal- başında bir kıraathane garsonunu döven üç kişi tutulmuşlardır. Wliniristanda S- Birinci teşrin 25 Günün Tarihi | ke Alacağı Olanlara Ankara, 24 (ALA.) — Bulgarlstün« da bloke alacağı olan ve şimdiyeka- dar matlubatlarını alamamış bulunan- lar için karşılık olarak mangal kömürü ithaline müsaade edilmiştir. Alâkadarların Gümrük ve İnh'sarlar vekâletlerine müracaatları lâzımdır. Zarada Gazi Heykeli Zara, 24 (A. A) — Gazi Hr. nin parka dikilecek olan heykellerinin te- mel atma merasimi bugün yapılmıştır. Kastamonu Belediyo Reisliğli Kaştamonu, 24 (A, A.) — Kastas monu Belediye relsliğine dokuz sene- dir relslik yapan Hiümli Bey tekrar seçilmiştir. * Cumhuriyetin — ©n birinci — yılkı dönümü — münesebetile Cumhurfyet meydanına dikilecek abidenin temel atma ve İnebolu ve — Araç yollari üzerindeki iki köprünün de açılmd merasimi yapılacaktır. Karahanın İtimatnamesi Ankara, 44 (ALA.) — Sovyet Ruse yanın yeni Ankara büyük elçisi M, Karahan dün gelmiş ve istasyonda birçok zevat tarafından karşılanmıştır, Karahan Reisicumhur Hz. ne itimate mamesini vermiştir. Merasimde Ankas raya dönen Hariciye Vekili Tevfilk Rüştü Bey de hazır bulunuyordu. Adanâada Etnoğrafya Müzes! Adana, 24 (ALA.) — Şehrimiz mü- zesine bir Etnografya kısını ilâve edle lecektir. Müzede yüz seme evvelina alt içtimsi kisveler, aşçılık alâh ve Baire gösterilecektir. Tütün Mahsulü İnhisar İdaresi Mübayaaya Mantar Gibi Türeyen Gizli Evler| Hazırlanıyor Inhisar idaresi Ege mıntakasi bup akepeak Haydat Beyls mülkük kat eksperleri İnhisarlar Umum Müdürlüğünün daveti üzerine h- mirden şehrimize gelmişler ve burada temaslarda bulunduktan sonra dönmüşlerdir. Umum Müdürlük, — eksperlere tütün piyasasını ehemmiyetle takip etmelerini tebliğ etmiştir. Ege mıntakası tütün piyasası yakında açılacaktır. — Verilen — malümata göre, Inhisar İdaresi busene bu havaliden mühim miktarda tütüm alacaktır. Cumhuriyet Bayramı Ve Umran Faaliyeti Muğla, 24 (A. A.) — Yeni yapılaş bir çok bina ve köprülerin açılma ve temel atma merasimi Cümhuriyet bayramında yapılacaktır.Bunların için. de nafianın 60 bin liralık Dalman köprüsü de vardır. Bu köprü, şekil itibarile dünyanın Üçüncü köprüsüdür. 102 metre uzunluğundadır. 5İ köy odası, 12 mektep, 9 hamanş 7 dükkân, 13 çeşme, 13 köy meydaâ mı, 11 köprü, 11 köye içecek su akıte ması, 4 köylü nümune evinin temel atma merasimi bu cümledendir. “on Posta'nın Resimli Hikâyesi: ı ğ V Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: I Konservatuvar müdürlüğü bir talimataame hazırlayormuş.. . Bu talimatnameye göre bundan sonra Konservatuvar me- zunlarından başka hiç kimse.. « Ötede beride veremiyeceklermiş... çalgı dersi ettim, azizim sanki.. l Hasan B. — —-7 — Bu işe hayret | nz — Konservatuvar — mezunları mıdır ? >