12 Şubat 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 8

12 Şubat 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 8

SAYIFA 8 İLAN ŞARTLARI Beher Sayıfa Santimi Sayıfa Santimi 2 300 3 200 1 150 5 100 ) s0 y 40 8 25 — kuruştur. 1 — Hayır işlerine ve yeni ğ çıkan kitablara ald ilânlardan Ö 94 15 tenzilât yapılır, 2 — Zayi ilân bedelleri mak. Ö tü yüz otuz kuruştur. 3 — Tebrik, teşekkür, evlen- $ me vefat ve katı alâka ilânla - rından maktuan beş lira alınır. ABONE ŞARTLARI Müddet — Dahilde — Hariçte Seneliği 17 Lira 30 Lira 6 Aylığ 9 , 16 » BAylığ & » 9 » Posta ücreti mektublara cevab verilmez. Satılık apartıma: — Işıklar caddesinde köşe başında altında bakkal dük- — »kânı bulunan apartıman sa- tılıktır. Taliplerin Şengül - Hamamında Bay Hayriye —- müracaatları. 1—35s9 — Milli Müdafaa Vekâleti k Satınalma Komisyonu Hânları İLAN Ordu ihtiyacı için mem- — leket dahilinde mevcud yağ- lardan 3125 kilo 712 C. va- — kuüm yağı almacaktır. Mu- — hammen bedeli 1000 liradır. - İhalesi 25, 2. 935 pazartesi — günü saat 14 teicra edile- cektir. Talipler evsaf ve şartnamesini görmek ve al- — Mak istiyenler bedelsiz ola- <rak M. M. V. satın alma ko- misyonundan verilecektir. Eksiltmeye gireceklerin bel- - li gün ve saatinde 2490 No. lu kanunda gösterilen vesa- <ikle ve 75 liralık teminat — mektübile birlikte M. M. V. — Batın alma komisyonumna gel- — meleri. (285) N İLAN 1 — Bir tanesinin tahmin edilen fiatr 125 küruş olan — 200.000 tane yerli veya Av- —rupa mamulâtından olmak 1—481 Özere çıplak aleminyum mata ra kapalı zarfla eksiltmeye — konmuştur. — 2 — İhalesi 30-3.935 cu- martesi günü saat 15 dedir. 3 — Muvakkat teminat 13750 liradır. 4 — Şartnamesini 12.5 li- /— Taya almak ve örneğini gör- mek için istiyenler her gün öğleden sonra komisyona “uğrıyabilirler, — &5— İsteklilerin eksiltme- “ye girebilmek icin kanunun “tarifatr dairesinde muvakkat — teminat ve artırma eksilt- — me kanununun 3 nciü madde- — sindeki vesikalarla birlikte teklif mektuplarının ihale saatından en az bir saat ev- vel M. M. V. Sa. Al, Ko, na vermiş bulunmaları. (299) 1—522 İLAN 13. 2. 935 günü münaka- sası icra — edilecek olan “büyük yangın — söndürme — miakinelerinin — alımından / sarfı nazar edilmiştir. İşbu nakineler âmili mütehassı- — sından alınacaktır. (308) 1—526 # Diş malzemesi üzerine Ankara'da Bir acentalık sis etmok isteniliyor. Alâkadar Beher $ gönderilmiyen Harbiye Mektebi Talebe Kayıd ve Kabul Talimalname si Harbiye Mektebi K. lığından: 1 — Bu sene Harbiye Mp. ne, As. Hakim ve mu- allim smıfına Milli Müdafaa Vekâletinin gösterece- ği nisbet içinde ana vatanın iç ve dışından türk tale- be kayıt ve kabul olunacaktır. a) Tam devreli lise mezunları Harbiye Mp,ne gi- rebilirler. Bunlardan bir sene sonra müracaat eden- ler imtihansız, iki racaat edenler As, İ hanına tâbi tutulurlar. Lise mezunlarmdan g nıf ve ihtisas Mp.leri ve liselere muadil oldukları Kültür Bakanlığınca tesbit edilmiş olan ekalliyet ve ecnebi Mp. lerinden mezun olan türk talebe As, li- selerin birinde mezuniyet imtihanı geçirmedikçe ve türk diline tam vakıf olmadıkça Harbiye Mp. ne ka- bul edilmezler. b) Ana vatan dışında Mp. be girmek istiyen türk talebenin de As. liselerden birinde bakalorya imtiha- nı vermeleri, türk diline vakıf ve türk tâbiiyetinde olmaları lazımdır. Olmıyanlar bir sene zarfında türk tâbiiyetine geçeceğine dair bir senet verirler. (Bir sene zarfında tâbiiyetini değiştirmiyenler olursa Mp. masrafı kendilerinden alınarak Mp. den çıkarılırlar) c) İstekliler (16) yaşını bitirmiş ve (23) yaşına henüz girmemiş olmak, d) Üniversitede okürken As. hakim ve muallim olmak istiyen talebeden birinci sınıfa girmek isti yenlerin en yukarı (22) ikinci sınıfa (23) üçüncü sı- nıfa (24) yaşlarını bitirmiş olmaları lâzımdır. e) Vücudunun teşekkülatı ve sıhhatı (tam teşek- küllü heyeti sıhhiyece yapılan muayenede) orduda ve her ikilmde faal hizmete müsaid bulunmak. £) Ahlâk ve seciyesi ve ailesinin hiç bir fena hali ve fena şöhretler sahibi olmadığına dair vesaik gös- termek. (İcabında Mektep K. lığınca muhtelif. ka- nallarla yapılacak tahkikat neticesi müsbet çıktığı takdirde Mp.e kaydolunur. Menfi zuhurunda ise ka- bul olunmaz. Müracaat edenler bu hususta hiç bir hak talebinde bulunamazlar) 2 — Birinci maddedeki şartları haiz olanlardan İstanbulda bulunanlar her sene mart başından tem- muz nihayetine kadar doğrudan doğruya Harbiye Mp. K. lığına ve İstanbul haricinde bulunanlar bu- Tundukları yerlerin en büyük askeri K. nına veya as- kerlik şubesi reisliğine en geç temmuz nihayetinde Harbiye Mp. de bulunacak veçhile istida ile müra- caat ederler. İstidalarına aşağıda yazılı kâğıd ve ve- sikalarını bağlarlar. a) Nüfus tezkeresi veya musaddak sureti b) Mütehassıs tam bir heyeti sıhhiye tarafmdan musaddak sıhhat ve aşı vesikaları (aşı vesikaları ol- mıyanlara askeri hekimlerce aşı yaptırılır.) c) Mezun bulunduğu mektebin şahadetnamesi ve mektebin vereceği resmi hüsnühal kâğıdı. d) Mektebe kabul olunduğu takdirde askeri ka- nunlar, nizamlar ve talimatları tamamen ve aynen kabul ettiğini natık velisinin ve kendisinin birer ta- ahhüd senedi; sar'alı, uyku halinde gezer, sidikli, ba- yılmak ve çırpınmak hastalığına müptelâ olmadıkla- rına dair taliplerin velilerinin taahhütnameleri. Bu gibi hastalıklardan biri ile mektebe girmez- den evel malül olduğu bilahare anlaşılan talebe mek- tepten çıkarılır. Ve o talebe için sarfedilen bütün masraflar velisşine tazmin ettirilir. 1 — 394 Eskişehir Beledivesinden: Fenni evsafının değişmesinden dolayı ihalesi yapılmı- yan sokak ampullerinin 2. 2. 935 de 16. 2. 935 tarihine mü- sadif cumartesi günü saat on beşe kadar on beş gün müd- detle açık eksiltmeye konulduğundan talib olanların şar- tı anlamak ve pey sürmek üzere Belediye münadisine mü- racaatları ilan olunur. (663 - 312) 1 —529 M. M. Vekâletinden: Zir nahiyesindeki fen sanat umum müdürlüğü poli- gonunda çalışmak üzere bir elektrik fen memuruna ihti- yaç vardır. Aylığı 100: 150 Tiradır. stekli olanların bir mart 935 tarihine kadar fen sanat umum müdürlüğüne uğramaları. (307) 1—523 D GeSe5? KI Ucuz fiyatla satılık kereste ve odun Elektrik Şirketi yanında Vehbi Koçun deposunda inşaata yarar kereste ve Ekmekçilere yarar odun sa- tılacaktır, İstiyenler 13 şubat 935 çarşamba günlü sa- 5 AT B Ankara Levazım Satınalma Komisyonu İlânları İLAN Ankara kıtaat ve mücsse- sat efradı ihtiyacı için bin ton değirmisaz Liğnit kö- mürü kapalı zarf usuliyle i- halesi 13 şubat 935 çarşamba günü saat on birde yapıla- caktır. Bedeli onbeş bin li- ra ve teminatı muvakkatesi bin yüz yirmi beş liradır. Şartnamesini görmek için her gün cuma gününden maada saat ondan on ikiye kadar ve teminatı muvakka- tesini dahi muhasebeciliği- ne teslim ederek mukabilin- ne alacağı makbuz ile bir- likte teminat ve teklif mek- tublarını ve bu işle - iştigal ettiklerine dair Ticaret oda- sından alacağı vesikayla be- raber belli saatten bir saat evel Ankara Levazım Amir- liği satınalma komisyonu Riyasetine makbuz muka- bilinde vermeleri. (194) 1—329 İLAN Askeri konak mutbah ocakları tamiri pazarlıkla ihalesi 13 şubat 935 çar- şamba günü saat on beşte- dir. Bedeli keşfi altı yüz li- ra ve teminatı muvakkatesi kırk beş liradır. Şartname ve resmi ve k ni görmek üzere cuma gününden ma- ada her gün saat ondan on ikiye kadar ve teminatı mu- vakkatesini dahi muhase- beciliğine teslim ederek mu- kabiline alacağı makbuzla beraber vakti muayyeninde Ankara levazım âmirliği sa tın alma komisyonuna gel- meleri. (176) —1 — 307 İLAN 150 ton yerli kok kömürü açık eksiltmeye konulmuş- tur. İhalesi 23 şubat 935 cu- martesi günü saat onbeşte- dir. Bedeli 4875 liradır. Te- minatı muvakkatesi 365 lira 63 kuruştur. Şartnamesini görmek üzere cumadan ma- ada her gün saat ondan on ikiye kadar ve ihale günü de teminatı muhasebe lim ederek mukabilinde ala- cağı makbuzla açık eksilt- meye iştirak için Ankara Levazım Amirliği satınalma komisyonuna gelmeleri, Ankara Bel Üğnları ILAN Müsadere edilen 12 tene- ke Mazot ile 8 Teneke ve bir varil benzin açık artırma ile satılacaktır. İsteklilerin 17-2-935 pazar günü saat 1l de Belediye Levazım Mü- dürlüğüne gelmeleri. (224) Muhammen bedel 100 ve teminat 7,5 liradır. — 1—387 ye Reisli; Başmu- Falih Rıfkt ATAY, ar sahibi. ve Urnumi neşriyatı” idare tden Yazı İşleri | BAYDAR. müdürü Nasuhi | | Çankrer Eeddesi giyarında | | Ufus matbassinde Basılmıştır. b ü 12 ŞUBAT 1935 SAİ ESKİ OSMANLI İMPARATORLUĞUNUN TAKSİ- ME UĞRAMIŞ DÜYUNU UMUMİYESİ MECLİSİN- DEN: Cebliğ Osmanlı Düyunu Umumiyesinden Yunan Hükümetine isabet eden hissenin tediyesi zımnında 1930 danberi kesile miş bulunan müzakeratın devamı birçok müracaatlardan sonra işbu hükümet tarafından kabul edildiği eski Osman: hx İmparatorluğunun taksime uğramış düyunu umumiyesi meclisi alâkadarlara bildirir. Yunan hükümetinin talebi üzerine Atina'ya bir murah- has heyeti gitmiş, fakat mezkür hükümetin teklifleri kabul edilmiyecek derecede oldu hetle 10 İkinciteşrin 1934 tarihinde başlamış olan müzakeratın muvakkaten durma- sına mecburiyet hasıl olmuştur. Yunanistanın dıs borçları meselesinin halli ile mükel- Tef bulunan Yunan Maliye Bakanının Londra'ya yol münasebetiyle, gerek Düyunu Umumiye Meclisi gerel muhtelif memleketlerin dainler cemiyetleri murahhasla- rından mürekkeb Müzakerat Komitesi tekrar Yunan Hü- kümeti nezdinde teşebbüsatta bulunmuşlar ve Osmanlı Düyunu Umumiyesindeki Yunan hissesi meselesine dain» lerce kabul edilebilecek hir netice verdirmek maksadiyle işbu teşebbüslere devam etmektedirler. h Yunan Maliye Bakanı Londra'dan avdet eder etmez müzakerat Paris'te devam edecektir. 1—521 ğ_Genc Alman-ğ ; Bayanı İyi aile yanında mü- rebbiyelik arıyor. Anka- ra posta kutusu (9) a $ müracaat. HKU AKA YORUKLURKS AA K C3 GEVALAUR GA T UU NAGĞA CAti Komisyonu İlânları İLAN Bir oleom fabrikası te- sis edileceğinden alâkadar Sirmaların tafsilât için 21 şubat 935 tarihine kadar her gün öğleden sonra Ankara- da Askeri fabrikalar Umum Müdürlüğü fen şubesine mü- racaatları. (288) ıi—s01 İLAN Bir oleom fabrikası tesis edileceğinden alâkadar fir- maların tafsilât için 21 şu- bat 935 tarihine kadar her gün öğleden sonra Ankara- da Askeri fabrikalar Umum Müdürlüğü fen şubesine mü- racaatları. (287) — 1—502 275 TON KİREÇ Tahmini bedeli 4900 lira olan 275 ton kireç 23/Şub/ 935 tarihinde pazar günü sa- at 14 te Askeri fabrikalar satın alma komisyonunda açık eksiltme ile satın alına- Teslim - tarihlerinde klik yapılmıştır. Şart- name parasız olup komis- yondan verilir. Taliplerin muvakkat teminat olan 367.5 lira ve 2490 No. kanünün 2 ve 3 cü maddelerindeki ve- saikle mezkür gün ve saat- ta komisyona müracaatları. (282) 1—484 BLLYARUKAZACTAĞA T UAKLAD CA KA İş arıyorum Okur yazar bir türk kızı» yım, — Ticarethanelerde ve müesseselerde çalışmak ise tiyorum, Ev işleri 2119 tes lTefonundan isteyiniz. 1— 525 Jandarma umum kumandanlığı Ankara satınalma komisyonundan 1 — Gümrük Muhafaza Umum Kumandanlığı Ankara Merkezi efradı iaşesi için 350 liralık pirinç 400 liralık zey- tinyağı 600 liralık Toz şeker, 150 liralık siyah kuru üzüm 23-2-035 cumartesi günü saat onbirde açık eksiltme ile sa- tın almacaktır. 2 — Toptan veya ayrı ayrı isteklisine ihale edilecek bu erzakın evsaf ve şartnamesi parasız olarak komisyon- dan verilir. 3 - Bir kilo pirince (18) Zeytinyağına (40) Toz şeke- re (42) siyah kuru üzüme on sekiz kuruş fiat tahmin edil- miştir. 4 — Eksiltmeye karışmak istiyen pirinç için (2625) zey- tinyağı için (3000) Toz şeker için (4500) siyah kuru üzüm için (0125) ve tamamı için de (11250) kuruş ilk teminat makbuzu ile birlikte eksiltme saatinde komisyona müra- caat etmiş olmaları ve geç kalacakların kanunun 42 inci maddesine dayanilarak eksiltmeye giremiyeceği. (251) 1—440 SİNEMALAR Mevcud oöperetlerin en nefis filmi Bu gece en güzeli Bugün Bu gece üzme şampiyonu Johmny Weis- * ve M, O. Sullyavn tarafından temsil edilen senenin ÇARDAŞ FÜRSTİN TARZAN VE EŞİ at 14 de mahallinde Emniyet Şirketinden Bay Tev: olar İstanbul Posta kutut n Z BĞi Dn Hü fike müracaatları. 1—520 “176 numaraya (Diş) rumuzu ile üracaat etmeleri. 1—524 : MALr TTiT Martha Eggerth — Paul Hörbiğer Numaralı biletlerinizi gündüzden alınız 'Tel. 3540 Ağk * heyecan » maceta ve dehşet film? 6,0 matinesinde revü yoktur Fransızca sözlü 5e