23 Şubat 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

23 Şubat 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

| ein & İsa in Yeni berisini / re etap almıştır. Çıkan kurşun biz İİ Kebine T Na üzünden cinâyet İr Bir adam rakibini altı ye- | den ağırca yaraladı başlamışlar ve bir çok semt - geceleri kümeslere girip tavuk e ui yabata buz iki baran yakalamıştır. talkikatta bunlardan Melâha- &ündüzleri dilenmek veya bohçacı- iş hanelerile mahallelerde evlere gi- * İç, Yafı tetkik ettiği ve geceleyin de sevketmiştir. Çocuğun elinde tabanca iyede Fetva Emin mahalle- İMİŞ oturan " Yaşlarındaki Kemal konsolu karış- van bir tabanca butmuş ve odada gazete bayii Faiğin oğlu duran küçük Cemalin alnına i “© Cemali bir idare idaresinin Mısırdaki tütün fabrikası inhisar idaresinin Mısır- imali için açtığı fabri - Mimle örelke liye; da sigara imal edilecektir. tköy u'umunda Y çocuk esirgeme kuru- kongresi dün - yapılmış heyeti seçilmişti duyan ev halkı koşmuş- kan içinde görünce poli- vermişlerdir. Zabıta derhal bir yaralı çocuğu Haseki hasta arabacı ağır suretiç yara Ayağı kırılan zavallı Ali Rıza gün tedavi altma alındığı Zey- hastanesinde ölmüştür. İ . Tutuşan kurumlar 13 numaralı evde oturan Al - mahallesinde Jurnal 60- işi tamamen bitmiş çalışacak hale geti- gün İstanbuldan Mısı- miktarda tütün sev - - Bunlarla Mısır fab- Çocuk esirgeme İstanbulsporlular 1 inel sahifede Bu sile ölüye 2 nin şampiyonluğu yüzde doksan #mal dahiline girmiştir. Fener stadında “ Oyun seri oldu. Galatasaray yedinci dakikada frikikten ilk golünü yaptı. Bundan sonra karşılıklı bücumlar ya- pıldı ve bunlardan birinde Beykoz bera- berliği temin etti, İki gol yapan Münev- vur, Galatasarayı 3 - 1 vaziyetine ge - tirdi. Ikinci devrede iki taraf ta sayı çe- karamadı. Galatasaray takımı Nihattan mahrum olmasına rağmen bu suretle 3 - 1 maçı kazandı. Taksim stadında Bir hakemin idaresi altımda Beşiktaş ve Süleymaniye takımları şu şekiller. de oyuna başladılar: Beşiktaş: Mehmet Ali — Faruk, Fey- zi — Hasan, Ali, Funt — Hayati, Hak kı, Nazım, Şeref, Eşref, Süleymaniye: Necati — Sabri, Ru - hi — Zeki, Burhan, Recep — Sıtkı, Mu- harem, Ali, Rükneddin, Anastas, Beşiktaş “nasıl olsa yeneriz, zihniye- tile ik oynadı ve bu suretle ilk on beş dakika mütevazin bir akın, Süleymaniyeye bir gol kazan dırdı. Bu vaziyet 42 nci dakikaya kadar devam etti, Bu dakikada Eşref beraber- Hik sayısını yaptı. Ikinci devrenin beşte üçü Beşiktaşın hâkimiyeti altında geçmekle beraber a- sabi olduklarından müessir hücumlar | Etıbba muhadenet cemiğ yetinin yardım sandığı Etibba Muhadenet ve Muave- net cemiyeti aylık © toplatısını dün Etrbba odası merkezinde dok- tor Bay Neşet Osmanm başkan - lığı altmda yapmıştır. Toplantıda evvelâ o cemiyete yeni giren dört azanın kabul me- rasimi yapılmış ve yeni oazalar baziruna takdim edilmiştir. Bundan sonra taavün sandığı ni- zamnamesinin bazı maddelerinin tadil edilmesi meselesi görüşülmüş ve sandık yardım edecek azaların yardım şekli değiştirilmiştir. Bundan sonra otuz beş yaşma kadar her aza ayda bir lira otuz Böp yaşindaki 50 şüğma kadar id ve elli yaşmdan yukarı azalar da üçer lira sandığa yardımda bulu- nacaklardır. Yalnız elli yaşından sonra ce- miyete girecek (azalar evvelki a- zaların verdikleri paraların dört- çelen birini vererek dahil olabilecek- ir; Etıbba odasnzın hazırlamakta ol- duğu kütüphanenin de 1 marttan itibaren açılmasma £ karar veril. miştir. nr a sa arma ara Grip, nezle ve baş ağrılarmıdan Ka Dünkü lik maçları EZ EE z yapamadılar. Umit edilmiyen İ-İ bera ki Fenerbahçe. | berlik neticesi de bu suretle meydana bir ih | geldi. Şeref stadında İstanbulspor ve Vefa takımları şu şe killerde sahaya çıktılar: Vefa: Halük — Lütfi, Saim — Süley. man, Cudi, Hüseyin — Latif, Muhte şem, Gazi, Enver, Mustafa, Jstanbulspor: Hikmet — Samih, Sa - bih — Sami, Hasan, Fahri — bir gol yaptı, Fakat ofsayt verildi. Vefa , akabında bir gol daha yaparak O - 1 va- ziyete girdi. ikinci devtede İstanbulspor biri penaltıdan biri frikikten olmak Üze- re iki gol yaparak oyunu 2-1 kazandı. Akşam koşusu Akşam refikimizin her sene yapmakta olduğu sokak koşusunun altıncısı dün sabah saat on birde Taksimde Güneş ku- Tübü ile İstanbulda Akşam matbaası a- rasında gidip gelme olarak yapıldı. Güneş kulübünden Akşam'a gidenler ve kal'i neticeyi temin edenler sırasile şunlardır; Birinci: Mehmet (Beşiktaş), 1 Tebaridi (Galatasaray), u Rıza Maksut (Güneş), Dördüncü: Recep (Kocaeli), Beşi: Ibrahim (Kurtuluş), Altıncı: Borilla (Kurtuluş). Yarış muntazam olmakla beraber, hü- #umundan fazla bisikletli | kimselerin Yarışı takip etmesi koşucuları hayli müş kül vaziyete düşürmüştür. Istanbul 6 ıcı icra memurluğundan: Yeminli üç ehlivukuf tarafından tamamı na 500 Hira kaymet takdir edilen Sultan. ahmed de İshakpaşa mahallesinde Ak. sakal sokağında eski 7 ve yeni 7 numero- Yu bir bab mağaza ve 166 İira kıymet tak- dir edilen ayni mahallede Küçük Aya- sofya sokağında eski 13 mükerrer ve ye- ni 5 mumerolu arsa keza 356 lira kıy« met takdir edilen ayni mahallede Çık- maz Şeftali sokağında eski 10 mükerrer 28 yeni 50,52 numerolu arsanın 26-3-935 taribine müsadif salı günü sant 14 den 16 ya kadar dairede birinci artırması ic ra edilecektir. Arttırma © bedeli iyme- & emuhammenenin yüzde 75 ni bulduğu takdirde müşterisi © üzerinde bırakıla caktır, Aksi takdirde en son arttıranm taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün müddetle temdid edilerek 10-4-935 tarihine müsadif çarşamba günü saat 14 ten 16 ya kadar keza dairemizde yapılacak ikinci açık arttırmasında arttırma bede- Wi kıymeti mubamminesinin yüzde 78 ni bulmadığı takdirde satış 2280 No. lu ka nun ahkümına tevfikan © geri bırakılır. isteyenlerin kıymeti mmuhaminenin yüz- de 7,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın teminatını hamil bulunma- lari İözmder, Hakları tapu sicili ile sa- bit olmayan ipotekli alacaklarla diğer alâkadaranın ve irtifak haklı sahipleri- in bu haklarını ve hususile faiz ve me- sarife dair olan iddialarını evrakı müs- biteleri ile birlikte ilân tarihinden itiba ren nihayet 20 gün zarfında birlikte dai- remize bildirmeleri lözmmdiır. Aksi tak- dirde hakları tapu sicilli ile sabit olma” yanlar satış bedelinin paylaşmasından ha | riç kalırlar. Müterakim vergi tenviriye tanzifiyeden mütevellit belediye rusuma medyuna aittir. Deha fazla malümat al make isteyenler 23-2-935 tarihinden itiha ren herkesin görebilmesi için dairede bu- lundurulacak arttırma — şartnsmesi ile 344715 No. lu dosyaya müracaatla mez- CUMARTESİ günü sast 19 da kür dosyıda mevcut vesaiki görebilecek leri ilân olunur. (8202) TÜRK ANONİM ŞİRKETİ İSTANBUL ACENTALIĞI Liman Han, Telefon: 22925. BARTIN Yolu GERZE vapuru 23 ŞUBAT Sirkeci rıhtımmdan kalkarak mutat iskelolere uğrayacaktır. ASLAN VE ESKİŞEHİR Müttehit Çimento ve Su Kireci Fabrikaları Anonim Şirketi ILAN Ticaret kanununun 361 inei maddesiy. Je şirket mukavelenamesi ahkâmına tev- fikan Aslan ve Eskihisar müttebit çi- mento ve su İsireci fabrikaları anonim şir keti hissedaranı 1935 senesi martının 25 inci pazartesi günü saat 16 da Galata- da Ağopyan hanında şirket merkezinde inikat edecek adi beyeti umumiye içti- mana davet olunurlar. Ruznamei müzakerat : 1— Meclisi idare raporu ila mura- kib raporunun kıraati, 2 — 1934 senesi muamelâtma ait he sabatın kabulü ve meclisi idare âzasının rası ve sensi merköre netayici mua- mmelâtma dair meclisi idarenin teklifi, 3— Meclisi idare âzasına verilecek creti huzurun tayini ile beraber umuru ur edilecek âza aidatnm tesbiti, 4 — Medlisi idareden çıkan özenin yerine yenilerinin intihabı, $ — 1935 senesi için bir murakib in- tihabiyle aidatının tesbiti ve murakibin mazereti halinde fayı vazife etmek üz- ve diğer bir gatin intihabı. Lüakal 25 hisse senedine malik olub da içtimai mezkürde hazır bulunmak is- teyen zevat ticaret kanununun 371 inci maddesine tevfilınn içtima tarihinden en Az bir hafta evvel bisselerini Galatada Doyçö Oryentbank - Dresdter Bank şü- besi gişelerine tevdi etmelidirler. Diğer bankalara tevdi olunan hisse senedatı mukabilinde mezkür bankalar. dan alınan makpuzlar heyeti umumiyeye dahil olmak üzre Doyçe Oryent « Bank » Dresdner Bank şubesine tevdiat mahiye- #inde olarak mezkür bankaca kabul olu- Bacaktır. © Istanbul, 20 Şubat 1935 Meclisi Idare İTTİHAT DEĞİRMENCİLİK Türk Anonim Şirketinden: Tidaret kanumumun 36İ ve 370 indi maddeleri alıkâmma tevfikan İTTİHAT DEĞİRMENCİLİK TURK ANONİM ŞİRKETİ hissedarlar umumi heyeti 1935 senesi Martının 24 ncü pazar günü, #aat onda Galata'da Ömer Abit hanında 11-15 numaralı yazıhanode adiyen içti maa davet olunurlar, Ruznamei müzakerat : 1 — Meclisi idare raporu, kıraat ve kabulü 3 — 31 Birinci Künun 1934 bilânçosu mesinin 33 üncü maddesi hükmüne uya- rak asaleten veya vekâleten en aşağı 10 hisse senedine malik olan (o hissedarlar mezkür meclis içtimamda hazır buluna” bilmek üzre içtima gününden eelki on gün zarfında bamil oldukları hisse senet- lerini şirketin veznesine tevdi eylemele- ri lâzımdır. Mali müesseselerden senet- ler mukabili verilecek © vesikalar hisse senetleri yerine kabul olunur. Meclisi Idare 1396 Tophane fırını için 300 ton Un3 Mart 935 pazar günü saat 15 de kapalı zarfla alma- ir şan bedeli 30 bin radır, Şit“namesi parasız o- larak Tophanede satmalma, komisyonundan alınır. İlk te- minatı 2250 liradır. İsteklile- rin belli saatten bir saat evvel tekliflerini komisyona verme- leri. (804) (700) 1467 Kumaşı Ciheti Askeriye- e ve rm diyen muhafaza eder. Terkibindeki saf ve hususi maddeler sayesinde kulla» nanları Venüs kadar güzelleştirir. Beyaz, esmer, kumral ve sarışın her tene uygun Paris modalarına gö re renkleri mevcuddur. Ruhnuvaz ve lâtif rayihasile en kibar familyaların yl Kından Türkiyede gıpta ile karşılar man emsalsiz bir pudradır, Umumi deposu; Bahçekapı Hami- döye Türbesinde No. 28 (Evliyazade) Nureddin Eren ecza, alât ve itriyat deposudur. İstanbul Milli Emlök Müdürlüğünden: HEYBELİADA : Kara Vasil sokak eski 1 yeni 4 sayılı evin 24/64 payı. FENER: Tevkii Cafer Ulah Kilisesi sokak eski 24 yeni 9 sayılı evin 1/4 payı. FENER : Dabak Yunus Mismarcı çeşmesi sokak eski yeni 1 sayılı evin 2/3 payı. BOYACIKOY : Uçüncü sokak eski 29 ve yeni 31-33 sayılı 5/12 payı. KUÇUKPAZAR : Hoca Hayreddin Kazancılar 80- kak eski 48 yeni 46-48 sayılı ev ve dükkâ- 135 225 200 25 nım 2/3 payı. 576 ÇARŞIIKEBİR : Fesciler sokak eski yeni 48-40 sayılı dükkânın 1/8 payı. 139 YEDİKULE : Çırağı Hasan Samancı odaları s0- kağı eski 30-32 ve yeni 48-50 sayılrevin 1W3 payı. 108 Yukarıda yazılı mallar 5-3-935 salr günü saat on dörtte açık arttırma ve peşin para ile satılacaktır. İsteklilerin yüzde yedi buçuk pey akçelerile Komisyona gelmeleri. (F) (871) İstanbul İthalât Gümrüğü Müdürlüğünden: Adete Kap M. Ne. K. Gr. Cinsi Eşya co Bilâ 45880 0 Toz Şeker. yazılı bir kalem malin arttırma ile 23-2-935 isteklilere satılmak üzere saat 13 de o gün İs- 6 No. lu satış anbarında bulun- cumartesi güni tanbul Ithalât gümrüğünde maları ilân olunur. (683) inhisarlar U. Müdürlü ünde “ 735 Metre 65 m/m yassı Ğenişlikte Hortum : 10-3-935 pa- zar 14. 360 Metre 85 m/m yassı Genişlikte hm 10-3-935 pa- zari 50000 kilo Motorin “Ağır Dizel Yağı,,: 28:2-935 perşembe 14 Idaremiz İhtiyacı için şartnamesi mucibince yukarıda yazılı hortum ve motorin pazarlıkla satın almacağından ver- mek isteyenlerin yüzde 7,5 güvenme paralariyle hizaların- da yazılı günlerde Cibalide Levazım ve mübayaat Şubesine gelmeleri. (951) Marmara Üssübahri Kumandan. lığı Satınalma Komisyonundan: Cinsi Miktarı 7 metre boyunda 0,18 lik 92 Aded “P.N,, potrel 24 S/M boyunda civata 280 , Fincan 440 Yukarıda cins ve miktarı yazılı üç kalem malzeme pa- zarlıkla satın almacaktır. İhalesi 7 Mart 935 perşembe günü saat 11 de yapılacaktır. İsteklilerin şartnamelerini (görmek üzere her gün Komisyonumuza müracaatları. (842) 1300 Istanbul Ithalât Gümruğü Müdürlüğünden: No. K. G. Cinsi Eşya 8476 00 Kamyon şasesi Adet 3 Kap Adet 32 00 87 00 DO 700 Alem'nyom be- ru 5 300 Ağaç 42 00 30 00 2500 Ka yalın kat pamuk ipliği Yukarda yazılı malm arttırma ile 23-2-935 tarihinde isteklilere satılacağnlan o gün sazt 13 de İstanbul İthalât Gümrüğü 6 numaralı Satış Anbarmda hazır bulunmaları ilân olunur. (624) — den verilip diğer malzemesi | nesini görmek üzere her gün müteahhide ait olmak üzere ! öğledenevvelve eksiltmeye maa şapka 1350 takım harici | gireceklerin 1215 lira ilk temi elbise diktirilecektir. Kapalı | natlariyle teklif mektuplarmı zarfı 3 Mart 935 pazar günü | belli saatten bir saat evvel suat 15,30 da yapılacaktır. | Tophanede satmalma komis- Tahmin bedeli 16200 liradır. | yonuna vermeleri. (806) İsteklilerin şartname ve nümu (701) o 1168. Çiçek suyu Demir Puskit kalıbı sağl Saz”