8 Nisan 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

8 Nisan 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

çtimai bahisler Hem hür ve hem de nizamı Her yandan gelen korkunç ha- 'berler ister istemez o dikkatimizi Pı ra çevirdi. kada lardan bii Yahu! bu Fransa ne acayip bir ülkedir: En geniş serbestiler içinde en de- “rin ve kuvvetli bir nizam! Adeta bir piyano: Her deliğin den ayrı ayrı ve biribirine nez sesler çıkar, fakat birlikte in- sanı hayran edecek bir âhenk ya- yar! Henry Beraud cumhurreisi- ni beceriksizlikle itham ederek şekilmesini ister. L&öon Daudet sumhuriyeti yerlere batırır kralı i gelmesini talep eder. Leon lum Fransız çağının çürümüş ve yıkılmak üzere olduğunu söyler. Komünistler od püskürürler. Mü. teknit miralay de Bobecgue dikta- #örlükten bahseder, Tardieu ana kanunlarının değiştirilmesi, âyâ- nın kalkması, saylavlar kamutayı- nın salâhiyetlerinin azalması ve tersine olarak hükümet salâhiyet- İerinin çoğalması lüzumunu ileri sürüyor. (Fakat bütün bunlara bakmıyarak Fransa gene dünya- Dun en nizamlı, en zengin ve en kuvvetli bir yeridir! İkinci arkadaş: — Bunu da © unutmayınız ki Fransa bugün kendisinden başka Acumın (dünyanın) her yanıma yılmış ve yetmiş milyonluk bir halle taşıyan müstemlekeleri ida- re ediyor! Cumhuriyet fikrinin en kuvvetli ve en keskin yapıcısı planı Russo bile, Fransa gibi bü- yük bir ülkede cumhuriyet ku- rulamaz kanaatinde idi. Fransa altmış beş yıldan beri yaşattırdığı ve durmaksızın ilerlettirdiği cum- buriyetle, Russo'nun tamamen al. danmış olduğunu gösterdi! Uçüncü arkadaş: — Fakat ondan evvel Amerika huriyeti vardı ve hâlâ da dim dik yaşıyor! — Evet öyledir. Fakat #ki cum- arasında geniş farklar var dır. Amerika Cumhuriyetini ku- İngilizler, ana vatandan gö- İürdükleri kraliyet usulünün an'- anelerini cumhuriyete geçirdiler. "Amerikada dört sene için seçilen Cumhurreisi hemen hemen bir kraldır. O kadar geniş salâhiyet- leri haizdir. Onun içindir ki Ame- rika cumhuriyetine, Riyasi cum- huriyet deniliyor. Çünkü hâkim o- lan kuvvet Oo cumhurriyasetidir. Fransada bunun aksinedir, orarla hâkim parlmandır, milletin seçti- i mümessillerdir. bunun için ransada idare dah» güçtür. Bu- rada en geniş serbesti içinde ve dıştan, içten akıp gelen bin bir ihti raslarm çarpışmaları arasında mu- vazene âhengi tutmak hakikaten başdöndürücü bir iştir! Buna bak- mıyarak, gene aynı Fransada bu kadar serbestiler arasmda nizam, en şiddetli diktatörlüklerden, en wetlidir. Diktatörlü! bir korku mahsulü buralarda nizam daima tehlikeye maruzdur. Fransadaki nizam ise, uzvi ve bünyevi bir nizamdır, kor- ku mahsulü değil... Çünkü berkes söylemekte ve yaynıakta serbest tir, içten gelen bir nizamdır. Kra- liyetlere gelince; Oradaki nizam da bir an'ane, bir inan nızamıdır. Ötedenberi halkın muayye ların ve zümrelerin idaresine alış- kınlığı nizamıdır. An'ane yıkıldı mı, nizam da uçup gider - Nasıl ki biz bile bunun pek çok misallerini gördük. Fransada ise ne şahıs var dır, ne de zümre, Ne de ulusu bu şahıslara bağlayan bir an'are! Burada iş başına en kabiliyetli ge- lir. İster köylü olsun, ister amele olsun, İster zengin! Burada yegâ- De esas ferdi kabiliyettir! Ne ga- rip ve me acayip şeydir: Asıl ve e- La y pat ecdadı ve aile- ri kimse andan tanınmıyan insanlar devletin başma geçiyor. Yüz milyondan ziyade bir kütleyi idare ediyor ve vakti gelince de yerli gürültüsüz ve sessiz ter. kederek başkalarına bırakıyor. Jar. — Fakat geçen sene Dumergue de diktatörlük kurmak istedi. Mec dışmomal o (fevkalâde) salâhiyetler aldı, kanun kuvvetin de buyrultular çıkarmağa başladı. “Arabistanda Osmanlı impara- forluğu nasal yıkıldı?,, isimli tarihi ihamız bugün beşinci sayfa- | Ağaoğlu Mei Esas kanununu değiştirmek isti- yordu. — Fakat gördünüz mü, çekik mek mecburiyetinde kaldı. Bu es- ki devlet reisine karşı beslediği derin hürmetler, hürriyete bağlı bir milletin coşkun gösterişleri (tezahüratı) üzerine yerini baş- kasına vermekten başka çıkış bu- lamadı. Yerine gelen Flanden ise, bu dışnomal | sakil Yunanistanda ATİNA, 7 (A.A) — Son isyanın no ticesi olarak, hükümet, resmi dairelerde tasfiye yapmağa başlamıştır. Bu suretle maarif, ndliye ve dahiliye iyetlerin kul- | nezaretleri erkânmdan 5 zat açığa çıka” lanılmasına asla İüzüm görmedi. | rılmışlardır. Ne ana kanunları değiştirmek ve | ne de meclisi vaktinden evvel da- gıtıp yeni seçkiler yaptırmak ihti- yacını duydu. Mevcut kanunlar i- İe ve mevcut meclisle pek iyi ida- re olunabileceğini ileri sürdü ve hakikaten de bir sıra muvaffaki- yetler elde etti, Flanden, Fransa- btiyar Doumergue'den daha anlamış demektir. Takdir et- miştir ki zorla, kuvvetle değil, u- lusun seciyesine uymakla idare et- mek mümkündür. Ulusun ise se- ciyesi hakikaten yüksektir. Bu s6- ciyenin en göze çarpan tarafı vak- ti gelince ve vatan meselesi mey- danda iken en derin ve kuvvetli hırsları bile susturabilmektir! Me- selâ Fransanm bugünkü matbua- tns okuyunuz. Fransa bugün kor- kunç bir tecrübe devri geçirmek- tedir, Kamusal düşüncenin (efkâ- rı umumiyenin) tercümanı olan gazeteler, bağlı oldukları fırkala- rın progr ndan zerre kadar ayrılmamakla beraber, hüküme - tin yanıbaşında bir tek varlık gi- bi davranmaktadırlar, Bundan ev- vel de, ayni gazeteler, aralarında | bu kadar çarpışmakta iken ve pek | çokları açıktan ve şiddetle hükü- mete karşı iken, hükümetin ulusal siyasetini bozmazlardı. Fransada âdettir ki Başvekil gazete muha- birlerini haftada bir kaç kere ka- bul eder ve onlara hükümetin ta- kip ettiği harici siyasetin temelle- rini izah eyler ve hattâ onlar ile bu temeller etrafında depişmele- re girişir, Fakat ayrılırken, izaha- ından falan veya filân noktanın açılmamasını ister ve şimdiye ka- dar en karşı gelen gazetelerin bile bu isteği tutmadıkları görülme - miştir. İşte Fransız seciyesinin bir yanı daha! Sonra, devlet a - damlarının vatan meselelerinde gösterdikle,i o fedakârlıklar ve mahviyet te hakikaten tapımmağa değer bir erdemdir! Radikal-Sos- yalist fırkasınm reisi ve bir kaç kere Başvekil olmuş bulunan Her- riot bu erdemin ( bir misalini he- men bugünlerde gösterdi. Buzün- kü hükümet reisi Flanden onun ATİNA, 7 (Hususi) — Neşredilen ğe başlanmıştır. Dün gezetelere verilen bir emimame (ile yüksek hâkimlerden temyiz ilki istinaf reisi yet reisi ile yedi tebliğ edilmiştir. Devlet şürasından be; üç raportör sınin azledildi Bunların yerlerine gelecekler de ilân olunmuştur, ATINA, 7 (Hususi) — Harbiye baka- nı ve başbakanlık inuavini General Kon- dilin gazetecilere yaplığı beyanatta her bangi bir surette olarsa olsun intihabe tın tehirinç imdi olmadığını ve çünkü memleketin normal vaziyete kavuşmakta boş âzann ve beş bidi üzanın azledildikleri mümkün olduğunu söyliyerek pek yakm- da bütün fırkaların arasında bir itil†ya- pılmasının mümkün bulunduğunu ilâve etmiştir. Başbakan Çaldaris te intihaba- tn tehir edileceği hakkımda çıkarılan şa- yinları kat'i surette tekzip eylemiştir. Divanı harbde şahidler dinlendi ATİNA, 7 (Hususi) — Salâmin ter. #mnesinin basıldığı gece Porama'da yzka- lanan âsilerin mmhakemesine bakan bah- riye divanıharbinde dün bir çok şahitler dinlenmiştir. Şahitlerden her biri ösilerin otomobiller ile nasıl kaldıklarını ve ora- da jandarmalar ile yapılan müsademeyi Anlatmışlardır. Suçlular arasında bulu » nan kaptan muavini Kanari ile Katorino ve vapur mücehhizlerinden Vemikos'u Odun kömürü ue İşeyen araba benzinden aort deia daha ucuza maivluyor PARİS, 7 (ALA.) — Sular ve orman- lar idaresine git ve odun kömürü ite işler yen bir nakil vasıtası, Viyana panayırın- da, rransız inşaat sanayini tenmii ede editir, Bu araba, ormanlardan istihsal edilen bir nevi gazın propagandasını yapacak » tr. Bu arabanın Viyanaya kadar sevki, “orman gazı,, bin, diğer mahrukata ra“ zaran ehveniyetini gösterecektir. Araba, 100 kilometrede yalnız 50 kilo odun kömürü yakmaktadır. Bu hesapla, benzinle işliyen bir kamyon 80 frank sar- fettiği hadde, bu araba 17.50 frank sarfet mektedir. fırkasına bağlı olmamakla bera - ber bilhassa o fırkaya dayanıyor. Çünkü mecliste bu fırka en kuv- vetlisidir. Flanden'i düşürmek ve Sosyalistler ile anlaşarak onun ye- rine geçmek Herriot için bir bar- dak su içmek kadar kolaydır. He- le kendi: de in memleket- çe pek sevildiği malüm iken. Her- riot hatırından bile böyle bir arzü geçirmediğini bir kaç gün evvel gösterdi. Radikal - Sosyalist fır - kasının genel (umumi) kongresi- nin sonunda söylediği bir söylevle fırkasmı Flanden'in etrafında top lu durmağa ,onu tutmağa pek he- yecanlı sözlerle çağırdı ve bunun- İa bir defa daha ne kadar yüksek bir vatansever adam olduğunu gös- terdi. Şurası da ilâve edilmelidir ki, Fransız ulusu da bu gibi yüksek- lik gösteren adamlarım unutmaz ve vakti gelince onlara gösterdik. leri erdemlerin mükâfatını verme- yi bilir! İşte Fransadaki geniş serbesti. lerin yanı başımdaki derin nizam ve intizam sırrı! Orada hürriyet, ya anarşiye veya köleliğe götür. ibtiraslarm kaynaşması değil. i tirasları yatıştıran bir erdemdi Ağaoğlu Ahmed “Yükseklerde Nefes almayı kolaylaştıra- cak bir alet yapıldı - LENİNGRAD, 7 (A. A.) — Yüksek irtifnlarde nefes almayı kolaylaştıran hususl otomatik bir âlet icat olunmuştur. Bu aletin, , ötormatile izme vasıtasile, irtifan göre lâ- | zim gelen oksijeni ayar | edebilmesidir. Soğuğa karşı muhafaza edilmiş vaziyet- te yapılan bu alet 630 gram ağırlığında. dır. Ve paraşütçünün arkasına takılı bir torba içindedir. Bu nletin yapıcısı olan mühendis Be | liakof, bu aloti açık balon içinde stratos. Ea amala As bulanilahileerröimi sie a gesi an Arnavutluktaki Yunanlılar Lahey divanı akalliyetler leh ne karar verdi Arnavutluktaki Yunan. akal iş tunmuştu. Dün aldığımız bir telgrafa na- Zaran bu ihtilâf Yunanlılar lehine halle- Gilmiştir. Telgraf şudurt LAHEY, 7 (A.A) — Ulaslar arası daimi adalet divanı Arnavutluktaki akal. Byetler hakkında üç muhalife | karşı 8 teyle verdiği kararda ba akalliyetlerin serbestçe dini ve içtimai müesseseler ve mektepler tesis edebileceklerini ve kendi Usanlarını serbestçe kullanabileceklerini bildirmiştir » — İspanyada Halkçı lo kabineyi devirmeye hazırıanıyoruar MADRİD, 7 (A.A) — Lerroux, radikalleri, balkıçı - çiftçileri ihtiva eden eski hükü- neti yeniden toplamak için bütün gayre- Gini sarfetmekte olduğunu söylemiştir. Bununla bersber, bu fırkalar urasın - 'daki anlaşamamazlık devam etmekte ve fazla olarak geçenki kabine teşekkülün - den uzak tutulan halkçı - çiftçiler hemen önde il bulunan kabineye ve bilhassa, bu vaziyetten mes'- ül tuttukları Reisicumhur o Bay Alkala Zamora'ya karşı husumet göstermekte « dirler. Binnetice, Kortes meclisinde en mü » him zümreyi teşkil eden halkçı - çiftçiler, 6 mayısta meclis açılır açılmaz kabineyi devirmek niyetinde olduklarını haber ver mişlerdir. . Buzürkü vaziyette bir istihale kabine si demek olan Lerroux hükümeti, bir kaç inden fazla yaşamak istediğinden, das iş ilam mamiz hir enlrilim hazilan HABEKLEK Hakimlerden, memurlar- dan bir çokları azledildi istisnai kanunlar alıkâmı tatbik edilme İ mahkemesi reisi ile beş Hzanın, olup bunun da inlihabatın yapılması ile | istisnai kanun teşhis ederek bunları o gece Âsilerin İ- çinde gördüklerini söylemişlerdir. Harbiye mektebini işgal eden ikinci ka file âsilerin muhakomelerine bakam di - vanda da düm şahitler dinlenmiş ve suç” lulardan her birinin hâdisedeki alâka ve rolleri anlaşılmıştır. bus, siyasi ve muharrirlerinden olup ta isyan bareketile alâkaları tahakkuk eden yirmi sekiz kişinin Lamia fevkalâde di - vanı harbımda muhaksmelerinin bakılma- Sina dair olan emir te kılar oraya gönderilmişti Serez alayının âsilerini muhakeme &- decek olan divanı harp yarın muhakeme | lere başlıyacaktır. Yeni bir kruvazör | ATINA, 7 (Hususi) Donanmayı tak- ATINA, 7 (Husu: dar olarak muhkı yapur mücehhizleri hibi bulunduğu vapurlar hsczine karar verilmiştir » Eski Yunan Emniyeti amumiye müdürü ATINA, 7 (Hususi) Eskiden emniye- t umumiye umum müdürü olup Venize- mazmunlarından erine İstifa eden Ebert gene €s- sine tayin edilmiştir. General Kondilisin nutku ATINA, 7 (A.A.) — General Kon i i mahfcide söylediği bir mutuk- in İ takbih ederek tasfiye edilmiş inzibatlı ve her türlü sı - yasal nüfuz haricinde & yalnız vazifesile meşgul olan şimdiki orduyu sena etmiş- tir. Bui zar yüksek Askeri dıvanı Siyasetle uğraşmadan iş.ni gördü vaziles n. bitirdi SOFYA, 7 (A.A.) — Bulgar Ajans bildiriyor: Ordu kumanda © heyetlerini ve buna benzer diğer hizmet işlerini olikadar © den meselelerle uğraşmak üzere toplan. mış olan yüksek askeri divan, vazifesini bitirmiştir. Harbiye Bakanı olmak hatebile diva- na da başkanlık eden Başbakan General | Zisteli, yüksek divan tarafından mütte. | iken alman kararların, kralın tasdikine iktiran ettikten sonra meşredileceğini bil. dirmiştir. Her sene ük ve sonbaharda adi surette içtima eden yüksek askeri divan, siyasal meselelerle uğraşmaz. Divanm vazifeleri, mizamnsmelerle sa rih surette tayin edilmiş olduğundan bu gibi meseleler, divanın salâhiyoti haricin dedir. Yüksek askeri divanm toplanması dolayısile hariçte divanm siyasal mesele. lerle de uğraşmış — olduğuna dair çıkan haberlerin aslı ve esası olmadığı gibi ya kında kabinede değişiklik olacağına dair şıkarılan şayialar da hakikate uygun do pe “Asiler başkam Venizelos nerede Oturabilir? On iki alim bill otur- mak için italyaya müracaat ettiği tekzib o unuyor zısında diyor kiz “Venizelos'un İtalya © hükümetinden devletine pek yakm olan 12 adada Elen ulusunun emniyeti aleyhine bir propa - ganda merkezi kurulmuş olur. Kaçak başkanı, bütün Avrupa milletleri vicda - nında, manen kat'i sukutunu artık anla mağu başlamalıdır. Fransada bulunma - çıkça bildirmiştir. bilenler, kendisini küçük düşüren yurd- ların Venizeles'u büsbütün deli edeceği” yakından takip etmiş ve orada olduğunu da onlara haka» ret miz bir şekilde ihsas etmişti. Bir gün, mtevoffa Başvekil poulous diğer Yunan komisyonu âzaları ile Downing Strit'de Loyid Jorju ziya- ret ettikleri esnada, Venizelos tam karşı» da bulunan Forsişn Offiu'un önünde ©- tomobilden inmiş ve — dostlarını ziyaret etmişti, Şimdi | dostlarma, ancak tam on dört sene sonra ayni siler ve korsanlar başı mii ya Ekonomi Bakanı Kütahyadan döndü ANKARA, 7 (Milliyet) — Ekonomi Bakan Bay Celâl Bayar bu - gün İzmir trenile Kütahyadan döndü. Adliye ayırma encümeninde ANKARA, 7 (Telefonla) — Temyiz mahkemesi Başkanı Bay İh- sanın başkanlığında toplanmakta olan Adliye ayırma encümeni işini iler letmiştir, Encümen bilindiği gibi yeni hâkimler kanunu mucibince bi » tün hâkmleri bugün aldıkları maaşa göre yeniden derecelendirecektir. İş kanunu lâyihası başbakanlıkta ANKARA, 7 (Telefonla) — Devlet Şürast umumi heyetinde göz- den geçirilmesi biten İş Kanunu lâyihası dün Başbakanlığa verilmiştir. Devlet şurasında yaz tatili ANKARA, 7 (Telefonla) — Yeniden hazırlanan Devlet Şürası Teşkilât kanun projesi Başbakanlığa verilmiştir. Projenin bir maddesi - ne göre mahkemelerde olduğu gibi Devlet Şürası da 20 Temmuzdan 5 Eylüle kadar yaz tatili yapacaktır. Aiman propağanda bakanı: “Alman ordusunu meydana getirdik,, dıyor DANTZIG, 7 (A.A.) — Alman propaganda Bakanı Bay Göbels cumartesi akşamı burada söylediği nutukta, Dış sıyasadan bahsederek ezcümle demiştir ki: “Bize Cenevrede hayati hakkımızı vesnekten istinkâf ettikleri za man Cenevreden ayrıldık ve bir baçuk sene hararetli bir çalışma esna - sında harb yapmak için değil, barışı müdafaa için Alman ordusunu ye- niden meydana getirdik. Barış için #fedakârlıklarda bulunmaya âmeade - yiz. Keza Fransa ile Barış içinde yaşamaya âmade bulunuyoruz. Fa - kat tehlike önünde kalmaklığımıza müsaade etmiyoruz.,, Hava gemilerinden alınacak resim hakkındaki projenin esasiarı ANKARA, 7 (Telefonla) — Devlete ait askeri “ve sivil hava li - manlarına inecek yerli ve yabancı hava gemilerinden alınacak resim hakkındaki kanun projesinin esasları şunlardır: Hava gemilerinin karaya ve suya iniş ve kalkışı için beygir kuvveti üzerinden bir resim alınacaktır. Hava gemilerinin gündüz iniş ve kal - kışlarından bir beygir kuvveti için 25 santim, gece iniş ve halkışlarında 35 santim alınacaktır. Ayni günde bir defadan fazla iniş ve kalkışlar için resim yüzde elli nisbetinde eksik alınacaktır. Hangarlarda konakla yan hava gemilerinden alınacak re sim, gemilerin indikleri sahanın met re marabbaına göre alınacaktır. Bir haftaya kadar hergün için bir met- re murabbaıa 1 kuruş, bir haftadan bir aya kadar 20 para, bir aydan fazlası için 10 para hangar resmi alınacaktır. Hangar dışında konuklayan hava gemilerinden günlük, haf?“ ve aylık hesabile resmin dörtte biri alınacaktır. Hava limanlarında “arsı « ma mühtaç hava gemilerinden yardım ücreti olarak saat başına mühen disler için 100, mütehassıs amele için 50, makinist için 40, amele için 25 kuruş alınacaktır. Bu nisbetler iş saati haricinde iki misli alınacak. #er. Hava gemilerinin gece iniş ve kalkışlarında Büyük tervirot 5-5. sant başına 50”, küçük tenvirat için 100 kuruş alınacaktır. Hava gemileri için yüzde elli tenzilâtlı abone de kaydedilecek, yaj benzin gibi mahrukat gemilere yüzde on zam suretile verilecektir. Bey- nelmile! hava federasyonuna dahil olan turizm tayyarelerinden yalnız iniş ve kalkış resmi, gemiyi araştır ma ve soysal yardım r: den hava teyyarelerinden bütün bu resimler alınmıyacalıtır. Fransada vergisi Kral Aieksendr çin dikuecek abide PARIS, 7 (A.A) — Yugoslavya kra- hı birinci Aleksandr'ın hütrasımı yâd içim | bir âbide dikmek maksadile tertip edilen | ulusal gün münasebetile radyoda bir Bu- tuk irat eyliyen Bay Laval, demiştir kiz “Givammert Kral Aleksandr'ın, uğrun- da can verdiği selhün istikrarın temin için mesaimize devam eylemekte bulun- duğumuz böyle bir saradı, Yugoslaya- yı Fransaya bağlıyan sarsılmaz dostluk ânanesini hatırımızden çıkarmamak icap odürem Başında Mareşal Franşe Despere bu- lunan komite, Fransanın ve müstemleko- lerinin her kasabasından © hallıtan para toplıyacaktır. Bay Yevtiçin bir telgrafı BELGRAD, 7 (A.A.) — Başbakan ve dış işleri bakanı B. Yevtiş Kral Alek» sandrın katlinin altıncı ayı münasebetle Fransa dı şişleri bakanı Bay Lavalin rad- yoda söylediği nutuk üzerine mumailey- he aşağıdaki telgrafı göndermiştir: “Feci bi rtarzda ölen kral Aleksandrın bayat ve ölümünü (hatırlatan heyecanlı ve dostça sözleriniz bütün Yugoslav mi letini mütohassis etmiştir. | Bu sözlerde müşterek acmızın bir ifadesini ve milet- imizin kardeşçe dostluğunun yeni bir tezah; görmekteyim. Krallık hülü- in v4 bilimi il ve derin dostluğumuzun kabulünü rica ederim. Fransaya gelecek yüksek şahsi- yetlerin muhafazası PARİS, 7 (A.A.) — Fransaya gelecek olan yabancı hükümdarlarla yüksek şh- siyetlerin resmi seyahat ve ikametleri 6s- nasında nizam ve intizamı ve bu gibi z0- vatin emniyetini temin için, Paris mn. takası haricinde alâkadar makamlar tara- bından ittihaz olunacak tedbirleri tasrih eden talimat, hülcümetçe tasdik olunmuş- tur. Bu talimat başlıca iki kısımdır. Birinci kısmı, Fransada ikametleri teh- likeli olan eşhas ve zümreler hakkında vakit ve #emanile, dahilde ve hariçte tah- kikat icrasını tavsiye etmektedir. İkinci kısım ise, seyahatin | alâkadar nezarelçe sureti tanzimini ve lâzım gelen inzibati tedbirlerin itlihazını izah oyle» | Hayv.n . ANKARA, 7 (Telefonla) — Hayvan- lar vergisi kanununda © yapılan tadilâ halkında inaliye bakanlığı © valilere bir tamim yapmıştır, Tamime nazaran bay» vanların kayıt müsmelesinin © yapıldığı mali sene içinde doğan davrrlar vergiden müstesna olacaktır. Bu sene nisanın birinden on bezine ka. dar yapılacak olan kayıtta, hazitan 934 ten bügüne kadar doğmuş olan kuzu ve olaklar vergiden muaf tutularak kayıt defterine yazılmıyacaktır. 934 haziranın. dan evvel doğmu şolanlar ise, kayda ge- çirilerek, vergiye tâbi tutulacaktır. Yunanisianın Anka'a cıÇıSı ATINA, 7 (Hasusi muhebirimizden)- Ankara elçisi Sakellaropulor #x gür » ra mahalli memuriyetime Hariciye Bakanlığının salâhiy xttar Türkiye ile Yunanistan arasmda gö- rüşülecek meselelere nit bir muhtıra ha- ziriamalıtadır. üm cezasına çarptırıl i.. ANKARA, 7 (Telefonla) — Bey- şehri Hüseyinler köyünden Mehmed oğlu Ahmedin, Şebinkarahisarın Bül- bül mahallesinden Mehmed oğlu Ib rahimin, Urfanın Harran köyünden Hrahim oğlu Orerin ölüm cezasın- çarpılmalarını Kamutay Adliye en - cümeni etmiştir. Ana merkezleri hariçte bulunan şirketler ANKARA, 7 (Milliyet) — Kazanç kanununun üçüncü maddesinin A fık rası mucibince ana merkezleri ecne- bi memleketlerde bulunan şirket ve müesseselerin, ana merkezlerinin u - mumi masraflarına iştirak etmek için kârlarından syırabilecekleri mikda » © seneki plânço, larının mahalline Boter tasdik usulü dairesinde konso - lolarımıza vize ettirilecek suretlerine nazaran tevsik edilmesi İzimgeldiği Maliye Bakanlığınca valilere bildiril- Hilâliahmer için ANKARA, 7 (Telefonla) — Sağlık gi ilâşlarmın Hililiahmer tarafından memlekete şokulup, satılması hakkın