13 Şubat 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

13 Şubat 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

mahfuzdur, o Yazan: Son Her hakkı Yemen valisi Mahmut NEDİM Padişahın Arabistanda yapmak iste diği seyahatın hedefi ne olacaktı? Irakta yapılan bir gez inti esnasında - Talip paşa neler söylüyor? - Herkes ken- di bildiğini sanarken - — Yalnız dil değil, hep alıştık.. Ve Talât paşanın büyük bir hüs- nüniyetle emin oluşuna, birgün tahakkuk edeceğine kani bulunuşu- na rağmen bu seyahat de nisyane karıştı, unutuldu gitti. Ancak aradan seneler geçtikten sonra, bir tesadüfle bu seyahatin akim kalmasında kimin parmağı olduğunu, bu işte kimin rol oynadı- ğını öğrenebilmek nasip oldu: Harbi umumiden sonra yaptığım bir Irak seyahatinde, Basrada Na- kib zade Talib paşanın evinde mi- safirdim. Bir gün görüşürken Talib paşa, birdenbire sordu: * — Mahmud Nedim Bey, Sultan Reşada bir Arabistan seyahati yap- tırmağı nereden aklettin? Şaşırdım. Talât paşa ile aramız- da zen, nihayet İttihad ve Te- hin en nafiz birkaç âzasından ve padişahtan başka kimsenin bil- mediği; bilemediğini zannettiğim bu işi Talib paşa nereden, kimden duymuş olabilirdi? Bu hayretime, Talib paşa da mü- tehayyırdı; — Beni, bu işi bilmiyor mu zan- nediyordun? — Böyle bir zannı haksız mı bu- lursun? — Demek ki o devri hâlâ anla- mamuış bulunuyorsun, seni bu ka- dar saf zannetmezdim. Eh, söyle bakalım, bunu nereden aklettin? Saklamakta ne mana vardı; — Böyle bir seyahatin faydalı olabileceğini düşünmüştüm, — Ne gibi faydalar tasavvur &- diyordun? — Bir kere, padişah biraz dün- yayı görür, memleketi tanır, diyor- dum, sonra halkın üzerinde iyi bir tesir yapabilirdi, hele Arabista- if yerlerindeki irine muhasım kabilelerin padişah vası- tasile araları bulunabilir, barıştırı- dabilirdi ve nihayet padişahla bera- ber seyahat edecek İttihad ve Te- rakki rüesası memleketin dertleri. ni, düşüncelerini, ihtiyaçlarını göz- lerile'görürlerde belki bir çaresi- me bakarlar diyordum. Talib paşa gülüyordu: — Bu seyahat bir sürü masrafı | badi olacaktı ve inan ki semeresi bu sarfedilen paraya bile değmeys. | cek kadar hiç mesabesinde kalacak tı. Benim, cevab vermeme meydan bırakmadan, ilâve etti; — Ve, buna ben mâni oldum! , Hayretle O yüzüne bakıyordum. Nereden nereye... bunu hiç aklıma | “ türmemiş, tahmin bile etmemiş- — Evet, dedi, bu büyük seya- | hate o zaman ben mâni oldum. İri. | raf ederim ki bu kolay olmadı, fa- | kat gene oldu... Merakla sordum: — Nasıl oldu, evvelâ nasıl haber aldınız, sonra nasıl mâni oldunuz? Talib paşa gülerek devam edi- yordu: — Haber almak (güç değildi. Doğrusu kimden lem pek iyi hatırlayamıyorum. Mebus. lardan biri idi galiba, yoksa saray- dan mı, vallah unutmuşum... haber alınca bir hayli düşündüm. Vakrâ bu Saya pe Yemen, Suri- yeye mi ser ir da söyle- ee İrak erlerin dikten sonra bürüdü b bir ea e graflar çekerek, heyetler giderek onu İraka da çağıracakları ve geti. recekleri şüphesizdi. İraka gelmemesi için ecnebi mü. dahalesi de vardı. Ama nemelğ. zım, işi bir ihtimale, bir tesadüfe b: < doğru mu olurdu? — Peki onun buraya gelmemesi- ni nede: uz? - — İlâhi Mahmud Nedim Bey, de- di, birde ( bulişle mi uğraşmalı- idik? Padişah buraya gelince ne olacaktı, etrafını alacaklardı, düş- manlarım var dostlarım var. Her kafadan bir ses çıkacaktı, kimi a- | Jeyhimde, kimi lehimde söyleyecek- ti, zaten İttihatçılarla aram pek i- Yi değildi, hattâ fena idi, bunu bil. « miyor değilsin, neme lâzım, ken. O ik ir Misafirlikte bir gün... ıp gidiyoruz, — İyi etmedim mi? Yapmak istediğim bir işi bozan bu adam, şimdi bozuluşuna mütecs- sir olduğum bu iş için benden “iyi ettin,, cevabı bekliyordu. Ben de gülüyordum: — Bu suali bana o zaman sorma- İı idin, dedim, Talib paşa, omeğer, bu seyahat haberini alınca kollarını sıvamış, kapı kapı dolaşarak çalışmış. Bir yandan sarayda, bir taraftan ken- dini gizliyerek fırkada uğraşmış, fikirleri, zaten tereddüd de 0- lanları büsbütün şaşırtmış, birta- kım rivayetler işaa etmiş, padişa- hn kendisini muhakkak bir tehli- keye attığını, böyle bir seyahatin şimdi mevsimsiz olacağını söylet- miş ve nihayet muradına ermiş... Bu hal, meşrutiyet devrinde de, Arab rüesasının saraya, fırkaya is- tedikleri zaman nasıl hulül ettik- lerini ve neler yaptıklarını göste- ren bir misaldir. Bilmem Nakib zade Talib paşa- yı tanır mısınız? Onu da tanımanız lâzımdır. Fakat bu vazifeyi ben değil, İrakta çıkan bir İngiliz gazetesi ya- parsa daha münasip olur kanaatile Basrada çıkan (Taymis Elırak) ga- zetesinin 20 haziran 1929 tarihli nüshasının başmakalesinden aşağı- ya bazı parçalar alıyorum: “Nakibüleşraf Talib paşa Basra nakibüleşrafı Seyid Receb efen. nin oğludur. Az zamanda büyük bir şöhret ka- zanreştır. Basra valisi bahriyeli Hamdi pa- şa İraktaki o nakibleri ve zinüfuz ricali ortadan kaldırmağa başlayın- ca Talib paşanın babası 1899 da onu İstanbula gönderdi. Talib ». İstanbulda pek çabuk kendisini gösterdi. Az zamanda, zekâsı saye- sinde İstanbulda saraya kadar nü- fuz ederek Hamdi paşa gibi bir va- liyi Basradan attırmağa muvaffak oldu. Talib paşa Basraya döndi man ona yapılan muazzam istikbal merasimi o ânâ kadar hiç kimseye yapılmamış bir şekilde oldu. Talib paşa çok geçmeden saray. dan gelen bir emirle Elhasa muta» sarsıflığına tayin osmdu, 1905 de Basra valiliğine gelen Fahri paşa da Talib paşaya musallat oldu ve 0- | nu İstanbula gönderdi. Talib paşa İstanbulda Ebülhüda: ! ya misafir oldu. (1) Ebülbüdadan saraya, Babıâliye, İstanbula dair bir hayli malümat ve ders aldı ve neticede Ebülhü- da ile teşrikimesai etti. Ebülhüda bu zeki adamı himaye etti, evvelâ ona rütbeibalâ kopardı. Şürayıdev- lete âza yaptırdı. Bu sırada meşrutiyet ilân edildi. Ebülhüda yakalandı, fakat Talib paşa zekâsı sayesinde (o kendisini kurtardı, ve derhal İttihad ve Te- rakki cemiyetine intisab etti. Ce- miyette sönük bir âza olarak kalma | dı o rol oynamak, faaliyett.. bulun- mak istiyordu. Cemiyet kendisini mümessil olarak Basrayn gönderdi. Fakat Basra artık Talib paşaya dar geliyordu, bu sebeble burada uzun müddet kalmadı. Basra mebusu o- larak tekrar Istanbula gitti. İstanbulda yeni ufuklar açılmış- tı. Saha genişti, o da zekâsına gü- veniyordu. Mebus olur olmaz İtti- had ve Terakkiden çekildi. Bunun üzerine İttihatçılarda onun mebus- luğunu tanımamak istediler. Bir mücadeledir başladı. Neticede Ta- lib paşa yene mebus kaldı ve yeni teşekkül eden Hürriyet ve İtilâf fır. kasma intisab etti, (2) — Bitmedi — (1) Ebülhtldenm Arabistanda nafiz olan şahsiyetleri himaye ettiğini evvelce yazmıştım. (2) Birsz evvel bahsi geçmişti. Sadı bey bilhassa Arabistan er bir talem vaitlerle fırkasına almak için uğ- graşıyordu. ii di işler olduğunu söylemiştir. Tedhiş yıldönümü Avusturyada her ihtimale karşı tedbirler alındı VİYANA, IZ.A.A. — 1934 hadiseleri- nin yıldönümü münasebetile, tethiş va. kaları çıkarmağa memur edilen sosyal komünist icra komitesi . heyeti, geçen hafta tevkif edilmişti. Bu heyetin yeniden | teşekkül ettiği meydana çıkınca, dün 20 kişi dahn tevkif olunmuştur. Şehrin bazı yerlerinde, müfr'iler, bo şuboşuna nümayiş yapmağa kalkışmışlar dar, Viyana ve eyaletler zabıtası ile jan- darma kuvvetleri, her ihtimale karşı ha- zırlanmış bulunmaktadır. Vaziler boş durmayor 4 , I2A.A. — Telegraph gü bir araştırma neticesi er genç'ik çerçevesi İ- ir nüve teşis ettiklerini ve bu nüveye, 18 yaşlan aşağı 300 kişi Bin dahil bulunduğunu, reisleri Fligt'in balı firarda olduğunu meydana (çıkar mştar. Hükmet, tahkikat yapımmasını emret. miştir. Avusturya bakanlarının Londra seyahati LONDRA, 12. A.A, — Avusturya baş vekili Sehuschnigg ve hariziye bakanı Baron Berger - Valdeneşg'in 24 şubat pazar günü Londray&, geiheleri bekien- ye bakanlığında yiyecekler ve Sir John Simon'un misafiri olacaklardır. Hindistan esas teşkilâtı kanunu kabul edildi LONDRA, IZ.A.A. — Avam kamara. sı, Hindistan teşkilâtı esasiye zalâhatına aid, hükümet (tarafından teklif edilen kanun projesinde bazı tadilât yaplmas nı istiyen, işçi fırkasmın takririni 133 re- ye karşı 404 rey ile reddetmiştir. Ka- nan âyihası bu suretle ikinci okunuşun- da kabul edilmiştir. Almanlar Açığa verdiler Muahedeye rağmen yeni ordu nüveleri. teşkil ediyorlar. PARIS, IZ.A.A. — “Matin Departek mental, gazetesi, Alman milli südafnâ bakanınm 14 piyade, 6 süvari, 4 topça alayı ihdasma karar verdiğini ve bütün bu yeni ünitelerin, Versay munhedosine rağmen teşkil olunduğunu yazmaktadır. İngiltere ve Sovyetlerde harb tayyareleri ne kadar ? LONDRA, 12.A.A. — Hava bakanlığı müsteşarı Sir Saszon, Avam kamarasın- da 1-1-834 tarihinde İngiltere adalarında harb tayaresi bulunduğu Balde, tarihinde bu muktarıni 453 oldu- Eunu söylemiş ve ayni müddet zarfın- da Sovyet tayyareleri adedinin 1300 den 1.500 © çıktığını ave etmiştir. İngiltercd: yeni saylav seçimi yakın değil “LONDRA, IZ. AA, — “Bazı İngiliz siyasal mahafilinde gazetelere de akseden, ve saylav seçiminin yakında yaz pılacağınn dair olan , şayinlardan yana, dün akşam, Avam kajnarasında B. Bald* vin, hükümetin bu meseleyi henüz içtkik bile etmediğini ve görüleçek daha birçok Sar'ın'taslimi Yeni anlaşmalar peyder- pey imza edilmektedir ROMA, 12. ALA, — Sar mutuhassıslar rının mesaileri bitmek üzeredir. Bâl'de 28 proje imzalanmıştır, Üçler komitesi bunların hepsiri bir ve- sika haline getirmek istemişse de sonra 3-4 mukavele haline sokmağa karar ver- miş ve birincisi dün imzalanmıştır, Geri kalanlardan “en mühimmi, ma- denler ve demiryollarmın verilmesi içim yapılacak genel anlaşma giacaktır. Moskovada Fransız ders kitabları sergisi MOSKOVA, 12.A.A. — Kültür mü- nasebetleri cemiyetirin teşebbüs: ya pılan Fransız ders kitabları sergisi bu- gün öğleden sorra âlimler evinde açıl- miştar, —— ş Yeni vapurlar yaptırılıyor HAMBURG, IZ. A.A. — Hamburg inşast tezgâhları Arjantin, Ingiltere ve Nerveş'ten gemi inşaatı için sipariş al. mışlardır. Bu siparişler, | âşsiz bül 2500 ameleye iş temin edecektir. Yunan ayan meclisinden sonra kabine seçimini kabinede umumi bir değişiklik takip edeceğini siyasi mahafil teyit etmekte N : a : “e h Hava andlaşması Almanlar pek yakında cevab veriyorlar BERLİN, 12 A.A, — Berlindeki Im- giliz ve Fransız Sefirlerine verilecek Al cevabının, pek yakında tevdi edile- aberi teeyyüd eder gibi görünü- yor, Diplomatik mahafil, ba çevabın Alman yaya yapılan tebliğe mukabil, Londra | ve Paris hükümetleri nezdinde bir teşeb- büs icrası suretile değil, fakat Rerli deki Ingiliz ve Fransız sefirleri le tebliğ edileceğini zanmetmektedi: Cevab nasıl olacak? BERLİN, 12.A.A: — Yarı resmi Kor- vespodans Diplomatik ve Politik gazete- si şunları yazmaktadır: * İngiliz dış işleri bakanının Londra tebliğine Almanyanın red cevabı vermesi Be intizar ettiğini tekzib etmesinden do- layi kendi kendimizi tebrik etmeliyiz.,, zete, Almanyanın cevabmda müessir olan fikirlerini bildirmektedir. Belçika kabul etti LONDRA, IZ.A.A. — Belçika, 3 şu- batta Londrada yapılan anlaşmalarla ha- va and'aşmasını tasvib ettiğini resmen bildirmiştir. Varşova askeri mahafili ve Londra itilâh VARŞOVA, 12 (A.A.) — Askeri mahafilin naşiri efkirr olan Polska Zb- rojna gazetesi, başmakalesinde Londra itilafımın ektinden sonra yapılmakta o- lan müzakerelerin İngilterenin Avrupa- daki menfaatlerine uygun bir surette inkişaf ve tekâmül etmekte olduğunu ve bu hususta Fransanın ancak ikin- ci derecede bir rol ©; bulun- duğu tezini müdafan etmektedir. Paraguya gönderilen silâhi r LA HAYE, ILA.A. — Bolivya, ulus- lar kurumunun. vesayasını kabul ettiğin- den, Holanda hükümeti, yalnız Para guay'a sevkolunun silâhları müsadereye karar vermiştir. Hauptman'ın Ölümü istendi Dava müdaiaadan sonra jürinin kararına. kaldı FLEMİNGTON, IZ.AA. — Başlıca müdafan avukatı, B. Reiliy, cürmün bir adam tarafından değil, bir çele tarafından nal işim Lindhergh'im evinin dabilinden tertib edildiğini söyle- miş ve “Lindberglı, mürebbiyeye mut iak sürette itimad edebilir, Fakat benim katiyen emniyetim yoktur.,, demiştir. B. Reliy, bundan sonça, müddeitmuk miliğtin irad ettiği delillere ve şahidlerin bayanatına şiddetle hücum etmiş ve za- bıtayı dürüst hareket etmemekle itü- bön ettikten sonu, Yiclet Sharo'in. şini kaybetmek kerkusile | değil, fakat kapana yakalanmakta olduğunu gördü- ğünden intihar ettiğini söylemiş Berlinde menenjit BERLİN, IZA.A, — Berlin, mahal İelerinden birinde 3 kişi menenjite tutak. B. Laval iyileşti PARIS, I2.A.A.— B. Piyer Laval, iyi leşmiş, vazifesine başlamıştır. Bir adada yirmi beş milyonluk hazine LONDRA, I2.A.A, — Küşif Vorsley, Verasiti gemisi ile Hovostoft'an Kokos adasındaki 25 milyon liralık hazineyi tek Far aramak üzere hareket etmiştir. Kosta hükümeti ile olan müşküller Bulunacak hazinenin üçte biri Devlete verilecektir... Yunanistanda kısmi ayan intihabı ATINA, 12 (Milliyet) — Başbakan Çaldaris, işçi ve çiftçi fırkası reisi Par pa Anastasyonun kısmi âyan seçilme- sine siyasi mahiyet verilmesi hakkım - daki teklifi kanunu esasi ahkâmına ma halif bulduğu için kabul edemiyecs - ğini, kendisinin ancak imtihap ilânına halrier olduğunu söylemiştir. Marsilya suikasdı muha- kemes'ne doğru MARSILYA, 12. AA.— Pittsburg — Riberikadaki — Hırvat kurumu, Mar silya suikastında metBaldar üç Yugor lav tethişçisinin müdafaasına Parisli bir avukatı memur etmiştir. Tethişçiler he- nüz muvafakatlarmı bildirmemişlerse de bu muvafakat şimdiki müdafan vekille. rinin vazifelerine mani olmıyacaletır. Şimal ökonomi konferansı BERLİN, 12.A.A.— Alman istihbarat bürosundan : in Stokholm'den aldıkları haberlere göre, 14-2 de açılacak şimal ulusları ökenemi konferansmda bu ulusların dış ticaret siyasaları gö şülecektir. Konferansa, Dasimarka, Finlandiya, Norveç, İsveç ve Estonya hükümetleri iştirak: ee Vergilerini vaktinde ödemeyenler ANKARA, 12 (Telefonla) — Bazı yerler maliye memurlarının Zanç vergisine üâve olunan beşic bir nisbetindeki buhran zammı MX. rahının tayininde vergilerini vaktin de ödemiyenlerin yüzde on ti zamlarını da matraha ithal etmek istedikleri anlaşıldığından Maliye kanlığı valilere bir tamim yaparak vaktinde ödenmiyen kazanç le beraber buhran zammına da yüz de on zam yapılmakta olduğuna gö kazanç vergisine yapılan yüzde on tahsil zammından başkaca zammı aranmaması ve alınmış varsa tashih edilmesini bildirmiştir. Eski P.T.T. müdürünün muhakemesi ANKARA, 12 (Telefonla) — Eski posta ve telgraf genel Bay Fahri ile Bay Suphi ve Bay Ihsan Cemalin muhakemelerine bü de devam edildi. Bugünkü celsede posta umım müdürlüğü in şürasına, Başbakanlık, dahiliye ve nafıa bakanlıklarına yazılan tesi releri okundu. Muhakeme 4 mari saat ona birakıldı. Moskova ikinci kolkoz kongresi MOSKOVA, 12. A.A. — Sovyet Rusya ikinci Kolkoz Kremlin sarayında açılmıştır. Bütün hükümet erkânın kongrii da bulundül bu kongrada ziraat komiseri Bay Çernof söylediği küşad nutkut ziraat sahasında elde edilen büyük muvaffakiyetleri anlatmıştır. Kurultay başkanının İzmirde tetsi kik eri bitti, Aydına gidiyor IZMIR, 12 (A.A.) — Bir kaç gündenberi şehrimizde bula olan büyük ulus kurultayı başkan ueneral Kâzım Ozalp bazı & ve ziyaretlerle meşgul olmuşlardır. Bugün de saat 10,30 da Bornov adaki haşarat enstitüsünü ziydi derek haşarat ve hayvanat koleksiy onlarını görmüşler, lâborata gezmişlerdir. tâkadar olmuşlardır. Saat 16'daC. H. hırkasına gelerek fırka işlerile Fırkadan sonra Güzel yalıya kadar bir otomobil gezintisi sayin misafirlerimiz dönüşte Gözte pede vali konağına uğrayarak lerine verilen çay ziyafetinde bulun muşlardır. Bu sabah şehrimiz ve işçiler birlikleri tarafından şeref lerine bir ziyafet verilmiştir. misafirimiz yanındaki saylav arkad aşlarile birlikte yarın sabah hareket edecektir. | General Fahreddin Altay BERLİN, 12. A.A. — Alman barat bürosundan : General Favirettin Altay, Berlin'e gelmiştir. Sihati düzelin- ciye kadar Almanyada kalacaktır. Günşin toprağımıza dök- t enerji POTSDAM, IZ.A.A. — Uluslar arası Şusat neşri komisyonu tarafından gü- heş üzerinde tetkikat yapmak ve güneş tarafından yer yüzüne neşredilen Şuna» tın enerji miktarını tahmin etmek için yapılan komite, bugün ve yarın burada, Alınan profesörü Suering'in riyzseti al tında toplanacaktır. Komitede İsveç'li Angstrori, Fransız Vailoşen ve İsviçreli Möhringiofer var- dır. 200 köy su altında SANTANDER, IZ.A.A. — 200 köy, kar altında kalmıştır. Ot olmadığı için hayranlar ölmüştür. Beş kar makinesi, demiryolunu temiz» lemek üzere çalışırcin yoldağ çıkmış- lardır, Konyada yangın KONYA, 12 ALA. — Bugün de askeri orta mektep pavyonunul X4 katından bir yangın çıkmış ve rü3fÜ, rın şiddetli ermesi yüzünden | bi üst kasmı tamamen yanmıştır. Bim tonarme olduğu için alt katları yi tan kurtulmuştur. Amerikanın yeni ticaf” vapurları nasıl olaca VAŞINGTON, IZ.A.A. — D: caretinin kalkınması için 25 milyonu larlık tahsisat konulması hakk ıdt teklif tetkik edilmektedir. Yeni yi gemiler süratle kıtaat nakliye ve Wİ re gemisi halile konylabilecek çeki lacaktır. A İlk İspanyol cumhuriyet nin yıldönümü MADRİD, IZA.A. — ilikli Cümhuriyetinin ılanıın 62 inci mü başbakan ve bakanların bn tesit edilmiş ve bir çok gazeteci likte muhtelif şahsiyetler rejime ları hizmetten dolayı nişanla taltif mişlerdir. Aydında şifa kaynağı Memleket hasıanesinde rontken ha yurddaşiarıntedavisinde çok işe yarı! AYDIN, (Milliyet) — Cumurluk ça ğnın vilâyetimize verdiği çok değerli armağanlarından biri de memleket has- tanemizdir. Önceleri yapılmağa baş landığını yazdığım kalorifer tesisatı 20 gün önce bitirildi. Ve çalışmağa başlan- dı, Hastânenin bir ektiği damlatfantina dairesinin ayrı binada olmaması idi. Ka rantina vo ayırına evi pavyonunun ya» pısına da başlanmış hızla yapı mere mektedir. Bu yapı bitince ameliyathane ve harici iki koğuş üst katına alınacak koğuşlardan birisi ameliyat olacak hat- talara biri de smeliyat olmuşlera ayrı- lacakdır. Bu süretle esas binada dahili ve diğer şubeler için bir ili koğuş daha kazanılmış olacakdır. Hastanemize 934 yılında 2509 hasta girmiş, bu bastalar hastanemizde 25000 yatmışlardır. 789 hastaya ameliyat, 4768 hastaya da roniken ve laboratuvar muayenesi yapılmıştır. Bir yl içinde hastaneye baş vuran ve poliknilik mua. yenesi yapılarak iyi edilen yurddaş sa- yanı 6100 ü geçmişdir. Hastanemiz, yalnız “vilayotimiz çev- tesindeki yurddaşlara değil, bitişik ve komşü. vilsyetlerden de gelen bir çök yarddaşlarli sağlık ve hayat vermektedir. tile yolladığı bir göz hsatası muayene ediliyordu. Hastahanemizin rontken ma- kinaları son sistem ve hiç eksiksizdir. Hastanemizde bem teşhis ve hem de sathi ve derin tedavi rontiken makina» ları vardır. Rontken mütehassısı ve hastahanemi- zin bu günkü yüksek yerine ulaşmasın- da büyük hizmet ve yararlığı görülen baş hekim Necip altı yıl önce Ayda geldiğinde o o zaman O almak ü- see çilem iken — mış, bugün alt y iş masına rağmen yepyeni duran makina- nin alınmasını temin ederek vilayot gesini diğer vilayetlerde bir iki yıl sonra ikinci bir makina al dır. En yapılıyor. Derin tedavi makinası 230000 kuvvetindedir. Eşi yurdda pek #5 bu makina ile hem sathi ve hem rin tedaviler yapılmaktadır. bri© Mumun iyileşmesini ben de bu ya ve Bay Necibe borçluyum. Bp kina ile omuzunda kafa büyüklüğ! de bir sarkon olan atcalı bir #cans tedaviden sonra bu kurtarıldı, Dört çocuğunu yeti karak bayattan göçmek üzere ol” bayan bu gün sapa sağlam beşi rusunu emdiriyor. Bu makina ile © len kronik ekzamaları, deri ha La danill, kemik vereni, miyoalu hastalar hatta bir çok da keler bu makinayı alanlara ve al liyorlar. * Başında mütehassıs heletiriy ol tor Nurinin bulunduğu hastane, İSİ tuvarı berün ileri momlekotlerdeij leri kadar muntazam ve ihtiya” vermektedir. Anasından dünyayı görmeyen Bozdoğenli hir kaş ey önce haslansmmizda doğduktan sonu SEN yalı. (A 4ıs doktor Şevketin elile dünya?” £ yöğLA Yine gözünün dış zaviyesine bet uzunluğunda beş çöp kaçan bi” tancmizde kör olmaktan le başarılmakıtadır. Yeni gelen dahiliye Muhsin kısa bir zamanda nede ve gerekse Aydında işini” Batinin ehli olduğunu gösteri, Mütehassıs Dr. tiği nisaiye servisimizde e& yz ıştarılmakta ve lar kolayla; dahaleler muvaffakıyetle