6 Kasım 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

6 Kasım 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

MİLLİYET SALI 6 TEŞRİNİSANI 1934 TARİHİ TEFRİKA: 180 İttihat ve Terakki! * XBAHAEDDİN ŞAKIR BEYİN BIRAKTIĞI VESIKALARA GORE) Her hakkı mahfuzdur. Yazan! A.C. 5 Fehim Paşa hâdisesi on senelik Al- man sefirinin bile mevküini sarsmıştı 1907 senesi kışında Fehim paşa bir Almana ait olan bir mağazaya vazıyet ederek mağaza içindeki eş- yayı kendi hesabına ( sattırmıştı. Bunun üzerine Alman konsolosha- nesi tarafından yapılan bütün te - şebbüslerden hiç bir netice çıkma- ışte. Fehim paşa Almanm mağa- zasından çıkartarak sattırdığı eşya nım bedelini bile geri vermek iste- miyordu. Bunun üzerine Almanyanın o za manki sefiri o Baron Mareşal fon Bicberstein o fena halde kızmıştı. Sefir derhal Yıldıza gitmiş ve sır- katten başka bir şey olmayan bu i- şe müceseret edenlerin şiddetle tec ziyes'ni Abdülhamitten kat'i suret- te istemişti. Baron Mareşal, efkâ- rı umumiye nazarında bu sırkatin “Yaveri hâs hazreti şehriyari” tara frndan yapıldığınm söylendiğini de ilâve etmişti. Fakat Abdülhamit, sevgili serha- fiyesini renci den Alman sefi na ehemmiyet vermemişti. Sefi protestoları da tamamile akim ka- İıyordu. Abdülhamit, serhafiyesi- ni o kadar seviyordu ki Baron Ma- reşalın tehditlerinden kurtulmak i- çin mabeyin vasıtasile doğrudan doğruya Berlin hükümetine müra- çaat etmişti. Almanya İmparatoru İkinci Vi ederek İstanbı rulmasmı istemiş İmparator Vilhelm, Abdülhami- di kızdırmak istemediğinden o ve hattâ Makedonya ıslahatı için Ba- bıâliye verilen notalara bile Alman ya hükümetinin iştirakini zorla ka- den bu defa Fehim Paşa büdizesi üzerine dahi Almanya ha- | riciye nezaretini itidale davet et - mişti.Onun için bir taraftan Baron Mareşal Fehim Paşanın mutlaka tecziyesini ve teb'idini şiddetle ta- lep ederken diğer taraftan Berlin hariciye nezareti sefire vâki olan teblizatmda Fehim paşanın yalnız İstanbuldan teb'idile kanaat ede - rek tecziyesi cihetine gitmemesini ihtar eylemişti. Görülüyor ki bu Fehim paşa hâ- disesi on senddenberi Almanyanın Istanbul sefaretinde bulunan Ba - ron Mareşal gibi bü: bir Alman diplomatyım mevkiini bile sarsma ğa sebep olmuştu. Fakat Alman se- firi Fehim paşa işinde mağlüp va- ziyetine düşmeği kat'iyyen batır» na getirmediğinden, Abdülhami - din İstanbuldaki Alman sefaretini hiç nazarı itibara almadan doğru- dan doğruya Berline müracaat et- ini haber alınca bu sefer Abdül- hamide ültimatom mahiyetinde bir nota verm in mümessilinden veya- hut sevgili serhafiyenden vazge - çersin!,, demişti. Almanya sefirinin bu sonuncu teşebbüsünü İstanbuldaki İngiliz sefiri de himaye ettiğinden Abdül- hamit nihayet işin çıkar yolu oltma- dığını anlamı; Malüm olduğu üzere, Alman ingiliz sefirlerinin müdahaleleri zerine Fehim paşa nihayet İstan - buldan Bursaya nefyedilmişti. Meş rutiyet ilân edildiği zaman Fehim Onun paşa Bursa halkı tarafından &n ilk günlerinde nasıl linçedildiği de malüm olduğundan burada o hâ ie tafsilâtma girişmek istemi- ir Alman sefiri Baron Ma- reşal neden Fehim paşanın İstan - buldan uzaklaştırılmasını ii te o kadar inat ve ısrar ettiğini az araştırmak lâzımdı manların yalnız Abdülhamit ile a» yenesi tarafmdan sevildiklerini an- Jattıktan sonra diyor ki: “Baron Mareşal, Fehim paşa gi- Ge edilen bir a- lara karşı gösterilen alâkasızlığı i- © zale etmeğe yardımı nı biliyordu. Baron Mareşalın bü- tün İstanbullular ve bilhassa iki ve- Tiaht tarafından çok (sevildiğine şüphe yoktur, Şu halde (kurnaz bir İrlandalı olan İngiliz sefiri Baron Marşalm Fehim paşa aleyhindeki teşebbü- sünden faydalı neticeler hasıl ola- cağına o kadar emin bulunuyordu re bunda “ya Alman- | ki o faydalar bir kısmını İngilte- re tarafına celbetmek için Alman eefirinin Yıldızdaki teşebbüsüne iştirakten hiç çekinmemişti. Görü- lüyordu ki Alman ve İngiliz sefir- leri de Abdülhamidin artık nüfu- Zu za (o olduğunu ve aradan çok geçmeden genç Türklerin iş başı- na geçeceklerini ve meşrutiyetin İ- lân edileceğini anladıklarından, o zamana kadar hâkimi mutlak olan Abdülhamitten yüz çevirerek ya- vaş yavaş halka & temayül etmeğe başlamışlardı. Bu yazdıklarımızı hülâsa ede- cek olursak diyebiliriz ki Terakki ve İttihat cemiyetinin 1895 senesin- den; yani 13 zenedenberi devam e- den sâyü gayreti ve bu sâyü gayre- tin Selânikte Osmanlı Hürriyet ce- miyetile birleşmesi sayesinde fev- kalâde tevessü ve inkişaf etmesi, Rusya, Avusturya ve İngiltere dev- letleririn Makedonya ıslahatını ileriye sürerek devleti taksime uğ- raşmağa çalışmaları yüzünden va- tan kaygularının fevkalâde artma. si ve yukarıda bahsettiğimiz Fehira | paşa meselesi gibi bir çok çirkin meselelerin köhne istipdat idaresi- ni pek mütefessih bir hale getirme- si, meşruliyetin ilânmı o artık çok olgun bir vaziyete sokmuştu. Kanunu esasi, 1876 senesinden beri malıfuz olduğu karanlık inzi- vagâhında o kadar olgunlaşrıstı | ki birden bire Makedonya sinde, büyük devletlerin Türkiy. den ayirmak istedikleri o mmtaka- da kopan bir fırtına o olgun mey yayı Terakki ve İttihat cemiyetinin | kucağına düşürüvermişti. Bunun böyle olabilmesine sebe- biyet veren en son hâdise Reval mü- lâkatı idi. $ Haziran 1908 tarihin- de İngiltere kralı yedinci Edvard ile Rusya Çarı Nikola Revalde bu- luşmuşlardı. Bu mülâkatta hüküm- darlarla nazırları arasında Make- donya meselesi müzakere edilerek bu işin müşterek cebri bir hareket Ie hallolunması kararlaştırılmıştı. Makedonya hakkmda verilen bu kararda artık Türkiyenin fikri bile sorulmıyacaktı. Makedonyada tam bir muhtariyeti idare tesis edilecek ve bu suretle Almanya ve Avurtur- ya devletlerinin (Balkanlardak nüfuzlarına karşı bir set çekilecek- ti. Bu haber Türk vatanperverleri arasında ve bilhassa orduda şayi olunca büyük bir heyecan ve endi- şe husule gelmişti. Çünkü kanlar akıtılarak elesgeçirilmiş ve kanlar akıtılarak o zamana kadar muha- faza edilmiş olan koca bir mem- leket elden gitmek üzere bulunu- ğu takdirde devletin mkırazı muhakkak olduğu gi! manlı devleti yeniden küçük düşü- rülecekti. Çünkü devletler “Türki- yenin,, kendi işlerini kendi elile halletmeğe muktedir olmadığını,, ilân ediyorlardı. O zamanki İngiliz sefirinin hatıra tında yazılı olduğu vechile “hakir ve şayanı takdir hislerle meşbu o- lan,, Türk vatanperverleri, dahilde ıslahat yapmağa ve harice karşı mukavemet göstermeğe muktedir Bir tayyare kazası CARCASSONNE, 5 (A. A.) — akşam Brouses kasabası yakınımda bir posta Layyaresi ağaca çarpmış ve bir tepenin yamacma düşerek parçalan - mmıştır. Alman olan pilot ile telsizci yaralı oldukları halde Carcasone has tahanesine nakledilmişlerdir. Cenubi Amerikaya sit olan o posta, başka bir tayyare tarafından alınmış ve bu tay yare yola çıkmıştır. —— e — " Silâhsızlanma bürosu CENEVRE, 5 (A. A.) — Silâbaz- lanma konferansı reisi | M. Henderson, konferansı, büroyu teşrinisani aym 80- nunda içtimaa davet etmektedir. Mume- ileyhi bu kararı bu sabah Milletler Cemi- bumustakki resmi nota üzeri asi Selânikte tezahürat SELANİK, 5 (A. A) Selin Yen yalıları, Araavutlukta Yunan akalliyeti- ve karşı yapılan muameleyi protesto için tezahüratta bulunmuşlardır, Bugün NEVYORK, 5 (A.A.) — Yarn A- merikanm büyük intihap günüdür. Reyler meclisin beyeti umumüyesine ve âyanm üçte birine taallülk edecektir. Meclisteki bütün aza adedi 435 dir. Bunun 313 ü demokrat, 113 ücumhuri yetperver 51 i işçidir. Dört münhal yardır. Ayan azasının üçte biri 32 tut maktadır.. Ayanda 60 demokrat, 35 cumhuriyetperver ve bir ii Yarm reye konulacak olan 32 azalık şu suretle münkasemdir: Demokrat - İar 14, cumhuriyetperverler 17 ve iş çiler 1. Bundan başka 48 umumi validen 32 sinin müddeti münkazi olacaktır. Bunlardan 24 ü demokrat, 8 i cumhu- riyelperver ve biri de işçidir. Piyasaya çıkarılıp Satılan Çinliler b Amerikada geniş mikyasta iş gören şebeke bulundu VAŞINGTON, 5 (A.A) — Me- der (Yesirciler), geniş mikyasta bir (sarı adam) ticaretine girişmişlerdir. Bu defa da bunl 9 Çinliyi köle o- larak satmışlardır. Filhakika, uyuştu. rucu maddeler kaçakçılığını takip e - İ den hususi zabıta, Kinsburg'da, met- | rük bir evin içerisinde 17 Çinli bula- | rak tevkif etmişlerdir. Ayni evde bir | de zenci ile 250 kilo afyon ele geçmiş | tir. Zavallı Çinliler, pek şeni bir tuza | ğa düşürülmüşlerdi: Bundan iki ay ev vel, bazı şüpheli şahınlar, Trinidatta İ karımı söylemişlerdir. Çinliler bunun i- gin 1,000 - 1,500 dolar mikdarında bir para vermişler ve bir geminin amba - rma tıkılmışlardır. Yolda hasta düşen dört tanesi denize atılmıştır. Geriye kalanlar Virjinya sahilinde karaya çı patates çuvalları içerisinde, bahsi geçen metrük eve götürülerek bir zencinin muhafazası altıma terke dilmişlerdir. Çinlilerden satıla, satıla ancak 17 tanesi kalmıştır. 5 çocuk birden Beşi de sağ, beşi de birbi- rine benziyor KALLANDER, — Amerika —, 5 (A. | A) — Bundan bir müddet evvel Fene. | Dionne amında bir kadın beş çocuk bir. | den dünyaya getirmişti. Bu beşizler, gün den güne serpilip büyümekte iseler de © derece biribirlerine benziyorlar ki, ken dilerine bakan hekim, bunları ayırt ede- bilmek için ber birinin gerdasına, ismini taşıyan birer umdalya asmağa mecbur ol- umaştur. Hava yarışı Hendikapta Skotile Blak birinci ilân edildiler MELBURN, 5 (A.A) — Ingiltere - Avusturalya arasndaki hendikap bha- va yarışmın resmi neticesidir? Birinci Skot ile Black, Ikinci Par - mantiye ile Moli, Üçüncü Melrose, Bu hendikap yarışında birinci gel- mekle beraber, akot ile Black, birinci” lik mükâfatını alamıyaçaklardır, zi » ra, bunlar, sürat yarışında kazanmış lar ve halbuki, nizamname, ayni şahıs ların iki mükâfat birden almalarma mânidir. Binaenaleyh, 2000 Ingiliz liralık birinci mükâfatı Parmantiye ile Moll ve 1000 Ingiliz kiralık ikinci mükâfa tr dn Meirose alacaktır. LONDRA, 6. AA. Londra Melburn yarışma resmen nihayet ve- rilmiştir. Yarışa iştirak edenler doku- xu gayeye vasıl olmuş ve hayret verici yeni rekorlar tesis edilmiştir. Bu Te- korlar arasmda hassaten Mollisonla - ra ait bir günden az bir zamanda Im giltere - Hindistan rekoru, Scott - Black © ait üç günden az bir zamanda İngil tere - Avusturalya rekoru ve Valker'e ait 14 günden az bir zamanda İngil - tere - Avusturalya - İngiltere rekoru en ziyade şayanı ehemmiyet olanıdır. mim Ermenistana dönen riler için Araledir yekmende 15 bin er inşa etürmiştir. Hava ve deniz kuvvetlerini HARİCİ HABERLERİ birleşik Amerika- da büyükintihabat başladı Meclis yeniden intihap edilecek ve ayanın üçte biri yenileştirilecektir Nibayet 48 devlette intihap sure - #iyle tavzif edilen birçok memurlarm yerine yenileri intihap edilecektir. U- mami kanaate göre memleketin te * mayülü iki sene evvelkinden daha zi- yade sola doğrudur. Demokratlar â - yanm iki sülüs ekseriyetinden daha fazlasmı temin edeceklerini ümit edi- yorlar. Bu, ayrılık mubharebesinden beri ilk defa vâki bir hâdise olacak « tır. Cumhuriyet fırkası betbin görün - mektedir. Umumiyet itibarile yarmki inlihabat, devleti her vasıta ile kur - tarmak için M. Ruzvelte verilen salâhi yetin yenileşmesi şeklinde telâkki edil mektedir. Bu muvaffakıyet bilhassa | M. Ruzvelt şahsi muvaffakıyeti ola- caktır. Napolyon'un Mari Luize mektupları 318 mektup Pariste müza- yede ile satılığa çıkarıldı PARIS, 5 (A. A.) — 17 kâmumuevvel tarihinde burada (o Fransa İmparatoru birinci Napoloon'un zevcesi Avusturya Imparataru Fransuvanın kızı İemparato- riçe Marie - Lowiso'e yazdığı 318 mek- tup müzayede ile satılacaktır. Bu mek - tuplarım bir Jesmı evlenmölerinin bida - yetinde ve bir kısmı da Rusya seleri es nasında yazılnşıtır. En sonuncusu Elbe Adasından yazıp içinde yeniden görmeği ne kadar isterdim” dedi ği meletuptur. Bu, mürselünileyhinin ©- line varan en #on mektuptur. İmparato- run bundan sonra yazdıkları İmparato- riçenin eline varmamıştı. Bükreşte bir Hırvat yaka'andı BUKREŞ, 5 (A. A.) — Zabrta, hüvi- yeti meçhül olmakla beraber, Yugoslav- ya'da bazı şwikastlerde bulunduğumu iti- raf fakat Marsilya faciasma iştirakini âm- kör eden bir Harvatı yakalamıştır. M. Mussolini Meçhul askerin mezarına bir çelenk koydu ROMA, 4 (A.A.) — Italya bugün İtalyan mütareeksinin 16 ıncı yıldö- mümünü test etmiştir. Kralı temsil e- den veliaht ile M. Mussolini ve bütün hükümet azası ve yüksek şahsiyetler hazır bulunduğu halde bu sabah bir âyin yapılmış ve M. Mussolini âyin - den sonra meçhul askerin mezarına bir çelenk koymuştur. Yağan | yağmura rağmen halk M. Mussoliniyi selâmla- mak için Venedik meydanını daldur- “sizi ve oğlumu takviye ediyor ATINA, 5 (Milliyet) — Tayyare müsleşarı gazetecilere yaptığı beya - bü elli adet tayyare ile takviye olunaca- ğını söylemiştir. Gazeteler Bahriye nazırının iki yeni torpito mulhribi alm masma ve tersanede havuzlar yapıl « mi karar verildiğini beyan ettiği. yazmaktadırl, yim veRomada e ann ealkünda) dul edilmektedir. Tebliğde Maca- ristanı: kü amda tee seni projesinin de tetkik edilmiş alduğu be yan olunmaktadır. Fransız gazetecileri ne diyorlar? PARIS, 5 (A. A.) — Ceneral Göm - böz'ün Varşova'da ve müteakiben Roma- da yapmış olduğu teşebbüsler | Fransız matbustmı endişeye döşürmemekle be - raber, onda tadilcilik tehlikesinin be - üz bertaraf edilmemiş olduğu imtibamı e sebetle diyor ki: «Macar Başvekilinin Belçika heyeti ikinin dönüyo ANKARA, 5. A.A. — Belçika fevkalâde murahhas heyeti bu ak. şam eksprese bağlı hususi vagonla İstanbula hareket etmiştir. Heyel istasyonda Hariciye Vekili Tevfik Rüştü, Cumhuriyet Halk fırkası & mumi kâtibi Recep Beyefendilerle Riyaseticumhur umumi kâtip vekili Hasan Riza, baş yaver Celâl, muhafız kıtaatı kamandamı İsmail Hak kı Beyler ve Belçika sefareti erkânı tarafından uğurlanmışlardır. Tayyareci Skot 10000 lirayı aldı MELBURN, 5. A.A. — İngiltere ile Avustralya arasındaki O hava yarışının mükâfatı neticesi şudur : Skot ile Blak onbin Ingil Turner ile Pangboru liralık mükâfat ile altın kupayı almıştır. inci mükâfat olan bin beşyüz İngiliz lira. sını, Yones ile Vallu de beşyüz liralık üçüncü mükâfatı almıştır. Iktisat Vekilinin ziyafeti ANKARA, 5.A.A. Elen kolleğine kendi Ziyafette Yunan heyeti, Tevfik Rüştü Beyefendi şkünd. in bü ve Iktisat Vekili Mahmut Celâl Beyefendi akşam hususi bir ziyafet vermiştir, âzaları, Hariciye Vekili r Vekiller, Fırka Doktor umumisi kâtibi Recep Beyefendi ile Iktisat vekâleti erkânı, İş Bankası umüm müdür vekili Muammer, Sümer Bank umum müdürü Nurullah Esat Beyler bulunmuşlardır. Ispanyada verilen ölüm cezaları lüm cezasındı jandarmaları öldüren iki i MADRIT, 5 (A.A.) yalı Askeri mahkemeler tarafından verilen 23 & isi tatbik edilecektir. Bunlar Gijon ve Leon'dı tilâlci hakkında verilen kararlardır. Hükümet diğer 21 mahkümun affı sebebini sonra bildirecektir. Mühim kanun projeleri hazırlanıyoı ANKARA, 5 (Telefonla) — Küli bakanlığı meclisin bu devre sinde kanunlaşmak üzere Meclise mühim bazı kanun projeleri verecek. tir. Bakanlık bu hususta hazırlıklar yapmaktadır. Ankara hukuk fakültesi dekanlığı ANKARA, 5 (Telefonla) — Ankara Hukuk fakültesi dekanlığı na ceza hukuka müderrisi Baha Bey ve hukuku düvel gerer Mahmut Esat Bey en Tren suikastçısının muhakemesi BUDAPEŞTE, ikastçi Silvest Matuskı 5(A.A.) — Trenleri yoldan çıkaran beynelmilel su n mahakemesi cereyan etmektedir. Matuska nın trenlere karşı yaptığı beş suikastte kum ipnotizm tesiri altinda hareket etliğ Budapeşte mahkemesi huzuruna 5-10-931 tarii ekspresine karşı yaptığı ve 22 kişinin ölümü, 14 kişi müthiş zayiatla neticelenen suikasi için çıkmaktadır. İdam cezası Katil hükmü işidir işitmez ağlamağa başladı GUMUŞHANE, 5 (A, A.) — Vilâye &n Kösre köyünden Halili evini basarak ve bir kısım âzalarını koparmak suretile öldüren Ibrahim ve kardeşi Recep ölüm cozasma mahküm olmuşlardır. Yaşı na zarı dlekate alınarak Recebin cezası on sene hapse indirilmiştir. Ibrahim hükmü işitir işitmez yere yıkılarak ağlamağa başlamıştır. Bu sırada maktulün babası i nden müteheyyiç ola- Akdeniz mıntıka- sında fırtınalar (Başı 1 inci sahifede) gibirini takibine dayanamayan arr, inal Maydnn, edayla ölmez ve Hüseyin, yolcu Mustafa, yolcu Ha- cer Hanımla 8 yaşımdaki kızı Halide de denize dökülmüşlerdir. Bu ân pek hazin olmuştur. Bilhassa Hacer Hanımın 8 yaşmdaki yavrusunu bağrına basarak medet umuşu ve bayl- Tışı gecenin bu sastında sahilde bulunan- ların yüreklerini parçalamış, fakat her - kes çaresizliğin verdiği mürapla kavranıp dansakta ve gözyaşlarımı. aktmaktan başka bir şey yapamanışlardır. Hanım ve yavrusu çarem Mustafa Efendi de yetişen tarafından aranınış, fakat bulunamamış- tır. ilm nil kaptanla Tayfa Omer ve Hü- Kınalıada sandalcıları tarafından rim sahile alınmışlar, tedavi € müddelumumi muavini Ekrem Bey el - koymuş, fakat tahkikatın ilemelini Adalar riayet olurup olunmadığını, dereden ve ne isin al aldığınm ik edil- mesini istemiştir. Motorun kaptanı İs mail Efendi ile tayfalar zannaltına alın- #mışlardır. Kızma sarılıp boğulan Hacer Hani - sn cesedi Kınalında sahillerinde bulun- muştur Küçük Halide ile Mustafa Efen- dinin cesetleri henüz bulunmamıştır. Avrupada kâr BERN, 5 (A. A.) — Hava fena halde bozmuştur. Isviçre - Italya hududunda kar yağmaktadır. BERRE, 5 (A.A) — e hüküm bütün Akdeniz havzasında ehemmiyetli zararları mucip olmuştur. Uç tane deniz tayyaresi, palamarlarını koparmışlardır. Bunlardan biri batmış, i- kisi karaya vurmuştur. Bazı motörbot- lar da eke gaza Felâket yağmurları ROMA, 5 Se A.) — Hızlı yağnrırlar neticesinde sel ile beraber akan çamur ve pm yığmı bir evi çökertmiş, 13 kişi en- kaz altında kalmıştır. Şimdiye kadar an- cak iki Timin eee cesedi. çıkarılabilmiştir. Fransadaki islâha! Meselesi (Başı 1 indi sabifede) Bah fırkası büyün (yeni harp ufuklar! rı) halıda karar sureti kabul et yalist oldukları bildiren memleket lerle aktedilse dahi, zıt ittifaklar sis- temini takbih etmekte ve bu sistemi beynelmilel ihtilâfların smhakkak bir membai olarak telâkki eylemektedir. Karar suretinde, hali bazırdaki bü rız olacak olan sulh sisteminin ancak ştan başa yapılacak bir temizlik) don sonra müşterek cephenin Avrupa” da Versay muzhedesinden daha az ka rarsız bir sulhü tesis için (muhal) yar pacağı ilâve edilmektedir. Bununla be raber karar süreti bu (muhal) in ne- den ibaret olduğunu tasrih etmemek» tedir. Gazetelerin mütaleaları PARIS, 5 (A A.) — Gazeteler, M. Doumergue'in nutku hakknda muh - tebif mütalcalar serdetmektedirler, Matin gazetesi diyer kit İzik bale gimme ilef, deceğini bilmekte olduğumu yazıyor. Tan gazetesi şöyle diyor: M. Yin siyasi hü şekilde girişmiş duğu teşebbüs muvaffakıyetle netice « lenebilir ve neticelenmelidir. in pek © kadar ehemni- yeti yoktur. Ve M. Dowmergüe, mü - cadeletine devam etmektedir.e Fran- sa, cesareti sever ve kendisine hakika ten hizmet etmek istemiş olan kimse leri asla yalnız bırakmaz. Müzakeroden evvel, lamento komisyonları bir toplantı yapa çakdardir; Bösyalelufla cal cuk sikik lerinin vaziyeti de mütedillerin vaziyeti gibi şimdiden belli olmuştur. Sosyalist” İer M. Gaston Dumoreğ'in siyaseti aley hindu ve sal cenah &a lehinde rey vere cekderdir. En mühim mesele, radikal sosyalisde- sin vaziyetidir. Bunların blok halinde mi