31 Ekim 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

31 Ekim 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Gazi Hz.nin Mühim Hitabeleri MİLLİYET ÇARŞAMBA 31 TEŞRİNİEVVEL 1934 “Balkan anlaşmasının birleştirdiği çehre insanlık, sulhperverlik,kardaşlık çehresidir. Nurlu çehredir,, ANKARA, 30 (A.A.) —Bu ıkşam Ankarapalasta Hariciye ve- kili Tevfik Rüştü B. efendi tara - İmdan verilen ziyafette söylenen nutukları radyo ile dinlemiş olan Reisicumhur Hazretleri söylenen bu çok samimi sözlerden mütehas- sissolarak yazmış oldukları hita - beyi ziyafette okunmak üzere Ha- riciye vekili Tevfik (o Rüştü Beye göndermişlerdir. Reisicumhur Hazretlerinin bu yüksek sözleri Hariciye kâtibi w- mumisi Numan Rifat Bey tarafin- dan okunmuş ve tercüme edilmiş bundan sonra da radyo ile neşro - lunmuştur, Sovyetlerde İntihabat bugün Bu münasebetle Kalenin bir makale neşretti yük bir inkiyafa mazher olmuştur. Hiç bir memlekette Rusyada olduğu gibi halk kütleleri bünyevi bir surette devletin umumi siyaseti ile alâlndar de- ğildir. « Şimtiye kadar bir çok terelekiyat olde ettik. Fakat bunlar bür çok gayretlerle, kuvvet sarfile ve sebat sayesinde cide © dilemiştir, Ağır sanayi ,yeni bir yolu girmiştir.Du sarayiin mazhar olduğu imkişalın bariz M. Zaimisin tahlifi ATİNA. 30. (Müliyet) —& ki 1, birinci Kkayında bir içtima aktedecek ve tehlif resmi yapılacaktır. Küçük itilâf ihraç banka- ları toplantısı BUKREŞ, 29.A.A. — Gecikmiştir: Prağ, Belgrat, Bükreş ihraç bankaları buzün Bükreşte toplanarak bu üç mües- sesenin ameli bir surette teşriki mesai eimeleri meselesini müzakere eteiştir. Sekiedir Selikiyorar mahal ba be beri tekzip etmediği gibi teyit te etme- mektedir. Çin Ankaraya orta elçi gönderiyor Cümbüriyet Bayramı ve Yunan gazetelerinin neşriyatı Bükreş gazetelerinin neşriyatı Gazi Hazretlerinin hitabeleri ! şudur: “Balkan anlaşmış devletlerinin Ankarada birlikte bulunan bakan- larının bu gece acunca işitilmiş M. Puriç'in nutku ANKARA, 30 (Telefonla) — Yugos- İavya Hariciye nazır muavini — Puriç te söylediği mutukia hariciye nazırı M. Yevtiç'in hükmet işleri yüzünden bizzat Ankariya gelemediğinden çok mütecssif bulunduğunu beyan etmiştir. Adliye sarayı baharda yapılıyor Isianbul adliyesinin viliyet ve defter. darlık binaları arasındaki sahada inşası kararlaştırılmışır. Yeni adliye binasının bu sahaya göre plânı hazırlanmaktadır. İnşaata önümüzdeki ilkbaharda başla. nacak ve binanm mümkün olan süratle inşasına çalışılacaktır. Yeni Adliye binasının kabili nakil mo- bet damı ii biri halinde buluna- caktır. Yeni bina yapıldıktan sonra İz- önde dosya teşkilâtının da islah edileceği k sahtekârlık İstanbul gümrüklerinde bundan kandaki tahkikat bitirilmiştir. Bu mesele ile alikan görüm memurlardan işten sekiz £i çektirilenlerin miktarı 15 i bulmuştur. memurların vaziyeti tetkik edilmek. i 5 e MP realitelerini * görmüşler ve onun değiştirilemez icaplarına uygun o- Jarak reel dostluklarla birleşmiş - lerdir. Bütün sulh ve müsalemet istiyen medeniyet alemi kar- şısında şüphesiz ki Balkan an- laşmasının birleştirdiği çehre insanlık, sulhperverlik, kardeş- lik çehresidir. Nurlu çehredir. Bu çehre ile dünyaya görün- mekte olan elen Reisicumhuru Hazretlerine, Romanya Kralı Hazretlerine, o Yugoslavya Kralı Hazretlerine, Yugoslav- ya naibi kralisi Prens Pol Hazretlerine, ve niyabet mec- lisi âzasma ve elen, Romen, Londra müzakereleri çıkmazda Bahri müsavatı İngiltere ve Amerika kabul etmiyor Amerikada betbinlik var. İngiliz gaze- teleride vaziyeti karanlık gösteriyorlar LONDRA: 30, A.A. — Deniz müza- i, matbunta, dün © akşam büküm kereleri, süren oldukça karanlık efkirı umumi. yeyi akscitiren mâka.eler ilham etmek» tedir. Hemen bütün gazeteler müzakerelerin bir çıkmaza girdiği Gilrindedirler. Uç devlet yalnır süperdiretnotların takviye edecek ve Arlo Sakson devletlerini hissedilir derecede | LONDRA: 30, A.A. — Bahri mesele- ere mütealli: müzakerelere bu sabah ye- miden başlanılmıştır. Amira) Yamamoto ie M. Matsudcira beraberlerinde iki mü gaivir olduğu halde Amerikan sefarelka- <“ üne gitmişlerdir Japon programı hak» kmdaki müzakerelerin bu suretle tekrar başlamış olduğu şu arada Amerikalılar rın Vaşington O konferansında tesbit edilmiş olan misbetin ilgası bakkmdaki Japon projesine karşı mutsavemetlerimin gergemiş olmasma ihtimal verilmenmek. tedir, , osnasında : yaptıkları gibi nok Wai azarlarını izah eylemişlerdir. Bugün yeni hiç bir şey olmamıştır. Müzekereler, öç cihetli bir müşkül al. maktadır, Fakat gerek Amerikalder, gerek İm silizler Japonya ile bahri müsavata aleyh tar bulunmaktadır. Amerikan mahafili göyet bedbindir, çünkü Japonyanın bakı- ri müsavat haricinde bir sureti halli ka. bul edeceğine dair hiç bir emere mevcut değildir. Balkan hariciye Nazırları toplandı (Başı 1 inci sahizede) olan devletlerin mütemadiyen artan tesandt ve dostluklarını burada teberür ettirmek İs, sulh dostlarıma ber halde kıymetli ihmal e 1934 Ge Sergisi muzu söylemezrem samimi düşünce - Ti biz şi Balkmlarda kar mak istediğimiz yeni âlemin tedricen tecesüsünü durdurabilecek kudreti ha- Ankara sergisinde İş Bankasının pavyonu çok beğenildi ANKARA, 30 (Telefonla) — Sergide İş bankası pzvyonu çok beğenil di. Bilgili ve görgülü ellerin hazırl adığı bu paviyonda aziz Gazinin memleketine yaptığı iylikler sade fakat mânâlı bir tarzda tebarüz etti- rilmişti. Büyük bir madalyon üzerine kabartma olarak işlendirilen Ulu Önderin, başının iki tarafına 1918 den 1934 de kadar olan seneler altın yaldızlı rakamlarla seralanmıştı. Her meraklı ve müdedkik göz bu sene- lerin ne demek olduğun anlamakta güçlük çekmedi. Milli hudutları içinde hür ve müstakil Türkiyeyi merut Türkiyeyi ya- panın iradeli başı önünde herkes saygı ve sevgiile eğildi. Ayni paviyo- men diğer bir kısmında kumbara da vası iki levha ile canlandırılmıştı. Bir tanesi kambaraya kavuşmuş gülen çocukları diğeri kumbara isteyen ağlayan çocukları gösteriyordu. Diğer bir köşede buhran levhası çok güzel bir buluştu. Levhada id- man görmüş bir atlet olarak canlandırılmış olan İş bankası bukrana ma- niasını muvaffakıyetle atlarken gösteriliyorda. Başvekil İsmet paşa haz” retleri sergide iki raatten fazla kalarak her paviyon ve her sanayi şube» sile ayrı ayrı alâkadar olmuşlardır. İzciler bugün Ankaradan geliyorlar ANKARA: 30 (Telefonla) — Geçit resmine iştirâk için İstanbal- dan gelmiş olan izciler bu akşam hususi trenle döndüler. İzciler istas- yona giderlerken Büyük Mület Mec lisini, Maarif Vekâletini; Heykeli ve misafirlerin oturdukları Ankara pa lası selâmladırlar. Yunan İktisat nazırı Celâl B. ile dün iki saat görüştü ANKARA, 30 (Telefonla) — $ ehrimizde bulunan Yunan İktisat ma- zırı bugün İktisat Vekili Celâl beyi makamında etmiştir. Bu zi- ziyaret yaret esnasında iki memleket arasındaki iktisadi meseleler üzerinde görüşülmüştür. Mülâkat iki saat sü rdü. Kadıköy Tramvaylarının temdi. di de dün açıldı (Başı 1 inci sahifede) Yedi yıl önce, dört buçuk kilometrelik bir sahada, işletmeye açan ve 1930 yı- İ na doğru Kurâcahmedi aşarak Haydar» paşa geçidine dayanan Usküdar Tramvay şebekesi, bugün Kadıköy tramvay şebe- Necmettin Sahir Beyin sürekli al- kışlar aramda biten son- ra vali ve belediye reisi | Muhittin Beye merkezinin açış me- tedrici başk Yeni dursun, günlük çük bir sahada mek için belediyeni yardıma mühtaç, Du işim başında bulman © arkadaşlarım mukadder olan be ölümü tevekkül ile karş Yayask analar dağlı. İşi mine ve vi tüler, hiçtir ve bugün açik balların akliğlen bezünkü baş bahsettler. Hati evvelen tayek Muz Fener, yolumdan ileriye tesisat içim Kı yirmiden tramvay yolumun kendi gösteriyer kir işletme borçları kendi kendine karşılayabileceği tah < iy Ea Ankara Hukuk dekanlığı ANKARA, 30 (Telefonla) — Ad- iye encümeni bagün toplanarak Am- kara hukuk fakültesi dekanlığı ile me busluğun birleşip birleşemiyeceği me- ci e yeniden görüşecektir. İM MES KEİ me e AR me yea, iks b ee ön OE iy