10 Mart 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

10 Mart 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

6 MİLLİYET PAZAR Asilere karşı taarruz baş'adı (Başı 1 inci sahilede) donanma, başbakan Çaldaris, yerini Venizelosa bırakmak üzere derhal is- Ufa etmediği takdirde, Atinayı bom- bardıman edeceğini tehdid makamın: da bildirmektedir. Sofyadan gelen ha berlere göre, hududda 20 mil ötede geçen gecedenberi şiddetli bir muha- rebe olmaktadır. Diğer taraftan, Pa- risteki Yunan sefareti tarafından neş- redilen bir tebliğde, hususi kaynak- lardan gelen haberlerin büyük bir ih- tiyat kaydile telâkki edilmesini bil - dirmekte, Larisanın âsiler tarafından zapiı haberini tekzib etmektedir. Bu tebliğ, Selânik şehrinin şimal kısmı - nın tayyareler tarafından bombardı - man edildiğini ve Ge çemrindeki b Ziler su N tedir. General Kondilisin arzusu, mümkün olduğu kadar kan dökülme: sinden kaçmmaktır. Birçok dost ulus- ların göstermiş oldukları muhabbet e- serleri, maksadı balkanlarda sulhü takviye olan meşru Yunan hükümeti- nin hariçte de en iyi bir | şekilde te- lâkki edildiğini göstermektedir. Dedeağaç civarında General Yalıstras, Dedeağaç civa- rmda âsilerin tazyikına mukavemet etmektedir. Struma mıntakasında ha- kıtaat, kalm bir kar ta il lü olan yegâne geçidden geçememek- tedrler. Asi harb gemilerinden Helli ile Psara, Kavalaya gelmişler ve ora- da Ege denizinde yaptıkları bir sefer nesicesinde adaların çoğunu ellerine geçirmiş olan âsi donanmanm diğer kısmı ile birleşmişlerdir. Komünistlik mi? vala ile Serezde işçilerin bir teşkilâtı yaptıkları söylenmektedi Haber verildiğine göre, Yunan ko nistleri, isyana taraftardırlar. Atina» da birçek mebuslar ve âyan azalarile eski nazırlardan General Zaviçianos tevkif edilmişlerdir. Bununla bera - ber, isyan hareketine muhalif olduk larını bildirdiklerinden tekrar ser best bırakılmışlardır. Bayan Çaldaris, iki kırmızı haç sahra hastahanesi ter- tib etmektedir. Bu; teşkilât hemen Ma kedonyaya gönderilecektir. Birçok ba yanlar ve genç kızlar hastabakıcılığa gönüllü olarak yazılmaktadırlar. Hava postaları ROMA, 9 (A.A.) — Rodos, Yuna- nistan ve Türkiyeye gidecek bava pos taları, muhabere ve münakalât ba - kanlığı tarafından, ikinci emre kadar durdurulmuştur. Asilerin kuvveti PARIS, 9 (A.A.) Gazetelerin bususi muhabirleri, Yunan vakayii hakkında bazan da resmi mahafilin nikbinliğini tekzib eder mahiyette taf silât veriyorlar. Meselâ, Journal mu: habiri diyor kiz «Vaziyet Strumna kı- yılarında vahamet kesbediyor gi dir. Asiler, Kavala ve Serez mıntaka- larında kuvvetle tutunmuşlardır. Bu- ralarda 100,000 e yakın kuvvetli: vardır ve bu rakam, resmi tebliğlerin ifadesine rağmen gün günden artmak rette topa tutuyorlar. Halihazırda bir de hava kuvveti teşkil etmişlerdi Matin muhabirinin de haber verdiği nda bulunan yerlerdeki yabancı ler üzerine tediyat- ia bulunamamaları için, mühim mali tedbirler alınmıştır. Atinada sükün vardır. Havas Ajansının Atina muha- ir olan şayisların teey - yüd etmediğini bildiriyor, Asi karargâhını bombardıman Atina, 9 (A.A.) — Atina Ajansı tarafından neşredilen bir tebliğde, General Kondilis, hükümetin h kuvvetlerinin âsiler tarafından işga altında bulunan Serezde bir âsi karar gâhını bombardımana muvaffak ol - duklarnı bildirmiştir. General Kondi His, Serez ovasını hemen © kü su basmış olduğunu bunun kat ı ve nihai hareketi tehir ettiğini ilâve etmişti Hava bombardımanları, âsilerin kuv- .vei maneviyelerini kırmağa ve muha- rebe etmeden teslim olmalarını temi - ne matuftur. Daily Express'in Sofya muhabirinin, Struma nehri kıyıların- e» evvelki gündenberi devam eden glüldetli muharebede 600 kişinin öldü- ğüne ve her iki tarafın birçok esir - ler dığma dair verdiği haberler, res mi membalar tarafından tekzib edil- mektedir. Başbakan Çaldaris, Make - donyada havalar düzelir düzelmez is ni olaca- ğını, mi zamandan evvel âsilerin kendilikle - rinden duğılacaklarını ümit £ ettiğini ilâve etmiştir. Hükümet, ulusun ken- disine göstermiş olduğu itimaddan ve başlarında kendilerinden daha çılğın bir delinin bulunduğu birkaç beyin - sizin mânasız isyanını karşılayan w - mumi nazmi dolayı iftihar duy - maktadı ire fikir beyan etmemiş LONDRA, 9 (A.A.) — Diplomasi önde beyan olunduğuna göre, renin Atina elçisi Bay Sidney Vaterlo; Başvekil Çaldarisle mülâkatı esnasında, öleimetin âsilere (o karşı hattı hareketine dair hiç bir mütalca- da bulunmamıştır. Bulanık suda balık avlamak isteyenler LONDRA, 9 (A.A.) — Yunanistan daki fesad hareketi ile Balkanlarda ki kaynaşma, p fından İsim bir surette tefsir edil. hükmetmek elden gelmiyor., Venizelist isyanınm daha ciddi ler yapmasından korkan Times, ilâve ediyor: «En çok istenilen şey Yunan hükümetinin seri bir muvaffakıyeti - dir. Zira Yunanistanda dahili bir har bin patlak vermesi, birtakım fena po- itikacıların kaç defa avlanmak | teşeb- büsünde bulundukları Balkan suları- ni bulandırmıtşır.,, Uluslar Kurumu Nevs Chronicle de bugünkü vazi- yete karşı şu çareyi teklif ediyor (U - İuslar Kurumunun, sulhün istikrarını temin için serian müdahale ve tavas- sutu gerektir.) İtalya tamamen bitaraf kalıyor ROMA, 9 (A.A.) — Buradaki te- lâkkilere göre, Yunanistandaki dahili harbin feci mahiyeti, Yunanlıların umumiyetle müfrit vatanperver olma larından ve bu mücadelede ayni mil etin iki yarısı karşılaşmakta bulun - masından ileri geliyor. İtalya, tama - mem bitaraf kalmaktadır ve iki taraf- tan bi tercih stmes sebep yok- tur. Şimdilik Habeşistanla hali mü - zakerede bulunan İtalyanın yegâne dileği, Yunanistanda bir an evvel ni - nm ve intizamın iade olunduğunu görmektir. On iki adalara ROMA, 9 (A.A.) — Trento kruva- zörü ile Damosto ve Piyafatta distro- yerleri, 12 adalara gitmek emrini al- mışlarder. Bulgaristanın yardımı mı? PARİS, 9 (A.A.) — Gazeteler, Yu nanistandaki dahili vaziyet böylece uzayıp gil-cek © olur.a | Bajkanlarda uluslararası müşkülâtı bais olup olmı- yasağını soruşturuyorlar, Eko de Parinin Londra muhabiri diyor ki: — Londra mahafili, vazi: tesoa bir vahamet gö hükümeti Bulgarların âsilere müzahe retinden korkuyor. Diğer taraftan, 1 - talyanın ipleri çekmekte olduğu hak ve bu | akis- Pöti Jurnal'in de fikrine göre, ted- ricen süküna kavuşmakta olan bi takada, Venizel, lgınca hareket yüzünden evvelâ, siyasal, sonra da, va him aksülümeller husule gelmek ihti- mali vardır. Çaldarisin beyanatı ATİNA, 9 (A.A.) — Başbakan B Çaldaris, dün akşam gazetecilere vâ ki beyanatında şöyle demiştir ki: Ma- kedonyada fena havalar nihayet bu- lar bulmaz, asiler kendiliklerinden dağılmadıkları takdirde - ki ben dağı- lacaklarma pek kuvvetle ihtimal v: yorum - isyan hareketinin tenkil hemen başlanacaktır. Millete soğuk kanlılığını muhafaza etmesini tavsiye eden Bay Çaldaris bu sözlerine ilâve ten demiştir ki Hükümet mümkün olduğu kadar az telefat olmasına dikkat etmek su- retile intizam ve sükünu tamamen ve bu defa kat'i olarak tesis | edecektir O suretle ki, istikbalde milletin sü - kün ve huzuru ir şey varsa o da, bütün milletin itimadı ve akıluzcasına yapılmış © - lan isyan hareketinin umumen takbih Bu isyan hareketi başla - bulunan birtakım beyinsizlerin eseri- dir. Hükümet, Yunanistanm her ta - rafından mütemadiyen isyanı, nefret ve istikrah ile takbih eden ve asile - rin ibret olacak şekilde cezalandırı! - malarını istiyen bir takım telgraflar al. EÇ, takbih etmektedir. Ve se bükü- metler bu fırsattan istifade ederek hükümetin milli kalkınmayı ve dahil. de sükünu ve Balkan yarımadasında teessüs etmiş olan nizamı temine ma- tuf olan atma karşı tam bir te - veccüh göstermişlerdi General Kondil bir tebliği ATINA, 9 (A.A) — Dün akşam ek tebliğ neşredilmişteri vs“ va na gitmektedir. Lodos yüzün- den sürekli bir yağmur başlamıştır. Tayyareler kubramancasına o h.. ket- lerime devam ederek Serezde âsilerin bir tahaşşüd merkezini bombardıman etmişlerdir. Diğer taraftan 20 tayya- re Serezin şimendifer istasyonuna bombalar atmıştır. Tayyareler ayni manda büyük bir kısmı sular altında kalmış olan Serez ovasında istikşaf- lar yapmışlardır. Yağmurların devamı takdirinde suların yükseleceği ve ova daki feyezanların genişliyeceği tah » min edilmektedir. Asi kuvvetler pek feci bir iyette bulunmaktadırlar, Struma üzerinde köprü kurarak bu mehri geçmemize mâni olan fena ha- yalar değil, kar ve feyezanlardır. Or. dumuz gayet iyi bir haldedir. Ordu - nun kendi: dinlendirecek bir ınola vermesi icab eden tedbirler alın- mıştır. Piyade kıtaatı takdire şayan bir vaziyettedir. Struma nehrini ve su lar altında bulunan ovayı ne suretle geçmek lâzım geleceği araştırılmak - tadır. Biz, tabiat unsurlarına ve hal- leri acıklı olan rakiblerimize karşı mücadele ediyoruz. KONDILIS Atinanın Bombardıman edildiği asılsızdır. ATINA, 9 (A.A.) — Reuter muha- birinden: Atinanın Âsiler tarafından bombar - dıman edildiğine dair şayialar saçma dır. Havanın fenalığından dolayı Make- donyada dün biç bir harekât yapılma - mıştır. Struma ovasını su basmıştır. Bu ha- rekâta mâni olmaktadır. Giritlen ge- len haberlere göre, vatandaşlar vergi ve resim vermeğ mecbur edilmektedirler. Bay Venizelosun, Bay Politise tel - raf çekerek âsiletin hukukunu hariçte üzerine almağa davet ettiği söylenmek- <dir. Bay Politisin cevabı meçhuldür. Plâstiras Bulgaristana gidiyor PARİS, 9 (A.A) — Renter ajan- sın Paris muhabirinden: Milânodan gelen bir telgrafnameye Yugoslavyadan geçe - gitmek üzere Yugos- lav hükümetinden vize istemiştir. Bir kasaba bombardıman edildi SOFYA, 9 (A.A.) — Yunan - Bul. gar hududundan bildirildiğine göre, Yu. | nan hükümetinin bir tayyare | filosu bu sabah saat 8,30 da Demirhirar ka- sabasını bomburduman etmiştir. Bom « bardıman sesleri huduttaki halk tara - fından da işitilmiştir. Gene huduttan bildirildiğine göre, kontrolu altında © bulunan mntakalarda yirmi ve otuz se şları arasında bulunan 18. sınıf âsilerin bütün kuvvetleri takviye ede ceklerdir. Mısır ve âsiler ATINA, 9 (Husüsi, — Router ajaner Mısır hükümetinin âsilerin memleketi- ne girmelerine müsaade etmediği hak, kında bir tebliğ meşretmektedir. Selânikte yakalananlar ATİNA, 9 (Hususi) — Selânikte tevkif edilen ili yüz kadar zabit, me- bus ve âyan buraya getirilerek More nin Tripoli kasabasına gönderilmişler. dir. Kaptan ve tayfalar ATINA, 9 (Hususi, — Bütün de- niz vesaiti makliyesiun husaret ömri- ne amale bulundurulmas. © «aptan ve tayfanın hükümetin emirlerini bilâiti - raz icra eylemeleri liman Fiy: tebliğ edilmiştir. Pire liman © idaresinden (Pire ile Volos arasında vapurların Evviya yo - lile esya ve yolcu nakletmesine müsas- de edilmiştir. Venizelosun telgrafı ATINA, 9 (Hususi) — Venizelo- sun Yunanistanın o Varşova el virini kabul etmesi hakkında telgraf beynelmisi kanun zaptedilerek mürsiline gönderilmemiş - tir. Toplar patladığı zaman ATINA, 9 (Hususi) — Vradini gan zetesi Kondilisten bir beyanat istemiş- tir. General bu talebe: (Ben toplür pat- ladığı zaman beyanatta buluniauş ola- cağım) demiştir. Venizelos davası devam ediyor ATINA, 9 (Hususi) — Venizelos suikasti muhalemesine devam edilmek» tedir. Dünkü muhakemede Venizelosun ve- killerinden birisi bulunmuştur. Dinle « nen şahitler | mahalli vakada bulunan eki emniyeti o umümiye rdeşi tarafından satın Imdiğni inkâr etmişler ve bu-hiiye- min Vimor gâzetesi tarafından uydu » rulduğunu söylemişlerdir. Muhâletme - ye devam edilmektedir. Yeni şehrin işgali mümkün görülmüyor Yunan âsilerinin Yenişehiri işgal et- Giği hakkındaki haberlere şehrimiz Yu- nan mahafilinde doğru mazarile bakıl - mamaktadır. Yunan konsoloshanesinden verilen habere göre, âsiler Tı uzakta bulunduklarından Yenişehrin işgali hak- kındaki © haberlerin kaydi ihtiyatla te- lâkkisi icap etmektedir. Yunanistana gidecek yolcular Yunan konsoloshanesi, Yunanistana gidecek yolcuların pasaportları vize etmektedir. Yalnız Yunan O bayrağını taşıyan vapurların evrakı vize edilmi- yor. Son vakayi dolayısile şark demiryol- lar kumpanyası da, aldığı emir üzerine, Sirkeciden o yalnız Dedeağaca kadar bilet vermektedir. Atinaya hareketini tehir etti Yunanistanın Ankara sefiri Mösyö Sekelloropulor, hariciye | nezaretinden aldığı © emir üzerine bu ayın 11 inde Atinada bulunacaktı. Sefir isyan hareketi üzerine hareke tini tehir etmiştir. Mösyö Sakelloropu- los elyevm Ankarada bulunuyor » Karadenizdeki Yunan gemileri Dün limanımıza ne Karadenizden ne de Akdenizden — hiş bir Yunan gemi- si gelmemiştir. Aldığımız malümata göre, Karade- nizde 16 kadar Yunan vapuru bulun > maktadır. Bunlardan Hios, Martis, Marin va- purları o Köstencede, K. Ktistakis ve Omonya Nikolayefde, Rende Adelfi O- desada, Aleksandra o Novrosiskide bu- Bunlardan © başka Kozlu iki Yunan şilebi daha var. dır. Bu iki geminin bugün limanımıza gelmeleri beklenmektedir. Şayialar İSKENDERİYE, 9 (A.A.) — Röy- ter ajansı bildiriyor: Teeyyüt etmiyen şayialara göre, âsi harp gemileri Ati nayi bombardıman etmişler ve Çaldaris kabinesi istifa etmiştir. * İtalyanın vaziyeti ROMA, 9 (A.A.) — Salâhiyettar mahafil, tlalyanın Yunan hâdiseleri müvacehesindeki mutlak bii Yunan sefiri bitaraflığı - Bı teyit etmekte ve Yunanistanım, talya ve Avrupanm nefine olarak ha- li hazırdaki ihtilâfın süratle halli şa- yanı temenni olduğunu bildirmekte - dirler. Asiler gönüllü. gop ve Atina ile Selânik arasındaki mu - rebe ve muvasalayı kesmek için Se - lâniğe hücuma hazırlanmaktadırlar. Asi general K nomos'un umumi sefer berlik ilân ettiği bildirilmektedir. 109 MART 1935 MEMLEKETTE Sivasta Güdük minare Siyasta eski eserlerin biride güdük m.naredir Sıwasta Güdük minare SIVAS, (Milliyet) — Sıvasta “bulunan eski eserlerden birisi de Güdük minaredir. Halk arasında Güdük minare diye tanınmakta ve bu şekilde söylenmektedir. Burası bir minareden ibaret ve içinde bir | tane de türbe vardır. Minare tuğ- İalardan sıralanarak yükselmiştir. Ve daha fazla yükselmemesinden ve esas minareler kadar boy atma- masından dolayı halk buna Güdük | minare demiştir. Sıvas lehçesinde güldük, gütek küçük mânâsı ifa- de eder. Güdük minare dört köşe bir zemin üzerine yapımlıştır. Bo- yu hemen hemen on beş metre ka- dardır. Kubbesi evvelce ahşap i- ken 1310 hicri yılında Şemseddin evlâdı tarafından kâgir olarak yap tırılmıştır. Ve bu suretle de mina- renin kubbesi daha yeni bir şekil almıştır. Türbede bir de sanduka görülmektedir. Burada da Selçuki- | lerin bıraktıkları medreselerde te-| sadüf edilen kitabelerin benzer - | lerine rastlanıyor. Burada yatanın Alâeddin Ardana'nın oğlu Şeyh Hasan ve diğer söylenen isi Bedreddindir. Söylendiğine göre ve Sıvasa azılan eserlere na- zaran Bedreddin bulunduğu zama- nın yakışıklı denilen gençlerinden iş. Ayni zamanda zeki ve çalışkan, okur yazar bir adam o - larak tanınıyormuş, Bedreddinin evlenme çağı geliyor. (Ardana) - nın oğluna yakışır bir kız almak için Mardin hükümdarı Melik Sa- lih Şemsettine müracaat ediyor. Hükümdar kızmı veriyor. Ve dü - ğün için de iki taraf lâzımgelen hazırlıklara başlıyor. Melik Salih maiyeti ile birlikte kızmı Srvasa gönderiyor. Kız Sıvas sınırlarma yaklaşmadan evvel Hasan müthiş bir hastalığın kolları arasında kıv- ranıyor. Güzel kız Sıvasa geliyor. O sıralarda Srvasta bulunan ha - kimler, sihirbazlar Hasanm başu- cunda sabahlayıp derdinin devası! na uğraşıyorlar.. Lâkin hastalığın | şiddeti arttıkça © artıyor. Hasan günden güne eriyerek hayattan u- zaklaşıyor. Ardana ve Sıvas ay - larca bunun matemi içinde kalı - yorlar, Ardana kızı bu şekilde tek-| rar babasının yanına göndermek is | temiyor. Onu diğer oğluna nişan- iyor... Kütahya umumi meclisin- de altı kadın üye KÜTAHYA (Milliyet) — Vilâ- yet genel meclisi toplantılarına de- vam ediyor. Meclisin 26 üyesinden altısı bayandır. Bayan üyelerden Samiye kâtip seçilmiştir. Kadınla- rımız bu alanda da büyük bir isti- dat ve muvaffakıyet gösteriyorlar. Vilâyet bütçesinin 600 bin lira- ya yaklaşacağı oranlanmaktadır. Adapazarında zelzele | kağında eski 3 yeni Oz Türkçe ie Bilmecemiz Osmanlıca karşılıklarını yazdığımız kelime lerin öz türkçe ka rine yazar mizin beş hanelerine yeri ve kesip Milliyet Bilmece memurluğuna Bilmecemisi doğru balledenler & Müddet Yeni bilmecemiz 1254567149011 SOLDAN SAGA — Hee (10) Olin (2), Şan (2) Eser 2. Çok değil 2, Nezir, vait 4. Umumi 8, 4, Kabahat 3. YUKARDAN AŞAĞI Gurup 5. İstifkem 2. Halis 2. Oltu 2. Zayıf 4 Valide 3, Esmekten emir 2. Hup, dilber 6. — Akıl 2. İsimleri Müller Meclisi 5. Trakyada bir mehir 4, Para dolabı 4 Şart edatı 2. Nota 2. Rabıt edatı 2, Küçük sw 3, Bayaz 2. 11 — Goya 3 Bol değil 1 Köpek 2 vi yapan bir edat 2, İst, 4 üncü İcra Memurluğundan: Tamamına ebli vukuf tarafından 25840 Hira kıymet takdir olunan Beyoğlunda Pangaltı mahallesinin Şehit Muhtar s0- 75-1 No . lu Kalö- rifer tesisatını havi ve 935 senesi gaye- sine kadar bina vergisinden muaf Bel- kis aparlmanı namile maruf apartma - nim tamamı açık arttırmaya vazedilmiş olup 30-3-935 tarihinde şartnamesi di - vanhaneye talik hine müsadif pazar ya kadar İst, 4 ncü İcra Dairesinde açık arttırma suretile satılacaktır. Arttırma- ya iştirak için yüzde 7 buçuk teminat akçesi almır. Müterakim vergi belediye resimleri ve vakıf icaresi müşteriye ait- tir. Arttırma bedeli muhammen kıyme- tinin yüzde 75 ini ve 1 nci derecede i- potek alacağı olan 15171 bira 26 kuruşu bulduğu takdirde ihalesi © yapılacaktır. Aksi takdirde en son arttıranın tashhü- dü baki kalmak üzere arttırma 15 gün daha temdit edilerek 29-4-935 tarilfne rastlayan pazartesi günü ayni saatte bi- rinci derece ipotek alacağı olan 15171 | lira 62 kuruşu bulmak şartile en fazla artırana ihalesi yapılacaktır. 2004 No. hu icra kanununun 126 mcı maddesine göre ipotek sahibi alacaklılarla diğer alâ kadarların ve irtifak hakkı sahiplerinin dahi gayri menkul üzerindeki haklarını hususiyle faiz ve masrafa dair iddinla - rını evrakı müsbitlerile birlikte 20 gün içinde icra dairesine bildirmeleri lâzmm- dır. Aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaş- masından hariç kalırlar, işbu maddei ka- | verilecek tahsisatın muniye ahkâmna göre hareket edilmek ve daha fazla malümat almak İstiyen- 933-104 Dosya No. sile memuriye- Gmize müracaatları ilân olunur. (9083) Denız volan IŞLE" MESİ Acenteleri : Karaköy il Te.. 42362 — Sirkeci Mühürdar > İlan, Tol 22740 TRABZON YO: gl KARADENİZ vap Mart SALI günü sasi de Rizeye kadar. (41259) | İSKENDERİYT. YOLU ANKARA SALI günüsaati! kenderiyeye kadar. vapuru ız (280) Şark Demiryolları Türk Ape” Şirketindent ME, Esas mkayelremesinin 45 nci maddeleri ahkâmına kan İstanbulda Şark Demi Türk Anonim Şirketi hissedi yi şirketin Sirkecideki merkezi sö sinde 1935 senesi martının Zİ a günü sabahleyin saat 11 de de olarak içtima edecek olan b*“| yeti umiyeye davet olma İ RUZNAMEİ MÜZAS 1 — 1934 senesi zarfında, ketin idaresi hakkında mağ dare raporu. 2 — Mürakıp raporu. 3 — 1934 senesi hesaj tasdiki ve idare âzalarının İ N 4 Dividantın tayini, ae 5 — Esas mukavelenamefi cibinee meclisi idi ii 6 — 1935 sen r ların tayini ve bunlara vet tahsisatm tesbiti, 7 — Şirketin umumi mu tını tedvir ile mükellef | bulü müdür ve Meclisi idare â tesbiti meclisi idareye salâhiyet itas”, 8 — Ticaret kanununun ncü maddesi mucibince Mecli' dare azalarına verilecek n307” yet. Esas mukavalenamenin 49 cu maddesi ahkâmına tevfik#” yeti umumiye gerek (asalete gerek vekâleten lâakal yirmi se senedine malik bulunan darlardan mürekkeptir. Heyeti umumiyenin bebe, zası gerek asaleten ve gerek V€ leten 20 hisse için bir reye ” bulunacaktır. Maamafi 10 fazlasını nefsinde cemedeme”. Reye hakkı olan donlar bu içtimaa iştirak etmesini ar den zevatın esas mukavalena”” nin 54 ncü maddesi mucibin©, hayet martın yirmisine kadar, TÜRKİYE'DE — İsta Sirkecide Şirketin merkezin , 'AAVUSTURYA'DA — Vil da Özüereybiye Kredi An ner Bank Ferayn. BELÇİKADA -— Brüksel mur sokağında 48 numarsd8 yete Jeneral dö Beljik Bank FRANSA'DA — Pariste var Dezitalyen, 16 nu; er Nasyonal pur lö Komers # düstri, HOLANDA,DA — Ami: da TEİXEİRA dö Matos ler nezdinde. İSVİÇRE'DE — Bal'det Komersiyal dö Bal, - Zurih'te: Bal, Genev, V€ Gal de Kredi Süs: Şark Demiryollai.. Anonim Şirkrsi MECLİSİ İD/ Baro Başkanlığından Aşağıda yazılı ruznamenin mü zakeresi için Baro heyeti W si 19 mart 1935 salı günü saat 15 de Çağaloğlu'nda Halkevi rında toplanacağından avukat arkadaşların mezkür gün “€ toplantıya gelmeleri rica olunur. RUZNAME: 1 — 934 senesi hesabının tetkik ve kabulü. 2 — Hesap mülettişi tayi ni, 3—INİ İstanbul Milli Emlâk Yemişte Ahı Çelebi mahallesinin Kafesli 935 tarihind e müddetleri bitecek olan biri: reislerle on inzibat Mecli si azasının yerine yenilerinin. ir Müdürlüğünden: 8oi iki kattan ibaret ve Şekerleme fabrikası olarak kala 5 No. lu mağazanın 11953910 -37324800 iii 11100 bin yüz lira 50 kuruş değer kıymet üzerinden 25-3- Hi tesi günü saat on iki buçukt kapalı zarf usulile sa İsteklilerin ve tediye şeraitini öğrenmek istiyenlerin dan ibaret pey, akçelerile teklif namelerini muayyen gün“ at on bir buçuğa kadar komisyon başkanlığına t Yüksek Mühendis Mektebi A ma ve Eksiltme Komisyonun”. (1257 e 73-935 tarihine açık eksiltmeye konulmuş olan « Patates ile 2000 kilo soğana verilen fiat fazla m ğundan eksiltmesi on gün uzatılarak 21-3-935 tarihi) 15 de yapılacağı ilân olunur. ..