12 Şubat 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

12 Şubat 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

asan Öksürük Past Hastalıklarile sesi kısılanlara şifai tesirleri çoktur. 30 kuruştur. MİLLİYET SALI 1? bronşit, 1935 illeri boğaz ve gögüs Hasan Ecza Deposu UFACIK -“ KUMBARADAN DUNYA-KADAR Bö'YöK“SERVET-D OĞAR OSMANLI BANKASI Türk Anonim Şirketi, —Tesis Tarihi: 1863 Sermayesi: 10.000.000 İngiliz lirası Türkiyenin başlıca $ehirlerile Paris, Marsilya, Nis, Londra ve Mançester'de Mısır, Kıbrıs, Irak, İran, Filistin, ve Yunanistan'da şubeleri Yugoslavya, Romanya, Suriye ve Yunanistan'da vi Her türlü banka muameleleri yapar. Filyalleri vardır. Tesviyeci ve Tornacı alınacaktır Askeri Fabrikalar U. Müdürlüğünden: Kırıkkale Fabrikaları için tesviyeci ve tornacı alma- cakdır. İsteklilerin imtihan için istida ile Ankara'da Fişenk Fabrikasma, İstanbul'da Bakırköy Barut (Fabrikasma, İz- mirdekiler de Halkapmar Silih Tamirhanesine müracaat- ları, (526) goz stanbul Sıhhi Müesseseler Satınal- ma Komisyonu Reisliğinden: Leyli Tıp Talebe yurdu için (640) adet kasket açık ek- siltme suretiyle satın almacaktır. İhale 19 Şubat 935 salı gü- nü saat 14 de yapılacaktır. Beherinin tahmini fiatı 120 kuruş tur. Muvakkat teminat 57 lira 60 kuruştur. Şartnameler mez- kür yurttan bedelsiz olarak alınabili; lilerin (o belli gün ve saatte Cağaloğlunda sıbhat Oomüdürlüğü binasındaki ko- misyona müracaatları. (614) 1011 Neşriyatı idare eden : MUMTAZ FAİK Deniz yolları İŞLETMESİ Acenteleri : Karaköy Köprübaşı Tel, 42362 — Sirkeci Mühürdarmde Han. Tek 22740 TRABZON YOLU CUMHURİYET vapuru 12 Şubat SALI günü saat 20'de Rizeye kadar, (696) 1126 İlânları Hastaneler ihtiyacı için 1051 aded surahi şeklinde bakır su kabı 14 Şubat 935 perşembe günü saat 14 de açık eksiltme ile alınacaktır. Tahmin bedeli 1156 lira 10 kuruştur. İstek- lilerin şartname ve numunesi- ni görmek üzere her gün ve eksiltmeye gireceklerin 86 lira 71 kuruş ilk teminatlarile belli saatte Tophanede Satmalma Komisyonuna gelmeleri. (439) iğine bağlı kıtaat için 17 ton kesme, 17 ton çubuk makarna ile 3 buçuk ton tel ve yedi ton arpa şehriye 14 Şubat 935 perşembe günü saat 15 de kapalı zarfla alma- cakdır. Tahmir. bedeli 9105 li- radır. İsteklilerin şartname- sini görmek üzere her gün ve kapalı zarfa gireceklerin belli saatten bir saat evvel 682 lira 87 buçuk kuruş ilk teminat ve teklif mektublarını Tophanede Satınalma Komisyonuna ver- meleri, (754) (440) 870 Harbiye Mektebi Talebe Kayıd ve Kabul Talimatnamesi: Harbiye Mektebi Kuman- danlığından 3 1 — Bu sene Harbiye Mp. ne, As . Hakim ve Muallim sı- nıfıma Milli Müdafaa Vekâle- tinin göstereceği nisbet içinde ana vatanm iç ve (dışından Türk talebe kayıt ve kabul o- lunacakdır. a) Tam devreli lise mezun- ları Harbiye Mp. re girebilir- ler. Bunlardan bir sene sonra müracaat edenler imtihansız, iki veya daha ziyade sene son- ra müracaat edenler As. lise - lerden birinde bakalorya im- tihanıma tabi tutulurlar. Lise mezunlarından gayri, sınıf ve ihtisas Mp. leri ve liselere mua dil oldukları kültür Bakanlı- ğınca tesbit edilmiş olan ekal- liyet ve Ecnebi Mp. lerinden mezun olan Türk talebe As. li- selerin birinde mezuniyet im- tihanı geçirmedikçe ve Türk diline tam vakıf olmadıkça Harbiye Mp. ne kabul edil- mezler, b) Ana vatan dışından M. be girmek isteyen Türk tale- benin de As. liselerden birinde bakalorya imtihanı vermeleri, Türk diline vakıf ve Türk ta- biiyetinde olmaları lâzımdır. | Olmayanlar bir sene zarfında Türk tabiyetine geçeceğine dair bir senet verirler. (Bir se- ne zarfında tabiyetini değiş- tirmeyenler olursa Mp. masra- fı kendilerinden almarak Mp. den çıkarılırlar). ©) İstekliler (16) yaşını bi- tirmiş ve (23) yaşma henüz girmemiş olmak, d) Üniversitede okurken As. hakim ve muallim olmak isteyen talebeden birinci smı- fa girmek isteyenlerin en yu- karı (22) ikinci sınıfa (23) üçüncü sınıfa (24) yaşlarmı bitirmiş olmaları lâzımdır. e) Vücudunun teşekkülâtı ve sıhhatı (tam teşekküllü he- y'eti sıhhiyece yapılan mua- yenede) orduda ve her iklim- de faal hizmete müsait bulun- mak. f) Ahlâk ve seciyesi ve aile- sinin hiç bir fena hali ve föna şöhretler sahibi oolmadığına dair vesaik göstermek. (İca- bında Mektep K. lığınca muh- telif kanallarla yapılacak tah- kikat neticesi müsbet çıktığı takdirde Mp. e kayıt ve kabul olunur. Menfi zuhurunda ise kabul olunmaz. Müracaat eden ler bu hususta hiç bir hak tale- binde bulunamazlar). 2 — Birinci maddedeki şart ları haiz olanlardan İstanbul- da bulunanlar her sene Mart başından Temmuz nihayetine kadar doğrudan doğruya Har- biye Mp. K. lığına ve İstanbul haricinde bulunanlar bulun- dukları yerlerin en büyük as- keri K.nma veya askerlik şubesi reisliğine en geç Tem- muz nihayetinde Harbiye Mp. de bulunacak veçhile istida ile müracaat ederler. İstidalarma aşağıda yazılı kâğıt ve vesika- larmı bağlarlar. a) Nüfus teskeresi veya musaddak sureti. b) Mütehassıs tam bir he- y'eti sıhhiye tarafından mu- saddak sıhhat ve aşı vesikala- En basit, fakat en mühim tedbir İ Soğuğa karşı birçok lüzumlu ve lüzumsuz tedbirler aldığ! / oi halde bunların en basit, f& İ katenmühimminiunutmuştü Kendisini üşüttü ve yanında bir kaşe GRi GRİPİN: Bütün ağrı, sızı ve sancıları derhal keser. GRİPİN: Nezleye, baş ve diş ığrılarına, soğuk algınlığına, ro- matizmaya karşı bilhassa mücs- sirdir. GRİPİN: Bütün ateşli hasta- lıklarda ehemmiyetle tavsiye e» dilmektedir. PiN Küçük bir öksürük Büyük bir hastalığın başlangıcı olabilir Öksürmeğe başlar başlafhaz, hemen: PEKTORİN kullonarak önünü almalısınız. PEKTORİIN Menşei ne olursa olsun, bötün öksürükleri keser ve öksürükle İİ başlıyan mezle. bronşit gibi hastalıkların seyrini durdurur. Kutusu 35 kuruştır. BEŞİR KEMAL - MAHMUT CEVAT ECZANESİ, Sirkeci rı (aşı vesikaları olmıyanlara askeri hekimlerce aşı yaptırı- lır.) c) Mezun bulunduğu mek- tebin şahadetnamesi ve mek- tebin vereceği resmi hüsnühal kâğıdı. d) Mektebe kabul olunduğu takdirde Askeri kanunlar, ni- zamlar ve talimatları tama- seen ve ayna Labol otlğıni natık velisinin ve kendisinin birer teahhüt senedi ; saralı, uyku halinde gezer, sidikli, bayılmak ve çırpmmak hasta- lığıma müptelâ olmadıklarına dair taliplerin velilerinin teah- hütnameleri. Bu gibi hastalıklardan biri- le mektebe girmezden evvel malül olduğu bilâhare anlaşı- lan talebe mektebden -çıkarı- lır. Ve o talebe için sarfedilen bütün masraflar velisine taz- min ettirilir, (514) ... 11 Şubat 935 te pazarlıkla almacağının duyurulması is- tenen (850) adet yün eldive- nin miktarı 1540 adede çıka- rılmıştır. Pazarlığı 25 Şubat 935 pazartesi günü saat 14 de İzmitte Fırka binasımdaki sa- tınalma komisyonunda yapıla- cakdır. Tutarı 847 liradır. Ka- ti teminatı 127 liradır. İzmitte satınalma kömisyonunda tutu lan nümune görülebilir. İstek- lilerin belli gün ve saatte tica- “ret odasma kayıtlı olduğunu gösterir vesikasiyle gelmeleri. (788 (654) 1061 910 ... 1 — 12088 kilo Koyun eti- nin açık eksiltme günü istekli- si çıkmadığından bir ay için” de pazarlıkla almacaktır. Pa zarlık günü 18 Şubat 935 ps” zartesi günü saat 16 dadır. 2 — Tutarı 4835 lira yirmi kuruştur. 3 — Muhammen fiatı be" her kilosu 40 kuruştur. i > 4 — İlik pey parası 365 lir” ir, 5 — Şartnameyi görmek vi teyenler her gün eksiltmeye # receklerin belli gün ve saatt€ Çorludaki Komisyona gelm leri. (786) (543), j 1 — Bir tanesinin tahmifi. edilen fiatı 125 kuruş olan İKİ yüz bin tane yerli veya A mamülâtından olmak üze” | çıplak aleminyom matra k8” palı zarfla (eksiltmeye ko” muştur. | 2 — İhalesi 30-3-935 © martesi günü saat 15 dedir- 3 — Muvakkat teminat 9” üç bin yediyüz elli liradır. i 4 — Şartnamesini 12 li” 50 kuruşa almak ve örneği görmek için isteyenler her se öğleden sonra Komisyon? rayabilirler. j 5 — İstekliler” eksiltme?” girebilmek için kanunun tf rifatı dairesinde uyak? teminat ve arttırma eksili kanununun 3 cü maddesi nek vesikalarla birlikte teklif Te tuplarmı en az ihale 829 den bir saat evvel Ankar M. Vekâleti Galen iri misyonuna vermiş bulun” rı, (791) h cs)