25 Mart 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

25 Mart 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

; . MİLLİYET PAZARTESİ 25 MART 1935 ANADOLU Şirketi Türk Sigorta 4 Üncü Vakıf Han İstanbul Ihtiyat ve Sermayesi: (1.000.000) Nama muharrer hisse senetlerinin (x 60): Türkiye İş Bankas tarafından teşkil olunmuştur. İdare meclisi ve müdürler heyeti ve memurları kâmilen Türklerden mürekkep yegâne Türk Sigorta Şirke- tidir. Türkiyenin ber tarafında (200) 4 geçen acentalarının hepsi Türktür. Tür- kiyenin en mühim müesseselerinin vebankalarının sigortalarını icra etmektedir. Yangın, Hayat, Nakliye, Kaza, Otomobil sigortalarını en İyi şeraitle yapar. Hasar vukuunda zararları Telgraf: İMTİYAZ - Telefon: İst. Öksürenlere : KATRANHA Türk Lirasıdır. Türkler elindedir. SAN A Yİ KANZUK Öksürük Şurubu Göğüs nezlelerile had ve müz- min kasabat iltihaplarında, Z. İ türrce, Zatülcenp ve boğmac sürüklerinde çok faydalı bir üsleri zayıf olanlara tavsiye olunur. Bir çok profe- sörlerin takdirlerine mazhar ol- muştur. o Kanzuk öksürük şurubu maruf eczanelerde bulünr. — 1175 sür'at ve kolaylıkla öder, 20531 1610 KKI EKREM Adana Belediye Riyasetinden: 1 — Adanada Atatürk par kı etrafı, heyeti fenniyedeki pro jesi üzere tahdit edilecektir. 2 — Buişin bedeli (4442) lira 8 kuruştur. 3 — İstekliler bu işe ait evrakı bedelsiz olarak heyeti fen- niyeden alabilirler. 4 — Kapalı zarfla eksiltme 9 nisan 935 pazar günü Daimi Encümende saat on beşte yapılacaktır. 5 — Eksiltme kapalı zarfla olacaktır. 6 — Muvakkat teminat miktarı (333) lira 15 kuruştur. 7 — Istekliler şartnamesinden yazılı evrakı ibraza mecbur- durlar. 8 — Teklifler 935 senesi nisanmn dokuzunda şartname- sinde yazılı vakitte daimi encümen riyasetine verilecektir. 2156 71432) istanbul Sıhhi Müesseseler Satınalma Komisyonundan : Şişli Çocuk Hastanesi için lâzım olan 195 kalem muhtelif âlât ve edevat ile kimyevi ecza olbaptaki şartnamesi veçhile açık eksiltmeye konmuştur. 1 — ihalesi 26 mart 935 salı günü saat 15 dedir ve Cağal - oğlunda Sıhhat Müdürlüğü Bi nasındaki komisyonda yapıla - caktır. 2 — Tahmini bedeli 1608 lira 85 kuruştur. 3 — Muvakkat teminat 120 lira 67 kuruştur. 4— Şartnameler bedelsiz olarak Şişli Çocuk hastahanesin den almabilir. 5 — Isteklilerin teminat makbuz veya banka kefalet mek tuplarile belli gün ve saatten evvel Komisyonumuza müraca- atları. (1321) 1990 Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâleti Hudut ve Sahiller Sıhhat Umum Müdürlüğünden: Muhafız kaptan ve gemiciler için 160 takım nümunesi ü- zerine ve kasketleriyle beraber yerli malı yazlık elbise yaptırı- A — Tahmin bedeli bir takım için 725 kuruştur. B — Şartnamesi Ankarada Hudud ve Sahiller Sıhhat U - mum Müdürlüğü Ayniyat Muhasipliği ile İstanbul Limanı Sa hil Sıhhiye Merkezi Levazımın dan parasız alımır. C — Eksiltme 31 Mart 935 tarihinde Pazar günü saat on dörtte Galatada Kara Mustafa Paşa sokağında İstanbul Lima- nı Sahil Sıhhiye Merkezi binasmdaki komisyonda açık ek$ilt - * me suretiyle yapılacaktır. D — Teminatı muvakkate mikdarı 88 liradır. E — İsteklilerin terzi ve ehil olduklarma dair ticaret oda- a bu davet tarihinden sonra alınmış bir vesika aranıla - tır. Ki F — Eksiltmeye girecek olanların peyler sürülmeye başla- dığı dakikaya kadar muvakkat teminatlarını yatırmış olmaları şarttır. (1253) 1925 Jandarma Genel Komutanlığı Ankara Satınalma Komisyonundan: Nümune ve evsafına uygun (22,000) metre yerli işi kış - lık elbiselik kumaş 26-3-935 salı günü saat 15 te kapalı zarf eksiltmesile satın almacaktır. Şartnamesi258,5 kuruş bedel ile her gün komisyonumuz - dan alabilirler. Bir metre kumaş için 235 kurüş fiat biçilmiş - tir. Eksiltmeye girmek istiyenler 3835 liralık ilk teminat mak buz veya banka mektubu, 2490 sayılı kanun ve şartnamede ya zılı belgeler içinde bulunan teklif mektubu eksiltme günü saat 14 de kadar komisyona teslim etmiş bulunmaları, (1240) 1893 Istanbul Maarif Müdürlüğünden: Erzurum lisesi için liseler arttırma ve eksiltme komisyo- nunca 27-3-935 çarşamba günü saat 15 de yapılacağı ilân edi- len Fizik âletlerinin eksiltme işi ayni gün ve saatte İstanbul vilâyeti muhasebeciliğinde müteşekkil arttırma ve eksiltme komisyonunca yapılacağından istek'ilerin teminat akçelerini belli gün ve saatten evvel vilâyet muhasebeciliği veznesine ya tırarak oradaki komisyonda hazır bulunmaları ilân olunur. 2152 - (1417) , mn idi ağ hai İLİ Dai hk ln Kendinizi bu tehlikeli Şişkinlikten kurtarınız #em şınnatınızı Ka: acak, Hem da şik olacak: '. ymanlığın Hazlalığı, cihazların 8 yerinde bulunmamaları sol hazim, Inkibaz ve yeye sebebiyet verir ve daha yorgun görünürsünüz. Linia bir surette charlarınızı esaslı PARIB : 146, Boulevard Houssmonn Denizcilere ve Gemicilere İlân ... 2. yes yes as Tahlisiye Umum Müdürlüğünden; Karadenizde Sinobun Boztepe Feneri yanında bir aded Tifon sisteminde sis düdüğü tesis edilmiştir. Bu mevkiin coğra fi vaziyeti: Arz 420 (Zi Sinekli Tuli 350 8 14! o Şarki Giriniçtendir. Düdük sisli havalarda sekiz'deniz milinden işitilmek üzere her dakikada 3 seda verecek'yani: Seda Süküt Seda Süküt Seda Süküt 4 6 4— 6 — 4 36 olacaktır. Tesisatm 1 Nisan 1935 tarihinden itibaren faaliyete baş - layacağı alâkadaranm malümu olmak üzere ilân olunur. 2137 (1402) Nafıa Bakanlığından: Enjekte edilmiş 160.000 adet normal ve 1600 adet makas kayın traversin Derinceden İzmirde Alsancak iskelesine deniz den vapur ile nakilleri kapalı zarf usulile eksiltmeye konul - muştur. Sigorta ücreti dahil olmak üzere nakilleri için 32480 lira bedel tahmin edilmiştir. E ksiltme 30 mart 935 tarihine rastlayan cumartesi ü saat 15 de Ankarada Nafıa Bakan- lığı Malzeme Müdürlüğü odasında yapılacaktır.İstekliler 2436 liralık muvakkat teminatlarmın mal sandığına yatırıldığına dair olan makbuz veya banka teminat mektubu ve Ticaret o - dası vesikası ile birlikte tekliflerini 30 mart 935 cumüartesi gü nü saat 14 de kadar Ankarada Bakanlık Malzeme Mi ne vermiş olmaları lâzımdır. İstekliler bu husustaki şartname- leri Bakanlık Malzeme Müdürlüğünden 163 kuruş bedel ile almabilir. (307) 2020 Yüksek Mühendis Mektebi Arttır- - ma ve Eksiltme Komisyonundan: Elektro - Mekanik lâboratuvarı için su soğutma tertibatı müteahhit nam ve hesabma açık eksiltmeye konulmuş ve ek - siltme günü 28-3-935 saat 14 de olarak tayin edilmiştir. Tah- min bedeli (930) ve birinci pey parası (70) liradır. İsteklile - rin şartnamesini görmek için her gün komisyona müracaatla rı ve eksiltmeye girmek istiyenlerin belli gün ve saatten ev - vel birinci peylerini mektep ve znesine yatırmaları ilân olunur. (1248) 1895 Yüksek Mühendis Mektebi Arttır. ma ve Eksiltme Komisyonundan; Aletlerin ismi Te tıMuhammen Eksiltme tarihi Bedeli ve saati Motörlü perdaht takı - 650 25-3-935 14 mı ve saire Elektrik mikron teli gü 54 müş lehimi ve saire Makina süratini ölç- 27 360 25 5» mel için etrobösköp Kanalizasyon 19 250 ZO 15,30 Mektep lâboratuvarı için yukarıda yazılı âlât ve saire a - çık eksiltmeye konulmuştur. İstiyenlerin şartnamelerini gör- mek üzere her gün ve eksiltmeye girmek için de belli gün ve saatte vaktinden evvel teminatlarını yatırıp komisyona gelme leri ilân olunur. (1251) 1897 ” 49 850 25 vw 14,30 15 KENAN Baş ve diş ağrıların- dan ve soğuktan korunmak için Yanınızda bulun- durmağı unutma- yınız. ümerbBank Umumi Müdürlüğünden Hali Tasfiyede UŞAK TERAKKİIİ ZIRAAT Türk Anonim Şirketi hisse senetlerinin ikinci nısıf bedelleri 15 Mayıs 1935 tarihinden itibaren Bankamız tarafından Uşak, Anla ve İtantmtrla Slmnğa bağinücekür. Alâkadarların mezkür tarihten itibaren Uşakta Şeker fabri- kasına Ankara ve İstanbul'da Sümer Bank Şubelerine müra- caat etmeleri ilân olunur Devlet Demiryolları ve Limanları işletma Umum idaresi ilânları ki maa mlm imama Tenzilâtlı gidiş-dönüş yolcu tarifesi ayni şartlarla 30 Ha - ziran 1935 sonuna kadar uzatılmıştır. (1382) Enkaz Satışı Tayyare Cemiyeti İstanbul Şubesinden: Lâleli apartrmanları arkasında, Cemiyetimizin malı bu- lunan Çukur Çeşme hamamı enkazına isteklisi (otarafmdan verilen fiat değer görülmediğinden satış (müddeti 27 Nisan 935 çarşamba günü saat on bire kadar uzatılmıştır. Mezkür günde pazarlık suretile kat'i ihalesi yapılacaktır. Isteklilerin enkazı görmek üzere Lâleli Apartımanları Idare Memurluğu- na ve şeraiti anlamak üzere şubemize müracaatları, (1462) İstanbul denizticareti Müdürlüğünden Uç şamandıra yaptırılması açık eksiltmeye konmuştur. isteklilerin her Pazar ve Salı günleri Müdüriyete müracaatla şartnameyi görmeleri ve 7-4-935 pazar günü saat onda yüz- de yedi buçuk teminat akçelerine ait Malmüdürlüğünden a- lacakları makbuzları veya banka mektuplarile (Komisyona müracaatları ilân olunur. (1400) İstanbul Milli Emlâk Müdürlüğünden: Beyoğlunda Tarlabaşmda Kamer Hatun mahallesinin Fıçıcı sokağında Uç hatta, sekiz, oda ve müştemilatı saireyi havi kâgir 27 No. lu evin parası iki sene ve iki müsavi taksit- te nakden verilmek şartile 2638 iki bin altı yüz otuz seki lira bedel üzerinden açık arttırma usulile satılacaktır. İsteklilerin 28-3.935 perşembe günü saat on iki buçukta 198 lira pey akçeleriyle müracaatları, “R.,, (1318) Fabrika ve Havuzlar Idaresinden: İhtiyacımız için kapalı zarf usuliyle saç (o almmasıek- siltmeye konulmuştur. 1 — Eksiltme 28-3-935 perşembe günü dörtte başlıya- rak beşte bitecektir. > 2 — Şartnamesi her gün idaremiz Levazım ve Ticaret Şubesinden almabilir. 3 — Fabrika ve Havuzlar Merkez binasında toplanacak encümende yapılacaktır. ş 4 — Eksiltmeye girecekler hüviyetleri, vekil (olanlar noterlikten müsaddak vekilliklerini isbata mecburdurlar. 8 — Teminat akçesi, (1470) ———annlısa ....... Istanbul Tapu Baş Memurluğundan: Fatihte Mustafa Bey mahallesinin Sofular o caddesinde 80, 82 No. lı arsanm kaydında Hüseyin Kâni efendinin ü- çüncü daire Malmüdürlüğüne olan kefaletten dolayı 29 Ey- lül 297 tarihile mahcuz ise de mezkür haciz hakkında alâka- darı daire ile yapılan muhaberede buna dair bir malümat a- lımmadığı cihetle şayet bu hacizle alâkası olan varsa bir ay zarfında idareye müracaatı aksi takdirde fek edileceği ilân o- lunur. (1463) Beşinci Sulh Hukuk | © Fatih Sulh Ikinci Hukuk Hakimliğin- den: Bay Hüseyin Fahri Yılmazın Düz- Mahkemesinden: Varna ahalisinden olup Varnada ölen llya Görgiyef Dokonun kızları Kateri- sa ve Yanakaya lehine Varna noterli - ğince tanzim ve Filibe konsolosluğu - muzca tasdik (edilmiş vasiyetname mahkememizce açılmış ve vasiyetname münderecatı mucibince Tetanbul ve Be- yoğlunda mevcut üç kıt'a gayrimenkul hakkında munmelâtı mütenkıbe ifa kılı 'nacağından işbu vasiyetnameye itirazla- rı olanların ilân günü olan 26 mart 1935 ten itibaren bir ay içinde mahkememize müracaatla dermeyan etmeleri lüzumu ilân olunur. sesinden aldığım ilkemektep şehadetna- mesini zayi ettim. Yen'sini alacağından esksinin bülkimü yoktur. - Hasan Melih cs Noteri Bayan Fatma vesaire aleyhle- rine Fatihte Beyceğiz mahallesinde Bey” ceğiz caddesinde eski 40 numaralı hac? ile Çarşambada Zincirlikuyu sokağında eski 24 ve 26 ve cedit 1 - 32 numaralı hane ma dükkânın izalei şuyu davasın dan dolayı mumaileha Bayan Fatmaya gönderilen tebliğ varakası altındaki mef” ruhattan ikametgâhının meçhul olduğu anlaşılmakla bittalep 10 gün müddetle lönen tebligat icrasına karar verilmif ve yevmü muhakeme alan 13 - Nisan © 938 sant 14 de mahkemede bizzat hazır beli r Umumi Neşriyat ve Yazı İşleri Müdürü Etem Izzet BENCE Gazetecilik ve Matbaacılık T.A. $