25 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

25 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

İren Dum, Miryam Hopkins ve erkek yıldızlardan Josl Mak Krea bir arada başbaşa —— ee a e— ” — Sovyet Rusyada Sinema Ve Yem Filmler.. Çelyuskın Macerası, Dağların Kanunu, Fırtma Ve Başkasının Çocuğu — ——— — Komşumuz ve doıhımuı Sov- yet Rusyada sinemaya verilen ehemmiyet pek geniştir. Orada stüdyoların sayısı, bu ehemmiyet derecesinde seneden seneye ço- galıyor. Sovyet — filimlerinin mü- hini bir kısmı Lenin inkılâbının muhtelif safhalarını canlandırmak Üzere çevrilmektedir. Bir kısmı Sovyet kadın va erkeklerinin İş hayatında, fabrikalarda, çocuk yuvalarında nasıl — çalıştıklarını göstermektedir. Bir kısım - filim- lerde hayatin diğer safhalarını canlandırmaktadır. Bu filimlerin mevzuları hep hayattan, hakiki haya.tan almmıştır. Bn arada terbiyevi ve öğretici filimler çev- rilmesine de büyük bir ehemmi- yet verilmektedir. Sovyet Rus- yanın hemen bütün şehirlerinde halk terbiyesinde, en başta olarak sinemadan İstifade edilmektedir. Orada — şehveti tahrik — edici, cemiyet hayatını sarsıcı filimlerin yeri yoktur. Bu sebepledir. ki Sovyet filimlerinde baldır bacak- tan ve çıplaklıktan eser bulu- namaz. Sovyet Rusya stüdyolarında son olarak çevrilen — filimlerin başlıcaları şunlardır: 1 — Çelyuskin — Bu — filme mevzu olan macerat — hatırınızda- dır. Bir ilim heyetl geçen sene Sibiryanın şarkında ve çok şimal- de cografya keşifleri yapmıya gitmiş, fakat buz denizlerine ge- lindiği zaman heyet büyük bir f Ikıtla karşılaşmıştı. Bu felâket ı ı neticesi olarak heyet azası iki ay kadar bir buz arasında aç ve se- fil kalmıştı. Sonradan günlerce uğraşılarak felâketzedeler kurta- rılmıştı. İşte Sovyet sinemacıları bu muthiş macerayı filme almış- | lardır, 2 — Fırtına — Sövyet Rus- yanın en maruf kadın yıldızların- dan Tarassova tarafından çevri- len bu filmin mevzuu da tamamen hayattan alımmışltır. Avrupa sine- malarında da gösterilen bu filim çok beyenilmiştir. Sovyet ikılâbı- nın da bazı safhalarını canlandır- maktadır. 3 — Dağların kanunu — Bu- da Sovyet filimlerinin yenilerin- dendir. Kafkasya dağlarında ka- Za eseri unutulmuş bir çocuğun harika denilebilecek maceralarını | gösltermektedir. Bu filmde dağlı- ların iki kanunu hâkimdir. Biri, ölünün İntikamını almaktır. Fa- kat eğer ölenin annesi müsaade ederse katil çıplak vücudunu öp- törür ki bu da ikinci kanundur. 4 — Başkasının çocuğu — Bu filmin mevzuu da çok başka bir - âlem yaşatmaktadır. Seven, fakat çocuk istiyen bir genç kızın ha- yât macerasıdır. Ayın On Üçü Güzel yıldız. Klodet Kolber dalma başına bir felâket geleceği endişesile yaşar, Çünkü " 13,, rakamının — şeametine İnanmış olan bu yıldız. Eylülün 13 üncü günü doğmuştur, SON POSTA Mae Vest Mahkemede Maruf yıldızlardan ve bugünün en büyük şöhretlerinden Mae Vest mahkemeye müracaat ederek bir yat sahibi aleyhine tazminat da- vası açmıştır. Sebebi şudur: Maruf milyonerlerden birinin genç oğlu, sahip olduğu yata Mae Vest ismini koymuştur. Güzel yıldız kendi isminin hiçbir yerde kulla- nılmasına muvafakat — etmediği ve — kendisindende — muvafakat cevabı alınmadığı cihetle 25 “bin 'olar istemektedir. (Gülmez Kahkahacı Malek Amerikadan Ayrıldı ıngılterede Sekiz Film Çevırıp Sinema Hayatından Hiç gülmeyen, tebessüm bile etmeyen, hattâ dudaklarile hafif bir gülme hissi verecek bir ha- rekette bile bulunmıyan meşhur komik Maleki iİyi tanırsınız. Mu- kavelesinde gülmemek kaydı olan — | tuhaf tesadüflü bareketleri Uzaklaşacak bu asık suratlı komik mukavelede- ki maddeye uyarak gülmüyor ve şimdiye kadar hususi hayatında bile gülmemiştir. Fakat bu çatık çehresine rağmen bugüne kadar beyaz perde üzerindeki garip vlı ile milyonlarca seyirciye kahkahalar attırmıştır. İşte bu gülmez kah- kahacı Malek, yahut hakikt ismile Buster Keton, düne kadar stüd- yolarında sayısız filimler çevirdiği Holivuttan ayrılmış, Ingiltereye geçmiştir. Malek bundan sonra İngiliz stüd- yolarında çalışacaktır. Imzaladığı yeni bir mukaveleye göre beş sene müddetle İngiltere'de sekiz tane filim çevirecek, ondan sonra Amerikaya dönerek beyaz perde ile alâkasını kesecektir. Malek Ingiliz. stüdyosunda ilk filmine geçen hafta bıçlımııtıx “ Davet« sİz misafir , ismi verilen bu filim Üç ay sonra tamamlanacaktır. Bu gülmez kahkahacının Amerika« dan ayrılmasının sebebi sadece orada kazancının eksilmesinden ibaret değildir. Riyayete göre, Malek sevdiği bir yıldızın. ken- disine yüz vermemesi Üzerine bir aşk buhranı geçirmiş, o kızın bir daha yüzünü görmemek için Amerikadan kaçmaya lüzum gör- müştür. Herkesi güldürmek İçin uğraşan bir adamın ıstırap, ı,'ek— mesi de pek acı oluyor, değil mi? Şimdiki rldı Ingiltere'de Aysle- vort stüdyosunda İşe başlayan Büster Keton için İngiliz gazete- leri « donuk suratlı komik » lâkas binı kullanıyorlar. Şaşmak lâzım« dırki, — evindeki — hizmetçileri de dahil olduğu halde Malekin bu- güne kadar güldüğünü kimse görmemiştir. * Grsta Garbo Holivutta M. G. M. stüdyolarında yeni bir filim için hazirlanmaktadır. “Renkli Perde,, lsmi verilen bu filim bir Çin operetinden iktibas edilmiştir. Tilimdeki bale sahneleri için beş İ yüz dansöz angaje edilmiştir. —— ——