14 Mart 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

14 Mart 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Venizelosün maksadı Balkan antlaşmasını baltalamakmış (Başı 1 inci sahilede) Çünkü isyan şubattan evvel çıkarıldı - ği ve bilhassa muvaffakıyetle neticelen- diği takdirde Yunanistanın Balkan and- laşmasından çıkarılması kabil olmasa bi le, Venizelosun yapacağı darbei hükü - « ve Yanın stama Baskan andlaşmasın daki rolü biraz hafifleştirilmiş olacaktı. Hattâ isyanı müteakib Dış Bakanlığın - ilen Bay Mazsimos'un istifası da msnos sadık bir venizelist olmakla kal. #mamış ve siyasi propagandalarda büyük bir âlet olmuştur. bize söyle Romen meslektaşımızın diğine göre Venizelos Yunanistann Bulgaristenla birlikte bir Italyan poli - tikası takib etmesi için General Kamenos yasıtasile propaganda yaptırmıştar. İsyan hareketinin Künunusanide baş layamamasınn sebeblerine gelince: Bu- yun da havalar pek fena gitmesinden ve orduda kâfi derecede mühimmat bu » “se. a si str yyelusğı mamar ve» riliyor. Bundan başka Nisanda yapıla - cak Âyan azası intihabatında Venizelist le..n muvaffak olamamaları ihtimali de isyanm tacil edilmesinde âmil olmuştur. Vent..15 kimlere güvendi? Venizelos isyan hareketinde en zi- y ds kimlere güvenmiştir? Venizelos isyanda bir taraftan deniz kuvvetlerle <4. Ulmü adesar halkına ve bilhas- sa Makedonyada, tamamen kendisine ta raftar olan mübadil muhacirlere güven- miştir. Muhacirler ilk önce Venizelosa taraftarlık etmiş ve isyan hazırirkların- da kendisine yardım etmişlerse de, son zamanlarda artan iktisadi darlık bunla. rin hükümet tarafına geçmelerine sebeb olmuştur. İsyan başladığı günlerde Ma kedonyada dari-k ve sıkıntı artmış, bu - nun üzerine hükümet on boş gün için ma vakkaten Bir moratoryum ilân etmiştir. Para sıkıntısından pek bunalmış bir bal de bulunan halk nihayet hükümet tar; komünist olan tütün amelesi arasında ir- tbat vazifesini görmüş ve bu sayede komünistlerin yardımını temin etmiş iso de vakayi kendisinin aldandığını gös Komünistlerin müzahereti Komünis! şımez Bay Dinma şu suretle İzah ediyor: Son senelerin iktisadi buhranı üzeri. ne Kavala, Serez ve Dramada çiftçilik. le geçinen halk zirai mahsulâ yapmağa başla - manistanda tütüncülük pek rakki etmiştir. Yunan tütünlerinin her zaman Avrupada müşterisi bulunduğun dan çırtç.ler tütün ameleliğini daba kâr lı bulmuşlardır. Fakat mesele bugün ta- mame aksi olmuştur. Yunanistan ha- riçteki müşterilerinin mühim bir kısmı - Bı ke yuetiziştır. Bilhassa Almanya, Yu- nan tütünlerinin en büyük bir müşteri- si olmatkan çıkmıştır. Bu sebeble son zamanlarda tütüncülükle de buhran başlamıştır. Birçok ameleye yol verildi- &i sibi, bazı yerlerde amele, ücretlerinin dirilmeli üzerine grev yapmışlardır. Bir çok tütün atölyeleri kapanmıştır, Hükü- met ameleyi bu vaziyetten kurtarınak i- çin onlara arazi vereceğini vadetmiştir. Şu şart ün ameleliği yapınıyacak lar ve köylerine dönerek çiftçilikle meş- gul olacaklardır. Bu hal, tütün amelesinin önce isyana taraftar bulunmalarında âmil olmuştur. Adalar abloka edilecekmiş Isyan bastırıldı.. Fakat adalara sığın miş olan âsilerden bir kısım elân mu - kavemet göstermektedirler. Bunları tes- lime mecbur etmek için hükümetin bu adaları sbloka altına aldığı haber verili- yor. Bu sur:tle hariçle irtibatı kesilen bu adaların, açlık tehlikesi karşısında ni gişe tesiim olacakları muhakkak gibi- ir. Asiler donanmayı nasıl ele geçirmişler? Diğer taraftan Yunanistandan verilen habere göre âsilerin donanmayı ele ge- girmek için, hükümete taraftar olan mâralleri gefil avlamak yollarını aramış- lar ve bunda muvaffak ta olmuşlardır. Bir rivayete göre isyan çıktığı gece, Ve- nizelist olan kumandanlar, büyük rüt - beli kumandanlar ve amiraller şerefine Alinada bir vüvare tertip etmişlerdir. “ Kamandanlar ve amiraller bu süvarede dansetmekte ve eğlenmekte iken Veni - zelist olan zabitler donanmayı Salamin- den çıkarmağa muvaffak olmuşlardır. Bir İngiliz gazetecisi ingiliz güzetecilerinden Bay Harold Gorden Tardezo dün Selânikten şehri » mize gelmiştir, Limanımızda alıkonulan Yunan va - rları hakkımda yeni bir emir gelmemiş tir. Ancak isyan bastırıldığı için Yunan hükümetinden hükümetimize vâki ola « cak iş ara göre hareket edileceği tabii - dir. Bütün vapurların bırakılma emri beklenmektedir. Dün de limanımıza bir Yunan vapuru gelmiş, alıkonulmuştur. Korgeneral Kenan Bugün gömülüyor (Başr 1 inci sahitede) türülecek ve orada görülecektir. Def ninde bulunmak istiyenler cenazeyi © hifi ile harbiyeden çıkmıştı. Gerek tat- bikat ve gerek manevralardaki isabetli tedbirleri ve yüksek zokâsı daha o z3- mandan uzağı gören İsmet İnönünün gözünden kaçmamış ve onun teşviki i- sonra yüz başılığa terfi ederek, müs takil süvari livası erkânı harbiye reis- liğine tayin edildi. Balkan (O barbinde bu vazile ile yararlıkları görüldü, Bal- kan barbi ile ümümi harp arasında hu- dut komisyonlarında ve büyük erkânı harbiyede çalıştı. nbaşılığa terfi edilerek İ- üncü kolordu erkânı harbi- e reialiğime geçti. O sene nisanda İren barekâtmda büyüle yararlıklar gös- terdi. Bağdadım düşmesi üzerine kol iştir râ etti, Kaymakamlığa terfü 339 da- dır, Mütarekenin ilk yıllarında Musul- 'daki malzemenin kurtarılmasında büyük Viranşehir tarafında Milli aşireti is - yanlarını birbiri ardı sıra bastırdı. 336 da kolordu Ikumandanı vekili o olarak Gaziaateb müdafnasında büyük yardım- ları dokundu. Bü erkânı harbiye ve Büyük Millet Meclisinin takdirlerini ka- zandı, 337 temmuzunda Sakarya meydan muharebesinin başında fırkası ile garp cephesine geldi ve sol cenah muhars - belerinde bulundu ve üstün düşmen kuv yetlerine karşı sol cenabı temim etti Sakarya zaferinden sonra 41 inci i geçirildi. Bir müddet sonra cenub hudat komiserli - ğine, daha sonra Adana mmtakası ku- mandanlığına tayin edildi. 338 de mi- raiaylığa terfi etti. ” Kurtuluş zaferinden sonra Kenan yeniden kurulan harp akademisinin ba- ga getirildi. Bu vazifede 341 de İs- tansulda birinci fırkaya kumandan tâ- yn edildi. 926 da mirliva oldu. Bun - dan sonraki diğer vazifelerinden sonra 931'de Diyarıbekirdeki Oo kolordunun kumandaslığını aldı, — ağustosunda Korgeneral (ferik) ve ölünceye kadar kolardumun e. büyük bir muvaf- ekiyle geli sahitlerimize dan ferikliğine kadar fedakârane hiz - met'er, tekdir ve taltiflerle “doludur. Muhtelif zamanlarda kıdem zammı, harp, uşâsat, imtiyaz madalyaları al- miş, kılıç, altın saat gibi mükâfatlar da kazanmıştır. Merirumun çok kutlu hatıraları ara- sında değerli eserleri vardır. Bunlar arasında (Küçük ve büyük sevk ve ida- re ile alâkalı akademi tabiye notları) ile (Büyük harpte Iran cephesi) adlı iki citlik ve askeri mecmualarda basıl- mış bir çok yazıları vardır. Şi aa RA Yusuf Akçora Gömüldü 1 inci sabifede; ün özle ik e Ge öğ 9 rum. Akçora! adını yurdan her yerinde herkes bur ve sayardı. Evet hemen herkes ve hele her aydın senden mutla- ka bir şey öğrenmişti. Onun için yardun her yerinde, herkes senin ölümünle şim di, benim kadar benim duyduğum acıyı duymaktadır. Akçora Yusuf, sen değerli bir profesördün, inanlı bir ulusçu, bir Türkçü idin, bilgin bir tarihçi idin, ter- temiz bir insandım, sen yurtta vazifeye bağlılığın, dseverliğin, ulus severli - ğin örneği idin, ezelden hürriyete bağlı- lığın, istibdatta seni sürgünlere iletti, İs- tiklâle bağlılığın seni kara günlerde, kur taluş göbeği olan Ankaraya iletti. Sen o rada sıyasaya da karıştın, Fakat herşey- den çok seni çeken kitablarındı, tale - bendi, Ona tekrar kavuştun, Ankara Hu kuk fakültesinde 8 sene sıyasal tarih o- kuttun. Sıyasal tarih senin âbidelerin - den biridir. Birkaç yıl evvel gene böyle bir örr- za geçirmiştin, birkaç ay derslerinden u zak kalmıştı. O zaman bu ayrılığın se- ni me kadar üzdüğünü bilirim. Seni ders lerinden ancak ölüm ayırabilirdi. ve işte öyle oldu. i Bay Ucmilden sonia felsefe profe - sörlerimden İsmail Hakkı ve saylavları- mızdan profesör Bay Sadri Maksudi mer humun hayatından, yurtseverliğinden, gençliğinde istibdada — karşı mücadelesi yüzünden nasl Trablus Garbe sürüldü- ğünden bahsettiler. Bay Sadri Maksudi- den sonra kürsüye Universite talebesin- de.. Zii ır Sıtkı sıkarak bütün talebe na- mına duydukları teçssürü anlattı ve şun ları söyledi: — Bir wekteb müsaveresinde bu de- ferli hocamla bersberdim. Sahnede mek- tebliler İstiklâl savaşına sid bir parça- yı canlar, Bir un gözlerim Akçora Yusufun gözlerile karşılaşmıştı. Onun yavaş yavaş ağladığını gördüm. Akçora oğlu orada bulunanların hepsi - nin yükseğinde milli kavgaların yadile MİLLİYET PER: BE 14 MART 1935 - İHARİCİ HABERLER| Almanyada havacı'ık Almanya Versay muahe- desini resmen bozuyor Almanya bir Nisandan itibaren bir hava teşki âtı vücude getireceğini bildirmektedir LONDRA, 13 (Hususi) — İngiliz, Alman ve Fransız hava ataşeleri Alınan hava nazirile konuşurak, O Alınanyanın hava vaziyetine dair sualler sormuşlar» dr. Bunun sebebi hava uzlaşmasını mev zwu bahsolduğu şu sırada Almanyanın hava kuvvetlerini bilmek endişesidir, Havas muhabirinin verdiği malüma » ta nazaran Berlindeki İngiliz ataşesi, Al iman hava bakanlığının yeni zabitler al. dığını hükümete bildirmiştir. Almanya bir nisandan itiberen res « wen bir askeri hava teşkilâtı vücude ge- tirerektir, Bu teşkilât mucibince Alman- ya, beş kara hava mıntakasile birde deniz hava mıntakasma taksim oluna » caktır. Hava ordusu henüz teşekkül et « memiştir. Hava bakanlığı sivil ve askeri hava- Fransı” - 35 bin tonluk bir hattı harp ii gemisi yapacaklar PARİS, 13 (A.A.) — Bahriye prog- ramunın 1935 senesine sit kısınına mü- teallikk olup mebusan meclisine Verilen kanun lâyıhası 35 bin ton hacminde bir battı barp gemisinin inşası kararma 68- babı mucibe olarak deniz muahedelerine imzalarını koymuş olan diğer devletlerin bu hacimde gemileri daha şimdiden kı - zağa indirmiş veya bu kabil gemiler in- şası tasavvurunda olduklarını bildirmiş bulunduklarını hatırlatmaktadır. Başlıca deniz devletlerinin bu azami hacmi in - dirmek hususunda anlaşmaları temen - siye şayan olurdu. Fakat deniz ingantin- hali hazırdaki beynelmilel vaziyeti Fran- sayı bugün için hacim itibarile inşa e » deceği gemilere tahdidat yapmaya mec bur etmiştir. Çünkü böyle bir tahdit ancak bu işe müştereken muvafakat edildiği »takdi: de bir kıymeti haiz olabilirdi. Yüksek bahriye meclisinin mütalcasına tevfikan projede parlâmentodan “1 ikinöikânun 1937 den sonra 36 bin tonluk illinci bir hatti harp gemisinin tezgâha konulna- sına prensip itibarile karar vermesi ta- olunmaktadır. Yeni Bulgar sefiri SOFYA, 13 (A.A.) — Dış işleri Bakanlığı siyasi işler müdürü ve Bul- garistanm eski Ankara sefiri Bay Te- edor Pavlof, Bulgaristan münhal ©- lan Ankara elçiliğine tayin edilmiştir. Tedbirler kaldırıldı ATINA, 13 (AA.) — Atma ajansı bildiriyor: Orfi idare icabı ittihaz edil miş olan tedbirler kaldırılmıştır. Ger ve tayyare seferleri muntazam — olarak başlımıştar . Di eki miden nebe ini 'Teisizie imdad İstiyen vapur (Bâşı 1 inci sayfada) hacmindeki (Sevenor), gaz yüklemek tü- zere Batuma gidiyordu. İmdat istemesi sebebi de makinesin- ve cenazeye gelenler tutulan otobüslere bindiler. Bundan sonra Edirnekapıdaki şehidliğe gidilerek mer- hum oradaki kabrine gömüldü. Mezarı « Finn üzerine Büyük Millet Meclisinin, Üniversitenin, belediyenin, Mülkiye mek cilığn taksim edilmekte olar hava mev- cudunun yekünunu ve malzeme mikta- rını benüz tayin edemiyeceğini bildir - miştir, İngiltere mahafili, bu haberlerin, Ver say muahedesine muhalif © hareketleri resmen bildirilen ilk haberler olduğunu kaydetmektedir. İngiltere kabinesi, bu mesele ile meş gul olmakla beraber buna hayret etmek» tedir, Çünkü Bay Baldvin aylarca ev - vel mecliste alman askeri havacılığın inkişafından bahsetmişti. BERLİN, 13 (A.A.) — Havas mu « habirinden; Alman hava (o bakanlığınm Fransız, İngiliz ve İtalyan hava ataşa- lerin& verdiği malümat, Vertay muahe - desenin kat'i bir ihlâli değil, fakat nazi frkasının “Bakikatlar politikasının bir tatbiki,,dir. Makdonald hasta Başvekâletten çekileceği rivayet ediliyor LONDRA, 13 (A.A) — Bay Mac - donald odasından çıkmamıştır. Doktor, sihhatinde büyük bir iyilik görmekle be raber, kendisine çok dikkatli davranma» smı tavsiye etmiştri. Başbakanm sıhhati, Parlâmento ma- hafilinde endişeler uyandırmaktadır. Bu münasebetle İvning Niyuz diyor kiz “Dostları kabinede daha az yorucu bir vazife almak üzere Bay Macdonal - dın hükümet idaresini bırakacma kani - dirler. Zannedildiğine göre Bay Micdo- nald, bugün Bay Stanley Baldvinin yap makta olduğu meclisihas reisliği Lord- luğunu üzerine alacak ve Başbakanlığı Stanley Baldrine bırakacaktır. , sapma arm “Hindistanda Yerli Prensier temel yasası Kabul edebilecekler BOMBAY, 1 (A.A) — Siyasal max hafilin zannına göre, dünkü gün Hin - distan umumi valisi ile Patiala mihrace- si arasında geçen görüşme neticesinde, yerli prenseslerin, icabında (federal bir temel yasası kabul edecekleri anlaşıl maştar, Zira, İngiliz (o hükümeti, geçen Bombay konferansında tesbit (o edildiği gibi mibracelerin himayesi çin gereken tedbirlerin en esaslılarmı kabul etmiş gibidir. Pabiala mihracesi, kralın yıldönümü şenliklerinde bulunmak © üzere, bugün Londraya hareket edecektir. il ll Lahey divanında — Arnavutluk ve Yunanistan işi Yunanistanla Arnavatluk arasında Yunan çocukları. ran mekteblerinde rumca öğrenmele - rine mâni olmuştu. Bunun üzerine me sele Lahey divanına intikal etmişti. Dün bu hususta şa telgrafı aldık: LA HAYE, 13 (A.A) — Arnavat luktaki ekalliyet mektebleri hakkım - da daimi divan, Arnavutluk başbaka- nı Bay Methi Fraşeri'yi dinlemiştir. Başbakan, tarihi delâil göstermiştir. ği gayretlerin haklı olduğunu meyda na çıkarmaktan başka birşey ifade et mediğini söylemiştir. Divan reisi Siz Sesil Hörst, alâkadar devletlerden mütemmim izahat istemek hakkımı mu- hafaza ederek, müzakerenin bittiğini bildirmiştir. e Dış işleri Bakanına gelen telgraflar ANKARA, 13 (A.A.) — Dış işleri Bakanı Tevfik Rüştü Aras'ın bakan - lığında onuncu yıldönümü münasebe » öle iran Başbakanı Furugi Handan aldıkları telyazısı ve cevabı şudur: Tevfik Rüştü Aras Hazretleri Hariciye Vekili ANKARA Zatı samilerinin Hariciye Vekâlet- lerinin onuncu yıldönümü münasebeti le samimi tebrik ve büyük dostluk duygularımı sunar ve selâmet ve mu- vaffakıyetlerini dilerim. Tü FURUGİ Son Altes Furugi Reisâlvüzera TAHRAN Vazifeye başladığımın onuncu yıl » dönümü münasesbtile zatı devletleri- nin telgrafla vaki dostane duygula * rından dolayı en samimi teşekkürle - Midilli valisi vazife b.şna Türklerden heyecanla bahse İZMİR, 13 (Milliyet) — Ayvalıktan şehrimize gelen hi dilli valisi ile iki mebus arkadaşı A tinadan aldıkları emr ü yarısı Taşhisar vapurile Midilliye hareket etmişlerdir. nı Bay İzzet teklif edilen ücrete karşı, dost mi. Vazl valisine larım parasız götürmeği milli bir vazife bildiğini söylemi; arkadaşları Türk milletinden memurlarından felâketli “gü dükleri yardım ve kardeşlikten heyecanla bahsetmişlerdir. Ormanlarımızın korunması ANKARA, 13 (Milliyet) — Başbakanlık bütün devlet esseselerine bir tamim yollamıştır. Tamimde ormanla na zünden harab olmasını önlemek üzere bundan böyle sını bildirmiştir. Asi tahte'bahir Pireye döne ROMA, 13 (A.A.) — Asi Yunan tahtelbahiri, hâlâ Pe lunmamaktadır. Bu tahtelbahirin A verof gibi Pireye gitme: bi karaya çıkmış olan zabitlerle tayfa arasındaki anlaş ğu de olmadıkları zannedilmektedir. ve tayfanın gemiyi bizzat kullanarak Pireye götürmek Asi filo Salamin tersanes ATİNA, 13 (A.A.) — Averot ile isyan hareketine işti lan diğer gemiler, Salamin tersanesine gi elmişlerdir. Ya tahtelbahiri müstesnadır, Kısmi surette askerlik terhisine Ö Hayat, normal vaziyetini tekrar almıştır. ATİNA, 13 (A.A.) — İtalya hükümeti, Yunan hükömel leri dün Patmos'da karaya çıkmış olan Katsonis tahtelbahi: nistana götürmek üzere bahriye zabitleri göndermesini istel Yunan âyan reisi yakala ATİNA, 13 (A.A.) — Havas Ajansından: Ortadan ka reisi Gomatas tevkif edilmiştir. Bütün Avrupa hayret içi LONDRA, 13 (A.A.) — Reuter Aajnsından: Deyi: Tel tesi yazıyor: Venizelos gibi mümtaz ve vatanperver bir ad dar Küstahça ve cinai bir tesadüf işine girişmiş olmasında) rupa hayret içindedir. Bu defa Venizelosun devrilmesi kai laşılıyor. Ve ihtimal bu modern temistokle'yi ebedi m. tâ ki hükümet zaferini fena kullanarak hissiyatı tahrik ei Kamutay dahili nizar mesinde değişiklik ye — —or— Bütçe encümeninde âza sayısı 35e çi Diğer encümenlerde de âza adedi arttı ANKARA, 13 (A.A) — Kamutay |; karılmıştır. Onbeşer azat bügün Hasan Sakanm bajkanlığında toplanmıştır. Toplantı açıldılıtan sonra |. arif, maliye, mafia, sıhhat menleri azalıkları da yii kürsüye gelen teşkilâtı esasiye encüme- ni mazbata muharriri Refet Canitez (Burun), Tarık Us (Giresun) tarafın - dan kamutay dahili nizamnamesinde ya pılması teklif edilen tadilât etrafmdaki encümeni noktai nazarı anlatarak, eski kamutay üyeleri sayısına göre, nizamna mede gösterilmiş olan encümenler âza #riledarına göre bu encümenlere üye se- silmesi dolayısile bugün üçyüz doksan dokuz üyeden mürekkeb olan kamuta - yn yüz on dört üyesinin açıkta kaldı İni işaret etmiş, bunlar içerisinde encü- menlerde çalışmak istiyen arkadaşlar bu lunması tabi olduğundan teşkilât esasi ye encümeninin kamutay İlıtisas encü - menlerine yeniden 85 üyenin daha ilâ- vesi için yaptığı teklife ikihak ettiğini söylemiş ve demiştir kit “Yalnız Halekı Tarık Us her encü - mene mütesaviyen beşer üye ilâvesini fazla üye ilâvesi hattâ mazarrat tevlid e debilir, Diğer taraftan bazı encümenler- de vardır ki, bunlara da ehemmiyetleri dolayısile daha fazla üye ilâvesi lâzum gelir. Sonra lâyiha sahibi Tarık Us en- cümenlerde müzakere nisabı olan üçte bi rin dörtte bire indirilmesini istemekte - dir. Encümen'niz buna muvafakat ede- memektadir. Çünkü bu takdirde yirmi â- zadan isürekkeb olan bir encümen o za man beş âza ile içtimamı aktedebilecek ve üç aza ile ekseriyet kararı verebile- cek demektir ki bu itibarla tadil teklifin deki bu şekli encümen nazarı dikkate al mıyarak nizamnamedeki şekli olduğu gi bi bırakmıştır. Bu izahatı mütenkib maddelere ge- gilmesi kabul edilmiştir. Maddelerin görüşülmesinde encü - menlerue çanşutuncuk- muvazzaf kâtip- lerin mikdarnın tesb'ti meselesi üzerine de geçen müzskerelerden sonra bunun dahili nizamnamede gösterildiği şekilde ve olduğu gibi bırakılması kabul edil- miştir. Maddedeki tapu işleri menine ir, Salâh Yargı maliye encü - kaldırı - böyle bir bulunmasının yersiz ol üm özlemiş ve tak ekl ed Bu müzakerenin sonunda dahili ni - zamnamede yapılması teklif edilen tadi lüt kabul edilerek eski mizamnameye yö re 25 üzadan teşelkül etmekte olan büt çe encümeni âza adedi 35 e ve yirmi be- azadan müteşekkil Dahiliye, Ektisad, teşkilâtı esasiye, gümrük roi cr miştir, Müteakıben Istanbuld lan beynelmilel kadınlar sinin bu toplantısı dolay cak posta pul ve serileri nun İiyihası ve seçim mi lel görülerek tetkik enci miş olan Ömer Dinç (Kü (Kastamomu) nun saylav dıkı hakkındaki mazbatı kabul edilmiştir. Kamutay 21 Mart Per lanmak üzere dağılmıştı. Türkiye Çekosloval dönümü münasebetile R türk ile müşarünileyh ai daki telgraflar testi edil reisicu Maöaryk haztel Zatı devletleri, vatan vakfetmiş oldukları uzu dan sonra herkesin sev) mazhar oldukları halde nümlerini idrâk etmiş b fırsattan istifade edereli ve daha uz det ve sıhhat içinde öm hakkındaki temennilerin Reisicumur Hazretleri, Türkiye z Kamil Türkiye Reisicumuru K Hazretleri Yıldönümüm münası kontenji ye 15 21888 şü gür mazmenia İeterjan lisb sisattan nisan o ve ma; lada beyni ii kanlığınca ve merkez müdürlükler miştir Bakanlar | toplan ANKARA, 13 (AA leri heyeti bugün Başv nünün reisliği altında t