November 6, 1934 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

November 6, 1934 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

"üks . . "13 sükür ki torik değilim!. hş Bilmem tarik balığının şu günlerde Repazeliği hakkında bir fikriniz mı?., Bunur anlamak için 15 kuru- M borik satılan Balıkpazarından geç- yahut: — Vay kuzular var! diye bağıran alikçıların bir taraftan da torikleri m dilim doğrayıp gerdellere istif iklerini görmek kifayet etmez... Efendim ben söyliyeyim, siz şaşı - Miz: Beheri en aşağı öç kilo çeken to- işklerin 20 bin çiftini 83 liraya satmış» pe, Efendi? Şaşırma! Hesabını bera- ağ, “Palm: 20 bin çift torik 83 lira 0 2 2000 çifti 830 kuruşa gelir. Şifti 83 kuruş eder, Çifti yirmi pa 408 gelmiyor... Dikkat isterim. Hay- dna inanmadınız. Arkadaşlarım - lan birisi 10 çift toriği adalardan bi- Tinde 45 kuruşa atmış. Çifti dört bu - kuruşa ve teki doksan paraye.. İaber verdiklerine nazaran fiyatların Böyle düşmesi üzerine balıkçı esnafı dok torik satmaktan vazgeçmişler. ten geniş ve kiymetli ağ atmıyorlar Müş. Balık gelip paralıyormuş... Deni- geri Haliçten Kırıma kadar bütün deniz Torik dolu imiş... Medet Allah!, Hem ne torik! Ben bu kadar ve yağlısını görmedim. Kılıç balı- ma benziyor. E, şimdi gelin de be - Rinle beraber acınmayınız bakalım! Büyük ve hesapsız bir servet gözümü- Yün önünde elimizden haçıyor. Hani- Ni dizde bir balık enstitüsü açıldıydı. vE oldu orası? Hâlâ mevcut mu?.. Bir mütehassıs getirmişlerdi. Ben her Hyde ihtisasa hürmet edenlerdenim. hin bu balık enst ün bize bir Mzmet ettiğine ve edeceğine kail de- m. Iddia ediliyor ki biz asırlardan Beri balıkçılık fennine aykırı bir tarz da balık tutuyormuşuz. Ve bu suretle Balıkların nesli tükeniyormuş... Efen- dim ne söylüyorsunuz? İşte gayri fen- iü ltuğumuz balıklardan torik kö - iz!.. O kadar bol ki; ne yapacağı giz bilemiyoruz. Bize nasıl balık tu- tacağımızı öğretmekten ziyade tuttu İamuz balıkları ne yapacağımızı öğ - Tetecek bir enstitü lâzım. Bizde eksik 0 taraf!.. Kimseye akıl öğret - mek niyetinde değilim. Lâkin, bu ka- dar bol ve ucuz olan torik lan daha fazla istifade edilebilmek için Meselâ: A — Torik meesiminde ve böyle bol zamanlarda bir torik günü yap - mak mümkün değil mi?.. B — Torik balığından en nefisi ve #ıhhi yemek yapana bir mükâfat va - dederek Bir müsabaka açılamaz mı?. Balıkçılar cemiyetinin ne yaptığını bilmiyorum amma, ben onların yerinde olsam bur gibi çarelere baş vurur, ayak larımıza gelen bu serveti hedrolmak- tan korumaya çalışırım... Beheri üç ki lodan fazla toriklerin böyle ucuz ve Yok pahasına satıldıklarını gördükçe Mayor ve torik olmadığıma şökredi - Yorum. Hem öyle kelli felli olmak, hem da birkaç ahçeye satılıp rezil ol- mak tahammül olunur şey değildir. Şimdi, ba satırlardan sonra bu müba Yek balığın bana ne gibi yemekleri ya Pılacağını yazacak okuyuculara hem teşekkür edeceğim, hem de onların sağ verdikleri yemekleri - hulâsa ola- tak « yazacağım... Belki böylelikle bir kaç toriğin fazla satılmasına vesile 0- > ,, Bilmem siz ne dersiniz, benim to- tik balığına karşı hususi bir sempatim Vardır, Safderan, bön ve iyi kalpli bir iyoandır. Her ağa düşer. FELEK Harpte ölen İtalyan askerleri Dün, Umumi harpte ölen Italyan as- inin hütrasını anmak üzere Feri- köy katolik kilisesi mezarlığında bir â- | Yin yapılmıştır. Ayinden sonra mezarlar Byaret ve çelenkler konulmuş - tur. Merasimde Italyan Komsoloshanesi “küm ve Italyan kolonisi ile eski muha- "pler hazır bulunmuştur. İ BORSA (lş Bankasından alınan cetveldir) 5T. Sani 934 AKŞAM FİYATLARI İSTIKRA; 10 $ Reji kuponuz 225 İN Banlenan Nama Telden 10,50 çi İttihmt dey. Şark dey. ime 270 £ in 1550 $ Şark m. ecza ÇEK FİYATLARI end i Pair Mai, Nöyeri, Çenevra G9 ş Pri 1992 1206 ; Bel m2a,i5 $ Msi NUKUT (Set) İ gilemiştar. Ş İhracatımız ÖKONOMİ Son aylar zarfında bir kaç misli fazlalaştı Son aylar içerisinde ihracat malları - muzda görülen canlılık ve kaynaşma ay- nı hızla devam etmeletedir. Bilhassa muh telif maddeler üzerinde ihracatın devamlı şekilde artması ve stokların tükenme de- recesinde azalması fiatların istilrarlı ve sağlam bi hal akmasını intaç etmiştir. Birkaç senoderbreri, umumi buhranın doğurduğu durgunluktan az çok örseler nen ihracatımız son eyler zarfmda esizi- lere nislyetle bir kaç misli fazlalaşmıştır. En başta olarak buğday, yapağı, tiftik. fındık, yumurta, tütün ve afyon üzerin. de yapılan değerli satışları kaydedebili- riz, Bunlardan bir çoğunun stokları kal- mamış gibidir. Hariçten yapılan istekler, bu sağlamlığın kat'i bir istikrar vasiyet aldığını göstermeletedir. Gerek tacir ve ihracalçı, gerekse memleket” hesabma sevinç uyandıran bu inkişaf, son alededi- len ticaret anlaşmaları ile daha verimli bir çağa girmiştir. Sinemacılar toplanıyor Şehrimizdeki sinema sahipleri, Klm - lerden almmakta olan gümrük resminin azaltılması, elektrik ücretinin indiri si ve dalın birçok işler hakkmda Ticaret Odasma müracaat etmişlerdi. Sinemacı- lar, bugün Odada bir taplantı yaparak bu işleri görüşeceklerdir. Avusturya kömür alıyor Avusturya Demiryolları idaresi, Rus kömür sendikasından 16 bin vagon kö- mür alacak, karşılığı olarak 1500 vagon elma verecektir. Tasarruf haftası Kânunuevvelin 13 ü için hazırlıklara başlandı Milli Istsat ve Tasarruf Cemiyeti Künumevvelin 13 ünde başlıyacak 0- Jan tasarruf haftası için şimdiden ha- zırlıklara başlamıştır. Halkı iktisat ve tasarrufa teşvik için, o hafta zarfın. da geniş mikyasta propaganda yapı - lacak, konferansair tertip edilecek - tir. Bu arada bir de geçit resmi hazır. lanacaktır. Milli iktısat ve tasarruf ce miyeti, 60 bin afiş bastırmağa başla- muştır. Bu afişler, bütün vilâyetlere dağrtılacaktır. Haftanm geçen yıllar. dan daha iyi bir şekilde canlandırıl - ması için mekteplerde de talebe ara #mda bazı müsabakalar tertibi düşü ülmektedir. Yakmda muhtelif teşek- e — kül mümessillerinin iştirak bir toplantı yapılarak haftanm prog- ramı tesbit edilecektir. Bina vergisi Taksit müddetleri Dün şehir meclisinde ha- raretlı müzakereler oldu Istanbul umumi meclisi, dün öğleden sonra ikinci toplanmasını yaptı, Celseyi birinci veiz vekili Sadettin Ferit Bey aç- &. Eski zabıt okunduktan sonra, ruzna- me mucibince müzakerata geçildi. Mub- telif dairelerden gelen evrak aöt olduk- ları encümenlere havale edildi. Burdan sonra, maliye, vergi, askerlik, maarif kö misyonlarına şehir mame teyilecek i ya dnir makam tezkeresi okundu. İkinci celsede, riymiet divanı tarafm- dan, bu komisyonlara muvafık görülen özanın İsimleri okundu ve kabül edildi. Belediyenin 1913 senesinde Perrier Ban kasından yaptığı bir milyon yüz bin al- | tn trak istilerazın ödenme şekli helekm da yapılan mukavelenin tetlkiki Muhtelit | bir encümene havale edildi. Tet müteslep umumi meclis mukaveleyi tas- | tik edecek ve tathikata geçilecektir... | Bina vergisi, taksit müddetleri adedi- nin dörtlen ikiye indirilmesi balında Maliye Vekâleti ile lotaabul Tahsil Mü- dürlüğünden gelen tezkereler okundu. Adalı Avni ve Baro Reisi Halil Beyler bunun aleyhinde bulundular. Vatandaş- İarm esaşen tahsili enval kanunu muci- bince tahsil edilen bu vergilerden gil - yetçi olduklarını söylediler. Diğer âza bu tikre iştirk etti, Halil Bey: — Vergi taksit adedini ikiye imdirmek değil, baht altıya çıkarmak daha iyi 0- ur. Fakat kanun azami dört taksit ola rak tayin etirüştir, dedi. sonra, öyünde Calera- ğn mahallesinde Toprak sokağında tesi- sine ruhsat istenen pazar mahalli halen daki Dahi Encümen mazbatası olundu. Mazbata tetisik edilmeli üzere Encümenine havale edildi. Bundan sonra Kavalalı Hüseyin Bo yin, İzmire tütün mibayaasına gideceği için 15 gün veya bir aylık mezuniyet ta» iebine dar mektubu okundu. Muvafık görüldü. Umumi Meclis cumartesi günü saat 14 te tekrar toplamak üzere saat 15400 içtiman nihayet verdi. Hava raporu Sılm derecei hararet ve deniz seviyesi- ne indirilmiş barometre bu sabah: Saat 7 ve 771, saat 14 te 769. Hararet derecesi: saat 7 de 13 nat 14 te 17. Â- zami 18, asgari 11. Rüzgür ekseriyetle poyrazdan esmiş- Mülkiye f MİLLİYET SALI 6 TEŞRINISANI | 1534 On kuruşa çifti: Torik Balıkhanede günde vasati bir hesapla 50 bin çift torik satılmıştır Yirmi gündenberi devam eden to- rik bolluğu, balık fiyatlarını iyiden iyiye düşürmüştür. Toriğin çifti 10 ku ruşa kadar satılmaktadır. Yirmi gün zarfında balıkhanede vasati olarak günde 50 bin çift torik satılmıştır. Bu balık bolluğu dolayısile, bilhassa Yu- nanistana fazla ihracat yapılmakta - dır. Dün, 10binçift sevkedilmiştir. Diğer taraftan, Yunanistana balık gö- türmek için evvelisi gün limanımıza, küçük va kedilecektir. Az mikdarda Bulgaris tana da balık ihracatı yapılmaktadır. Dün, bir balık ihracatçısı kendisile gö Tüşen bir muharririmize, şunları söy- lemiştir: — Balık bolluğuna rağmen, fiyat. lar pek fazla düşüktür. Bunun sebebi, buz ve tuz pahalılığıdır. Balık sevki: yatında en fazla kullandığımız bu iki maddenin bize maliyet fiyatı çok pa- ÜNİVERSİTEDE Üniversitede Üstüste bir sınıfta iki sene kalan talebe Hukuk Fadcültesinde, iki sene ayri 32- fta dönen talebelerin üçüncü sene de tahsiilerin: devam edip o edemiyecekleri meselesi balledilmiştir. Bu gibi talebeler meşru bir mazeretle ayni smıfta kalmak mecburiyetinde bulunmuşlarsa, kayıtla” rı yenilenecek ve üçüncü sene de tahsil- lerine devam edeceklerdir. Bu gibi tale- benin fakülteye müracaatla kayıtlarını yenilemeleri için, bu ayım 15 ine kadar bir mühlet verilmiştir. Bu müddetten son ra müracaat eden talebe haklarını kay - bedeceklerdir. Doktora dörsleri Universitede doktora smıflarımda, bu aym on beşisden itibaren derselere başla” pacakır. O vakte kadar kaydolmayan ta lehe derslere devam edemeyocektir. a POLİST Bir cerh idf'ası Galata Necatibey ozddesinde, 163 sumaralı dükkânda oturan Duru mavnt zabıtaya müracaat ederek, kömürcü Cemal tarafından yaralandı- ğu iddin etmiştir. Cemal yakalanmış tır, Elini makinaya kaptırmış Küçükpazarda bir kereste fabri- kasında çalışan Izzet Efendi ağaç ke- serken, elini makineye kaptırmış ve yaralanmıştır. Tedavi edilmek üzere Cerrahpaşa hastahanetine nnkledil - miştir. Haydar B. mezun meruniyet almıştır. Haydar Beyin vekâ- a Ya e Süreyya Bey tayin edilmiştir. yük asevinçle he ür. Azami süreti san;ede (9) metreye | halıdır, Buzun kahbmı 70 kuruştan a- yoruz. Bir kalıp buz iki sepete ancak kifayet ettiğine göre eklenen masrafı hesap edebilirsiniz. Tuz bahsine ge - Tince, bunu da çok pahalı alıyoruz Tuz piyasası toptan 10 - 11 kuruştur. Bu da ihracatı gerileten sebeplerden- j dir. Yunanistana sevkedilmek üzere balık alanlar Pireye kadar soğuk ha: valı vapurlarla götürüyorlar. Ve tu - zun kilosunu iki kuruştan tedarik et- | tikleri için tuzlama işini Pirede yapı: yorlar. Tuz ve buzun bugünicüne nis- betle daha bir hayli ucuzlatılması go- rektir.,, Diğer taraftan, slâkadar bazı kimseler, konserve suretile yapılacak sevkiyatın yalnız memleket dışında değil, hariçte de iyi bir rağhet bula cağını söylemektedirler. Hali hazırda konserve suretile satış yapan bir iki | müessese mevcuttur, Bunlar d. zak belli başlı istediklerini karşılayacak arda imalâtta bulunmaktadırlar. Taksi meselesi e Alâkadarlar mevcut tak- silerin tahdidini istiyorlar Taksi otomobillerinin bundan birleeç sene evvel piyasaya çok fazla olarak çık- ması, otomobil sahiplerini son zaman - Nala çel Gl Gir dnlişeyo' düyürmüş- tür. Otomobil acentele-inin her sene ye- ni bir modelle piyasada görünmeleri pa- ramızm mühim bir kısmını harice çek - işti. İki sene evvel belediye, tek taksi &pini tayin ederek, piyasaya her gün bir nevi ötormebil çıkmasının önüne geçmiş- tir. Buna rağmen buzün, talesilerin ka- zancı birimç sene evvelki vaziyete göre dan, araba sahibine düşen kâr yüz yükselen benzin, resim ve altsesvar masrafları da çıktıletan sonra hiç bir şey değildir. Benzin meselesi, bilhassa mühimdir. O- tamobiller, müşterisizlik yüzünden, mü- temadiyen boş servis yapmakta, boyuna benzin istihlâk etmektedirler. Yapılan hesaplara göre, senede (o sarfedilen | (3,600,090) litre benzinin yarısı bu yüz den israf edilmektedir. Alâkadar ve salâhiyettar zevat İstam- bulda taksi meselesinin yeniden tetkik e dilemesini ve otomabillerin tahdide tâbi tutulmasını ileri sürmektedirler. Fırka ocak kongreleri Cumhuriyet Halk Fırkası ocak kon greslri dün akşamdan itibaren başla" mıştır, İlk yapılan kongre Kumkapı - dır. Ocak kongreleri bu ay sonuna ka dar sürecek, mütcakıben nahiye, ka- za kongreleri yapılacaktır. Vilâyet kongresi geçen sene yapılmadığından, iki senede bir toplanması mukarrer olduğu cihetle, bu sene toplanılacak- İ om tanzimine çalışılmak Bütün dosyalar tamamen tanzim edilmektedir Milli emlâkin tasfiyesine ve dosyaları” ir, Bu husus ile yeni Mölli Emlâk Müdürü Şefik Bey çok yakından alikadar olmaktadır. Tasfiye işlerinin ne vakte kadar bite- ceği belli değildir. Bütün emlâkin düz « gün dosyaları vücuda getirilecektir. Vergi itirazları Idare Heyeti dünki toplantısmda top- tancı tacirlerin istihlâk vergisine olan i- | tirazlarını tetkik etmiştir. MAHKEMELERDE i Dosya satma Davası neticelendi Üçüncü ceza zabıt kâtibinin dosya satmadığı sabit oldu Üçüncü ceza mahkemesinde zabıt katibi ikes bir dosya sausuya teşeb - ideinsile bir iftiraya ma - ruz kalan ve muhakeme altıma alman Cemil Beyin muhakemesi birinci ceza mahkemesinde ikmal edilmiştir. Ma hakeme neticesinde Cemil Beye isnat edilen suç sabit olmamış, iddia maka mi tarafından Cemil B. hakkında berset kararı verilmesi istenilmiştir. Cemil B. de müdafaasmda senelerdenberi Adlı yede çalıştığını, hüsnü hizmetine da- ir nezdinde çalıştığı bütün âmirlerin ve hâkimlerin şahadet edeceğini, dos- ya satmaya tenex10l etm.yeceğini söy lemiş, mahkemeden adalıt *e beract kararı beklediğini ilâve elmieştir. U- zun sürn bir müzakereden sonra Ce. mil Beyin beraetine karar verilmiş « tir. Belediye kesesinden İşçileri kendi evlerinde çalıştırıp belediye işinde çalışmış gibi gösi rek belediye veznesinedn yevmiye ve para vermetken suçlu belediye me - murlarından İhsan ve Galip Beylerin muhakemelerine ağır ceza mahkeme- sinde devam edilmiştir. İşçilerin ifade lerine göre Ihsan ve Galip Beyler ken dilerini evlerinde çalıştırmışlar fakat | köprüde çalıştırılmış gibi gösterip bor droya ithal ederek yevmiyelerini be- lediye kasasından verdirmişlerdir. ih- san ve Galip Beyler bu isnadı reddet- #mişler, söylenilen ayda O köprüde iş ok madığını, amele çalışmadığını ve yev- miye de verilmediğini , bu eihetin he- sapların tetkiki ile anlaşılacağını söy lemişlerdir. Muhakeme bu cibetin tet kiki için başka güne bırakılmıştır. Kız kaçırma davası Salihlili Mevlüde Hanım isminde bir kızı cebren kaçırmaktan suçlu Ib- rahim ile İsmailin muhakemelerine ağır cezada devam edilmiştir. Hatice isminde bir küçük kız şahit olarak din lenmiş, bu kız İsmailile İbrahimin Mevlüdenin koluna girerek götürdük- leri cebir istimal etmediklerini söy- İemiştir. — Sürüklediler mi, Mevlüde bağır. dı, kaçmak istedi mi sualine de men- fi cevap vermiştir. Bundan sonra müdafaa vekili suç- İ tularm tahliyelerini istemiştir. Bu ta- lep kabul Tunmuş, muhakeme gekmiyen şahitle- rin celbi için başka güne bırakılmış. bir. Sahte vekâletname mesalesi Fransız hastahanesi namına müte- veffa sör Bakarm tasarrufunda olan | evi sahte vekâletname tanzim ederek bi ktan suçlu Sen Beno- va müesseseleri müdürü Emil, namdi- ğer mühendis Emin Hikmet Beyle bu işte methaldar olmaktan suçlu Niko - la, Süleyman ve Yusuf Cemil Beyler hakkındaki tahkikat devam etmekte- dir. Birinci istintak hâkimi suçluların Himayeletfal şubeleri çalışmakta, kimsesiz çocuklara elbiseler ver- mektedir. Bilhassa mektebe giden çocuklara yapılan bu yardımlar bü - ır, Bu resimde görülen çocuklra da Fatih Himayeietfal nahiye şubesi tarafından elbiseler verilmiş ve çok yerinde | bir iyilik yapılmıştır. vaku bulan tahliye taleplerini tetkik etmiş ve bunlardan Yusuf Cemil ve mesi Şehrin sırhati Herhangi bir suç yapılırsa yapıl sın, bunun daima affedilmesi ka - bildir. Birçok ağır ceza suçlarının alfedildiğini mücrimlerin salıve « | rildiğini görmedik ve işitmedik | mi? Fakat dünyada bir kuvvet ve bir kudret vardır ki, o asla affet « mez. Yalvarsanız, niz, ayak larına kapansanız imkânı yok, af- fa mazhar olamazsınız. Bu haşmetlâ, bu kudretlâ, bu a- zametlâ, “hıfzıssıhha” hazretleri dir. Hıfzıssıhhaya karşı yapılan a! bir ihmalin affedildiği vaki d. dir. Muhakkak insanda bir iz bıra kar, | Sigara mı içiyorsunuz, öksürür- sünüz, Rakı mı içiyorsunuz, mideniz Bozulur, umumi vaziyetiniz bir sar, sıntıya uğrar. l Bunun için bir insanın kusurae nu afletmeyen hıfzıssıhha, şehri | hiç affetmez. Onbinlerce, yüzbin- | lerce insanı birden sarsar ve rahat $ız eder. İşte bu rahatsızlığa karşt süratle tetbir almamız lâzımdır. | İstönbulun şehir hıfzıssıhhası « na tamamile uygun bir şehir oldu- ğu iddia edilemez. Içinde yüzlerce pınar kaynayan şehirde su mesele si henüz halledilememiştir. Çok de , fa memba suyu diye içtiğimiz sa - lar sahrınç sayadur. Yağmur saya- har, iç ee ar ay rın, damacanaların, şişelerin üstü. ne damga vuralmktadır ; fakat ba | damgaların gene sücular tarafın « dan söküldüğü ve halk ta pek ehem| miyet vermediği için, yeniden kul lanıldığı pepk çok defa vâkidir. Belediye bu damganın yanına günlük bir tarih pekâlâ koyabilir. Ve halk ta damgayı tekrar sucuya vermemeğe pek güzel itina edebi - lir. Süt meselesi kezalik, Hangimiz içtiğimiz sütün ne sü“ tü ve ne süyu olduğunu tefrik ede biliriz? Senelerdenberi sürüncemede kat lan bu mesele hâlâ halledileme - mek felâketi içinde çırpınmakta - dır. Çiy yenen meyvelerin açıkta sa- tılması menedildi. Pazarlarda hâlâ poturla üzüm - cüler, torik kokusu rüzgârına ma - ruz küfelerinin içinden avuç üzüm âlarak tartmaktadırlar. Daha bunun gibi yiyecek ve içes cek meselesine dair ne kadar mi « sal zikretmek kabildir. Diğer taraftan koca Istanbul dör| taraftan rüzgâr aldığı halde, Istan bullunun adamakıllı hava alabile- ceği, bedva, yol uğrağı bir paprk yapılmamıştır. Mevcutlar ise ihti « yaca karşı değil, belki bir nümune olmak üzere yapıldığı hissini ver mektedir, Onlar da zaten senelerin yadi « gârıdir. Bütün bunlar şehirlinin çehre- sini ekğitmez de ne yapar? Mümtaz FAJK uLozan,, kitab i İ Bir ecnebi muharrırinin eser hakkında bir makaiesi Universite rektörü Mehmet Cemil Be) tarafından yazılan (Lozan) adlı kıymet li eser hakkında Amerikan Journal of intemational law gazetesinde M. Ste phen P. Lodas tarafından bir mekale ya zalmıştar, Mekalede deniyor ki: “Lozan, birinci cildin yarısına yaam bir kısmını teşkil tarihi © bir başlangıç o Türkiyeyi OU mumi harbe girmeğe sevkeden sebepler ve neticeleri anlatmaktadır. Birinci cik din diğer kısmı mütarekeyi, İzmirin Yu Süleyman Beylerin tahliyelerine ka - rar vermiştir. Emin Hikmet Beyle Ni- kola hakkındaki tahkikata mevkuf o- larak devam edilmektedir. Kanunsuz nikâh Izmit köylerinden birinde kanun- suz nikâh kıymaktan suçlu Bayramın ağır coza mahkemesinde İmei ya ılmıştır. Bayram suçunu inküret- Zektedir. Muhakeme iddia makamı - eyer : — söylemesi için başka güne bırakılmış- tar. Esrar kaçakçılığı tir. Suç sâbit görülmediğinden ber i nün de beraetlerine karar verilmiştir. 2 — Esrar kaçakçılığı yapmakla suç- Iu Emine isminde 18 yaşlarında genç bir ün dokuzun bitirilmiştir. nanlılar tarafından işgalini, sulh maabe killerinden (bahseden ikinci cilt ese rin daba enteresan olan kısmını — teşki eder. Müellif mruahedenin mahleviyatı tahlil ve tetkik ettikten sonra onu tevl eden ahval ile bugün doğurduğu neti öeleri gösteriyor. Munhede o mevzular kapitülâşyonlar, bunların ilgası, musba de metninde mevzuwbahiz olan yeni Tü kiye hükümeti, Türkiyenin yeni hudet ları, Osmanlı İmparatorluğunun tas yesi, Boğazlar meselesi... v. «. gibim selelerdir. Cemil Bey, eserinde, işlermi bir fikri hukuki göstermektedir. İngi Hizce ve Fransızcayı iyi bilen müellifi eserini bu ili lisandan birine | tercüm ve neşretmek için vakit ve imkân bu Jabileceğimi ümit ederiz. Bu suretle & rin, şüphesiz ki, lâyık olduğu geniş al kayı daha iyi © uyandırabileceğine ka buluz. nakiayız.,,