3 Mart 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

3 Mart 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Her hakkı mahfuzdur. Yazan: Son Yemen valisi Mahmut NEDIM Yemene giden hey'eti askeriye ve ilk rapor Imam Yahya gene isyan etmişti, Meh- mst Ali Pş. boyuna asker istiyordu Talât bey bir müddet düşünce- | ye daldr, galiba gözlerinin önünde hâlâ o resimler canlanmış duruyor- du, nihayet; — Herhalde, dedi, çok düşün- mek ister... - Bence, dedim, çok, fakat ça- buk düşünmek ister, eğer Yemen resimleri gözleriniz önünde kalır- | sa, orasının ıslaha muhtaç olmayıp refah ve saadete ermiş, mamur ve medeni bir memleket olduğur i- nanacak ve artık Yemeni düşün- meyeceksiniz bile. Hayır, diye cevab verdi, gö- receksiniz ki en kısa bir zamanda neticeye varacağız. Bu neticeye bir türlü varamadık. Talât beyin Yemen işini üzerine alması neticesinde Yemen heyeti | İmam Yahyanın hanımlarına pa- dişah tarafından © verilen birkaç parçalık hediyeyi hamilen İstanbul dan ayrıldı. Bu heyet Yemene varınca İmam Yahyaya bittabi İstanbulun vaziye- tini uzun uzadıya anlattı. Bu su- | retle İmam, İstanbuldaki O keşme- keşi, anarşiyi, başsızlığı anlamış, öğrenmiş oluyordu. Bir yandan da Yemende onu kızdıracak, çileden çıkaracak harekât eksik değildi. Biz İstanbulda ıslahat lâyihala- rı, müzakereler, resimlerle uğraşır- ken günün birinde Yemende, İ- | mam Yahyanın tekrar kıyam ettiği haberi geldi. Artık, kimseye gidip te; — İşte, gördünüz mü, dediğimi: çıktı mı? demeği bile zait gördüm. Yemen vali ve kumandanı harıl harıl kuvvet istiyordu. Bu vaziyet karşısında elbetteki Yemen ilk safta bir mesele olmuş- tu. Hükümet bir hayli düşündük- ten sonra Yemene bir kuvvet gön- dermeğe karar verdi. Gene bir hataya düşünüyordu, Göz göre göre bu hatanın işlen- mesine tahammül edemedim, gene gittim, Talât beye dedim ki; — Mehmed Ali paşa bu isyanı bastıramaz. Boşu boşuna kan döke- ceğiz. Size kaç defa bütün hüsnü- iyetine, temizliğine, azmine rağ- inen Mehmet Ali paşanın Yemen- de iş göremiyeceğini o sebeblerile | anlatmıştım. Oraya göndereceğiniz | kuvvetin başında Yemende iş gö- rebilecek, ciddi ve esaslı bir iş ya- lâhiyetli bir he- iz baş- ka çaresi ve çıkar yolu yoktur bu işin, Talât bey, uzun uzadıya anlattık larımı dinledi de, Doğru söylüyorsun, arkadaş- larla bu işi görüşelim ve öyle ya- palım, dedi. Birkaç gün sonra erkânı harbiyei umumiye reisi Ahmet (İzzet paşa Yemen kuvayi umumiye kumandan İığma tayin edildi ve yola çıktı. Ahmet İzzet paşa ile çok kıymet- li, cidden büyük bir de heyet gidi- yordu. Bu heyette Recep, Saffet, Kadri, Ali Fuat, Salih ve Asım bey- ler de vardı. (1) Başvekil İsmet paşa harzetleri de bu heyet meya- nında idiler. Yemenin mukadderatını tayin e- decek olan bu heyete hep ümit bağ | lamış ve bilhassa böyle güzide ze- vattan seçilmiş olmasına hep sevin- ii Bu sevincimizin haksız ol- bilâhare vukuat ta isbat mii madığını etti. Ben Istanbulda idim. Hareketinden evvel Ahmet İzzet paşa ile de uzun uzadıya görüş- tük artık nikbin idim, Ahmet İzzet paşa Yemene gitti. Orada vaziyeti | yakından tetkik etti. Bu tetkikatı neticesinde o da, evveldenberi wrar ettiğimiz nokta- da karar kıldı ve Babıâliye Yemen- de Imam Yahya ile itilâf yapmak- tan başka çare olmadığına kani bu- lunduğunu bildirdi. İstanbulda ise (1) Elyevm Halk © Pırkast Umumi kâtibi Kütahya mebusu B. Recep, Erzin- can mebusu B. Saffet, genrs" Kadri, Harp akademisi reisi ge eral Ali Fuat, kumandan general Salih, mürtekalt B. Asım, bu yeni gaileden çeşit çeşit istifa- deler bekliyen bazı müfsitler gerek hükümet erkânı, gerek İttihat ve Terakki rüesası nezdinde mekik dokuyorlardı: —— Imamı şiddetle tenkil eyleme- hi! — Yemeni yakıp yıkmalı! k Bçrhamet asla o caiz değildir. Mutlaka asıp kesm. Diye hükümeti, Ahmet İzzet pa- şayı dinlememeğe, cebrü şiddete, zülme teşvik ediyorlardı. Buna mukabil biz de Ahmet İz- zet paşanın doğruyu gördüğünü, en mâkul hareketi (tavsiye ettiği derhal buna muvafakat edilmesi. ni söylüyorduk. Nihayet hükümet te Ahmet İzzet paşanın harekâtmi tasvip etti, Yemende vaziyet şu merkezde idi: Ahmet İzzet paşa Hüdeydeden itibaren San'aya doğru yürümüş, Harbede ede San'aya girmiş ve ora- da mahsur olan Mehmet Ali paşa ile bütün arkadaşlarını kurtarmıştı. Fakat daha ileri gidip Imamla çarpışmağa devam ( etmeği İzzet paşa da lüzumsuz, faydasız bulmuş, ve bu sebeble İmamla bir itilâfna- me akdederek işi sulhen tesviyeyi daha muvafık görmüş ve bunu Ba- bıâliye teklif ve kabul ettirmişti. Ben o zaman mebustum. Mahmut Şevket | paşa bir gün merhum Sait beyi bana göndermiş- ti. Sait Bey; — Mahmut (o Şevket paşa sizinle görüşmek istiyor. Zan- nederim San'aya gitmenizi teklif edecek. Söylediğine göre şu sırada İ orada bulunmanız lâzımmış, dedi. Mahmut Şevket paşayı, daveti ü- zerine ziyaret ettim, bana, — Neden Yemene gitmiyorsun, dedi. Ben de; — Rahatsizım, Hüseyin Hilmi paşa ile Karlsbada gitmek üzere- yim, senelerle Arabistanda dolaş- manın verdiği rahatsızlıkları teda- vi ettirmek, biraz kendime gelmek istiyorum, deyince; — Şimdi Karlshadım sırası değil. Rahatsizlıklarına San'anın havası birebir gelir... Hiç vakit kaybetme- den yola çık, Ahmet İzzet paşanın senin gibi ora ahvaline vâkıf ve bilhassa Imamla münasebatı iyi bir zata herhalde ihtiyacı vardır. Elin- den geldiği kadar orada nafi olma- ğa bak. Rica ederim, derhal hare- ket et. Ve biraz sonra da; — Ahmet İzzet paşa Imamla bir itilâf yapacaktır. Bunu sen de isti- yordun Mahmut Nedim bey, işte is- tediğin oluyor demektir. Bu işin tahakkukuna sen de hizmet etme- lisin, zaten de Yemen mebususun! Bilâtereddüt; — Peki ,dedim, ilk vasıta ile San aya müteyeccihen yola çıkıyorum. Ve gittim Hüseyin Hilmi paşayı buldum. Karlsbad seyahatinden vazgeçtiğimi söyledim. Hüseyin Hilmi paşa vaktile Ye- mende valilik ettiği için ora ahvali- ni bilir ve daima alâkadar olurdu. O, itilâfnamelerle iş görülemiyece- ine kanidi; — İmamı kendi haline bırakma- h. İmama tabi Zeydilerle meskün tahliye edip sahile çekilme- Sahilde az bir küvvetle kala- biliriz. Çünkü Şafiilerle meskün o- lan bu arazide halk ta İmama düş- man ve binaenaleyh bizimle bera- berdir. Burada sulh ve sükün kendi kendine az bir himmetle muhafaza edilebilir. Sahil elimizde oldukça İmam da deniz o rabıtasını kefmiş ve böylece nâçar bir vaziyette ka- larak ister istemez rahat oturma- ğa mecbur olur ki bu sayede biz de bir bayli tasarruf etmiş, insan ve ese emeği nere ala kat. ığımız yü en kurtul li muş derdi. Gitmesi) Londra andlaşması etrafında Sir Con Simon ihtimal bugün Berline gidecek LONDRA, 3 (A. A.) — Sir JohnSi- mon, ağlebi ihtimal Berlin'i ziyaret den bir iki gün sonra Moskovaya gi- decek ve bu arada, Fransız hükümeti, Berlinde cereyan eden müzakerelerden İngiliz sefiri vasıtasile haberdar odil- miş bulunacaktır. LONDRA, 2 (A.A.) — Ingiliz ka- binesi, fevkalâde bir toplantıda Sir imon'un Bay Laval ile £ yaptığı gö- rüşmeler hakkındaki beyanatını dinli- yecektir. Bu toplantıda kabine, Sir | Simonun Berlin seyahı tesbit ©- decektir. Seyahatin yarn yapılması, kuvvetle muhtemeldir. Moskova #öya hati ihtimalide görüşülecek, fakat Zannedi'diğine göre, teferruatı Sir Si- monun Berlinden dönüşünde tesbit © - dilecektir. Polonyanın vaziyeti VARŞOVA, 2 (A.A.) — Gazeta İngiliz donanması Akdenizde manev- ralar yapacak Bu manevralara 40 Ticaret gemiside iştirak edecek LONDRA, 2 (A.A.) — Umumi harp ilk del yu. girecektir. Gelecek hafta, metropol losu ile Akdeniz filosu Ispanya ile rı arasında toplanacaklardır. | gemileri 1,500 kliometre üz. rine yapılarak himayeye mühtaç bir fi lo vazifesini göreceklerdir. Manevra - lara 40 ticaret ve yolcu gemisi gire - cektir. MALTA, 2 (A.A.) — Akdeniz filo su ile manevra yapmakta olan Exley ismindeki İngiliz tahtelbahirinde bir yangın çıkmıştır. Tahtelbahirin yan Başında iki gemi bulunmaktadır. Nü: fusça telefat yoktur. LA VALET, 2 (ALA.) — Otley de- nizalı gemisi Tunus koyunda sığına- cak bir yere gelebilmiştir. Bir kruva- sör onu Maltaya kadar yedekte geti- recektir. Litvanya Almanya ile ihtilâfin hallini Uluslar kurumundan istiyecek KAUNAS, 2. A.A. — Almanya tara fından Litvanyaya karşı alınan tedbirler dış işleri bakanlığınca gözden geçiril mektedir. Muahedenin İl inci maddesi- ne dayanarak ihtilâfa müdahale eyleme- si lüzumu, uluslar kurumuna bildirile- cektir. Alımacak tedbirler şunlardır : Ticaret mukavelesinin feshi, hudud ticaretinin men'i Alınanyadan çıkanlara beraberlerinde götürmeğe müsaade edi- len meblliğın beş marka indirilmesi, Lft. vanya tobsalarına transit vizesi verilme- mesi, radyo ve matbuat neğriyatı ile a- leyhte propaganda ve askeri hazırlık” lar. Kazanç vergilerinin aleniyeti NEVYORK, 2 (A.A.) — Kazanç vergisi beyannamelerinin aleniyetini tiren kanun, şiddetli surette protesto edilmektedir. Bazı mühim zümreler, bu tetbirin haysiyet kırıcı ve AAmerikanlığa yaklaşmaz mahiyetine karşı itirazı mübeyyin, kongreye bir arzuhal göndermeğe karar vermişler» dir, i Loit Corcun plânı LONDRA, 2 (A A.) — Bay Mac - Bay Liyord George, cevabında ken disile beraber bu plânrn yapılmasına yardım eden mütchasarılarla görüşe - i ve mümkün olduğu kadar kısa bir zamanda plânı hükümete bildire - ceğini söylemiştir. Sterlin düşüyor LONDRA, 2 (A.A.) — Fransız frankının istikrarındanberi, İngiliz Hi. ras, bugün en aşağı piyasasına dü müş bulunuyor. Siyasal vaziyetin hâ- sıl ettiği sinirlilik, yeni intihabat ya - pılmak ibtimali ve gerek Avrupa, ge- rek Amerikada sermayelerin çekilme- si uzayıp giden bu hale sebep olduğu gibi, resmi kontrol yokluğu yüzünden Fransız, İngiliz ve Amerikan mali ina» kamlarımın. bu memleekt paralarını kendi kendine * bir ekonamik seviyeye arişmesini bekledikleri rivayeti, dön - mektedir. Sun'i petrol LONDRA, 2 (A.A.) — Bir İngiliz kimya mühendisi, Kilisli Şistten, petrol çıkarmak usulünü bulmuş ve ihtira be ratını almıştır. Bunun fiyatı, ithal edi! - len petroldan daha ucuz olacaktır. Polska, Leohistanın cereyan etmekte 0- lan görüşmelerde bir âmil sıfatiyle 0- lan rolü hakkında dün Deyli Telgraf tarafından edilen yazıyı naklede- rek diyor ki: «Yalnız batı Avrupasını ihtiva e - den anlaşmaların Paris ve Londrayr tatmin etmediği anlaşılmaktadır. İşte İngiltere hükümeti mümessilinin mu - tasavver seyahatinin sebebini burada sramak icap eder, elastikiyeti ile temayüz , eden Ingiliz siyasasmın mahiyeti itibariyle böyle bir seyahatin & vasi şümulü ingiliz devlet adamının İngiltere ile en iyi münasebat eden Lehistan ümeti tarafından iyi görüleceğini * söylemeğe İüzum Zenci tayyareci Habeşimparatorun dan emir bekliyor Zenci tayyareciler derhal adisababaya gidecekler LONDRA, 2. A.A. — Habeşistan im- peratoruna hiz fi olan tayyare Juvayan, bizzat yetişi maaşlarını kesesinden verdiği 15 zenci pilotla berâber buraya gelmi; Bu haberi veren Daily Expres gazete: ne beyanatta bulunan Miralay Amerika zencilerinin son zenci inperatorluğunu korumak 'çin açılan harbde Habeşistana ahir olmak istediklerini ve yalnız Ha- beş imparatorundan bir işaret bekledik: lerini söylemiştir. Miralay Juvayan, tayyareleri Ame rikadan gelir gelmez adamlarile birlikte Adisababa'ya harekst edecektir. Diretnot gibi Motos'k.et PARIS, 2 (A.A.) — Hudut boyun: da Belçikadan gelmekte olan ve ben. zin haznesinde 9 tane kundaklı p bellum tabancası ile bir otomatik tü - fek, bir revolver ve 300 kurşun bulu- nan bir motosiklet yakalanmıştır. Fransız kadını Seçme ve seçilme hak- larını alamıyacaklar mı? PARIS, ZA.A. —Evvelâ kadınlara belediye seçimleri için rey hakkı vermek mevruubahisti. Bu teklifi müdafaa eden müstakil saylavlardan Faysat'ın tekliği 223 reye karşı 323 vey ile talik edilmiş. di sosyalist mebuslardan Brak, raylerin hakikaten umumi olabilmesi için kadınlara ne hak verileceğini sormakta. dır. Brak, kadınlara da erkeklere verir len seçme ve seçilme hakkımı veren ka- nuni tedbirler alınması için bir proje ver miştir. Bu projeyi tetkik edecek olan âyan, seçilme hakkında muarız — olduğu gibi seçme hakkını taksim taraftarı da oldu- ğu malümdur. İngilterede Japon-Alman ithalâtı ve işsizlik meselesi LONDRA, 2. A.A. — Pamuk ve suni ipek sanayilerinde son aylarda görülen işsizlik ve bu işsizliğin artması ciddi bir endişe uyandırmıştır. ve Alman Ja- pon ithalâtnm artmasının önüne geç- mek üzere gümrük tedbirleri alınması meselesi yeniden ortaya çıkmıştır. Bu son iki sene içinde, suni ipek Ak man ithalâtı iki misli olmuş ve son do- kuz sene içinde Japon ithalâtı ise dört misli artmıştır. 28-133 de bu iki sanayidelci tam iş- sizlerin sayısı 20.000 ve yarı işsizler ise binlerce idi. 1934 yıl ile 1935 arasın. da ise bu rakam iki misli artmıştır ki bu, Japon ve Alman ithalâtının inkişaf tamamen uymaktadır. Amerikadaki haydut teşkilâtı NEVYORK, 2 (A.A.) — ismini taşıyan haydut teşkil york belediye reisi Bay la Gunrdin t4- rafından sıkı takibata maruz kalacak Ur, Bu haydut teşkilât fakir halktan ve bilhassa Harlem'deki zenci mahal lesinden 1931 senesi zarfında temin m 100,000,000 olduğu tah- min edilmektedir. Rodezya valisinin karısı gam) kayboldu KAP, 2 (A.A.) — Nort Rodezya in karısı Leydi Yang, 5 tayyare, 200 yerli asker ve 170 demiryolu me- muru aramaktadır. Leydi Yang ve bir arkadaşı bundan iki gün evvel hususi bir tayyare ile Livingston'dan Lusıva- ya harekei etmişlerdir, Yunanistanda hükümet kuvvetleri Salamini işgal ettiler ATINA, 2 (A.A.) — Havas Ajansı bildiriyor: Hükümet kuvvetl€ yi Salamin tersanesini yeniden işgal etmişlerdir. ATINA, 2 (A.A.) — Havas Ajansı bildiriyor: geli Harbiye Nazırının beyanatına göre, tayyareler, isyan hale > lunan gemileri bombardıman etmi şlerdir. Harbiye nazırı Miri seller sun âsilerle beraber olduğunu teyit edemiyeceğini, ancak halen asi rin elinde bulunan ve hareket etmiş olan dört gemi Giride gittiği dirde bu hususun tahakkuk edeceğini ilâve etmiştir. Tayyare'er bir torpidoyu mahvetti PARİS, 2 (A.4.) — Atinadan Tan gazetesine gelen bir telgraf” meye göre, tayyareler isyan halinde bulunan ve bir harp gemisi adan çekilmekte olan bir torpido muhribini iş göremiyecek nde bulunan gemilerin itaat sokmuşlardır. Hükümet, isyan h bir edince ye veya tahrip olununcaya kadar bombardıman edilmesini emret! Bayan Saylavlara çay ziyafeti ANKARA, 2 (Telefonfa) — Bugün Ulus gazetesi salonlarındı Bayan saylavlarla ecnebi ve yerli g azeteciler şerefine bir çay siye verilmiştir. Ziyafet Bayan saylavlarla gazetecilerin tanışmalarına le olmuştur. Amerika elçisinin ziyafeti ANKARA, 2 (Telefonla) — Amerika sefiri bugün bir öğle S9” feti vermiştir. Ziyafette Yugoslavya sefiri, Almanya ve Çekoeloski maslahatgüzarı ile Dışamrişleri Bak anlığı umumi kâtibi Bay Numan fat bulunmuşlardır. Ri Iran hariciye nazırı Varşovadâ VARŞOVA, 2 (A,A.) — Cenevreden avdetinde buraya İran Hariciye nazırı Kâzimi Han, birçok resmi ziyaretlerde bulur tur, Nazır, öğle yemeğini Hariciye Bakanı M. Beck ile yemiştir. . I: . Mİ Sir Saymen'in Berlin seyahati LONDRA, 2 (A.A.) — Sir Con Saymen, Martın yedisinde B#* line gidecek ve onunda Londraya d önecektir. z Siam Kralı tahtından vazgeçiyor mi LONDRA, 2 (A.A.) — Röyter Ajansına göre, Siam kralı, Knöw * leparkdaki ikametgâhından ikindi vakti meçhul bir semte müteveci * hen otomobille hareket etmiştir. Kralın tahtından feragat edeceği m selesi hakkında Londra siyasi mahafilinde büyük bir ketumiyet terilmektedir. BANGKOK, 2 (A.A.) — Kralın tahtından feragati meselesine P” rada pek az ehemmiyet atfedilmek tedir. Ahiren Milli Müdafaa nasif* 3 - nın katline teşebbüs etmiş olan eş hastan 12 kişi tevkif edilmiştir. BANGKOK, 2 (A.A.) — Buraya gelen resmi malümata göre Sia Kralı, bugün tahtından feragat edecektir. Leh — Fransız Dostluğu Uluslar: arası Akademi diplomatikte kabul resmi Lehistanm Paris elçisi Bay Raczynski için © geçenlerde beynelmilel akademi diplomatikte bir kabul resmi yapıldı - ğine ve bu toplantının iki memleket a- rasında samimi bir muhabbet tezahürü» ne vesile olduğunu ajans haberleri me- yanında yazmıştık. Fransız âyan hariciye encümeni roi si Bay Beranger'nin başkanlığında yar pılan bu toplantıda, Bay Be.anger'nin şahsında Lch milletini / selâmladıktan ve kendişini tebrik ettikten sonra, 45 - zünü Lehistana geçirmiş ve Avrupa - nın göbeğinde 400,000 kilometre mü - rabba mesahai sathiyeli ve 35 milyon Lehistanın Avrupa sulhünün nı tahlil etmiş ve Bay Raczynskiye dip- lomasi hayatında daima muvaffakıyet - | 1er dilemiştir. Buna elçi verdiği cevapta Lehista - nm sulbperverane me: in 1924 te Cenevrede başladığını söyliyerek yapı - lan andlaşmaları hülâsa etmiş ve harp sonu devrinin uluslar arası tarihçesini iştir. Ezcümle demişti — Lehistan diplomasisi o Milletler .Cemiyetinde iki umumi karakterde te- şebbüsle kendini göstermiştir. Birincisi 1927 de tecavüzi harbi takhih eden bir takrir dermeyan etti. İttifakla kabul e- dilen (obu takririn o Briand - Kellog | misakına zemin hazırladığına şüphe e- dilemez. Ikinci teklifi silâhsızlanma konferan- sından adımdır. Lehi 1931 de A- sambleye manevi silâhsızlanma hakkın- da bir muhtıra verdi. Silâh imal ve ti- caretinin şiddetli bir mürakabeye alın. ması hakkındaki verdiği (o takriri do zikretmek lâzımdır. Bay Raezynski o sözü Sovyetler ve Almanlarla münasebata “- cümle demiştir kit — 25 temmuz 1932 de Sovyetlerle bir ademi tecavüz misakı aktettik. Al manya ile teşriki mesai için de bir çok defalar mesai sarfedildi. 1934 te Hit İer on senelik bir ademi tecavüz misa- kı teklif ettiği zaman, sulh politikasma sadık bulunan Lehistan bu teklifi red- detmemeği makul gördü. Lehistan elçisi bundan sonra memle- ketinin eski dostluklara bağlı oldu » ğunu ve komşularile de hoş geçinme münasebetlerine dikkat ettiğini söyle - iş ve Fransanın Leh dostluğundan asla şüphe etmemesini ilâve ederek sö- zünü bitirmştir. Gümrük memurları ANKARA, 2 (Telefonla) — İstan. bul gümrük memurları bir koruma sandığı teşkil etmektedir. Sandığın ©- sas nizamnamesi Gümrük va İnhisar lar Bakanlığınca hazırlanmaktadır. i Japonya ile ayi Ticaretimiz ANKARA, 2 (Teslfonla) si ler heyeti Japon eşyası hakkmda bir kararname kabul etmiştir. Kars” nameye göre ithali 148 sayılı konif” jan kararnamesi hükümlerine gör? 1, best olduğu için sipariş verilen 3öİ 934 tarihine kadar gümrüklere sl miş ve bedelleri tamamen ödenmiş See. ların bir defaya mahsus olmak Ü serbestçe il ne mürande diledi tir. İthali 148 sayılı kararnamede lunan ve 26-7.934 tarihine kadar #7 rüklere gelmiş olup bedelleri men ödenmiş bulunan ve fakat de mevcut mikd ler dahilinde kassız ithallerine şayet bunların tasfiyesi tenjan kalmamış veya bu hal edilmiş olan mallar için eski İğg Farnamede bulunmasma rağmen Yf“İyg rarnamede kontenjan verilmemif 54 yeniden kâfi kontenjan verilmesi "fas Gümrük ve İnhisarlar Bal lâhiyet verilmiştir. y Bu malların bedelleri evvele*y » denmiş bulunmasından dolayı ca döviz istenmiyecektir. Yurdda hava vaziyeti ANKARA, 2 (A.A.) — Türkiyede ha: Ziraat de Trakya, Ege mi Anadolu ve Karadeniz sahil m! sının alçak tazyik ahasr dahili Iunmasından ötürü buralardı zü bulutlu ve k üç derece etrafında bir yüksel dedilmiştir. Gece suhunet d: Doğu Anadolu ve Orta Arai Kastamonu çevreleri katılım: de sıfırın üstünde kaydedil duşük suhunet sıfırın altında ear 20, Erzurumda 11, Kastamonu gö, recedir, En yüksek sıcaklık Adi 20 derece kaydedilmiştir. Trak ve Manisa çevrelerine yağı? yi ge Olçülen mikdar 2 ilâ 6 milimet” 4 d€ hava suhuneti 11 derecedir. Ev b cenuptan saniyede vasati 5 M* Ta esmektedir. Hava raporu raret derecesi 16 9, En yukarı hararet Ec aşağı hararet derecesi Rüzgür Lodostan esmi karı sürati saniyede 13 metro”