12 Şubat 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

12 Şubat 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

LONDRA ANLAŞMASI ŞISINDA BİR DÜŞÜNCE Deyli Herald'in türkçeye çevrilmiştir. & Almanya, Londra anlaşma- p can sonra yeni konuşmalar için alanlar açılacağını umuyor.,; iş Bu söz bir alman devlet ada- Allın ağzından çıkmış değildir; Manya dışarıişler bakanlığı ba- Sih Çevirmeninin yabancı gazete- silere söylemiş olduğu bir sözdür. H Böyle olmakla beraber, Bay itler ile B. Fon Noyrat'ın Lon - Ta anlaşması karşısında böyle Üşündükleri doğrudur. Bu kadarı iyi. Artık, sıra bek- *Meğe geliyor. derhalde alman dışarrişler ba- anlığı ve alman hükümeti geçen Pazar günü verilmiş olan bildiri Sezrinde uzun uzun düşünecekler Ve bunun ne gibi anlamlara gel- iğini sağlı sollu araştıracaklar - 'r. Almanyanım, bu bildirinin bir takım parçaları üzerinde sorgular Sorup bunların daha çok aydınla- tlmasını dileyeceği de umulur. Onların böyle yapmaları da Zerektir. Bu sorumu ivediye ge - tirmek yeniden bir kargaşalığa Yol açabilir. / Lokarno andlaşması üzerinde- ki konuşmalar, danışmalar altı ay adar sürmüştü. Bu yeni anlaşma daha geniş ve daha karışık oldu- Zu için bu gez konuşma ve danış- Maların altı aydan daha uzun sü- Yeceği beklenebilir. Yalnız Berlin'de — değil, her Yönde pazar günü basılan bildiri, İyi izler bırakmış, iyi umutlar u- Yandırmışlır. Bugün yaratılmış olan bu iyi atmosferi koruyabilmek gerekli- ğini unatmamalıyız. Onun için işi sabuk bitirmeğe kalkışmamalı ve serbestçe konuşma sözünün ne anlamlara geldiğini enine, boyu- na araştırmalıdır. Fransız gazetelerinin bu konu Üzerinde yazmış oldukları yazı - lar arasında bir yanı vardır ki ü- Zerinde durmaya değer; çünkü içinde korkunç sonuçlara varabi- ek bir yönelme göze çarpmak- tadır, Sağ kanada bağlı bir takım 8azetecilere göre bu konuşmalar fıkmaza girecek olursa buna aldı- Tış etmek gerekmiyecektir. Çünkü (onların dediklerine göre) ne de bir Doğu birleşmesi ve İngil- ile bir hava anlaşması yap - Mak elde birdir. Bu, korkunç bir düşünüş yolu- dur, Bu yolda bir düşünceyi orta- Y*a atmak da doğru değildir. Umulur ki, Doğu andlaşması, Yeni konuşmalar bir çıkmaza gire- cek olursa, bir birleşme kılığına tokulabilir. Fakat, ileriye sürülen hava an- ı*!llıııının özü karşılıklı davran- Maktır. ti İngiliz ulusu buna, elbirliği îlç şarılacak bir güvenin belirmesi için yardım ediyor. Yoksa bu, tek Yönlü bir birleşmenin üzerine ge- : iş bir örtü, yahut böyle bir'ıı: h.":' saklıyan bir dönemeç gibi İlanılmak istenecek olursa bu - Ba yardımdan çekinecektir. Bunum, işin tâ başından açık- Slyo'taya konulması daha doğru Ur, | başyazısından Aln'h'-myanm Bükreş elçisi niçin geri çağrıldı Bükreş, 11 (AA.) — Almanyanım vayı ette elçisi Bay Dehn Şemnidt, ödevi ,_';'“âı başında iki ay kaldıktan #on » _.s_trlın'e çağrılmıştır. Bu hal, diplo « | Mahfellerindz hayret uyandırmış- ür Bay Dehn Şmit'in masyonal sosya * t fırkası nezdinde gözden düşmüş ok 'a s.nılmaktadır. Bu, 12, ŞUBAT 1935 SALI halya'da Habeşistan'la İtalya'arasında meys Hana gelen seferberlik dişle İtalya'nın vereceği... bildirilmektedir. yeni çarpışmalardan ötürü yapılmakta olduğu ve bu gi- Habeşistan'a ultimatum Her yerde 5 kuruş İki bakanımız ve Bay R, Pekerle beraber fırkamız bürosu da şehrimize geldi Başbakan İsmet İnönü, beraber- lerinde dışarı ve içeriişler bakan- ları BB. Tevfik Rüştü Aras ve Balkan andlaşma- sının yıldönümü Romanya ve Türkiye Dışartişler bakanları arasında telyazıları Balkan andlaşmasının imzası yıldö » nümü dolayısiyle Romanya dışarı işler bakanı Bay Titülesko ile dışarı işler ba- kanımız B. Tevfik Rüştü Aras arasında aşağıdaki telgraflar gönderilmiştir: Ekselans Tevfik Rüştü Aras ANKARA Balkan andlaşmasının imzasının yıl- dönümü münascebetiyle müşterek eseri. mize olan kati güven duygularımı ve ve- fakâr dostluğumu tekrar etmeme müsa- adenizi rica ederim. TİTÜLESKO Eksclans Titülesko, dışarr işler bakanı ve Balkan Andlaşması Reisi BÜKREŞ Sulh ve sıkı teşriki mesai üzerine ku- ülen ve şimdiye kadar en ciddi semere- leri veren Balkan Andlaşmasının imza- sını hatırlatmakla bu uluslararası vesi « kayı bütün imza etmiş olanların müte - hassis bulundukları sadıkane - bağlılık duygularını çok güzel ifade eylediniz. Gösterdiğiniz yeni tesanüd tezahürüne kararetle teşekkür eder ve müşterek gü zel escre olan en sadıkane bağlılık ve en şarsılmaz itimadım bulunduğu temina - tivle mukabele etmekle bahtiyarlık his- eylerim. Yüksek bir salâhiyetle deruhte etti- Hiniz Balkan Andlaşması riyaseti dola- yrsiyle samimi ve hürmetkâr tebrikleri- mü bu münasebetle arzetmek isterim. Bu yüksek salâhiyetinize hepimiz ta - zimde bulunmakla bahtiyarız. T. R. ARAS Londra anlaşmaları ve Bay Hitler Şükrü Kaya, Cümhuriyet Halk Fır. kast Genel Kâtibi B. Receb Peker olduğu halde dün sabah İstanbul. dan şehrimize dönmüşler ve du « rakta bakanlar, saylavlar ve ba- kanlıklar ileri gelenleri tarafın « dan karşılanmışlardır. Seçim işleri dolayısile İstan » Bul'a gitmiş olan genel kâtiblik bürosu da şehrimize dönmüştür. — BaşbaRanımızla Bakanlarımız ve Genel Yeni C, H, F. _Vilaxe_g Hexçtiı_ıdç iş bölümü C. H. F. yeni Vilayet İdare Heyetinin Tik toplantısı Yeni C. H. F. Vilayet Heyeti dün ilk defa toplanarak araların. da ödevleri paylaşmışlardır. Baş- kanlığa Rifat Börekçi, muhasibli- Kâzım Özalpın İzmirdeki tetkikleri İzmir, (Husüsi) — Kâzım Özalp bu- gün belediyenin Karşıyaka'daki kimae - siz çocuklar yuvasını gezdiler, bakımın iyiliğini, yelişen çocukların kazanılmış yurttaşlar olduğunu bu değerli yola bü- yük belediyelerimizin girmesinin — çok yerinde olduğunu söylediler. Başkan, “Bay Hitler'in tutacağı yol ya ba- sıhhat bakanlığının Karşıyakadaki dil - rışa veya savaşu götürecek,, Londra, 11 (ALA.) — Alman başba- kanı Bay Hitler'in fransız - ingiliz tek- hifleri karşısında tutacağı yol, Avrupa- nn savaşa doğru mu yoksa barışa dağ- vu mu gideceğini tayin edeceklir. Bu sözleri söyliyen, Bay Stid - olup bunları Londra programı yüzünden or- taya çıkan sorumlar hakkında Sönday Taymis'de neşretmiş olduğu bir yazıda yazmıştır. Almanya'nın Londra programımı ka- bul etmekten imtina eylemesinin muhte- mel sebebleri no olacağını araştıran Tay mis gazetesinin erki başyazarı bu imti- na için iki sebeb görmektedir: En büyük alhman sıyasası ve rus so- rumu, (Sonu 2 inci sayıfada) sizler, körler, sağırlar müessesesinde uzunca kalarak talebenin yetiştirilme hayata hazırlanma — şartlarını - takdirle görmüşlerdir. Karşıyakadaki kurutulan bataklık yerleri gezilmiştir. Kâzim Özalp İzmir panayırı binasını görmüşler - iyi tertiple ihtiyacın latmin edilmiş olduğu. nu söylemişlerdir. Büyük kurtuluşta ya nan kısımları gezmişler şehrin imarını Kadifekaleye çıkarak genel görüşle tet- kik etmişlerdir. Yangın yerlerinin yarı- 41 güzel modern binalarla dolmuştu. Baş kan akşam Halk Fakasının bütün fırka hları toplryan yemeğinde bulunacaklar - dir, K, Özelp modera deri fabrikasını gezmişler yerli sanayiim bu alandaki ile- riliğini takdir etmiulerdir, ğe Halim Kütükçü, — yazganlığa Fahri Tandoğan, seçim ve kurum- lar bölüğüne Belkis Rauf ve Müm- taz Ökmen, spor işlerine Şükrü Koçak, ulusal kültür, basın ve propaganda işlerine Lahika Man- yaş ve Naşid Uluğ ve iş, işçiler ve esnaf işlerine Hilmi Adlıoğlu ay- rılmıştır. Yeni tefrikamız San Michele'nin kitabı Yazan: İsveçli doktor Aksol MUNT okurlara sunan : Fransız akademisi üyelerinden Piyer BÖNVA Türkçeye çeviren; Nasuhi BAYDAR . ee. San Michele'nin kitabını tasnifte münekkidler bür yük güçlük çekmiş görünüyorlar, ve buna ben hiç şaşmıyo- | rum. çe AOnlanian bir kaçı buna “kendini anlatış,, ; bir takımı da Bir doktorun hatıraları,, dediler. | Bana kalırsa o ne bu ve ne de ötekidir.,, AKSEL MUNT ARERAA L ği imiz kendilerini Karşılıyanlar arasında İtalya’da Seferberlik var Roma, 11 (AA.) — Peloritana Ga « vinana (Floransa) daki iki italyan Fırka. * (8 şubat tarihinden 11 şubat tarihine kadar) ihtiyati tedbir olmak üzere sefer. ber edilmişlerdir. 1911 smıfınm - silâh altına davet barekâtı tam bir intizam altında cereyan etmiştir. İtalyan seferberliği etrafında duyumlar Londra, 11 (A.A.) — Roma'dan Röy- ter Ajansına bildiriliyor: Bir takım za « bitleri, doktorları ve askerleri hamil olan bir tren dün akşam cenubi İtalya- ya müteveccihen Roma'dan hareket et « miştir. Bu zabit ve askerlerin Eritre ve italyan Somalisine gidecekleri tahmin olunmaktadır. Resmi mahfiller, kıtaatın Habeşista- na karşı her hangi bir hareket icrası mak sadiyle gönderilmiş oldukları haberini tekzip etmekte ve son zamanlarda aske. ri kataatın nakli ve saire gibi harekâtın muhtelif kıtaları değiştirmekten ve Erit- Te ve Somalide istimalden sakıt bir hala gelmiş olan silahları tebdil etmekten iba. ret olduğunu söylemektedirler. (Sonu 2 inci sayrfsda)