22 Kasım 1948 Tarihli Sebilürreşad Dergisi Sayfa 10

22 Kasım 1948 tarihli Sebilürreşad Dergisi Sayfa 10
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

Kur' ah, Eşsiz. bır dın ve ohiek kıtobıdw Kur'anı Kerımııı herhangı bır beser ta- rafından vucuda Getırılen maddi Bir eser ol- mayıp v ahv Ilahı olduguna daır birçök de-_ : . Gize olmasıdır Asri Saâadette Kureys musrık-v : lerının 'azılı erkâniyle-edib ve saırlerıııın “Hazreti Peygambere ve bı].hassa yenı ıntısarA etmekte olan Islam dmıne karsı besledıklerı : ki in yüzün nazire Vucuda getır bılmek için sarf ettıklerı fevkalade gayretlere rağmen, değil bir esmı, D 'h attâ bir â rememıslerd yetinin benzerını bıle vucuda getı— Kur'anı Kerı.m, kendıslnm başhbasma bir mucize olduğunu isbat için bir âyeti ke- * rimede!: ııBu Kur'an gibi bir Kur'an vücuda — getirmek için Ansanlarla cinler bıx araya top- < lanıp bubırlerıne yardım etseler bile “yine bir : eşini vucuda etiremezlern (Isra sureşi, 8gİ in- ci Âyet); diğer bir âyeti kerımede de uKulu-— . muza vahyettıgmuzden 'şüpheniz-varsa. ona benzeı bir sure getirini.ı Davamzda gerçek : iseniz Allahtan. gâyrı hbütün -ortaklarınızı'da - - yardım için çag'ıı:ıııızn (Bakaıa suresı 28 inci setmek degıl bır şure, hatta tek bir. ayetıııın bile beıı—- Ö zeri vucuda getırılememıstır . Kur'ani 'Kerimin. bıı eşinin vücuda- Tducizesi, onun yalnız 5 gin indedir; Arapça; bilen"veya bilmiyen -bir in- san Kur'anı dinlerse onun diğer Arapça eşer: lere-olan. ustunlugunu derhal teslim eder.-. Bır "İngiliz olan &Jon Davenport», Kur:' anı Ker]m hakkıtıda şoyle demektedir: '«Her: ha_ngı bir Arapça yazıya 1kt1bas olunan bit “Kur'an âğyeti, o-yazınin.İç inde bir“yakut par> çasi gibi durur; Gözleri kamastıran müçcevher gibi- parlar, Kur'ani Kerim;” vahyolundugu | gundn beri blagatıyle alımlerı hayran bıı-ak- ; mıştu ü ” Kur'anı Keı"ım dmı Ne mııbarek gıınleı- de büyükbir Hissi dındaıane 1le olulerım_ızıı;ı' ; ruhuna 1thaf edıl ek üzere ol SEBıL'fRRESAD lnuııdıır Bmaenaleyh namazlarda, b ?hatım için olan okuyuşlârda Kur'anı Kerımı : 'Re sulı Ekrem Sallallahu anı ll"“ <geti uılememesınden değil," aynı zamanda. belâgatinde, fesahat ve ahen-. olma : manaya delâletleri kat'i olup bunlar — nin aslını ve temelini teskıl ederler. Hükmü - lametıne, tehzıbı ahlakma hızmet eden ıctı—' “maf, siyasi, ticari, medeni, adli, ilmi, ahlâki- “Gült 17/Sayı 5ö sıhhi, iktisadi, askerı, tarıhı vesaire gibi emir:- . <. anhyarak okumak ve anladıklarını da kendi nefsinde tatbik etmek Açap eder. Bun.nu için Aleyhi Vesellen Kur'anı hakkiyle okuyup anlıyarak :onunla amel edendir» buyurmaktadırlar. Anlıyara.k ve anladığımı nefsinde tatbik ederek okunan. bir sahife Kur'anın sevabı anlamıya.rak oku—_ -nan yetmiş sahifeye mua "—laygı değer kıymetli ahmlerımızm yük- © ; sek himmetleriyle - yazilıp basılan muhtelif “terceme ve tİsirler. sayesinde Arapca bilmi- “yenlerin de Kur'anı Kerimi oku: anlama- ; lar 1imkânı elde edilmiştir. Bınaenaleyh oku- * yup yazma:bilen heı fert için bu gibi- eserleri .— - bizzat okuyarak anlamaları, okumak bilmi- yenlerin de dğerli ulemamızın derslerındekı terceme - ve tefsirlerini dinlemek suretiyle Kur'anı Kerimin 'tavsiye ettiği yüksek ahlâk ve ahkâm Hakkında bilgi edinmek her Müs- ' Tarı suretlyle zıhınleıde koklesmıs bulunma- " sıdır. Kuı an ayetîerı muhkem ve mutesabıhî olanların- zere iki kısımdir. Muhkem “Kur'a- iyamete kadar bâki olaâan Kur'anı Kerimin; - her asra uyan ayetlerı ise müteşabih olup" tur çıkarmaya teşebbüs edılmıyerek delalet etfikleri mânaları bizzât dim âlimlerinderi ve- - yahut tefsırleıden öğrenmeğe gayret öfme- O0 izahımı &vvlâ bizzat Kurlanım ” lidir.>Kur'arı içindeii dıamahdır Kur'anım'bir yerinide'çok: tamiamlen- izah. edılmıs oîarak Mmeveuttür. - muhtelif Mmânalara delâlet ihtimali olan ayet—' — İerdir kibu muhtelif mânalara daya “düs- <© " mühtasarca beyan' veya sadece ima edilij ge- ; : çilen bir' şey'başkâ bir âyette genısletılmış er ttür ©

Bu sayıdan diğer sayfalar: